Imperium Jaskini Behemota
tarcza Witaj na Starym Forum Jaskini Behemota.
Zostało Ono stworzone przez ixcesala z uwagi na problemy z forum Ezboard 10 grudnia 2002. Służyło Jaskiniowcom dzielnie do sierpnia 2005 roku, kiedy to dominium i podwładnych Behemota dotknął Wielki Trek, po którym przez 10 miesięcy Jaskinia nie funkcjonowała.
Wszystkim, którzy przyczynili się do rozwoju Imperium Jaskini Behemota, zarówno poprzez pracę techniczno-graficzną, jak i osobom które współtworzyły klimat - dziękujemy.
Zapraszam do obejrzenia tego swoistego muzeum, które wiąże się ze wspaniałymi wspomnieniami niemałej części Jaskiniowców.
Kasztelan Crazy

Wróć do strony głównej Jaskini Behemota.
Rejestracja (chciałbym klucze)Rejestracja (chciałbym klucze)  

PrzewodnikPrzewodnik      LinksLinkownia     SzukajSzukaj     Śledzone tematyŚledzone tematy     Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości
ProfilProfil     MieszkańcyMieszkańcy     GrupyGrupy     ZalogujZaloguj
Ostatnio odwiedziłeś nas:
Obecny czas to: 2024-04-19 13:17:04
Autor Wiadomość
Ururam Tururam



Dołączył: 17 października 2002
Posty: 164
Skąd: Próżnia między światami

Wysłany: 15 grudnia 2003     Mapa przygody w Heroes V. Odpowiedz z cytatem

Z przyjemnością otwieram kolejną Jaskiniową debatę nad kształtem gry Heroes of Might and Magic V.

Temat:

:arrow: Jak powinna wyglądać mapa przygody w H5?

Tym razem ankiety nie dodaję, gdyż zagadnienie jest, hmmm, wielowymiarowe. Dobrze byłoby, gdyby w tej dyskusji poruszone zostały kwestie:

:idea: Jak duża powinna byc przeciętna mapa przygody (w porównaniu do map z H3 i H4)?
:idea: Ile wielkości map powinno byc dostępnych?
:idea: Ile poziomów powinna mieć mapa: jeden, dwa, więcej?...
:idea: Czy orientacja obiektów względem siatki mapy powinna byc prosta (H3) czy ukośna (H4)?

Przez czas trwania oficjalnej części debaty - trzy tygodnie - temat bedzie przyklejony. Bardzo proszę o posty z rzeczowymi argumentami - im będą one wyższej próby, tym większa szansa na nasz wpływ na kształt Heroes V! Ze względu na wielowymiarowość dyskusji, nawołuję gorąco do utrzymywania wypowiedzi w zwięzłej formie. Każde stanowisko zostanie i tak przedstawione w postaci krótkiego streszczenia. Im więc konkretniej bedzie zapisane, tym więcej w streszczeniu będzie autora, a tym mniej redaktora. :)


Do wypowiadania się w tym wątku zachęcam także gości.

___________
Hoc est opus!
(Caffa et bucella per attractionem corporum venit ad stomachum meum.)
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 15 grudnia 2003     Mapa przygody w Heroes V. Odpowiedz z cytatem

Moim zdaniem mapa przygody pod względem wielkości NIE POWINNA być mniejsza od tej z 3 części. Oby nie powtórzyła się koszmarna sytuacja z czwórki , gdzie interfejs był nie wiedzieć czemu koszmarnie monstrualny ( prawie 1/3 ekranu !!! ) :evil: , co odbywało się kosztem pola przygody :evil: Oby w piątce nie powtórzyła się kolejna idiotyczna innowacja , tym razem z rozdzielczościami. :evil: W czwórce przy najniższej "rozdziałce" było widać zbyt małą część mapy , z kolei przy zastosowaniu najwyższej , obiekty i jednostki na mapie były zbyt małe ( no , chyba , że ktoś miał wystarczająco duży monitor ). Tak więc sądzę , że warto zwrócić uwagę na ten aspekt panów z UbiSoftu , aby uniknęli tego typu karygodnych błędów popełnionych przez NWC/3DO :!:
Mapy powinny być :
- możliwie jak największe , z dużą iloscią szczegółów , "bajerów"
- oczywiście kilkupoziomowe ( dobrze rozbudowane na każdym z poziomów , a nie tylko na jednym )

Jestem za Herosami w pełnym 3D , a nie jakimiś rzutami izometrycznymi.
Dziekuję za uwagę.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Ururam Tururam



Dołączył: 17 października 2002
Posty: 164
Skąd: Próżnia między światami

Wysłany: 15 grudnia 2003     Mapa przygody w Heroes V. Odpowiedz z cytatem

Moje prywatne :wink: zdanie:

Wielkości map w H5 powinno być... pięć. XS (ciut mniejsza niż S-ka w H3 czy H4), S (pośrednia między H3,4 S i M), M, L oraz XL (ciut większa niż dotychczasowe XL-ki).
Poziomów winno byc co najmniej dwa (grunt/podziemia), choć im mniejsza mapa tym mogłoby byc ich więcej, żeby na przyykład można było tworzyc "wieże". A przejścia typu "przejdź na poziom nr x" rozwiązywałyby problem komunikacji.

___________
Hoc est opus!
(Caffa et bucella per attractionem corporum venit ad stomachum meum.)
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
ReTuRn



Dołączył: 20 maja 2003
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 15 grudnia 2003     Mapa przygody w Heroes V. Odpowiedz z cytatem

Miało być zwięźle to będzie zwięźle.
Pięć wielkości mapy- S, M, L, Xl i XXL (Napraawde duża)
Budynki ustawione prosto (jak H3)
Mapa powinna mieć 3 poziomy:
,,Sfere niebieską"
Powierzchnie
Podziemia (obowiązkowo)
Byłbym też za dowiadywaniem się o budynkach w mieście z jego wyglądu.

[UT: nono, tu będzie 100% autora! Tego juz bardziej wycisnąć sie nie da :D ]

___________
Myślenie jest niebezpieczne. Prowadzi do pomysłów.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 15 grudnia 2003     Mapa przygody w Heroes V. Odpowiedz z cytatem

Mapa przygody:
*winna być duża (jak najbardziej)
*mile widziałbym duże przestrzenie (łąki, dłuugie zbocza, wydmy na pustyni itp.)
*ilość poziomów dowolna (zaznaczałoby się w edytorze, czy chce się np. poziom osiemnasty ustanowić "podziemiem", "piekłem", czy inną "sferą chmur".
*Opady atmosferyczne (jak w Warlords 4)
*w zupełnym 3d
*i mój największy postulat: PROPORCJONALNOŚĆ!!! Aż szlag mnie brał, gdym w Heroes 4 dowodził człowiekiem, który był niewiele niższy od świerku, choć okrążenie tego drzewa plus jakiejś ośnieżonej góry (nota bene: niższej od tego świerku) zajmowało mu trzy dni. Z kolei na polu bitwy taki dajmy na to tytan jest 2 razy wyższy od chłopa, co nie jest zatrważającą wielkością. Przy okazji, ten chłop był wyższy od drzewek na polu bitwy... i tak dalej...

To wszystko!
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Haarald



Dołączył: 23 kwietnia 2003
Posty: 164
Skąd: Ors Imperior

Wysłany: 15 grudnia 2003     Mapa przygody w Heroes V. Odpowiedz z cytatem

Kwestia 1: Wielkość przeciętnej mapy przygody

Niezbyt precyzyjne pytanie. Jeżeli chodzi o standardowy rozmiar mapy, to w zasadzie nie powinno się za duzo zmieniać. Powinien zatem pozostać rozmiar L.
Uzasadnienie: duże mapy należą do najczęściej tworzonych, poza tym najlepiej się na nich gra.
Jezeli natomiast chodzi o tzw. "oczka" to mała mapa powinna mieć o cztery oczka więcej niż w HOMM-III (czyli 40x40 pól), a każdy nastepny rozmiar zwiekszany o kolejne 40.


Kwestia 2: Ile wielkości map powinno byc dostępnych?

Zawsze były cztery rozmiary... mogliby dać jeszcze większą XXL 200x200 pól. 200 pól to ostateczny limit i nie powinno się go przekraczać... chyba że w dalekiej przyszłości zostaną opracowane jakieś nowe rozwiązania (m.in. udoskonalenie pędzli) [ale to już rozmowa na inny temat]

Generalnie optuję za pięcioma rozmiarami:
S - 40x40
M - 80x80
L - 120x120
XL - 160x160
XXL - 200x200 (to juz naprawdę bedą perełki)

W ostatnim przypadku logiczne staje się zwiększenie liczby plajerów nawet do 10 (pod warunkiem, że tury przeciwnika nie bedą trwały zbyt długo)


Kwestia 3: Poziomy map

Zacznę od tego że niedoszły zamiar NWC - pozbawienia nas podziemi był debilny. Podziemia powinny pozostać bo to jest specyfika tej gry, od samego jej początku (nie wiem jak w HOMM-I?) SW: Podziemia zostały wprowadzone dopiero w HoMMIII
Jestem zwolennikiem pozostawienia podziemi a nawet dodanie jeszcze niższego poziomu podziemnego (rózniący się kolorem). W HOMM-V powinny się także znaleźć jakies dodatkowe sublevele, np. niebo, bądź inny wymiar (nie trzebaby wykorzystywać wtedy podziemi), czyli:
- podziemia poziom niższy
- podziemia poziom wyzszy
- powuierzchnia
- inne sublevele, np: niebo (liczba?)

Uzasadnienie: takie poziomy byłyby najbardziej przydatne na mniejszych mapach

Poza mapą wspominałem coś takze o tworzeniu tzw. obszarów zastepczych, zmieniających specyfikę wyznaczonego w edytorze terenu (np. mozliwość tworzenia pór roku, degradacji lub odnowienia się terenów zielonych etc..)


Kwestia 4: Orientacja obiektów względem siatki mapy

Opowiadam się za orientacją skośną, tym bardziej że nie wyobrażam sobie powiązania orientacji prostej z wprowadzoną w HOMM-IV mozliwoscią podwyższania terenu. Poza tym rzut izometryczny mapy bardziej mi się spodobał.

Pomysł z tymi przejsciami pomiędzy poziomami bardzo mi się podoba!!! Obok nich mogłyby także istnieć portale ziemi łączące tylko pojedyńcze poziomy. Mały chaos troszkę urozaici grę.

SW: Połączyłem twoje dwa posty...
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Voythieus



Dołączył: 8 grudnia 2003
Posty: 164
Skąd: Nowa Dęba

Wysłany: 15 grudnia 2003     Mapa przygody w Heroes V. Odpowiedz z cytatem

No więc czas na moje zdanie:
1. Jeżeli chodzi tu o przeciętny rozmiar mapy w kampaniach (bo tak to rozumiem) to jestem za różnorodnością. Od najmniejszej do największej.
2. Tak jak zaproponował UT, dodatkowo jeszcze XXL, czyli ogromna.
3. Piekło, podziemia, powierzchnia, niebo. Nie muszę chyba tłumaczyć na czym polegałyby różnice?
4. Ukośna, dla mnie to znacznie lepsze rozwiązanie.

Najkrócej i najwzwięźlej jak potrafię. :)

___________
http://www.BG.z.pl - premiera 1 stycznia 2004 roku.
"Za pokonanego można się uznać dopiero wtedy, gdy się poniosło klęskę" - Jack London (1876 - 1916).
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 15 grudnia 2003     Mapa przygody w Heroes V. Odpowiedz z cytatem

Rozmiary map:(już kiedyś podawalem) S 32x32, N(normalna)54x54, M 72x72, L 102x102, XL 130x130, XLL 156x156.
Poziomy map: 4 -podziemia głębokie(lawa), podziemia górne, powierzchnia, chmury i latające miasta na unoszących się magicznie skałach.(jeśli ktoś widział grę Flying heroes, lub intro Revenant) wie o co mi chodzi:)
Widok mapy, albo płaski jak w H3 albo taki jak w Age of Empires 2 lub Disciples 2, (więc w grę wchodzi grafika izometryczna, lud zwykła 2D)
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
jOjO



Dołączył: 10 stycznia 2000
Posty: 164
Skąd: Onionburg

Wysłany: 16 grudnia 2003     Mapa przygody w Heroes V. Odpowiedz z cytatem

ja się do poziomów odniosę...

ftoś z NWC zarzucał fanom, że nie "zrozumieli" celu podziemi w H3 :P i używali ich do powiekszenia mapy... :D

być może - paradoxalnie! - jest w tym nieco racji...

świat złożony z dwóch map jest bardzo nienaturalny

ale widząc jak wspaniałe efekty owo "niezrozumienie" przyniosło, jestem za zostawieniem takiej opcji, a nawet poszerzeniem, zgodnie z koncepcją "wieży"

natomiast najbardziej bym był ciekaw - też opcjonalnego rozwiązania! - zróżnicowania właściwości poziomów

żeby inne cechy jednostek. urodzisk itp ujawniały sie na powierzchni, inne w podziemiu (może pewne jednostki wogle by tam nie mogły wejść - konie? wogle duże jednostki?) a inne w powietrzu (np dostepne wyłącznie dla latających)
być może powinno być powiązanie (możliwość podkopu? zestrzelenie smoka?) ale niekoniecznie!

już samo zrożnicowanie dostępności intrygująco gmatwa taktykę!

___________
Baruk Khazad!
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Haarald



Dołączył: 23 kwietnia 2003
Posty: 164
Skąd: Ors Imperior

Wysłany: 16 grudnia 2003     Mapa przygody w Heroes V. Odpowiedz z cytatem

To, co teraz napiszę nie jest co prawda propozycją do HOMM-V, ale być może do HOMM-VI.

A mianowicie chodzi mi o tzw. łączenie map czy jak fto woli komunikacje pomiędzy kilkoma mapami.
Obszar działania zwiekszyłby się nawet kilkakrotnie, oczywiscie wymagłoby to zapewne całkowietej zmiany podejscia od strony strategicznej...


Ale wracając do proponowanych subleveli to widziałbym je w ten sposób. O ile podziemia z "wieżami" są oczywiste i zrozumiałe to inne levele wymagałyby jakiegos konkretnego podejścia (każdy ma zapewne jakieś koncepcje).

Moja koncepcja odnośnie pozostałych subleweli jest taka:

Wszelkie, pozostałe sublevele:

No własnie co rozumieć nalezy przez inne wymiary i wreszcie jak wielka ma być powierzchnia tych specyficznych poziomów. Poza tym kolejne pytanie czy mają byc to poziomy czy jedynie dodatki (komory)

Przez inne wymiary rozumiem nie tylko niebo, bo przecież możnaby stworzyć świat kreegans czy nawet świat na innej planecie (np.: stary czy nowy świat).
W przypadku pozostałych subleveli skłaniałbym się do tego aby nie przekraczały wielkości najmniejszego rozmiaru mapy (40x40), poprostu graczom nie bedzie się chciało tworzyć tak wielkich produkcji. Moze ktoś ma inne zdanie.

A) Do niebios powinny prowadzić specjalne typy teleportów:
a) portale teleportacyjne
b) portale (odpowiedniki portalów ziemi)
Te ostatnie powinny wyglądać imponująco, olbrzymia wieża (cos jak ta lodowa z HOMM-IV), z wiodacymi na górę schodami, szczyt wieży zakrywają chmury (coś jak generatory wiedźm z HOMM-IV)
B) Pozostałe sublevele powinny być zróżnicowane, a ich lokalizacja umieszczana w jedych mozliwych miejscach - po wszelkich bokach map. Oprócz zwykłych portali miałyby do nich prowadzić specjalne bramy (w tym przypadku chodzi o sublevele na powierzchni.

Zatem liczba wszelkich leveli powinna zostać w pewnym stopniu ograniczona:
- Niebo (sublevel) poziomu najwyzszego
- Powierzchnia (level)
- Cztery alternatywne powierzchine (sublevel)
- Podziemia (level)
- Podziemia poziom najniższy (sublevel?)

Co do poruszania się jednostek to jest dość istotna sprawa. Wymyślamy jednostki, ale nie wypowiadaliśmy się jeszcze o własciwościach jednostek i wpływie terenu na ich poruszanie. Wydaje mi się jednak, że to już rozmowa na osobny temat. Myślę nad założeniem takiego tematu ponieważ idzie do niego stworzyć ciekawe propozycje.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 16 grudnia 2003     Mapa przygody w Heroes V. Odpowiedz z cytatem

Taaa. Uwazam, ze w grze powinna byc mozliwosc tworzenia dowolnej wielkosci mapy. Nie powinno to stanowic problemu dla tworcow. Jak ktos chce mape 1024x1024 to prosze bardzo. Granie takiej mapy moglo by byc fascynujace (bitwa miedzy 5 000 000 szkieletow a 300 000 kawalerii + 10 000 smokow). Rzeczywiscie powinny byc conajmniej 3 poziomy mapy. Najwieksza jednak innowacja jaka moge wymyslec to jest zamykanie mapy w globus (np dla takiej 1024x1024) dawaloby to masakryczne pole do popisu. Zeby troche uproscic mozna by podzielic globus na 20 rejonow. Zrobienie wtedy kampanii w rodzaju Conquest the world byloby naprawde proste :) . Pozdrawiam.

[UT: Marzenie! :D Ale ile taka mapa by zajmowała i ile trwałby na niej tura?...]
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 16 grudnia 2003     Mapa przygody w Heroes V. Odpowiedz z cytatem

Za tymi sferycznymi mapami mozna po prostu zrobić takie rpzejście typu chowa się z prawej wychodzi z lewej, chowa się u dołu wychodzi z góry.
Jeśli chodzi o to co bym zmienił w rozmiarach to utworzyłbym także "niekwadratowe" rozmiary map. Co prawda mozna zrobic gigantyczną mapę i wycinać z niej dowolne kształty, ale jak już jest pytanie o rozmiary map to jestem za dodaniem map o różnych proporcjach... a może i okrągłe.
Poziomy: 2 poziomy podziemi i zwykła powierzchnia (nic więcej!).
Wszystko na mapie powinno NIE zachowywać proporcji. Herosi od początku byli "symboliczni". Ludek na koniku duzy, miasto małe, drzewko duze i jeziorko małe itd...
Rzut ukośny, niepełne 3d. (bo nawet jak kupie nowy komputer to mi nie pojdzie, chyba ze bedzie kanciate jak warcraftIII).
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Acid Dragon



Dołączył: 3 stycznia 2003
Posty: 164
Skąd: planetoida Terra

Wysłany: 16 grudnia 2003     Mapa przygody w Heroes V. Odpowiedz z cytatem

Ja tykm razem krótko (mam nadzieję, że tym razem taka będzie prawda :P)

Mapa przygody nigdy nie miała dla mnie jakiegoś szczególnego znaczenia, za jednym wyjątkiem.

Jest mi wszystko jedno, czy siatka będzie ukośna, czy prostokątna, czy będzie jakiś wymiar XXL mapy, czy nie (sam i tak najbardziej lubię mapy o rozmiarze M, a XLki przeszedłem w życiu może dwie - nie mam do tego cierpliwości :P), czy będą jakieś wzniesienia terenów itp.

Zależy mi tylko na jednym - na kolorach - Żeby to nie wyglądało tak paskudnie cukierkowo-tęczowo jak w H4. Oczopląsu można było dostać - koszmar, który został w dodatku wzmacniany przez użycie 3D.

Co do samych obiektów na mapie, to uważam, że styl H4 pod wieloma względami wyglądał jednak ładniej niż H3 (jeśli weźmiemy pod uwagę sam kształt, zapominając o kolorach) - co prawda gdzieniegdzie możnaby się uczepić np. zbyt dużej ilości ozdobników, które wręcz mogą dla niewprawionego gracza wyglądać na lokacje, ale ogólnie jest OK.

Co do tych leveli, to faktem jest, że NWC rację miało - wykorzystywanie podziemi, aby zrobić z jednej mapy dwie to "lekka" przesada. (a w dodatku przy wyborze mapy nie można było zobaczyć jaki jest FAKTYCZNY jej rozmiar - a dla mnie to spora różnica - w pojedynczą L-kę grać jeszcze lubię, ale już w podwójną - za nic nie starcza mi wytrwałości). JEDNAK gdyby takie oznaczenie wprowadzić, to niech będzie i świat chmur i piekło, czy co tam jeszcze chcecie - nie mam nic przeciwko - po prostu sam w takie mapy grać nie będę, ale chcę wiedzieć, które mapy będą miały naprawdę rozmiar M, a które 3*M :P Na zakończenie przypomnę, że zamiarem NWC co do podziemii było ukrywanie jakichś specjalnych skarbów, obiektów czy głównych wrogów, a nie rozgrywanie gry na dwóch terenach jednocześnie, ale jeśli kogoś to bawi... to czemu nie?


i co? znowu mi to "krótko" nie wyszło :P

___________
Neutralność nie zawsze jest możliwa...
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Faramir



Dołączył: 24 października 2002
Posty: 164
Skąd: za chwilę Poznań

Wysłany: 17 grudnia 2003     Mapa przygody w Heroes V. Odpowiedz z cytatem

Wielkości map - 5, wedle idei Haaralda:
S - 40x40
M - 80x80
L - 120x120
XL - 160x160
XXL - 200x200

Poziomy powinny być 2 (powierzchnia, podziemia) za nic nie powinno znaleźć się niebo. Pomysł o Heroesach podróżujących konno z wielkimi armiami w sferach niebieskich uważam za niedorzeczny.

Reszta jest mi w sumie obojętna, byleby wszystko było czytelne, intuicyjne i praktyczne.

___________
Często i gęsto!
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
jOjO



Dołączył: 10 stycznia 2000
Posty: 164
Skąd: Onionburg

Wysłany: 17 grudnia 2003     Mapa przygody w Heroes V. Odpowiedz z cytatem

Faramir (cytat):
za nic nie powinno znaleźć się niebo. Pomysł o Heroesach podróżujących konno z wielkimi armiami w sferach niebieskich uważam za niedorzeczny.


dzieżeś Ty czytał o koniach w kosmosie???
(świnie były kiejsik :P)

jeśli miałby być plan niebios, to wyłącznie dla jednostek latających (smoki, gryfy, wiwerny, feniksy itp)

zapewne wtedy heros musiałby brać siakieś proszki na latanie :P albo przesiadać się z qcyka na podniebnego wierzchowca...

___________
Baruk Khazad!
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Avatar



Dołączył: 10 października 2002
Posty: 164
Skąd: Eremit-Dru-Khar

Wysłany: 18 grudnia 2003     Mapa przygody w Heroes V. Odpowiedz z cytatem

Przyznam się, ze nie do końca rozumiem podawania wymiarów map. Mapa S - 80 na 80. Ale co to znaczy? Popatrzmy na pierwsze szkice - na ilu kwadratach zmieścilibyście kopalnię złota i kużnię? 2? 4? Osobiście n ie wydaje mi się... Co z tego, że mapa będzie 80 na 80 skoro sam zamek będzie zawierał 12 heksów?
[UT: drobna uwaga: na mapie przygody w Herosach nigdy dotąd nie było heksów, jeno zawsze kwadraty]

Osobiście widziałbym lokacje tak jak to ma miejsce z grze Age of Empires 2. Rzut izomeryczny i szczątkowe, ale zawsze, trójwymiarowe ukształtowanie terenu.

___________
"Draculi i wszystkim wampirom, które kochałem..."
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Faramir



Dołączył: 24 października 2002
Posty: 164
Skąd: za chwilę Poznań

Wysłany: 18 grudnia 2003     Mapa przygody w Heroes V. Odpowiedz z cytatem

Oops, z pośpiechu mi się pokiełbasiło!... Chodziło mię o to, iż pomysł, aby bohater podróżował na poziomach wyższych niż powierzchnia z ciężką armią (abstrahując w ogóle od bezsensowności tego, aby on na swym rumaku "chodził" w powietrzu) jest dla mnie kompletnie bezsensowny i całkowicie nietrafiony.

Bo ja to widzę tak, jakby nagle armia w jakiś sposób dostała się na górę (to jest możliwe) i nagle zaczęła sobie wędrować w chmurach (okropne!). jestem przeciw takiemu rozwiązaniu jak i w ogóle przeciw wyższemu poziomowi.

___________
Często i gęsto!
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
skryty



Dołączył: 25 marca 2003
Posty: 164
Skąd: Słupsk

Wysłany: 19 grudnia 2003     Mapa przygody w Heroes V. Odpowiedz z cytatem

Skoro krótko i na temat to proszę bardzo:

1 - Wydaje mi się, że Haarald Dość dobrze określił wielkości map. Biorąc pod uwagę aktualne z HoMM-IV powinno to być 40, 80, 120, 160... - S-ka jest nieco zbyt mała. Pewnie i taka miała być, ale bez przesady. Ostatnio zrobiłem taką jedną mapę i dobrze wiem co mówię - trzeba sięmocno nagimnastykować, żeby na takim skrawku "wcisnąć" niezbędne rzeczy. Można ją więc nieco poszerzyć, a co za tym idsie zwiększyć proporcjonalnie resztę wielkości...

Avatar (cytat):
...na ilu kwadratach zmieścilibyście kopalnię złota i kużnię? 2? 4? Osobiście n ie wydaje mi się... Co z tego, że mapa będzie 80 na 80 skoro sam zamek będzie zawierał 12 heksów?
To na razie są tylko pierwsze prace. Nawet jeżeli miałoby to wyglądać tak jak przedstawiono na obrazku to i tak z pewnością zostanie odpowiednio "pomniejszone", by nie zajmowało zbyt dużo mijsca. W końcu jak
Gość (cytat):
Herosi od początku byli "symboliczni". Ludek na koniku duzy, miasto małe, drzewko duze i jeziorko małe itd...
I tak z pewnością zostanie nadal. Przynajmniej taką mam nadzieję...

2 - Jak dla mnie cztery wystarczają w zupełności i nie wiem czy jest potrzeba robienia większej ilości. Kilka osób chciałby mieć XXL-ki, jak dla mnie to byłby już zbyt duży teren. Mówię tu pod względem robienia takiej mapki... Jestem tradycjonalistąi każdy element nanoszę własnoręcznie. Pędzel obiektów jakoś mnie do siebie nie przekonał i tak wszystko poprawiam, żeby wyglądało tak jak ja chcę i nie wyobrażam sobie pracy na mapą wielkości XXL. Zresztą najbardziej lubię mapy z jakąś fabułą, a nie "Zabij wszystkich i zajmij wszystkie misata" i to cała abuła, nic się nie dzieje, żadnych misji - tylko "pukanie kolejnych miast". Na takie rzeczy wystarczająco duża jest już XL-ka i moim zdaniem nie ma potrzeby wprowadzania większych map.

3 - Powinny pozostać dwa poziomy. Pewnie, że czasem ma się pomysł na nietypową mapę i to może ograniczać, ale o to chodzi żeby robić coś w przyjętych ramach. Trochę się pokombinuje i mapa i tak będzie taka jak być powinna, albo przynajmniej będzie do tego zbliżona :mrgreen:

4 - Tutaj nie mam wątpliwości, że powinna zostać orientacja ukośna obiektów jaką mamy w IV-ce. Nie ma sensu robić kroku w tył, skoro w tym przypadku jest to o wiele lepsze rozwiązanie. Z jednym tylko zastrzeżeniem: obiekty muszą mieć swoje lewo/prawo-stronne odpowiedniki. Oczywiście te, które powinny coś takiego mieć, a nie mają - mówię tu zwłaszcza o portalach, irytujące jak czasem trzeba żonglować obiektami, żeby wszystko wyglądało z sensem. Ta uwaga tyczy się zresztą nie tylko portali, a większosci budowli :!:


No i to byłoby na tyle

___________
Only God can judge me...
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 19 grudnia 2003     Mapa przygody w Heroes V. Odpowiedz z cytatem

Well... :D

Jeden powiedział że usunięcie podziemi jest GŁUPIE!!! <popieram>

A inny że ma być niebo(mój pomysł w wcześniejszych mażeniach) ormalny teren oraz podziemia <popieram jaknajbsrdziej>
A więc w podsumowaniu...
Część było w moich CHORYCH MAŻENIACH :)z

Faramir: Niech mnie szlag, jeśli zrozumiem tego posta!
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 21 grudnia 2003     Mapa przygody w Heroes V. Odpowiedz z cytatem

Ech - z tymi levelami to mi zaczyna Mario przypominać :wink: (jeszcze tylko podwodnego brakuje). Moim zdaniem powinny być dwa poziomy podziemi (bo 1 to czasem za mało - aż się prosi, by zejść jeszcze głebiej :P ), ale stworzenie nieba jest według mnie strasznie dziecinne (zamki na chmurach... może tym portalem prowadzącym na górę będzie olbrzymia fasola :lol: ). Zamiast tego po prostu może istnieć możliwość połączeniu dwóch map portalami i to wystarczy. Jeśli chodzi o podziemia, to edytor powinien narzucać jakieś ograniczenia, żeby pod ziemią nie rosły drzewa i nie było łąk, nie leżał śnieg (no bo skąd by tam spadł :?: ) itd. :lol: ).

Moim zdaniem lepiej prezentuje się rzut ukośny, byle tylko w innej palecie barw, a nie "plastiku" IV :x .

Bawienie się w proporcjonalność jest głupie, bo w takim razie wkrótce dojdziemy do tego, że na mapie przygody powinna za bohaterem maszerować cała jego armia (tzn. powinna być wyświetlana).

Jeśli jednostki będą mogły poruszać się po mapie bez bohatera, to jednostki latające powinny latać :!: , czyli łańcuchy górskie itp. nie powinny być dla nich przeszkodą.

Wielkości mapy - nie ma potrzeby ich zwiekszania, bo olbrzymy będą za długie, a poza tym będą je robić chyba tylko ludzie mający nadmiar wolnego czasu... Jestem za to za zróżnicowaniem kształtu map (no bo jak np. pasuje nam zrobić jakiś podłużny ląd, to po co tyle wody :?: ).

Aha - podobają mi się mosty z IV, ale może by ograniczyć ich długość... :lol:
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
jOjO



Dołączył: 10 stycznia 2000
Posty: 164
Skąd: Onionburg

Wysłany: 21 grudnia 2003     Mapa przygody w Heroes V. Odpowiedz z cytatem

Isgrimnur (cytat):
Ech - z tymi levelami to mi zaczyna Mario przypominać :wink: (jeszcze tylko podwodnego brakuje). Moim zdaniem powinny być dwa poziomy podziemi (bo 1 to czasem za mało - aż się prosi, by zejść jeszcze głebiej :P ), ale stworzenie nieba jest według mnie strasznie dziecinne (zamki na chmurach... może tym portalem prowadzącym na górę będzie olbrzymia fasola :lol: ).


otóż wcale nie musi tak być!
w dotychczasowych hirkach jednostki latające, to w zasadzie skoczki
nie ma żadnej innej roli jednostki latającej niż SKOK w czasie walki...

być może warto to zmienić (ot, choćby inna - dla takich jednostek - definicja terenu niedostępnego...) w H5
i to końsekwentnie: istoty latające, podziemne, wodne itp

___________
Baruk Khazad!
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 22 grudnia 2003     Mapa przygody w Heroes V. Odpowiedz z cytatem

Isgrimnur (cytat):
Ech - z tymi levelami to mi zaczyna Mario przypominać :wink: (jeszcze tylko podwodnego brakuje). Moim zdaniem powinny być dwa poziomy podziemi (bo 1 to czasem za mało - aż się prosi, by zejść jeszcze głebiej :P ), ale stworzenie nieba jest według mnie strasznie dziecinne (zamki na chmurach... może tym portalem prowadzącym na górę będzie olbrzymia fasola :lol: ). Zamiast tego po prostu może istnieć możliwość połączeniu dwóch map portalami i to wystarczy. Jeśli chodzi o podziemia, to edytor powinien narzucać jakieś ograniczenia, żeby pod ziemią nie rosły drzewa i nie było łąk, nie leżał śnieg (no bo skąd by tam spadł :?: ) itd. :lol: ).

Nie ma nic dziecinnego w powietrznych zamkach, a zamiast nieba mógłby być to jakiś inny wymiar, w którym istoty żywe gromadzą się na "latających" skałach(mam już nawet zamek, który byłby gospodarzem tego wymiaru, miasto ludzi czczących magię mroku, Bastion)
Cytat:

Moim zdaniem lepiej prezentuje się rzut ukośny, byle tylko w innej palecie barw, a nie "plastiku" IV :x .

Przede wszystkim kolor trawy, oraz błota, a inne tereny, bagno mi się podobało.
Cytat:

Bawienie się w proporcjonalność jest głupie, bo w takim razie wkrótce dojdziemy do tego, że na mapie przygody powinna za bohaterem maszerować cała jego armia (tzn. powinna być wyświetlana).

Zgadzam się w 100%, dlatego też łatwiej by było gdyby gra była w 2D.
Cytat:

Jeśli jednostki będą mogły poruszać się po mapie bez bohatera, to jednostki latające powinny latać :!: , czyli łańcuchy górskie itp. nie powinny być dla nich przeszkodą.

Racja :)
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
hadżdżi Dawud az Gossarah



Dołączył: 29 stycznia 2003
Posty: 164
Skąd: Skawina

Wysłany: 22 grudnia 2003     Mapa przygody w Heroes V. Odpowiedz z cytatem

Mapa przygody:

1. Może mieć te same wielkości co dotąd, a także dwa lub trzy poziomy. Najlepiej, gdyby twórca sam ustalał wielkość mapy dowolnie w określonym przedziale - na przykład bok od 32 do 256 pól.

2. Winna mieć bardziej zdecydowane kolory (podobne do tych z drugiej części Hirosów).

3. Orientacja siatki nie ma żadnego znaczenia.

4. Obiekty na mapie winny być bardziej proporcjonalne.

5. Poziom mgły wojny powinien dla danej mapy ustalać jej twórca (podobny jak w IV / podobny jak w I-III / brak).

___________
Nie zabijaj!
Martwy człowiek niczego od ciebie nie kupi.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Faramir



Dołączył: 24 października 2002
Posty: 164
Skąd: za chwilę Poznań

Wysłany: 22 grudnia 2003     Mapa przygody w Heroes V. Odpowiedz z cytatem

Isgimnur (cytat):
Jeśli chodzi o podziemia, to edytor powinien narzucać jakieś ograniczenia, żeby pod ziemią nie rosły drzewa i nie było łąk, nie leżał śnieg (no bo skąd by tam spadł ? )


A nie widziałeś nigdy żadnej Jaskini, w której leżał śnieg? Poza tym śnieg może, jeśli na powierzchni zbyt wiele go napadało, spaść poprzez jakąś wyrwę, czy coś w tym stylu do podziemi.

A tak w ogóle to nie przesadzajmy. Twórcy map mogą mieć różne wizje i różne koncepcje, a zabraniając im do podziemi wstawiania roślin powierzchionych, odbieramy im sporo możliwości. Niech co najwyżej w mapach zszykowanych przez Ubi nie będzie w podziemiach roślin, drzew, etc., a mapmakerom zostawmy wolną rękę.

___________
Często i gęsto!
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
MiB



Dołączył: 21 grudnia 2002
Posty: 164
Skąd: Kęty

Wysłany: 22 grudnia 2003     Mapa przygody w Heroes V. Odpowiedz z cytatem

ludzie (i nie ludzie)- trudno przebrnąć przez Wasze posty (cena lenistwa i nie czytania na bierząco :P), ale do rzeczy:

Ilość rozmiarów- 5!!
Wielkości- od S do XXL (chcesz dokładniej?? Patrz wyżej :P)
Wygląd- jak mówimy o mapie przygody, to wolę mapę z H3, w kolorach H3 (nie, nie chcę robić z H5 klonu H3 :P), ale zróżnicowanie poziomów z H4 aż takie głupie nie było.

Aha- ja tu mam pytanie do tych, którzy optują za mapką super gigant zależną od aftora- a jak Wy chcecie na tym grać,?? Przecie to będzie zabawa w kotka i myszkę!! Przejmę zamek, muszę siedzieć w jego okolicy i go rozbudować, dać dobry garnizon i dopiero wtedy mogę jechać na podbój następnego i jestem względnie spokojny o to, że nikt mi go nie przejmie- przecie to będzie piekielnie długo trwało!!

___________
"Imagine there's no heaven,
It's easy if you try."
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
©2002, 2003, 2004, 2005 Jaskinia Behemota
Template made by Valturman.
Powered by gnomePHP.
Pieczę nad Starym Forum sprawuje Crazy.