Imperium Jaskini Behemota
tarcza Witaj na Starym Forum Jaskini Behemota.
Zostało Ono stworzone przez ixcesala z uwagi na problemy z forum Ezboard 10 grudnia 2002. Służyło Jaskiniowcom dzielnie do sierpnia 2005 roku, kiedy to dominium i podwładnych Behemota dotknął Wielki Trek, po którym przez 10 miesięcy Jaskinia nie funkcjonowała.
Wszystkim, którzy przyczynili się do rozwoju Imperium Jaskini Behemota, zarówno poprzez pracę techniczno-graficzną, jak i osobom które współtworzyły klimat - dziękujemy.
Zapraszam do obejrzenia tego swoistego muzeum, które wiąże się ze wspaniałymi wspomnieniami niemałej części Jaskiniowców.
Kasztelan Crazy

Wróć do strony głównej Jaskini Behemota.
Rejestracja (chciałbym klucze)Rejestracja (chciałbym klucze)  

PrzewodnikPrzewodnik      LinksLinkownia     SzukajSzukaj     Śledzone tematyŚledzone tematy     Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości
ProfilProfil     MieszkańcyMieszkańcy     GrupyGrupy     ZalogujZaloguj
Ostatnio odwiedziłeś nas:
Obecny czas to: 2024-04-20 15:32:19
Autor Wiadomość
Vilgefrotz



Dołączył: 23 lutego 2004
Posty: 164
Skąd: Ze skromnej wioski gdzieś w Erathii

Wysłany: 22 marca 2004     Osobny zamek elfów w HOMM-V? Odpowiedz z cytatem

Według mnie, w HOMM-V popwinno być jak najwięcej zamków, ponieważ to znacznie wzbogaca wartość :D gry. W dodatku, myślę, że dobrze by było :roll: , żeby w HOMM-V były takie zamki jak elfów, lub krasnoludów skoro już jest ludzi :D :D .
___________
Shadow is coming! Will you be able to hide?
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 23 marca 2004     Osobny zamek elfów w HOMM-V? Odpowiedz z cytatem

Vilgefrotz (cytat):
Według mnie, w HOMM-V popwinno być jak najwięcej zamków, ponieważ to znacznie wzbogaca wartość :D gry. W dodatku, myślę, że dobrze by było :roll: , żeby w HOMM-V były takie zamki jak elfów, lub krasnoludów skoro już jest ludzi :D :D .

Tak jest osobny dla wysokich elfów, drow, leśnych, dzikich itp. :D
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Haarald



Dołączył: 23 kwietnia 2003
Posty: 164
Skąd: Ors Imperior

Wysłany: 23 marca 2004     Osobny zamek elfów w HOMM-V? Odpowiedz z cytatem

Elfy poniekąd mają swój zamek. W HOMM-III współdzielony z krasnoludami Rampart i własny w HOMM-IV Preserve.
Znowu moze dojść do sytuacji tak jak przy krasnoludach, gdzie ktoś poda "pomysły" na elfickie jednostki do zamku elfów zrażając tym samym większość starych wyjadaczy herosowej strategii.

Tak więc zamek elficki juz jest i być moze pojawi się... tak na pewno się pojawi. Tyle, ze jednostki powinny być dobrane na dotychczasowych zasadach. Jednostki tradycyjne: rusałki, pegazy, drzewce, smoki, jednorożce i inne leśne stworzenia no i oczywiscie elfi łucznicy. Jestem całkowicie przeciwny tworzeniu samych jednostek elfickiech bo to zabije klimat gry. HOMM nie będzie już taką grą jaką był dotychczas.

Jestem takze przeciwny tworzenia zamków na skalę masową - HOMM to nie hipermarket. Wydaje mi się, ze programisci wykażą w tej kwestii zdrowym rozsądkiem i stworzą umiejętnie dobrany (tematycznie) zestaw zamku w liczbie nie przekraczajacej ponizej 7 i powyżej 12.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 23 marca 2004     Osobny zamek elfów w HOMM-V? Odpowiedz z cytatem

Anonymous (cytat):
Tak jest osobny dla wysokich elfów, drow, leśnych, dzikich itp. :D

Ja proponuję jeszcze dla purpurowych, niebieskich, sinych, śliwkowych, morskich, granatowych....
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Haav Gyr



Dołączył: 2 lutego 2004
Posty: 164
Skąd: Miasto Maggnar w północej Amarii

Wysłany: 23 marca 2004     Osobny zamek elfów w HOMM-V? Odpowiedz z cytatem

Anonymous (cytat):
Anonymous (cytat):
Tak jest osobny dla wysokich elfów, drow, leśnych, dzikich itp. :D

Ja proponuję jeszcze dla purpurowych, niebieskich, sinych, śliwkowych, morskich, granatowych....

Teoretycznie to cały komentarz do tematu :wink: .
Ale całkiem poważnie, zamek elfów już jest w h4 :wink: .
Oczywiście można rzeczywiście rozwinąć temat ale na mroczne elfy, ponieważ wiemy, że one istaniały w świecie m&m(konkretnie w 8 części). argumentem za powstaniem takiego zamku jest fakt że na Jadme stanowiły one większą populację niż ludzie(a to rzadkość), a jak pamiętamy na Antagarich, zwykłe elfy nie stanowiły tak dużej siły.
Więc moim zdaniem temat powiniem dotyczyć właśnie mrocznych elfów.

___________
From the beginnin' to end
Losers lose, winners win
This is real, we ain't got to pretend
The cold world that we in
Is full of pressure and pain
I thought it would chane
But its stayin' the same
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Haarald



Dołączył: 23 kwietnia 2003
Posty: 164
Skąd: Ors Imperior

Wysłany: 23 marca 2004     Osobny zamek elfów w HOMM-V? Odpowiedz z cytatem

Mroczne elfy? Należy się wpierw zastanowić skąd się wzięły. Moim zdaniem są one poprostu zapożyczeniem ze świata Forgotten Realms. Tam wiedza na ich temat jest konkretna: nie wiem dokładnie ale coś lub ktoś zmusilo je do zejścia do podziemi. Potem zaczęli oddawać cześć mrocznej pajęczej bogini Lloth, a ich włosy przybrały biały kolor, no i ten ich zły z natury charatker.
Poza tym początki tworzenia przebogatego świata FR sięgają daleko ponad trzydziesci lat wstecz, do czasów kiedy HOMM i M&M nikomu się nawet nie śniły (zdaje sie, ze rok 1969, Kanada na cały ten pomył wpadł pewien kanadyjski bibliotekarz, a potem wszystko się rozwinęło poprzez gry i opowieści) Serie IWD, BG czy NWN są tylko niewiekimi epizodami.
Tak więc mroczne elfy są tylko zapozyczeniem. W M&M nie grałem, więc nie wiem jaką naturę mają mroczne elfy w świecie HOMM? Zakładam że mroczną i zyją w podziemiach lub w jakiś ciemnych zakamarkach.

Osobny zamek dla mrocznych elfów nie wydaje się zbyt dobrym pomysłem. Jeżeli takie jednostki miałyby się pojawić to jako jakaś jednostka, przypisana albo do podziemnego Dungeon albo do zamku podobnego do Asylum. Oczywiście także bohaterowie i ewentualnie kilka zaklęć (1-5 poziomu), które mogą rzucać tylko bohaterowie - mroczni elfowie.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Avatar



Dołączył: 10 października 2002
Posty: 164
Skąd: Eremit-Dru-Khar

Wysłany: 23 marca 2004     Osobny zamek elfów w HOMM-V? Odpowiedz z cytatem

Widzę, że jak tak dalej pójdzie to Homm 5 zmieni się w klona serii Disciples. To więc może warto zaopatrzyć się w częśc drugą tej wyśmienitej strategii?
___________
"Draculi i wszystkim wampirom, które kochałem..."
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Haav Gyr



Dołączył: 2 lutego 2004
Posty: 164
Skąd: Miasto Maggnar w północej Amarii

Wysłany: 23 marca 2004     Osobny zamek elfów w HOMM-V? Odpowiedz z cytatem

Haarald (cytat):
Mroczne elfy? Należy się wpierw zastanowić skąd się wzięły. Moim zdaniem są one poprostu zapożyczeniem ze świata Forgotten Realms. Tam wiedza na ich temat jest konkretna: nie wiem dokładnie ale coś lub ktoś zmusilo je do zejścia do podziemi. Potem zaczęli oddawać cześć mrocznej pajęczej bogini Lloth, a ich włosy przybrały biały kolor, no i ten ich zły z natury charatker.
Poza tym początki tworzenia przebogatego świata FR sięgają daleko ponad trzydziesci lat wstecz, do czasów kiedy HOMM i M&M nikomu się nawet nie śniły (zdaje sie, ze rok 1969, Kanada na cały ten pomył wpadł pewien kanadyjski bibliotekarz, a potem wszystko się rozwinęło poprzez gry i opowieści) Serie IWD, BG czy NWN są tylko niewiekimi epizodami.
Tak więc mroczne elfy są tylko zapozyczeniem. W M&M nie grałem, więc nie wiem jaką naturę mają mroczne elfy w świecie HOMM? Zakładam że mroczną i zyją w podziemiach lub w jakiś ciemnych zakamarkach.

Osobny zamek dla mrocznych elfów nie wydaje się zbyt dobrym pomysłem. Jeżeli takie jednostki miałyby się pojawić to jako jakaś jednostka, przypisana albo do podziemnego Dungeon albo do zamku podobnego do Asylum. Oczywiście także bohaterowie i ewentualnie kilka zaklęć (1-5 poziomu), które mogą rzucać tylko bohaterowie - mroczni elfowie.

Widzisz tu nie zupełnie o to chodzi, Mroczne elfy wcale nie są żadnym zapożyczeniem ze świata FR, czy ogólnie D&D. Już kiedyś pokazywałem że nawet zatrzeżona przez twórcow FR nazwa Drow jest niesłuszna. Ponieważ od początku istnienia mitów o elfach zawsze były ona dzielona na dwie lub trzy oddzielne rasy, oprócz zwykłych elfów istniały również świetlane Liosalfar oraz mroczne Svartalfar(lub drow).
Poza tym naprawdę nie ma problemu, ponieważ mroczne elfy ze świata M&M różnią się dośc znacząco od tych w FR. Po pierwsze mają inny kolor skóry od rudego do ciemno bordowego, włosy mają również różnego koloru (białe, blond, czarne), poza tym są bardziej neurtalną rasą i prowadzą głównie życie na powierzchni ziemi.

___________
From the beginnin' to end
Losers lose, winners win
This is real, we ain't got to pretend
The cold world that we in
Is full of pressure and pain
I thought it would chane
But its stayin' the same
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
DruidKot



Dołączył: 16 stycznia 2004
Posty: 164
Skąd: z odległych zakamarków geografii :P

Wysłany: 23 marca 2004     Osobny zamek elfów w HOMM-V? Odpowiedz z cytatem

Czy to nie jest kopia tego tematu:

http://imperium.heroes.net.pl/viewtopic.php?t=961

z tą różnicą, że odwrócono kota ogonem? :|

Sugeruję zamknięcie, ale to nie ode mie zależy...

___________
Rychłoż się zejdziem znów?

o ortografii || o łańcuszkach
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Haarald



Dołączył: 23 kwietnia 2003
Posty: 164
Skąd: Ors Imperior

Wysłany: 23 marca 2004     Osobny zamek elfów w HOMM-V? Odpowiedz z cytatem

Avatar (cytat):
Widzę, że jak tak dalej pójdzie to Homm 5 zmieni się w klona serii Disciples. To więc może warto zaopatrzyć się w częśc drugą tej wyśmienitej strategii?


Ja również mam podobne obawy. Pomimo urokliwości Discipless-II jakoś nie pasują mi zamki w których mamy same jednostki krasnoludzkie, elfickie, ogrze czy nie wiadomo jakie jeszcze.
W HOMM tak być nie powinno, a ludzie stanowią jedynie wyjątek od reguły. W serii HOMM mamy do czynienia z wypracowanym kanonem (zestawem) jednostek, który ewoluuje i nie wyobrażam sobie by wszystkie zamki miałbyby się nagle stać miastami "czysto rasowymi". Co innego gdy chodzi o rasy przewodnie - przedstawicieli, reprezentantów w postaci najmowanych bohaterów. Na pierwszy rzut oka da się dokonać pewnej typologii.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Haav Gyr



Dołączył: 2 lutego 2004
Posty: 164
Skąd: Miasto Maggnar w północej Amarii

Wysłany: 23 marca 2004     Osobny zamek elfów w HOMM-V? Odpowiedz z cytatem

Te obawy są nieuzasadnione, ponieważ w Disciples nawet zamek
krasnoludzki nie jest typowo krasnoludzki, ponieważ oprócz krasnoludów są tam też giganci i niziołki.
Poza tym chyba nikt tutaj poważnie nie myślał o elfich jednostkach. :wink: . To samo tyczy się mrocznych elfów, mi chodzi jedynie o wprowadzenie jednej jednoski, oraz by mroczne elfy miały reprezentantów wśród bohaterów, jako jedna z podstawowych ras(obok ludzi, leśnych elfów, krasnoludów, dżinów, wampirów, liszy, ifrytów, ogrów, orków, gnomów itd.)

___________
From the beginnin' to end
Losers lose, winners win
This is real, we ain't got to pretend
The cold world that we in
Is full of pressure and pain
I thought it would chane
But its stayin' the same
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Magik



Dołączył: 18 marca 2004
Posty: 164
Skąd: Z Cio Cio Bongo na końcu Moża Płytkiego

Wysłany: 24 marca 2004     Osobny zamek elfów w HOMM-V? Odpowiedz z cytatem

Nie chcę się powtarzać, więc jeśli chcecie poznać moją opinię to jest ona pod tematem ,,Osobny zamek krasnoludów w HOMM-V?,, , czy jakoś tak.
Powiem, krótko tak jak już ktoś to wypowiedział na początku, zamków powinno być dużo, jednak czy nie będzie to problem z... ,a zresztą wszystko jest pod tematem krasnoludów.

___________
Shadow is not the only thing that spy you, I`m behind you, your dearest Boss®.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anthon



Dołączył: 19 marca 2004
Posty: 164
Skąd: Minoc

Wysłany: 26 marca 2004     Osobny zamek elfów w HOMM-V? Odpowiedz z cytatem

Na poczatku chce podkreslic ze dla mnie rowniez bardzo istatna jest ilosc zamkow! Ubolewalem od poczatku istatnia h4 , ze w tej czesci jest ich tak malo. Teraz chcialbym widziec conajmniej 8 ale moje zdanie malo sie liczy ;]
Co do elfow - jezeli porownamy swiaty mm i homm to widac wyrazna roznice pod katem elfow. Tam Elfy byly niezwykle wazne! A w homm sie o nich prawie calkiem zapomina. Jednak zamek wylacznie z elfami napewno nie pasowal by do klimatu wiec... moja propozycja to:
Jednostki strzelajace - Elfy [no wiecie, takie tradycyjne ;)] - lucznicy
I jednostki do walki wrecz - Mroczne elfy - te posiadaly by miecz, i byc moze tarcze:)

P.s - to moj pierwszy post na tym forum wiec WITAM WSZYSTKICH :)
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Thompson



Dołączył: 27 maja 2003
Posty: 164
Skąd: Starożytne Conflux w Radomiu

Wysłany: 27 marca 2004     Osobny zamek elfów w HOMM-V? Odpowiedz z cytatem

Haarald (cytat):
Elfy poniekąd mają swój zamek. W HOMM-III współdzielony z krasnoludami Rampart i własny w HOMM-IV Preserve.
Znowu moze dojść do sytuacji tak jak przy krasnoludach, gdzie ktoś poda "pomysły" na elfickie jednostki do zamku elfów zrażając tym samym większość starych wyjadaczy herosowej strategii.

Tak więc zamek elficki juz jest i być moze pojawi się... tak na pewno się pojawi. Tyle, ze jednostki powinny być dobrane na dotychczasowych zasadach. Jednostki tradycyjne: rusałki, pegazy, drzewce, smoki, jednorożce i inne leśne stworzenia no i oczywiscie elfi łucznicy. Jestem całkowicie przeciwny tworzeniu samych jednostek elfickiech bo to zabije klimat gry. HOMM nie będzie już taką grą jaką był dotychczas.

Jestem takze przeciwny tworzenia zamków na skalę masową - HOMM to nie hipermarket. Wydaje mi się, ze programisci wykażą w tej kwestii zdrowym rozsądkiem i stworzą umiejętnie dobrany (tematycznie) zestaw zamku w liczbie nie przekraczajacej ponizej 7 i powyżej 12.


Jesteś przeciw zamkowi Elfów i ja się z tobą zgadzam. :twisted:

___________
Kiedyś pewien człowiek powiedział, że prawda jest jedyną rzeczywistą rzeczą na świecie. Tylko ona zostaje, kiedy zedrze się zasłonę ciemności i cieni.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Thompson



Dołączył: 27 maja 2003
Posty: 164
Skąd: Starożytne Conflux w Radomiu

Wysłany: 27 marca 2004     Osobny zamek elfów w HOMM-V? Odpowiedz z cytatem

I wogóle osobny zamek Elfów to pomysł tak samo poroniony jak Krasnoludów.
___________
Kiedyś pewien człowiek powiedział, że prawda jest jedyną rzeczywistą rzeczą na świecie. Tylko ona zostaje, kiedy zedrze się zasłonę ciemności i cieni.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Avatar



Dołączył: 10 października 2002
Posty: 164
Skąd: Eremit-Dru-Khar

Wysłany: 28 marca 2004     Osobny zamek elfów w HOMM-V? Odpowiedz z cytatem

Wiem, że to nienajlepsze miejsce na ten, ale trudno, najwyżej wymierzę sobie sam sześc batów po pręgierzem....


Nie czekam jakoś strasznie na HoMM 5 i nie wiem co jeszcze mogłoby się tam znaleźć. Ale czytam na różnych forach wypowiedzi dotyczące HoMM5. I wyciągnąłem następujacy wniosek:
Ludziska chcą walczących bohaterów jak w HoMM4 czyli, że jeden mocno wyszkolony bohater idzie jak burza po całej mapie i wyżyna wszystkich w pień. Skoro tak to po wogóle zamki, po co wielkie zróżnicowanie jednostek, skoro i tak zależy nam na nieprzyzwoicie rozrośnietym hirołsie?

___________
"Draculi i wszystkim wampirom, które kochałem..."
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Haarald



Dołączył: 23 kwietnia 2003
Posty: 164
Skąd: Ors Imperior

Wysłany: 28 marca 2004     Osobny zamek elfów w HOMM-V? Odpowiedz z cytatem

Avatar:
Jesli czytasz na innych forach podobne wypowiedzi to można się spodziewać w HOMM-V takiej opcji. Ja również wolałbym biernego herosa ale doskonale zdaję sobię sprawę z tego, że takie prawdopodobieństwo jest niewielkie.
Jest jednak kilka możliwości, które mogłyby nie dopuścić do powtórki z HOMM-IV gdzie "jeden mocno wyszkolony bohater idzie jak burza po całej mapie i wyżyna wszystkich w pień".

Należy na to spojrzeć od strony heros (zwłaszcza pod kątem tego co się programistom nie udało)

1. Należy ograniczyć liczbę bohaterów w armiach do maksymalnej liczby 3
Im więcej bohaterów tym więcej zakleć im więcej zakleć tym mniejsze znaczenie zyskują jednostki.

2. Nalezy zwiększyć liczbę slotów do 10-12 dzięki czemu walki bedą bardziej nieprzewidywalne, a herosi nie będą w stanie powstrzymać bądź zneutralizować działania wszystkich jednostek.

3. Należy wyeliminować zbijanie się przeciwnika w mniejsze grupy w zależnosci od tego ile mamy zapełnionych slotów. W HOMM-IV paradoksalne było to, ze łatwiej można było pokonać silniejsze oddziały jednostek (skumulowane w mniejszej liczbie slotów) niż pokonanie mniejszych grup ale za to skupionych w wiekszej liczbie slotów. Takie przypadki miały miejsce zwłaszcza podczas walki z neutralnymi jednostkami.

4. Jednostki rzucajace zaklecia (takie jak, np. dżiny) nie powinny dysponować czarami, które unieszkodliwiają przeciwnika (pieśń pokoju) czy tworzą iluzje (powielanie). To ostatnie zaklęcie było zbyt potężne... mogłoby pozostać ale o mniejszej liczbie powielonych punktów zycia (zdecydownaie mniejszej). Dżinny w H4 są zbyt poteżne, a doświadczeni mapmakerowie ograniczają ich liczbę na swoich mapach.
W HOMM-IV gracze często wykorzystywali jednostki jako skutecznych magów upychając pozozstałe sloty pojedynczymi jednostkami. Według mnie zbyt przesadzone mozliwości miały:
- wspomniane dżiny (zbyt potężne powielanie, pieśń pokoju)
- czarodziejskie smoki (zamęt)
- zywiołaki wody (ruchome piaski)
- złe czarownice (grupowe spowolnienie, implozja)

Dobrze by było gdyby te jednostki mogły nadal rzucać zaklecia w sposób kontrolowany przez gracza ale jednocześnie muszą to być takie czary, które nie zaburzą balansu w grze.

5. Kwestia śmiertelności-nieśmiertelnosci bohaterów.
W przypadku sztucznej inteligencji pozostawia w HOMM-IV wiele do życzenia. Znowu dochodzi do paradoksalnej sytuacji gracz wybierając wyzszy stopień trudnosci w przypadku walki z wrogimi plajerami będzie miał większe szanse ponieważ Komputer nie podoła silnym neutralnym grupom jednostek, a w wielu przypadkach często zginie.

Niektórzy twórcy map rozwiązali ten problem zakładajac skrypt walki (na neutralnych jednostkach) w miejscach gdzie rozpoczynał grę sztuczny przeciwnik, dzięki czemu ich przyrost nie będzie się zbytnio zwiększał. Jest to jednak dosyć trudne i wymaga dobrego wyczucia.

Śmierć wrogiego herosa sprawia, ze armia nie jest w stanie zająć żadnego obiektu (kopalni, zamku) przez co włóczy się bezsensownie po mapie. Z drugiej strony bezsensem byłoby gdyby pojedyncza jednostka poziomu-1 mogła zajmować kopalnie czy nawet zamki. Uważam, ze w przypadku walki komputera "z samym sobą" poległy bohater powinien być wskrzeszany automatycznie.

6. Na koniec należy odpowiednio wyproporcjować samych bohaterów i związane z nimi umiejętności. Uważam, ze ich cechy jako jednostki powinny rosnąć o wiele wolniej. Po drugie nie należy tworzyć umiejętności drugorzędnych na podobieństwo 'Walki" a stworzyć jakieś specjalne indywidualne cechy pierwszorzędne (atak, obrona, łucznictwo, szybkość, punkty życia... etc.)
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Thompson



Dołączył: 27 maja 2003
Posty: 164
Skąd: Starożytne Conflux w Radomiu

Wysłany: 28 marca 2004     Osobny zamek elfów w HOMM-V? Odpowiedz z cytatem

Avatar (cytat):
Wiem, że to nienajlepsze miejsce na ten, ale trudno, najwyżej wymierzę sobie sam sześc batów po pręgierzem....


Nie czekam jakoś strasznie na HoMM 5 i nie wiem co jeszcze mogłoby się tam znaleźć. Ale czytam na różnych forach wypowiedzi dotyczące HoMM5. I wyciągnąłem następujacy wniosek:
Ludziska chcą walczących bohaterów jak w HoMM4 czyli, że jeden mocno wyszkolony bohater idzie jak burza po całej mapie i wyżyna wszystkich w pień. Skoro tak to po wogóle zamki, po co wielkie zróżnicowanie jednostek, skoro i tak zależy nam na nieprzyzwoicie rozrośnietym hirołsie?


Można by Ubisoftowi poddać pomysł aby serię MM zmienili na trochę inną. Mianowicie był by to bardziej dynamiszny RPG ( Hack'n'nSlasher ?) z kamerą izometryczną, a my jako bohater wędrowalibyśmy i walczyli z potworami.

___________
Kiedyś pewien człowiek powiedział, że prawda jest jedyną rzeczywistą rzeczą na świecie. Tylko ona zostaje, kiedy zedrze się zasłonę ciemności i cieni.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Kumbat



Dołączył: 11 kwietnia 2003
Posty: 164
Skąd: Knurów

Wysłany: 9 czerwca 2004     Osobny zamek elfów w HOMM-V? Odpowiedz z cytatem

Za niedługo w obsydianowej wyroczni będą następujące tematy:
Osobny zamek dla:
-elfów
-krasnoludów
-orków
-ogrów
-dżinów
-gnomów
-archaniołów
-wampirów
-smoków
-gryfów
-behemotów
-hydr
-wilków
-rusałek
-magów
-skorpen
-syren
-potworów morskich
-ifrytów
-centaurów
i wiele wiele innych..
A jeszcze te wszytskie zamki podzielić na mroczne, dobre, złe , wodne, ogniste i powitrzne i jeszcze rozzdielić to na wszytskie kolory świata.
Teraz na poważnie:

Cytat:
Według mnie, w HOMM-V popwinno być jak najwięcej zamków, ponieważ to znacznie wzbogaca wartość gry. W dodatku, myślę, że dobrze by było , żeby w HOMM-V były takie zamki jak elfów, lub krasnoludów skoro już jest ludzi .

To że jest zamek ludzi to nie znaczy że musi być też krasnoludów i elfów.
Jestem za tym żeby każdy zamek miał grupe jednostek a nie jedną rozdzieloną na kilka.
Zamek ludzi ma dlatego osobny zamek ponieważ ludzi są wielofunkcyjni, trudno by mi było sobie wyobrazić krasnoluda z piką albo z kuszą.
Jeszcze trudniej jest mi wyobrazić krasnludzką kawalerie, to samo jest z elfami.
Ludzie mają jednostki które kiedyś istniały naprawade, a wiadomo że w czasie całej histori ludzie wymyślili pełno broni i dlatego tak jest że mają osobny zamek.
Mają kawależystów, kuszników i pikinierów.
Także zrozumcie że elfy i krasoludzi nie są tacy wielofunkcyjni bo nawet nie wiadomo co by dać do ich zamków.
A to że elfy mają swój zamek w H3 to się nie zgodze bo jest tam tylko jeden rodzaj elfów(to że elfy są bohaterami to też nic nie znaczy) a reszta to krasnoludy, drzewka, pegazy, smoki i takie tam.

___________
Grajcie w RPG papierowe...
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Haarald



Dołączył: 23 kwietnia 2003
Posty: 164
Skąd: Ors Imperior

Wysłany: 9 czerwca 2004     Osobny zamek elfów w HOMM-V? Odpowiedz z cytatem

Cytat:
A to że elfy mają swój zamek w H3 to się nie zgodze bo jest tam tylko jeden rodzaj elfów(to że elfy są bohaterami to też nic nie znaczy) a reszta to krasnoludy, drzewka, pegazy, smoki i takie tam.


Jest tam jeden rodzaj elfów i karasnoludów, a z bohaterów mamy Elfy, Krasnoludy i troszkę ludzi.

Generalnie wydzielenie stworzeń do dwóch zamków: elfickiego rezerwatu i krasnoludziej twierdzy wydaje się zasadny.
O ile zamek elfów powinny cechować stworzenia o pewnym nasyceniu magią i powiązaniu z przyrodą o tyle w zamku krasnoludów powinny wystepować jednoski z natury częściowo odporne na magię oraz stwory zamieszkujące zwykle góry bądź jaskinie.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Rokan



Dołączył: 27 czerwca 2004
Posty: 164
Skąd: Z Mroźnego Szczytu w Kuldarhan

Wysłany: 26 lipca 2004     Osobny zamek elfów w HOMM-V? Odpowiedz z cytatem

Jak dla mnie nie powinno być tego zamku, a to ze względu na urok heroesów, czyli wyjątkowe, rasowo zróżnicowane zamki. To już nie było by to samo...
___________
Tworzenie jest pasją...
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Gavin Magnus



Dołączył: 16 lipca 2004
Posty: 164
Skąd: crackoov

Wysłany: 26 lipca 2004     Osobny zamek elfów w HOMM-V? Odpowiedz z cytatem

wg. mie taki zamek moglby sie pojawic, ale nie bylby tylko dla elfow. Bylyby rasa "glowna" ale na pewno nie najsilniejszom (nawet w zamku ludzi najsilniejsze sa anioly) i jesli chodzi o jednostki to proponuje:

1.driada -> sylfida
2.drzewiec -> stary ent
3.lis -> wsciekly lis
4.elf -> wysoki elf
5.lew -> krol lew:)
6.elfi jezdziec(elf na koniu) -> elfi smoczy jezdziec(na smoku)
7.lesny smok -> magiczny smok

a krasnoludy bylby z innymi stworzeniami i tez nie bylyby najsilniejsze. Miast powinno byc wiecej, zeby jednostek bylo wiecej, zeby strategii bylo wiecej, zeby sie lepiej gralo :)

___________
Lepsze jutro bylo wczoraj.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Haav Gyr



Dołączył: 2 lutego 2004
Posty: 164
Skąd: Miasto Maggnar w północej Amarii

Wysłany: 26 lipca 2004     Osobny zamek elfów w HOMM-V? Odpowiedz z cytatem

Ent na drugim poziomie??? :shock: :wink:
Poza tym nie wiem o czym mowa, bo w temacie chodzi o zamek jedno rasowy, bo przecież jako rasa dominująca już się pojawił w postanie Preserve w H4 i nieco mniejszym stopniu w H3 jako Rampart.

___________
From the beginnin' to end
Losers lose, winners win
This is real, we ain't got to pretend
The cold world that we in
Is full of pressure and pain
I thought it would chane
But its stayin' the same
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 30 lipca 2004     Osobny zamek elfów w HOMM-V? Odpowiedz z cytatem

No, ja byłbym nawet za. Dam przykład takiego zamku i od razu porównanie do zamku ludzi.

1. Elf wojownik - walczy krótkim łukiem na dystans, wręcz włócznią i jest tak samo skuteczny wręcz jak i na dystans.
2. Elf jeździec - elf na wilku(lub białym tygrysie), dysponuje oszczepem(coś jak centaur z H4).
3. Elf Łucznik - Walczy długim łukiem, a wręcz sztyletem.
4. Elf druid - czaruje(nie będę sie rozpisywał jakie czary ma) wręcz kijem.
5. Pegaz - dokładnie tak jak h3 - elf na pegazie.
6. Jednorożec
7. Zielony smok(z ulepszeniem na większego zielonego, nie na złotego, gdyż jestem przeciwny takim ulepszeniom)

Teraz porównanie - 5 jednostek elfich, dwie inne. Zamek dokładnie tak samo(pikinier, kusznik, miecznik, mnich, champion - gryf, anioł). Może jednak nie wyglądało by to tak źle?

Jeszcze małe wytłumaczenie co do jednostek które by opuściły ten Bastion z h3/h4. Centaury powędrowały by do barbarzyńców - tak jak h4. Krasnoludy miałyby osobny zamek(tak jak elfy, zaraz napiszę o tym w tamtym temacie). Enty by były neutralną jednostką(nie z charakteru, chodzi o to, że bez zamku) co by wg. pasowało do nich, bo wątpie czy enty mieszkały by w mieście - wolą chyba swoje, niezabudowane, lasy.

To wszystko co napisałem to tylko przykład - Panowie z Ubisoftu musieliby się trochę potrudzić aby tego nie spaprać. Jeżeli miałyby być podziały zamkowe to zrobiłbym to tak - zamek ludzi, elfów, krasnoludów, gonlinoidów(czyli twierdza z h3 bez większych zmian), demonów/kreegan(czyli czyste inferno z h3), nieumarli(również nekropolia z h3 bez żadnej zmiany). Reszta zamków(Lochy, Forteca, Cytadela, Conflux)również bez zmian. Czyli widzicie, nie byłoby tak źle. Większość by została taka sama.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
©2002, 2003, 2004, 2005 Jaskinia Behemota
Template made by Valturman.
Powered by gnomePHP.
Pieczę nad Starym Forum sprawuje Crazy.