Imperium Jaskini Behemota
tarcza Witaj na Starym Forum Jaskini Behemota.
Zostało Ono stworzone przez ixcesala z uwagi na problemy z forum Ezboard 10 grudnia 2002. Służyło Jaskiniowcom dzielnie do sierpnia 2005 roku, kiedy to dominium i podwładnych Behemota dotknął Wielki Trek, po którym przez 10 miesięcy Jaskinia nie funkcjonowała.
Wszystkim, którzy przyczynili się do rozwoju Imperium Jaskini Behemota, zarówno poprzez pracę techniczno-graficzną, jak i osobom które współtworzyły klimat - dziękujemy.
Zapraszam do obejrzenia tego swoistego muzeum, które wiąże się ze wspaniałymi wspomnieniami niemałej części Jaskiniowców.
Kasztelan Crazy

Wróć do strony głównej Jaskini Behemota.
Rejestracja (chciałbym klucze)Rejestracja (chciałbym klucze)  

PrzewodnikPrzewodnik      LinksLinkownia     SzukajSzukaj     Śledzone tematyŚledzone tematy     Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości
ProfilProfil     MieszkańcyMieszkańcy     GrupyGrupy     ZalogujZaloguj
Ostatnio odwiedziłeś nas:
Obecny czas to: 2024-04-23 20:35:16
Autor Wiadomość
ReTuRn



Dołączył: 20 maja 2003
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 16 stycznia 2004     Żołd w HoMM V Odpowiedz z cytatem

Wypowiedź Eliasa dotyczącxa ,,dożywotniego żołdu" jest wydaje mi się przekonywująca.

Apropos ,,wskaźnika nasycenia" propowanego przez niestety nie pamiętam kogo. Sądzę, iż jest to dobry pomysł. Można ustalić, że w mieście wynosi on zawsze 100%, a po drodze można go uzupełniać w jakiś budynkach. Rajdy na wroga staną się przez to niebezpieczniejsze, a i zwykłął drogę trza będzie planować!

___________
Myślenie jest niebezpieczne. Prowadzi do pomysłów.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
DruidKot



Dołączył: 16 stycznia 2004
Posty: 164
Skąd: z odległych zakamarków geografii :P

Wysłany: 16 stycznia 2004     Żołd w HoMM V Odpowiedz z cytatem

Grrrrr... Żadnych wskaźników wytrzymałości i nasycenia! To gópia komplikacja! :evil:

Faramir: To "gópia" - zamierzone? Bo przypomniały mi się me dawne czasy (nie przesadzajmy, może z rok temu :P) kiedym dla jaj właśnie tak się wyrażał :))

DruidKot: Tia... "Gópia" to zamierzone... fkońcu podobnie jak Ty, jestem z lekka wyczulony na błędy... Ale czasem też je stawiam :P

___________
Rychłoż się zejdziem znów?

o ortografii || o łańcuszkach
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 3 lutego 2004     Żołd w HoMM V Odpowiedz z cytatem

Jestem za!

Po pierwsze, daje to ciekawe możliwości (bunty, rebelie, odejścia z armii). Kwota żołdu mogła by być po prostu 10%, albo 5% z ceny bazowej i tyle. Płaciło by się raz na miesiąc całą sumę czy też rozdzielało na raty czy cuś takiego.

Po drugie, co powiecie na możliwość przekupstwa? Wysyłamy boha w okolice armii wroga, dawno już nie opłacanej i zaczynamy pertraktacje: Wasz król wisi wam XXXX sz? Damy trzy razy tyle jeśli przejdziecie na naszą stronę. Może lekko zmienić obraz rozgrywki.

Po trzecie, skończyło by się bezmyślne rekrutowanie hord jednostek, choć pobieranie żołdu przez gryfy czy inne roc'i jest faktycznie śmieszna. Ale koszta utrzymania i wyżywienia?

Po czwarte i ostatnie: fajnie będzie czuć się jak nasz rząd w kontaktach ze służbą zdrowia :)
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Bubeusz



Dołączył: 13 lipca 2004
Posty: 164
Skąd: a żebym to ja sobie przypomniał... :)

Wysłany: 31 grudnia 2004     Żołd w HoMM V Odpowiedz z cytatem

Propozycja bardzo ciekawa i zachęcająca, tylko nie wiem czy H5 zbyt bardzo nie rózniłby się tym od poprzednich części. No ale w sumie gra powinna się zmieniać, żeby zadowolić graczy, a nie być kolejnym klonem, który szybko by się znudził. Z drugiej strony wszycy mieli okazję zobaczyć, co takie zmiany zrobiły z czwóreczki. H3 był bardzo podobny do H2 i H1 i jakoś nikomu to nie przeszkadzało ;) Bardzo trudna decyzja, ale jestem za, choćby dlatego, żeby sprawdzić, jak by się z tym grało :) A jeśli żołd okaże się totalną klapą, cóż, pozostaje wspaniały i niezastąpiony Heroes 3! :)
___________
Caveant consules ne quid detrimenti IJB capitat ;)
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Val Gaav



Dołączył: 18 listopada 2004
Posty: 164
Skąd: Z jednego z czterech światów stworzonych przez... : "Lord of the Nightmares"

Wysłany: 31 grudnia 2004     Żołd w HoMM V Odpowiedz z cytatem

Bubeusz (cytat):
Z drugiej strony wszycy mieli okazję zobaczyć, co takie zmiany zrobiły z czwóreczki. H3 był bardzo podobny do H2 i H1 i jakoś nikomu to nie przeszkadzało ;) Bardzo trudna decyzja, ale jestem za, choćby dlatego, żeby sprawdzić, jak by się z tym grało :)

Kurczę no ja bym jednak nie był za aż tak poważnymi zmianami... czwórka już była takim nieudanym eksperymentem... ale poprostu może wyciągnijmy dobre pomysły z h4 dodajmy to tego całość h3... + jakieś nowe drobne pomysły nie zmieniające diametralnie rozgrywki.. i wtedy h5 będzie super :)

___________
Darkness beyound blackest pitch, deeper then the deepest night
King of darkness, who shines like gold upon the Sea of Chaos.
I call myself upon thee! Swear myself to thee !
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Bubeusz



Dołączył: 13 lipca 2004
Posty: 164
Skąd: a żebym to ja sobie przypomniał... :)

Wysłany: 31 grudnia 2004     Żołd w HoMM V Odpowiedz z cytatem

Przekonałeś mnie :) Jeden bubel na całą serię to o jeden za dużo :)
___________
Caveant consules ne quid detrimenti IJB capitat ;)
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Maffej



Dołączył: 21 października 2004
Posty: 164
Skąd: Mo Gil No

Wysłany: 31 grudnia 2004     Żołd w HoMM V Odpowiedz z cytatem

Widzę, że wiele ludzi nie tylko grało za dużo w Disciples ale i w Age of Wonders. Nie mam nic do tych gierek ale 'zrzynanie na żywca' pomysłów z tych produkcji może - nie pomoć - a pogrązyć H5 w jeszcze większej przepaści... Pomysł ogólnie fajny (brawa dla twórców AoW ;) ) ale do herosuff nijak pasujący - moje stanowisko : NIE !


Choć jestem przeciw żołdowi to nie zgodzę się z twierdzeniem "zżynania na żywca". Poprostu niektóre elementy w podobnych grach opierają lsię lub funkcjonują na podobnych zasadach... niektóre te najbardziej oczywiste. Równie dobrze można powiedzieć że artefakty czy złoto jest zapożyczeniem z innej gry.

___________
" Maybe my mind's not at all in control
Maybe I'm not in control... "
---
A imię me brzmi MaFFej...
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Val Gaav



Dołączył: 18 listopada 2004
Posty: 164
Skąd: Z jednego z czterech światów stworzonych przez... : "Lord of the Nightmares"

Wysłany: 31 grudnia 2004     Żołd w HoMM V Odpowiedz z cytatem

Maffej (cytat):
Widzę, że wiele ludzi nie tylko grało za dużo w Disciples ale i w Age of Wonders.

no ta ja tylko chcialem rozwiazac problem mgły :D przejrzałeś mnie Age to była fajna gierka... ale wielu rzeczy bym z niej nie zaporzyczał bo Heroes to heroes.. a AoW to AoW ...

___________
Darkness beyound blackest pitch, deeper then the deepest night
King of darkness, who shines like gold upon the Sea of Chaos.
I call myself upon thee! Swear myself to thee !
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Maffej



Dołączył: 21 października 2004
Posty: 164
Skąd: Mo Gil No

Wysłany: 31 grudnia 2004     Żołd w HoMM V Odpowiedz z cytatem

Val Gaav (cytat):
Heroes to heroes.. a AoW to AoW ...


Ja bym jeszcze dodał : "Disciples to Disciples". I to powinno być motto przyświecające nam podczas tych rozmyślań.

___________
" Maybe my mind's not at all in control
Maybe I'm not in control... "
---
A imię me brzmi MaFFej...
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Haarald



Dołączył: 23 kwietnia 2003
Posty: 164
Skąd: Ors Imperior

Wysłany: 31 grudnia 2004     Żołd w HoMM V Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Widzę, że wiele ludzi nie tylko grało za dużo w Disciples ale i w Age of Wonders. Nie mam nic do tych gierek ale 'zrzynanie na żywca' pomysłów z tych produkcji może - nie pomoć - a pogrązyć H5 w jeszcze większej przepaści... Pomysł ogólnie fajny (brawa dla twórców AoW ;) ) ale do herosuff nijak pasujący - moje stanowisko : NIE !



Choć jestem przeciw żołdowi to nie zgodzę się z twierdzeniem "zżynania na żywca". Poprostu niektóre elementy w podobnych grach opierają lsię lub funkcjonują na podobnych zasadach... niektóre te najbardziej oczywiste. Równie dobrze można powiedzieć że artefakty czy złoto jest zapożyczeniem z innej gry.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Maffej



Dołączył: 21 października 2004
Posty: 164
Skąd: Mo Gil No

Wysłany: 31 grudnia 2004     Żołd w HoMM V Odpowiedz z cytatem

Haarald (cytat):
Równie dobrze można powiedzieć że artefakty czy złoto jest zapożyczeniem z innej gry.


:lol:
Nie przesadzajmy... jednakże gdyby w HV pojawił się 'żołd' to pierwszym skojarzeniem będzie seria Age of Wonders. Zawsze Herosi byli ojcami 'fantasy turn-based strategy', a gry takie jak AoW czy Disciples powszechnie uznawane są za spadkobierców, kontynuatorów, za gry 'heroso-podobne'. Gdyby nagle prekursor zaczął 'ściągać' od naśladowców... :? . Wydaje mi się, że 'żołd' jest zbyt charakterystycznym elementem AoW aby go zapożyczać.

Trzeba - co ważne - zachować ducha Herosów, a wprowadzanie masy - często niepotrzebnych - udziwnień może go zwyczajnie uśmiercić... i Herosi przestaną być Herosami... Seria HoMM zawsze powalała grywalnością i (jednak) ogólną prostotą a zrobienie z niej 'Cywilizacji' w klimatach fantasy byłoby totalnym 'pudłem' .

___________
" Maybe my mind's not at all in control
Maybe I'm not in control... "
---
A imię me brzmi MaFFej...
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Haarald



Dołączył: 23 kwietnia 2003
Posty: 164
Skąd: Ors Imperior

Wysłany: 31 grudnia 2004     Żołd w HoMM V Odpowiedz z cytatem

Przykłady były rzeczywiscie banalne ale chciałem unaocznić że skorzystanie z jakiegoś pomysłu i i odpowiednie zaimpletowanie do HoMM nie musi wcale wzbudzać jakiegoś zgorszenia w szeregach fanów.

Oczywiście zmian i innowacji nie powinno być zbyt wiele.... jednak bardziej niż eksperymentów obawiałbym się uproszczeń czego w pełni doświadczyliśmy już w HoMM-IV.

Zgadzam się że KB i HoMM to prekursorzy tego typu gier (herosopodobnych), których niestety jest niewiele i ciężko o nowe produkcje z racji tego iż strategia rzeczywista cieszy się większym powodzeniem i wszystko idzie pod komercję.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Maffej



Dołączył: 21 października 2004
Posty: 164
Skąd: Mo Gil No

Wysłany: 1 stycznia 2005     Żołd w HoMM V Odpowiedz z cytatem

Haarald (cytat):
Zgadzam się że KB i HoMM to prekursorzy tego typu gier (herosopodobnych)...


Aha... jest jeszcze starutenkie WarLords ;) .

Haarald (cytat):
Przykłady były rzeczywiscie banalne ale chciałem unaocznić że skorzystanie z jakiegoś pomysłu i i odpowiednie zaimpletowanie do HoMM nie musi wcale wzbudzać jakiegoś zgorszenia w szeregach fanów.


Jest i w tym troszkę racji - trzeba jednak takie ruchy podejmować z sporą ostrożnością. Jeśli się to dobrze zrobi, wtopi w klimat - czemu nie ?

Haarald (cytat):
Oczywiście zmian i innowacji nie powinno być zbyt wiele.... jednak bardziej niż eksperymentów obawiałbym się uproszczeń czego w pełni doświadczyliśmy już w HoMM-IV.


Nie, nikt przecież nie mówi, iż kolejna odsłona ma zostać do bólu uproszczona :? . Innowacje są potrzebne - ale jak zaznaczyłeś - w rozsądnych ilościach i dobrane 'z głową' .

Mimo wszytko uważam, iż Herosi powinni zostać Herosami. Można przecież tworzyć kolejne części lepsze od poprzednich, bez burzenia już powstałego kształtu serii (tak było z H1, H2, H3... dopiero IV pogrzebała tradycję :cry: ).

___________
" Maybe my mind's not at all in control
Maybe I'm not in control... "
---
A imię me brzmi MaFFej...
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Bubeusz



Dołączył: 13 lipca 2004
Posty: 164
Skąd: a żebym to ja sobie przypomniał... :)

Wysłany: 1 stycznia 2005     Żołd w HoMM V Odpowiedz z cytatem

Wszystko, co chciałem dodać, zostało właśnie dodane, tak więc powiem tylko: zgadzam się :)

Cytat:
Mimo wszytko uważam, iż Herosi powinni zostać Herosami. Można przecież tworzyć kolejne części lepsze od poprzednich, bez burzenia już powstałego kształtu serii (tak było z H1, H2, H3... dopiero IV pogrzebała tradycję ).


To jest własnie to!

PS. Odbiegliście troszkę od tematu ;)

___________
Caveant consules ne quid detrimenti IJB capitat ;)
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Maffej



Dołączył: 21 października 2004
Posty: 164
Skąd: Mo Gil No

Wysłany: 1 stycznia 2005     Żołd w HoMM V Odpowiedz z cytatem

Val Gaav (cytat):
...poprostu może wyciągnijmy dobre pomysły z h4 dodajmy to tego całość h3... + jakieś nowe drobne pomysły nie zmieniające diametralnie rozgrywki.. i wtedy h5 będzie super :)


Hej !!! To mój tekst !!! :lol: ;)

http://imperium.heroes.net.pl/viewtopic.php?t=871&postdays=0&postorder=asc&start=50

___________
" Maybe my mind's not at all in control
Maybe I'm not in control... "
---
A imię me brzmi MaFFej...
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Val Gaav



Dołączył: 18 listopada 2004
Posty: 164
Skąd: Z jednego z czterech światów stworzonych przez... : "Lord of the Nightmares"

Wysłany: 1 stycznia 2005     Żołd w HoMM V Odpowiedz z cytatem

Maffej (cytat):

Hej !!! To mój tekst !!! :lol: ;)

i już tam cię poparłem... :lol: ... poprostu mamy takie samo zdanie w tej kwestii :D ...
miło znaleźć bratnią duszę :o

___________
Darkness beyound blackest pitch, deeper then the deepest night
King of darkness, who shines like gold upon the Sea of Chaos.
I call myself upon thee! Swear myself to thee !
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Maffej



Dołączył: 21 października 2004
Posty: 164
Skąd: Mo Gil No

Wysłany: 1 stycznia 2005     Żołd w HoMM V Odpowiedz z cytatem

Val Gaav (cytat):
... poprostu mamy takie samo zdanie w tej kwestii :D ...
miło znaleźć bratnią duszę :o


Też się cieszę ;) . Może we dwójkę uda nam się przekonać innych do naszych racji :D .

Co do 'żołdu' : chcecie aby zamki nie dawały teraz graczowi kasy a ją mu... odbierały ??? Troszkę to dziwne :roll: .

___________
" Maybe my mind's not at all in control
Maybe I'm not in control... "
---
A imię me brzmi MaFFej...
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
©2002, 2003, 2004, 2005 Jaskinia Behemota
Template made by Valturman.
Powered by gnomePHP.
Pieczę nad Starym Forum sprawuje Crazy.