Imperium Jaskini Behemota
tarcza Witaj na Starym Forum Jaskini Behemota.
Zostało Ono stworzone przez ixcesala z uwagi na problemy z forum Ezboard 10 grudnia 2002. Służyło Jaskiniowcom dzielnie do sierpnia 2005 roku, kiedy to dominium i podwładnych Behemota dotknął Wielki Trek, po którym przez 10 miesięcy Jaskinia nie funkcjonowała.
Wszystkim, którzy przyczynili się do rozwoju Imperium Jaskini Behemota, zarówno poprzez pracę techniczno-graficzną, jak i osobom które współtworzyły klimat - dziękujemy.
Zapraszam do obejrzenia tego swoistego muzeum, które wiąże się ze wspaniałymi wspomnieniami niemałej części Jaskiniowców.
Kasztelan Crazy

Wróć do strony głównej Jaskini Behemota.
Rejestracja (chciałbym klucze)Rejestracja (chciałbym klucze)  

PrzewodnikPrzewodnik      LinksLinkownia     SzukajSzukaj     Śledzone tematyŚledzone tematy     Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości
ProfilProfil     MieszkańcyMieszkańcy     GrupyGrupy     ZalogujZaloguj
Ostatnio odwiedziłeś nas:
Obecny czas to: 2024-04-26 1:10:52
Autor Wiadomość
Ururam Tururam



Dołączył: 17 października 2002
Posty: 164
Skąd: Próżnia między światami

Wysłany: 10 maja 2004     Za co punktować? Odpowiedz z cytatem

Witam zaś i od razu zaproponowowywuję nowy temat:

:arrow: Jak rozwiązać punktację w Heroes V?

No właśnie, jak?
Może tak:

:?: Wcale nie przyznawać punktów, zaliczać tylko mapę jako wygraną.
:?: Uzależnić punkty tylko od czasu potrzebnego do zwycięstwa.
:?: Punkty winny zależeć od czasu potrzebnego do zwycięstwa, i wybranego przez gracza poziomu trudności rozgrywki.
:?: Punktacja powinna być uzależniona od czasu potrzebnego do zwycięstwa, poziomu trudności mapy określonego przez jej twórcę oraz wybranego przez gracza poziomu trudności rozgrywki.
:?: Liczba punktów powinna zależeć od wielu czynników. W przypadku wybrania tej odpowiedzi, prosimy o wyszczególnienie, jakich!

Wszystkich odpowiadających na ankietę proszę gorąco o uzasadnianie swojego stanowiska. Komentarze i uzasadnienia są znacznie wartościowsze od liczbowego wyniku! Sonda potrwa trzy tygodnie. Przez czas trwania ankiety temat bedzie przyklejony. Bardzo proszę o posty z rzeczowymi argumentami - im będą one wyższej próby, tym większa szansa na nasz wpływ na kształt Heroes V! Do wypowiadania się w tym wątku zachęcam także gości.

___________
Hoc est opus!
(Caffa et bucella per attractionem corporum venit ad stomachum meum.)
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Enialis



Dołączył: 27 marca 2004
Posty: 164
Skąd: Z miejsca, gdzie słońce nie zachodzi...

Wysłany: 10 maja 2004     Za co punktować? Odpowiedz z cytatem

ja głosuje na czas potrzebny do zwycięstwa i wybrany przez gracza poziomu trudności rozgrywki. Dla mnie to dwie najważniejsze rzeczy, ale dodał bym jeszcze punkty za poziom jedneg najsilniejszego bohatera, bo to dla mnie też ważne żeby jeden heros wszystko zbierał i był silny.
___________
«Where the hell is Koza?»
http://www.knightonlineworld.com/ - Dołącz!
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 10 maja 2004     Za co punktować? Odpowiedz z cytatem

Wydaje mi sie,ze te punkty sa calkiem niepotrzebne.W poprzednich wersjach Heroes'ow punkty na koniec gry(czesto!!!) nie byly adekwatne do samej gry.Np.gralem w te sama mape.Tyle,ze dwa tygodnie szybciej ja przeszedlem.Za pierwszym razem mialem wynik 234,a za drugim235.Troche bez sensu,co nie?
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Elessar



Dołączył: 5 lutego 2004
Posty: 164
Skąd: Z siedziby Gildii

Wysłany: 10 maja 2004     Za co punktować? Odpowiedz z cytatem

Czas i dwa poziomu trudności. Są to najważniejsze czynniki, jeśli chcieć ocenić możliwości gracza. Jasne, że mogą jeszcze dojść takie czynniki jak wspomniany już, poziom boha, ale, IMO, nie ma to większego sensu.
___________
Ashes to ashes, dust to dust
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Ururam Tururam



Dołączył: 17 października 2002
Posty: 164
Skąd: Próżnia między światami

Wysłany: 10 maja 2004     Za co punktować? Odpowiedz z cytatem

Mój głos - czas i oba poziomy trudności. Opuszczenie "mapmakerskiego" w podliczaniu punktów w H3 zawsze wydawało mi się błędem.
___________
Hoc est opus!
(Caffa et bucella per attractionem corporum venit ad stomachum meum.)
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Enialis



Dołączył: 27 marca 2004
Posty: 164
Skąd: Z miejsca, gdzie słońce nie zachodzi...

Wysłany: 10 maja 2004     Za co punktować? Odpowiedz z cytatem

Elessar: dla Ciebie nie ma sensu, dla mnie może ma. Bo hodowanie jednego herosa od początku gry i nie przegranie nim żadnej walki albo ucieczka i jego odkupienie może być trudniejsze niż już chodzenie paroma bohaterami.
___________
«Where the hell is Koza?»
http://www.knightonlineworld.com/ - Dołącz!
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 10 maja 2004     Za co punktować? Odpowiedz z cytatem

Witam .Ja bym głosował za tym aby zalezał od kilku czynników :
1 czas wykonania misji ,pokonania bohaterów:45% całości pkt
2.poziom trudnosci wybrany przez gracza 20%
3poziom wyznaczony przez twórcę mapy 15%(dlatego iz jest wyznacznikiem subiektywnym i często się zdarzało iz nieadekwaty do stanu rzeczywistego)
4. poziom najsilnieszego bohatera 10%(ale w trakcie calej rozgrywki)
5. suma gotówki surowców itp do 10%ogółu jakim dysponowało sie pod koniec gry
pozdrawiam :D :D
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Kumbat



Dołączył: 11 kwietnia 2003
Posty: 164
Skąd: Knurów

Wysłany: 10 maja 2004     Za co punktować? Odpowiedz z cytatem

Moja odpowiedz:Za wszystko! (nie ma takej odpowiedzi to dałem za wiele czynników)
[UT: Wszystko - to zbyt opgólne pojęcie. Wszak nie chcaiałbys chyba punktować np. za całkowitą odległość jaką podczas rozgrywki przeszły wszystkie armie dawnego bohatera...]
Przecież w grze nie występuje tylko czas, poziom trudności gracza i mapy :!:
Przeciesz jeżeli wygrana misja dostaje dostaje punktów to znaczy że wszystko było tam dobre.
Grze występują też takie żeczy jak:
-pieniądze
-armia
-odkrycie mapy
-ilość zamków
-wygrane bitwy
-najlepszy bohater
-artefakty
-ilość zaliczonych Questów
Ludzie czy wyście oszaleli :?: :!: jak w tej ankiecie może nie wygrywać "wiele innych składników" przecie gre ocenia sie za całokształt a nie za prędkość i poziom gry :!:
Później będzie tak że najlepiej wygrać mape to najszybciej, a inne żeczy takie co wymieniłem wyżej będzie sie olewać.
To po co będą te artefakty, questy i to wszystko jak wy będziecie jak najszybciej i jak najkrótszą drogą do przeciwnika.
To też jest ważne ale nie olewajcie innych rzeczy bo gra będzie do bani gdy 3/4 mapy będziecie omijać :!:
Także przemyślcie jeszcze nad tym i zastanówcie się...

___________
Grajcie w RPG papierowe...
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Hardack



Dołączył: 13 lutego 2004
Posty: 164
Skąd: Nowy Targ

Wysłany: 10 maja 2004     Za co punktować? Odpowiedz z cytatem

Zagłosowałem na wiele czynników. Nie będe pisał nic więcej bo mam takie samo zdanie jak Kumbat.
___________
Głupiec głupcem pozostanie a mędrzec geniuszem się stanie.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 10 maja 2004     Za co punktować? Odpowiedz z cytatem

Czas i tylko czas!
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 10 maja 2004     Za co punktować? Odpowiedz z cytatem

Zdecydowanie liczba punktów powinna zależeć od wielu czynników (wymienionych już wcześniej przez Kumbata).
Przecież oprócz "wygrania" mapy, zawsze dużą wartość mają rozwiązane questy, artefakty i to wszystko powinno mieć odzwierciedlenie w finałowej punktacji. Uwzględnienie tylko czasu i poziomu trudności może też powodować, że będzie wiele takich samych rezultatów, lepiej jest to urozmaicić.
Tyle jeśli chodzi o pojedyncze mapy, w kampaniach miałbym wątpliwości, bo tam najważniejszy powinien być czas, ale i tak jestem za ostatnim rozwiązaniem.
Nieprzyznawanie punktów w ogóle to najgorsze rozwiązanie. Ja osobiście często lubię oglądać "Najlepsze Wyniki".
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Haav Gyr



Dołączył: 2 lutego 2004
Posty: 164
Skąd: Miasto Maggnar w północej Amarii

Wysłany: 10 maja 2004     Za co punktować? Odpowiedz z cytatem

Przede wszystkim:
- za ilość doświadczenia zobytego przez herosów.
- za ewentualną ilość przeciwników wyeleminowanych.
- za ewentualną przewagę procetową nad pozostałymi przeciwnikami.(finanse i liczebnośc wojska)
- za czas gry
- za ilość zgromadzonych surowców.
- za ilość odkrytej mapy.
- za ewentualne wykonane questy.
Kolejność nie jest przypadkowa.

___________
From the beginnin' to end
Losers lose, winners win
This is real, we ain't got to pretend
The cold world that we in
Is full of pressure and pain
I thought it would chane
But its stayin' the same
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Eru



Dołączył: 28 stycznia 2003
Posty: 164
Skąd: Łódź

Wysłany: 10 maja 2004     Za co punktować? Odpowiedz z cytatem

w większości zagdzam się z kumbatem czyl:
-czas
-obie trudności
-zasoby
-miasta/rozbudowa tych miast
-bohaterzy
-artefakty

___________
Nie trać nigdy cierpliwości,
to jest ostatni klucz,
który otwiera drzwi
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Manticore



Dołączył: 26 maja 2003
Posty: 164
Skąd: Północne Pustkowia :)

Wysłany: 10 maja 2004     Za co punktować? Odpowiedz z cytatem

Wybrałem opcję ostatnią i jest to chyba jedyna innowacja wprowadzona w herosie 4, która mi się spodobała. Czas i poziom trudności to nie wszystko, powinno liczyć się również co na danej mapce udało nam się osiągnąć. Dzięki temu można określić czy nasze zwycięstwo było absolutne i druzgoczące, czy osiągnięte z ledwością....dlatego powinno się wziąść pod uwagę takie czynniki jak: odkryty teren; bohaterowie; artefakty; questy; siła armii, którą dysponujemy pod koniec scenariusza etc.


A tak wogle to już nie ma ważniejszych spraw do omówienia :? ?? Punktacja ma raczej marginalne znaczenie w herosach


Pozdrawiam :)
Manticore

___________
Heroes of Might and Magic 4.....there is no curse in elvish, entish or the tongues of man for this treachery !!!
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Haarald



Dołączył: 23 kwietnia 2003
Posty: 164
Skąd: Ors Imperior

Wysłany: 10 maja 2004     Za co punktować? Odpowiedz z cytatem

Za co punktować:

1. Przede wszystkim za czas gry który powinie stanowić ogólną podstawę do wyniku ale jednocześnie miec wpływ na inne elementy wynikowe o które wymienię poniżej.
2. Poziom ustawienia stopnia trudności - to oczywiste. Ważne jest jednak to aby różnice pomiędzy poszczególnymi stopniami trudności były zauważalnie nie tylko pod kątem zasobności minerałów ale czy większą liczbą stworzeń ale przede wszystkim poczynań sztucznej inteligencji. Tu się zatrzymam: konieczna (choć trudna) wydaje się dyskusja na temat poczynań sztucznej inteligencji w zależności od wyboru stopnia trudności.
Teraz odniosę się także do ustawień poziomu trudności mapy w gestii mapmakera. Zapewne UT to zagadnienie jest Ci bardzo bliskie, mnie również. Nie wiem jak to do końca było z tym w HoMM-IV ale ta opcja powinna zostać poszerzona w odpowieni sposób:
Przede wszystkim powinien istnieć ścisły związek z poziomem ustawień mapy a ustawieniem stopnia trudności przez mapmakera. na etapie tworzenia map powinna istnieć opcja która uzaleznia jakiś skrypt czy zdarzenie od tego jaki stopień trudności zostanie wybrany przez gracza. przede wszystkim opcja to powinna być "standardówką" łatwą i prostą w obsłudze. Generalnie wszystko zależałoby od twórcy mapy, który tworząc jakieś zdarzenie mógłby je uzależnić (lub nie) od stopnia trudności.
3. Przyłaczam się do propozycji Haav Gyr'a uzależnienia wyniku od doświadczenia zdobytego przez bohaterów
4. Za wykonane questy i co wazne uzaleznione od czasu w jakim się je wykona... a może nawet takie questy powinny mieć specjalne oznaczenia, np: priorytet niski, średni, znaczący, decydujący. O priorytecie ważności decydowałby twórca mapy dokonując pewnych ustawień zaznaczajac kropką własciwe miejsce.
Oj... rozhuśtałem się trochę... bo do opcji questów/misji dodałbym jeszcze tzw. punkty ujemne za niewykonane misje lub nie wykonane na odpowiedni czas.
5. Kolejny pomysł Haav Gyr'a: za ewentualną przewagę procetową nad pozostałymi przeciwnikami.(finanse i liczebnośc wojska) uzależniona od czasu w odstępach miesięcznych. Wynikiem powinna być tu srednia wszystkich miesięcy razem wziętych. (? :lol: )

I to chyba wszystko.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Haav Gyr



Dołączył: 2 lutego 2004
Posty: 164
Skąd: Miasto Maggnar w północej Amarii

Wysłany: 10 maja 2004     Za co punktować? Odpowiedz z cytatem

Jestem zdania że większośc z was przecenia stopień trudności, już wyjaśniam, otóż ustawienia trudności przez mapmakerów nie muszą mieć wiele wspólnego z rzeczywistym poziomem trudności, a jednynie jest to informacja przekazywana graczom.
Jeżeli chodzi o stopień trudności ustawiany już przed rozpoczęciem gry, to on również nie powinien mieć bezpośredniego wpływu na punktację, a jedynie pośredni. Bo ustawienie na wyżyszy poziom trudności powinno wymuszać automatycznie zmniejszenie początkowych surowców, zwiększenie SI przeciwnika, zwiększenie populacji jednostek na mapie,(ustawienie ich ewentualnej większej wrogości wobec graczy). Te wszystki zmienny i tak wpłyną na wynik, bo będziemy staczać trudniejsze walki, i zbierać więcej doświadczenia, to wszystko i tak wpłynie na wynik, więc nie widzę sensu punktowania za samo ustawienie poziomu.

___________
From the beginnin' to end
Losers lose, winners win
This is real, we ain't got to pretend
The cold world that we in
Is full of pressure and pain
I thought it would chane
But its stayin' the same
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Haarald



Dołączył: 23 kwietnia 2003
Posty: 164
Skąd: Ors Imperior

Wysłany: 10 maja 2004     Za co punktować? Odpowiedz z cytatem

Hmm... tak własciwie to Masz rację. Nie powinno mieć to wpływu na wynik gry z tym, ze jednak musi być jakaś informacja o stopniu trudności. Według mnie powinna się ona znaleźć przy końcowym wyniku gry w postaci odpowiedniej ikonki wybranego stopnia trudności.

Obok wyniku końcowego powinna się znaleźć także liczba ładowań gry (loadów). W tym wypadku, wortale same sobie ustalą dopuszczalną liczbę ładowań gry (uwzględniając fakt, że czasem nie da się zagrać w jakiś scenariusz bez wyłaczania komputera z przerwą na sen, naukę czy inne codzienne czynności). Jeśli liczba ładowań byłaby powiedzmy, np. na poziomie 50 to oznaczałoby, że wynik nie jest wiarygodny.

Chociaż z drugiej strony liczbę loadów dałoby się podpiąć pod wynik końcowy.... jakkolwiek by nie było czynnik ten może wywołać wiele kontrowersji (oraz wątpliwości co do kwestii przełożenia tego na wynik). No ale informacja o liczbie loadów powinna być co sprawiłoby, że wyniki końcowe w różnych rankingach byłyby bardziej wiarygodne. No bo co to za sztuka miec dobry wynik gry kiedy przy każdej nadarzajacej się sposbności gracz cofał się do wybranego momentu. A tak... trening czyni mistrza, ucząc jednoczesnie strategii na tzw. "żywca" co moze zaowocować lepszą efektywnością podczas gry z innym graczem/graczami ludzkimi. Pomyślcie :roll:
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Banxee



Dołączył: 14 kwietnia 2004
Posty: 164
Skąd: Over the Hills and Far Away

Wysłany: 10 maja 2004     Za co punktować? Odpowiedz z cytatem

Ludzie :!: :!: :!: Ja uważam, że Kumbat ma pełną rację!!! No czy bo Heroes 5 zasługiwałoby na miano następcy serii Heroes gdyby nie opłacało się brać questów, zbierać levele i artefakty, zdobywać miasta? Zastanówcie się, bo czas to rzecz najmniej ważna dla
Nieśmiertelnych Heroes'ów :!: :!: :!:

___________
In the Time of Hope somebody will defeat Me, but it's not this time and it's not your destiny!
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Haav Gyr



Dołączył: 2 lutego 2004
Posty: 164
Skąd: Miasto Maggnar w północej Amarii

Wysłany: 10 maja 2004     Za co punktować? Odpowiedz z cytatem

Ehh.. a ja bym poprosił o mniej emocji i więcej obiektywnej opinii, co do artefaktów to moim zdaniem nie powinno one wpływać na wynik końcowy, bo znów jeśli mamy superherosa który wygrał dziesiątki walk to i tak posiadamy znacznie więcej artefaktów niż przeciwnik.
___________
From the beginnin' to end
Losers lose, winners win
This is real, we ain't got to pretend
The cold world that we in
Is full of pressure and pain
I thought it would chane
But its stayin' the same
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Mr.Pool...



Dołączył: 24 września 2000
Posty: 164
Skąd: Łódź

Wysłany: 10 maja 2004     Za co punktować? Odpowiedz z cytatem

A ja myślę że ustalenie punktacji za skończenie scenariusza powinno być badzo skomplikowane i zależeć od bardzo wielu czynników.

Jednak najważniejszym powinien być czas ukończenia misji, oraz zabicie wszystkich wrogów. Co w dużym stopniu powinno być uzależnione od poziomu trudności na którym zdecydujemy się grać.

Bardzo ważnym czynnikiem wpływającym na punkty powinno byc również ilość stoczonych bitew które punktowane by były za ich trudność i nie zerowały by sie w przypadku loadu. Należy tutaj nadmienić iż na koniec mapki pod tłusto napisanym wynikiem powinna znaleść się wzmianka w nawiasie lub pod wynikiem informująca o ilości loadów.

statystyki najlepszych bohaterów im więcej bohaterów na wysokim poziomie tym wyższe noty tzn. chodzi o to by rozgrywać mapki używając jak największej ilości bohaterów, a nie pakując jednego na maxa.
(przykład){ za jednego boha na 100000 exp. nie powinniśmy dostać więcej niz za 2-3 bohów którzy razem maja 100000 exp.}

Takie czynniki jak ilość uzbieranego złota i surowców, powinno znależć swoje odzwierciedlenie w punktach, to samo tyczy sie artefaktów -
- lecz z artami zrobił bym tak że tylko liczyły by się te artefakty które znajdowały by się w aktywnym ekwipunku bohaterów którzy osiągneli powiedzmy conajmniej 10 poziom doświadczenia.

Qesty tez powinny mieć swoja wagę ale tylko jakąs paro procentową,
Ważniejszą dla mnie było by odkrycie całej mapki, zdobycie jak najwiekszej ilości zamków.

Reasumując im więcej detali będzie się składało na cały wynik tym bardziej wyważone będą końcowe rezultaty. Nie zapominajmy jednak ze od zawsze w herosach i w każdej grze wojenno strategicznej należało w jak najszybszym czasie podbić sąsiadujące ziemie i zniczyć zamieszkującego tam przeciwnika (wroga) !!!!!!!
Niech i tak będzie w V części Herosów 8)

___________
... i tylko tyle mam do powiedzenia ;)
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Crag



Dołączył: 24 marca 2004
Posty: 164
Skąd: Wejherowo

Wysłany: 10 maja 2004     Za co punktować? Odpowiedz z cytatem

Ja też zagłosowałem na wiele czynników. Niebędę wszystkich wymieniał ponieważ wymienił je Kumbat i szkoda czasu na powtarzanie tego samego.
Zgadzam się z nim żeby dostawać pynkty za te czynniki które wymienił, ponieważ np. ktoś ukończy mapke w 1 dniu nic niezdobędzie mało kasy 2 zamki (swój i przeciwnika) miałby mieć więcej punktów od np. ukończenie planszy w 250 dniu 30 zamków w każdym bohaterze po 100 Archaniołów kasy wszystkiego po 1000 a złota 10000000 (przykładowo) i będzie niżej niż ten pierwszy przykład tylko dlatego że gra zajęła mu więcej czasu. Absurd!!!!
Dałbym też punkty (Ok. 30) za posiadanie gral'a za wybudowanie go a nie za zdobycie zamku gdzie już ktoś go wybudował. Trza se samemu znaleźć i wybudować.

___________
"Wątpię, więc myślę, myśle, więc jestem."


"Dubito, ergo cogito, Cogito, ergo sum."łac.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Mr. Rabbit



Dołączył: 6 stycznia 2004
Posty: 164
Skąd: Imperium Kinugów

Wysłany: 10 maja 2004     Za co punktować? Odpowiedz z cytatem

Hmmm....

Nie mam żadnego zdania... czy będą punkty czy nie, nie robi mi to różnicy... Jedyne do czego się prydawały to turnieje w serwisach.. znaczy w TS jak grałem...

Jeżeli będą, to i tak nie będę osobiście na nie zwracałuwagi, a jak ich nie będzie to gra nic moim zdaniem nie straci...

Dltaego postanowiłem nie brać udziału w ankiecie, albowiem, żadna opcja do mnie nie przemawia... nie widzę róznicy pomiędzy faktem czy poziom trudności ma być wliczany czy nie... Umiejętności gracza tak na prawdę zawsze wychodzą dopiero w trakcie gry (zwłaszcza z żywym przeciwnikiem) i chyba nic tego nie zmieni...

Pozdro
Kosnik King, 19 Skryba Imperium Kinugów

___________
Mimo wszystko dzięki Ci Hetmanie :) a mnie i tak możecie powiesić jak Skrytobójce.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 11 maja 2004     Za co punktować? Odpowiedz z cytatem

odnosnie punktów za artefakty a konktretnie za świętaego Graala:
1 Wątpliwośc , ktora mi się od razu nasunęła to jaka wartosc miałaby mieć premia za jego zdobycie ?Jeśli byłaby to stała wartość nazwijmy umownie 100 pkt to mogłoby dojśc do paradoksu w którym gracz kończący scenariusz np 3 tyg. wcześniej bez Graala mógłby otrzymać gorszy wynik od tego który ten artefakt posiadł w dłuzszym czasie kończąc grę . dlatego trzeba by określic pewna hierarchie wielu czynnikow na wynik gry . przykład dałem kilka postów wcześniej?
pozdr
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
hadżdżi Dawud az Gossarah



Dołączył: 29 stycznia 2003
Posty: 164
Skąd: Skawina

Wysłany: 12 maja 2004     Za co punktować? Odpowiedz z cytatem

Podstawowe znaczenie powinien mieć czas.
Modyfikatorami mogą być ustawienia scenariusza, a to: poziomy trudności gry i mapy, liczba przeciwników, rozmiar mapy, obecność lub brak sojuszy.
Punktowanie za inne czynniki (artefakty, misje, armie etc.) uważam za nieporozumienie, jako że są to jedynie środki prowadzące do celu, jakim jest wygrana.

___________
Nie zabijaj!
Martwy człowiek niczego od ciebie nie kupi.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Haav Gyr



Dołączył: 2 lutego 2004
Posty: 164
Skąd: Miasto Maggnar w północej Amarii

Wysłany: 12 maja 2004     Za co punktować? Odpowiedz z cytatem

Nie zgadzam się z przedmówcą w większości, o ile czas jest dość ważnym czynnikiem to nie najważniejszym :!: strategia taka jak Heroes to nie żadne wyścigi gdzi jednen dzień gry dłużej stanowczo obniżałby punkt końcowe. Co do ustawień trudności mapy to już się wypowaiadałem, że to sztucznie tworzone punkty i że trudność powinna być jednynie informacją dla gracza czego się może spodziewać. A brak punktacji za armię uważam za nonsens, przecież Heroes to gra strategiczna w której wielkość armii jest decydująca, przecież nikt nie wygra mapy(deathmatch) ze słabą armią, to absurd. Co do artekatków to się zagadzam że jednynie mogą wpłynąć na jakieś góra 5-8% sumy uzbieranych punktów. Misje powinny mieć nieco większe znaczenie(jako element RPG).
Zaproponuję pewien podział, spraw mających znaczenie na punktację końcową:
1rzędne znaczenie:
- Doświadczenie uzbierane przez herosow
- Czas
- Przewaga militarna
- Przewaga ekonomiczna
2rzędne
- misje
- odkrycie mapy
- sprawa sojusz( stałych jak dotychczas, czy też rozwiniętej dyplomacji)
- Gral
3rzędne
- artefatky
- ilość loadów
- rozbudowa miast?

___________
From the beginnin' to end
Losers lose, winners win
This is real, we ain't got to pretend
The cold world that we in
Is full of pressure and pain
I thought it would chane
But its stayin' the same
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
©2002, 2003, 2004, 2005 Jaskinia Behemota
Template made by Valturman.
Powered by gnomePHP.
Pieczę nad Starym Forum sprawuje Crazy.