Imperium Jaskini Behemota
tarcza Witaj na Starym Forum Jaskini Behemota.
Zostało Ono stworzone przez ixcesala z uwagi na problemy z forum Ezboard 10 grudnia 2002. Służyło Jaskiniowcom dzielnie do sierpnia 2005 roku, kiedy to dominium i podwładnych Behemota dotknął Wielki Trek, po którym przez 10 miesięcy Jaskinia nie funkcjonowała.
Wszystkim, którzy przyczynili się do rozwoju Imperium Jaskini Behemota, zarówno poprzez pracę techniczno-graficzną, jak i osobom które współtworzyły klimat - dziękujemy.
Zapraszam do obejrzenia tego swoistego muzeum, które wiąże się ze wspaniałymi wspomnieniami niemałej części Jaskiniowców.
Kasztelan Crazy

Wróć do strony głównej Jaskini Behemota.
Rejestracja (chciałbym klucze)Rejestracja (chciałbym klucze)  

PrzewodnikPrzewodnik      LinksLinkownia     SzukajSzukaj     Śledzone tematyŚledzone tematy     Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości
ProfilProfil     MieszkańcyMieszkańcy     GrupyGrupy     ZalogujZaloguj
Ostatnio odwiedziłeś nas:
Obecny czas to: 2024-04-26 13:14:14
Autor Wiadomość
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 17 września 2004     Szkoły magii w HoMM V Odpowiedz z cytatem

Re Haarald i Haav
pomysł z Zarządca był tylko przykładem majacym zoobrazowac problem wysokiej specjalizacji bohaterów .
Ale ad rem tematu:
Haav pomysł ze żrodłami jest dobry choć jak juz napomkąłem"martwi "mnie ilosć czyli 6
Zauwaz Haav dla kazdej trzeba stworzyć odrębne zaklęcia (co juz moze byc problemem aby nie było zbytniego powielania funkcjonalnego)
ale to małe piwo najistotniejszym mi się wydaje stworzenie odpowiedniego systemu ich nabywania poprzez UD ,bo przeciez ich rozwijanie będzie warunkowało zdobywanie poszczególnych poziomów w danej szkole magii . Dlatego przy 6 szkołach powstanie system aż nadto rozbudowany...
Ponadto jeszcze nie pozostaje rozwiązana kwestia dostępnoci do szkół magii poszczegolnych klas .Logicznym są ograniczenia dla klas z tym się zgadzają wszyscy . powstaja elitarne klasy kapłanów i magów ,które mają łatwiejszy i szybszy dostęp do czarów .klasie wojów rekompensujemy to taktyką , atakiem , odpornoscią itp i na razie jest ok.
Co prawda wymaga to sporego systemu ale da to się zrobić .
Ale tu pojawia się zasadniczy problem tak duza specjalizacja kapłana , maga , woja podwazy sens powstania kazdej kolejnej klasy bohaterów i to
z czysto prozaicznego powodu .Przy ograniczeniach w dostępie do magii
oraz dostępie do sztuk wojennych szczególnie na wyzszych poziomach nie bedzie czym zrekompensowac tej różnicy innym klasom ...
Ponadto w Twoim pomysle Haav nie zauwazyłem czy mówiłeś o wzajemnych relacjach i ograniczeniach w dostępie pomiedzy poszczególnymi szkołami magii. przy 4 szkołach jest sporo mozliwości a przy 6 to juz naprawdę sporo ....
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Haav Gyr



Dołączył: 2 lutego 2004
Posty: 164
Skąd: Miasto Maggnar w północej Amarii

Wysłany: 17 września 2004     Szkoły magii w HoMM V Odpowiedz z cytatem

Nawet gdyby stworzyć jedną lub dwie UD dotyczące "zarządzania" miastem, to i tak osobna klasa bohaterów nie wchodzi w grę, bo jakże by oni awansowali gdyby ich główne umiejętności nic nie przynosiły w tarkcie walki(heros na doczepkę?? byle zdobywał doświadczenie przy innych?). Nawet funkcja złodzieja przynosiła by więcej, w trakcje bitwy(możliwość przekupstwa armii przeciwnika, zatrucie itp).

--------
Ilość źródeł jest 7 :wink: +2(ciemność i światło), poza tym jakbyś zauważył nie potrzeba specjalnie stwarzać zaklęć one już są, a nawet kilkunastu brakuje. To raz. Dwa to to, że jak już wspominałem teraz zaklęcia nie byłby powiązane ze szkołą magii(UD), tzn że dane zaklęcie można byłby poznać poprzez 2 lub więcej szkół magii. Więc nauczenie się jakieś szkoły magii(UD) dawałoby sprą pulę czarów z różnych źródeł. Po prostu dana szkoła korzysta z kilku określonych źródeł. Więc takie spowolnienie mógłby rzucić mag z Mistycyzmem jak i Nekromatyzmem, a na początku różnic nie byłoby żadnych, co do czarów prostych, ale owe różnice pojawiałby się wraz ze wzrostem poziomu szkół i poziomów czarów. To znaczy że naprzykład taki armageddon byłby dostępny dla 3 szkół magii(ponieważ 3 z nich korzystają ze źródła ognia) ale tylko jedna z nich(elementalizm) w znaczący sposób zwiększałaby jego moc, poza tym kolejną różnicą byłoby to, że czar ten byłby praktycznie niedostępny w takim Preserve lub Haven.

Co do specjalizacji, to tak jestem za jak najszerszym rozdzielenie poszczególnych funkcji, ten system oczywiście wymaga by w każdej armii było miejsce na 3/4 herosów, więc problem z rekompensacją dla innych klas bohaterów po prostu nie istnieje.

___________
From the beginnin' to end
Losers lose, winners win
This is real, we ain't got to pretend
The cold world that we in
Is full of pressure and pain
I thought it would chane
But its stayin' the same
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 18 września 2004     Szkoły magii w HoMM V Odpowiedz z cytatem

Re Haav
Prawie mnie przekonałes ...choć obawiam sie iż byłby to bardzo rozbudowany ale nic tam ...Mam tylko jeszcze jeszcze jedno pytanie .
Jak w praktyce beda wyglądaly te Żródła ? Czy to będzie budowla a la Gildia magów z poziomowym rozwojem. Bo będzie to chyba budowla która zastąpi Gildie funkcjonalnie . No i pozostaje jeszcze kwestia ilosci tych Żródeł w kazdym Zamku , bowiem obecnosc wszystkich w danym zamku raczej nie wchodzi w grę.Chyba ze będą to Budowle stojace poza Zamkiem ....??
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Haav Gyr



Dołączył: 2 lutego 2004
Posty: 164
Skąd: Miasto Maggnar w północej Amarii

Wysłany: 18 września 2004     Szkoły magii w HoMM V Odpowiedz z cytatem

No więc tak, podstawowym budynkiem byłaby "stara" gildia magów, wraz z jej budową dostawalibyśmy już wszystkie czary na każdy poziom, z tym że byłby one nie dostępne(szare zwiłki) oprócz pierwszego poziomu, jako magii podstawowej dostępnej dla każdego bohatera. Następnie aby reszta czarów była udostępniona do nauki, należałby wykonać kolejną budowę gildii, czyli tym razem już gildii danego źródła(czyli takiego budynku, w którym magowie opracowują czary badając dane źródło energii magicznej). To którą gildie źródła możnabyłby wybudować zależałby tylko od nas, ale najlepszym sposobę budowy byłoby patrzenie na następny poziom czarów, gdyby byłby jakieś zaklęcia, które chcemy poznać(bo mamy już nauczoną jakąś szkołe magii) to wtedy budujemy gildie źródła pasującą do czaru/ów.
Oczywiste jest, że w danym mieście nie byłoby wszystkich gildii źródeł. Ile i w jakich zamkach to już napisalem w temacie(byłoby ich 5/6).

___________
From the beginnin' to end
Losers lose, winners win
This is real, we ain't got to pretend
The cold world that we in
Is full of pressure and pain
I thought it would chane
But its stayin' the same
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 23 września 2004     Szkoły magii w HoMM V Odpowiedz z cytatem

Re Haav
Pozostaje jeszcze sprawa korzystanie ze żródeł w miastach zdobytych. Powinny byc jakies ograniczenia korzystaniu ze zrodeł .Mówię to ze względu na łatwość dostępu do zaklęc wysokopoziomowych w obrebie danej szkoły.Dlatego dobrze by bylo aby po zdobyciu miasta żródło wysychałby do połowy swojem maxymalnego rozwoju np z poziomu 5 na 2,3...
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Haav Gyr



Dołączył: 2 lutego 2004
Posty: 164
Skąd: Miasto Maggnar w północej Amarii

Wysłany: 23 września 2004     Szkoły magii w HoMM V Odpowiedz z cytatem

Co do tych ewentualnych zmian po zdobyciu zamku, to ja poszedłbym dalej niż w H3 i po zdobyciu zamku innego niż wlasny(podstawowy) niszczyłoby się kilka(2/3) budynki, w tym Kapitol na stałe, oraz ze 2 budynki dodatkowe i specyficzne dla danego zamku, ale do odbudowy.
Co do gildii źródeł to istnieją dwa rozwiązania:
1) To od szkoły magii zależałoby z którego żródła korzystamy, więc mogłoby to następować po przez ograniczenie ilości źródeł pod daną szkołę(czyli zamiast 4 to 3 lub 2). Ale dla mnie to nieco wypaczenie sensu tego systemu.
2) Rozwiązanie byłoby chyba lepsze, to znaczy, że gildie w zdobytym zamku zmieniałby się w te same co w głównym. Ale tutaj pozostaje aspekt techniczny, czy po przez zbużenie i budowę nowych gildii, czy też przez automatyczną zmianę gildii. Ale nadal mogłby być problemy techniczne.

Najlepszym rozwiązaniem wydaje mi się zostawienie gildii w spokoju, ponieważ:
1) Zdobywając Nekropolis oraz posiadając szkołe Nekromatyzmu, teoretycznie nasz mag nie powiniem mieć żadnych problemów z zaklęciami Nekropolii.
2) Nadal pozostaje aspekt strategiczny zdobycia miasta wroga, czyli poznanie "jego magii".
Czyli prędzej należałby sprecyzować, które czary są wzmacniane przez daną szkołę, albo inaczej określić kilka 1 lub 2 zaklęcia na poziom magii które najlepiej współgrałby z daną szkołą magii.
Albo jeszcze inaczej, na każdy poziom (UD) szkoły magii, każdy mag miałby możliwość zwiększenia mocy wybranemu czarowi.
Czyli przykładowo mając 5 czarów na danym poziomie, możnaby na stałe wybrać jeden(ulubiony) który byłby silniejszy i tańszy w kosztach. A wybierana przez nas Specjalizacja gdy będziemy już mistrzami zwiększałby moc czarów tylko z jednego źródła które współgra z wyuczoną szkołą magii.
Np: Mag miałby kilkanaśćie czarów, po kilka na dany poziom, kilka z nich byłby związanych ze źródłem magii ciała, wtedy te czary otrzymywałby bonus mocy i tańszy koszt.
Lub też oba te pomysły razem, czyli wybranie czarów na każdym poziomie, a potem wraz z zdobyciem specjalizacji, te zaznaczone czary otrzymywałby owe bonusy. W ten sposób niemal każdy mag byłby inny, nawet przy tej samej specjalizacji, bo przecież moglibyśmy wybrać inne czary "bonusowe". :wink:

___________
From the beginnin' to end
Losers lose, winners win
This is real, we ain't got to pretend
The cold world that we in
Is full of pressure and pain
I thought it would chane
But its stayin' the same
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Parson Junior



Dołączył: 20 września 2004
Posty: 164
Skąd: Pierpont

Wysłany: 23 września 2004     Szkoły magii w HoMM V Odpowiedz z cytatem

Dałem głos na `nowy` bo nie ma opcji `inny`
Ano inny, bo taki jak w MM7-MM8 z poprawkami:
Ogień, powietrze, ziemia, woda; ciało, umysł, duch; światło i mrok.

System, który zdecydowanie najbardziej mi się podobał i z niewieloma poprawkami mógłby walczyć o miano `idealny`

___________
Najgorętsze miejsca w piekle są zarezerwowane dla tych, którzy zachowali neutralność w walce dobra ze złem.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Haav Gyr



Dołączył: 2 lutego 2004
Posty: 164
Skąd: Miasto Maggnar w północej Amarii

Wysłany: 23 września 2004     Szkoły magii w HoMM V Odpowiedz z cytatem

Warto wspomnieć że taki system powtarza(w znacznej części) się z powodzeniem w podobnego typu grach:
Disciples - żywioły, życie, śmierć i umysł.
Age of Wonders - żywioły, życie, śmierć i kosmos.
:wink:

___________
From the beginnin' to end
Losers lose, winners win
This is real, we ain't got to pretend
The cold world that we in
Is full of pressure and pain
I thought it would chane
But its stayin' the same
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 23 września 2004     Szkoły magii w HoMM V Odpowiedz z cytatem

Haav
Cytat:
Czyli przykładowo mając 5 czarów na danym poziomie, możnaby na stałe wybrać jeden(ulubiony) który byłby silniejszy i tańszy w kosztach. A wybierana przez nas Specjalizacja gdy będziemy już mistrzami zwiększałby moc czarów tylko z jednego źródła które współgra z wyuczoną szkołą magii.
Np: Mag miałby kilkanaśćie czarów, po kilka na dany poziom, kilka z nich byłby związanych ze źródłem magii ciała, wtedy te czary otrzymywałby bonus mocy i tańszy koszt.
Lub też oba te pomysły razem, czyli wybranie czarów na każdym poziomie, a potem wraz z zdobyciem specjalizacji, te zaznaczone czary otrzymywałby owe bonusy. W ten sposób niemal każdy mag byłby inny, nawet przy tej samej specjalizacji, bo przecież moglibyśmy wybrać inne czary "bonusowe".

Hhmm...,nie wiem czy do końca łapie...z tego co zrozumiałem(a moze nie )podział funcjonalny i relacje pomiędzy Gildia magów a Żródłem jest następujący Gildia a dokładnie jej rozbudowa warunkuje dostep do "wyższych zasobów' czarów Żródła bądż Żródeł które są potencjalnym zasobem czarów kilku szkół magii. Chyba nic nie pokeciłem...
Tak jak wspomniałes za efektywnosc odpowiada rozwo odpowiednich UD ..
Kwestia do rozwiazania jest ilosc mozliwych szkół magii jakie mógłby poznać bohaterklasy Mag , badz Kapłan. wspominam otym w konteksytcie ograniczeń w dostepie do Żródeł oraz poniekąd w aspekcie strategicznym. To że ograniczenia musza byc tojasne ale nie uważasz iz np Bohater który rozwinął rodzimą szkołe do rangi arcymistrzowskiej a druga pokrewną do rangi mistrzowskiej po zdobyciu miasta gdzie gdzie znajduje się szkoła magii spod jego znaku nie mógłby korzystac z czarów byłoby troche nielogiczne ....
Ponadto troche na marginesie w Twoj pomysł jest oparty na załozeniu wysokiej specjalizacji bohatera w obrebie nie tylko danej szkoły magii ale konkretnego czaru cos na wzór H3 , Oczywiście duża zaleta jest przez to duża indywidualnosc Bohatera ale zauważ iż znaczna częśc systemu magii będzie niewykorzystana w grze ,gdyż przedstawionyny przez ciebie schemat determinuje rozwijanie u bohatera bardzo waskiego (ograniczonego do kilku czarów)wycinka tegoz systemu...
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Haav Gyr



Dołączył: 2 lutego 2004
Posty: 164
Skąd: Miasto Maggnar w północej Amarii

Wysłany: 23 września 2004     Szkoły magii w HoMM V Odpowiedz z cytatem

Może przedstawie suchy przykład dla lepszego zrozumienia(ten ostatni przykład boo chyba najlepszy)

Zamek: Haven/castle
Klasa bohatera: (Mag)
Imię: Iksiński
Umiejętności podstawowe: y,y,h,u
Umięjętnośści drugorzędne: Mądrość(Mistrz), Mistycyzm(Mistrz)
Specjalizacja: Magia powietrza(jeszcze właściwa nazwa może być inna)

Teraz tak:
Mistycyzm zgodnie z wcześniejszymi założeniami, to szkoła magii która korzysta z kilku źródeł magicznej energii(mana).
Tymi stałymi źródłami związamymi z tą szkołą byłby: Ziemia, Woda, Umysł, Powietrze, Ogień(choć tutaj może się jeszcze zmienić). czyli umiejętność mamy już poznaną, teraz aby rzucać czary należałoby:
1) Wybudować Gildię Magii - wtedy widzimy jakie mamy czary dostępne, ale musimy jeszcze ich się nauczyć(1 poziom czarow byłby dostępny dla wszyskich klas bohaterów, bez poznawania szkół magii). Aby się nauczyć reszty potrzeba:
2) Posiadać jakąkolwiek szkołe magii na najwyżym pozimie - w tym przypadku mamy już Mistycyzm.
3) Dobudować Gildie Źródeł, tak aby stały się czary dostępne(narzie były tylko widoczne).
Gdy wybudowalibyśmy wszystkie gildie dostępne w zamku, wszystkich czarow można byołby się nauczyć. W naszym zamku(haven) byłby to gildie: Ziemi, wody, powietrza, ciała, ducha i umysłu. - Jak widać sam Mistycyzm nie wystarczyłby do poznania wszystkich czarów.

Teraz przejdźmy do samych zaklęć:
Przykładowo wylosowalibyśmy w Gildii następujące czary:
1p. Spowolnienie, tarcza, leczenie, przyspieszenie, zrozmycie, błogosławieństwo
2p. Piorun, Słabość, Ochrona pred ogniem, Męczennik, Urok
3p. Lodowy pocisk, lekarstwo, Szał
4p. Radość, modlitwa, Heroizm
5p. Boska interwencja, Niewidzialność.
(Dalszy ciąg zależy od wyboru koncepcji wcześniejszych)
- Gdy nasz Iksiński mag wybrałby sobie specjalizację w tzw. Magii powietrza(jedno ze źródeł jego szkoły) to automatycznie zaklęcia: Zrozmycie, Przyspieszenie, Piorun i Niewidzialność byłby np: o 50% skuteczniejsze niż normalnie(czyli bez specjalizacj).
- Istnieje jednak druga opcja, czyli specjalizacją byłaby cała szkoła magii, a nie tylko jedno ze źródeł. Wtedy owe zaklęcia wybieralibyśmy sobie sami, 1 na poziom, wtedy nasza specjalizacja była by pod większą kontrolą oraz dawałaby możlliwość "wzmocnienia: czarow które nie znalzły się w naszym rodzimym zamku. Oczywiście specjalizację możnaby mieć jedną i na stałe :wink:
-------------
Podsumowując
1 Opcja - większy realizm i porządek(potrzebne mniejsze AI komputera)
2 Opcja - większy aspekt strategiczny i wolny wybór czarów do specjalizacji.
Do wyboru do koloru :wink:

[/list]

___________
From the beginnin' to end
Losers lose, winners win
This is real, we ain't got to pretend
The cold world that we in
Is full of pressure and pain
I thought it would chane
But its stayin' the same
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Fristron z Avlee



Dołączył: 27 października 2004
Posty: 164
Skąd: Fristotele - zgadnij po nicku :)

Wysłany: 30 października 2004     Szkoły magii w HoMM V Odpowiedz z cytatem

Parsifal (cytat):
Osobiście jestem za nieco zmienionym systemem szkół magii.

Szkoły magii powinny być dzielone na dwie grupy:
Magia addytywna (dobra) i Magia subtraktywna (zła)

Do magii addytywnej zaliczam szkoły magii żywiołów.

Do magii subtraktytywnej natomiast szkoły nekromancji, destrukcji i śmierci.


Mi się taki pomysł podoba, ale na "ogólny" podział. Poza tym można by podzielić jeszcze na podszkoły magii...
poza tym myślałem o tym, aby nie było całkowitej mieszanki (jak w H3), ani przypisania (jak w H4) do jakiejś szkoły.. i wydumałem że można by w obrębie zamków "dobrych" i "złych" wybierać poszczególne podszkoły - tak aby np. Bastion z H3 mógł czary żywiołów móc (neichaj będzie tak jak w tym przykładzie), ale nie mógłby opanować sztuki nekromancji... tka samo bohater, który jest dobry (BTW: Bohatera także możnaby jakoś kształtować, ale mój pomysł dam gdzie indziej) nie mógłby nic zrobić ze "złą" szkołą magii - nic by go ona nie nauczyła.

Sveikata

Fristron

___________
Nie ma na tym świecie altruistów. Są ci, którzy ich udają i ci, którym udawanie weszło w nawyk.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Maffej



Dołączył: 21 października 2004
Posty: 164
Skąd: Mo Gil No

Wysłany: 31 października 2004     Szkoły magii w HoMM V Odpowiedz z cytatem

Każda ze szkół powinna posiadać inną, przeciwną, np.

Ziemi - Powietrza
Ognia - Wody
Życia - Śmierci
Porządku - Chaosu
Umysłu - Natury
Ciemności (Darkness) - Światła (Light)
...etc.

___________
" Maybe my mind's not at all in control
Maybe I'm not in control... "
---
A imię me brzmi MaFFej...
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Gavin Magnus



Dołączył: 16 lipca 2004
Posty: 164
Skąd: crackoov

Wysłany: 31 października 2004     Szkoły magii w HoMM V Odpowiedz z cytatem

a ja wykombinowalem sobie tak: wody, ognia, lasu, smierci, swiatla, mroku, ziemi, powietrza, czasu.

woda, powietrze, ziemia, ogien-wiadomo
las-cos miedzy magia zycia i ziemi. opiera sie na przywolywaniu i leczeniu, ale NIE WSKRZESZA
smierc-nie zadaje obrazen martwiakom, zamienia jednostki na nieumarle, wskrzesza nieumarlych.
zycie-nie dziala na zywych, wskrzesza, leczy(mnij efektywnie niz las)
swiatlo-glownie blogoslawienstwa, kilka przeklenstw(tylko na martwiakow)
mrok-odwrotnie, glowni klatwy i kilka blogoslawienst(dla martwiakow)
czasu-wskrzesza, zamienia jednostki nieumarle na zywe i wciela do armii bohatera, dodaje ture.

UWAGA-magie czasu, lasu, smierci i zycia, moga poznac tylko magowie powyzej 20lv.!!!!!!!!!

To taka moja koncepcja.

___________
Lepsze jutro bylo wczoraj.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Haav Gyr



Dołączył: 2 lutego 2004
Posty: 164
Skąd: Miasto Maggnar w północej Amarii

Wysłany: 2 listopada 2004     Szkoły magii w HoMM V Odpowiedz z cytatem

No i nadszedł ostatni post(mój) w Wyroczni......
Chciałbym poruszyć ostatnią kwestię jako ostatnio mi przyszla do głowy.
Chodzi mi o ulepszanie czarów, tak, pomyślałem sobie że skoru ulepszamy jednostki i budynki, to czemu nie dać ulepszeń do magii a wszczególności samych zaklęć. Jednak jak wiadomo za moc czarów, czas działania oraz ich skuteczność i masowość, odpowiadają odpowiednio: Moc(herosa), szkoła magii i ewentualnie jakaś inna zdolność drugorzędna. Więc jeśli coś można ulepszać w czarach to przede wszystkim ich specyfikę, oraz sposób działania.
Oczywiste jest że:
- ulepszanie czarów musi się wiązać z poziomem maga, moja propozycja to zdobycie specjalizacji w jakieś magii, dawałoby możliwość ulpeszania jednego lub kilku czarów.
- Tylko kilkanaście czarów miałby swoje ulepszenia.
- Koszt rzucania ulepszonego zaklęcia powinien być minimalny(albo bez many)
- ewewntualny czas trwania takiego czaru powinien być jak największy(stały) chyba, że ulegnie rozproszeniu przez przeciwnika.
Teraz mały przykład:

Nasz mag zdobył właśnie specjalizację w jakieś szkole magii, teraz ma do wyboru kilka czarów, które może ulepszyć, oczywiście czary te muszą być związane ze szkołą magii w której mamy specjalizację:
Taka sobie kamienna skóra po ulepszeniu staje się żelazną skórą, dzięki temu podnosi statystyki obronne jeszcze bardziej.
Wskrzeszanie mogłoby się stać zmartwychwstaniem, czar ten wskrzeszałby jednostkę jeszcze lepiej, poza tym wskrzeszałby na stałe(jak w H3).
Tarcza mogła by się ulepszać to Tarcz chroniących przed żywiołami, czyli kilka możliwości ulepszeń.
Piorun mógłby się stać Burzą Piorunów - rażącą kilka jednostek naraz.
Hipnoza mogła by stać się Dominacją Umysłową - która działałaby stale lub do rozproszenia, w dodatku taką zdominowaną jednostkę można by atakować bez utraty kontroli na nią.
Smutek stawałby się Anarchią - przez to, oprócz obniżenia morale, jednostki wroga zachowywałby się tak jak przy strachu rzucanym przez Kościane smoki z H4.
Błogosławieństwo mogło być ulepszane do Łaski Bogów - przez co nasze jednostki miałby możliwość, całkowitego zablokowania pierwszego ataku wroga.

Itp..itd.. to tylko takie propozycje :wink:
Życzę konstruktywnych i merytorycznych dyskusji oraz nowych wspaniałych pomysłów odnośnie "naszej" gry.

___________
From the beginnin' to end
Losers lose, winners win
This is real, we ain't got to pretend
The cold world that we in
Is full of pressure and pain
I thought it would chane
But its stayin' the same
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Gavin Magnus



Dołączył: 16 lipca 2004
Posty: 164
Skąd: crackoov

Wysłany: 2 listopada 2004     Szkoły magii w HoMM V Odpowiedz z cytatem

Haav Gyr (cytat):
No i nadszedł ostatni post w Wyroczni......


Dlaczego, teraz ostatni jest ten, moze jeszcze ktos inny cos napisze?

No wiec ulepszenia czarow, ale mysle, ze zeby ulepszyc czar trzebaby bylo najpierw zaplacic.

Jesli masz specjalizacje, to klikajac prawym mialbys informacje i opcje "ulepsz". klikasz placisz iles tam zlota, i jakis surowiec zwiazany z tom szkolom lub zakleciem. w magii ognia dajesz siarke, wody-diamenty, ziemi-kamienie/drewno, powietrza-???wiecej zlota??? i oczywiscie sporo many. mana jest zuzyta jednorazowo i zaklecie ma koszty takie same jak przed apgrejdem. wymyslilem apgrejd dla:

szczescie=>dziki fart(? nad nazwa sie pomysli ?) wieksze szczesci, szansa na blok i na 200% mozliwych obrazen.

pech=>fatum wieksze szanse na blok przeciwnika, szanse na obrone z 10% skutecznoscia. niewielkie szanse na atak pow. 50% skutecznosci

trucizna=>epidemia zmniejsza szybkosc, atak, obrone, szczescie, i zabiera co ture 2 HP na kazdy punkt mocy boh.

___________
Lepsze jutro bylo wczoraj.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 5 listopada 2004     Szkoły magii w HoMM V Odpowiedz z cytatem

Gavin Magnus :
Cytat:
No wiec ulepszenia czarow, ale mysle, ze zeby ulepszyc czar trzebaby bylo najpierw zaplacic.

Jesli masz specjalizacje, to klikajac prawym mialbys informacje i opcje "ulepsz". klikasz placisz iles tam zlota, i jakis surowiec zwiazany z tom szkolom lub zakleciem

Pomysł raczej kiepski albo delikatniej mówiac krotkowzroczny o ile gotowka w pierwszej fazie gry byłaby pewnym ograniczeniem to w pózniejszym etapie dysponujac gotówka znacznie większą będzie można ulepszac czary w jednej chwili i to na kopy . Wprowadzenie wysokiej ceny z kolej spowoduję iz ulepszenie bbedzie nieopłacalne .....itd...
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Gavin Magnus



Dołączył: 16 lipca 2004
Posty: 164
Skąd: crackoov

Wysłany: 5 listopada 2004     Szkoły magii w HoMM V Odpowiedz z cytatem

roobert (cytat):
Gavin Magnus :
Cytat:
No wiec ulepszenia czarow, ale mysle, ze zeby ulepszyc czar trzebaby bylo najpierw zaplacic.

Jesli masz specjalizacje, to klikajac prawym mialbys informacje i opcje "ulepsz". klikasz placisz iles tam zlota, i jakis surowiec zwiazany z tom szkolom lub zakleciem

Pomysł raczej kiepski albo delikatniej mówiac krotkowzroczny o ile gotowka w pierwszej fazie gry byłaby pewnym ograniczeniem to w pózniejszym etapie dysponujac gotówka znacznie większą będzie można ulepszac czary w jednej chwili i to na kopy . Wprowadzenie wysokiej ceny z kolej spowoduję iz ulepszenie bbedzie nieopłacalne .....itd...


Wolisz zeby byly za darmo? zawsze cos to kosztuje. mane tez musisz troche oddac, ale jednorazowo.

i uwierz mi znam takich ktorych w 3 mies nie stac na wykupienie nawet malej armii. jak sie nie umie zarzadzac kasa to sie nie ulepszy zaklec.

___________
Lepsze jutro bylo wczoraj.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 5 listopada 2004     Szkoły magii w HoMM V Odpowiedz z cytatem

Re Gavin
Minie nie przekonuje takie stanowisko , będzie jak w upgrejdach w H3 cyt. Ururama "przyjechał sponsor i przemalował smoki "
powiem krótko dla mnie ulepszonie czaru musi byc poparte rozwojem umiejetnosci (jednej lub kilku ) danego bohatera ....
wyobraż sobie sytuacje w krórej boh wojownik rzuca żelazną skórę na swoje oddziały przy jego parametrach obronnych w staje sie niezniszczalny prawie?
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Gavin Magnus



Dołączył: 16 lipca 2004
Posty: 164
Skąd: crackoov

Wysłany: 7 listopada 2004     Szkoły magii w HoMM V Odpowiedz z cytatem

Przeciesz napisalem, ze ulepszac moozesz jesli masz specjalizacje.
Wojownik nie moglby rzucic zelaznej skory, bo:
1. nie moglby osiagnac specjalizacji w magii ziemi, czy czego tam zroboim magie.
2. wlasnie dlatego ze bylby niezniszczalny tworcy nie pozwololiliby mu na to.

wiec za apgrejd czarow trza zaplacic jednorazowo, ale trzeba miec specjazlizacje w danej magii i tylko w tej magii moglby ulepszac zaklecia.

prosze roobercie, czytaj posty uwazniej.

___________
Lepsze jutro bylo wczoraj.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Drupi



Dołączył: 15 września 2004
Posty: 164
Skąd: z grobu

Wysłany: 7 listopada 2004     Szkoły magii w HoMM V Odpowiedz z cytatem

Ja jestem za powrotem do szkół magi z HoMM 3 ponieważ ona najbardziej mi przypadła do gustu (a napewno bardziej niż ta z HoMM 4).
___________
Nekropolia i tak jest najlepsza :twisted:.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 7 listopada 2004     Szkoły magii w HoMM V Odpowiedz z cytatem

Re Gavin:
Cytat:
prosze roobercie, czytaj posty uwazniej

Staram się czytać uważnie choć czasami stwarza to pewne problemy
Cytat:
, czy czego tam zroboim magie

Tu nie za bardzo wiem o co chodzi ?Ale nie chce być złośliwy bo mógłbym jeszcze znależć pare podobynych ...dlatego przejdę do sedna czyli do ograniczen ...
Jestem dlatego przeciwny gdyż:
1 Jakiekolwiek kupno ulepszenia w jakielkolwiek postaci platniczej bardzo ułatwi ich kupowanie szczególnie w pózniejszej fazie gry .
2 Mowisz(o bardzo lapidarnie) bohater musi mieć odpowiednią specjalizację (tu jestem jak najbardziej za)ale jednoczesnie ograniczasz ich posługiwanie się do pewnej klasy bohaterów Magów ew. magów bitewnych . To spowoduje znaczne zaburzenie balansu między poszczególnymi klasami bohaterów . Bo czymze zrekompensujesz wojownikom brak mozliwosci posługiwania się upgerjdowym czarem ?
Atakiem 100 i obroną 100??? Wybacz ale to prowadziloby do nonsensownego zawyzania parametrów i w efektcie znów powstawaliby super bohaterowie a la H4 tylko nieaktywni ...

Dlatego jesli miałby byc upgrejdy czarów to :
1. dostęp do nich byłby tylko po opanowaniu przynajmniej dwóch UD na odpowiedniowysokim poziomie .
2, Powinnych sie one znajdowac w zwojach dodatkowych w glidi Magów po dobudowaniu odpowiedniej struktury w miescie co wymagałoby odpowienio wysokich kosztów
3 w danym miescie mozna by było w takiej gildii nabyc tylko jeden (z kilku mozliwych)upgrejdowy czar na kazdy poziom gildii (czyli przy pięciostopniowej max 5)
4jeden bohater mógłby poznać max 2 lub 3 upgejdowe czary ...
i to byłoby narazie tyle
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 7 listopada 2004     Szkoły magii w HoMM V Odpowiedz z cytatem

Re Gavin:
Cytat:
prosze roobercie, czytaj posty uwazniej

Staram się czytać uważnie choć czasami stwarza to pewne problemy
Cytat:
, czy czego tam zroboim magie

Tu nie za bardzo wiem o co chodzi ?Ale nie chce być złośliwy bo mógłbym jeszcze znależć pare podobynych ...dlatego przejdę do sedna czyli do ograniczen ...
Jestem dlatego przeciwny gdyż:
1 Jakiekolwiek kupno ulepszenia w jakielkolwiek postaci platniczej bardzo ułatwi ich kupowanie szczególnie w pózniejszej fazie gry .
2 Mowisz(o bardzo lapidarnie) bohater musi mieć odpowiednią specjalizację (tu jestem jak najbardziej za)ale jednoczesnie ograniczasz ich posługiwanie się do pewnej klasy bohaterów Magów ew. magów bitewnych . To spowoduje znaczne zaburzenie balansu między poszczególnymi klasami bohaterów . Bo czymze zrekompensujesz wojownikom brak mozliwosci posługiwania się upgerjdowym czarem ?
Atakiem 100 i obroną 100??? Wybacz ale to prowadziloby do nonsensownego zawyzania parametrów i w efektcie znów powstawaliby super bohaterowie a la H4 tylko nieaktywni ...

Dlatego jesli miałby byc upgrejdy czarów to :
1. dostęp do nich byłby tylko po opanowaniu przynajmniej dwóch UD na odpowiedniowysokim poziomie .
2, Powinnych sie one znajdowac w zwojach dodatkowych w glidi Magów po dobudowaniu odpowiedniej struktury w miescie co wymagałoby odpowienio wysokich kosztów
3 w danym miescie mozna by było w takiej gildii nabyc tylko jeden (z kilku mozliwych)upgrejdowy czar na kazdy poziom gildii (czyli przy pięciostopniowej max 5)
4jeden bohater mógłby poznać max 2 lub 3 upgejdowe czary ...
i to byłoby narazie tyle
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Val Gaav



Dołączył: 18 listopada 2004
Posty: 164
Skąd: Z jednego z czterech światów stworzonych przez... : "Lord of the Nightmares"

Wysłany: 20 listopada 2004     Szkoły magii w HoMM V Odpowiedz z cytatem

zagłosowałem na taki system czrów jak w h3....

ale dodałbym jeszcze magię śmierci i natury. Tak mielibyśmy 6 szkół magii

z tym że ograniczyłbym dostęp do magi przypisując tak jak w h4 jeden typ do zamku(patrz moja wypowiedz w temacie nowe zamki h5 :) ) i tak necropolis (magia śmierci), boski zamek (magia powietrza), zamek elfów (magia natury), inferno(magia ognia), zamek jaszczuroludzi(magia wody),
zamek ludzi(magia wody lub ziemi ), zamek orków(magia ognia), zamek krasnoludów(magia ziemi)

pozatym chciałbym powrotu takich czarów jak dimmension door i town portal z ta poprawką że powinny pojawiać się w każdym zamku w specjalnym aneksie do gildi magów . No i powinny być wspólne dla każdej szkoły magii(tak jak np w h3 wizja) tak by każdy mag mógł się ich nauczyć .
A i szkoły powinny być przeciwne sobie i tak mag władający magią wody nigdy nie nauczy się magi ognia.. mag śmierci magi natury .. itd

___________
Darkness beyound blackest pitch, deeper then the deepest night
King of darkness, who shines like gold upon the Sea of Chaos.
I call myself upon thee! Swear myself to thee !
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
©2002, 2003, 2004, 2005 Jaskinia Behemota
Template made by Valturman.
Powered by gnomePHP.
Pieczę nad Starym Forum sprawuje Crazy.