Imperium Jaskini Behemota
tarcza Witaj na Starym Forum Jaskini Behemota.
Zostało Ono stworzone przez ixcesala z uwagi na problemy z forum Ezboard 10 grudnia 2002. Służyło Jaskiniowcom dzielnie do sierpnia 2005 roku, kiedy to dominium i podwładnych Behemota dotknął Wielki Trek, po którym przez 10 miesięcy Jaskinia nie funkcjonowała.
Wszystkim, którzy przyczynili się do rozwoju Imperium Jaskini Behemota, zarówno poprzez pracę techniczno-graficzną, jak i osobom które współtworzyły klimat - dziękujemy.
Zapraszam do obejrzenia tego swoistego muzeum, które wiąże się ze wspaniałymi wspomnieniami niemałej części Jaskiniowców.
Kasztelan Crazy

Wróć do strony głównej Jaskini Behemota.
Rejestracja (chciałbym klucze)Rejestracja (chciałbym klucze)  

PrzewodnikPrzewodnik      LinksLinkownia     SzukajSzukaj     Śledzone tematyŚledzone tematy     Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości
ProfilProfil     MieszkańcyMieszkańcy     GrupyGrupy     ZalogujZaloguj
Ostatnio odwiedziłeś nas:
Obecny czas to: 2024-03-29 5:37:23
Autor Wiadomość
Aramil



Dołączył: 1 maja 2005
Posty: 164
Skąd: Naggaroth, kraj mrocznych elfów

Wysłany: 1 czerwca 2005     O grafice w M&M Odpowiedz z cytatem

Zacząłem grać w M&M 6 i przyglądając się lepiej grafice dostrzegłem, że jest lepsza niż w 7 i 8! Dziwne, co nie?? :D
___________
"We are the most civilsed race in the world. We have more exquisite ways to kill than any other."
Lord Vraneth the Cruel , master of Har Ganeth
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Acid Dragon



Dołączył: 3 stycznia 2003
Posty: 164
Skąd: planetoida Terra

Wysłany: 1 czerwca 2005     O grafice w M&M Odpowiedz z cytatem

Rzeczywiście dziwne i według mnie - nieprawdziwe. MM8 ma możliwość wykorzystywania akceleratorów 3D, ma znacznie lepiej ukształtowane powierzchnie terenów, a ogromna większość elementów jest lepiej i dokładniej narysowanych. Że o wstawkach filmowych czy ekranie ekwipunku postaci nie wspomnę.

Jedyne, co dla mnie przemawia na korzyść MM6, to niektóre grafiki potworów - w szczególności smoki.

___________
Neutralność nie zawsze jest możliwa...
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Aryene



Dołączył: 22 stycznia 2005
Posty: 164
Skąd: tam gdzie diabeł mówi dobranoc...

Wysłany: 1 czerwca 2005     O grafice w M&M Odpowiedz z cytatem

Wystarczy przyjrzeć się wszstkim elementom jakie wymienił Acid, porównać pcje konfigurowania grafiki, spojrzeć po prostu na świat żeby obiektywnie ocenić grafikę. Wg. mnie zdecydowanie najlepsza jest pod tym względem ósemka.

@Acid: co do smoków się nie zgodzę, w szóstce wydają mi się nienaturalnie grube :P Natomiast w ósemce mają lepiej dobrane kolory, bardziej naturalnie. I nie wyglądają na otyłe ;)

___________
Najgorzej jest poznać własne bóstwo...
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
mah



Dołączył: 29 października 2002
Posty: 164
Skąd: Między Górze

Wysłany: 2 czerwca 2005     O grafice w M&M Odpowiedz z cytatem

Siódma część cyklu ma bardzo podobną szatę graficzną do ósemki.
Jednak i ja skłaniał bym się do opini, że 8 ma lepszą grafikę.
Głównie przez wygląd postaci w inventory. Jakoś bardziej podobają mi się także przedmioty.

___________

Imię twe – Patriota,
Kto nie zna korzeni, ten nie zrozumie
W sercu ogień nie zgasł,
Kto nie z nami, ten przeciw nam !



АРИЯ - Патриот
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Aramil



Dołączył: 1 maja 2005
Posty: 164
Skąd: Naggaroth, kraj mrocznych elfów

Wysłany: 2 czerwca 2005     O grafice w M&M Odpowiedz z cytatem

No może i tak, ale mam teraz tak cieńkiego kompa że akceleratora nie moge włączyć :D
___________
"We are the most civilsed race in the world. We have more exquisite ways to kill than any other."
Lord Vraneth the Cruel , master of Har Ganeth
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Greyhawk



Dołączył: 10 maja 2005
Posty: 164
Skąd: z miejsca, w którym ma swój początek legenda - z planetoidy Terra

Wysłany: 3 czerwca 2005     O grafice w M&M Odpowiedz z cytatem

Cóż, najlepsza graficznie rzeczywiście jest ósemka... Choć muszę przyznać, że niektóre czary (np. ognisty pocisk) o wiele lepiej wyglądały w szóstce... No ale jeśli chodzi o mapy (że wspomnę tylko o wulkanie na archipelagu Krwawego Sztyletu, czy o świetnie ukształtowanym terenie w Wąwozie Garoty) i potwory (Kościane Smoki, Jednorożce) to z części VI z VIII nawet nie ma co porównywać...

P.S. A tak z nieco innej beczki - dlaczego po włączeniu akceleracji sprzętowej w M&M7 i w M&M8 potwory mają dziwne barwy (ich ulepszone wersje są np. całe zielone lub niebieskie)? Błąd znika po wyłączeniu opcji 'rozmywanie' z tym że wtedy wszystkie rodzaje danego potwora wyglądają identycznie... Dziwne... :?

___________
"I ujrzałem niebo nowe i ziemię nową, bo pierwsze niebo i pierwsza ziemia przeminęły..."
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Acid Dragon



Dołączył: 3 stycznia 2003
Posty: 164
Skąd: planetoida Terra

Wysłany: 3 czerwca 2005     O grafice w M&M Odpowiedz z cytatem

może i dziwne, ale wynika to właśnie z zastosowania środowiska 3D, w którym to silnik graficzny MM7-8 jest nieco inny i z nieznanych mi powodów nie pozwala na zastosowanie wielu palet barw dla tych samych zestawów grafik (potworów)....

...... właściwie to nic sensownego nie powiedziałem :P, ale tak czy inaczej jest to poprawne działanie gry - a przynajmniej takie, jakie zostało wprowadzone przez autorów.

___________
Neutralność nie zawsze jest możliwa...
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Mortai



Dołączył: 7 maja 2004
Posty: 164
Skąd: Bogate Miasto Hanzetyckie

Wysłany: 4 czerwca 2005     O grafice w M&M Odpowiedz z cytatem

Zdecydowanie MM8. Po prostu najładniejsze z tych trzech. MM6 znam po screenach tylko, ale chyba MM8 jest lepsze ze patrząc na grafikę.
___________
HoMM sweet HoMM

Powiedzcie, kogo mam zlikwidować. Z chęcią pomogę... :)
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Xian



Dołączył: 3 listopada 2004
Posty: 164
Skąd: Zgorzelec/Midgard

Wysłany: 9 czerwca 2005     O grafice w M&M Odpowiedz z cytatem

M&M VI ma "dziwną" grafike. Mam tu na myśli przedewszystkim palete kolorów i portrety.

Co do grafiki w M&M VII-VIII. Obie gry korzystają z dobrodziejstw akceleratorów graficznych, ale odziwo bardziej gra podoba mi się w wersji programowej grafiki. A dlaczego? Dlatego, że wszystkie potwory, NPC itd. wyglądają o niebo lepiej. Przykład? Np. Ptak Gromów różni się tym od Roka, że ma złote końce skrzydeł (upierzenie) i jest większy. W wersji akcelerowanej Ptak jest różowy :mrgreen: Podobnie rzecz się ma w przypadku wejść do budynków, wrót, drobnych ornamentów, które w wersji akcelerowanej są tak rozciągnięte i rozmazane .... Z drugiej strony ofekty czarów bez akceleracji wołają o pomstę podobnie, jak textury podłoża, gór itd. Troszke walą pixelami po oczach. Ale z dwojga złego ostatecznie wybieram ładne potwory :roll:

___________
When there's no more room in hell, the dead will walk the earth...
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Fuuzy



Dołączył: 19 października 2002
Posty: 164
Skąd: Wasilków na Podlasiu (to nieprawda że ludzie porozumiewają się tu językiem gestów i chrząkni

Wysłany: 14 czerwca 2005     O grafice w M&M Odpowiedz z cytatem

Ojoj... zbyt dużo się dziś nie nagadam...

Technicznie - MM8 rzecz jasna...

Stylistycznie - MM6


O ile pierwszy wybór wydaje się oczywisty (trudno znaleźć kontynuację o grafice gorszej od poprzednika ;)) o tyle drugi wymaga wyjaśnienia.

MM6 ma zdecydowanie najwięcej realizmu - portrety, wygląd przedmiotów, wnętrz domów... większość z tych rzeczy została oparta na zdjęciach co dodaje grze niesamowitego klimatu... którego niestety MM7 i 8 już nie miały (większość grafik, zwłaszcza portrety była koszmarnie plastikowa)... co jednak nie przeszkadza im w tworzeniu świetnego klimatu ;)

___________
Mamo! Spójrz! Jestem w Internecie...
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Marten



Dołączył: 12 kwietnia 2005
Posty: 164
Skąd: Ciemne Miasto

Wysłany: 16 czerwca 2005     O grafice w M&M Odpowiedz z cytatem

Podpisuję się obiema rękoma pod tym co napisał Fuuzy.. Od siebie dodam, że grafika w MM6 jest moim zdaniem lepsza również dlatego, że jest bardziej bajkowa.. Barwy są cieplejsze i bardziej nasycone, niż w następnych częściach, które to wydają się być trochę zbyt ponure, co np. w Lesie Tulareańskim IMO nie powinno mieć miejsca.

Kolejna sprawa.. Może tylko ja odnoszę takie wrażenie, ale w MM7 i 8 kłuje w oczy efekt nakładania się sprite'owych postaci i potworów na podłoże.. coś jak efekty specjalne w starych filmach :) O ile w MM6 zjawisko to również jest widoczne, o tyle w następnych częściach jest jeszcze bardziej wyraziste... Nie wiem z czego to wynika. Może z tego, że grafika podłoża w następnych częściach została poprawiona i jest akcelerowana, natomiast sprite'y są nadal te same i na zasadzie kontrastu jeszcze wyraźniej kreśli się między nimi różnica.

No i portrety postaci.. tutaj wyraźnie widać, że więcej starań dołożono przy tworzeniu tych z MM6. W końcu to prawdziwe zdjęcia aktorów, odpowiednio przefiltrowane i zmodyfikowane na potrzeby gry. W MM7 i 8 postacie są plastikowe i sztuczne, a szczególnie portrety drużyny, bo NPC'owe ujdą w tłoku:)

___________
No matter how dark the night, morning always comes...
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
©2002, 2003, 2004, 2005 Jaskinia Behemota
Template made by Valturman.
Powered by gnomePHP.
Pieczę nad Starym Forum sprawuje Crazy.