Imperium Jaskini Behemota
tarcza Witaj na Starym Forum Jaskini Behemota.
Zostało Ono stworzone przez ixcesala z uwagi na problemy z forum Ezboard 10 grudnia 2002. Służyło Jaskiniowcom dzielnie do sierpnia 2005 roku, kiedy to dominium i podwładnych Behemota dotknął Wielki Trek, po którym przez 10 miesięcy Jaskinia nie funkcjonowała.
Wszystkim, którzy przyczynili się do rozwoju Imperium Jaskini Behemota, zarówno poprzez pracę techniczno-graficzną, jak i osobom które współtworzyły klimat - dziękujemy.
Zapraszam do obejrzenia tego swoistego muzeum, które wiąże się ze wspaniałymi wspomnieniami niemałej części Jaskiniowców.
Kasztelan Crazy

Wróć do strony głównej Jaskini Behemota.
Rejestracja (chciałbym klucze)Rejestracja (chciałbym klucze)  

PrzewodnikPrzewodnik      LinksLinkownia     SzukajSzukaj     Śledzone tematyŚledzone tematy     Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości
ProfilProfil     MieszkańcyMieszkańcy     GrupyGrupy     ZalogujZaloguj
Ostatnio odwiedziłeś nas:
Obecny czas to: 2024-04-19 14:20:12
Autor Wiadomość
Haarald



Dołączył: 23 kwietnia 2003
Posty: 164
Skąd: Ors Imperior

Wysłany: 2 czerwca 2003     HOMM-V a komercja Odpowiedz z cytatem

Komercja dla wielu z Nas jest słowem jak najbardziej pogardzanym ale bez niej nie byłoby takiech gier jak HOMM czy innych produktów powszechnie uznawanych za uniwersalne.
Dobrze pamiętamy w sumie udane serie HOMM-III AB i SoD, pamiętamy również nic nie wnoszącą (poza fabułą) serię Heroes Chronicles.
Wreszcie pamiętamy to co komercja uczyniła z HOMM-IV poprzez presję na twórców gry i brak czasu co w efekcie skończyło się częściową porażką (niektórzy uważają że totalną porażką)

Uważam że NWC powinno już teraz pomyśleć o kolejnych dodatkach tak aby w kolejnych odstępach czasu ukazały się odpowiednio przygotowane dodatki. Planowanie z perspektywy całej serii HOMM-V już teraz przyniosłoby najbardziej oczekiwany efekt.

1. Zamki.
Według mnie HOMM-V powinien się rozpocząć od 6 zamków.
- Castle/Haven
- Rampart/Preserve
- Tower/Academy
- Stronghold
- Necropolis
- Fortress/Chaos
W kolejnych trzech dodatkach powinni przewidzieć kolejno po jednym zamku, np:
- Inferno/Kreegans
- jakiś specyficzny zamek podziemii z mrocznymi elfami
- zamek żywiołów lub piratów/łotrów

2. Każdy dodatek powinien wnosić coś do magii, wzbogacając listę zaklęć lub nawet motywów przewodnich. Po 20 nowych zaklęć byłoby liczbą satysfakcjonującą. Z tego część powinna dotyczyć motywów już istniejących.

3. Nowe artefakty. Dodanie wszystkiego od razu byłoby ogromnym błędem. Uważam, że tworzenie artefaktów łączonych w poprzednich częściach gry było próbą ratowania sytuacji. 50 artefaktów na początek powinno wystarczyć, by w kolejnych dodatkach zwiększyć stan posiadania do 100.

4. Nowe umiejetności.
Byłoby miłą niespodzianką zobaczyć w kolejnym dodatku jakąś umiejętność.

5. Nowe obiekty i stworzenia.
Uważam, ze każdy nowy dodatek powinien wnosić około 15% nowości.

6. Teren i obiekty przygody. Jak najbardziej wymagane!!! Każdy dodatek powinien wnieść wiele nowych tego typu obiektów.

A jakie są Wasze oczekiwania?
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Acid Dragon



Dołączył: 3 stycznia 2003
Posty: 164
Skąd: planetoida Terra

Wysłany: 2 czerwca 2003     HOMM-V a komercja Odpowiedz z cytatem

OK.... wszystko dobrze..... tylko co to ma wspólnego z tematem?

Temat do wyrażania swoich chęci i oczekiwań dot. H5 już jest w Wyroczni, a nie widzę absolutnie żadnej części wspólnej między "co widziałbym w dodatkach do H5", a "komercja w H5".

Jeżeli ten temat wogóle dłużej przetrwa, to wypowiem się na temat jeszcze niezaistniałej w końcu komercji w H5.

Otóż, było wiadomo, że 3DO nie miało zamiaru tym razem wywierać presji na ludziach z NWC, ale w tej chwili nie możemy być pewni, czy nowy "właściciel" H5 postąpi tak samo, czy też będzie chciał jak najszybszych zysków, aby 'zwróciło się' za inwestycję. Poza tym chciałbym zaznaczyć, ze gry H1-3 nigdy nie były skomercjalizowane. (może nieco poza serią HC, ale ona przynajmniej była tania). Wszystko było robione 'pod klimat', 'pod fantasy', 'pod fanów'. W tej chwili wszystko jest nastawione ogólnie 'pod klienta' chcąc przyciągnąć jak największe zyski, a gatunek i samą grę odstawiając na dalszy plan. Wątpię, aby to się tak szybko zmieniło w H5. Niestety myślę, że znowu ujrzymy przyciągającą małe dzieci cukierkową grafikę, ale przynajmniej nie będzie już ogólnej prostoty, pasywnego AI oraz zera strategicznych decyzji (które według mnie były w H4 m.in po to, aby przyciągnąć ludzi.... no..... ograniczonych umysłowo, aby mogli powiedzieć "ha! ale jestem intelygenty. gram w grę 'strategiczną'!").

Mam nadzieję, że jednak teraz JvC, który ma osobiście tworzyć elementy całej gry powróci do tworzenia jej dla nas i dla fantasy, a nie dla każdego. Jeżeli coś jest dla każdego, to jest do niczego.... (To zdanie może nie jest zbyt ynteygentne, ale przynajnniej prawdziwe :P)

___________
Neutralność nie zawsze jest możliwa...
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Haarald



Dołączył: 23 kwietnia 2003
Posty: 164
Skąd: Ors Imperior

Wysłany: 2 czerwca 2003     HOMM-V a komercja Odpowiedz z cytatem

No to wet za wet!!

Po pierwsze:
Sprawa ma duzo wspólnego z tematem ponieważ komercha rządzi i ani Ty, ani ja, ani Kibler Elf nic na to nie poradzimy. To w jakiej formie wyjdzie HOMM-V zależy od komerchy, która przecież ma wpływ na poczynania ekipy tworzącej grę i to od niej zależy wreszecie to co i kiedy (!!!) ujrzymy w HOMM-V.

Po drugie:
Czy temat przetrwa? Czas pokaże, zresztą znowu za dużo się na tym podforum osób nie wypowiada. Wiadome jest także, iż forum ma to do siebie, że tematy zwykle schodzą na inne tematy. Co z tego się wykluje zobaczymy.

Po trzecie:
"Cukierkowa grafika"? Ty chyba jakiś dziwny jesteś? A niby jaka miała być w HOMM-IV? Grafika musi iść z postępem czasu. Nie zdziw się jak zobaczysz podobną w "piątce" albo jeszcze bardziej cukierkową. Twierdzę że grafika HOMM-IV to normalna kolej rzeczy wynikająca z postępu. To właśnie grafika najbardziej przyciąga potencjalnych graczy. Kampanie zrobione przez NWC to skromna namiastka tego co idzie zrobić z terenem.
B.t.w. Żeby cię jeszcze bardziej wkurzyć to ściągnij sobie moją mapę "Złoto Aeronu" - tam dopiero zobaczysz cukierkową, przesadnie usptrzoną obiektami mapę.

Po czwarte: Będzie tu mowa o koncernach
Mam nadzieję, że projekt HOMM zostanie wykupiony (jeśli zostanie!!) przez jakąś konkretną znaną firmę. Oby to nie był taki gniot jak 3DO. Najlepiej widziałbym w tej roli Blizzarda lub SSI. Cena nie gra roli jak dla mnie to gra może kosztować 150 zł byle spełniła moje oczekiwania!!!
Tak samo marzy mi się aby ktoś wykupił projekt Sir-Tech o nazwie Jagged Alliance. To była naprawdę świetna gra (JA-II rok: 1999).

Po piąte: Pasywne AI
Nie wiem czy czytałeś ale pasywne AI nie wynikało z chęci stworzenia gry dla debili czy też swoistego produktu dla mas. Wynikało przecież z braku czasu, a zatrudnienie jednego speca od AI i przy tak krótkim czasie to chyba trochę za mało?
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Acid Dragon



Dołączył: 3 stycznia 2003
Posty: 164
Skąd: planetoida Terra

Wysłany: 3 czerwca 2003     HOMM-V a komercja Odpowiedz z cytatem

co do tego pierwszego, to chodziło mi o to, że to o czym mówiłeś nie miało nic wspólnego z zadanym przez CIEBIE tematem. Co ma mkomercja do tego, co chciałbyś widzieć w dodatkach do H5?

co do drugiego, pominę :P

co do trzeciego, to nazywasz "POSTĘPEM"??? Przecież to gorsze niż grafika z gier w 1990 roku!!! Popatrz chociaż na Venom Spawn... nie przypomina Ci choinki???? A jak już postawisz obok siebie wszystkie jednostki z jednego zamku, to zobaczysz całą paradę choinek, świecidełek, cukierków i pasteli. Przecież to idiotyzm! W H3 wszystkie jednostki były kolorystycznie dobrane i jednolite. W Castle mieliśmy wszystkie budynki i jednostki pod kolor niebieski. W Nekropolis wszystko było w szarym kolorze kości, a w Inferno wszystko było pod kolor czerwony..... i to chyba oczywiste, prawda? Co u diabła w Nekropolis w H4 robi żywozielony Venom Spawn, albo czerwony imp????? To jakaś paranoja! Oczopląsu można dostać........... ale faktem jest, że wszystko jest kolorowe i dzieciom na pewno się podoba.........

Poza tym drogi Haaraldzie, grafika w sensie technicznym nie ma tu nic do rzeczy. Mi chodzi o kolorystykę i obwieszanie Aniołów lampkami na choinkę. Gdyby tych 'lampek' nie było, Venom Spawn byłby szary, a nie zielony, a czerwone diabły wyniosłyby się od kościstych smoków, szkieletów i duchów (które nawjasem mówiąc także przybrały jakiś dziwny kolorek) to już byłoby lepiej.

Co do samej grafiki w sensie technicznym, to zupełnie inna sprawa. Pod tym względem, to nawet H1 bierze górę nad H4. W H1 było widać każdy najmniejszy szczegół z ruchu potwora. Tam nawet mimika twarzy była niesamowicie wyrazista, a W h4..... przecież wogóle można się nie zorientować, czy potwór już zaatakował, czy jeszcze nie. Nie wspominając już o jego reakcji na atak (jest wogóle jakaś?)

co do czwartego, to także pominę, bo praktycznie się z tym zgadzam (no może oprócz tej kwestii o 150 zł.... jednak to trochę przegięcie, nawet jak na super-ekstra-wypasioną grę)

co do piątego, to oczywiście, ze wiem o tym, że pasywny AI był spowodowany przez niedopracowanie całej gry dzięki 3DO. Mó błąd. Ale faktem jest, że cała gra MIAŁA być w zamiarach o wiele prostsza, niż H3, co się doskonale udało. Sam JvC powiedział, ze gra zeszła tak bardzo na RPG, że nie było w niej praktycznie żadnych strategicznych decyzji do podejmowania. W H4 nawet kompletny debil MÓGŁ się szybko nauczyć grać. W H3 już nie bardzo.........

___________
Neutralność nie zawsze jest możliwa...
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
SAM-UeL



Dołączył: 19 listopada 2002
Posty: 164
Skąd: Spośród szczytów Wielkiego Babilonu

Wysłany: 3 czerwca 2003     HOMM-V a komercja Odpowiedz z cytatem

Haarald (cytat):
No to wet za wet!!

Po trzecie:
"Cukierkowa grafika"? Ty chyba jakiś dziwny jesteś? A niby jaka miała być w HOMM-IV? Grafika musi iść z postępem czasu. Nie zdziw się jak zobaczysz podobną w "piątce" albo jeszcze bardziej cukierkową. Twierdzę że grafika HOMM-IV to normalna kolej rzeczy wynikająca z postępu. To właśnie grafika najbardziej przyciąga potencjalnych graczy. Kampanie zrobione przez NWC to skromna namiastka tego co idzie zrobić z terenem.
B.t.w. Żeby cię jeszcze bardziej wkurzyć to ściągnij sobie moją mapę "Złoto Aeronu" - tam dopiero zobaczysz cukierkową, przesadnie usptrzoną obiektami mapę.



Ech.. tu się mylisz. Stara grafika którą mamy w H3 ma powrócić do H5 troszkę ma być zmodyfikowana ( co miał na myśli JvC tego nie wiem :) Tak więc stare ale jare! Więc nie mów mi, że ma być bardziej cukierkowa! Pogadaj z żoną JvC to właśnie dzięki niej jest świat HoMM! I ten świat ma być kojarzony z MM! Tak więc rzadnych cukierków!

A jesli Cię ciągnie do cukierków to chętnie zostanę twoim dentystą :)

___________
biegniemy za szczęściem choć nie możemy go dopaść,
wciąz ucieka nam, bo nie znamy prawdy o nim,
Po co łapać króliczka, skoro tak przyjemnie się go goni..

    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Fuuzy



Dołączył: 19 października 2002
Posty: 164
Skąd: Wasilków na Podlasiu (to nieprawda że ludzie porozumiewają się tu językiem gestów i chrząkni

Wysłany: 3 czerwca 2003     HOMM-V a komercja Odpowiedz z cytatem

No cóż... mam mało czasu więc aktualny temat o grafice pominę (choć później swe zdanie przedstawię) ale powiem o grupach developerskich, ktore ewentualnie mogą nabyć NWC.
Najpierw powiem jakie firmy nie powinny WOGle zbliżać się do HoMM.
Jest to:
- EA - firma nastawiona na max komerche i wydawanie gier na wszelkie platformy (to by było złe, bo NWC nie zna się na robieniu gier na konsole. Widać to po Dragon Bone, i WoMM na PS2)
- Microsoft - ... czy coś muszę mówić?...

Te dwie firmy nie są godne by WOGle pojawić się na pudełku Heroesów.
No ale kto może kupić ewentualnie NWC.
Blizzard na pewno nie... Blizzard to mała firma należąca do koncernu Vivendi Universal, a wcześniej do Sierry, który o ile pamiętam został nabyty przez Vivendi. Samo Vivendu mogłoby kupić NWC, nie słyszałem, ani nie widziałem (Warcraft III, itp) by wywierało nacisk na swe oddziały.
Nabycie NWC przez Vivendi było by całkiem, cąłkiem... zwłaszcza jakby "pożyczono" Blizzardowskich specow od wstawek filmowych :)
Drugi potencjalny nabywca to Interplay... choć ma lekkie kłopoty finansowe to będzie pewnie chciał nabyć swój dawny oddział.
Do Ediosa nic nie mam... choć podobno ma kłopoty finansowe... ale to szczegół... w tych czasach każda firma tak ma :)
Activision... nie wiem czy oni by się tym chociażby interesowali... produkują głównie zręcznościówki... a kolejnego Crusadera przecież nie chcemy :)
No... to by było na tyle.


A później post na temat grafiki...

___________
Mamo! Spójrz! Jestem w Internecie...
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Haarald



Dołączył: 23 kwietnia 2003
Posty: 164
Skąd: Ors Imperior

Wysłany: 3 czerwca 2003     HOMM-V a komercja Odpowiedz z cytatem

Dyskusja jednak toczy się, co mnie cieszy.

Przy grafice będę się nadal upierał bo jest najlepsza...ale chodzi mi tylko i wyłącznie o mapę przygody. Jest ona spełnieniem marzeń wprost cieszy oko i sprawia że jednak chce się grać. Same zalety nierówności terenu, szczegóły z detalami (drzewka, kwiaty krzaki) no i mgła wojny dzięki której zyskuje na znaczeniu umiejętność zwiadu. Fatalnie prezentują się za to zamki i część generatorów stworzeń. O ile Przystań i Azyl są świetne o tyle Nekropolis i przede wszystkim Rezerwat są fatalne. Do tego giną nam jakoś na mapie. Wnętrza zamków są właściwie takie sobie, a najbardziej niedorzeczny obiekt to wieża magii w Akademii (nienawidzę jej!!!). Średniactwo wnętrza zamków rekompensuje nam tło zależne od podłoża, na którym stoją.

Co do grafiki stworzeń i pola walki to mam mieszane uczucia. W zasadzie oba rodzaje rzutów mi pasują każdy ma to czego brakuje drugiemu. Pole bitwy HOMM-III jest przede wszystkim mniejsze ale ma swój urok w postaci plenerów. W HOMM-IV mamy duże pole bitwy ale z kolei brak uroków terenu. Jakieś wątłe drzewka, brak widoków otaczajecego krajobrazu. O technicznych sprawach nie będę sie tu wypowiadał.
Fatalnie prezentuje się widok zamków podczas walki ze już o samej walce nie wspomnę.
Przyznam wam 100% rację ze stworzenia są nieproporcjonalne, ale pomijajac ten fakt niektóre z nich prezentują się naprawdę ładnie. Zgodzę się takze w przypadku czarów, których efekty wizualne są gorsze niż w HOMM-III (z pewnymi wyjątkami oczywiście).
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Acid Dragon



Dołączył: 3 stycznia 2003
Posty: 164
Skąd: planetoida Terra

Wysłany: 3 czerwca 2003     HOMM-V a komercja Odpowiedz z cytatem

No, no Haaraldzie.......... chyba jesteś moim pierwszym "przeciwnikiem" :P, z którym dojdę do porozumienia. Poza tym zaczynam rozumieć Twój punkt widzenia (czego raczej nigdy nie będę mógł powiedzieć o sposobie rozumowania np. E1iasa >:)

Otóż, faktycznie w swojej opinii głównie chodziło mi o wygląd miast, jednostek, pola bitwy, etc, a nie o mapę przygody. Faktem jest, że nie jest ona dla mnie czymś szczególnie ważnym i nigdy nie zwracałem uwagi na opinie osób mówiących, że coś im tam nie odpowiada, ale rozumiem, że to też ważna kwestia.

Co do tego, to rzeczywiście jakby tak zrobić bilans mapy przygody dla H3 i H4 to wygrałoby H4, chociaż nie z aż taką przewagą. Mimo to, uważam, że grafika i tam jest stanowczo zbyt cukierkowa i kolorystycznie przesadzona, nawet jak na fantasy. Mi to trochę psuje klimat. Jednak faktem jest, że obiekty na mapie, kopalnie, niektóre tereny są o niebo lepsze od H3. Co prawda brakuje mi np. zróżnicowania wyglądu kopalń, ale jednak nieznacznie pod tym względem wygrywa H4.

Lecz jak mówiłem, po prostu na mapę przygody nie patrzę aż tak uważnie. Najważniejsze są dla mnie wszelkiego rodzaju animacje, ruchy, efekty, etc.

Jednak nigdy nie można się z nikim zgodzić do końca, więc przypominając sobie, żem jest smokiem, nie zgodzę się z Tobą w jednym punkcie. Powiedziałeś, że "Średniactwo wnętrza zamków rekompensuje nam tło zależne od podłoża, na którym stoją. " I tu się zdecydowanie nie zgodzę. Dla mnie to po prostu idiotyzm, ponieważ Diabły nigdy w życiu nie zamieszkałyby na świerzej trawie, a elfy na pewno nie przyzwyczaiłyby się do lawy (poza tym spójrz na zamek Natury na lawie - koszmarek jakiś!). Zdecydowanie tu wolę system z H3, w którym Diabły są na polu lawy, nieumarli na martwej, grobowej ziemi, elfy na trawie, a jaszczurkoludzie na bagnach - tak jak być powinno. Poza tym gdzieś-przy-okazji-zapisanym-w-H3 faktem jest, ze jednostki z danego miasta zawsze dążyły do przekształcenia terenu na swoją korzyść. Jakoś nie chcę mi się wierzyć, że np. Diabły znalazłszy się na trawie wcale nie miały ochoty i chęci zniszczyć wszelkiego życia w swej najbliższej okolicy :)

___________
Neutralność nie zawsze jest możliwa...
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Avatar



Dołączył: 10 października 2002
Posty: 164
Skąd: Eremit-Dru-Khar

Wysłany: 3 czerwca 2003     HOMM-V a komercja Odpowiedz z cytatem

Grafika w Disciples 2 też jest cudna, nowoczesna, na poziomie ale... trudno nazwać ją cukierkową. Porównaj i obacz co ci lepiej pasuje.
___________
"Draculi i wszystkim wampirom, które kochałem..."
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Acid Dragon



Dołączył: 3 stycznia 2003
Posty: 164
Skąd: planetoida Terra

Wysłany: 3 czerwca 2003     HOMM-V a komercja Odpowiedz z cytatem

Ja podobnie jak Avatar także mam swoją 'drugą' ulubioną strategię fantasy, a jest nią gra Etherlords. Piękna! Grafika jest przecudowna, wprowadza w PEŁNY trójwymiar (nie to co w H4), można dowolnie regulować widok (nikt nie narzeka na taki czy inny rzut), a potwory.......... arcydzieło! Co prawda fabuła leży tam kompletnie, ale sam system gry, i ta omawiana GRAFIKA, której abolutnie nikt nie nazwie cukierkową, utrzymującą piękny mroczny, fantasy klimat Władców Eteru. Dzieci na jej widok moga się co najwyżej przestraszyć :).... to wszytstko sprawia, że H4 leży w moich rankingach gier fantasy o wiele niżej niż tylko przepaść między H3 i H4.

Widziałem również Disciples 2 i mogę z czystym sumieniem powiedzieć, że zarówno ona, jak Etherlords mają także nowoczesną, a nawet nowocześniejszą niż H4 i także piękną, a nawet piękniejszą niż H4 grafikę , a przy tym......... tu dalsze powtarzanie słów Avatara....... plagiator to byłby ze mnie kiepski :P........

Więc jednak można obejść się bez cukierków w HoMM....... i obejdzie się w H5 (choć nie do końca :).......

___________
Neutralność nie zawsze jest możliwa...
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Haarald



Dołączył: 23 kwietnia 2003
Posty: 164
Skąd: Ors Imperior

Wysłany: 4 czerwca 2003     HOMM-V a komercja Odpowiedz z cytatem

Ja jeszcze dorzucę The Settlers-III choć to nie jest już fantasy. Grafika tak cukierkowa, ze w Settlers-IV niczym nowym nas nie zaskoczyli. Znam także przykład gry gdzie grafika poszła wstecz: Close Combat-III i Close Combat-IV (chyba wiecie co to za gry?). Z kolei Warcraft-III jakoś mi się nie podoba od strony graficznej. 3D jakoś nieciekawie się prezentuje i mam obawy o Starcrafta-II, który ma się prawdopodobnie ukazać za 4 lata.

A jak się wam podoba grafika IWD i Baldurs Gate?

Samuel (cytat):
Ech.. tu się mylisz. Stara grafika którą mamy w H3 ma powrócić do H5 troszkę ma być zmodyfikowana ( co miał na myśli JvC tego nie wiem :) Tak więc stare ale jare! Więc nie mów mi, że ma być bardziej cukierkowa! Pogadaj z żoną JvC to właśnie dzięki niej jest świat HoMM! I ten świat ma być kojarzony z MM! Tak więc rzadnych cukierków!

A jesli Cię ciągnie do cukierków to chętnie zostanę twoim dentystą :)


Mam nadzieję, że nie będzie to ruch wsteczny, jeszcze tego by brakowało!!!!! Żeby pozostawili nam nierówności terenu, bo nadawało to uroku grze. I zeby to obiekty dopasowywały sie do terenu a nie na odwrot (przez co teren zawsze siadał). Mam takze nadzieje ze ujrzymy podobne drzewka, góry i inne pierdułki (nie wyobrazam sobie ruchu wstecznego)
A co do podłoza to własciwie mozemy byc spokojni. Spójrzcie na screen z Undead Kapital jak wyglada teren wokół obiektu.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Acid Dragon



Dołączył: 3 stycznia 2003
Posty: 164
Skąd: planetoida Terra

Wysłany: 4 czerwca 2003     HOMM-V a komercja Odpowiedz z cytatem

Ej, ej................. bo zejdziemy na temat zupełnie nie na temat (cicho, wiem co piszę :P)....... komercja->grafika->inne strategie fantasy->ogólnie inne gry........ co będzie dalej ?......... czy to uroki forum, czy to my jesteśmy tacy niekonsekwentni?..........

PS.... a what the heck.......... Bauldurs i Icewind graficznie mi się nawet podobają, ale .......no wiecie, jak ja uwielbiam fabułę.... i dlatego Bauldurs TAK, Icewind NIE....... ale graficznie bardzo dobrze, choć nigdy nie przyglądałem się zbyt dokładnie.

Haarald........... o co Ci chodziło z tym terenem i z tym, że mozemy być spokojni?????????? Ja jakoś nic szczególnego nie widzę w tym screenie..... poza tym to nie żaden Kapital, ale całe miasto - tak będzie wyglądało Necropolis na mapie przygody....... więc... jak możesz COKOLWIEK wywnioskować?..... Oficjalnie wiadomo już, że każde miasto będzie miało swój własny niepowtarzalny klimat i będzie budowane na naturalnym dla danej rasy środowisku.

Według mnie to wszystko by właśnie sugerowało powrót do koncepcji H3, ale pewni być nie możemy.........

Tak czy inaczej NWC zgodziło się gdzieś na Celestical Heavens z tym, że miasta powinny mieć wygląd 'rodzimy' dla danej rasy...... było to oczywiście przy krytyce omawianego systemu uzależnienia widoku zamków od terenu.......

___________
Neutralność nie zawsze jest możliwa...
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Faramir



Dołączył: 24 października 2002
Posty: 164
Skąd: za chwilę Poznań

Wysłany: 5 czerwca 2003     HOMM-V a komercja Odpowiedz z cytatem

>>>Tak samo marzy mi się aby ktoś wykupił projekt Sir-Tech o nazwie Jagged Alliance. To była naprawdę świetna gra (JA-II rok: 1999). <<<

Ano rzeczywiście pikna. Pamiętam jeszcze te chwile gdy najeżdżałem Meduną mymi boskimi najemnikami. Jednak jej do końca nie przeszłem, zatrzymałem się właśnie w Medunie. Zakończyłem grać bo musiałem, a potem jakoś nie było okazji żeby do gierki wrócić. jednak Jagged Aliance jest naprawdę wysoko w moich osobistych rankingach...

A tak w ogóle, to jeśli zaczynacie schodzić z tematu i chelibyście to uporządkować to zgłaszajcie się do mnie, bo moderator dla ludzi jest, a nie odwrotnie:)

___________
Często i gęsto!
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Haarald



Dołączył: 23 kwietnia 2003
Posty: 164
Skąd: Ors Imperior

Wysłany: 6 czerwca 2003     HOMM-V a komercja Odpowiedz z cytatem

Acid Dragon (cytat):

Haarald........... o co Ci chodziło z tym terenem i z tym, że mozemy być spokojni?????????? Ja jakoś nic szczególnego nie widzę w tym screenie..... poza tym to nie żaden Kapital, ale całe miasto - tak będzie wyglądało Necropolis na mapie przygody....... więc... jak możesz COKOLWIEK wywnioskować?..... Oficjalnie wiadomo już, że każde miasto będzie miało swój własny niepowtarzalny klimat i będzie budowane na naturalnym dla danej rasy środowisku.

Według mnie to wszystko by właśnie sugerowało powrót do koncepcji H3, ale pewni być nie możemy.........

Tak czy inaczej NWC zgodziło się gdzieś na Celestical Heavens z tym, że miasta powinny mieć wygląd 'rodzimy' dla danej rasy...... było to oczywiście przy krytyce omawianego systemu uzależnienia widoku zamków od terenu.......


1. No to zacznę od zamku martwiaków:
Nazwa sugeruje że to jest capital undead czyli nie zamek a coś związanego z gromadzeniem pieniędzy (złota). Zresztą na pierwszy rzut oka widać że to nie może być zamek. Myślę, że tak będzie wyglądać "stolica" zamku martwiaków czyli odpowiednik wybudowanego w HOMM-III capitolu tak samo zupgrejdowanego z ratusza. Obejrzyj screen dokładnie a zobaczysz że nie ma tam ani potężnych umocnień jedynie jakaś marna brama i słabe mury. Widzimy jakąś wieżę ale może być to tylko jakiś dodatek, choć z drugiej strony marzy mi się dodatkowa wieża wynikająca z budowy takiego obiektu jak capitol/capital.
Z tego mozna wnioskować, ze undead capital, a także ratusz (obiekty dające money) będą widoczne na mapie przygody w obrembie murów miejskich (ratusz może nawet i bez?)

2. Podłoże. No przecież widać je wokół zamku. Choc może rzeczywiście zbyt przedwczesne to osądy. Aby mieć pełny poglad trzeba by zobaczyć więcej screenów co czeka nas nie później niż we wrześniu tego roku. B.t.w. pewnie wielu z was zanim HOMM-IV sie ukazał było oczarowanych screenami?

3. Podłoże rodzime.
Przecież są podłoża neutralne, więc nie widzę przeszkód aby w takich sceneriach się pojawiały. Pomyślcie o czymś jeszcze - taki sam wygląd miast przecież nudzi, jest zbyt monotonny i przede wszystkim mylący.
Niech chociaż dadzą nam przynajmniej po 8 różnych scenerii na gruncie rodzimym. Nie wyobrażam sobie kroku wstecznego. Byłby one uzależnione od otaczających zamek obiektów.
To co teraz napiszę to własciwie na daleką przyszłość: widok w wewnąterz zamków całkowicie podporządkowany mapie przygody (zintegrowany z mapą przygody). Obiekty na mapie przekładają sie na wygląd wewnętrzny zamków i np.: sąsiedztwo jakiegoś generatora, tartaku gdzieś dalej w tle jezeli taki się znajduje w pobliżu zamku.

Co do Jaggedów Faramirze:
Wiem że to niewłasciwe miejsce na dyskusje ale dodam że rozczarowałem się JA2,5 UB. Wkurza mnie brak edytora na Arulco bo kazdy stworzyłby swoje własne i gra nadal by żyła.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Acid Dragon



Dołączył: 3 stycznia 2003
Posty: 164
Skąd: planetoida Terra

Wysłany: 6 czerwca 2003     HOMM-V a komercja Odpowiedz z cytatem

1. Oj nie Haaraldzie.... mylisz się.. jeśli gdzieś napotkałeś na nazwę kapital to nie był to błąd, ale była to nazwa nieścisła. Określenie kapital może także oznaczać zamek, w którym wybudowano kapitol (w H3 zamek taki jest oznaczony flagą na górze), więc słowo to może mieć dwa znaczenia. Poza tym screen wygląda lepiej w powiększeniu w serwisie jaskini o H5 (podpisane jest "Necropolis - miasto nieumarłych" i z wiadomości NWC wynika iż przedstawia on realny wygląd miasta, gdyż miasta na mapie mają być po prostu miniaturką tego, co zobaczymy po 'wejściu' do miasta, a przecież na tym screenie możemy wyraźnie zobaczyć część "zamkową" (czyli fort, cytadela lub zamek), gildię magii oraz jakiś generator stworzeń (lub nawet 3 generatory).

2. to, że wokól miasta jest takie czy inne podłoże jeszcze nic nie oznacza, bo nie wiemy, jakie podłoże jest w środku, a jak już mówiłem, w środku miast każda rasa przystosowywała zamek do swoich ulubionych warunków.

3. Napisałeś: "Nie wyobrażam sobie kroku wstecznego. "
Więc radzę zacząć sobie wyobrażać, bo bardzo wielu fanów właśnie tak chciało.. i ja także :). Wolałbym jedną niepowtarzalną scenerię dla każdego zamku niż 50 wersji tego samego z różnym kolorkiem. Poza tym, zauważ, że uzależnienie widoku miast od terenu praktycznie uniemożliwia stworzenie ciekawej scenerii, bo przecież na terenie magmowym, to wcale nie lawa jest najważniejsza i najciekawsza, ale te wszystkie kratery, rzeki i jeziora ognia, bezdenne przepaście, wulkany......, których siłą rzeczy nie możnaby za każdym razem umieszczać w każdym zamku. Więc wolałbym, aby były chociaż w jednym - w Inferno oczywiście, niz aby nie pojawiły się nigdzie.

___________
Neutralność nie zawsze jest możliwa...
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Haarald



Dołączył: 23 kwietnia 2003
Posty: 164
Skąd: Ors Imperior

Wysłany: 11 czerwca 2003     HOMM-V a komercja Odpowiedz z cytatem

No wiesz z tym wyglądem wewnątrz zamków dałoby się zrobić jeszcze inaczej i co zabawne o wiele prościej. Ale zważ jeszcze na sytuacje ze mamy zamki na śniegu i na pustynii. Z twojego postu wynika ze skupiasz się na tych "mrocznych" Nekropolis i Inferno. Dobra niech sobie będą na terenach sobie właściwych i na odwrót zamki "dobrych" nie powinny być na gruntach "złych"
Ja to widzę w ten sposób:
- 20 rodzajów scenerii dla zamków złych na jedynym możliwym podłożu (inny układ gór, układ chmur, odcień mrocznego nieba, moze nawet inaczej ułozone budynki i zamek)
- cztery dodatkowe śnieg i pustynia przemieszane z lavą (w oczywiście mrocznym klimacie)
- po 6 rodzajów scenerii dla każdego podłoża w przypadku innych zamków (oprócz lavy i terenów przeklętych)

Każdy z zamków powinien być niepowtarzalny z wyglądu (czyli nie powinno być drugiego takiego samego na mapie)

Wiesz co Acid Dragonie? Chciałbym także aby te było kilka rodzajów wyglądu dla każdego zamku. Różniłyby się nieco od siebie już na mapie przygody. No ale to raczej dyskusja na kolejne części Herosów.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Acid Dragon



Dołączył: 3 stycznia 2003
Posty: 164
Skąd: planetoida Terra

Wysłany: 11 czerwca 2003     HOMM-V a komercja Odpowiedz z cytatem

No cóż...... przyznaję, że byłoby to pewne wyjście z sytuacji, ale w takim razie co zrobić z tymi "dobrymi" zamkami, które jakiś mapmaker ułoży na "złym" terenie?... jeżeli mimo tego, będą miały swój rodzimy teren, to będzie to pewna niekonsekwencja, inaczej znowu moga powychodzić jakieś koszmarki...... więc jest pewna luka.....

Najbardziej w tym podoba mi się pomysł z różnym ułożeniem budynków, ale przyznaję, że ja większy nacisk niż na teren, niebo, ukształtowanie powierzni kładłbym na charakterystyczne elementy (ażeby nie skupiać się tym razem na mrocznych zamkach, to zobaczmy życie i naturę) takie jak drzewa, polany, jakieś obeliski, pomniki, góry, doliny, budynki "mieszkalne" (były chyba tylko w H3 - mówię o tych chatkach (ew. grobach :)) co to nie miały żadnego zastosowania, ale ładnie wyglądały i przybywało ich wraz z rozbudową miasta) i inne elementy wzbogacające krajobraz..... Każdy ma swój gust i ja wolałbym widzieć raczej te elementy niż zmieniający się teren, niebo, etc. ...... jednak istnieje pewna niezwykle nikła szansa, że można by było zrobić obie rzeczy..... ale pracy z tym NWC miałoby sporo.

Faktem jest, że:
- W H3 każdy typ miasta wyglądał niepowtarzalnie, ale dwa miasta tego samego typu nie różniły się niczym
- W H4 każde miasto miało inny teren, ale układ budynków i ogólny wygląd był wszędzie taki sam lub bardzo podobny.

Chcąc uzyskać najlepszy efekt trzeba by połączyć najlepsze elementy z obu części. Jest to możliwe, ale bardziej teoretycznie niż praktycznie. Gdybym jednak miał wybierać - wybrałbym system z H3, choć kusi mnie wizja absolutnie niepowtarzalnych miast....... (no gdzie ja w końcu wybudowałem to siedlisko? :)

___________
Neutralność nie zawsze jest możliwa...
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
©2002, 2003, 2004, 2005 Jaskinia Behemota
Template made by Valturman.
Powered by gnomePHP.
Pieczę nad Starym Forum sprawuje Crazy.