Imperium Jaskini Behemota
tarcza Witaj na Starym Forum Jaskini Behemota.
Zostało Ono stworzone przez ixcesala z uwagi na problemy z forum Ezboard 10 grudnia 2002. Służyło Jaskiniowcom dzielnie do sierpnia 2005 roku, kiedy to dominium i podwładnych Behemota dotknął Wielki Trek, po którym przez 10 miesięcy Jaskinia nie funkcjonowała.
Wszystkim, którzy przyczynili się do rozwoju Imperium Jaskini Behemota, zarówno poprzez pracę techniczno-graficzną, jak i osobom które współtworzyły klimat - dziękujemy.
Zapraszam do obejrzenia tego swoistego muzeum, które wiąże się ze wspaniałymi wspomnieniami niemałej części Jaskiniowców.
Kasztelan Crazy

Wróć do strony głównej Jaskini Behemota.
Rejestracja (chciałbym klucze)Rejestracja (chciałbym klucze)  

PrzewodnikPrzewodnik      LinksLinkownia     SzukajSzukaj     Śledzone tematyŚledzone tematy     Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości
ProfilProfil     MieszkańcyMieszkańcy     GrupyGrupy     ZalogujZaloguj
Ostatnio odwiedziłeś nas:
Obecny czas to: 2024-04-20 11:04:20
Autor Wiadomość
@lan



Dołączył: 26 listopada 2003
Posty: 164
Skąd: Chwilowo Gdańsk ;)

Wysłany: 14 stycznia 2004     Budowanie zamków w dowolnym miejscu na mapie Odpowiedz z cytatem

[UT: wyodrębnione z tematu o RPG]

Bury (cytat):
Budowanie zamków w dowolnym miejscu na mapie.

W jakim sensie :wink: ? Czy chodzi Ci o mozliwośc budowania zamku rzeczywiście w *dowolnym* miejscu, czyli również na morzu ? Bo jeżeli nie, to czy w tej chwili nie ma możliwość zbudowania zamku gdziekolwiek się chce ? (pomijam fakt, że nie stawia się zamku na drzewie, czy innym obiekcie, ale to już są elementy wstawione przez mapmakera).

P.S. Przepraszam, ze wypowiedź trochę nie na temat, ale zaciekawiło mnie to.

___________
"Miecz przeznaczenia ma dwa ostrza. Jednym jesteś ty."
A. Sapkowski
Jabber | Przewodnik po IJB | Histmag
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Mat Pierwszy



Dołączył: 12 marca 2003
Posty: 164
Skąd: Jarosław

Wysłany: 14 stycznia 2004     Budowanie zamków w dowolnym miejscu na mapie Odpowiedz z cytatem

Ja bym tam raczej zostawił jak było, zamki są, a my nie możemy ich budować, tylko ulepszać. Ewentualnie mogły by być jakieś określone i rzadkie budowle(miejsca) na ktoych można by było wybudować zamek rasy bohatera.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Haarald



Dołączył: 23 kwietnia 2003
Posty: 164
Skąd: Ors Imperior

Wysłany: 14 stycznia 2004     Budowanie zamków w dowolnym miejscu na mapie Odpowiedz z cytatem

To chyba raczej nie przejdzie przynajmniej z kilku powodów... chociaż?
Należy to rozważyć po kolei od wątpliwości do ewentualnych rozwiązań.

Po pierwsze jeżeli mozemy budować zamki gdzie tylko chcemy, to oznacza to jednocześnie ze liczba zamków na mapie mogłaby być nieograniczona. Gracz byłby w stanie zbudować tyle zamków ile mu się podoba co do końca rozwaliłoby strategię.

Po drugie mogłoby to oznaczać że gracz budowałby sobie wszystkie zamki w bliskim wobec siebie sąsiedztwie, co również mogłoby oznaczać rozwalenie strategii.

Jedynym sposobem na wprowadzenie tego typu opcji byłoby zastosowanie pewnych ograniczeń:
1. Moglibyśmy budować zamki jednynie w wyznaczonych miejscach.
2. Oznaczałoby to wprowadzenie do edytora tzw. kół określajacych pole działania, np.: 15 pól. I w promieniu tych piętnastu pól możnaby wybudować sobie zamek.
Poprostu w edeytorze zamiast zamku nanosiłoby się te koła, które oznaczałyby miejsce gdzie można postawić zamek - jeden zamek Czyli od razu mamy ograniczenie do tego że budujemy tylko jeden zamek.
Do tego należałoby pozostawić co oczywiste - tradycyjnie nanoszone na mapę zamki!!!!
3. Nie wiem jak to sobie wszystko wyobrażacie ale musiałaby istnieć jakaś informacja gdzie i w jakim promieniu mozna taki zamek sobie postawić.
Jakoś trudno mi to sobie wyobrazić.
4. Ważne jest także to by te okręgi się nie nakładały na siebie, aby czasem dwa zamki nie sąsiadowały zbyt blisko siebie (!).

Jedynie tak to widzę. Ograniczenia są konieczne aby nie zepsuło to strategii.

Kolejna wątpliwość dotyczy tzw. przeszkód terenowych. Czy budowa takich zamków powinna odbywać się tylko na polach czystych? Jakoś nie wyobrażam sobie budowania zamku w miejscu, gdzie stoi góra, jakiś tartak czy cokolwiek.
Jeżeli juz to budowa powinna być możliwa na polach czystych. Czyli tym samym umiejscowienie zamku zostałoby ograniczone jeszcze bardziej do kilku miejsc. Oczywiscie moznaby zastosować skrypty usuwajace przeszkody terenowe [bomb editor] ale tylko w misjach, np: odwiedzamy chatkę misji i dostajemy mozliwość usunięcia ["zrobienia placu pod budowę"], np: w jednym z czterech miejsc.

Pytanie: ile miałoby kosztować postawienie Rady Osady? (startowego i podstawowego obiektu w zamkach),
Pytanie 2: Więzienia też byłyby budowane?

A teraz zalety:
1. "Gdzie u licha ten zamek!?" - powiedział gracz grając kolejny raz w tą samą mapę. Za każdym razem zamek pojawia się w innym miejscu (zakładając ze komputer też bedzie tak budował niektóre zamki).... pewne urozmaicenie jest. Mogłoby to wygladać ciekawie
2. Mozemy sobie zbudować zamek w miejscu, które nam najbardziej odpowiada
3. Dodatkowy element do role-playing w połaczeniu z fabułą i questami... miodzio.

Wady:
1. Jak komputer sobie z tym poradzi, aby czasem czegoś nie zablokował.
2. Opcja ta musi być bardzo czytelna... w jakim miejscu mozemy ten zamek postawić a w jakich nie.


Ale jak zwykle znowu pojawią się głosy że zmierzamy do RPG... Ja tam mógłbym takie cuś jak powyżej poprzeć.
W każdym bądź razie taka opcja równie dobrze mogłaby się nadawać do innych, podobnych strategii, a czemu nie?!!!
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
@lan



Dołączył: 26 listopada 2003
Posty: 164
Skąd: Chwilowo Gdańsk ;)

Wysłany: 14 stycznia 2004     Budowanie zamków w dowolnym miejscu na mapie Odpowiedz z cytatem

Ahh, chodzi o budowanie w trakcie rozgrywki :oops: . Śpiący dziś jestem ;) .
W takim razie jestem zdecydowanie przeciwny, jest to dośc trudne do zrealizowania i mogłoby stworzyć dość idiotyczną sytuację, w której bogaty gracz chodzi sobie po planszy i buduje zamki. Heroes to nie program dla młodych architektów ani Sim City ;) ! Sądze, że nie zdałoby to egzaminu nawet z ograniczeniami proponowanymi przez Haaralda.
Natomiast można zrobić "ruiny zamku", tak samo jak są opuszczone kopalnie. Przywrócenie zamku do użyteczności musiałoby dużo kosztować, ale gracz mógłby wybrać jego przynależność (klient nasz pan ;) ). Ale o umiejscowieniu owych ruin decydowałby tylko i wyłącznie mapmaker, tak samo jak decyduje o opuszczonej kopalni.

___________
"Miecz przeznaczenia ma dwa ostrza. Jednym jesteś ty."
A. Sapkowski
Jabber | Przewodnik po IJB | Histmag
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Haarald



Dołączył: 23 kwietnia 2003
Posty: 164
Skąd: Ors Imperior

Wysłany: 14 stycznia 2004     Budowanie zamków w dowolnym miejscu na mapie Odpowiedz z cytatem

@lan nie wiem czy dobrze zrozumiałem sprawe budowania tych zamków? :wink:

Z drugiej strony taka opcja w zamkach rzeczywiście wymaga dobrego przyłożenia się do stworzenia wysokiego AI. O gracza ludzkiego można być pewnym, ale kompa już nie. Z drugiej strony masz trochę racji, ponieważ niedługo dojdzie do tego że w dowolnych miejscach na mapie bedziemy budować wszelkie obiekty (kopalnie generatory) i odkrywać złoża a to już się The Settlers zaczyna robić.
Może kiedyś.... jako jedna z opcji w HOMM-X?

Co najwyżej na dobrą sprawę można określić w edytorze losowe miejsca na mapie, w których zamek moze się pojawić i po sprawie!

Te ruiny zamku, gdzieś już były poruszane (chyba na forum TS)... to by było dobre rozwiazanie ale z kilkoma zastrzeżeniami:
1. Na ruinach zamek budujemy praktycznie od początku
2. Ruiny powinny stanowic jednocześnie obiekt typu skarbiec (średniej klasy, troche złota, drobne ilości surowców i słaby artefakt) Po jego spenetrowaniu i złupieniu moglibyśmy dokonać jednego z 2 mozliwych wyborów:
- na ruinach postawić zamek
- pozostawić ruiny i ponownie je złupić za kilka tygodni (nowe skarby)

A swoją drogą... ciekawe czemu taki temat się pojawił? :wink:
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
@lan



Dołączył: 26 listopada 2003
Posty: 164
Skąd: Chwilowo Gdańsk ;)

Wysłany: 14 stycznia 2004     Budowanie zamków w dowolnym miejscu na mapie Odpowiedz z cytatem

Haarald (cytat):
@lan nie wiem czy dobrze zrozumiałem sprawe budowania tych zamków? :wink:
(...)
A swoją drogą... ciekawe czemu taki temat się pojawił? :wink:

To ja chyba wszystko pomieszałem i ten temat to chyba przeze mnie ;) (wielkie dzięki Ururamie za wycięcie). A teraz już sam nie wiem, czy to ja nie zrozumiałem, czy ja tak pisze, że mnie nie można zrozumieć.
W kazdym bądź razie podoba mi sie pomysł ze skarbcem, ale budowaniu zamków gdzie sw losowym miejscu jestem nadal przeciwny. Chyba, że jak piszesz, w Heroes X. A tematu ruin sobie nie przypominam, ale można zawsze taki założyć ;D .

___________
"Miecz przeznaczenia ma dwa ostrza. Jednym jesteś ty."
A. Sapkowski
Jabber | Przewodnik po IJB | Histmag
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Elias



Dołączył: 6 czerwca 2000
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 14 stycznia 2004     Budowanie zamków w dowolnym miejscu na mapie Odpowiedz z cytatem

Budowanie zamkow w dowolnym miejscu - odpada, po pierwsze gracz, ktory ma przewage w zasobach moglby sobie wlasnie ta przewage jeszcze powiekszac budujac kolejne zamki, dzieki czemu mialby wiecej armii i zasobow, dzieki czemu moglby budowac kolejne zamki itd.
A po drugie, postawienie zamku w dowolnym miejscu moze spowodowac, ze na przyklad przestana byc dostepne jakies obiekty na mapie (stawiamy zamek w poprzek jedynek drogi do nas albo obok wyjsc z teleportu i przeciwnik nie moze sie dostac do nas) i spowodowac ze mapa przestanie byc grywalna.
Czyli i tak tworca mapy musi ustalic miejsca, w ktorych moga miasta stanac, a skoro juz ustalil, to w zasadzie mamy to samo co obecnie.
Zamek albo juz jest w danym miejscu (rozbudowany badz nie) albo go nie ma. Jedyne co w tej kwestii moznaby na pewno poprawic, to mozliwosc postawienia zamku bez okreslonego typu, wtedy gracz po zdobyciu takiego obiektu moglby zbudowac zamek jaki mu odpowiada (mozna to zrobic tak jak a WOG-u, ze rodzaj zamku zalezy od bohatera go odbudujacego).

___________
There can be only one!
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Acid Dragon



Dołączył: 3 stycznia 2003
Posty: 164
Skąd: planetoida Terra

Wysłany: 14 stycznia 2004     Budowanie zamków w dowolnym miejscu na mapie Odpowiedz z cytatem

(nigdy nie myślałem, że to powiem, ale...)

E1ias ma 100% racji. blokowanie drogi, niekończący się rozwój..... nie, to zupełnie zniszczy całą strategię. zamki powinny dalej zostać punktami strategicznymi na mapie i zachować swą bardzo wysoką wagę.
Dochodzi jeszcze kilka sytuacji co do tego - gracz (pewnie komputerowy :P) mógłby wybudować zamek w takim miejscu, że nikt by się do niego nie mógł dostać, a więc - zwyciężyć. Poza tym, jest coś takiego, jak zasada, że herosi bez zamku nie mogą samodzielnie istnieć (no... dłużej niż 7 dni), a to spowodowałoby, że herosi mogliby ucieć w odpowiedni kąt, założyli nowe miasto, a do czasu gdy już je zdobędziemy - uciekli znów dalej, założyli miasto.... i tak w kółko - zabawa w kotka i myszkę. Realnie, gracz 'uciekający' i tak nie miałby żadnych szans na zwycięstwo, ale taka gonitwa byłaby niezwykle irytująca.

natomiast jak najbardziej polecam wspomniany system z WoGa - tzn budowanie miasta od podstaw o nowym typie i możliwość burzenia miast.

pomysł z ruinami nie wydaje mi się dobry - to byłoby coś jak niższy poziom 'wioski'. Biorąc pod uwagę ilość surowców jaką trzeba by wydać, aby przepoczwarzyć ruiny->wioska->(fort, cytadela, zamek) to po prostu by się nie opłacało.
Z trzeciej strony, jeśli koszty budowy miasta na ruinach byłyby dość niskie (w WoGu była to rekrutacja 5 duchów :P), to jako urozmaicenie - czemu nie? takie ruiny i tak pozostawałyby po zburzonym mieście (gdyż całkowite usunięcie miasta z mapy ponownie mogłoby spowodować jakieś zakłócenia w mapie - np. przerywałoby to całą sieć korytarzy labiryntu).

___________
Neutralność nie zawsze jest możliwa...
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 14 stycznia 2004     Budowanie zamków w dowolnym miejscu na mapie Odpowiedz z cytatem

Wiecie że te nowe tematy coraz bardziej mnie przerażają, nie wiadomo czy się śmiać czy płakać :?
Ale żeby było coś na temat to napiszę dla budowania na mapie NIE.
Mam inną propozycję. A mianowicie można by zrobić tak że rozbuwoując dane miasto, na mapie głowniej powiększałoby się i rosło. Tak jak w H4, tyle że widok miasta na mapie głównej byłby nieco inny, nie sam zamek tylko wszystkie budynki(oprócz generatorow potworów).Misto wyglądało by jak skupisko budowli a nie jeden budynek.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Haarald



Dołączył: 23 kwietnia 2003
Posty: 164
Skąd: Ors Imperior

Wysłany: 14 stycznia 2004     Budowanie zamków w dowolnym miejscu na mapie Odpowiedz z cytatem

Nie! No Acid! Trochę przesadzasz!

Budowanie zamków według własnego widzi mi się.... To oczywiste że to nie przejdzie. O czym my własciwie mówimy? Komputer który porzuca zamek, ucieka i buduje nowy? Toż to nonsens..... moze za 20 lat, kiedy sztuczna inteligencja pójdzie daleko do przodu [chyba że do tego czasu fizycznie nas wyeliminuje ]
Uciekajacy przeciwnik budujacy nowe zamki (bazy) coś mi to przypomina - Starcraft rasowy RTS.

Dodam ze w powyższym przypadku nie tylko komputer stawiałby zamki w niewłasciwych miejscach, gracz również - tym samym oszukując (przez co blokujac jakieś ważne miejsce nie bedzie w stanie ukończyć misji)

Zamki niech bedą sobie stacjonarne ale mozna również zastosować wariant kontrolowany polegajacy na tym, ze autor mapy ustala kilka miejsc* (przykładowo cztery stałe miejsca), gdzie może się pojawić dany zamek. Bedzie to urozmaiceniem chocby na sprawdzonych mapkach multiplajerowych.... ale nie tylko. Gracz mógłby sobie zagrać w tę samą mapę kilka razy.
Wszystkie zamki, ruiny pojawiają się na starcie... niczego nie budujemy na etapie późniejszym. Start i rozbudowa (tradycyjnie)

Ruiny - cóż...ruiny powinny stanowić coś pośredniego pomiędzy osadą a fortem. Aby wybudować fort musimy wpierw wybudować "radę osady" [kosztującą grosze], a dopiero potem mozemy zabrać się za budowę (własciwie odbudowę) umocnień.
Ponieważ stawiamy zamek na ruinach oznacza to że jakieś umocnienia już istnieją więc koszt budowy Fortu, Cytadeli i Zamku bedzie mniejszy ponieważ tylko odbudowujemy mury... nie wznosimy ich od nowa.
Ważne jest to aby z ruin można wybudować dowolny zamek... zależnie od bohatera, którym dowodzimy.

Burzenie murów powinno być jednym z podstawowych postulatów do H5. Osobiście uważam, ze zniszczone mury, powinny jedynie miec wpływ na obronę zamku i nic poza tym [swego czasu myślałem o ograniczaniu przyrostu stworzeń ale to raczej nie miało sensu]. Nie odbudowaliśmy murów... narażamy się na szybsze sforsowanie umocnień (luki w murach, zburzone wieżyczki, opuszczone wrota bramy etc.)
Według mnie wprowadzenie opcji burzenia całych zamków (czyli doprowadzanie do ruiny) nie wydaje się dobrym rozwiązaniem. Usuwanie miasta z mapy przygody? A co z garnizonami w tych miastach?
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 18 lutego 2004     Budowanie zamków w dowolnym miejscu na mapie Odpowiedz z cytatem

[quote="Haav Gyr"]
Ale żeby było coś na temat to napiszę dla budowania na mapie NIE.
Popieram, ale z małym wyjątkiem, jeżli ktoś stałby się właścicielem kilku miast, mógłby je połączyć drogą (w końcu nic tak nie scali nowego imperium jak szybkie połączenie miast dla ich obrony).

Pozdrawiam Darsz
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
hadżdżi Dawud az Gossarah



Dołączył: 29 stycznia 2003
Posty: 164
Skąd: Skawina

Wysłany: 25 lutego 2004     Budowanie zamków w dowolnym miejscu na mapie Odpowiedz z cytatem

I ja jestem przeciwny takiej możliwości.
Powody podobne, jak u przedmówców.

___________
Nie zabijaj!
Martwy człowiek niczego od ciebie nie kupi.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
WorldDragon



Dołączył: 10 lutego 2004
Posty: 164
Skąd: eeee tam, nieważne =]

Wysłany: 25 lutego 2004     Budowanie zamków w dowolnym miejscu na mapie Odpowiedz z cytatem

Witam all!!!

Smok wtrąci swoje słówko do tematu :D

Więc worlddragon mówi NIE !!!Co wogóle dla Acida przyszło na głowe :?: Przecież to zniszczy od środka homm.Zrobiła by się już wtedy mieszanka homm z Warcraftem(I co wtedy będzie).Ja nie lubie mieszać gier, a zwłaszcza Heroes(niech zostanie tak jak jest, przecież to też daje jakiś osobisty urok dla wszystkich serii homm :twisted: )Hmm co jeszcze :?: Przez to, gdyby komputer budował sobie zamki w każdym miejscu to owiele trudniej by było grać, ponieważ postawi sobie koło naszego zamku i np.na początku gry nie będzie można się z nigo ruszyć :!: Tak to by było :( W reszcie podzielam zdanie szanownych kolegów :D
_____________________________________________________________
Veni,vidi,vici-Przybyłem,zobaczyłem,zwyciężyłem

gg2066188

___________
</post>
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Haarald



Dołączył: 23 kwietnia 2003
Posty: 164
Skąd: Ors Imperior

Wysłany: 25 lutego 2004     Budowanie zamków w dowolnym miejscu na mapie Odpowiedz z cytatem

Jak juz kiedyś gdzieś wspomniałem dobrym rozwiązaniem byłoby stworzenie takiej możliwości, że niektóre zamki pojawiałyby się w tzw. miejscach do tego wyznaczonych.

1. Wymagałoby to stworzenia w edytorze map specjalnego skryptu symbolizowanego obiektem:
- dany typ zamku ale wyglądający jakby był złudzeniem
- obiekt przedstawiający losowy zamek (na tych samych zasadach jak powyżej)
2. Taki obiekt mógłby być dostepny w menu edytora albo w menu danego edytowanego zamku (to drugie wydaje się wygodniejsze bo nie zajmuje nam menu obiektów)
- po wejściu do menu zamku wpisywalibysmy jego nazwę
- nastepnie kopiowali w wybrane miejsca na mapie
3. Skrypt wiązałby ze sobą wszystkie "kopie" tak, ze na wypadek zmiany nazwy zamku wszystkie klony zyskiwałyby te samą nazwę i stanowiły jeden i ten sam zamek.

Po włączeniu gry edytowany w ten sposób zamek pojawiłby się w jednym (!), z czterech (!) uprzednio wyznaczonych do tego miejsc.
Należy jednak ograniczyć liczbę kopii dotyczących jednego zamku 9nie powinno byc tego więcej jak cztery klony)

Wprowadzenie takiego rozwiązania byłoby o tyle dobre, ze urozmicałoby nam rozgrywkę:
- przechodzenie tej samej mapy kilka razy z różnym układem niektórych zamków (wszak nie wszystkie musiałby byc w ten sposób edytowane)
- zwiększa się znaczenie umiejętnosci zwiadowczych
- również w mapkach turniejowych dodałoby to pewnego samczku samej rozgrywce
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Elias



Dołączył: 6 czerwca 2000
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 25 lutego 2004     Budowanie zamków w dowolnym miejscu na mapie Odpowiedz z cytatem

Tylko po co tyle zachodu, skoro taki sam efekt jest juz wlasciwie mozliwy do uzyskania w H4. Stawiamy na mapie 4 miasta, dolaczamy do kazdego z nich bombe (nie wiem czy mozna bomba zburzyc miasto, jak nie to trzeba pewnie jakies questy przed wejsciami porobic). I skryptem startowym na mapie odpalamy sobie losowo 3 z czterech bomb. I zostaje jeden z czterech zamkow. Albo tak zrobic questy, ze mozna zajac tylko niektore z miast (zajecie jedengo niweluje mozliwosc zajecia innego) - widzialem takie rozwiazanie w jednej kampanii H3, w H4 pewnie byloby jeszcze latwiejsze.
A nazwa zamku to rzecz malo istotna, chyba ze w jakichs questach wystepuje.

___________
There can be only one!
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Haarald



Dołączył: 23 kwietnia 2003
Posty: 164
Skąd: Ors Imperior

Wysłany: 25 lutego 2004     Budowanie zamków w dowolnym miejscu na mapie Odpowiedz z cytatem

Elias:
Po pierwsze:
W przypadku wszelkich obiektów posiadających garnizony (zamki, kopalnie i bramy) opcja bomb editor nie zadziała. Dla potwierdzenia: sprawdzałem to na jednej ze swoich map próbując takim skryptem usunąc zamek.

Co do drugiego członu:
Liczy się efekt wizualny coś jest albo czegoś nie ma.... co to za sens tworzyć zamki, które potem bedą niedostępne.
Poza tym mapy mają ograniczenia obszarowe zwłaszcza te mniejsze, tworzenie takich skryptów to marnotrawstwo terenu. Przy tworzeniu takich skryptów, o których wspomniałeś czasem trzeba poswięcić większy teren niz tylko obszar samego zamku

Tak sobie również myslę, ze nie tylko sam zamek dałoby się tak powiązać ale również inne obiekty (generatory surowców, stworzeń, skarbce).

Wyznaczając cztery punkty w których miałby się pojawić zamek moznaby sprawić, ze w pozostach trzech miejscach (gdzie w danym układzie zamek się nie pojawi) umiescić losowo trzy inne obiekty (powiązać z danym zamkiem kilka obiektów przygody). Wówczas we wszystkich punktach coś się pojawi ,np:
Kombinacja 1:
Punkt na mapie (A): Zamek "Whitestone"
Punkt na mapie (B): Tartak
Punkt na mapie (C): Generator łuczników
Punkt na mapie (D): Kamieniołom

Kombinacja 2:
Punkt na mapie (A): Tartak
Punkt na mapie (B): Kamieniołom
Punkt na mapie (C): Generator łuczników
Punkt na mapie (D): Zamek "Whitestone"

Wystapiłoby wówczas kilkanascie mozliwych kombinacji, a eksplorowanie takiej mapy byłoby ciekawsze.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Elias



Dołączył: 6 czerwca 2000
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 26 lutego 2004     Budowanie zamków w dowolnym miejscu na mapie Odpowiedz z cytatem

Opcja bomb nie zadziala, dlatego ze tworcy H4 zrobili ja tak ograniczona. W H5 jesli bedzie, to moze byc bardziej rozbudowana. Dodatkowe questy przed wejsciem do zamku raczej nie zajma jakos szczegolnie duzo miejsca w porownaniu z samymi zamkami, bo na zamki i tak trzeba zarezerwowac miejsce, nie mozna przeciez wstawic sobie zamku w miejscu innych budowli.
Nadal uwazam ze wymysliles sobie jakis szczegolny przypadek, byc moze nadajacy sie do konkretnej mapy, ale dla wiekszosci przypadkow bezuzyteczny. Jesli juz, to zamiast tego, lepiej zrobic bardziej rozbudowane mozliwosci kontroli skryptami nad obiektami (jesli mozna bedzie skryptami zamienic typ zamku, zamiast niego wstawic inny budynek, wyburzyc go w ogole, zmienic mu nazwe), to mozna bedzie zorbic duzo wiecej roznych takich kombinacji, a nie tylko 1 z 4 zamkow. Dlaczego nie 2 z 4, albo 3 z 5 (w tym 2 zgodne z typem zamku gracza, na ktorego terenie sie znajduja) albo zamki ktore po zdobyciu zmieniaja typ na taki jak armia zdobywcy albo ... mozna wtedy wymyslac rozne rzeczy.

___________
There can be only one!
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Haarald



Dołączył: 23 kwietnia 2003
Posty: 164
Skąd: Ors Imperior

Wysłany: 26 lutego 2004     Budowanie zamków w dowolnym miejscu na mapie Odpowiedz z cytatem

Twórcy nie zrobili ograniczeń ograniczenia narzuciły sę same:
* Co miałoby się stać z obiektami, w których stacjonują jakieś jednostki? A niech to bedzie heros, który przetrzymuje niezwykle ważny artefakt bez którego nie mozna ukończyć scenariusza.
** Moznaby powiedzieć, ze usuwając obiekt jednostki zostaną na mapie przygodu w miejscu gdzie stał obiekt. Ale co się stanie jeśli tych armii mamy maksymalna liczbę?

Raczej nie sądzę, zeby mieli w tej kwestii coś zmieniać tego poprostu zrobić się nie da.

A co do twierdzenia, ze chodzi mi tylko o jakiś odosobniony przypadek to mijasz się z prawdą. Takie rozwiązanie idealnie nadawałoby się chocby do map turniejowych. Również w ten sposób można urozmaicić sobie kampanie, które bedzie można przechodzić kilka razy za każdym razem doświadczaując czego innego.

Dlaczego nie 2 zamki z 4? A po co? Dojdzie do tego, pojawienie się dwóch zamiast jednego zamku moze naruszyć balans w scenariuszu.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Ronald



Dołączył: 11 lutego 2003
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 28 lutego 2004     Budowanie zamków w dowolnym miejscu na mapie Odpowiedz z cytatem

Ja wolałbym, żeby na wolnym miejscu nie były budowane zamki, tylko w szczelinach(np. międzi górami)można było budować garnizony. A zamek można było otoczyć murem.
___________
Wszystko co ma swój początek ma też swój koniec.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Elias



Dołączył: 6 czerwca 2000
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 28 lutego 2004     Budowanie zamków w dowolnym miejscu na mapie Odpowiedz z cytatem

Haarald (cytat):

* Co miałoby się stać z obiektami, w których stacjonują jakieś jednostki? A niech to bedzie heros, który przetrzymuje niezwykle ważny artefakt bez którego nie mozna ukończyć scenariusza.
** Moznaby powiedzieć, ze usuwając obiekt jednostki zostaną na mapie przygodu w miejscu gdzie stał obiekt. Ale co się stanie jeśli tych armii mamy maksymalna liczbę?


Po pierwsze, dlaczego w miescie w ogole musi byc armia, bardziej pasuje tu sytuacja, kiedy zdobylismy miasto, ale wczesniej obroncy je podpalili i zostaly tylko zgliszcza. Ale zalozmy, ze miasto mielismy wczesniej, a tu nagle nadlecialo stado smokow i zabawilo sie w piromanow albo trzesienie ziemi badz potezna magia zniszczylo je doszczetnie.
Armia - dlaczego mialaby w ogole przezyc taki kataklizm?
Bohater - moze zginac (zawsze mozna go wskrzesic).
A nawet jesli przezyli, to wystarczy ich zapakowac do karawany (uciekinierzy) i wyslac do najblizszego miasta, kiedy tam dotra to sie problem ilosci jednostek zalatwi - wystarczy zeby limit byl kontrolowany z zalozeniem, ze ilosc armii nie moze przekraczac limitu pod koniec tury i nie mozna dzielic/tworzyc armii jesli limit jest przekroczony. Problemu nie ma.

Haarald (cytat):
A co do twierdzenia, ze chodzi mi tylko o jakiś odosobniony przypadek to mijasz się z prawdą. Takie rozwiązanie idealnie nadawałoby się chocby do map turniejowych. Również w ten sposób można urozmaicić sobie kampanie, które bedzie można przechodzić kilka razy za każdym razem doświadczaując czego innego.

Dlaczego nie 2 zamki z 4? A po co? Dojdzie do tego, pojawienie się dwóch zamiast jednego zamku moze naruszyć balans w scenariuszu.


Juz widze to zachowanie balansu na mapie turniejowej.
Stawiasz na terenach kazdego z oponentow takie 4 teoretyczne miasta.
Tylko raczej ich nie postawisz obok siebie, ale w roznych miejscach mapy. Wiec na przyklad jedno bedzie o dzien drogi od startowego mista kazdej strony, drugie i trzecie o 3-4 dni drogi, a 4-te o 8 dni drogi.
Startujemy mape i co sie okazuje: jeden z graczy ma drugie miasto o dzien drogi i blyskawicznie moze sie dzieki temu rozwijac. A drugi zanim znajdzie i dotrze dotrze do swojego drugiego miasta to minie z dwa tygodnie albo i wiecej. No i gdzie ten balans?

Kampanie: raczej sie ich nie przechodzi wielokrotnie, przejscie kampanii jednak trwa troche. Na mapach moglby sie przydac element losowosci, ale jakos nie widze zeby akurat uklad 1 z 4 byl tym jakos wyrozniajacym sie na korzysc. No niby bedzie zamek w jednym z czterech miejsc, ale w pozostalych 3 juz trudno bedzie umiescic ciekawe obiekty (bo ile tartakow w koncu potrzeba).

___________
There can be only one!
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Gil



Dołączył: 22 lutego 2004
Posty: 164
Skąd: ElDorado

Wysłany: 12 marca 2004     Budowanie zamków w dowolnym miejscu na mapie Odpowiedz z cytatem

Posłuchajcie, w tym momencie mijamy sie z celem. Heroes to gra gdzie zamki możemy jedynie ulepszac. To juz nie bedzie heroes. Więc Alp mówi nie.

_________________
Bene Tele Mara

___________
efutebeoel - bez reszty oddany!
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Crag



Dołączył: 24 marca 2004
Posty: 164
Skąd: Wejherowo

Wysłany: 16 maja 2004     Budowanie zamków w dowolnym miejscu na mapie Odpowiedz z cytatem

To była by już lekka przesada. Może mieć jakieś ulepszenia ale sio mi z takim pomysłem. Jak tak będzie to wtedy to niebędzie Heroes tylko nędzna jego cześć.
___________
"Wątpię, więc myślę, myśle, więc jestem."


"Dubito, ergo cogito, Cogito, ergo sum."łac.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
©2002, 2003, 2004, 2005 Jaskinia Behemota
Template made by Valturman.
Powered by gnomePHP.
Pieczę nad Starym Forum sprawuje Crazy.