Imperium Jaskini Behemota
tarcza Witaj na Starym Forum Jaskini Behemota.
Zostało Ono stworzone przez ixcesala z uwagi na problemy z forum Ezboard 10 grudnia 2002. Służyło Jaskiniowcom dzielnie do sierpnia 2005 roku, kiedy to dominium i podwładnych Behemota dotknął Wielki Trek, po którym przez 10 miesięcy Jaskinia nie funkcjonowała.
Wszystkim, którzy przyczynili się do rozwoju Imperium Jaskini Behemota, zarówno poprzez pracę techniczno-graficzną, jak i osobom które współtworzyły klimat - dziękujemy.
Zapraszam do obejrzenia tego swoistego muzeum, które wiąże się ze wspaniałymi wspomnieniami niemałej części Jaskiniowców.
Kasztelan Crazy

Wróć do strony głównej Jaskini Behemota.
Rejestracja (chciałbym klucze)Rejestracja (chciałbym klucze)  

PrzewodnikPrzewodnik      LinksLinkownia     SzukajSzukaj     Śledzone tematyŚledzone tematy     Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości
ProfilProfil     MieszkańcyMieszkańcy     GrupyGrupy     ZalogujZaloguj
Ostatnio odwiedziłeś nas:
Obecny czas to: 2024-03-29 7:46:33
Autor Wiadomość
Haarald



Dołączył: 23 kwietnia 2003
Posty: 164
Skąd: Ors Imperior

Wysłany: 22 lipca 2004     Walki o zamek w HoMM-V? Odpowiedz z cytatem

W tym temacie będzie można wypowiadać się we wszelkich kwestiach które wiążą się z prowadzeniem obrony zamków oraz ich zdobywaniem.

----------------------------------------------------------------------------------

Na początek wymienię pomysł umiejętności drugorzędnej zaproponowanej przez Roberta, która wiąze się z obleganiem zamków. Tutaj prośba o dokładniejsze przedstawienie tej umiejętności.

Ja dodałbym także umiejętność, która wiąże się z obroną zamków. Dawałaby ona bohaterowi możliwość sterowania wieżyczkami, a obrażenia przez nie zadawane wzrastałyby wraz z każdym nastepnym poziomem. Dodatkowo obrońcy dostawaliby niewielkie bonusy do obrony (2-4-6-8-10%)

-------------------------------------------------------------------------------------
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Gavin Magnus



Dołączył: 16 lipca 2004
Posty: 164
Skąd: crackoov

Wysłany: 22 lipca 2004     Walki o zamek w HoMM-V? Odpowiedz z cytatem

Moznaby stworzyc opcje oblezenia zamku. Jesli twoja armia jest zbyt slaba by zdobyc zamek w bitwie mozna go oblegac i czekac az przeciwnk sie podda ze wzgledu na brak srodkow do zycia. Oblezenie trwaloby tydzien i bohater oblegajacy nie moglby sie ruszac na mapie przgody. Do oblezenia potrzebne byl;oby jedzenie, ktorego ilosc byloby widac w surowcach, mimo iz byloby wykorzystywane tylko do oblezen. Dlugosc odblezenia moze zalezec od poziomu rozbudowy miasta ale nie powinno to trwac dluzej niz 2 tygodnie.

O maszynach wojennych pisac nie bede bo taki temat juz jest[/list]

___________
Lepsze jutro bylo wczoraj.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Haav Gyr



Dołączył: 2 lutego 2004
Posty: 164
Skąd: Miasto Maggnar w północej Amarii

Wysłany: 22 lipca 2004     Walki o zamek w HoMM-V? Odpowiedz z cytatem

Jedzenie to zły pomysł :D
IMHO.

___________
From the beginnin' to end
Losers lose, winners win
This is real, we ain't got to pretend
The cold world that we in
Is full of pressure and pain
I thought it would chane
But its stayin' the same
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Gavin Magnus



Dołączył: 16 lipca 2004
Posty: 164
Skąd: crackoov

Wysłany: 22 lipca 2004     Walki o zamek w HoMM-V? Odpowiedz z cytatem

Haav Gyr (cytat):
Jedzenie to zły pomysł :D
IMHO.


Czemu? Nie chodzi o jedzenie alo o opcje oblezenia. Chodzi o to ze bohater idzie na latwizne bez walki i tylko czeka, niech go to cos kosztuje! Zamiast jedzania niech placi zlotem drewnem kamieniami, albo czym kcecie. Chodzi o OBLEZENIE a nie jedzenie!

A wogole co znaczy IMHO?

___________
Lepsze jutro bylo wczoraj.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 22 lipca 2004     Walki o zamek w HoMM-V? Odpowiedz z cytatem

Zgodnie z prosbą spróbuje nakreślić jak wiedzę Umiejętnosc :
Obleganie Miast - była by to wyższa forma rozwoju umięjetnosci Taktyka i Balistyka . Była by to umiejetnosc elitarna trójstopniowa :
-poziom 1 podstawowa
2 ekspert
3 Mistrz
Aby mozna było by ja w ogole rozwijac bohater winien miec juz rozwiniete natępujace umiejetności :
Balistyka Ekspert oraz Taktyka Ekspert (przy założeniu skali rozwoju pieciostopniowej)
2 Awans na eksperta wymagałby balistyki i taktyki na poziomie mistrz oraz Walki na poziomie ekspert
3osiągnięcie najwyższego poziomu byłoby mozliwe po spełnieniu następujacych warunków :Balistyka arcymistrzowski taktyta mistrzowski ,
Walka eskpert , Dowodzenie mistrz ,(ewentualnie Dyplomacja ekspert)
Teraz co by poszegolne poziomy dawały
podstawowy-zwiekszenie o 10% zasięgu ruchu jednostek , balista modłaby strzelac w wybrane cele (wieżyczki , bramę )trzykrotnie . jednostki strzelajace nie miałby kary z racji strzelania przez mury
ekspert -jednostki naziemne juz w pierwszej turze moga podejśc pod brame ,nie doznają obrażeń pod wpływem umocnień typu(fosa, płynna lawa ,wilcze doły), balista zadaje "wieksze i skuteczniejsze "obrazenia bramie , wiezyczkom strzelniczym poza wiezą strzelniczą Wysokiego Zamku (pomysł Haav Gyra bodajze bardzo mi przypadł do gustu), jednostki strzekające zadaja 20%większe obrażenia i strzelają dwa razy więcej niz zwykle .
Mistrz -
zasięg jednostek naziemnych jak w przypadku ekspert przy czym jednostki latajace , teleportujace ignoruja umocnienia dodatkowe zamku . palisady ;
bohater ma do dyspozycji Katapule , która poza własciwościami balisty. moze niszczyc mury robiac wyłomy a także mogą atakować wieżę strzelnicza Wysokiego Zamku ;
jednostki strzelajace zadaja obrażenia o 30% większe a reszta ja w Ekspert:
I jeszcze jedno Bohater ma 15% szans na zdobycie mista bez walki w przypadku braku wysokiego Zamku a 5% szans z Wysokim zamkiem (stad dyplomacja)
Wiem ze nalezałoby by to odpowiednio zbalansowac a tak to widze .

..................................................................................................


skoro sie juz rozgadałem to pójde za ciosem .ogólnie walke o zamek widze jak w H3(zakładajac brak aktywnego bohatera)z pewnym rozwinieciem . Patrzac na walkę z punktu widzenia obrońcy:
Powinna byc :
Brama -dodajaca współczynniki do obrony bohaterów , podnoszace morale obróńców . Wydaje mi się iz powinna miec także jakieś HP punkty odpornosci np. 500 HP przy czym nie mozna byłoby jej zniszczyc w pierwszej turze . po stracie bramy morale obrońców spadałoby o połowę (za wyjatkiem Wysokiego zamku tu o 25%).
Umocnienia dodatkowe analogicznie jak w H3 (wilcze doły , fosa)
Palisada- podwyższenie umocnienia murow zapobiegające (prawie zawsze)
przedostawaniu się jednostek latajacych w obreb obrońców.
wreszczcie WYSOKI ZAMEK-struktura w sposób znaczacy podnoszaca obrone poprzez powyzszanie morale . kar dla jednostek strzelających wroga , Posiadająca Wieże zadająca znacznie wieksze obrazęnia niz wieże z nizszego zamku . Co do wymogów i waruków jego utworzenia to poza wymogami drzewa rozwoju nalezałoby się zastanowic czy byłaby to struktura dostepna w kazdym zamku czy tylko w stolicy?
oraz czy mozliwośc jego wybudowania nie skorelować z rozwoje jakiejś nowej specjalnosci drugorzędniej bohatera dla przeciw wagi opisywanej przezemnie powyzej.. trochę sie rozpisałe mam nadzieje że tym rzem konstruktywnie ....
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Haav Gyr



Dołączył: 2 lutego 2004
Posty: 164
Skąd: Miasto Maggnar w północej Amarii

Wysłany: 22 lipca 2004     Walki o zamek w HoMM-V? Odpowiedz z cytatem

Gavin Magnus (cytat):
. Chodzi o OBLEZENIE a nie jedzenie!

A wogole co znaczy IMHO?

Nie zmienia to faktu, że branie zamków głodem to już przesada, zbyt rzeczywiste :wink:
a sktót IMHO - znaczy W Mojej Skromnej Opini. :wink:

___________
From the beginnin' to end
Losers lose, winners win
This is real, we ain't got to pretend
The cold world that we in
Is full of pressure and pain
I thought it would chane
But its stayin' the same
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Haav Gyr



Dołączył: 2 lutego 2004
Posty: 164
Skąd: Miasto Maggnar w północej Amarii

Wysłany: 23 lipca 2004     Walki o zamek w HoMM-V? Odpowiedz z cytatem

Do rooberta:
Cytat:
Mam prosbę do Haav Gyr'a .Jak widzisz funkcjonowanie Wysokiego Zamku (bo chyba Ty jesteś pomysłodawcą ?)w stosunku do budowli które nam prezentujesz ?
Ps. jesli to się nie miesci w ramach tego topiku to sorki...

No więc walka o zamek wysoki wyglądałaby podobnie jak w H3, z tą drobną różnicą, że do dyspozycji mielibyśmy 4 wieżycznki łucznicze, 2 duże sterowne przez nas i dwie mniejsze sterowne przez komputer. Teraz zarówno mury jak i brama mogłbybyć niszczone przez jednoski najwyższego poziomu(dość wolno) i znacznie skuteczniejsze machiny typu: Taran do bram i drewnianych murów, Katapulta Duża do niszczenia wież łuczniczych i murów kamiennych. (katapulta mała do atakowania jednostek będących za murami). Oczywiści to wszystko wymagałoby dość znacznego zwiększenia pola bitwy, tak by na początkowych pozycjach jednostki byłby poza zasięgiem wież łuczniczych i czarów wroga. Jedynie duża katapulta mogłaby atakować z takiego dystansu niezagrożona, ale miałaby ograniczoną ilość pocisków(zwiększaną dzięki umiejętności Balistyka). Co nie zniszczyla by katapulta dokończyłby taran. Dodatkowym utrudnieniem jest to, że Jeżeli nasza jednostka znadzie się tuż obok muru zaatakowanego przez katapultę, otrzymywałaby dość spore uszkodzenia. Duża Katapulta miałby pewien nie wielki rozrzut w celności.
Jeżeli chcesz wiedzieć coś jeszcze? :wink: To pytaj.

___________
From the beginnin' to end
Losers lose, winners win
This is real, we ain't got to pretend
The cold world that we in
Is full of pressure and pain
I thought it would chane
But its stayin' the same
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Mr. Rabbit



Dołączył: 6 stycznia 2004
Posty: 164
Skąd: Imperium Kinugów

Wysłany: 23 lipca 2004     Walki o zamek w HoMM-V? Odpowiedz z cytatem

A jaki szczegół może dorzuce :D.

Otóż jest kwestia broni. Jak wiadomo bronie dalekosiężne są różnego rodzaju. Ja tutaj podam przykład dwóch z nich: łuk i kusza. Jak wiadomo jednostki dalekosiężne korzystają zarówno z jednej jak i z drugiej bronii, ale powinno się wziąść pod uwagę, że kusza działa ciut inaczej niż łuk. Przede wszystkim ma krótszy zasięg. W związku z tym powinno być do tego również odniesienie w samej grze. Po drugie inaczej się strzela. I tak z kuszy aby można było strzelać, moim zdaniem powinna jednostka być smuszona do stania przy murze, bądź na murze, w zależności od rozwiązań samej gry. Natomiast łucznicy mogliby strzelać z pewnej odległości od muru.

___________
Mimo wszystko dzięki Ci Hetmanie :) a mnie i tak możecie powiesić jak Skrytobójce.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 23 lipca 2004     Walki o zamek w HoMM-V? Odpowiedz z cytatem

pytania ciąg dalszy...........
Ogólnie popieram ten pogłąd i to co powiedziałeś pokrywa się z moim wyobrażeniem funkcjonowania tej struktury w zamku podczs bitwy
Jedynie moze nie do końca rozumiem funcjonowania Taranu .Czy byłby to pojazd mechaniczny na wyposazeniu każdego bohatera (vide balista H3 ) czy tez po osiągnięciu odpowiedniego stopnia rozwoju jakiej umiejetnosci jak Balistyka , Atak?
Także mam kilka pytani natury technicznej , gdyz należałoby się zastanowić:
1 czy jako struktura istniałby w kazdym Zamku(potencjanie po spelnieniu odpwiednich wymogow) czy tylko w Stolicy?
2Czy nie nalezało by powiązac powstania tej struktury z odpowiednim rozwojem jakiejs umiejetnosci elitarnej acz drugorzędnej bohatera (coś analogicznego do przedstawionej przeze mnie powyzej OBleganie Zamków )
3 i pytanie ogólne dotyczace uszkodzeń fortfikacji , wizeczek , Wiez Wysokich . Czy nie warto by było wprowadzić HP dla Bramy , Wież niskiego i wysokiego zamku , murów dla większej Jasności w prowadzeniu walki o zamek?
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 23 lipca 2004     Walki o zamek w HoMM-V? Odpowiedz z cytatem

Mr. Rabbit
Cytat:
...........I tak z kuszy aby można było strzelać, moim zdaniem powinna jednostka być smuszona do stania przy murze, bądź na murze, w zależności od rozwiązań samej gry. Natomiast łucznicy mogliby strzelać z pewnej odległości od muru.

Jest to logiczne bo wynika z samej mechaniki oddawania strzału , lecz w warunkach gry wiązałoby sie ze znacznym podniesieniem HP jednostek strzelajacych , bo zanim one podeszły by pod mury aby oddać strzał zostałyby wystrzelane jak kaczki przez strzelców z wież obronnych. Tudzież zwięszyc ich mobilnosc .
Ps Kusznicy musieliby mieć na wyposazeniu drabiny do wspinaczki na mury...
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Haav Gyr



Dołączył: 2 lutego 2004
Posty: 164
Skąd: Miasto Maggnar w północej Amarii

Wysłany: 24 lipca 2004     Walki o zamek w HoMM-V? Odpowiedz z cytatem

No więc tak:
Taran to machina taka jak katapulta czyli można go zniszczyć,
wygląg - ogromny konar drzewa umieszczony na kołach, lekko opancerzony, z przodu posiada stalową głowicę do niszczenia bram.
Każda machina byłby bardziej odporna na strzały(ok 1/4 uszkodzeń)
Umiejętność Balistyka byłaby odpowiedzialna za lepsze sterownie i skuteczność machin.
co do pytania 3, to nie lubię wprowadzać statysyk zwaszcza nie sprawdzonych w grze, ale mogę powiedzieć że najsilniejszy mur wytrzymywałby:
2 - ciosy Katapultą
4 - ciosy Jednostek najwyższego poziomu
Brama
3 - ciosy Taranem
2 - uderzenia katapultą
5 - uderzeń jednostek najwyższego poziomu.
(Ilość jednostek byłby nieistotna)
Małe wieże
1 - uderzenie katapultą
Duże wieże
2 - uderzenia katapultą.
Kolejność ruchu:
- Katapulta Duża
- Wieże Strzelnicze
- Czary
- jednostki
- Czary(kapłańskie)
- Katapulta mała
- Taran
Zamek niski nie posiadałby wież, tylko słaby, mur oraz fosę i Bramę,
- wytrzymałość 1 uderzenia przez machiny(taran, katapulta)
- wytrzmałość 2 uderzeń przez jednostki najwyższego poziomu.
[/list]

___________
From the beginnin' to end
Losers lose, winners win
This is real, we ain't got to pretend
The cold world that we in
Is full of pressure and pain
I thought it would chane
But its stayin' the same
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 24 lipca 2004     Walki o zamek w HoMM-V? Odpowiedz z cytatem

Ja to mówia diabeł tkwi w szczegółach :
1 Kwestia Taranu.
Z tego co przedstawiłes to zarówno Taran jak Katapulta (duża i mala )musiałby zajmować określone sloty na ekranie walki o zamek (ze względu na mozliwosc ich zniszczenia )w sumie Trzy plus dodatkowe na bohaterów i jednostki .Ekran walki musiałby byc naprawdę znacznie powiekszony .
po zniszczeniu Taranu musiałaby byc mozliwosć nabycia w zamku nowego ale to jest dośc proste do rozwiazania.
Bardziej istotnym dla mnie jest kwestia przydatnosci Taranu w bitwie :
1a Jako ze ostatni atakuje brame zamku będzie on narazony na ostrzał wiezyczek małych , duzych z wysokiego zamku . ewentualnie jednostek obronnych i moze dojsc do kuriozalnej sytuacji w której niz dojdzie do bramy zostanie zniszczony ...
ponadto byc moze to czeski bład
Cytat:
Brama
3 - ciosy Taranem
2 - uderzenia katapultą
5 - uderzeń jednostek najwyższego poziomu

Tez oraniczenie w przydatnosci ;
a) katapulta skuteczniejsza
b) jednostki najwyzszego bedą bardzej zywotne (wiecej HP i więsza ilosc)i zdołają zadac te 5 uderzeń
Dlatego podsumowujac to co powiedziałem powyzej ja bym sie zastanawiał nad wprowadzeniem tej jednostki do walki o zamek .
Ale zeby nie byc tendencyjnym na korzyśc Taranu przemawia wizualizacja ataku , wiekszy realizm zdobywania zamku i. Dodac do tego odpowiedni podkład dzwiękowy (skrzypienie kół w trakcie ruchu i głuche uderzenia o bramę )efekt byłby powalajacy
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Vinius



Dołączył: 12 czerwca 2004
Posty: 164
Skąd: Miasteczko niedaleko zamku króla Maximusa...(Hunterville)

Wysłany: 24 lipca 2004     Walki o zamek w HoMM-V? Odpowiedz z cytatem

Ja pokażę tutaj moją koncepcję walki o zamek.
ja w innym temacie napisałem, bedzie tez palisada, a fosa będzie budowana osobno, lecz to drugie akurat nie ma związku z tematem.

palisada - pokonać mogą wszystkie jednostki, prędkość niszczenia zależy od poziomu i ilości jednostek. można też taranem lub katapultą.
możliwość podpalenia przez strzelców (no, może nie wszystkich, ale np wulkanicznych).
mur podstawowy - katapulta musi uderzyć 1 raz, jednostki najwyższego poziomu potrafią zniszczyć
mur ulepszony - -||- 2 razy, jednostki najwyższego poziomu potrafią zniszczyć, ale z więszkym wysiłkiem
mur jeszcze bardziej ulepszony - -||- 3 razy, jednostki najwyższego poziomu potrafią zniszczyć, lecz muszą uderzać wiele razy
wieżyczki małe - katapulta uderza 1 raz, jednostki n.p. 2 razy, strzelcy mogą zadawac uszkodzenia
wiezyczki duże - katapulta uderza 2 razy, jednostki n.p. 3 razy, strzelcy mogą zadawać uszkodzenia
fosa - do zasypania przez katapultę lub jednostki najwyższego poziomu
brama - do zniszczenia przez: taran, katapultę, strzelców, większość jednostek (brama to najsłabszy punkt obrońców)
kwatera kapitana - aby kapitana straży pozbawic domu, trzeba mieć w armii chłopów ;-) kapitan automatycznie opuszcza pole bitwy, ale jednostki walczą dalej bez dowódcy

no i nigdy walka o zamek nie byla tak prosta ;-)

___________
Ku chwale Imperium!

O von sikus II
vel Vinius
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Vinius



Dołączył: 12 czerwca 2004
Posty: 164
Skąd: Miasteczko niedaleko zamku króla Maximusa...(Hunterville)

Wysłany: 24 lipca 2004     Walki o zamek w HoMM-V? Odpowiedz z cytatem

kurczę, wniosze kilka poprawek i informacji:

w zamu może być jednocześnie palisada i mur. mozna ustawiać jednostki miedzy palisada i murami.
wilcze doły do zasypania tak samo jak fosa (o ile zostaną wykryte, hehe:) może czarem?)

następujące umiejętności mają wpływ na walkę:

taktyka: 5 poziomów
1 podstawowy: możliwość ustawienia jednostek, a co:) zmniejsza o (uwaga, fanfary) CAŁE 5 PROCENT obrażenia zadawane przez wilcze doły i fosy.
2 zaawansowany: ustawianie jednostek, zmniejszenia obrazeń zadawanych przez fosy i w.d. o 10%, zmniejsza obrażenia balist (w wypadku, gdy bohater jest obrońcą) o 5%
3 expert: mozliwość ustawiania jednostek, zmniejsza o 20% obrażenia zadawane przez fosy i wilcze doły, zasieki (zaostrzone pale wbte w ziemie przed palisadą) nie zadają obrażeń, zmniejsza obrażenia balist 0 10%
4 mistrz: możliwość ustawiania jednostek, jednostki nie otrzymuja obrażeń od wilczych dołów i fos, niewrażliwość na zasieki, zmniejsza obrazenia balist o 10%
5 arcymistrz: możliwość ustwaiania jednostek, niewrażliwość na fosy i w.d., jednostki nie otrzymują kar ruchu za stanie w fosie i w.d., niewrażliwość na zasieki, wiezyczki zadają 5% mniejsze obrazenia, ruch zawsze gracz posiadający zdolność taktyke na 5 poziomie, zmniejsza obrazenia balist o 15%, przejmuje sterowanie nad berserkerami ;-)

balistyka: 5 poziomy

1 podstawowy: zwiększa obrazenia zadawane przez katapulty i tarany o 5%
2 zaawansowany: zwieksza zadawane obrazenia przez katapulty, balisty i tarany o 10%, katapulta strzela 2 X, w razie gdy bohater jest obrońcą zmniejsza obrazenia katapult i taranów wroga o 5% i balist o 10%
3 expert: przejmuje sterowanie nad katapultą, zwiększa zadawane obrazenia przez katapulty, balisty i tarany o 15%, broniąc się zmniejsza obrażenia zadawane przez katapulty i tarany o 10%, przez balisty o 5%
4 mistrz: sterowanie nad katapultą która strzela 2 X, i taranem, zwieksza obrażenia o 20%, w razie obrony zmniejsza o 20%, zmniejsza obrazenia balist o 10%
5 arcymistrz: sterowanie nad 2 strzałową katapultą, zwieksza obrazenia zadawane przez katapulty, tarany i balisty o 25%, broniąc się zmniejsza obrażenia zadawane przez wrogie katapulty, tarany i balisty o 25%

___________
Ku chwale Imperium!

O von sikus II
vel Vinius
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Haarald



Dołączył: 23 kwietnia 2003
Posty: 164
Skąd: Ors Imperior

Wysłany: 24 lipca 2004     Walki o zamek w HoMM-V? Odpowiedz z cytatem

Wszystkie koncepcje tutaj przedstawione są bardzo rozbudowane, rzekłbym nawet za bardzo... tylko jak sobie poradzi z tym komputer bo prawdę mówiąc można z tym przegiąć i będzie powtórka z HoMM-IV.

Koncepcje to jedno grywalność to drugie i bodaj najważniejsze. Dlatego musi w nich zostać uwzględnione przypuszczalne zachowanie AI. Jestem za tym aby była ona na jak najwyższym poziomie.

Kiedyś ktoś pisał (nie pamiętam kto?) o zamku wysokim w rozumieniu podwójnych murów obronnych: wewnętrznych i zewnętrznych. Mogłoby wyjść z tego totalne nieporozumienie bo mielibyśmy do czynienia z większą liczbą zależności i możliwości, a należy pamiętać że im więcej tego typu elementów tym decyzje komputera albo będą błędne albo będzie wykonywał z reguły te same czynności (a te z czasem każdy gracz "rozgryzie").
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 24 lipca 2004     Walki o zamek w HoMM-V? Odpowiedz z cytatem

Haarald powiedział:
Cytat:
Wszystkie koncepcje tutaj przedstawione są bardzo rozbudowane, rzekłbym nawet za bardzo... tylko jak sobie poradzi z tym komputer bo prawdę mówiąc można z tym przegiąć i będzie powtórka z HoMM-IV.
Coż wypowiem się tylko wedle moich propozycji . Odnonie umiejetnosci drugorzednej"Oleganie miast" rozwój jej w niczym nie odbiega od standardu rozwoju bohatera . Można "zadać "priorytet rozwoju
umiejętności elitarnych...
Odnosnie Wysokiego zamku . rzeczywiscie korelując to z rozwojem jakiejś umiejetnosci bohatera to mogą byc kłopoty z zachowaniem Kompa. Natomiast jako element drzewa rozwoju miasta będzie funkcjonowac max . Do tej pory Komp zachowywał sie tak :
rozbudowywal miasto na maxa czasem zupełnie niepotrzebnie . Wiele razy zajmowałem zamki kompa rozbudowane znacznie bardziej niżli moje.. tu nie widzę problemu
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Rokan



Dołączył: 27 czerwca 2004
Posty: 164
Skąd: Z Mroźnego Szczytu w Kuldarhan

Wysłany: 24 lipca 2004     Walki o zamek w HoMM-V? Odpowiedz z cytatem

Ja bym może chciał by było więcej fortyfikacji np. wzmocnione mury, oraz większa kontrola nad wieżami strażniczymi i to wszystko:)
___________
Tworzenie jest pasją...
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Haav Gyr



Dołączył: 2 lutego 2004
Posty: 164
Skąd: Miasto Maggnar w północej Amarii

Wysłany: 24 lipca 2004     Walki o zamek w HoMM-V? Odpowiedz z cytatem

roobert (cytat):
Ja to mówia diabeł tkwi w szczegółach :
1 Kwestia Taranu.
Z tego co przedstawiłes to zarówno Taran jak Katapulta (duża i mala )musiałby zajmować określone sloty na ekranie walki o zamek (ze względu na mozliwosc ich zniszczenia )w sumie Trzy plus dodatkowe na bohaterów i jednostki .Ekran walki musiałby byc naprawdę znacznie powiekszony .

i taki by był :wink: W walce zwykłej na mapie obraz byłby ok. 30% większy niż w H4(opcja przesuwania ekranu, oraz zoom+ i out-)
W walce o zamek, pole bitwy byłbyo ok 2 razy więsze niż dotychczas.
Tak więc przykładowo najszybsza jednostka w grze(Feniks) z prędkością 22 mógłby dolecieć najwyżej do Fosy, Natomiast przy zdolności Taktyka(jak z H3) umiejętnośći Mobilność(przyspieszanie jednostek w bitwie) oraz rzuceniu czaru przyspieszenie Feniks byłby w stanie przelecieć mury w pierszej turze i zatakować jednosktę wroga. Czyli pole bitwy miałoby ok.35/38 pól

Cytat:
Bardziej istotnym dla mnie jest kwestia przydatnosci Taranu w bitwie :
1a Jako ze ostatni atakuje brame zamku będzie on narazony na ostrzał wiezyczek małych , duzych z wysokiego zamku . ewentualnie jednostek obronnych i moze dojsc do kuriozalnej sytuacji w której niz dojdzie do bramy zostanie zniszczony ...

I tak i nie, taran byłby dość wytrzymały, poza tym poruszałby się jako ostatni, więc wieżyczki będą najpierw atakować bliższe cele, poza tym, jest jeszce katapulta duża, więc nawet skupienie ognia przeciwnika na taranie, pozwoli szybkim i najsilniejszym jednostką na zniszczenie bramy. więc nie ma kłopotów. :wink:
Cytat:

Ale zeby nie byc tendencyjnym na korzyśc Taranu przemawia wizualizacja ataku , wiekszy realizm zdobywania zamku i. Dodac do tego odpowiedni podkład dzwiękowy (skrzypienie kół w trakcie ruchu i głuche uderzenia o bramę )efekt byłby powalajacy

Owszem, to wszysztko w tym taranie jest :wink:
Wszystko sprawadza się do tego, aby mimo potężnych umocnień zamku, armia atakująca w połni wyposażona(machiny) oraz posiadająca(Herosi) umiejętności potrzebne przy obleganiu zamków, byłby w stanie przebić się przez mury.
Cytat:

Wszystkie koncepcje tutaj przedstawione są bardzo rozbudowane, rzekłbym nawet za bardzo... tylko jak sobie poradzi z tym komputer bo prawdę mówiąc można z tym przegiąć i będzie powtórka z HoMM-IV.

Koncepcje to jedno grywalność to drugie i bodaj najważniejsze. Dlatego musi w nich zostać uwzględnione przypuszczalne zachowanie AI. Jestem za tym aby była ona na jak najwyższym poziomie.

Kiedyś ktoś pisał (nie pamiętam kto?) o zamku wysokim w rozumieniu podwójnych murów obronnych: wewnętrznych i zewnętrznych. Mogłoby wyjść z tego totalne nieporozumienie bo mielibyśmy do czynienia z większą liczbą zależności i możliwości, a należy pamiętać że im więcej tego typu elementów tym decyzje komputera albo będą błędne albo będzie wykonywał z reguły te same czynności (a te z czasem każdy gracz "rozgryzie").

W H4, to odwalili robotę na szybko, wystarczyło trochę testów i spokojnie stworzyć coś jak w H3. To raz. Dwa to to że istnieją bardziej rozbudowane gry i AI komputera radzie sobie świetnie.

___________
From the beginnin' to end
Losers lose, winners win
This is real, we ain't got to pretend
The cold world that we in
Is full of pressure and pain
I thought it would chane
But its stayin' the same
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 26 lipca 2004     Walki o zamek w HoMM-V? Odpowiedz z cytatem

Jeśli można to chciałbym poruszyć pewną kwestie która mieści się chyba w temacie topiku. Przeglądając inne fora (Celestical a także inne)nigdzie nie zauwazyłem aby była poruszana kwestia kolejności ruchów jednostek atakujących Zamek oraz jego struktur obronnych oraz obrońców .Wydaje mi się to dosyc istotne gdyz bedzie stanowic oto p atrakcyjnosci gry.
pytania na które warto by było podyskutowac to min.:
Kolejność ruchów atakujacego i broniacego bedzie równoległa?:
Tzn,. np. machiny oblężnicze atakujacego-struktury obronne wieze
czary offensywne atakujacego- broniacego i tak dalej ...
Czy też następcza najpierw wszystkie dostępne czynnosci wykonuje atakujacy potem obrońca?
Ja chciałby jęsli mozna zaprezentowac swój punkt widzenia:
ATAKUJĄCY:
-atak balisty ,katapult
-czary wzmacniajace i ofensywne bohatera
-ostrzal przez jednostki strzelające
-ruch jednostek badż atak w zwarciu
-czary uzdrawiajace bohatera
OBROŃCY:
-ostrzał wież niskiego zamku i wysokiego
-czary obronne i(lub) offensywne bohatera
-atak obrońców
-czary regenerujące ,,,
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
©2002, 2003, 2004, 2005 Jaskinia Behemota
Template made by Valturman.
Powered by gnomePHP.
Pieczę nad Starym Forum sprawuje Crazy.