Imperium Jaskini Behemota
tarcza Witaj na Starym Forum Jaskini Behemota.
Zostało Ono stworzone przez ixcesala z uwagi na problemy z forum Ezboard 10 grudnia 2002. Służyło Jaskiniowcom dzielnie do sierpnia 2005 roku, kiedy to dominium i podwładnych Behemota dotknął Wielki Trek, po którym przez 10 miesięcy Jaskinia nie funkcjonowała.
Wszystkim, którzy przyczynili się do rozwoju Imperium Jaskini Behemota, zarówno poprzez pracę techniczno-graficzną, jak i osobom które współtworzyły klimat - dziękujemy.
Zapraszam do obejrzenia tego swoistego muzeum, które wiąże się ze wspaniałymi wspomnieniami niemałej części Jaskiniowców.
Kasztelan Crazy

Wróć do strony głównej Jaskini Behemota.
Rejestracja (chciałbym klucze)Rejestracja (chciałbym klucze)  

PrzewodnikPrzewodnik      LinksLinkownia     SzukajSzukaj     Śledzone tematyŚledzone tematy     Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości
ProfilProfil     MieszkańcyMieszkańcy     GrupyGrupy     ZalogujZaloguj
Ostatnio odwiedziłeś nas:
Obecny czas to: 2024-04-27 0:35:03
Autor Wiadomość
Ururam Tururam



Dołączył: 17 października 2002
Posty: 164
Skąd: Próżnia między światami

Wysłany: 20 listopada 2003     Propozycje tematów do ankiet. Odpowiedz z cytatem

W tym wątku można składać swoje propozycje do oficjalnych ankiet Jaskini w sprawie Heroes V. Chcielibyśmy co tydzień ogłaszać nową trwającą trzy kolejne tygodnie ankietę. Dzięki temu w każdym konkretnym czasie będzie ograniczona liczba tematów do zastanowienia się i kanał komunikacji z Ubisoftem nie bedzie zapchany. O propozycje tematów do ankiet poprosiłem też przedstawicieli Ubi. Jak dotąd wypowiadaliśmy się w sprawie:

:idea: czy bohater ma walczyć?
:idea: czy jednostki mają byc wybieralne/ulepszalne?

Trzy kolejne tematy, jakie się nasuwają to:

:arrow: Ile ma byc poziomów mapy 1, 2, 3 lub więcej?
:arrow: Ile ma byc poziomów stworów w zamku?
:arrow: Jak zorganizować handel zasobami?

To, jakie ankiety ostatecznie się pojawią, będzie zależało głównie od tego, jakie tematy Ubisoft (a konkretnie jego przedstawiciel Fabrycy czyli MuadDib), uzna w danej chwili za istotne.

I jeszcze jedna prośba ode mnie samego [UT]: bardzo proszeę nie dyskutować tutaj podanych przez Was zagadnień. Tylko podawać tematy, plus ewentualne zestawy odpowiedzi i uzasadnienia. Gorąco apeluje o porządek w komunikacji. Wyjdźmy na solidnych współpracowników!

___________
Hoc est opus!
(Caffa et bucella per attractionem corporum venit ad stomachum meum.)
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Haarald



Dołączył: 23 kwietnia 2003
Posty: 164
Skąd: Ors Imperior

Wysłany: 20 listopada 2003     Propozycje tematów do ankiet. Odpowiedz z cytatem

Hmm...

No to może o liczbie zamków. Pytanie brzmiałoby:

Ile zamków chciałbyś zobaczyć w HOMM-V
- sześć
- siedem
- osiem
- dziewięć
- więcej

Jednak istnieje tu ryzyko, że u niektórych z nas moze to wyzwolić nadmierny apetyt na liczbę zamków. :wink: Dlatego zastanawiam się nad ostatnią odpowiedzią (albo ją w ogóle wywalic albo tez zastąpić wyrazem "dziesięć')
W poźniejszym etapie jako luźna dyskusja można podać ewetualne zestawy stworzeń do każdego z zamków, jesli wypracujemy stanowisko odnośnie liczby poziomów i opcji wyboru jednostek bądź upgrejdów. W tym przypadku nie mozemy mówić o prawach autorskich ponieważ niczego nie opatentowaliśmy i nieczego przecież nie opatentujemy, a ewentualne rozwiązania wykorzystane w HOMM-V byłby jedynie powodem do zadowolenia


Kolejna ankieta jest niezwykle ważna bo powinna dotyczyć mapy:
Pierwsza ilości rozmiarów (typów). Odpowiedzi:
- S (40x40)
- M (80X80)
- L (120x120)
- XL (160x160)
- XXL (200x200)

[dodane później] Stop!!! Przecież podaje recepte a mają być odpowiedzi, no więc:
- trzy rozmiary map
- cztery rozmiary map
- pięć rozmiarów map
Szęściu nie podam bo i tak nikomu nie bedzie się chciało tworzyć takich molochów

Druga ankieta, tak jak wspomniałeś, powinna dotyczyć kontrowersyjnych planów byłego 3DO odnośnie wycięcia podziemi.
Pytanie: Ile poziomów powinno być na mapach HOMM-V?
- jeden poziom
- dwa poziomy, w tym jeden podziemny
- jeden poziom i dodatkowe sublevele (dawne zapowiedzi 3Do)
- jeden poziom naziemny i dwa podziemne
- kilka poziomów w tym jeden podziemny i sublevele

Zapomniano także o ważnych ankietach odnosnie liczby i rodzajów umiejętności bohaterów. Zdaje się że los bohatera walczącego biernie został przypieczętowny (no chyba że jeszcze ankieta się nie zalończyła?)

Ważną ankietą będzie także ta która dotyczy liczby szkół magii. Powinna zostać rozpoczęta z chwilą zakończenia ankiety dotyczącej liczby zamków, a pytanie brzmi:
Ile szkół magii powinno zostać wprowadzonych do HOMM-V:
- cztery (albo żywioły)
- pięć (albo gwiazda)
- kilka + elementarna (ogólna)
- na każdy zamek osobna

Z innych ankiet to jeszcze ta z pytaniem o liczbę slotów w armiach i zamkach:
- siedem
- osiem
- dziewięć....
- ...(nie wiem, może 12?)

Kolejne ważne pytanie to przyrost stworzeń w zamkach i generatorach
- dzienny
- tygodniowy
- inne rozwiązanie (hmmm?)

Na pierwszy ogień powinna pójść ankieta odnosnie liczby poziomów stworzeń w zamkach (i w ogóle w całej grze) oraz ta odnośnie liczby zamków.
Po prostu zacznijmy od spraw ogólnych i podstawowych wchodząc powoli do zagadnień szczegółowszych co pozwoli na zachowanie porządku i nie bedzie rodziło późniejszych sprzeczności (elementów, które się wzajemnie wykluczają). Dobrze by było wypuszczać także po trzy ankiety jednocześnie. No i wreszcie liczba ankietowanych, to też jest ważne. Liczba przynajmniej 50 głosów to podstawa (konieczna jakaś reklama bo być może nie wszyscy forumowicze wiedzą).

To na razie tyle ode mnie.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
tse tse



Dołączył: 12 lutego 2003
Posty: 164
Skąd: Białobrzegi n. Pilicą

Wysłany: 21 listopada 2003     Propozycje tematów do ankiet. Odpowiedz z cytatem

Haarald (cytat):
Hmm...

No to może o liczbie zamków. Pytanie brzmiałoby:

Ile zamków chciałbyś zobaczyć w HOMM-V
- sześć
- siedem
- osiem
- dziewięć
- więcej

Jednak istnieje tu ryzyko, że u niektórych z nas moze to wyzwolić nadmierny apetyt na liczbę zamków. :wink: Dlatego zastanawiam się nad ostatnią odpowiedzią (albo ją w ogóle wywalic albo tez zastąpić wyrazem "dziesięć')
W poźniejszym etapie jako luźna dyskusja można podać ewetualne zestawy stworzeń do każdego z zamków, jesli wypracujemy stanowisko odnośnie liczby poziomów i opcji wyboru jednostek bądź upgrejdów. W tym przypadku nie mozemy mówić o prawach autorskich ponieważ niczego nie opatentowaliśmy i nieczego przecież nie opatentujemy, a ewentualne rozwiązania wykorzystane w HOMM-V byłby jedynie powodem do zadowolenia


Myślę, że tak :D zastąpić dziesięć lub całkiem usunąć przecie jeszcze dodatki będą (przynajmniej mam taką nadzieję) i tam trzeba trochę luzu zostawić bo wiadomo nowy zamek w dodatku to coś atrakcyjnego a tu 10 od razu potem ze dwa dodatki i zamków będzie "stopięćdziesiąt a to chyba potrzebne nie jest"


Haarald (cytat):
Kolejna ankieta jest niezwykle ważna bo powinna dotyczyć mapy:
Pierwsza ilości rozmiarów (typów). Odpowiedzi:
- S (40x40)
- M (80X80)
- L (120x120)
- XL (160x160)
- XXL (200x200)

[dodane później] Stop!!! Przecież podaje recepte a mają być odpowiedzi, no więc:
- trzy rozmiary map
- cztery rozmiary map
- pięć rozmiarów map
Szęściu nie podam bo i tak nikomu nie bedzie się chciało tworzyć takich molochów


Co do sześciu to ja to widzę tak można by dać raczej kuńkretne rozmiary tak jak za pierwszym razem to zrobiłeś, gdyż będzie wiadomo co i jak, bo przypuśćmy rozmiary: 40x40 50x50 60x60 70x70 80x80 90x90 jest sześć a molochów niema wię proponuję od razu rozmiary nawet i sześć :)

Co do poziomów to słyszałem coś o nadziemnym poziomie (niebo :) )ale to już chyba przesadyzm dwa były dobre to moje zdanie, ale ankieta czemu nie.

Haarald (cytat):
Ważną ankietą będzie także ta która dotyczy liczby szkół magii. Powinna zostać rozpoczęta z chwilą zakończenia ankiety dotyczącej liczby zamków, a pytanie brzmi:
Ile szkół magii powinno zostać wprowadzonych do HOMM-V:
- cztery (albo żywioły)
- pięć (albo gwiazda)
- kilka + elementarna (ogólna)
- na każdy zamek osobna


Tu zgadzam się w 100%

Haarald (cytat):
Z innych ankiet to jeszcze ta z pytaniem o liczbę slotów w armiach i zamkach:
- siedem
- osiem
- dziewięć....
- ...(nie wiem, może 12?)


Nie no przesada to wyjdzie przy ilości jednostek w zamkach nie ma co przesadzać bo niedługo ankiety będą w rodzaju: ile włosów na ogonie ma mieć hydra :lol:

Haarald (cytat):
Kolejne ważne pytanie to przyrost stworzeń w zamkach i generatorach
- dzienny
- tygodniowy
- inne rozwiązanie (hmmm?)



A to już konkretny i dobry problem
Hmmmm... jakie inne rozwiązanie - miesięczny :lol:
A może coś takiego w zamkach tygodniowy a w innych wylęgarniach dobowy :o

Ja mam taką propozycję ale to nie nadaje się chyba na ankietę ??
aby bohater mógł wyrzucać artefakty które mu nie są potrzebne, w czwórce to takie potrzebne nie było, ale w trójce już by się przydało.

Nie dyskutowałem na temat pomysłów czy podobają mi się one czy nie, chciałem tylko dać swoje sugestie

___________
Hattrick VII.42 - moja liga
Pilica piłkarska stolica :)
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Haarald



Dołączył: 23 kwietnia 2003
Posty: 164
Skąd: Ors Imperior

Wysłany: 21 listopada 2003     Propozycje tematów do ankiet. Odpowiedz z cytatem

Co prawda nie ma być dyskusji ale chodzi przecież o ustalenie konkretnych pytań do ankiet, no więc chciałbym dopowiedziedzieć do mojego poprzedniego postu:

1. Podając lizcbę zamków w ankiecie miałem na myśli ogólną liczbę zamków w całej grze wraz z dodatkami, po ustaleniu liczby zamków możnaby przecież dodać kolejne zapytanie odnośnie zamków w całej serii:
Czy chcesz aby zamki ukazały się:
- wszystkie w głównej grze
- spora wiekszość w głównej grze, a każdy nastepny w kolejnych (2-3) dodatkach
- jest mi to obojętne

Poza tym możnaby sie zapytać graczy jakie zamki z dotychczasowych chcieliby zobaczyć w HOMM-V. Wielu tęskni za HOMM-III, zcego dowodem mogą być podawane przez nich przykłady zestawów jednostek. Z drugiej strony jak taką ankietę zrobić by mozna zaznaczać wiecej niż jedną odpowiedź?

2. Kolejne pytanie powinno dotyczyć także mapy świata (kontynentu)
Jakie jest Twoje zdanie na temat mapy świata:
- jestem za jej przywróceniem na identycznych zasadach jak w HOMM-III
- jestem za jej przywróceniem i poszerzeniem jej możliwości o kreślenie własnych kontynentów i regionów
- Nie jest to w ogóle konieczne
- jest mi to w zasadzie obojętne

3. Przyrost stworzeń w zamkach i generatorach. W obu przypadkach osoba głosująca może mieć inne zdanie no więc można stowrzyć dwie ankiety, które powinny być wypuszczone w tym samym czasie:
a) Jaki powinien być przyrost w zamkach
- tygodniowy
- dzienny
b) Jaki powinien być przyrost w generatorach
- dzienny z przyrostem ograniczonym (do pewnej ilosci)
- dzienny z przyrostem nieograniczonym (jak w HOMM-IV)
- tygodniowy z przyrostem ograniczonym (jak w HOMM-III)
- tygodniowy z przyrostem nieograniczonym
innych możliwosci nie widzę, chyba ze ktoś ma jeszcze jakiś pomysł

4. Co do pytania o slotach to zmieniam i upraszczam formułę
Jakie jest twoje zdanie na temat liczby slotów w zamkach i armiach:
- liczba slotów powinna pozostać ta sama
- liczba slotów powinna zostać powiększona
- liczba slotów powinna zostać powiększona, przy czym w zamkach powinno być o 1-2 sloty więcej niż w armii
To ostatnie pytanie można ewentualnie wywalić.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Ururam Tururam



Dołączył: 17 października 2002
Posty: 164
Skąd: Próżnia między światami

Wysłany: 21 listopada 2003     Propozycje tematów do ankiet. Odpowiedz z cytatem

Posłałem te wszystkie propozycje MuadDibowi, z pytaniem, co dla niego jest w tej chwili najistotniejsze. Kolejna oficjalna dyskusja rozpocznie się w poniedziałek lub wtorek.
___________
Hoc est opus!
(Caffa et bucella per attractionem corporum venit ad stomachum meum.)
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 25 listopada 2003     Propozycje tematów do ankiet. Odpowiedz z cytatem

Moja propozycja ankiety:
1. Czy w grze powinno sie rozwinac opcje dyplomacji?
a) Nic poza wymiana handlowa (jak w H1-4)
b) Mozliwosc podpisywania paktow pokojowych (glownie z mysla o multiplayer)
c) pelna dyplomacja, zalezna od glownego (pierwszego) herosa w armii, wraz ze szpiegami, sojuszami i mozliwoscia konczenia gry poprzez elekcje na Imperatora.

2. Czy jednostki powinny miec wyplacany zold?
a) nie
b) tak, jak nie placony jednostka ucieka
c) tak, jak nie placony spada morale i zaczyna sie stopniowa dezercja

Ad. 1,2 A moze tak wprowadzic mozliwosc przekupowania jednostek wroga? Cena zalezna od morale?

Co wy na to? ja stawiam na c. c. tak. Mysle, ze mozliwosc grania w jedna rozbudowana mapke przez 3 miesiace, bez nudy to by bylo wpaniale, a gra w multiplayerze moglaby sie nigdy nie skonczyc.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Ururam Tururam



Dołączył: 17 października 2002
Posty: 164
Skąd: Próżnia między światami

Wysłany: 26 listopada 2003     Propozycje tematów do ankiet. Odpowiedz z cytatem

Serghan (cytat):

1. Czy w grze powinno sie rozwinac opcje dyplomacji?
2. Czy jednostki powinny miec wyplacany zold?


Ciekawe propozycje! :)

Co prawda tematy do dyskusji na jakieś nastepne 2 miesuiące są juz obsadzone, ale czasu mamy duuuużo! Skoro samo ogłoszenie Herosów dopiero za rok...

___________
Hoc est opus!
(Caffa et bucella per attractionem corporum venit ad stomachum meum.)
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Haarald



Dołączył: 23 kwietnia 2003
Posty: 164
Skąd: Ors Imperior

Wysłany: 25 grudnia 2003     Propozycje tematów do ankiet. Odpowiedz z cytatem

UT kolejne propozycje do ankiet jakie mi się nasuwają to:

I. Rola bohatera na polu bitwy. Wiem że to kiedyś juz było, choć sam nie wiem kiedy ale po półtora roku od premiery HOMM-IV stanowiska niektórych graczy mogły się zmienić. A oto możliwe odpowiedzi:
1. Czynny (HOMM-IV)
2. Bierny (rzucanie zaklęć)
3. Pośredni:
- rzucanie zaklęć,
- wrażliwośc na niektóre czary (obniżające i podwyższajace modyfikatory, pozbawiajace tury)


II. Liczba bohaterów w armii:
1. Tylko jeden
2. Więcej niż jeden ale z pewnym ograniczeniem (tu każdy powinien podać maksymalną liczbę)
3. Więcej niz jeden i bez ograniczeń

Każdy wypowiadający się powinien przedstawić swoje za i przeciw.

III. Poruszanie się armii w terenie:
1. Armie poruszajace się tylko z bohaterem
2. Armie poruszajace się bez bohaterów


IV. Kontrowersyjne i zarazem drobnostkowe zagadnienie, które juz teraz daje się zauważyć: System ciosów podczas walki:
1. Atak z jednoczesnym kontratakiem czyli obustronne straty (HOMM-IV)
2. Atak bez jednoczesnego kontrataku (HOMM-III)
3. Coś nowego (choć sam nie wiem czy jest to możliwe)
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 27 grudnia 2003     Propozycje tematów do ankiet. Odpowiedz z cytatem

Mam kolejny temat na ankietę. Czy powinno istnieć coś takiego jak prznależność jednostek do dobrych, złych i neutralnych. Już szerzej wyjaśniam, jednostki na mapie czasami się przyłączają czy to powinno odbywać się jak do tej pory w H3 czy H4, czy też chętniej będą przyłączać się do armii odpowiedniego charakteru czyli dobre jednostki do bohatera reprezenującego dobro?
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Ururam Tururam



Dołączył: 17 października 2002
Posty: 164
Skąd: Próżnia między światami

Wysłany: 29 grudnia 2003     Propozycje tematów do ankiet. Odpowiedz z cytatem

Haarald (cytat):
I. Rola bohatera na polu bitwy. Wiem że to kiedyś juz było, choć sam nie wiem kiedy ale po półtora roku od premiery HOMM-IV stanowiska niektórych graczy mogły się zmienić.


Jak braknie innych tematów to sie do tego wróci.

Cytat:

II. Liczba bohaterów w armii:
III. Poruszanie się armii w terenie:


Te dwie rzeczy są ściśle ze sobą związane i taką dyskusję trzeba będzie zrobić...

Cytat:

System ciosów podczas walki:


To włąśnie jest omawiane w wątku dotyczącym taktyki.

___________
Hoc est opus!
(Caffa et bucella per attractionem corporum venit ad stomachum meum.)
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Mr.Pool...



Dołączył: 24 września 2000
Posty: 164
Skąd: Łódź

Wysłany: 29 grudnia 2003     Propozycje tematów do ankiet. Odpowiedz z cytatem

Ja mam propozycję nowego tematu :

Algorytm naliczania pkt. po skończeniu Mapki - czyli co powinno być brane pod uwagę do liczenia końcowego wyniku ??

[UT: Odnotowane!]

___________
... i tylko tyle mam do powiedzenia ;)
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Haarald



Dołączył: 23 kwietnia 2003
Posty: 164
Skąd: Ors Imperior

Wysłany: 26 stycznia 2004     Propozycje tematów do ankiet. Odpowiedz z cytatem

Mam kolejną propozycję do ankiet. Dotyczy ona kampanii.

Pytanie brzmi: W jaki sposób powinny zostać podzielone kampanie w HOMM-V?

Mozliwe odpowiedzi:

- wszystkie dostepne na samym początku (H4)
- podzielenie kampanii na fazy (H3) [wraz z podaniem liczby faz]

Ewentualnie jakiś inny model choć nie wiem jak jest jeszcze możliwy.
Tutaj kazdy powinien uzasadnić swoje stanowisko

Inne pytanie powinno dotyczyć kampanii ukrytych.

Kolejne pytanie powinno dotyczyć liczby kampanii w grze głównej i poszczególnych dodatkach: Z ilu kampanii powinna się składac gra głowna i poszczególne dodatki?

Możliwe odpowiedzi:
- model-1 dwie długie (H2)
- model-2 podział zależny od liczby rodzajów zamków
- model-3 sześć-siedem
- model-4 osiem
- model-5 więcej (podać ile?)

To można zmodyfikować... podałem tylko przykładowe odpowiedzi.

[UT: Dobrze, zapisane.]
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Haarald



Dołączył: 23 kwietnia 2003
Posty: 164
Skąd: Ors Imperior

Wysłany: 16 lutego 2004     Propozycje tematów do ankiet. Odpowiedz z cytatem

Przeniesione z innego tematu:

Dobrze by było założyć nowy topic w którym możnaby wypowiadać się na temat błędów AI w poprzednich częściach, np.:
- najczęstrze posunięcia w odniesieniu do fizycznego ataku/obrony
- najczęściej stosowane zaklęcia i czary, których komputer nigdy nie stosował
- poczynania komputera na mapie przygody (błędy mogły wynikać także z pewnych nieudolnych rozwiązań w samej konstrukcji gry)
- obrona i atak zamków
- herosi

Najtrafniejsze spostrzerzenia (gdyby się powtarzały) możnaby zebrać i pchnąć w formie listy wiadomo gdzie (ewentualnie taka lista mogłaby trafić także do Jaskiniowego archiwum)

Ewentualne oczekiwania odnośnie AI choć na tak wczesnym etapie (brak konkretnych informacji o podstawowych założeniach) trudno cokolwiek powiedzieć


Być moze w ten sposób dałoby się wyeliminować błędy. Uważam także, że UBISOFT po wydaniu gry głównej powinien zwrócić się do graczy jakie są błędy lub niedociągnięcia w AI.
W tym temacie ankieta nie jest potrzebna.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Ururam Tururam



Dołączył: 17 października 2002
Posty: 164
Skąd: Próżnia między światami

Wysłany: 16 lutego 2004     Propozycje tematów do ankiet. Odpowiedz z cytatem

Hmmm, taki temat można założyc choćby już! Jeden problem jaki widzę, to z jego dobrym opracowaniem, tak by było ono przydatne dla tych, którzy tworzą engine gry od początku (a nie poprawiają stare - i dobrze!). Lecz i to z pewnością da się zrobić! Tylko jeszcze pytanie czy jest sens robic z tego ankietę...
___________
Hoc est opus!
(Caffa et bucella per attractionem corporum venit ad stomachum meum.)
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Haarald



Dołączył: 23 kwietnia 2003
Posty: 164
Skąd: Ors Imperior

Wysłany: 16 lutego 2004     Propozycje tematów do ankiet. Odpowiedz z cytatem

No cóż... ankieta nie jest potrzebna bo tak własciwie to jakie miałbyby być do niej pytania?

A co do samego tematu... to
1. Jego precyzyjna i trafna nazwa, zeby wiadomo było o co chodzi
2. Wstęp wyjasniający czemu dyskusja ma służyć (do czego zmierzać)
3. Dobór odpowiednich zagadnień ze sfery engine i AI (oczywiscie odpowiednio poukładanych)
4. Określenie obowiązujących zasad dla osób zabierających głos w dyskusji aby:
- nie schodzić z tematu głownego,
- nie komentować (bo to również grozi zejściem z tematu głównego) albo robic to z pewną rozwagą
- pisać w miarę wyczerpujaco
- trzymać się podpunktów (jeżeli ktoś nie ma żadnych sugestii do jakiegoś punktu to go pomija)
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Haarald



Dołączył: 23 kwietnia 2003
Posty: 164
Skąd: Ors Imperior

Wysłany: 17 lutego 2004     Propozycje tematów do ankiet. Odpowiedz z cytatem

Wśród twórców HOMM-V może się pojawić zamysł wprowadzenia obrotowego pola bitwy i obrotowej mapy przygody, a skoro z dużym prawdopodobieństwem grafika ma być 3D to taki zamiar może stać się bez wątpienia faktem.
Dlatego należy zastanowić się nad tym zagadnieniem. Co prawda było juz o mapie przygody ale wymienionych punktach nie poruszano zagadnienia obrotowości mapy. O ile obrotowe pole bitwy znalazłoby zwolenników (zresztą kto to wie jak z tym jest?) o tyle mapa przygody juz nie.
Ankieta mogłaby brzmieć mniej więcej w ten sposób:
Czy jesteś za wprowadzeniem obrotowej mapy przygody:
- jestem zdecydowanie przeciwny
- jestem za ograniczoną obrotowością (lewa-prawa)
- jestem za pełną obrotowością pola bitwy

I oczywiście uzasadnienie....

Jakos znane mi te pytania są tak więc mogę się powtarzać albo znowu jakieś deja vu :wink:
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Haarald



Dołączył: 23 kwietnia 2003
Posty: 164
Skąd: Ors Imperior

Wysłany: 4 maja 2004     Propozycje tematów do ankiet. Odpowiedz z cytatem

Kolejne tematy a właściwe zagadnienia jaki mi się nasuwają to:

Zagadnienie-1: Kwestia mobilności strażników.

Czy powinni pozostawić w dotychczasowej formie?
Czy należy usunąć
Czy powinny być osobne ustawienia dla komputerów (off) i dla ludzi (on/off)
Czy powinny być osobne ustawienia dla komputerów (on/off) i dla ludzi (on/off)
Zdaje się że moblilność odnosiła się również do potyczek z graczami komputerowymi bo za bardzo się do nich zbliżyliśmy koństawał dęba.
Czemu taki podział pytań? ponieważ ta opcja miała duże znaczenie w HOMM-IV, jej niedoskonałość powodowała że komputer często wpadał na mobilnych strażników ponosząc często z góry porażki.

Zagadnienie-2: Co powinno wpływać na końcowy wynik mapy/kampanii

To właściwie byłaby bardziej luźna dyskusja niż ankieta.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Enialis



Dołączył: 27 marca 2004
Posty: 164
Skąd: Z miejsca, gdzie słońce nie zachodzi...

Wysłany: 5 maja 2004     Propozycje tematów do ankiet. Odpowiedz z cytatem

A ja mam pomysł co do miast: no bo za dużo to ich nie będzie, więc czy fani chcieliby żeby było więcej starych czy nowych, czy może porówno. Ankieta mogła by być taka:
Czy lepiej żeby w Heroes V było:
a) więcej nowych miast
b) więcej starych
c) po równo
I ja bym głosował na odpowiedź b.

___________
«Where the hell is Koza?»
http://www.knightonlineworld.com/ - Dołącz!
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Konqer



Dołączył: 17 marca 2004
Posty: 164
Skąd: z kościoła. Tam mieszkają paladyni.

Wysłany: 6 maja 2004     Propozycje tematów do ankiet. Odpowiedz z cytatem

A ja mam taki pomysł:

Jak powinny byc zorganizowane kopalnie?

I możliwe odpowiedzi:

:arrow: Po staramu [czyli zwykłe kopalnie do zajęcia]

:arrow: Zwykłe i niezagospodarowane złoża [tak jak w HIV]

:arrow: Tylko złoża [wiadoma sprawa]

:arrow: Do budowania gdziekolwiek [czyli budowanie własnych kopalń]

:arrow: Z ograniczonymi zasobami [z np. możliwością pogłębiania]

:arrow: Tylko złoża z ogranicznonymi zasobami [konieczność budowania własnych kopalń, wycinka lasów {mówiąc między nami to beznadziejny pomysł}]

Jeśli już odnotowane, to powiedz mi to Utur.

___________
Cenzura to reklama na koszt państwa.
Federico Fellini (1920 - 1993)
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Haarald



Dołączył: 23 kwietnia 2003
Posty: 164
Skąd: Ors Imperior

Wysłany: 13 maja 2004     Propozycje tematów do ankiet. Odpowiedz z cytatem

Nie jestem pewnien czy to już było.... ale ten temat wydaje się stosunkowo ciekawy na tyle by dać go nawet w najbliższym czasie. Sprawa rozchodzi się o liczbę graczy.

Nie bedziemy podawać 6,7,8,9,10,11,12.... etc. ale w jakiś inny sposób, np.:

- sześć graczy (HoMM-IV)
- osiem graczy (HoMM-III)
- więcej niż osiem
- tyle ile będzie rodzajów zamków (to trochę ryzykowne)

Do tego oczywiscie uzasadnienia, za i przeciw.

......................................................
Inny temat powinien dotyczyć ruchu wojsk na mapie przygody. Jest to o tyle zawiły temat, że dotyczy:
A. Punktów ruchu (i przełozenia na trudny teren)
B. Artefakty i umiejętności wpływajace na zasięg
C. Budowle (modyfikatory ruchu)
D. Zasieg stworzeń w terenie:
- czy dzienny zasięg armii powinien być jednorazowy (ograniczenie do najwolniejszej jednostki) [HoMM-IV]
- czy też wielorazowy (przemieszczanie armii poprzez przekazywanie kolejnym bohaterom) [HoMM-IV]
Ech trudno odpowiednio okreslić... jest to trochę zawiłe ale oczywiste.
E. Jakieś nowe propozycje odnośnie modyfikowania ruchu w terenie.

W tym temacie są przynajmniej zagadnienia na dwie ankiety (pkt. C i pkt D.)
.............................................
Do ankiety Konqe:

Trochę za duży bałagan w tych odpowiedziach. Według mnie należałoby to usystematyzować od wartości/stanu minimalnego do elementów coraz bardziej rozbudowanych:

odpowiedź 1:
Kopalnie i opuszczone kopalnie (HoMM-III)

odpowiedź 2:
Kopalnie, opuszczone kopalnie i złoża umiejscowione (HoMM-IV)

odpowiedź 3:
to co w punkcie 2 + wyczerpywalność złóż

odpowiedź 4:
to co w punkcie 3 + możliwość rozbudowy (upgrejdy)

odpowiedź 5:
budowanie kopalń wszędzie tam gdzie wystepują jakieś złoża (podobnie jak settlers)
Ech ta odpowiedź wydaje mi się zbyt radykalnie idącą do przodu ale cóż można ją dać

Nie ma potrzeby ujmownia samych złoż jako że jest to cofanie się wstecz... zresztą taka odpowiedź jest chyba raczej mało prawdopodobna.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Haav Gyr



Dołączył: 2 lutego 2004
Posty: 164
Skąd: Miasto Maggnar w północej Amarii

Wysłany: 13 maja 2004     Propozycje tematów do ankiet. Odpowiedz z cytatem

Nie wiem czemu jeszcze nikt nie zaproponował ankiety to tak ważnej kwestii jaką jest dyplomacja :!:
Czy ma być ona bierna taka jak do tej pory(H3,H4) czyli odgórnie przypisane sojusze i brak możliwości zmian.
Czy też rowinięta nieco dyplomacja, gdzie to gracz decydował się z kim zawrzeć sojusz w czasie gry(taka opcja wprowadza też neutarlność graczy). :idea:

___________
From the beginnin' to end
Losers lose, winners win
This is real, we ain't got to pretend
The cold world that we in
Is full of pressure and pain
I thought it would chane
But its stayin' the same
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Konqer



Dołączył: 17 marca 2004
Posty: 164
Skąd: z kościoła. Tam mieszkają paladyni.

Wysłany: 13 maja 2004     Propozycje tematów do ankiet. Odpowiedz z cytatem

Haarald: spodobał mi się Twój pomysł dot. upgrade kopalni. Tak.... z tym powinna być jedna z najbliższych ankiet. Tylko upgrade powinno się dzielić na ulepszanie tarataków i kopalń rudy, albo ulepszanie także kopalni cennych surowców, albo jeszcze kopalnie złota. Ma to na celu zaznaczenie, że różne kopanie mają różną "wartość" i że nie wszystkie można będzie ulepszać.

A teraz nowy pomysł na ankietę:

Jak zorganizować targowiska?

Możliwe warianty odpowiedzi:

:arrow: Bardzo nieopłacalnie [czyli stałe ceny. Zdzierstwo - jedynie w podbramkowych sytuacjach]

:arrow: Zależne od ilości miast z targowiskami [Heroes II i III]

:arrow: Stałe - średnio nieopłacalne [Heroes IV]

I jeszcze trzeba by było uwzględnić targowiska "polowe" - naturalnie bardziej opłacalne.

___________
Cenzura to reklama na koszt państwa.
Federico Fellini (1920 - 1993)
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Ururam Tururam



Dołączył: 17 października 2002
Posty: 164
Skąd: Próżnia między światami

Wysłany: 13 maja 2004     Propozycje tematów do ankiet. Odpowiedz z cytatem

Odpowiadając zbiorowo:

:arrow: Organizacja kopalni - odnotowane.
:arrow: Ilu graczy - nieopłacalne Ubi zrobi to i tak po swojemu bazując na serwerach innych gier (nie zapominajmy, że H5 bedzie grą w która bedzie można grać na dedykowanych serwerach w sieci.
:arrow: Ruch na mapie - tak, o tym coś będzie, głównie jeśli idzie o ruch neutrali.
:arrow: Dyplomacja - może być, odnotowane.
:arrow: Handel - o tym już było.

___________
Hoc est opus!
(Caffa et bucella per attractionem corporum venit ad stomachum meum.)
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Konqer



Dołączył: 17 marca 2004
Posty: 164
Skąd: z kościoła. Tam mieszkają paladyni.

Wysłany: 13 maja 2004     Propozycje tematów do ankiet. Odpowiedz z cytatem

OK, a teraz podam jeszcze kilka propozycji:

:arrow: Ile pojednyczych scenariuszy w "podstawce"?

:arrow: Ile rodzajów bohaterów do jednego miasta?

:arrow: Filmiki do kampanii.

:arrow: Coś o morale.

___________
Cenzura to reklama na koszt państwa.
Federico Fellini (1920 - 1993)
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Enialis



Dołączył: 27 marca 2004
Posty: 164
Skąd: Z miejsca, gdzie słońce nie zachodzi...

Wysłany: 13 maja 2004     Propozycje tematów do ankiet. Odpowiedz z cytatem

ja mam pewien pomysł:
:arrow: Czy w V ma być coś takiego jak możliwość wyboru budynku nowych potworów (ala IV) czy nie (jak w III).
Jeśli był już taki temat to wieeelkie przeprosiny. Pozdroofka śle.

___________
«Where the hell is Koza?»
http://www.knightonlineworld.com/ - Dołącz!
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
©2002, 2003, 2004, 2005 Jaskinia Behemota
Template made by Valturman.
Powered by gnomePHP.
Pieczę nad Starym Forum sprawuje Crazy.