Imperium Jaskini Behemota
tarcza Witaj na Starym Forum Jaskini Behemota.
Zostało Ono stworzone przez ixcesala z uwagi na problemy z forum Ezboard 10 grudnia 2002. Służyło Jaskiniowcom dzielnie do sierpnia 2005 roku, kiedy to dominium i podwładnych Behemota dotknął Wielki Trek, po którym przez 10 miesięcy Jaskinia nie funkcjonowała.
Wszystkim, którzy przyczynili się do rozwoju Imperium Jaskini Behemota, zarówno poprzez pracę techniczno-graficzną, jak i osobom które współtworzyły klimat - dziękujemy.
Zapraszam do obejrzenia tego swoistego muzeum, które wiąże się ze wspaniałymi wspomnieniami niemałej części Jaskiniowców.
Kasztelan Crazy

Wróć do strony głównej Jaskini Behemota.
Rejestracja (chciałbym klucze)Rejestracja (chciałbym klucze)  

PrzewodnikPrzewodnik      LinksLinkownia     SzukajSzukaj     Śledzone tematyŚledzone tematy     Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości
ProfilProfil     MieszkańcyMieszkańcy     GrupyGrupy     ZalogujZaloguj
Ostatnio odwiedziłeś nas:
Obecny czas to: 2024-04-25 8:23:19
Autor Wiadomość
Lanfan



Dołączył: 30 stycznia 2004
Posty: 164
Skąd: Bielsko-Biała

Wysłany: 18 listopada 2004     M&M6, 7 czy 8? Odpowiedz z cytatem

Która z tych części najbardziej przypadła wam do gustu?

Z grubsza można stwierdzić,że część 6 jest zbliżona do 7. Natomiast M&M8 wydawałami się bardziej innowacyjna...
Włąśnie M&M8 najwcześniej wpadła mi w łapki ...może dlatego czuję do niej taki sentyment :D

Jeśli chodzi o skalę trudności moim zdaniem:
M&M8 jest łatwa
M&M7 znośna natmiast M&M6 jest... hmm... na pewno jesttrudniejsza :wink:

Pozdrawiam
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Misza



Dołączył: 31 sierpnia 2000
Posty: 164
Skąd: okolice Warszawy

Wysłany: 21 listopada 2004     M&M6, 7 czy 8? Odpowiedz z cytatem

Z mojego punktu widzenia to cz.8 nic nowego nie wniosła. Wprowadzenie kilku nowych klas bohaterów i paru czarów, nie jest rzeczą nadzwyczajną. Grafika pozostała na tym samym poziomie co w cz.7, a nawet większość stworów została żywcem przeniesiona z tej części.
Ale ja w M&M zacząłem grać właśnie od cz. 7, a Ty od 8, więc tak jak Ty wolisz ósemkę, ja mogę woleć siódemkę :)

___________
Ludzie nie potykają się o góry, lecz o kretowiska...
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
ASX76



Dołączył: 27 listopada 2003
Posty: 164
Skąd: Białystok

Wysłany: 18 grudnia 2004     M&M6, 7 czy 8? Odpowiedz z cytatem

Dla mnie najbadziej do gustu przypadła "Might & Magic 7" i to bynajmniej nie dlatego , że dopiero od tej części zacząłem swoją wspaniałą przygodę z tą świetną serią cRPG ( za niechlubnym wyjątkiem rzecz jasna totalnej chały w postaci "Might & Magic IX : Write of Fate"). Ósma część także była bardzo interesująca , choć cenię ją nieco niżej od poprzedniczki , która zachwyciła mnie przede wszystkim znakomitym klimatem , rewelacyjnymi zagadkami i kapitalnym udźwiękowieniem zwłaszcza w nawiedzonym Barrow Downs. O innych zaletach dłuuugo by pisać...
Niestety , w obecnych czasach twórcy gier naciskani przez wydawców coraz mniej dbają o fabuły gier i dopracowanie innych ważnych dla rozgrywki kwestii nazwijmy to merytorycznych , a bardziej o jak najszybsze "urodzenie" produktu , co skutkuje przyjściem na świat gierek co prawda przyjemnych dla oka , ale pozbawionych głębi , nastawionych prawie wyłącznie na młóckę , a questy są w nich równie proste jak konstrukcja cepa. Wyjątków jest stanowczo zbyt mało... No właśnie - wyjątków. :cry:
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Coyote



Dołączył: 26 marca 2004
Posty: 164
Skąd: Nie wiadomo :-)

Wysłany: 18 grudnia 2004     M&M6, 7 czy 8? Odpowiedz z cytatem

Krótko, zwięźle i jednoznacznie: M&M7

Ale to by było zbyt oczywiste bym tak zakończył.
Zaletami MM7 jest: świetna i wciągająca fabuła z dynamicznym i zapierającym dech w piersiach filmikiem kończącym grę, arena walk wraz z questem, wspaniała grafika nadając klimacik HoMM3, duży asortynemt przedmiotów itp. itd. Wadą jest np.: Mało klas i ras, wprowadzenie broni palnej, jak i stwory mechaniczne...
Cóż...O MM6 nie wiele wiem, grałem mały początek, nawet nie przeszedłem gry. Więc napewno nie będzie moją ulubioną serią MM. a MM8 przypomina MM7, ale jest rozwinięty repertuar klas. To jest ich główną zaletą, ale niestety wadą jest "prostość gry", czyli nie wiele wysiłku wymaga gra, tak jak i zagadki destroyera. No, ale dużo nie różni się od MM7.

Pozdrawiam

___________
Powinieneś coś zrobić, zanim włączy się wygaszacz ekranu!
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Mortai



Dołączył: 7 maja 2004
Posty: 164
Skąd: Bogate Miasto Hanzetyckie

Wysłany: 26 grudnia 2004     M&M6, 7 czy 8? Odpowiedz z cytatem

I ja też!
MIGHT & MAGIC 7 THE BEST
Might and Magic 9 totalny niewypał.
8 tez jest dobra, ale do 7 jeszcze brakuje.
W inne nie grałem :(

___________
HoMM sweet HoMM

Powiedzcie, kogo mam zlikwidować. Z chęcią pomogę... :)
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Hexxon



Dołączył: 28 stycznia 2003
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 17 stycznia 2005     M&M6, 7 czy 8? Odpowiedz z cytatem

Mnie najbardziej spodobala sie VI, jest najstarsza, ale graficznie prezentuje sie czasami lepiej od VII! Ponad to, VII ma brzydkie portrety postaci (w VI byly to komputerowo obrobione zdjecia aktorow!) i wrecz tragiczne glosy (wersja polska gry jest po prostu zenujaca :? ). Tak generalnie VII jest OK. VIII chyba jest troche lepsza od VII (ciekawsze postacie i ladniejsza grafika). Troche gralem w MM III, ale to za malo, zeby sie wypowiadac. Czy ktos gral w MM I lub MM II? I czy to prawda, ze IX jest strasznie cienka?
Pozdrawiam
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Mortai



Dołączył: 7 maja 2004
Posty: 164
Skąd: Bogate Miasto Hanzetyckie

Wysłany: 17 stycznia 2005     M&M6, 7 czy 8? Odpowiedz z cytatem

Jak już mówiłem: wg. mnie IX w porównaniu z poprzednimi to całkowity niewypał!!! Głosy w VII nie są wcale takie złe. Co jest nie tak? ja tylko widziałem screeny z I i II, ale można je ściągnąć z jakichś stron ze starymi grami.
___________
HoMM sweet HoMM

Powiedzcie, kogo mam zlikwidować. Z chęcią pomogę... :)
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Acid Dragon



Dołączył: 3 stycznia 2003
Posty: 164
Skąd: planetoida Terra

Wysłany: 17 stycznia 2005     M&M6, 7 czy 8? Odpowiedz z cytatem

Hexxon (cytat):
Troche gralem w MM III, ale to za malo, zeby sie wypowiadac. Czy ktos gral w MM I lub MM II?


winny :P. Jednakże w dzisiejszych czasach te gry są naprawdę mało grywalne... choć jeśli ktoś fascynuje się tzw 'papierowymi' rpg, to i MM1-2 mogą mu przypaść do gustu. Trzeba jednak wspomnieć, że pierwsze słowa nieoficjalnego poradnika do MM1 brzmią: "przed rozpoczęciem gry zaopatrz się w kilka arkuszy papieru w kratkę..." - trzeba m.in. samemu tworzyć mapy zwiedzanych miejsc oraz mieć gdzieś zapisane "kody" do zaklęć, gdyż rzucanie czaru polega na podaniu jego poziomu i numeru (żadnego menu, żadnej ikony, żadnego opisu).

Ja poznałem MM1-2 trochę 'na siłę', bo zależało mi na fabule. Dopiero w MM3 grało mi się z prawdziwą przyjemnością.

Cytat:
I czy to prawda, ze IX jest strasznie cienka?


Jest cienka. Czy strasznie, to kwestia gustu ;). Choć i niektóre cienkie gry czasem mogą dostarczyć nieco zabawy. W porównaniu do innych części MM jest jednak wg mnie naprawdę słaba.

___________
Neutralność nie zawsze jest możliwa...
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anthon



Dołączył: 19 marca 2004
Posty: 164
Skąd: Minoc

Wysłany: 21 stycznia 2005     M&M6, 7 czy 8? Odpowiedz z cytatem

Ja rozpoczalem moja przygode z tym swiatem od MM7. Jednak bylem zbyt mlody i glupi by zrozumiec, jak wielkie szczescie mnie spotyka, obdarzajac mozliwosci gry w ten cud ;]. Teraz stracilem ta mozliwosc i troche mi zal:( Ale jeszcze sobie kupie ;]!.
Wracajac do tematu: 7 miala niebywaly klimat, fascynujaca fabule.. wciagala!! 8 tez mnie wciagnela - na dlugo. Jednak.. czegos brakowalo. Niby byl klimat.. ale napewno nie taki jak w cudownych miastach mm7... mm9 gralem chyba 3 dni i mi sie znudzilo - porazka :(.. Wiele bym dal, zeby powstala kolejna gra z tej serii powracajaca do korzeni..
Podsumowujac: MM7!!!!
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Aryene



Dołączył: 22 stycznia 2005
Posty: 164
Skąd: tam gdzie diabeł mówi dobranoc...

Wysłany: 23 stycznia 2005     M&M6, 7 czy 8? Odpowiedz z cytatem

MM 9 to totalny niewypal jak dla mnie. Po przejściu poprzednich trzech części nie byłam w stanie długo wytrwać przy 9-ce. Straciła urok, klimat i największe swoje zalety - ekwipunek, odczynniki, latanie. Tak jak w pozostałych MM wszystkie (prawie) skrzynie dawało się otworzyć, tak tam wszystko jest "przybite gwoździami". Najlepsza byłaby MM 8, ale zdecydowanie za krótak i za łatwa. Zwłaszcze ze smokiem tuż po wyjściu z Krwawego Sztyletu :)
___________
Najgorzej jest poznać własne bóstwo...
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
ASX76



Dołączył: 27 listopada 2003
Posty: 164
Skąd: Białystok

Wysłany: 30 stycznia 2005     M&M6, 7 czy 8? Odpowiedz z cytatem

Aryene (cytat):
(...) Najlepsza byłaby MM 8, ale zdecydowanie za krótak i za łatwa. Zwłaszcze ze smokiem tuż po wyjściu z Krwawego Sztyletu :)


Skoro ze smokiem jest za łatwo , to po kiego grzyba trzymać go w drużynie i potem narzekać , hę :?:
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Aryene



Dołączył: 22 stycznia 2005
Posty: 164
Skąd: tam gdzie diabeł mówi dobranoc...

Wysłany: 30 stycznia 2005     M&M6, 7 czy 8? Odpowiedz z cytatem

Po pierwsze: wolę jak najdłużej grać skompletowaną drużyną. Po drugie: może to i dziwne, ale nie umiem utrudniać sobie gry, skoro znam "legalny" sposób, by sobie ją ułatwić. Poza tym twórcy gry powinni dostosować poziom trudności do warunków jakie zapewniają graczom, pozwalając na zdobycie takiej przewagi bez żadnych trudości. Jednak gdyby gra była dłuższa, to nie miałoby żadnego znaczenia, bo w późniejszych etapach (pod koniec gry) nie jest już tak łatwo.
___________
Najgorzej jest poznać własne bóstwo...
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Misza



Dołączył: 31 sierpnia 2000
Posty: 164
Skąd: okolice Warszawy

Wysłany: 31 stycznia 2005     M&M6, 7 czy 8? Odpowiedz z cytatem

No cóż, może kilka statystyk:
M&M6 - 15 krain, plus duuuużo podziemi/wnętrz budynków
M&M7 - 13 ale znacznie mniej podziemi/wnętrz i do tego są mniejsze. Na północnym zachodzie jest pewna lodowa kraina (ponoć Gelu stamtąd pochodzi), która (znów ponoć) miała być dodatkową krainą. Podejrzewam, że 3DO już wtedy miała pewne problemy finansowe i szybciej zakończyła prace nad grą. Tezę tą mogą potwierdzać stwory typu Mantikora, które występują w kodzie gry, natomiast ciężko je spotkać (występują tylko na arenie).
M&M8 - 9 (jak dobrze pamiętam) plus cztery portale i kraina "za" kryształem. No ale te krainy w portalach to żadna rewelka L, a podziemia wogle się nie umywają do cz. 6.

O dziewiątce za bardzo się nie będę wypowiadał bo grałem bardzo mało.

Reasumując. Z każdą kolejną częścią (podaną prze zemnie) poprawia się grafika, natomiast sama fabuła (co się bardzo łączy z grywalnością) spada... :(

p.s. Może ktoś mnie uświadomić w jaki sposób wyjść z Wysp Krwawego Sztyletu ze smokiem? Grałem kilka razy, ale jakoś nie mogę se przypomnieć aby tak szybko przyłączała się ta bestia (bez obrazy – oczywiście :))

___________
Ludzie nie potykają się o góry, lecz o kretowiska...
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Aryene



Dołączył: 22 stycznia 2005
Posty: 164
Skąd: tam gdzie diabeł mówi dobranoc...

Wysłany: 31 stycznia 2005     M&M6, 7 czy 8? Odpowiedz z cytatem

Z wysp krwawego sztyletu ze smokiem wyjść się nie da, ale po przejściu świątyni nie trzeba pokonać już żadnego potwora, by go zdobyć. Nawet nie ma potrzeby uciekania przed kimkolwiek :)
___________
Najgorzej jest poznać własne bóstwo...
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Haav Gyr



Dołączył: 2 lutego 2004
Posty: 164
Skąd: Miasto Maggnar w północej Amarii

Wysłany: 5 lutego 2005     M&M6, 7 czy 8? Odpowiedz z cytatem

M&M 8 z jednej prostej przyczyny(dziwnej) bo M&M 6 i 7 mają setki zwolenników, a i klimat ósemki był dla mnie bardzo fajny.
___________
From the beginnin' to end
Losers lose, winners win
This is real, we ain't got to pretend
The cold world that we in
Is full of pressure and pain
I thought it would chane
But its stayin' the same
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Aryene



Dołączył: 22 stycznia 2005
Posty: 164
Skąd: tam gdzie diabeł mówi dobranoc...

Wysłany: 5 lutego 2005     M&M6, 7 czy 8? Odpowiedz z cytatem

Ósemka była świetna i ma swoich zwolenników. Klimat był w niej zdecydowanie najlepszy. Poza tym grafika i kilka urozmaiceń, ale jak mówiłam - największa wada to to, ze jest zdecydowanie za krótka. Mimo to, jest chyba moją ulubioną częścią :)
___________
Najgorzej jest poznać własne bóstwo...
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Haav Gyr



Dołączył: 2 lutego 2004
Posty: 164
Skąd: Miasto Maggnar w północej Amarii

Wysłany: 6 lutego 2005     M&M6, 7 czy 8? Odpowiedz z cytatem

O i proszę bardzo, jak tu nie zgodzić się kobietą :D
___________
From the beginnin' to end
Losers lose, winners win
This is real, we ain't got to pretend
The cold world that we in
Is full of pressure and pain
I thought it would chane
But its stayin' the same
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Sharra



Dołączył: 11 kwietnia 2004
Posty: 164
Skąd: Z twoich najgorszych sennych koszmarów. A w dodatku nie znikam, jak się budzisz...

Wysłany: 19 lutego 2005     M&M6, 7 czy 8? Odpowiedz z cytatem

Might and Magic 8 MOIM ZDANIEM jest znacznie gorsze od siódemki i szóstki. Jak Misza wcześniej powiedział, MM8 wypada gorzej w porównaniu z nimi. BTW: uzupełnię ten wykaz:

MM9 - po przyrównaniu możliwości poruszania się, można z tamtych obszarów sklecić z trzy, cztery o wielkości znanej z MM7. Zazwyczaj na obszar przypada jeden loch lub wnętrze na obszar, ale oczywiście są wyjątki, np. Lindisfarne oferuje nam Akademię Ta'Sar, Klasztor i jaskinię smoka (jedyny przedstawiciel tego gatunku w grze).

Podsumujmy:

MM9 = MM6 - MM7 - MM8 - MM5 - MM4 - MM3 - MM2 - MM1 = 0

Ocena końcowa: 7% (za grafikę, bo w sumie niebrzydka)
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
ASX76



Dołączył: 27 listopada 2003
Posty: 164
Skąd: Białystok

Wysłany: 20 lutego 2005     M&M6, 7 czy 8? Odpowiedz z cytatem

Sharra (cytat):
(...)

Podsumujmy:

MM9 = MM6 - MM7 - MM8 - MM5 - MM4 - MM3 - MM2 - MM1 = 0

Ocena końcowa: 7% (za grafikę, bo w sumie niebrzydka)


Trudno mi się zgodzić z Twoją oceną grafiki. Otóż moim zdaniem prezentuje się ona fatalnie. Świat nabrał kolorów , ale postacie NPC-ów są cholernie kanciaste , a gęby wyglądają wprost tragicznie. Ilekroć spojrzałem zawsze miałem ochotę zetrzeć te durne uśmieszki z zakazanych mord. Natomiast wygląd ekwipunku w inventory to już totalna zgroza - prezentuje się to wyjątkowo SZKARADNIE. Nie dość , że malutkie , to jeszcze w ciemnych kolorach i niewyraźne. W poprzednich częściach mogliśmy ubierać swoich gierojów , a tutaj już nie ma takiej możliwości.
Z ręką na sercu twierdzę , że o wiele bardziej podobała mi się grafika w VII i VIII części.
Jedyna zaleta którą dostrzegłem w "Write of Fate" to kilka fajnych zagadek ( m. in. ta z lustrami ). Cała reszta jest do d...
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
LarvaExotech



Dołączył: 10 czerwca 2004
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 4 marca 2005     M&M6, 7 czy 8? Odpowiedz z cytatem

Hexxon (cytat):
Mnie najbardziej spodobala sie VI, jest najstarsza, ale graficznie prezentuje sie czasami lepiej od VII!


Tia... 6 najlepsza! Najbardziej mi przypadła do gustu, mimo to nie podoba mi się rozmieszczenie wrogów. O ile jeszcze na początku gry można było znaleść np. 3 goblinów stojących sobie to w późniejszych lokacjach wrogów wycinało się pęczkami.

Hexxon (cytat):
Czy ktos gral w MM I lub MM II? I czy to prawda, ze IX jest strasznie cienka?


Ja grałem w Might And Magic II na Amigę.

- fatalna grafika (chociaż w amigowych grach nie to było najważniejsze)
- brak płynnego rollingu (czyli mapa podzielona na "kratki"
- brak obsługi myszy (wszystko za pomocą klawiatury

Interfejs był czarny, białe napisy a w rogu okienko z gry. Walczyło się w turach, ale nie było widać nawet mord postaci... Ogólnie kicha. Grałem na emulatorze Amigi zwanym WinUAE... honor WinUAE, honor Amiga...

___________
I odpuść nam nasze wina... jako i my odpuszczamy naszym winodajcom......
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
mah



Dołączył: 29 października 2002
Posty: 164
Skąd: Między Górze

Wysłany: 5 marca 2005     M&M6, 7 czy 8? Odpowiedz z cytatem

Raczej nikogo nie zdziwie zbyt wielkiej ilości osób gdy powiem, że moją ulubioną częścią jest VII, A posiadam 6,7 i 8.
Natomiast co do VII to grafiką nie ustępuje VII (no może troszkę), ale za to fabuła jest o niebo lepsza, nie mówiąc już jak wielkim plusem jest możliwość tworzenia całej drużyny, anie tylko jednej postaci. Natomiast to coś co stawia u mnie w hierarchi VII nad VI jest tryb walki (i wersja językowa 8) ), chodzi mi o cofanie się po swojej turze, nie ma tej opcji w VI.

W woli wyjaśnienia zaczynałem przygodę z M&M od części ósmej.

___________

Imię twe – Patriota,
Kto nie zna korzeni, ten nie zrozumie
W sercu ogień nie zgasł,
Kto nie z nami, ten przeciw nam !



АРИЯ - Патриот
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Aramil



Dołączył: 1 maja 2005
Posty: 164
Skąd: Naggaroth, kraj mrocznych elfów

Wysłany: 23 maja 2005     M&M6, 7 czy 8? Odpowiedz z cytatem

M&M VII-bardzo dobra i porąbana fabuła (w tym pozytywnym sensie;)), przez co gra robi się trudna i ciekawa:D.
M&M VIII-troche łatwiejsza, ale fabuła tez porąbana jak to bywa we wszystkich grach co w tytule mają Might and Magic.

___________
"We are the most civilsed race in the world. We have more exquisite ways to kill than any other."
Lord Vraneth the Cruel , master of Har Ganeth
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
©2002, 2003, 2004, 2005 Jaskinia Behemota
Template made by Valturman.
Powered by gnomePHP.
Pieczę nad Starym Forum sprawuje Crazy.