Imperium Jaskini Behemota
tarcza Witaj na Starym Forum Jaskini Behemota.
Zostało Ono stworzone przez ixcesala z uwagi na problemy z forum Ezboard 10 grudnia 2002. Służyło Jaskiniowcom dzielnie do sierpnia 2005 roku, kiedy to dominium i podwładnych Behemota dotknął Wielki Trek, po którym przez 10 miesięcy Jaskinia nie funkcjonowała.
Wszystkim, którzy przyczynili się do rozwoju Imperium Jaskini Behemota, zarówno poprzez pracę techniczno-graficzną, jak i osobom które współtworzyły klimat - dziękujemy.
Zapraszam do obejrzenia tego swoistego muzeum, które wiąże się ze wspaniałymi wspomnieniami niemałej części Jaskiniowców.
Kasztelan Crazy

Wróć do strony głównej Jaskini Behemota.
Rejestracja (chciałbym klucze)Rejestracja (chciałbym klucze)  

PrzewodnikPrzewodnik      LinksLinkownia     SzukajSzukaj     Śledzone tematyŚledzone tematy     Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości
ProfilProfil     MieszkańcyMieszkańcy     GrupyGrupy     ZalogujZaloguj
Ostatnio odwiedziłeś nas:
Obecny czas to: 2024-04-25 15:51:58
Autor Wiadomość
Ururam Tururam



Dołączył: 17 października 2002
Posty: 164
Skąd: Próżnia między światami

Wysłany: 17 listopada 2003     Wybór jednostek w zamkach Heroes V. Odpowiedz z cytatem

Witam!

Jako że wszelkie znaki na niebie i ziemi wskazują, że Ubisoft ma zamiar wysłuchać głosu graczy w sprawach związanych z produkcją Heroes V, niniejszym ogłoszeniem rozpoczynmamy cykl ankiet poświęconych kilku kluczowym dla następnej odsłony Herosów sprawom. Jeszcze w Osadzie poruszany był niegdys problem "Czy bohater powinien walczyc osobiście?". Zestawienie wyników wraz z komentarzami, które najpierw zamierzaliśmy wysłać do 3DO zostanie wysłane teraz do Ubi. Pora na ciąg dalszy.

Problem stawiamy nastepująco:

:arrow: Jak powinien wyglądać wybór jednostek w zamkach Heroes V?

Możliwości do wyboru:

:?: Po jednym rodzaju generatorów na poziom istot w zamku. Wada - mniej jednostek. Zaleta - proste i przejrzyste.
:?: Możliwość ulepszenia (upgrade'u) niektórych jednostek, dla których jest to logicznie uzasadnione (np łucznicy na strzelców, magowie na czarodziejów). Wada - część jest ulepszalna, a część nie (niekonsekwencja). Zaleta - logiczna spójność.
:?: Możliwość ulepszania wszystkich jednostek. Wada - 'przyjechał sponsor i przemalował smoki'. Zaleta - konsekwencja w programie.
:?: Brak ulepszeń, za to kilka jednostek do wyboru. Wada - w 90% przypadków, gracz wybierze jednostkę lepszą. Zaleta - większe zróżnicowanie gry.
:?: Dostępny i wybór i ulepszenia. Wada - nadmierne skomplikowanie. Zaleta - najwięcej jednostek.

Głosowanie potrwa trzy tygodnie. Wszyctkich odpowiadających na ankietę prosimy gorąco o uzasadnianie swojego stanowiska. Komentarze i uzasadnienia są znacznie wartościowsze od liczbowego wyniku!

Przez czas trwania ankiety temat bedzie przyklejony.

___________
Hoc est opus!
(Caffa et bucella per attractionem corporum venit ad stomachum meum.)
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Acid Dragon



Dołączył: 3 stycznia 2003
Posty: 164
Skąd: planetoida Terra

Wysłany: 17 listopada 2003     Wybór jednostek w zamkach Heroes V. Odpowiedz z cytatem

Wszystkie jednostki powinny mieć wersję ulepszoną, a nawet wersję ulepszoną wersji ulepszonej. Mam głęboko... gdzieś logiczną zależność. Smoków tylko "przemalowanych" może być i trzydzieści (dokładnie w grach MM-HoMM pojawia się ich 38 więc nie widzę przeszkód). Wybieranie jednostek całkowicie rujnuje całą różnorodność. Każdy wybiera praktycznie zawsze ten sam, zbliżony do uniwersalnego zestaw jednostek.

Gdy tego wyboru nie ma, to trzeba się nauczyć, jak walczyć z tylko jednym strzelcem w armii, jak grać wolnymi jednostkami i jak wykorzystywać fakt, że w grze mamy także ogólnie bardzo mało użyteczną jednostkę. A ja nie chcę banalnie prostej gry, w której wszystko można dostosować. To gracz ma się dostosować do warunków gry, a nie gra do gracza.

Ulepszanie z kolei tą różnorodność zwiększa, bo pozwala jeszcze dłużej rozbudowywać zamek, jeszcze dłużej rosnąć w siłę i przez dłuższy czas wykorzystywać strategię (w rozbudowie), która może okazać się lepsza/gorsza niż przeciwnika. W H4 po tygodniu zamki różnych graczy wyglądają praktycznie tak samo - strategia rozbudowy jest oczywista i nie stwarza najmniejszych problemów. Na pomysły rozbudowy zamków w H3 powstało już bardzo dużo koncepcji, ale ogólnie wszystko zależy od typu zamku i warunków mapy. Ulepszanie jednostek powoduje, że przy grze trzeba jeszcze bardziej myśleć i się wysilać kiedy, jakie ulepszenie należy wykonać. Nie wspominając już o dodatkowej frajdzie gdy uda nam się 'coś jeszcze' osiągnąć, jeszcze bardziej wytrenować armię, a nie zakończyć rozbudowę miasta po dwóch tygodniach.

Na koniec - dlaczego ta ulepszona wersja ulepszonej wersji. W niektórych grach strategicznych jednostki mają aż po 5 ulepszeń, co stwarza dodatkową różnorodność - przeciwnik przychodzi do nas wytrenowanymi legionistami, podczas gdy my mamy tylko poborowych w tej samej ilości. I co? przegrywamy przy minimalnych stratach przeciwnika. Mamy tu nawet tą wstrętną logiczną zależność, której tak nie lubię. Tak być powinno. Natomiast przy zaledwie jednym ulepszeniu jednostki jeszcze zbyt mało się od siebie różnią (choć nie wszystkie - np. elf i grand elf, olbrzym i tytan), żeby naprawdę poczuć różnicę. Dodatkowe poziomy ulepszania byłyby zdecydowanie najlepszym wyjściem.

___________
Neutralność nie zawsze jest możliwa...
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Sir Wookash



Dołączył: 30 marca 2003
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 17 listopada 2003     Wybór jednostek w zamkach Heroes V. Odpowiedz z cytatem

Wybieram odpowieź nr. 4 :lol:

Ale tylko pod warunkiem, że byłoby to zrobione naprawdę dobrze. A mam nadzieję, że właśnie tak będzie :lol:

:arrow: Wybór jednostek - Jak napisał UT, w HoMMIV gracz miał wybraną jedną jednostkę, którą zawsze wybierał. Wg mnie najlepiej pod tym względem był zrobiony zamek Chaosu, gdzie nadal mam problemy czy wybrać Ifrita czy Nightmare'a. A i Meduza i Minotaur to wcale nie jest taki oczywisty wybór.

:arrow: Upgrade'y - nie podoba mi się sytuacja z czwórki, gdzie po dwóch tygodniach można było mieć rozbudowany cały zamek. Ale to również musi być odpowiednio zrobione. W trójce np. Enty zwykłe i ulepszone prawie niczym się nie różniły (tak pod względem wyglądu jak i statystyk). Świetne za to były ulepszenia indywidualne (przez wybranych bohaterów) np. Elfy w Strzelców itd.

No więc zakładam, że UbiSoft się przyłoży i zaznaczam wiadomo co :lol:

___________
Peace!
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
KerToiP



Dołączył: 4 lutego 2003
Posty: 164
Skąd: Łańcut

Wysłany: 17 listopada 2003     Wybór jednostek w zamkach Heroes V. Odpowiedz z cytatem

Ja bym chciał żeby wszystkie jednostki były conajmniej raz ulepszane. Gdy będzie takie zróżnicowanie to mając nawet dużo zasobów nierozbuduje się zamku max w miesiąc, ale trzeba będzie zbierać o wiele dłużej zasoby żeby wybudować kolejne ulepszenie a w między czasie rekrutować armie 8) . Ale zbyt duzo ulepszeń też nie może być bo co to za gra gdy po kilkunastu miesiącach niema się kasy żeby wybudować wszystkie budynki :) . Im więcej by było ulepszeń tym więcej ulepszeń musiałby mieć ratusz bo za mało by kasy dochodziło na armie i budynki.
___________
"Kiedy wschodzi słońce dostajesz to jako dar od rodziców,
swoje dzieci obdarowujesz tymże,
kiedy umierasz twoje dzieci kładą to na twojej mogile."

Jak ktoś zna odpowiedz to prosze na PW :)
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Ururam Tururam



Dołączył: 17 października 2002
Posty: 164
Skąd: Próżnia między światami

Wysłany: 17 listopada 2003     Wybór jednostek w zamkach Heroes V. Odpowiedz z cytatem

Skoro już nie jestem pierwszy, bo wypowiedział się Acid i inni ;) , mogę przedstawićć swoje zdanie:

Jestem przeciw istnieniu zarówno apgrejdów jak i wyboru. Jeśli trzeba - niech będzie więcej jednostek w zamku, czy neutralnych, choćby łucznicy i kusznicy, czerwone i czarne smoki. Brak ulepszeń to zdecydowanie jesen z ważniejszych powodów dla których przedkładam Herosów IV i I nad II i III. Przemalowywanie smoków nie jest nawet śmieszne. Jest żałosne.

___________
Hoc est opus!
(Caffa et bucella per attractionem corporum venit ad stomachum meum.)
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Acid Dragon



Dołączył: 3 stycznia 2003
Posty: 164
Skąd: planetoida Terra

Wysłany: 17 listopada 2003     Wybór jednostek w zamkach Heroes V. Odpowiedz z cytatem

[----] [Wycięta nic nie wnosząca uwaga. UT]

PS. każdy ma swój gust, ale od razu "żałosne" ?. Dla mnie jest to ogromny plus.... chociaż biorę poprawkę na to, jak się nazywam :P. 14 smoków w WoGu to i tak za mało...... hmmm....

___________
Neutralność nie zawsze jest możliwa...
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
McGregor



Dołączył: 22 lipca 2003
Posty: 164
Skąd: zielona górzysta wyspa na północy

Wysłany: 17 listopada 2003     Wybór jednostek w zamkach Heroes V. Odpowiedz z cytatem

Wyniki ankiety beda takie jak podzial miedzy milosnikami III i IV czesci. Zreszta o to chodzi. Mnie osobiscie IV nie zachwycilo, dlatego wybralem opcje z ulepszeniami bez wyboru. Bardziej od roznorodnosci smokow denerwuje mnie przyrost w systemie dziennym, a nie jak w III tygodniowym.
___________
Głupi nie wie że jest głupi, a mądry to wie.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Acid Dragon



Dołączył: 3 stycznia 2003
Posty: 164
Skąd: planetoida Terra

Wysłany: 17 listopada 2003     Wybór jednostek w zamkach Heroes V. Odpowiedz z cytatem

[----] [Wycięta nic nie wnosząca uwaga. UT]

Myślałem o ostatniej opcji - w sumie, nie przeszkadza mi skomplikowanie gry, a wybór np. jedna, niemożliwa do ulepszenia silna jednostka czy słabsza, za to taka którą można ulepszyć - byłby mile widziany. niestety właśnie WĄTPIĘ, żeby coś takiego mogło być dobrze zrobione. Ludzie tworzący HoMM.... no właśnie - to LUDZIE i czasem wyjdzie im jakiś dobry, zbilansowany zestaw jednostek, a czasem nie. Im większa komplikacja - tym mniejszą ma się kontrolę nad całością. W rezultacie mógłby powstać niezły chaos, a stworzenie samej koncepcji (nie mówiąc już o wykonaniu zaprogramowaniu) zajęłoby naprawdę dużo czasu.

Opcja, żeby nie było niczego to po prostu powrót do HoMM1, a ja uważam, że gra powinna ewoluować, a nie cofać się. (gdyby ktoś miał wątpliwości: przejście do H4 było zdecydowanie bardziej REwolucją niż ewolucją :) . Gdyby w zamkach znów można było spotkać tylko 6 jednostek (i JEDEN gatunek smoka - zgroza) to H5 nazwałbym pod tym względem naprawdę prymitywną.

___________
Neutralność nie zawsze jest możliwa...
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Ururam Tururam



Dołączył: 17 października 2002
Posty: 164
Skąd: Próżnia między światami

Wysłany: 19 listopada 2003     Wybór jednostek w zamkach Heroes V. Odpowiedz z cytatem

Bardzo proszę o posty z rzeczowymi argumentami.
Ten temat to nie jest miejsce na żartobliwe dyskusje na marginesie tematu!


Wycięty został jeden post w całosci i fragmenty dwu innych.

___________
Hoc est opus!
(Caffa et bucella per attractionem corporum venit ad stomachum meum.)
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Haarald



Dołączył: 23 kwietnia 2003
Posty: 164
Skąd: Ors Imperior

Wysłany: 19 listopada 2003     Wybór jednostek w zamkach Heroes V. Odpowiedz z cytatem

No więc ja miałbym coś na ten temat do powiedzenia.
Jednostki, Umiejetności, tryb walki i system magii to bodaj najbardziej "dyskusyjne" tematy ponieważ zawsze będą się ścierały jakieś opcje za i przeciw czy nawet posrednie. Jezeli twórcy gry mają się opierać na opiniach fanów to szczerze mówiąc bedą mieli trudny orzech do zgryzienia by zaspokoić potrzeby i jednych i drugich, a może nawet i trzecich. tak Czy owak to oni sami zadecydują co jest najbardziej sensowne i logiczne a co mija się z celem.

Opcja Pierwsza: Po jednym rodzaju generatorów na poziom istot w zamku.
Jak dla mnie zbyt proste. To poprostu wieje nudą, gra na pewno na tym straci.

Opcja Druga: Możliwość ulepszenia (upgrade'u) niektórych jednostek, dla których jest to logicznie uzasadnione (np łucznicy na strzelców, magowie na czarodziejów)
Taka opcja byłby rozsądna choć musi upgrejdy musiałby obejmować jakieś konkretne poziomy a nie wybrane jednostki, np.: niższe poziomy. Co do innych poziomów to możnaby na mapie przygody wprowadzić specjalne obiekty upgrejdujące, np.: elfów na snajperów (sharpshooter), magów na ... (nie pamiętam nazwy (AB się kłania)
Jednostki najwyżyszego poziomu nie powinny byc upgrejdowane ponieważ sa dośc silne.

Opcja trzecia: Możliwość ulepszania wszystkich jednostek
Hmm... juz cos o tym napomknąłem wyżej

Opcja Czwarta: Brak ulepszeń, za to kilka jednostek do wyboru
Skupię sie na wyborze jednostek. Otóż powinien zostać ale jedynie w przypadku jednostek niższych poziomów. Warunek podstawowy: obie jednostki muszą być równie atrakcyjne, a w HOMM-IV po części to sie udało, np.: w przypadku minotaur-meduza, harpia-nomad, behemot-ptak gromu, mnich-krzyżowiec. natomiast nie wyszło w przypadku Anioł-Czempion poprostu zabrakło jeszcze jednego poziomu. Czemion jako jednostka najwyższego poziomu to bezsens.

Opcja Piąta: Dostepny wybór i ulepszenia
To jest najlepsza możliwość ponieważ daje nam maksymalne urozmaicenie gry i za tą głosuję.
Skomplikowane? Nie sądzę to jest śmiesznie proste. Na innym forum podałem pomysł na standardowy układ jednostek w zamku (nawet jakie stworzenia) i przytoczę jako przykład.

Proponowałem pierwotnie:

Level 1:
A. Jednostka podstawowa, którą można upgrejdować na dwa różne sposoby:
- albo wojownik
- albo łucznik/mag (losowe czary poziomu 1)
(jednostki podstawowe: rusałka, szkielet, chłop, diablik, gnoll, goblin, chochlik, tryglodyta)
B. Inna jednostka poz. 1
Wszystkie obkietky bez opcji wyboru - razem cztery jednostki poz. 1

Level 2 i 3
Po dwie jednostki na poziom z możliwością wyboru

Level 4 i 5
Jedna jednostka

Jeden z forumowiczów - Manticore zaproponował inne rozwiązanie do tego pomysłu: wszystkie Jednostki możemy upgrejdować na dwa różne sposoby. jedyna wada to zbyt duża różnorodność na tak małą liczbę slotów. To jednak dałoby się po części obejść stosując metodę podwójnego wyboru:
- najpierw wybieramy generator (jeden z dwóch)
- nastepnie wybieramy rodzaj upgrejdu (jeden z dwóch)
Zaletą tego rozwiązania jest powiększenie drzewka technologii, wadą trzy rodzaje danej jednostki. Gdyby powiększyć liczbę slotów z 7-10 to nie byłoby z tym kłopotu.

Na tym kończę.
Haarlad

P.S. UT, a moze założyłbyś temat odnośnie edytora map? To jest równie ważna sprawa. Należy przecież rozbudować możliwości edytora (zwłaszacza skryptów). Znalazłoby się sporo uwag odnośnie nowych rozwiązań no i co ważne jego funkcjonalności.

[UT: O edytorze na pewno podyskutujemy... Po kolei przejdziemy przez większość ważniejszych problemów, nie wszystko naraz... ;-) Tak przy okazji: znzcznie ważniejsze jest ocenianie ogólnych koncepcji niż przedstawianie "gotowców", czyli konkretnych rozwiązań. Ze względów prawnych firma raczej nie użyje dokładnego rozwiązania danego problemu, który ktoś przedstawił jej w otwartej dyskusji - kwestia praw autorskich.]
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Duo



Dołączył: 30 grudnia 2002
Posty: 164
Skąd: Innocent

Wysłany: 20 listopada 2003     Wybór jednostek w zamkach Heroes V. Odpowiedz z cytatem

Ja również przedstawie moją koncepcje.
Co do wypowiedzi Acid Dragona to sie zgadzam. Powinno być tylko po jednym stworzeniu na poziom i jak najbardziej wskazane są upgardy (niekoniecznie tylko pojedyncze). Stworzeń powinno być tylko dlatego po jednym na poziom ponieważ uważam, że H IV straciło na atrakcyjności (ograniczenie liczby zamków) w porównaniu z H III. Myśle, że takie rozwiązanie będzie bardziej korzystne. Do tego muszą być upgady. To wpływa na taktyke rozbudowy.
Po jednym stworzeniu na poziom daje większe prodobieństwo dużej liczby zamków, a co za tym idzie spędzanie długich godzin przed kompem i opracowywanie nowych taktyk i strategii :D.
To narazie tyle. Jak jeszcze coś przyjdzie mi do głowy to sie tym podziele :)

___________
Jam częścią tej siły, która wiecznie zła pragnąc, wiecznie dobro czyni.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Thompson



Dołączył: 27 maja 2003
Posty: 164
Skąd: Starożytne Conflux w Radomiu

Wysłany: 20 listopada 2003     Wybór jednostek w zamkach Heroes V. Odpowiedz z cytatem

Powinny być po dwa typy jednistek za poziom (do wyboru) z możliwością upgreatowania...chociaż...........projekty zamków mogłyby być oparte na Heroes3 plus nowe jednostki...
___________
Kiedyś pewien człowiek powiedział, że prawda jest jedyną rzeczywistą rzeczą na świecie. Tylko ona zostaje, kiedy zedrze się zasłonę ciemności i cieni.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Thompson



Dołączył: 27 maja 2003
Posty: 164
Skąd: Starożytne Conflux w Radomiu

Wysłany: 20 listopada 2003     Wybór jednostek w zamkach Heroes V. Odpowiedz z cytatem

Popieram także pomysł Haaralda, bo jest nawet lepszy i w zasadzie tak mogło by być...... :twisted:
___________
Kiedyś pewien człowiek powiedział, że prawda jest jedyną rzeczywistą rzeczą na świecie. Tylko ona zostaje, kiedy zedrze się zasłonę ciemności i cieni.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
eMTi



Dołączył: 14 marca 2003
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 20 listopada 2003     Wybór jednostek w zamkach Heroes V. Odpowiedz z cytatem

hmm...
Zgadzam sie z Acid'em, ze smoków powinno być mnóstwo, ale NIE W ZAMKACH!
Dobra ja bym to widział tak:
W grze nie powinno być wiecej niż 3 poziomy jednostek.
1 poziom : standardowe dwie jednostki bez upgradów tak jak w h4.
2 poziom : tu powinny byc ich tyle ile sie zmieści, conajmniej 6 z możliwością wyboru 4 i każdą można upgradować conajmniej 2-3 razy.
3 poziom najwyższy : powinna byc tylko jedna jednostka, która będzie dobrze oddawała przynależność danego zamku, bez żadnych dodatkowych upgradów.

Z doświadczenia, wiem ze w walkach jednostki 1 poziomu i tak robia za tarcze lub przynete wiec nie ma co za bardzo z nimi kombinowac. Wiekszośc walk i tak opiera sie na jednostkach sredniego poziomu wiec ich powinno byc najwiecej. Rozdzielenie ich jeszcze na inne poziomu nie ma wiekszego sensu moim zdaniem, wiekszy wybór dadza tutaj upgrady niż podział. Jednostka najwyższego poziomu powinna być tylko jedna i możliwie cięzko dostępna (surowce). A co do smoków to powinno być ich mnóstwo, ale nie w zamkach tylko gdzieś poza nimi (w pieczarach czy gdzie one tam se żyją :)) i bez upgradów.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Michalson



Dołączył: 13 kwietnia 2003
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 20 listopada 2003     Wybór jednostek w zamkach Heroes V. Odpowiedz z cytatem

Już to powiedziałem w osadzie i powiem jeszcze raz:
moim zdaniem winno być pięć rzędów jednostek:
- na pierwszym i drugim byłyby po trzy jednostki, wybierałoby się dwie
-na trzecim i czwartym- dwie, wybierało by się jedną
piąty- jedna potężna
Ulepszenia zaś byłyby czasami, a niekiedy również wybierało by się pomiędzy dwoma ulepszeniami

:!: P.S- :Lwia część omysłu należy do mojego niezalogowanego brata. :!:
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
hadżdżi Dawud az Gossarah



Dołączył: 29 stycznia 2003
Posty: 164
Skąd: Skawina

Wysłany: 20 listopada 2003     Wybór jednostek w zamkach Heroes V. Odpowiedz z cytatem

Glosuje za ulepszaniem jednostek, dla ktorych jest to logicznie uzasadnione.
Jednak autorzy moga postarac sie, by bylo to uzasadnione dla wszystkich oddzialow.
Na przyklad czerwone smoki moga byc ulepszone na rycerzy dosiadajacych czerwonych smokow, dzinny przy ulepszeniu nie musza zmieniac plci itp.

___________
Nie zabijaj!
Martwy człowiek niczego od ciebie nie kupi.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Eru



Dołączył: 28 stycznia 2003
Posty: 164
Skąd: Łódź

Wysłany: 20 listopada 2003     Wybór jednostek w zamkach Heroes V. Odpowiedz z cytatem

m oim zdaniem jednostek powinno być dużo, a więc nie może być dużo zamków(problemy z balansem)ok 4-5
na poziomie jednostki powinny być wybierane no i kilka upgradów9nie koniecz nie wybór czy dana jednostka ma isę ulepszać w strzelaniu czy w walce w ręcz ale np. cz ma strzelać raz z kulą ognia czy zwykłe dwa lub trzy razy)
no i powinien być zlikwidowany jeden proble: w trójce Nekropolia miała jednostke strzelającąna 5 poziomie, a Bastion na 3, co sprawia w pewnych momentach problemy w bitwach....
Na każdym pozimie(oprócz ostatniego) powinna być do wybrania conajmniej jedna jednostka strzelająca i jedna wręcz)

___________
Nie trać nigdy cierpliwości,
to jest ostatni klucz,
który otwiera drzwi
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
ixcesal



Dołączył: 29 października 2002
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 21 listopada 2003     Wybór jednostek w zamkach Heroes V. Odpowiedz z cytatem

A kto mówi, że trzeba smoki malować? Można to rozwiązać zupełnie inaczej, wystarczy popatrzeć jak wyglądały ulepszenia innych jednostek.
Może być smok zielony i ulepszony smok zielony (słowo "ulepszony" można zastąpić klimatycznym odpowiednikiem, który w tej chwili nie przychodzi mi do głowy).
Takowy smok może posiadać obrożę z kolcami, jakoweś nałożone szpony itp itd.
Uważam, że najlepszym rozwiązaniem jest określona ilość jednostek w zamku i możliwość ich pojedynczego upgrejdu.
Tak jak pisał ktoś wcześniej, daje to nam konieczność wyuczenia planowania strategii.
Pamiętajmy, że zawsze do armii można przyłączyć jednostki z innych zamków, ale to czy jest to opłacalne (morale naszej ekipy itp) to osobna bajka, której również trzeba się wyuczyć.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Giater



Dołączył: 16 stycznia 2002
Posty: 164
Skąd: Milkburg

Wysłany: 22 listopada 2003     Wybór jednostek w zamkach Heroes V. Odpowiedz z cytatem

Przyłączając się do zabawy w głosowanie, wybrałem:
„Powinny być dostępne i ulepszenia i wybór z kilku rodzajów jednostek.”
Dlaczego? Bo ta odpowiedź jest najbliższa temu, co ja bym chciał od nowej gry. Dotychczasowe systemy – ulepszam wszystkie jednostki/wybieram jedna z dwóch możliwych – nie do końca mnie satysfakcjonowały. Aż do tego stopnia, że wróciłem do .... H1 i od trzech miesięcy właśnie tym się bawię w wolnych chwilach (choć nie ma ich zbyt dużo).
Ale przejdźmy do rzeczy. Oto mój pomysł.
Stawiam w „zamku” chatę w której mieszka ludź, elf, ork czy inna potwora. No i co ja z nim mogę zrobić? Ano dać w łapę kawałek żelaza coby machał, lub kawałek drewna z cięciwą coby strzelał. A zatem postawienie jednego budynku w którym np. co tydzień (co dzień) pojawia się (jest rekrutowana) określona liczba istot, daje mi możliwość rekrutacji kilku rodzajów wojska (co najmniej 2). Oczywiście są takie jednostki, które nie mają talentu do łuku – tym dałbym różną broń, np. miecz lub włócznię – można nią miotać. Budynek ten można rozbudować, przez co zwiększyć ilość jednostek do wyboru. Co to daje? Jak mam np. 20 istot, to ja sam decyduje ile z nich będzie jakiego rodzaju. Wszyscy mogą strzelać, lub wszyscy mogą mieć miecz w garści. Budowa kolejnego budynku, np. stajni, daje możliwość rekrutacji kawalerii. Ale tu też różne jednostki do wyboru – jazda ciężka, lekka itp. W przypadku ludzi mogą to być konie, dla orków wilki itd.
Czyli zorbudowa, która daje wybór jakiego typu jednostkę rekrutuję danej rasy (z danego domku) – oczywiście każda inaczej kosztuje, np. chłop – 100 kasy, gość z mieczem – 150 kasy i jedno żelazo, strzelec – 150 kasy i 1 drewno. Ja sam decyduje jak podzielić dostępne istoty – w zależności od potrzeb i zasobów.
Kolejne budynki – kolejne możliwości.

Wybór też bym chciał.
Rodzajów jednostek w danym zamku powinno być znacznie więcej niż slotów u dowódcy/herosa. Bo nie każda do każdego zadania się nadaje. No i wybór dla samego wyboru :) Czyż to nie urocze? Taka władza :P To ja decyduje kto w mym zamku zamieszka, kogo będę potrzebował, a kogo nie.
A najbardziej to bym chciał by całe zakupy robić za pomocą jednego przycisku! Gdy mam określoną ilość istot do rekrutacji i określoną ilość zasobów, w jednym oknie podaję ile których jednostek chcę i jednym kliknięciem myszy kupuję wszystkich, których wybrałem. A nie klikam na chatkach lub obrazkach w zamku.

I zmieniłbym sprawę z neutralnymi. Np. wynajęcie za okreslona sumę, na okreslony czas. Potem znów płacę, albo ida w las :). No i przypadek losowy - jak mamy dużo walk to oni mówią płac więcej albo cię żegnamy. A wtedy płacę lub ich tracę. A gdy odchodzą to nie "wyparowali" ale sa obok mnie i szfędają się po okolicy. Mogę ich kiedys znów przyłączyć, a moge ich sprać :). No przeciwnik tez może ich spotkać.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Guinea



Dołączył: 20 maja 2000
Posty: 164
Skąd: że znowu!

Wysłany: 22 listopada 2003     Wybór jednostek w zamkach Heroes V. Odpowiedz z cytatem

Wg mnie nie powinno być wyboru. Powód: zbyt trudno jest zrobić zbalansowany wybór. Tu by należało przekalkulować statsy i zdolnosci alternatywnych jednostek, koszt i czas potrzebny do rozpoczęcia produkcji rzeczonych, jak również ich przydatność w armii zamku, w którym są produkowane. Jest to teoretycznie możliwe, ale raczej trudne, powiedziałbym nawet, iż jest to porywanie się z grabkami na Słońce ;).

Po kilka urodzisk na jeden poziom - czemu nie. Można nawet dać tą samą jednostke do dwóch (lub więcej, choć nie polecam ;)) zamków. Koniec dylematu czy gryfy do Dungeon (H1,H2), Castle (H3), czy Rampart (H4) - mogą być wszędzie naraz ;).

Upgrady - jestem zdecydowanie za. Tutaj można by też dołożyć zdobywanie doświadczenia przez jednostki.

Jak to widzę: każda jednostka miała by swój level doświadczenia. Początkowo oczywiście lvl 1. Za każdy kolejny tam + ileś do damage, HP, ataku, obrony, szybkosci czy jakie tam parametry będą w H5. Poziomy można zdobywać na 2 sposoby:

1) w walce - tutaj jakieś naliczanie expa wg ilości i jakości zabitych nieprzyjaciół, podzielonego jeszcze na ilość jednostek w grupie, zresztą można by zrobić awanse NA polu bitwy, nie zaś po jej zakończeniu - to dopiero byłby mjut ;) i ile nowych możliwości taktycznych!

2) w zamku - ulepszenie urodziska - oczywiście jednostki droższe, ale za to od razu na lvl 2 czy którymś tam kolejnym. Ofkors byłaby możliwość upgradowania już zakupionych jednostek lvl 1 do lvl 2, za odpowiednią cenę :).

Sugerowałbym w zamku ograniczenie leveli - powiedzmy przykładowo do 10, ale to oczywiście by zależało od ogólnego balansu gry, coby nie przesadzić ;) natomiast w walce unlimited. Można łączyć grupy o różnym poziomie expa, wtedy liczy się średnią arytmetyczną. Przy ponownym rozdzieleniu każda jednostka by miała ten sam exp, coby uniknąć zapisywania w pamięci expa każdej pojedynczej jednostki. Exp dla silniejszych jednostek oczywiście byłby wolniej naliczany niż dla słabszych.

Byłbym zapomniał: jak rozróżnić jednostki - albo jakieś drobne zmiany kolorystyczne czy coś wraz z expem, albo podpisy ("it looks slightly/moderately/highly/extremely experienced" na przykład) albo i to i to ;). Małym kosztem duża różnorodność i wiele nowych rozwiązań taktycznych jak już napisałem gdzieś wyżej. Wady: brak? :)

___________
Achtung! Weasel!
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Haarald



Dołączył: 23 kwietnia 2003
Posty: 164
Skąd: Ors Imperior

Wysłany: 22 listopada 2003     Wybór jednostek w zamkach Heroes V. Odpowiedz z cytatem

Jak widać pogląd na temat upgrejdu i wyboru jednostek, czy nawet całego sytemu jest bardzo zróżnicowany, zapewne na innych stronach zagranicznych sytuacja jest lub będzie podobna. To obok magii najtrudniejszy orzech do zgryzienia.

Mam małą prośbę jeżeli widzieliście na innych stronach zagranicznych podobne ankiety to podajcie namiary... A mozeby nawet gdzieś je prezentować dla informacji (informacja dla nas), bo prawdę mówiąc różnica stanowisk moze wynikać ze specyfiki poszczególnych grup.

Jeszcze jedno... zobaczcie oddano 28 głosów a tylko jeden popiera rozwiazanie jakie zastosowano w HOMM-IV. Natomiast spora większość opowiada się jednak za upgrejdem (92%)
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Ururam Tururam



Dołączył: 17 października 2002
Posty: 164
Skąd: Próżnia między światami

Wysłany: 24 listopada 2003     Wybór jednostek w zamkach Heroes V. Odpowiedz z cytatem

Poniższy list dostałem przed chwilą ze stajni Posłańców w Osadzie.
Publikuję w całosci jako ważki głos w naszej dyskusji.

* * * * *

Ja uważam że w Heroes V powinny być ulepszane tylko niektóre jednostki, te których ulepszenie jest logicznie uzasadnione gdyż wyeliminyje to kompletnie zmyślone jednostki i nada grze wyrazistości. Po co komu jednostka np. mantikora skoro i tak zostanie chimerš, a poza tym kto słyszał o czymś takim jak mantikora gdzie indziej niż w Heroes III. Jedynym plusem tego jest dłuższa rozbudowa zamku, ale to z kolei nadaje grze pewnego rodzaju liniowości, bo wchodzisz do zamku i już z góry wiesz że każda jednostka ma dwa poziomy, a nie o to przecież chodzi. Nowa odsłona Heroes\'a powinna poza grafikš czymś nas -graczy zaskoczyć, a nie cišgnšć stale to samo. Jedne jednoskt nie powinny być wcale ulepszane, jak choćby kostki (no bo po co przecież z najwyższym poziomem nekromancji i tak sš wymiotliwe) a taki smok zamiast zmieniać kolor po upgrade\'zie mógłby przechodzić kolejno metamorfozy: 1-przerośnięta jaszczurka, 2-młody smok ze skrzydłami, 3-aż w końcu potężny smok ze skrzydłami i trz ema głowami. Tak wyglšda moja wizja nowego Heroes\'a i choć napewno wielu się ten pomysł nie spodoba to jestem pewien że podobna odsłona HoMM V bardziej by podniecała i zachęcała do grania starych wyjadaczy niż tylko kolejne ileś tam zamków, a w każdym z nich ta sama iloœć stworków i każdy z nich do ulepszenia - troche wieje nudš!!! +NECRO+

goœć Osady "Pazur Behemota"


* * * * *

___________
Hoc est opus!
(Caffa et bucella per attractionem corporum venit ad stomachum meum.)
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
jOjO



Dołączył: 10 stycznia 2000
Posty: 164
Skąd: Onionburg

Wysłany: 24 listopada 2003     Wybór jednostek w zamkach Heroes V. Odpowiedz z cytatem

well...

zaraz po ogłoszeniu TEJ ankiety zacząłem konkretyzować swoje marzenia o systemie jednostek...

już się szykowałem na wieczorne spokojne spisywanie...

a tu!

post Giatera!!! :twisted:

FAZA! :P

poza, być może drobnymi, szczegółami
TO JEST TO!

jednostki dzikie, nieokiełznane - bez upgrade'u
jedniostki dzikie, ale dające się opanować, obdarzone inteligencją - z upgradem (no bo stają się przewidywalne dla swojego wodza!)
jednostki typu ludzie, gobliny, khazady, elfy i inne - z kilkoma, może niekoniecznie upgrade'ami, ale możliwościami uzbrojenia

KONIECZNIE z kosztami się to musi wiązać! i czasowymi (szkolenie, oswajanie) i materiałowymi (uzbrojenie)
chętnie widziałbym też poziom doświadczenia (to chyba Guinea napisał...)

a dodatkowo bardzo jestem za kosztami utrzymania! armii

może wprowadzić nowy surowiec? pasza/karma/zboże itp :P

mój głos
znów nie głosowałem, bo ni ma taki opcji...

[UT: najbliższe to jest opcji drugiej - upgradom logicznym.]

taki dla spokoju dał ja głos na 2.

___________
Baruk Khazad!
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 25 listopada 2003     Wybór jednostek w zamkach Heroes V. Odpowiedz z cytatem

Wszystkie jednostki powinny mieć wersję standardową i ulepszoną. To jest mój głos:) Tak jak w herosach 3 tam było najlepiej . Można by tez zrobić tak zeby jednostki miały pare polepszeń np centaura mozesz polepszyc na centaura z łukiem albo walczącego wręcz za pomocą włóczni...po prostu żeby było parę polepszeń do wyboru...



:!: Tristan :!:
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 25 listopada 2003     Wybór jednostek w zamkach Heroes V. Odpowiedz z cytatem

Wedlug mnie sprawa jest oczywista. Ulepszenie tylko niektorych jednostek. Pomysl z HoMM IV byl calkiem dobry ale jak ktos wczesniej napisal zawsze wybieralo sie silniejsze jednostki(byly zle zbilansowane). Nie ma sensu ulepszac wszystkich jednostek, tylko te ktore sie nadaja chociarzby smoki czy jednostki czlekoksztaltne.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
©2002, 2003, 2004, 2005 Jaskinia Behemota
Template made by Valturman.
Powered by gnomePHP.
Pieczę nad Starym Forum sprawuje Crazy.