Imperium Jaskini Behemota
tarcza Witaj na Starym Forum Jaskini Behemota.
Zostało Ono stworzone przez ixcesala z uwagi na problemy z forum Ezboard 10 grudnia 2002. Służyło Jaskiniowcom dzielnie do sierpnia 2005 roku, kiedy to dominium i podwładnych Behemota dotknął Wielki Trek, po którym przez 10 miesięcy Jaskinia nie funkcjonowała.
Wszystkim, którzy przyczynili się do rozwoju Imperium Jaskini Behemota, zarówno poprzez pracę techniczno-graficzną, jak i osobom które współtworzyły klimat - dziękujemy.
Zapraszam do obejrzenia tego swoistego muzeum, które wiąże się ze wspaniałymi wspomnieniami niemałej części Jaskiniowców.
Kasztelan Crazy

Wróć do strony głównej Jaskini Behemota.
Rejestracja (chciałbym klucze)Rejestracja (chciałbym klucze)  

PrzewodnikPrzewodnik      LinksLinkownia     SzukajSzukaj     Śledzone tematyŚledzone tematy     Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości
ProfilProfil     MieszkańcyMieszkańcy     GrupyGrupy     ZalogujZaloguj
Ostatnio odwiedziłeś nas:
Obecny czas to: 2024-03-29 15:48:47
Autor Wiadomość
Haarald



Dołączył: 23 kwietnia 2003
Posty: 164
Skąd: Ors Imperior

Wysłany: 25 lutego 2004     Aktywny ekwipunek bohatera (wszystko co sie z tym wiąże) Odpowiedz z cytatem

Założyłem ten temat ponieważ juz teraz nalezałoby sie zastanowić nad jakze ważnym elementem strategii, który często przesądzał o wynikach toczonych bitew.
W tym temacie bedzie można pisać o wszystkim co wiąże się z aktywnym ekwipunkiem. Wymienię pokrótce o czym dokładnie:

1. Miejsca w aktywnym ekwipunku bohatera.
- Czy ich liczba i rodzaj powinien pozostać tak jak dotychczas?
- Powinien się zmniejszyć (o jakie elementy)?
- Czy może raczej zwiększyć (o jakie elementy)?

2. Wpływ artefaktów na modyfikatory.
- w jaki sposób powinny wpływać artefakty na umiejętności, biegłości i modyfikatory (co powinno zniknać, co pozostac, a co nowego się pojawić)
- Czy używanie niektórych artefaktów powinno się wzajemnie wykluczać
- Czy noszenie zbroi powinno wpływać na umiejęnosci magiczne bohatera (skuteczność rzucenia czaru, koszt zaklęć, efektywność zaklęć)
- Czy w czasie walki bohater powinien miec mozliwość dokonywania zmian w aktywnym ekwipunku?

3. Mikstury
- czy powinny pozostać
- czy ich skuteczność powinna od czegoś zależeć (np. od poziomu, mocy, czy moze jakiejś nowej umiejętnosci drugorzednej)

4. Inne jesli macie jakieś uwagi.

Nie wiadomo dokładnie jak bedzie walczył bohater i ilu będzie ich w armiach. Jednak warto juz teraz sygnalizować rozwiązania na wszelkie ewentualności.
Wszelkie, godne uwagi sugestie, propozycje i rozwiazania trafią do banku pomysłów.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Haav Gyr



Dołączył: 2 lutego 2004
Posty: 164
Skąd: Miasto Maggnar w północej Amarii

Wysłany: 25 lutego 2004     Aktywny ekwipunek bohatera (wszystko co sie z tym wiąże) Odpowiedz z cytatem

Tak więc:
ad.1) Ilość miejsc powinna zostać nieco zwiększona do:
- lewa ręka, prawa ręka, korpus, głowa, pas, płaszcz, buty, przeguby na obu dłoniach(na 2 branzolety), po cztery miejsca na pierścienie na palcach, dłonie jako całość(na rękawice), miejsce na łuk(łuk który wzacnieł by zdolności łucznicze jednostek, a nie bohatera ja w H4).
Dodatkowe pięć mniejsc aktywnych w plecaku. Reszta plecaku niegoraniczona i nieaktywna.

ad.2) Prawie wszystko powinno wpływać.
Zwłaszcza negacja wzajemna niektórych artefatków. Zmiana w czasie walki, raczej jestem na nie.

ad.3) Powinny zostać, lecz inne powinny mieć zastowanie(przed walką wzmacjające) w czesie walki usuwające negatywne efekty(żadne rzucanie we wroga napojami)
Propozycja zdolności drugorzędnej już padała, to alchemia, która pozwala łączyć takie surowce jak siarka, rtęć, węgiel, srebro i tworzyć z nich napoje.(możne je też kupować oczywiście)

ad.4) Brak :wink: w tej chwili.

P.S. Aha zapomiałem o miejscu na naszyjnik :wink:

___________
From the beginnin' to end
Losers lose, winners win
This is real, we ain't got to pretend
The cold world that we in
Is full of pressure and pain
I thought it would chane
But its stayin' the same
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Haarald



Dołączył: 23 kwietnia 2003
Posty: 164
Skąd: Ors Imperior

Wysłany: 25 lutego 2004     Aktywny ekwipunek bohatera (wszystko co sie z tym wiąże) Odpowiedz z cytatem

1. Miejsca w aktywnym ekwipunku bohatera.

Według mnie mogłaby pozostac w zasadzie ta sama. Moze dołozyć Sztandar? (Choć wydaje się to zapożyczeniem z Disciples-II) bądź pas...

Wprowadzanie większej liczby miejsc w aktywnym ekwipunku raczej nie ma sensu, ponieważ moze to naruszyć balans w grze. Skumulowanie własciwości większej liczby aktywnych artefaków spowoduje, że rozgrywanie walk bedzie zbyt proste.

2. Wpływ artefaktów na modyfikatory.
Nie wiadomo jaka opcja przejdzie... generalnie artefakty powinny wpływać zarwno na modyfikatory armii (np. umiejętnosci łucznicze) jak i bohaterów (np. zwiekszenie mocy)
Martwi mnie raczej sytuacja, kiedy w HOMM-V zostanie wprowadzona opcja kilku biohaterów w armii. Wówczas wszelkie modyfikatory kumuluja się i mamy powtórkę z H4. Konieczne są jakies ograniczenia

Cytat:
Czy używanie niektórych artefaktów powinno się wzajemnie wykluczać?


Niektóre artefakty powinny się wzajemnie wykluczać. Zakładając zbroję A nie bedę mógł założyć pierscienia Y i miecza Z.
W przypadku kilku bohaterów w armii moznaby wprowadzić ograniczenie na tej zasasdzie, ze uzywanie niektórych artefaktów (przez dwóch róznych bohaterów) spowoduje:
- ze ich własciwości bedą słabsze
- bądź bedzie to grozić jakimiś nieprzewidywalnymi konsekwencjami (np. jakies obrażenia od magii czasem poteżnej w zalezności od klasy artefaktu)

Cytat:
Czy noszenie zbroi powinno wpływać na umiejęnosci magiczne bohatera (skuteczność rzucenia czaru, koszt zaklęć, efektywność zaklęć)


Według mnie noszenie zbroi powinno ograniczać w jeszcze większym stopniu używanie magii, m.in.:
- podwójny koszt rzucania zaklęć
- % szansa na to ze zaklęcie się nie powiedzie (zalezne od poziomu... im wyzszy tym wieksze prawdopodobieństwo na nieudane zaklęcie)
- niektóre płytówki mogłyby nawet zmniejszać moc czarów (albo niektórych czarów lub zaklęć z danej szkoły)

Cytat:
Czy w czasie walki bohater powinien miec mozliwość dokonywania zmian w aktywnym ekwipunku?


Jestem zdania, ze heros w czasie walki powinien mieć mozliwość zmiany w ekwipunku. Warunkiem podstawowym byłyby pewne ograniczenia:
- heros moze zmienić jeden z artefaktów na turę
- wymiana artefaktu zabiera turę (bohater w tej samej turze niczego już nie moze zrobić)

Mikstury:
Uważam, ze powinny pozostać ale tylko w opcji bohater czynny. W przypadku biernego jest to absolutnie zbyteczne.
Według mnie moc mikstur (zwłaszcza tych ofensywnych) powinna zalezeć albo od mocy rzucajacego albo też od nowej umiejętności drugorzędnej wspomnianej przez przedmowcę "Alchemii". Moze nawet zależeć od obu parametrów.
Alchemia zwiększałaby zarówno:
- zadawany damage (max 25%)
- zwiększała obszar działania w przypadku miksur obszarowych (1-5 pól)
- zwiększała moc mikstur wspomagających (np. mikstura many)

To tyle z mojej strony....
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Haarald



Dołączył: 23 kwietnia 2003
Posty: 164
Skąd: Ors Imperior

Wysłany: 11 czerwca 2004     Aktywny ekwipunek bohatera (wszystko co sie z tym wiąże) Odpowiedz z cytatem

Chciałbym powrócić do dodatkowych artefaktów i innych elementów:

Do nowej kategorii aktywnego ekwipunku należałoby dołaczyć Pas, troszkę nad tym myślałem, jakie miałby pełnić zadania.

1. Pasy jako artefakty:
Tutaj ich własciwości powinny być odpowiednio niskie, coś jak pierścienie albo naszyjniki. A oto kilka przykładów:

- pas dający +5% do nekromancji
- pas dajacy +1 do szybkosci
- pas dajacy +5% do odpornosci
- pas dajacy +1 do punktów ruchu
- pas dajacy do obrony herosa (czynny bohater)
- pas dajacy do obrony armii (bierny bohater)

Powinna istnieć kategoria zwykłych pasów, które zwiększałyby o 1 liczbę slotów w podręcznym ekwipunku (z 4 do pięciu)

2. Księgi i zwoje.
Wszelkie zwoje należałoby podzielić na tzw. stałe i jednorazowe.

Stałe zwoje powinny być dostepne tylko w skarbcach i to w niewielkiej ilosci.
Ich zaletą wszystkich zwojów powinien być bardzo niski koszt rzucania zakleć (mniej many, niezaleznie od tego czy wróg rzuci na nas czar wyssanie many)

Zwoje jednorazowe powinny być bardziej rozpowszechnione. Dostęp do nich byłby mozliwy w kilku miejscach:
a) W skarbcach
b) W kapliczkach. Tutaj należałoby zwiększyć zadania kapliczek z zakleciami. Oprócz nauczenia się czaru odwiedzanie raz na tydzień gwarantowałoby pewną ilość darmowych zwojów (zależnie od poziomu)
c) Specjalny sklep ze zwojami. Z tym że powinny być tam dostępne zaklecia ze wszystkich szkół w pewnej ilości (ogranczonej ilosciowo)

Mag nie mógłby się nauczyć zaklecia ze zwoju. Aby nauczyć się czaru musi odwiedzić kaplicę lub gildię magii w zamku.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Haav Gyr



Dołączył: 2 lutego 2004
Posty: 164
Skąd: Miasto Maggnar w północej Amarii

Wysłany: 12 czerwca 2004     Aktywny ekwipunek bohatera (wszystko co sie z tym wiąże) Odpowiedz z cytatem

No więc tak:
Hełmy, zbroje, tarcze, rękawice powinny zwiększać obronę(+ewentualne dodatkowe rzeczy).
Bronie powinny zwiększać atak.
Czapki, korony, opaski, naszyjniki powinny większać wiedzę.
Pierścienie, pasy, branzolety powinny zwiększać moc.
Zwoje tylko jednorazowe, które potrafi przeczytać każda klasa bohaterów, jednak wartości czarów(moc i koszt many) powinny być stałe, nie zależne od mocy bohatera czytającego zaklęcie.
Zwoje takie można kupić w Gildii magów, oraz Kaplicach gdzie są osobne zwoje kapłańskie.

___________
From the beginnin' to end
Losers lose, winners win
This is real, we ain't got to pretend
The cold world that we in
Is full of pressure and pain
I thought it would chane
But its stayin' the same
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Douger



Dołączył: 13 marca 2004
Posty: 164
Skąd: Łuków

Wysłany: 26 lipca 2004     Aktywny ekwipunek bohatera (wszystko co sie z tym wiąże) Odpowiedz z cytatem

Jako ,że podobno bohater nie będzie brał czynnego udziału w walce ekwipunek będzie bardzo upośledzony w porównaniu do części 4.Bo, po co np. mikstura leczenia bohaterowi ,który nie może stracić punktów życia.
Inne moje uwagi to np. odzwierciedlenie posiadanych artefaktów na wyglądzie bohatera.Wprawny gracz mógłby rozpoznawać artefakty jakie ma ze sobą wrogi bohater już po jego zobaczeniu. Uniemożliwiło by to także powstawanie takich absurdów jak bohater noszący w ekwipunku miecz ,a na polu bitwy paradujący z toporem.

___________
Guns N' Roses 4ever!
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Haav Gyr



Dołączył: 2 lutego 2004
Posty: 164
Skąd: Miasto Maggnar w północej Amarii

Wysłany: 26 lipca 2004     Aktywny ekwipunek bohatera (wszystko co sie z tym wiąże) Odpowiedz z cytatem

Napojów magicznych mógłby używać na jednostkach :wink:
___________
From the beginnin' to end
Losers lose, winners win
This is real, we ain't got to pretend
The cold world that we in
Is full of pressure and pain
I thought it would chane
But its stayin' the same
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Wulfgar



Dołączył: 16 lipca 2004
Posty: 164
Skąd: Erathia

Wysłany: 31 lipca 2004     Aktywny ekwipunek bohatera (wszystko co sie z tym wiąże) Odpowiedz z cytatem

Jak zwykle olewam schemat podany przez Haaralda (chodzi o podawanie wszystkiego w punktach). :P
Jeśli chodzi o miejsca wyekwipowania to mogą być jak u Haav Gyra. Byłbym zachwycony gdyby udało się pokazać ekwipunek na polu bitwy. W ten sposób mieli byśmy większą satysfakcję z zakupu zbroi czy łuku. Artefakty powinny wpływać na bohatera a nie na jednostki (prócz paru wyjątków). Powinno się powrócić do pomysłu super artefaktów, z tym że powinny mieć zdecydowanie większą moc.

___________
Najlepszą obroną jest atak
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Haav Gyr



Dołączył: 2 lutego 2004
Posty: 164
Skąd: Miasto Maggnar w północej Amarii

Wysłany: 31 lipca 2004     Aktywny ekwipunek bohatera (wszystko co sie z tym wiąże) Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Artefakty powinny wpływać na bohatera a nie na jednostki (prócz paru wyjątków).

Ale to tylko gdy Herosi znów będą walczyć bezpośrednio, a lepeij by tak nie było :twisted: poza tym artefakty wpłyawjąc na herosa wpływają na jednostki. :wink:

___________
From the beginnin' to end
Losers lose, winners win
This is real, we ain't got to pretend
The cold world that we in
Is full of pressure and pain
I thought it would chane
But its stayin' the same
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Wulfgar



Dołączył: 16 lipca 2004
Posty: 164
Skąd: Erathia

Wysłany: 1 sierpnia 2004     Aktywny ekwipunek bohatera (wszystko co sie z tym wiąże) Odpowiedz z cytatem

Chodziło o takie absurdy jak Kusza Snajperska. Przecież to nasz bohater ją posiada, więc w jaki sposób wpływa na celność jednostek? Pewnie heros daje ją po kolei każdej jednostce żeby mogła poćwiczyć strzelanie. :wink:
P.S. Precz z bohaterami na drugiej linii! 8)

___________
Najlepszą obroną jest atak
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Haav Gyr



Dołączył: 2 lutego 2004
Posty: 164
Skąd: Miasto Maggnar w północej Amarii

Wysłany: 1 sierpnia 2004     Aktywny ekwipunek bohatera (wszystko co sie z tym wiąże) Odpowiedz z cytatem

A jaki sens miały niemal wszystkie artefakty w H3???? :?: :lol:
Było dobrze i skopano całą sprawę w H4 z czynnością bohaterów.

___________
From the beginnin' to end
Losers lose, winners win
This is real, we ain't got to pretend
The cold world that we in
Is full of pressure and pain
I thought it would chane
But its stayin' the same
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Wulfgar



Dołączył: 16 lipca 2004
Posty: 164
Skąd: Erathia

Wysłany: 2 sierpnia 2004     Aktywny ekwipunek bohatera (wszystko co sie z tym wiąże) Odpowiedz z cytatem

No dobrze. Wszystko zależy od tego czy bohaterzy będą aktywnie walczyć czy nie. Nie jestem pewien, ale wydaje mi się że jeszcze żadna ankieta nie poruszyła tego tematu. :?
___________
Najlepszą obroną jest atak
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
©2002, 2003, 2004, 2005 Jaskinia Behemota
Template made by Valturman.
Powered by gnomePHP.
Pieczę nad Starym Forum sprawuje Crazy.