Imperium Jaskini Behemota
tarcza Witaj na Starym Forum Jaskini Behemota.
Zostało Ono stworzone przez ixcesala z uwagi na problemy z forum Ezboard 10 grudnia 2002. Służyło Jaskiniowcom dzielnie do sierpnia 2005 roku, kiedy to dominium i podwładnych Behemota dotknął Wielki Trek, po którym przez 10 miesięcy Jaskinia nie funkcjonowała.
Wszystkim, którzy przyczynili się do rozwoju Imperium Jaskini Behemota, zarówno poprzez pracę techniczno-graficzną, jak i osobom które współtworzyły klimat - dziękujemy.
Zapraszam do obejrzenia tego swoistego muzeum, które wiąże się ze wspaniałymi wspomnieniami niemałej części Jaskiniowców.
Kasztelan Crazy

Wróć do strony głównej Jaskini Behemota.
Rejestracja (chciałbym klucze)Rejestracja (chciałbym klucze)  

PrzewodnikPrzewodnik      LinksLinkownia     SzukajSzukaj     Śledzone tematyŚledzone tematy     Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości
ProfilProfil     MieszkańcyMieszkańcy     GrupyGrupy     ZalogujZaloguj
Ostatnio odwiedziłeś nas:
Obecny czas to: 2024-04-25 13:49:30
Autor Wiadomość
Gavin Magnus



Dołączył: 16 lipca 2004
Posty: 164
Skąd: crackoov

Wysłany: 22 sierpnia 2004     Surowce w H5 Odpowiedz z cytatem

roobert (cytat):
Cytat:
Srebro jako 2 glowny obok zlota surowiec bardzo by sie przydalo
ale jeśli jako tylko surowiec płatniczy ??mija się z celem chyba że wprowadzimy banki a w stolicy giełgdę i będziemy się bawic w spekulantów a czy to bedzię HoMM??


Nie tylko. Byloby tez potrzebne do niektorych budowli i jednostek. Najlepiej jesli do czegos trzeba bedzie zaplacic i zlotem i srebrem wtedy nie bedzie tylko zamiennikiem. Moznaby to porownac do zlotych i groszy tylko ze "grosze" mialby wieksza wartosc niz 1:100(1:2 albo 1:3) :)

___________
Lepsze jutro bylo wczoraj.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Haav Gyr



Dołączył: 2 lutego 2004
Posty: 164
Skąd: Miasto Maggnar w północej Amarii

Wysłany: 22 sierpnia 2004     Surowce w H5 Odpowiedz z cytatem

roobert (cytat):
widziec widże ale zastanów się na sensownoscią wprowadzania wielu "nowych" surowców z praktycznego punktu widzenia .Chodzi o to aby nie słuzyły jako wymiennik na złoto i zeby nie stanowiło to głównej ich funkcji .

No widzisz sypiesz aksjomatami a nie widzisz czystej ironii wypowiedzi :wink:
Cytat:
cecha aksjomatu jest to iz sam w sobie stanowi swoje zaprzeczenie
(to nie aksjomat jest swoim zaprzeczeniem, tylko inny aksjomat)
Proponuje nie wchodzi w to bo naprawdę, można się sparzyć.
Cytat:
ale jeśli jako tylko surowiec płatniczy ??mija się z celem chyba że wprowadzimy banki a w stolicy giełgdę i będziemy się bawic w spekulantów a czy to bedzię HoMM??

Nie jako surowec płatniczny , tylko jako surowiec ttaki jak kryształy czy rtęć.
Cytat:
a sprobuj zbudowac cos z rtęci płynnej ??chodzi o to iz mogłby byc wykorzystane jako sodek ltniczyprzy werbowaniu jednostek jak i niktórych budowłi ...

Patrząc tak to z kryształów też nic nie zbuduje się tym bardziej z klejnotów czy siarki, ale jakby trochę pomyśleć to można dopatrzyć się, że rtęć, siarka, srebro, kryształ, węgiel to podstawowe surowce alchamików. To że więkiel będzie potrzebny w kuźni, to że rtęć to idealna trucizna dla żywych, to że diabły "cuchną" siarką itp.

Cytat:
przy tak dużej ilosci jaka tu niktorzy proponuja jedynym rozwiaaniem byłoby to aby nie wszystkie surowce były w równej wartosci pod względem ceny i dostępu dla poszczegfólnych zamków ....

Wlaśnie jest odwrotnie, po to wprowadza się różnorodność by jak najbardziej zróżnicować rozbudowę miast, po to surowe nowe są aby zwiększyć ich znaczenie strategiczne.

___________
From the beginnin' to end
Losers lose, winners win
This is real, we ain't got to pretend
The cold world that we in
Is full of pressure and pain
I thought it would chane
But its stayin' the same
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Mr. Rabbit



Dołączył: 6 stycznia 2004
Posty: 164
Skąd: Imperium Kinugów

Wysłany: 23 sierpnia 2004     Surowce w H5 Odpowiedz z cytatem

Haav Gyr (cytat):
To nie są żadne głupoty, zapomniałeś o jednym, tutaj my bawimy się w twórców. I każdy ma prawo wymyślić surowiec i podać go, jego zastosowanie. Więc albo każdy surowiec poza tym co jest w herosach jest robiony na siłę, albo każdy nowy surowiec ma swoje uzasadnienie. Twóry WoGa wymyślili sobie, że dodadzą jeden specjalny rodzaj surowca, więc ja robię to samo. Więc albo wszystko(prawie) ma sens co tutaj podajemy albo cały temat jest bez sensu, skoro każdy kto będzie chciał podać nowy pomysł otrzyma odpowiedź, że coś jest robione na siłę. Pewnie jakby w herosach były tylko 4 rodzaje surowców, a ktoś zaproponował siarkę to zaraz odezwałyby się głosy, że dorabia siarkę na siłę.[/list]


Haav... masz rację, dlatego skrzynia z klejnotami OK, ale podałeś 3 surowce, które są wymieniane na złoto. No i po co tyle tego. Mam tu na myśli ten post:

Cytat:
...
4.) Surowce specjalne(które nie mają kopalni, są dostępne tylko jednorazowo w specyficznych obiektach, po wypełnieniu misji itp)
- Mitrill (1 Mitrill=7500złota)
- Klejnoty(jako skrzynia z klejnotami. 1 skrzynia=5000złota)
- Adamantyt(1 grudka=10000złota)
Te surowe mogły być wymnieniane, na złoto również w specjalnych budynkach.

Bo do tego posta się wcześniej odnosiłem. Dlatego stwierdziłem, że owszem Mitrill, ale z właściwościami z WOG'a a Skrzynia klejnotów tak jak tutaj opisałeś, ale po co aż tyle wymienialnych surowców?? Bezsens. Chyba, że będą miałt jeszcze jakieś dodatkowe zastosowanie ;).

Zdravim
Kosnik King, 19 Skryba Imperium Kinugów

___________
Mimo wszystko dzięki Ci Hetmanie :) a mnie i tak możecie powiesić jak Skrytobójce.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Haarald



Dołączył: 23 kwietnia 2003
Posty: 164
Skąd: Ors Imperior

Wysłany: 23 sierpnia 2004     Surowce w H5 Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Wlaśnie jest odwrotnie, po to wprowadza się różnorodność by jak najbardziej zróżnicować rozbudowę miast, po to surowe nowe są aby zwiększyć ich znaczenie strategiczne.


Wprowadzanie różnorodności też ma swoje granice wystarczy spojrzeć na Diablo-II jest tam tyle "żelastwa" i innego sprzetu że w 50% nie warto nawet sprawdzić co to jest.
Nie chciałbym aby w HoMM było tak że, kilka surwców stanowiłoby jedynie "upiększacz" nie mający innego poza handlem zastosowania bo to by poszło zbyt daleko w ekonomię. Podstawą wprowadzenia jakiegokolwiek nowego surowca do gry jest wykorzystanie go do pewnych umotywowanych celów.

Liczba miast też ma swoje granice... bo niby po jakie licho rozgrywać kilkanaście kampanii. Należałoby się raczej zastanowić nad tym aby stworzyć miasta z ciekawymi zestawami stworzeń (w moim odczuciu nawiązującym do tradycji zapoczątkowanej w częsci trzeciej) oraz ciekawymi i rózniącymi się znacząco powiązaniami i zależnosciami w drzewkach technologii... a pozostałe stworzenia łacznie z żywiołami pozostawić poza zamkami.

Liczba zaklęć szkół magii też ma swoje granice... zważywszy na fakt że zbytnie rozdrobnienie pozbawia je tym samym różnorodnosci zaklęć, które ograniczają przecież takie elementy jak dostepne w grze wszelkiego rodzaju modyfikatory, formy oraz rodzaje ataku i obrony, elementy mapy przygody i inne, których znowu nie jest aż tak dużo.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 23 sierpnia 2004     Surowce w H5 Odpowiedz z cytatem

Haav Gyr
Cytat:
, że rtęć, siarka, srebro, kryształ, węgiel to podstawowe surowce alchamików. To

Zioła to też jeden elementów wyposażenia alchemika ,lecz mi chodzi o zwrócenie faktu na to iż siła tkwi w roznorodności ale nie na siłe . Jak juz powiedziałem taka róznorodność i ilość wymagałaby naprawde dobrego systemu ekonomicznego aby było to ciekawem urozmaiceniem strategii w rozumieniu HoMM a nie rozbuchanego economicgame ..
Cytat:
Wlaśnie jest odwrotnie, po to wprowadza się różnorodność by jak najbardziej zróżnicować rozbudowę miast, po to surowe nowe są aby zwiększyć ich znaczenie strategiczne.

Tu teraz ja nie rozumiem do końca . Wydaje mi się iz surowiec strattegiczny dla danego zamku np. rtęc dla Inferno logicznym by było aby nie mozna go było zbyt łatwo zdobyć poprzez :
1 . Dalsz od zamku lokalizację
2 lichwiarski kurs poprzez wymiane surowców
3. duże droższe nabycie w złocie
np. w Haeven rtęc by kosztowała 500szt a w Inferno 2000szt złota
Także wydaje mi się iz aby surowce mialbły większe znaczenie strategiczne to ich koszt poza złotem powinien byc wkalkulowany w zakup nie tylko jednostek najwyzszego poziomu ale tez nizszych.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Haav Gyr



Dołączył: 2 lutego 2004
Posty: 164
Skąd: Miasto Maggnar w północej Amarii

Wysłany: 23 sierpnia 2004     Surowce w H5 Odpowiedz z cytatem

roobert (cytat):

Zioła to też jeden elementów wyposażenia alchemika ,lecz mi chodzi o zwrócenie faktu na to iż siła tkwi w roznorodności ale nie na siłe . Jak juz powiedziałem taka róznorodność i ilość wymagałaby naprawde dobrego systemu ekonomicznego aby było to ciekawem urozmaiceniem strategii w rozumieniu HoMM a nie rozbuchanego economicgame

Po pierwsze zioła to nie surowiec, nie ma jak ich zbierać i gromadzić, poza tym już w ziołach są zawarte takie skladniki jak siarka, więc po co?
Po drugie jakaż to znaowu różnorodność dwie czy trzy dodatkowe kopalnie do zajęcia. Po co tutaj jakiś system ekonomiczny??? Po prostu dodatkowe surowce i tyle.
.
Cytat:

Tu teraz ja nie rozumiem do końca . Wydaje mi się iz surowiec strattegiczny dla danego zamku np. rtęc dla Inferno logicznym by było aby nie mozna go było zbyt łatwo zdobyć poprzez :
1 . Dalsz od zamku lokalizację
2 lichwiarski kurs poprzez wymiane surowców
3. duże droższe nabycie w złocie
np. w Haeven rtęc by kosztowała 500szt a w Inferno 2000szt złota
Także wydaje mi się iz aby surowce mialbły większe znaczenie strategiczne to ich koszt poza złotem powinien byc wkalkulowany w zakup nie tylko jednostek najwyzszego poziomu ale tez nizszych.

1.) Kłóciłbym się, że rtęć to surowiec strategiczny dla Inferno(powinna być siarka, ale to mała wpadka twórców).
2.) Strategiczne znaczenie danego surowca dla zamku oznacza to, że jest on potrzebny w znacznie większych ilościac, więc wprowadzenie większej ilości surowców a co za tym idzie większej ilości kopalń, zmiejsza szanse na zajęcie odpowiedniej kopalni. I to jest strategiczne znaczenie.
Cytat:
Bo do tego posta się wcześniej odnosiłem. Dlatego stwierdziłem, że owszem Mitrill, ale z właściwościami z WOG'a a Skrzynia klejnotów tak jak tutaj opisałeś, ale po co aż tyle wymienialnych surowców?? Bezsens. Chyba, że będą miałt jeszcze jakieś dodatkowe zastosowanie

Przecież mówiłem, że miałby one znaczenie znacznie większe, a ich wymiana na zloto byłaby jedynie dodatkiem. Przykładowo byłby misja aby do specjalnego budynku donieść szkrzynie klejnotów(jako podarek za przejście przez tereny), ale jeśliby uzbierało się więcej skrzyń to można byłby je wymienić na złoto(ale nie odwrotnie). Ruda Adamantytu byłaby np: przerabiana w specjalnym budynku(kowal) na artefakty(przypominam zestaw z h4: Adamantine Armor, Adamantine Shield). Poza tym(jak już wspominałem) taki surowiec byłby potrzebny do rekrutacji najpotężniejszych jednostek neutralnych(Np: Starożytnego Smoka(Błękitny)).
Haarald:
Cytat:
Liczba miast też ma swoje granice... bo niby po jakie licho rozgrywać kilkanaście kampanii

Przypominam kampanie z RoE 8 zamków - 7 kampanii z czego tylko 3 zamki miały samodzielne kampanie.
AB - 9 zamków - 6 kampani z czego 4 zamki miały własne kampanie a Nekropolia wcale.
Więc liczba zamków nie ma nic wspólnego z liczbą kampanii.
Cytat:
Nie chciałbym aby w HoMM było tak że, kilka surwców stanowiłoby jedynie "upiększacz" nie mający innego poza handlem zastosowania bo to by poszło zbyt daleko w ekonomię

Wiesz, znam ludzi dla których 8 zamków(2 dodatkowe w porównaniu do h2) też stanowiły tylko upiększacz. A gdy ich brakło w h4 to znowu narzekali......

___________
From the beginnin' to end
Losers lose, winners win
This is real, we ain't got to pretend
The cold world that we in
Is full of pressure and pain
I thought it would chane
But its stayin' the same
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 23 sierpnia 2004     Surowce w H5 Odpowiedz z cytatem

Haav Gyr powiedział
Cytat:
Po pierwsze zioła to nie surowiec, nie ma jak ich zbierać i gromadzić, poza tym już w ziołach są zawarte takie skladniki jak siarka, więc po co?
A niby dlaczego nie mogą być Zioła surowcem .Mogą być zbierane na łakach moczarach nawet skałach .Może być to szałas ,lepianka z suszatrnią i tak może zostać zoobrazowane mna mapie przygód .Zawieraja także inne pierwiastki jak i związki chemiczne ale co to ma do tego Chyba że tkwi w tym nutka ironii.Ja uważam iz równie jak inne surowce tzw nowe mają wszelkie prawo aby zaistnieć?
Cytat:
Strategiczne znaczenie danego surowca dla zamku oznacza to, że jest on potrzebny w znacznie większych ilościac, więc wprowadzenie większej ilości surowców a co za tym idzie większej ilości kopalń, zmiejsza szanse na zajęcie odpowiedniej kopalni. I to jest strategiczne znaczenie.
o ile z pierwszą częścią wypowiedzi sie zgodzę to drugiej częsci nie nie bardzo rozumiem . bo niby jak się zmniejszą szanse na zajecie odpowiedniej kopalni? Zwięszy się ich rodzaj i ilosć .Może byc to bardziej czasochłonne i kosztowac poświecania więszej ilości wojska na zajęcie i tyle.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Haav Gyr



Dołączył: 2 lutego 2004
Posty: 164
Skąd: Miasto Maggnar w północej Amarii

Wysłany: 23 sierpnia 2004     Surowce w H5 Odpowiedz z cytatem

roobert (cytat):
A niby dlaczego nie mogą być Zioła surowcem .Mogą być zbierane na łakach moczarach nawet skałach .Może być to szałas ,lepianka z suszatrnią i tak może zostać zoobrazowane mna mapie przygód .Zawieraja także inne pierwiastki jak i związki chemiczne ale co to ma do tego Chyba że tkwi w tym nutka ironii.Ja uważam iz równie jak inne surowce tzw nowe mają wszelkie prawo aby zaistnieć?

Z bardzo wielu przyczy zioła to nie surowiec, pierwszy i wystarczający to to, że zioła nie są surowcem mineralnym. Dwa to to, że z ziół nic się nie buduje, trzy to to, że zioła nie mogą zbierane na skalę przemysłową. Cztery powód prozaiczny, po prostu zioła do zbierania są śmieszne nieco, jak na taką grę jak Heroes.

Cytat:
bo niby jak się zmniejszą szanse na zajecie odpowiedniej kopalni? Zwięszy się ich rodzaj i ilosć .Może byc to bardziej czasochłonne i kosztowac poświecania więszej ilości wojska na zajęcie i tyle.

No widzisz mówiłeś aksjomatach, to teraz przypomnij sobie więcej matematyki i rachunek prawdopodobieństwa. A dla nieobeznanych:
- więcej surowców to więcej kopalń, z tego jasno wynika że zejdzie nam więcej czasu na zajmowanie kopalń, ponieważ zwiększyła się ich ilość.
A zwiększenie czasu automatycznie wymusza na nas odpowiednią strategię gry.
- więcej kopalń to mniejsze prawdopodobieństwo trafienia na odpowiednią kopalnię danego(potrzebnego) surowca. Przykładowo w h3 na 10 kopalń prawdopodobieństwo trafienia na kopalnię siarki wynosiło 1,42. Natomiast przy 10 surowcach prawdopodobieństwo trafienia zmiejsza się do 1. Teraz widać dokładnie, że zwiększenie ilości surowców ma przełożenie na strategię.

___________
From the beginnin' to end
Losers lose, winners win
This is real, we ain't got to pretend
The cold world that we in
Is full of pressure and pain
I thought it would chane
But its stayin' the same
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Gavin Magnus



Dołączył: 16 lipca 2004
Posty: 164
Skąd: crackoov

Wysłany: 23 sierpnia 2004     Surowce w H5 Odpowiedz z cytatem

Ziola...
Mi tez jakos nie pasuja, ale moze jako srodek leczniczy, jak mikstury?

A wracajac do tematu, to wymyslilem, ze mozna wprowadzic taki surowiec jak torf. Najwazniejszy w cytadeli(jak bedzie) z h3. Bedzie niezbedy do rozbudowy tego miasta i zakupu jego jednostek. Moze przydac sie tez w inferno bo ladnie sie pali :) Zaliczylbym go do surowcow dodatkowych wg. podzialu Haava. Kopalnia to bylaby jakas budka na skrjau bagna. Bylby warty 1:50g, w cyt,200g, 1:3 drewna, kamieni i wegla(?), 1:12 w cyt., 1:6 innych dodatkowych(cyt. 1:24) oprocz srebra-1:75, 1:300. Ceny podlegaja dyskusji :)

___________
Lepsze jutro bylo wczoraj.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Haarald



Dołączył: 23 kwietnia 2003
Posty: 164
Skąd: Ors Imperior

Wysłany: 24 sierpnia 2004     Surowce w H5 Odpowiedz z cytatem

Hmm.... niewiele brakuje by wśród propozycji nowych surowców pojawiła się gorzała dla krasnoludów. Nie przesadzajmy panowie.... jaki środek do podpałki i co ma być podpalane? Jeziora lawy czy może zapalimy kilka kotłów?

Zresztą to jest tylko koncepcja - osobiście do wegla, koksu, torfu czy czego tam jeszcze, do podpałki na grilla i nie tylko - mam całkowicie negatywne podejście. Takie rozwiązania nie są złe w przypadku innych gier w których mamy bardzo rozbudowany system ekonomicznych powiązań typu The Settlers.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 24 sierpnia 2004     Surowce w H5 Odpowiedz z cytatem

Haav napisał
Cytat:
bardzo wielu przyczy zioła to nie surowiec, pierwszy i wystarczający to to, że zioła nie są surowcem mineralnym. Dwa to to, że z ziół nic się nie buduje, trzy to to, że zioła nie mogą zbierane na skalę przemysłową. Cztery powód prozaiczny, po prostu zioła do zbierania są śmieszne nieco, jak na taką grę jak Heroes.
Z calym szacunkiem ale argumenty ,które przedstawiłes sa mocno naciagane :
1.Jak sam powiedziałes zawierja siarkę, a takze krzemionke i wiele innych minerałów .
2a czy coś mozna zbudowac z plynnej rtęci , czy proponowanej Many?
3 od zarania dziejów wykorzystuje się je do masowej produkcji szeroko rozumianych elixirów , lekarstw itp.
4 smieszne ???nie pasuja do Herosów ?Klimatycznie jak najbardziej minisi ,kapłani zbierajacy zioła, szmani i tak dalej ....
I mozemy dalej się bawić w semantyke słowna lecz nie w tym rzecz ...
Cytat:
więcej kopalń to mniejsze prawdopodobieństwo trafienia na odpowiednią kopalnię danego(potrzebnego) surowca. Przykładowo w h3 na 10 kopalń prawdopodobieństwo trafienia na kopalnię siarki wynosiło 1,42. Natomiast przy 10 surowcach prawdopodobieństwo trafienia zmiejsza się do 1. Teraz widać dokładnie, że zwiększenie ilości surowców ma przełożenie na strategię.

Wszystko ładnie pieknie w przypadku gdyby liczba kopalń nie rosła proporcjonalnie do zwiekszania sie surowców .Jadnakże gra jest tak skonstuowana(nie mówie o specyficznych scenariuszach)aby kazdy z graczy miał dostep przynajmniej do jednej kopalnii danego typu.
To co mówisz byłoby prawdziwe gdyby:
1 zajecie kopalnii było losowe (zajmujesz kopalnie ale nie wiesz jakiego typu ponieważ jest przydzielana losowo po zajęciu).
2.liczba kopalń na mapie była STAŁA i nie zwiększała się wraz ze wrostem różnorodności surowców...
Dlatego posumowując cyt.
Cytat:
Proponuje nie wchodzi w to bo naprawdę, można się sparzyć
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Gavin Magnus



Dołączył: 16 lipca 2004
Posty: 164
Skąd: crackoov

Wysłany: 24 sierpnia 2004     Surowce w H5 Odpowiedz z cytatem

Haarald (cytat):
Hmm.... niewiele brakuje by wśród propozycji nowych surowców pojawiła się gorzała dla krasnoludów. Nie przesadzajmy panowie.... jaki środek do podpałki i co ma być podpalane? Jeziora lawy czy może zapalimy kilka kotłów?

Zresztą to jest tylko koncepcja - osobiście do wegla, koksu, torfu czy czego tam jeszcze, do podpałki na grilla i nie tylko - mam całkowicie negatywne podejście. Takie rozwiązania nie są złe w przypadku innych gier w których mamy bardzo rozbudowany system ekonomicznych powiązań typu The Settlers.


Ale co w tym zlego? W cytadeli torf bylby wykorzystywany jako fundamenty czy cos takiego i tylko troche byloby go potrzeba w innych miastach. W inferno przy przekletym palacu, czy przedsionku piekla troche by tego, moze jeszcze w niektorych apgrejdach, ale jego glowne wykorzystanie to rozbudowa cytadeli, a nie surowiec na podpalke, od tego sa stare gazety :)

___________
Lepsze jutro bylo wczoraj.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Morrandir



Dołączył: 12 kwietnia 2004
Posty: 164
Skąd: Stolyca

Wysłany: 25 sierpnia 2004     Surowce w H5 Odpowiedz z cytatem

Haraald napisał:

Cytat:
Hmm.... niewiele brakuje by wśród propozycji nowych surowców pojawiła się gorzała dla krasnoludów. Nie przesadzajmy panowie.... jaki środek do podpałki i co ma być podpalane? Jeziora lawy czy może zapalimy kilka kotłów?

Zresztą to jest tylko koncepcja - osobiście do wegla, koksu, torfu czy czego tam jeszcze, do podpałki na grilla i nie tylko - mam całkowicie negatywne podejście. Takie rozwiązania nie są złe w przypadku innych gier w których mamy bardzo rozbudowany system ekonomicznych powiązań typu The Settlers.


Popieram i zgadzam się w całej rozciągłości. Ludzie apamiętajta się, jakieś zioła, torf czy inny koks!!! Czasami odnoszę wrażenie że niektórzy wymyślają pewne rzeczy na siłę aby tylko coś napisać na tym szacownym forum.

___________
Ja nie jestem przeciwny, wręcz przeciwnie, nie mam nic na przeciwko ale...
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Gavin Magnus



Dołączył: 16 lipca 2004
Posty: 164
Skąd: crackoov

Wysłany: 25 sierpnia 2004     Surowce w H5 Odpowiedz z cytatem

Wiec jaki powinien byc strategiczny surowiec dla cytadeli? (jesli sie pojawi)
___________
Lepsze jutro bylo wczoraj.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Swordstalker



Dołączył: 29 lipca 2004
Posty: 164
Skąd: Łódz

Wysłany: 25 sierpnia 2004     Surowce w H5 Odpowiedz z cytatem

Moim zdaniem specyficznym surowcem dla cytadeli powinna byc slina smoczego oslizga :D
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 25 sierpnia 2004     Surowce w H5 Odpowiedz z cytatem

Morrandir:
Cytat:
Czasami odnoszę wrażenie że niektórzy wymyślają pewne rzeczy na siłę aby tylko coś napisać na tym szacownym forum.
Można też odnieś wrażenie ,iz niektorzy krytykuja nie czytajac wszystkiego dokładnie....Nie chcę moralizowac czy pouczać ale konwencja dyskusji zawiea w sobie mozliwośc przedstawiania swojego zdania odpowiednio go argumentując co prowadzi do wyciagnięcia wniosków
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Haav Gyr



Dołączył: 2 lutego 2004
Posty: 164
Skąd: Miasto Maggnar w północej Amarii

Wysłany: 1 września 2004     Surowce w H5 Odpowiedz z cytatem

roobert (cytat):

Z calym szacunkiem ale argumenty ,które przedstawiłes sa mocno naciagane :
1.Jak sam powiedziałes zawierja siarkę, a takze krzemionke i wiele innych minerałów .

Zioła przede wszystkim zawierają błonnik i białko roślinne, a chodzi o to by pozyskiwany surowiec był w jak najprostrzej postaci, dletego już od starożytności szeroko stosowano minerały rodzime oraz te występujące w prostych związkach chemicznych. Dlatego też siarkę lepiej i prościej wykorzystać wydobywając ją z ziemi, niż doszukując się jej w danej roślinnce, a wierz mi chemia organiczna to znacznie trudniejsza sprawa.
Cytat:
2a czy coś mozna zbudowac z plynnej rtęci , czy proponowanej Many?

Tu nie chodzi o samą bezpośredną budowę tylko o specyfikę budynku. Rtęci bez pośredno do budowania nie można wykorzystać, ale już jako jeden z komponentów tak. Choć by mój przykład budynku z nekropolii "Jezioro rtęci" - sensowne jest że aby zapełnić je potrzebna jest rtęć.
Cytat:
3 od zarania dziejów wykorzystuje się je do masowej produkcji szeroko rozumianych elixirów , lekarstw itp.

Może nie od zaranie dziejów, bo trwało to setki lat zamin poznawano tylko 1% składników w roślinach.

Cytat:

Wszystko ładnie pieknie w przypadku gdyby liczba kopalń nie rosła proporcjonalnie do zwiekszania sie surowców .Jadnakże gra jest tak skonstuowana(nie mówie o specyficznych scenariuszach)aby kazdy z graczy miał dostep przynajmniej do jednej kopalnii danego typu.
To co mówisz byłoby prawdziwe gdyby:
1 zajecie kopalnii było losowe (zajmujesz kopalnie ale nie wiesz jakiego typu ponieważ jest przydzielana losowo po zajęciu).
2.liczba kopalń na mapie była STAŁA i nie zwiększała się wraz ze wrostem różnorodności surowców...
Dlatego posumowując cyt.
Cytat:
Proponuje nie wchodzi w to bo naprawdę, można się sparzyć

To był tylko przyklad, że zwiększenie ilości surowcow zwiększy znaczenie strategiczne. Źle zrozumiałeś te wyliczenia - nie chodzi o losowość i konkretną liczbę kopalń na mapie. To rozaważania czysto teoretyczne, które przedstawiają ci zwiększenie znaczenia. Robiąc mapę w edytorze H3 o rozmiarze S miałeś możliwość postawienie X kopalni tak by zapenić sobie i przeciwnikowi przychód danego surowca, teraz po zwiększeniu ilości surowców, musisz na tej samej mapie postawić X kopalń + Y kopalń nowych surowców, jeżeli chcesz zachować takie same warunki gry. Czysta logika. A tak apropo koksu węgla czy torfu to wszystko jedno, bo to jest jedno i to samo węgiel, tak samo jak diament. A torfu raczej nie da się wykorzystać do budowy budynków w czystej postaci, więc mój podział jest nadal aktualny. Drewno, żelazo i kamień z tego się buduje reszta surowców to jedynie pomocnicze materiały, budujące raczej klimat zamku niż budynki. A co do wymyślania na siłę, to może powiem tak:
(sarkazm) najlepiej będzie jak wszystko będziej jak w H3, H4, H2, H6253762 - bo przecież wszystko co tutaj proponuje jest na siłę. :lol:

Pomyślcie, tu nie chodzi czy coś jest na siłę czy nie ale czy jest logiczne i warte dyskusji. Wiadomo, że wymyślenie 20 surowców to przesada, ale nie porównujcie tego z 2/3 nowymi surowcami. Trochę więcej optymizmu, a nie tylko narzekania i tkwienia w starych ideach.[/list]

___________
From the beginnin' to end
Losers lose, winners win
This is real, we ain't got to pretend
The cold world that we in
Is full of pressure and pain
I thought it would chane
But its stayin' the same
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 1 września 2004     Surowce w H5 Odpowiedz z cytatem

Haav Gyr powiedział:
Cytat:
Może nie od zaranie dziejów, bo trwało to setki lat zamin poznawano tylko 1% składników w roślinach.
OK , dam spokój z ziołami , to miał byc li tylko przykład pewnej semantyki ...bo do wszystkiego mozna dodać pewna ideologię .
Cytat:
Pomyślcie, tu nie chodzi czy coś jest na siłę czy nie ale czy jest logiczne i warte dyskusji. Wiadomo, że wymyślenie 20 surowców to przesada, ale nie porównujcie tego z 2/3 nowymi surowcami. Trochę więcej optymizmu, a nie tylko narzekania i tkwienia w starych ideach.[/list]

Ja ogolnie nie krytykuje pomysłu stworzenia dwoch , trzech nowych surowców bo więcej to chyba przesada lecz chciałbym aby to było dograne i stanowiło harmonijne uzupełnienie gry. Mam tylko jedno zastrzeżenie ,otóż Haav wprowdzając o trzy , cztery wiecej spowoduje zamiast 6 surowców jak dotychczas będzie 10 i zamiast dotychczasowych ok 360 szt (wymianiając tylko po jednej sztuce każdego rodzaju)złota bedzie ok 600 do nawet 900 szt złota przy analogicznej wymianie (załozyłem iż jeden lub dwa surowce byłby znacznie droższe ).
surowce stałby się wtedy żrodłem "taniego " złota potrzebnego do rekrutacji np jenostek lub innych celów. W moim odczuciu straciłyby na znaczeniu strtegicznym . Jedynym wyjsciem byłoby budowanie map w oparciu o pewien schemat:
surowce typu :ruda zelaza , drewno i kopalnia złota po jednej na każdego gracza
surowce :siarka , rtęć , klejnoty ,kryształy także po jednym na kazdego przy czym trudniej dostępana lokalizacja w zależnosci od tego który jest bardziej potrzebny dla danego zamku ,
surowce nowe bylby umieszczane na mapie w stosunku 1:2 , co podniosłby ich znaczenie i walki o nie byłby bardzej zazarte
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Haarald



Dołączył: 23 kwietnia 2003
Posty: 164
Skąd: Ors Imperior

Wysłany: 1 września 2004     Surowce w H5 Odpowiedz z cytatem

dwa/trzy nowe surowce są do zaakceptowania ale muszą mieć jakieś znaczenie poza wymiennikiem w handlu.

Dla srebra widziałbym kilka rozwiązań:
1. Przede wszystkim istniałyby jednostki, które możnaby werbować tylko za srebro.
2. Werbunek jednostek nizszego poziomu, np. 1 i 2 (w sensie ekonomicznym) powinien być bardziej opłacalny w srebrze. Kupując jednostkę za srebro wyjdzie nam to korzystniej niż w złocie. Poprostu byłby korzystniejszy przelicznik cenowy, a za złoto bardzie opłacałoby się kupować jednostki wyższych poziomów.
3. Kopalnie złota generowałyby 1000 jednostek dziennie, kopalnie srebra więcej.
4. Standardowy przelicznik złota na srebro byłby jak 1/3 lub 1/4
5. Niektóre zamki bazowałyby w większym stopniu na srebrze niż na złocie.

Cytat:
Drewno, żelazo i kamień z tego się buduje reszta surowców to jedynie pomocnicze materiały, budujące raczej klimat zamku niż budynki.

Trudno się z tym stwierdzeniem nie zgodzić z uwagi na to iż niemal w każdej grze strategicznej są to podstawowe surowce. Ważne jest jednak by pierwotny system surowcowy nie został naruszony (mam tu na myśli cztery surowce pomocnicze: siarkę, klejnoty, kryształy i rtęć) i nadal funkcjonował + ewentualnie jakiś nowy materiał pomocniczy.... moze mithryl?
A co do zelaza to nie tylko surowiec budowlany ale również niewielka ilość tego surowca mogłaby być wykorzystana przy upgrejdowaniu bądź kupowaniu upgrejdownych jednostek. A dzienne proporcje wydobycia byłyby większe niż złoto i srebro.

Podział kamieni szlachetnych na diamenty, szafiry, perły i inne kosztowności jest raczej zbyteczny ponieważ mamy już pewną różnorodność. Faktem jest że te kamyczki nie tylko ładnie wyglądają.... one również mają potencjalne wykorzystanie jak choćby w Diablo-II gdzie każdy miał jakieś znaczenie... takie rozwiązania bardziej by się przydały w kolejnej odsłonie Discipless.

Co do wielkości map a zwiększonej różnorodności map to nie powinno być problemu.... wszak nie wszystkie rodzaje kopalni muszą się znaleźć na danej mapie. Wystarczy odpowiednio rozbudować targowisko wprowadzić obiekty na mapie (gildie kupieckie) gdzie im więcej oflagowanych obiektów tego typu tym korzystniejsze ceny dla gracza.

Wreszcie na koniec: Wszystko będzie ładnie i pięknie funkcjonować jeśli nie naruszy to zbytnio części strategicznej czyli prowadzenia działań wojnennych. Kupno jednostek gdzie przy upgrejdzie wymagałoby się także żelaza, a na niższych poziomach srebra lub złota (gracz musi zaplanować na czym więcej zaoszczędzi). Wiadomo nie wszystkim odpowiada rozbudowany system ekonomiczny.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Haav Gyr



Dołączył: 2 lutego 2004
Posty: 164
Skąd: Miasto Maggnar w północej Amarii

Wysłany: 1 września 2004     Surowce w H5 Odpowiedz z cytatem

Haarald (cytat):

Trudno się z tym stwierdzeniem nie zgodzić z uwagi na to iż niemal w każdej grze strategicznej są to podstawowe surowce.

A nie wiem czy wszyscy to zauważyli ale kamień jest już nowym surowcem :wink:
Cytat:
Ważne jest jednak by pierwotny system surowcowy nie został naruszony (mam tu na myśli cztery surowce pomocnicze: siarkę, klejnoty, kryształy i rtęć) i nadal funkcjonował + ewentualnie jakiś nowy materiał pomocniczy.... moze mithryl?

Ale czemu chcesz zachować system 4 surowcow pomocniczych?? Bo naprwadę nie rozumiem celu tego postępowania. Ja chciałby by w każdym zamku(prawie) był właśnie jeden strategiczny surowiec podobnie jak w H3, tylko bez powtórzeń.
Inferno - siarka
Rampart - kryształy
Nekropolia - rtęć
Castle - preły itp......
Cytat:
A co do zelaza to nie tylko surowiec budowlany ale również niewielka ilość tego surowca mogłaby być wykorzystana przy upgrejdowaniu bądź kupowaniu upgrejdownych jednostek. A dzienne proporcje wydobycia byłyby większe niż złoto i srebro.

Co do żelaza to mam nawet jednostkę/ki które mogłbybyć opłacone w tym surowcu, Żelazny smok :wink:

Cytat:
Podział kamieni szlachetnych na diamenty, szafiry, perły i inne kosztowności jest raczej zbyteczny ponieważ mamy już pewną różnorodność. Faktem jest że te kamyczki nie tylko ładnie wyglądają.... one również mają potencjalne wykorzystanie jak choćby w Diablo-II gdzie każdy miał jakieś znaczenie... takie rozwiązania bardziej by się przydały w kolejnej odsłonie Discipless.

Też tak uważam, ale chętnie widziałbym takie bajery graficzne, że po przejęciu kopalni kryształów, zmnieniałby one kolor na posujący do danego zamku?

Cytat:
Wystarczy odpowiednio rozbudować targowisko wprowadzić obiekty na mapie (gildie kupieckie) gdzie im więcej oflagowanych obiektów tego typu tym korzystniejsze ceny dla gracza.

Ja widzę targ jako trzy sklepy(przynajmniej)
Handlarz surowcami - wymiana złota i innych surowców
Alchemik - kupno napojów, tworzenie napojów
Handlarz artefaktami - 2 artefakty niskiej klasy do nabycia, co tydzień 2 inne.
Ale to poza tematem.[/list]

___________
From the beginnin' to end
Losers lose, winners win
This is real, we ain't got to pretend
The cold world that we in
Is full of pressure and pain
I thought it would chane
But its stayin' the same
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 2 września 2004     Surowce w H5 Odpowiedz z cytatem

Wydaje mi się ,iż wszystko bedzie zalezec od zapatrywań gracza w kontekstcie znaczenia surowcow :
1 czy widzi go tylko jako dodatek do gry nadawany nieco z urzędu bo- taka jest koncepcja serii?
2 czy widzi w nich istotny element strategii ?
Dla pierwszego dotychczasowy system w zupełnosci wystarczy dla drugiego system obecny jest za ubogii.
Ja osobisćie jestem za zwiekszeniem znaczenia surowca w strztegii jednakze nie upatruje tego w znacznym zwiększaniu ilosci dwa , góra trzy dotatkowe w zupełnosci wystarczy ale poprzez :
1 zwiększenie ich udziału w zakupie jednostek oraz budowli
2 wprowdzenie roznych struktur wymiany surowców o czym pisał Haav (slepy)
3. wprowdzenie asymtrycznego rozmieszcenia kopalń surowców strztegicznych oraz proporcjonalnego w stasunku do liczby graczy i rozmiaru mapy zmniejszeniu ich ilosci na mapie.
wprowadzenie chociazby tych elementow w moim mniemaniu zwiekszy znaczenie surowca jako elementu strategii w grze....
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 11 lutego 2005     Surowce w H5 Odpowiedz z cytatem

A dlaczego akurat mithryl????
To ,że był obecny w Wog-u nie znaczy ,że uświęcona tradycja zostaje w H5. Zresztą Adamantyt ma przynajmniej jakieś uzasadnienie (przedmioty z Heroes 4) Podczas gdy mithril jest ściągnięty z mitologii Tolkiena.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
©2002, 2003, 2004, 2005 Jaskinia Behemota
Template made by Valturman.
Powered by gnomePHP.
Pieczę nad Starym Forum sprawuje Crazy.