Imperium Jaskini Behemota
tarcza Witaj na Starym Forum Jaskini Behemota.
Zostało Ono stworzone przez ixcesala z uwagi na problemy z forum Ezboard 10 grudnia 2002. Służyło Jaskiniowcom dzielnie do sierpnia 2005 roku, kiedy to dominium i podwładnych Behemota dotknął Wielki Trek, po którym przez 10 miesięcy Jaskinia nie funkcjonowała.
Wszystkim, którzy przyczynili się do rozwoju Imperium Jaskini Behemota, zarówno poprzez pracę techniczno-graficzną, jak i osobom które współtworzyły klimat - dziękujemy.
Zapraszam do obejrzenia tego swoistego muzeum, które wiąże się ze wspaniałymi wspomnieniami niemałej części Jaskiniowców.
Kasztelan Crazy

Wróć do strony głównej Jaskini Behemota.
Rejestracja (chciałbym klucze)Rejestracja (chciałbym klucze)  

PrzewodnikPrzewodnik      LinksLinkownia     SzukajSzukaj     Śledzone tematyŚledzone tematy     Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości
ProfilProfil     MieszkańcyMieszkańcy     GrupyGrupy     ZalogujZaloguj
Ostatnio odwiedziłeś nas:
Obecny czas to: 2024-04-19 8:38:42
Autor Wiadomość
Ururam Tururam



Dołączył: 17 października 2002
Posty: 164
Skąd: Próżnia między światami

Wysłany: 4 maja 2004     Fog of War Odpowiedz z cytatem

Witamy w kolejnej ankiecie Jaskini Behemota.

Temat na dziś:

:arrow: Jak powinna byc zorganizowana w Heroes V mgła wojny?

Możliwości:

:?: Nie dawać jej wcale - cała plansza powinna byc od razu widoczna.
:?: Jednostopniowo - teren i wszystko, co na nim jest, widać - bądź nie widać. Tak było w H1, 2 i 3.
:?: Dwustopniowo: teren i budynki / armie. Tak było w H4.
:?: Trójstopniowo: teren / budynki / armie.

Wszystkich odpowiadających na ankietę proszę gorąco o uzasadnianie swojego stanowiska. Komentarze i uzasadnienia są znacznie wartościowsze od liczbowego wyniku! Sonda potrwa trzy tygodnie. Przez czas trwania ankiety temat bedzie przyklejony. Bardzo proszę o posty z rzeczowymi argumentami - im będą one wyższej próby, tym większa szansa na nasz wpływ na kształt Heroes V! Do wypowiadania się w tym wątku zachęcam także gości.

___________
Hoc est opus!
(Caffa et bucella per attractionem corporum venit ad stomachum meum.)
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Manticore



Dołączył: 26 maja 2003
Posty: 164
Skąd: Północne Pustkowia :)

Wysłany: 4 maja 2004     Fog of War Odpowiedz z cytatem

Ze strategicznego punktu widzenia rozwiązanie zastosowane w h4 było poprawniejsze, ponieważ nie pozwalało na nieustanne podglądanie ruchów przeciwnika, jednak.....mi bardziej pasowała jednostopniowa mgla wojny obecna w poprzednich częściach. Nie wiem, moze jest to kwestia przyzwyczajenia, ale bardziej odpowiadalo mi właśnie odkrywanie terenu i stała obserwacja ( zaburzona ewentualnie całunem ciemności ) niż błąkanie się we mgle po terenach, które zostaly już odkryte. I jedno i drugie rozwiązanie stwarza wiele, niewykorzystanych dotychczas możliwości ( specjalne czary/umiejętności/budynki/inwestycje odkrywające, bądź zakrywające w pewnym stopniu teren ). Nie chcę tutaj dywagować nad tym, która opcja jest poprawniejsza, po prostu ja w h5 chciałbym ujrzeć mgłę wojny ala h3


Pozdrawiam :)
Manticore

___________
Heroes of Might and Magic 4.....there is no curse in elvish, entish or the tongues of man for this treachery !!!
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Crag



Dołączył: 24 marca 2004
Posty: 164
Skąd: Wejherowo

Wysłany: 4 maja 2004     Fog of War Odpowiedz z cytatem

Siemka. Ja mam namyśl takie rozwiązanie żeby była mgła wojny i żeby jej niebyło toznaczy jedni ją lubią drudzy nie to mogło by się ustawiać w opcjach ile stopniowa ta mgła wojny miała by być. Tacy jak ja czyli Ci co wolą mgłę z H3 bedą sobie takie ustawienia zaznaczać a Ci co wolą cały czas odkrywać ten sam teren to wezmą sobie wiekszy poziom mgły. Takie rozwiązanie moim zdaniem było by najlepsze.
___________
"Wątpię, więc myślę, myśle, więc jestem."


"Dubito, ergo cogito, Cogito, ergo sum."łac.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Hardack



Dołączył: 13 lutego 2004
Posty: 164
Skąd: Nowy Targ

Wysłany: 4 maja 2004     Fog of War Odpowiedz z cytatem

Zagłosowałem na mgłę dwustopniową, wydaje mi się lepsza niż jedno czy trzeystopniowa. O braku mgły nie chcę słyszeć bo jak by to wyglądało od razu widzimy mape XL i wszystkie posunięcia wroga; bezsenns jak dla mnie. A ta z H3, no coż raz okryłeś i już masz. To tak jak byś raz posprzątał i zawsze byś miał czysto. :wink: Pozatym taka mgła jak w H4 dodaje zaklęcia i umiejętności których nie było w poprzednich częściach.
___________
Głupiec głupcem pozostanie a mędrzec geniuszem się stanie.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Ururam Tururam



Dołączył: 17 października 2002
Posty: 164
Skąd: Próżnia między światami

Wysłany: 4 maja 2004     Fog of War Odpowiedz z cytatem

Wolę jednostopniową mgłę wojny, jako że preferuje grę o otwartej informacji nad taką w której wiele trzeba zgadywać. Z kolei całkowity brak mgły usunąłby w kąt aspekt eksploracyjny mapy.
Zdecydowanie przeciwny za to jestem konfogurowalnosci, ile poziomów FoW ma mieć. To byłby przerost formy nad treścią.

___________
Hoc est opus!
(Caffa et bucella per attractionem corporum venit ad stomachum meum.)
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Enialis



Dołączył: 27 marca 2004
Posty: 164
Skąd: Z miejsca, gdzie słońce nie zachodzi...

Wysłany: 4 maja 2004     Fog of War Odpowiedz z cytatem

Ja tam w V chciałbym widzieć 1 stopniową mgłę. Pewnie z przyzwyczajenia, ale... Jak odkryje całą mape, to widze kto gdzie jest i tyle. A w czwórce ganiałem po planszy żeby znaleźć przeciwnika. No, ale jak wcale by miało jej nie być, to już wole żeby było jak w IV.
___________
«Where the hell is Koza?»
http://www.knightonlineworld.com/ - Dołącz!
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Kumbat



Dołączył: 11 kwietnia 2003
Posty: 164
Skąd: Knurów

Wysłany: 4 maja 2004     Fog of War Odpowiedz z cytatem

Brak mgły-mapa by nie była ciekawa
Jednostopniowa-to było fajne bo nie musiał bym tracić pełno zbędnego czasu pod koniec gry gdy mam znaleźć 1bohatera na XL.
Dwustopniowa-odwrotność tego co na górze, latanie za 1bohaterem przez jakieś 2tygodnie ukrywającym się w mgle
Trzystopniowa-dobre sobie,teren,budynki i armia(teren jest po to ukryty żeby wszystkiego nie było widac na początku, armia bo się przemieszcza i robi wypady na wroga, ale budynki :?: co one też zmieniają położenie na mapie :?: niepotrzebny bałagan :!:
Zagłosowałem na jednostopniową

___________
Grajcie w RPG papierowe...
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Heimdall Ragnarok



Dołączył: 25 lipca 2003
Posty: 164
Skąd: Warszawa

Wysłany: 4 maja 2004     Fog of War Odpowiedz z cytatem

Mnie by się podobała Konfiguracja, jednak mgła w H1-H3 to też świetne rozwiązanie. W H4 było całkiem nieźle (jako strateg), niemniej mam sentyment do starszych wersji.
___________
Kiedy muzyka milknie, reszta jest milczeniem
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Haarald



Dołączył: 23 kwietnia 2003
Posty: 164
Skąd: Ors Imperior

Wysłany: 4 maja 2004     Fog of War Odpowiedz z cytatem

Dla mnie opcja pierwsza to krok wstecz i przeraża mnie tak duża liczba głosów za tą opcją. Cofanie się wstecz jest bezsensem. Mgła wojny w HOMM-IV była najlepszym rozwiązaniem jakie zastosowano obok powiekszenia powierzchni wszystkich rozmiarów map o 223%!!!!

Jestem zdecydowanie za opcją nr 2 ponieważ:

1. Powrót do HOMM-III to krok wstecz. HOMM-III była bardziej udaną grą ale czy to musi od razu oznaczać że mamy powielać wszystko co tam było?!!!!! Wy chyba chcecie klona HOMM-III?

2. Mgła wojny z załozenia ma utrudniać nam rozgrywkę i tak powinno pozostać. Widać niektórzy lubią iść na łatwiznę... ja tam wolę większe wyzwania.

3. Tury przeciwników komputerowych na odkrytych mapach trwają zdecydowanie za długo bo zanim bedziemy mogli wykonać nasz ruch musimy wpierw obejrzeć sobie cały ten durny spektakl co skutecznie potrafi zniechęcić do dalszej gry zwłaszcza przy większej liczbie graczy

4. Dzięki mgle wojny przy stworzeniu dobrego AI gra moglaby dużo zyskać a właściwie nie stracić ze strategicznego punktu widzenia, a ataki przeciwników byłyby bardziej nieprzewidywalne. Oflagowane genertaory, koapnie same w sobie stanowiły punkty widokowe.

5. Na znaczeniu zyskuje UD - "Zwiad", która w HOMM-III tak właściwie była niepotrzebna kiedy już się odkryło mapkę (przydatna jedynie na mapach z zamkami nekromantów).

6. Mgła wojny (HOMM-IV) wprowadza do gry pewnien klimat tajemniczości, którego brakowało w HOMM-III.

Podsumowując: usunięcie mgły wojny ala HOMM-IV pozbawi nas wielu ciekawych elementów strategicznych, klimatu oraz pozbawi pewnych elementów, które potencjalnie dałoby się wprowadzić bądź pozostawić (np. czary, artefakty etc.)

Proponuję zatem pozostawienie obu opcji: 1 i 2, a nawet może 3 (choć wydaje się troszkę nierealna bo czemu ma pozbawiać nas widoczności). Ten element gry nie ma generalnie żadnego wpływu na konstrukcję więc nie byłoby z nim żadnego problemu. Jak chcecie grać bez mgły wojny proszę bardzo wyłaczcie ją sobie.... ja wolę grać z właczoną opcją.

MGŁA WOJNY AŻ PROSI SIĘ O OPCJONALNOŚĆ!!!
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Enialis



Dołączył: 27 marca 2004
Posty: 164
Skąd: Z miejsca, gdzie słońce nie zachodzi...

Wysłany: 4 maja 2004     Fog of War Odpowiedz z cytatem

Haarald (cytat):

3. Tury przeciwników komputerowych na odkrytych mapach trwają zdecydowanie za długo bo zanim bedziemy mogli wykonać nasz ruch musimy wpierw obejrzeć sobie cały ten durny spektakl co skutecznie potrafi zniechęcić do dalszej gry zwłaszcza przy większej liczbie graczy

O ile pamiętam w III można wyłączyć ture przeciwnika...
Ale do reszta się po namyśle zgodze. Chociaż wybierać sobie ni było by źle.

___________
«Where the hell is Koza?»
http://www.knightonlineworld.com/ - Dołącz!
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Konqer



Dołączył: 17 marca 2004
Posty: 164
Skąd: z kościoła. Tam mieszkają paladyni.

Wysłany: 4 maja 2004     Fog of War Odpowiedz z cytatem

Tutaj jestem zdecydowany:

Dwustopniowa mgła wojny - taka jak w Heroes IV.

Była to jeden z niewielu naprawdę udanych elementów tejże części. Nie tylko wpływała na taktykę, ale i pomagała w grze (przyspieszenie końca tury poprzez wyeliminowanie obrazów pokazujących ruchy przeciwnika). Jest to też znacznie bardziej realistyczne: zwiadowcy mogą wedrzeć się na obszar wroga, narysować mapę która określi położenie miast, kopalni i innych strategicznych punktów, ale nie będą wiedzieć jak poruszają się wojska przeciwnika. Ale trzeba parę elementów dopracować:

:arrow: Zwiększenie pola widzenia - mgła wojny w Heroes IV była dobra, ale zdecydowanie za dużo zasłaniała. Nasz oddział odkrywał tylko mgłę w promieniu kilkunastu pól. Zasięg widzenia w tym przypadku powinien zwiększyć się o 50%.

:arrow: Wrogowie reagujący na mgłę wojny - ograniczenie jakim było fog of war pozwalało komputerowi na przeprowadzenie niespodziewanego ataku na nasze ziemie. OK, w porząsiu. Tylko dlaczego ilekroć zbliżałem się do wrogiego miasta, będąc jeszcze daleko, wróg od razu konsolidował siły w tym mieście. Nawet kiedy mamy Ukrywanie się na poziomie Arcymistrzowskim wróg nie chce wyjść z miasta. Komputer powinien także podlegać elementowi zaskoczenia.

:arrow: Szybkość zapadania mgły - jeśli odchodzimy od jakiegoś obiektu to od razu zakrywa go "dym". Tak nie powinno być. Jeśli odkryjemy jakiś kawałek terenu, to pozostaje on odkryty jeszcze do końca dnia. Dopiero kiedy minie tura, to teren nie należy do nas okrywa mgła. Jeśli chodzi o wieże obserwacyjne: odkryty przez nie obszar pozostaje wolny od mgły jeszcze przez trzy dni.

:arrow: Zaklęcia rozpraszające mgłę - powinno być dostępnych parę czarów okresowo zwiększających widoczność lub w jakiś inny sposób wpływających na mgłę wojny.

:arrow: Czasowy drugi stopień mgły - jeśli przez jakiś czas (długi, nawet bardzo) nie odwiedzamy jakiegoś miejsca na mapie, to pokrywa się ono pierwotną mgłą wojny (czyli tzw. przeze mnie "kosmosem").

Te rozwiązania pozwoliły by nieco rozwinąć wątek fog of war w Heroes V.

___________
Cenzura to reklama na koszt państwa.
Federico Fellini (1920 - 1993)
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
@lan



Dołączył: 26 listopada 2003
Posty: 164
Skąd: Chwilowo Gdańsk ;)

Wysłany: 4 maja 2004     Fog of War Odpowiedz z cytatem

Dwustopniowa, taka jak w Heroes IV. Przede wszyskim to utrudnienie rozgrywki tak pożądane w strategii. To ten najważniejszy, mniej ważnych nie podaję, bo bym skopiował posta Haaralda ;) .
___________
"Miecz przeznaczenia ma dwa ostrza. Jednym jesteś ty."
A. Sapkowski
Jabber | Przewodnik po IJB | Histmag
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 4 maja 2004     Fog of War Odpowiedz z cytatem

Choć nie cierpię czwartej części herosów, tamtejsza mgła wojny bardzo mi przypadła do gustu i nic bym w niej nie zmieniał! Oflagowane budynki widzą za nas i oprócz zamków i bohaterów są jedynym źródłem widoku! Zgadzam się również, iż gra staje się dzieki niej trudniejsza i zarazem ciekawsza! :D
W H3 jak się grało długo na mapie XL i miało się jej bardzo dużą część odkrytą, a przeciwnik również miał duże ziemie to można było zasnąć podczas zmiany tur :?

Enialis napisał:
Cytat:
Haarald napisał:

3. Tury przeciwników komputerowych na odkrytych mapach trwają zdecydowanie za długo bo zanim bedziemy mogli wykonać nasz ruch musimy wpierw obejrzeć sobie cały ten durny spektakl co skutecznie potrafi zniechęcić do dalszej gry zwłaszcza przy większej liczbie graczy


O ile pamiętam w III można wyłączyć ture przeciwnika...
Ale do reszta się po namyśle zgodze. Chociaż wybierać sobie ni było by źle.


No można było sobie zmienić, ale grając na takiej mapie XL mam co innego do roboty, niż sprawdzać po turze każdy zamek czy jakiś wrogi hero nie jest w jego okolicy, bo nie widziałem czy dostał się na moje ziemie... :?

Gdyby goście mogli głosować w ankietach to bym zagłosował na dwustopniową mgłę wojny :wink:
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Manticore



Dołączył: 26 maja 2003
Posty: 164
Skąd: Północne Pustkowia :)

Wysłany: 4 maja 2004     Fog of War Odpowiedz z cytatem

Właściwie to zgadzam się z przedmówcami popierającymi FoW z h4, jednakże zagłosowałem na klasyczny FoW h1-3, właśnie z powodu złego zbalansowania i usterek ukazanych przez Konqe. W h4 dochodziło do absurdów, gdzie komputer panoszył się po ziemi pozostającej pod naszymi wpływami i niespodziewanie mógł zająć zamek z zaskoczenia, bo nasz zasięg widzenia był zbyt mały...takie rozwiązanie ma sens, gdy oflagowane siedliska/kopalnie, zamki i sami bohaterowie mają większe pole widzenia, bo wtedy FoW zakrywa właśnie to co powinno - obszar kontrolowany przez przeciwnika. Gdy wkracza on w umowne granice naszego terytorium ( wyznaczane przez siedliska/garnizony etc ) powinniśmy już wiedzieć z jakimi mniej więcej siłami mamy do czynienia i jakie są posunięcia wrażego bohatera - w h4 czułem się trochę jak krótkowidz i mało to mialo wspólnego ze strategią - komp doskonale wiedział co i gdzie się znajduje, a tropienie jego ukrywających się w mgle bohaterów zbieraczy/przeszkadzaczy było doprawdy irytujące....


Pozdrawiam :)
Manticore

___________
Heroes of Might and Magic 4.....there is no curse in elvish, entish or the tongues of man for this treachery !!!
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Hardack



Dołączył: 13 lutego 2004
Posty: 164
Skąd: Nowy Targ

Wysłany: 4 maja 2004     Fog of War Odpowiedz z cytatem

Mądrze piszecie, ten element w HoMM IV przewyrzszyłm i to znacznie rozwiązanie z HoMM III. A piszecie tutaj o małym zasięgu ale ja nie moge się z tym zgodzić. Często gram chaosem a jak mamy zwiad to zasięg jest naprawde duży, w akademi kupimy sobie teleskopy a na mapie dosyć łatwo można znaleść kryształową podglądnie. Dodatkowo możemy zostawić sobie kilka słabych jednostek w sanktuarium. A teraz ciekawostka, gdy włożymy jakieś jednostki aby bronbiły kopalni to pole widzenia ZWIĘKSZA się o kilka pól. Czasami gdy na mapie jest jakieś ważne przejśćie a nie ma garnizonu można uspać jednostki które będą tam stały ia my będziemy widzieć nadchodzącego wroga.
___________
Głupiec głupcem pozostanie a mędrzec geniuszem się stanie.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Konqer



Dołączył: 17 marca 2004
Posty: 164
Skąd: z kościoła. Tam mieszkają paladyni.

Wysłany: 4 maja 2004     Fog of War Odpowiedz z cytatem

A powiedz Hard, kto marnowałby miejsce w plecaku na nędzne teleskopy, skoro można w to miejsce włożyć znacznie lepsze artefakty?

Hardack (cytat):
Często gram chaosem a jak mamy zwiad to zasięg jest naprawde duży


Może i duży, ale to tylko jeden bohater, który nie może patrolować całej mapy. Poza tym, jak na Zwiad na poziomie Arcymistrzowskim, to i tak pole widzenia było za małe. Wróg i tak za łatwo mógł nas zaskoczyć.....

___________
Cenzura to reklama na koszt państwa.
Federico Fellini (1920 - 1993)
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Ilness



Dołączył: 11 listopada 2002
Posty: 164
Skąd: Łódź

Wysłany: 4 maja 2004     Fog of War Odpowiedz z cytatem

Stawiam na system jednostopniowy - system z H# jak najbardziej mi odpowiada. Całokształtem.
___________
"Samotność, to taka straszna trwoga...
Ogarnia mnie, przenika mnie.
Wiesz mamo, wyobraziłem sobie, że
nie ma boga, nie ma, nie."
Dżem "List do M."
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 4 maja 2004     Fog of War Odpowiedz z cytatem

Jakbym był mieszkańcem to bym oddał swój ważny głos na opcje nr 2
czyli dwustopniowa , przy czym majac zwiad na poziomie arcmistrzowskim nic by sie przedemna nie ukryło pozdr
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Haarald



Dołączył: 23 kwietnia 2003
Posty: 164
Skąd: Ors Imperior

Wysłany: 4 maja 2004     Fog of War Odpowiedz z cytatem

Według mnie mgła wojny w HOMM-IV była dobrze zrobiona także w odniesieniu do umiejętności zwiadu. Tu nie zmieniałbym niczego.... zwiad na arcymistrzu gwarantującym widzenie większe o pięć pól absolutnie wystarcza.... jeśli do tego dołoży się łatwo dostepne dwa rodzaje artefaktów (luneta i teleskop) to widoczność podnosi się jeszcze bardziej.

Konqe:
To jak na ustawienia mgły wojny reagują wrogowie powinno mieć znaczenie w ustawieniach opcji trudności. Poprostu zwiekszałaby się widoczność sztucznej inteligencji zarówno pod kątem pola widzenia jak i wiedzy o liczebności naszych armii.... to chyba logiczne że im trudniejsza gra tym sztuczna inteligencja wie o nas wiecej... żeby jeszcze tylko potrafiła to odpowiednio wykorzystać.

Wydaje mi się że szybkość zapadania mgły nie jest aż tak ważnym elementem.... zresztą logiczne jest, że zasięg widzenia odnosi się do obszaru w odpowiednim promieniu od boahtera.

Powracanie mgły pierwotnej (kosmosu) na tereny rzadko odwiedzane nie jest chyba potrzebny.... przecież i tak nie wiemy co na danym terenie się dzieje.

A czary zwiększajace widoczność są jak najbardziej potrzebne.... być moze nawet jakiś obiekt w zamkach (lub jednym z zamków), który zwiększa pole widzenia wokół niego.

Pozbawienie mgły wojny wydaje się uwstecznieniem... w strategiach wszelkiego typu panuje i utrzymuje się tendencjaco do ich przydatności... nawet w tak starej strategii jak Starcraft. Ja nie chcę prostej gry dla 10 czy 12 latków chcę czegoś wyzywającego... chcę wreszcie poczuć prawdziwą przewagę komputera... jesli przy HOMM-V będę na wszystkie strony ze złości "rzucał mięsem" to znaczy, że gra będzie naprawdę dobra.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Mr.Pool...



Dołączył: 24 września 2000
Posty: 164
Skąd: Łódź

Wysłany: 4 maja 2004     Fog of War Odpowiedz z cytatem

Dla mnie mgła wojny z H4 była zdecydowanie przegięciem, powinno sie powrócić do tradycji z H1-H3. Raz odkryta mapa powinna zostać odkryta, taka opcja zawsze mi najbardziej odpowiadała.

Nic to nie ma wspólnego z łatwością grania ale raczej z grywalnością grybardziej skąplikowana mgła zmniejsza grywalność a tego chyba nikt nie chce. 1 mapkę powinno moc sie skończyć dość szybko a nie rozgrywać tygodniami.

___________
... i tylko tyle mam do powiedzenia ;)
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Crag



Dołączył: 24 marca 2004
Posty: 164
Skąd: Wejherowo

Wysłany: 4 maja 2004     Fog of War Odpowiedz z cytatem

Haarald (cytat):
Pozbawienie mgły wojny wydaje się uwstecznieniem... w strategiach wszelkiego typu panuje i utrzymuje się tendencjaco do ich przydatności... nawet w tak starej strategii jak Starcraft. Ja nie chcę prostej gry dla 10 czy 12 latków chcę czegoś wyzywającego... chcę wreszcie poczuć prawdziwą przewagę komputera... jesli przy HOMM-V będę na wszystkie strony ze złości "rzucał mięsem" to znaczy, że gra będzie naprawdę dobra.


Niezgadzam się z tobą że Starcraft była prostą grą grałem wiele razy ale jak narazie nieudało mi się kompletnie całej gry przejść po dziś dzień a grałem nawet na BattleNecie i było fajnie. Powiem że to jest innego typu strategia niejest jak Heroes bo H. jest strategią turową i tam pasuje inny rodzaj FoW niż w Starcrafcie. W "Starze" FoW był idealny dla tego typu strategii i znam kilka osób którze też tak mówią a Heroes ma idealną FoW dla strategii turowych chociaż są 2 dobre jednostopniowe i dwustopniowe i oba są dobre ja wole ten z H1, H2, H3 niż z H4.

Haar: Nie twierdziłem że Starcraft jest prostą grą. Stara nie znaczy prosta... to dwa zupełnie inne pojęcia.

___________
"Wątpię, więc myślę, myśle, więc jestem."


"Dubito, ergo cogito, Cogito, ergo sum."łac.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 4 maja 2004     Fog of War Odpowiedz z cytatem

Zdecydowanie dwustopniowo, ponieważ to o wiele trudniejsze, ciekawsze i bardziej zaskakujące...... Choć ciut korci mnie koncepcja 3-stopniowej mgły..........
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
LEVY



Dołączył: 14 maja 2002
Posty: 164
Skąd: Wrocław

Wysłany: 4 maja 2004     Fog of War Odpowiedz z cytatem

A ja zaszalalem i dalem 3 stopnie, a co ?? . A tak serio towydaje mi sie to dobtym rozwiazaniem zwlaszcza ze w zalozeniach na mapie zamek ma wygladac roznie w zaleznosci od stopnia rozbudowania (np. kiedys widzialem wioske na mapie, robie podjazd, a tu juz potezna forteca - mozna sie niezle zdziwic). Przydala by sie jeszcze mozliwosc kasowania budowli w zamku (bez, albo z malym odzyskiem wlozonego surowca), z dwoch powodow: po pierwsze jak nie moge obronic zamku to po co oddac rozbudowany przeciwnikowi, a po drugie (zakladajac ze w zamkach beda oddzialy wykluczajace sie, jak w H4 np. wampiry i jadowite pomioty) bede mogl zburzyc/sprzedac niepotrzebny budynek i postawic ten ktory mi bardziej pasuje.
A wracajac do FoW to mysle, ze mozna by wprowadzic 3,2,1 stopni i mozliwosc wylaczenia mgly ustawiana wraz z poziomem trudnosci mapy. Wiadomo na imposible nikt nie bedzie gral na odkrytej mapie tylko a 3 stopniowej, a na poziomie latwym albo ma odkrytą, albo mgla stopnia pierwszego.

___________
http://mapa.heroes.net.pl chcesz zobaczyc skąd jesteśmy? zajrzyj.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
hadżdżi Dawud az Gossarah



Dołączył: 29 stycznia 2003
Posty: 164
Skąd: Skawina

Wysłany: 5 maja 2004     Fog of War Odpowiedz z cytatem

Optuję za trójstopniowością.
Przy czym bohater powinien odsłaniać (widzieć) wszystko w danym promieniu (np. 8 pól), budynki w większym (np. 10), a teren w jeszcze większym (np. 12).
Lokacje typu 'kartograf' winny odsłaniać jedynie teren, typu 'oko maga' teren i budynki.

___________
Nie zabijaj!
Martwy człowiek niczego od ciebie nie kupi.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 5 maja 2004     Fog of War Odpowiedz z cytatem

Mr.Pool napisał:
Cytat:
Nic to nie ma wspólnego z łatwością grania ale raczej z grywalnością grybardziej skąplikowana mgła zmniejsza grywalność a tego chyba nikt nie chce.


Jak dla mnie to całkowicie odsłonięta mapa zmniejsza grywalność :? Mgła wojny to dla mnie jeden z niewielu minusów w H3 a plusów w H4. No a gra z całą odsłoniętą mapą jest oczywiście prostsza, bo widzisz wszystkie posunięcia przeciwnika... :?

Napisał również...:
Cytat:
1 mapkę powinno moc sie skończyć dość szybko a nie rozgrywać tygodniami.


Zależy jaką... Mapkę o rozmiarach S faktycznie powinno się szybko skończyć, ale uruchamiając jakąś XL to oczekuję naprawdę długiej i ciekawej gry...
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
©2002, 2003, 2004, 2005 Jaskinia Behemota
Template made by Valturman.
Powered by gnomePHP.
Pieczę nad Starym Forum sprawuje Crazy.