Imperium Jaskini Behemota
tarcza Witaj na Starym Forum Jaskini Behemota.
Zostało Ono stworzone przez ixcesala z uwagi na problemy z forum Ezboard 10 grudnia 2002. Służyło Jaskiniowcom dzielnie do sierpnia 2005 roku, kiedy to dominium i podwładnych Behemota dotknął Wielki Trek, po którym przez 10 miesięcy Jaskinia nie funkcjonowała.
Wszystkim, którzy przyczynili się do rozwoju Imperium Jaskini Behemota, zarówno poprzez pracę techniczno-graficzną, jak i osobom które współtworzyły klimat - dziękujemy.
Zapraszam do obejrzenia tego swoistego muzeum, które wiąże się ze wspaniałymi wspomnieniami niemałej części Jaskiniowców.
Kasztelan Crazy

Wróć do strony głównej Jaskini Behemota.
Rejestracja (chciałbym klucze)Rejestracja (chciałbym klucze)  

PrzewodnikPrzewodnik      LinksLinkownia     SzukajSzukaj     Śledzone tematyŚledzone tematy     Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości
ProfilProfil     MieszkańcyMieszkańcy     GrupyGrupy     ZalogujZaloguj
Ostatnio odwiedziłeś nas:
Obecny czas to: 2024-03-29 14:08:44
Autor Wiadomość
Haarald



Dołączył: 23 kwietnia 2003
Posty: 164
Skąd: Ors Imperior

Wysłany: 31 stycznia 2004     Osobny zamek krasnoludów w HOMM-V? Odpowiedz z cytatem

Gość (cytat):

Ja juz podawalem jednostki do "krasnoludzkiej twierdzy"(tam gdzie sa arkobalisty). Mam prosbe do Haaralda. Mozna stworzyc ankiete dotyczaca tego zamku(jak o forge bylo o tym tez moze byc). A dodatkowo mozna o niego zapytac Mudab'iego choc o dopowiedz bedzie ciezko. A co do tego ze ten zamek bedzie nieklimatyczny to sie WoGule nie zgadzam. Pieknie wkomponowany w gory, duze lecz dosc niskie budowle z kopulami. I jakas wolna muzyczka troche mroczna, musza byc bebny.


Zatem spełniam prośbę gościa (może by się przedstawił? :wink: ) i umieszczam zagadnienie "Krasnoludzkiej Twierdzy" w nowym temacie, ponieważ temat o zamkach schodzi z głównego:

1. Na zyczenie gościa (...?) w tym temacie zamieszczona bedzie ankieta.
2. Na drugie życzenie [zapytanie do Muaddiba] należy trochę zaczekać.... a to z racji tego, ze nalezy wpierw sprawdzić czy rzeczywiście taki zamek jest oczekiwany (co bedzie miało miejsce w tej dyskusji)
Gdyby jednak ktos się wyłamał i zapytał o to już teraz to nic strasznego się nie stanie....

A zatem w tym temacie oprócz odpowiedzi w ankiecie mile widziane są także komentarze poparte uzasadnieniami (za bądź przeciw).
Ponadto kazdy z uczestników dyskusji moze przedstawić swoją własną wizję tego zamku: klimat, architektura, wystepowanie, magia i zestawy stworzeń.

P.S. Ankieta nie ma okreslonego czasu trwania terminu. prosiłbym jednak o nie tworzenie ankiet pod każdy rodzaj zamku ponieważ "utoniemy" w tych tematach.
Z innych zamków, o których prawdopodobnie dokładniej porozmawiamy bedzie bez wątpienia Asylum/Dungeon (jako ten najbardziej zagmatwany)
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 31 stycznia 2004     Osobny zamek krasnoludów w HOMM-V? Odpowiedz z cytatem

Nie jeśli miałby być robiony na siłę, z na siłę dobieranymi jednostkami. Tak jeśli wprowadzi się wyraźny motyw dlaczego taki zamek miałby powstać. Mógłby to być np konflikt krasnoludów z elfami w który magowie nie chcą się angażować....... Jednak od razu trzeba podkreślić że dla zbalansowania gry, musiałby powstać również dodatkowe złe miasto...... Mi na pewno nie podejdzie gra w której dobro już na starcie triumfuje, i nie chodzi tylko i wyłącznie o przyznanie etykietki zamkom.....
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
DruidKot



Dołączył: 16 stycznia 2004
Posty: 164
Skąd: z odległych zakamarków geografii :P

Wysłany: 31 stycznia 2004     Osobny zamek krasnoludów w HOMM-V? Odpowiedz z cytatem

Po krótkim zastanowieniu, dochodzę do wniosku, że zamek taki byłby ciekawy.
Oto, jak ja, na dzień dzisiejszy widzę:

Jednostki:
Mnie podobały się one w grze Warlords Batlery. Piechur karsnoludzki, Kusznik, Mistrz Runów, biegacz, inżynier, Senior i berserker. Jednak trzeba wymyślić coś innego... Proponuję:

1. Kowal
2. Kusznik [coś może się powtórzyć... :roll: ]
3. Piechota
4. Krasnoludzki Mędrzec
5. Krasnolud berseker
6. Tu mógłby być jakiś ich bóg, lub władca. Przywódca Krasnoludów

Jeszcze Górskie Klany w Disciples są w porządku :) Można by trochę z tamtąd "podkraść" :twisted: Ale z umiarem... :(

Architektura
Małe domy z półokrągłym dachem dla bogatrzych, a dla biedniejszych przytulne zakamarki w grotach skalnych :) Bez szczególnych wież; budynki bardziej rozległe niż wysokie.

To tyle na wstępie :)

___________
Rychłoż się zejdziem znów?

o ortografii || o łańcuszkach
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 31 stycznia 2004     Osobny zamek krasnoludów w HOMM-V? Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Zatem spełniam prośbę gościa (może by się przedstawił? ) i umieszczam zagadnienie "Krasnoludzkiej Twierdzy" w nowym temacie, ponieważ temat o zamkach schodzi z głównego:


Przedstawie sie z checia jestem Black Dragon ale od jakiegos czasu gdy prubuje wpisac ta ksywke posty nie chca sie umiescic na forum(moze to ma cos wspulnego z tym ze prosilem o konto z tym samym nickie). Wielkie dzieki ze stworzyles ten temat, a z pytaniem do Mudab'iego muwilem ze beda problemy :wink:

A oto co pisalem na temet tego cudownego zamku.
Cytat:
Krasnale z 4 w poruwnaniu do krasnali z 1 duzo zyskali.
W HoMM 1 i 2 nie bylo nic poza ich siedliskami. W HoMM 3 mieli juz skarbiec (generujacy 10% zlota) i skarbiec na mapie przygod + bohaterow. A ich szczytowe osiagniecia mozemy podziwiac w HoMM 4 siedliska, skarbiec, kopalnia, bohaterowie i to najwazniejsze. Szczyt technologi, szmoczy golem dzieki ktoremu krasnoludy wreszcie maja szanse w walce z elfami za ktorymi nie przepadam razem z krasnalami To jezeli ta rasa ciagle pnie sie w gore to czemu wreszcie nie powinna miec swoje miasta?? Z jednostkami i budynkami nie ma zadnego problemu odrazu nasuwaja sie nie mysl. Przedstawie teraz jednostki bo na stryktury nie ma czasu.

Niziolek
Krasnoludzki topornik
Zlote golemy (w koncu kto zna sie lepiej na zlocie niz krasnale??)
Krasnoludzki kusznik
Arkobalisty(malo znana machina obleznicza)
Zolw Bojowy(podorawany przez natke ziemie gigantyczny zolw pomysl z Kronik Czarnego Ksiezyca)
Smoczy Golem

Magia glownie zwiazana z ziemia.

I to tyle

Haar: Proszę autora tego postu o nie obrażanie dumnej krasnoludzkiej nacji okresleniem "krasnale"... Krasnale mozna znaleźć w przydomowym ogródku.

Przepraszam jezeli Cie urazilem ale uzylem tego okreslenia jako skrot. Szanuje krasnoludy i gdybym wiedzial ze to kogos urazi to bym nie pisal w ten sposob. Jeszcze raz przepraszam.

Haar: Połączyłem oba posty.
Nie chodziło o mnie ale jest tu pewna osoba, której takie określenie mogłoby się nie spodobać


Jeszcze raz przepraszam za te krasnale do dzisiaj mi glupio :?

No i to jeszcze sie tyczy zamku:
Cytat:
A co do tego ze ten zamek bedzie nieklimatyczny to sie WoGule nie zgadzam. Pieknie wkomponowany w gory, duze lecz dosc niskie budowle z kopulami. I jakas wolna muzyczka troche mroczna, musza byc bebny.


W niedalekiej przyszlosci umieszcze tu lub przesle Haaraldowi screen shot'y z arkobalistami i zolwiami olbrzymimi.

A i jeszcze jedno jezeli sie da to prosilbym bardzo aby moderator dodal jeden glos na TAK dla Krasnoludzkiego zamku bo niestety ale ja nie moge.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Haarald



Dołączył: 23 kwietnia 2003
Posty: 164
Skąd: Ors Imperior

Wysłany: 31 stycznia 2004     Osobny zamek krasnoludów w HOMM-V? Odpowiedz z cytatem

No tak wazny jest taki podział zamków, aby jakas równowaga była.
Osobiscie widziałbym zamek krasnoludów jako zamek neutralny-dobry, a cały podział zamków w ten sposób:
Dobry: Castle, Rampart (elfy)
Neutralny-Dobry: Krasnoludzka Twierdza, Tower
Neutralny: Stronghold, Conflux
Neutralny-zły: Dungeon/Asylum, Fortress
Zły: Inferno, Necropolis

Z takiego podziału zamki neutralne-złe lub neutralne-dobre mogłyby wchodzić w sojusze z wszystkimi innymi zamkami oprócz skrajnych Złych lub dobrych (zaleznie od stronnictwa)
Zamki Dobre lub Złe mogłyby wchodzić w sojusze jedynie z zamkami czysto neutralnymi lub neutralnymi zła bądź dobra (zaleznie od tego do jakiego stronnictwa należą)

A co do samego zamku krasnoludów to wolałbym aby reprezentowały go nie tylko jednostki krasnolusdzkie ale także inne stwory, jakie? juz wymieniałem ale moge powtórzyć:
- centaury (w stronghold powinny jednak znaleźć się na powrót gobliny)
- gnomy
- krasnoludy (ze dwie jednostki)
- gryfy
- olbrzymy (nie mylic z gigantami) albo smocze golemy
- jakies stworzenie jakskinowe

Cechy: Zamek zwykle górski, zamieszkiwany przez krasnoludy (spoiwo i nacja dominujaca) gnomy, olbrzymy, gryfy* i inne stworzenia neutralne. *Gryfy udało się im oswoić ponieważ żyją w tym samym środowisku - w górach. Wszędzie tam gdzie złoża (góry, jaksinie, lesne ostepy) trafisz na krasnoludów, które kiedy zwęszą złoto nie spoczną dopóki nie zajmą złóż. Dlatego popadają w częste konflikty z elfami (zadawanie ran ziemi) i innymi nacjami (oprócz górnictwa prowadzą liczne wyprawy wojenne). Posiadają pewną technologię, opartą na górnictwie, stąd kilka ciekawych wynalazków. Poza tym są mistrzami w górnictwie jesli chodzi o wydobycie złoż. Dlatego są w stanie produkować więcej surowców [wymagany odpowiedni balans z pozostałymi elementami, np.; droższe jednostki, budynki.... etc].

Architektura: Zamek wkomponowany w górkie zbocza połączony kamiennymi bądź wiszącymi mostami... Generatory stworzeń powinny być niskie,a większość z nich wkomponowana w skały bądź ziemię.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
DruidKot



Dołączył: 16 stycznia 2004
Posty: 164
Skąd: z odległych zakamarków geografii :P

Wysłany: 31 stycznia 2004     Osobny zamek krasnoludów w HOMM-V? Odpowiedz z cytatem

Więc...

Magia
Opierająca się na magii ziemi. Przede wszystkim obronna.

Specjalne zdolności jednostek
Odporność na magię, to u każdego, z tym, że jeden ma większą, drugi mniejszą...
U kowala złotnictwo, które dawało by... no właśnie, co?
Górnictwo dla herosa, które zwiększa dochody kopalń...
Coś jeszcze?

Teraz analiza...

Black Dragon o problemach z pisaniem imienia (cytat):
Przedstawie sie z checia jestem Black Dragon ale od jakiegos czasu gdy prubuje wpisac ta ksywke posty nie chca sie umiescic na forum(moze to ma cos wspulnego z tym ze prosilem o konto z tym samym nickie).


Może to dlatego, że już przyznali Ci konto forumowe? Sprawdź pocztę...
I blakam, dpai hoci drohem o ordografyiem... Dopże? :)

Ten co się wstukać nie może po imieniu (cytat):
Jeszcze raz przepraszam za te krasnale do dzisiaj mi glupio


Nic wielkiego się nie stało... Po prostu Hetman jest krasnoludem...

Black Dragon [a myślałeś, że kto? :P] (cytat):
A co do tego ze ten zamek bedzie nieklimatyczny to sie WoGule nie zgadzam. Pieknie wkomponowany w gory, duze lecz dosc niskie budowle z kopulami. I jakas wolna muzyczka troche mroczna, musza byc bebny.


Mhm... Może być :)

No to narazie koniec... :)

___________
Rychłoż się zejdziem znów?

o ortografii || o łańcuszkach
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Faramir



Dołączył: 24 października 2002
Posty: 164
Skąd: za chwilę Poznań

Wysłany: 31 stycznia 2004     Osobny zamek krasnoludów w HOMM-V? Odpowiedz z cytatem

Nie. Prosto, a konkretnie: liczba zamków raczej nie jest nieograniczona (jesli byłoby ich za wiele, to źle wpłynęłoby to - IMO - na grę) a taki zamek zbyt wiele by nie wprowadził i pewnie by mi się dość szybko znudził i wydał monotonny.
___________
Często i gęsto!
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
jOjO



Dołączył: 10 stycznia 2000
Posty: 164
Skąd: Onionburg

Wysłany: 31 stycznia 2004     Osobny zamek krasnoludów w HOMM-V? Odpowiedz z cytatem

Anonymous (cytat):
Przedstawie sie z checia jestem Black Dragon ale od jakiegos czasu gdy prubuje wpisac ta ksywke posty nie chca sie umiescic na forum(moze to ma cos wspulnego z tym ze prosilem o konto z tym samym nickie).


ekhm...
i nawet klucze dostałeś!
10.I. :D

sprawdź http://heroes.net.pl/forum/profile.php?mode=viewprofile&u=854

.-=-.

a co do tego...

DruidKot (cytat):
Ten co się wstukać nie może po imieniu (cytat):
Jeszcze raz przepraszam za te krasnale do dzisiaj mi glupio


Nic wielkiego się nie stało... Po prostu Hetman jest krasnoludem...


1. Druidzie! ładnie to tak szydzić z nowego?
2. "nic wielkiego..." - może powtórzysz? :P

___________
Baruk Khazad!
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 31 stycznia 2004     Osobny zamek krasnoludów w HOMM-V? Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Może to dlatego, że już przyznali Ci konto forumowe? Sprawdź pocztę...

Niestety ale obie skrzynki puste :(
Cytat:
I blakam, dpai hoci drohem o ordografyiem... Dopże?

Jezeli chodzi ci o polskie litery to niestety ale po instalacji WoG'a tak mi juz w kompie zostalo a po odinstalowaniu zmienic sie tego nie dalo. A jezeli o co innego to przejezyczenia albo pomylki bo za szybko pisze.

A co do magi krasnoludow to tylko w 100% zwiazana z ziemia. Podam kilka przykladow:
Nizszych poziomow- kamienna skora, zasoby ziemi, ochrona przed magia (50%), meteor,trzesawisko(na ekranie przygody, rzucony na wroga armie odejmuje jej 25% ruchu)
Wyzszych poziomow- trzesienie(niszczy mury), deszcze meteorytow, skalny mur(gdy wrog zniszczy mur krasnoludcy magowie tworza nowy z skaly gliny i ziemi, nie jest on wytrzyamly ale jest), przywolanie emisariusza ziemi(nalezal by do stronnictwa krasnoludow ale nie mozna go kupowac w zamku)grupowa kamienna skora, gropowa ochrona przed magia,

A do opisu struktor sie dopiero przymierzam.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 31 stycznia 2004     Osobny zamek krasnoludów w HOMM-V? Odpowiedz z cytatem

Prosze o usuniecie jednego z tamtych postow nie wiem czemu ale dwa sie wyslaly.
Cytat:
ekhm...
i nawet klucze dostałeś!
10.I.

sprawdź http://heroes.net.pl/forum/profile.php?mode=viewprofile&u=854

Sa dwie mozliwosci albo ktos innym prosilo o konto pod tym samym nickiem, albo mi zmienili parametry(jestm z nowego targu ) a jezeli je zmienili i to jest moje konto to jeszcze jedno :( hasla zapomnilem a jak wpisuje ze zapomnialem to mi podaja ze muj e-mail sie nie zgadza. A mowia ze glupi ma szczescie. Ratujcie :cry:
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 31 stycznia 2004     Osobny zamek krasnoludów w HOMM-V? Odpowiedz z cytatem

Oczywiście jestem na TAK.

Według mnie powinien być to zamek położony w górach, budowle niskie, ale masywne (trochę jak architektura romańska, trochę jak zamek w Akademii w H4). A może jako bydynki umieścić w tym zamku po prostu niektóre kopalnie?

Jeśli chodzi o jednostki, to może by tak dać taką machinę górniczą... z wielkim świdrem - myślę, że by fajnie to wyglądało :)
Teraz pytanie - czy krasnoludy mają proch... bo stąd już prosta droga do wprowadzenia krasnoludów-kanonierów (parametry podobne do kuszników)
Co do umieszczenia w tym zamku gryfów to mam strasznie mieszane uczucia... gryfy pojawiały się już w 3 zamkach i do każdego pasowały... choć najlepiej wyglądały u ludzi. To, że krasnoludy hodują gryfy, to też wcale nie głupi pomysł...
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 1 lutego 2004     Osobny zamek krasnoludów w HOMM-V? Odpowiedz z cytatem

DruidKot (cytat):

Jednostki:
Mnie podobały się one w grze Warlords Batlery. Piechur karsnoludzki, Kusznik, Mistrz Runów, biegacz, inżynier, Senior i berserker. Jednak trzeba wymyślić coś innego... Proponuję:

1. Kowal
2. Kusznik [coś może się powtórzyć... :roll: ]
3. Piechota
4. Krasnoludzki Mędrzec
5. Krasnolud berseker
6. Tu mógłby być jakiś ich bóg, lub władca. Przywódca Krasnoludów

Jeszcze Górskie Klany w Disciples są w porządku :) Można by trochę z tamtąd "podkraść" :twisted: Ale z umiarem...

I właśnie za takim zamkiem krasnoludów głosuje na Nie, tego też dodyczył mój mały spór z Haaraldem, to jest krasnoludzka wersja Castle(czyli drugi zamek jednorasowy. Więc pytam się czemu elfy i inne cywilizowane rasy nie miałby mieć takich zamków??. Odpowiedź jest prosta, w Herosach nigdy takich podziałów nie było. Co do gry Disciples, to ok, tylko to inna gra inne zasady :wink:
Cytat:
Neutralny-Dobry: Krasnoludzka Twierdza, Tower....
Neutralny-zły: Dungeon/Asylum, Fortress

Haarald, proszę nie kopiuj błędów ludzi z Black Isle Studios(twórcy Baldura) i ludzi z WotC(twórcy systemu D&D) Jeżeli coś jest neutralne to nie może być dobre czy złe :) Logika mi podpowiada jak coś jest czarne nie może być szare a tym bardziej białe. Aha i te centaury w górach :D czy podziemiach krasnoludzkich to przesada i właśnie upychanie na siłę.
Jeszcze po wydaniu h5 ktoś się odezwie w sprawie pokrzywdzonych centaurów i zażąda osobnego zamku w H6(to puszka Pandory). :!:
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
DruidKot



Dołączył: 16 stycznia 2004
Posty: 164
Skąd: z odległych zakamarków geografii :P

Wysłany: 1 lutego 2004     Osobny zamek krasnoludów w HOMM-V? Odpowiedz z cytatem

Heh... Mam PROŚBĘ do moderatorów [drogi Hetmanie, tym razem to już nie przejaw mojego lenistwa, a braku możliwości :)], czy mogli by usunąć te powtarzające się posty? :)

Haar: prośba spełniona...

DK: Dzięki :)

No to zaczynam... Heh...

Hetman (cytat):
1. Druidzie! ładnie to tak szydzić z nowego?
2. "nic wielkiego..." - może powtórzysz?


1. Jeśli to odebrałeś za szydzenie, to teraz mi jest gópio :)
2. A tutaj chodziło mi o to, że "Nowy" może tego nie wiedzieć, więc litościwy Hetman mu wybaczy ;)

Zły kot (cytat):
I blakam, dpai hoci drohem o ordografyiem... Dopże?


Chodziło tu o błędy ortograficzne :)

Haav Gyr (cytat):
Co do gry Disciples, to ok, tylko to inna gra inne zasady


Jasne :) Chodziło mi JEDYNIE o jednostki z tamtej gry...

Haav Gyr (cytat):
DruidKot napisał:

Jednostki:
Mnie podobały się one w grze Warlords Batlery. Piechur karsnoludzki, Kusznik, Mistrz Runów, biegacz, inżynier, Senior i berserker. Jednak trzeba wymyślić coś innego... Proponuję:

1. Kowal
2. Kusznik [coś może się powtórzyć... ]
3. Piechota
4. Krasnoludzki Mędrzec
5. Krasnolud berseker
6. Tu mógłby być jakiś ich bóg, lub władca. Przywódca Krasnoludów

Jeszcze Górskie Klany w Disciples są w porządku Można by trochę z tamtąd "podkraść" Ale z umiarem...


I właśnie za takim zamkiem krasnoludów głosuje na Nie, tego też dodyczył mój mały spór z Haaraldem, to jest krasnoludzka wersja Castle(czyli drugi zamek jednorasowy. Więc pytam się czemu elfy i inne cywilizowane rasy nie miałby mieć takich zamków??. Odpowiedź jest prosta, w Herosach nigdy takich podziałów nie było.


No tak, więc propozycja Haaralda jest lepsza. Niech tak pozostanie :) A tamto, to był tylko przykład...

Haav Gyr (cytat):
Cytat:
Neutralny-Dobry: Krasnoludzka Twierdza, Tower....
Neutralny-zły: Dungeon/Asylum, Fortress

Haarald, proszę nie kopiuj błędów ludzi z Black Isle Studios(twórcy Baldura) i ludzi z WotC(twórcy systemu D&D) Jeżeli coś jest neutralne to nie może być dobre czy złe Logika mi podpowiada jak coś jest czarne nie może być szare a tym bardziej białe. Aha i te centaury w górach czy podziemiach krasnoludzkich to przesada i właśnie upychanie na siłę.
Jeszcze po wydaniu h5 ktoś się odezwie w sprawie pokrzywdzonych centaurów i zażąda osobnego zamku w H6(to puszka Pandory).


To nie żadne błędy. Po prostu źle odebrałeś ich końcepcję. W Baldur's Gate, pierwszy człon charakteru oznaczał stosunek do zasad i prawa [praworządny, neutralny, chaotyczny], a drugi do dobra[drobry, neutralny, zły]. Rozumiesz? :)

Centaury w górach... Tak. Centaury z krasnoludami... tu się trzeba zastanowić... Średniawo do siebie pasują...

Ehe... Już widzę tą manifestacje... "Organizacja na rzecz Pokrzywdzonych Centaurów" :P Ale zrozumiałem to jako żart, nie obawy :)

Narazie tyle :)

___________
Rychłoż się zejdziem znów?

o ortografii || o łańcuszkach
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Ilness



Dołączył: 11 listopada 2002
Posty: 164
Skąd: Łódź

Wysłany: 1 lutego 2004     Osobny zamek krasnoludów w HOMM-V? Odpowiedz z cytatem

Zdecydowanie nie, jestem przeciw, gdyż bylby to zamek w którym jednostki zbyt mało różniłyby się od siebie. Zbyt identtyczny... To ja już wolę zamek np. egipski, kiedyś gdzieś o tym założyłem topic. W razei czego mogę przypomnieć jakby co.
___________
"Samotność, to taka straszna trwoga...
Ogarnia mnie, przenika mnie.
Wiesz mamo, wyobraziłem sobie, że
nie ma boga, nie ma, nie."
Dżem "List do M."
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
jOjO



Dołączył: 10 stycznia 2000
Posty: 164
Skąd: Onionburg

Wysłany: 1 lutego 2004     Osobny zamek krasnoludów w HOMM-V? Odpowiedz z cytatem

Anonymous (cytat):
Sa dwie mozliwosci albo ktos innym prosilo o konto pod tym samym nickiem, albo mi zmienili parametry(jestm z nowego targu ) a jezeli je zmienili i to jest moje konto to jeszcze jedno :( hasla zapomnilem a jak wpisuje ze zapomnialem to mi podaja ze muj e-mail sie nie zgadza. A mowia ze glupi ma szczescie. Ratujcie :cry:


well, to brzmi prawdopodobnie...
w sumie nick Black Dragon jest - sorki za brutalność - niezbyt oryginalny...
sugeruję kontakt z Komendantem Straży, Miszą - misza@heroes.net.pl - celem wyjaśnienia sprawy

___________
Baruk Khazad!
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Haarald



Dołączył: 23 kwietnia 2003
Posty: 164
Skąd: Ors Imperior

Wysłany: 1 lutego 2004     Osobny zamek krasnoludów w HOMM-V? Odpowiedz z cytatem

Dzięki za poparcie...
Nie bedę komentował Haav Gyr'a, doskonale mnie w tym wyręczyłeś.

Tak sobie myślę.... i dochodze do wniosku, ze dobrze by było gdyby UBI przy tworzeniu zamków wziął pod uwagę sugestie fanów... mam tu na mysli obsadę każdego zamku, jaki miałby sie pojawić.

Ale wróćmy do naszego zamku krasnoludów... przede wszystkim należałoby zacząć od tego, że powinno się wprowadzić nowy typ terenu charakteryzujący zamki krasnoludów. Skalista ziemia czy cos w tym rodzaju - czyli teren okalający góry (najlepiej w 2-3 rodzajach aby pasował pod konkretny typ gór). Taki teren dawałby przewage w ruchu dla jednostek z zamku krasnoludzkiego (mniejsze kary za zasięg lub ich brak) a nawet jakieś bonusy dla niektórych jednostek.
Góry powinny zawsze znajdować się na podwyższeniach... tez z H4 nie do końca był dobry (ponieważ teren zwykle opadał gdy cos się źle nanosiło). W H5 obiekty powinny dopasowywac się do terenu a nie odwrotnie. Dzięki temu uzyskalibyśmy lepsze rezultaty... wtedy zamki w górach prezentowałyby się baaardzo efetkytwnie.

Magia: Myslę że krasnoludy nie powinny władać magią wyższych poziomów (jedynie 1-3).... pozostałe poziomy kupować jako jednorazowe scrolle w krasnoludzkich świątyniach (efekt ekonomiczny!) bądź się nauczyć w innych zamkach. Magia ziemi - tak... żadnej innej jakoś nie widzę. Tyle, że magią ziemi powinni posługiwać się również mieszkańcy Rampartu (magia rozumiana jako natura) [trochę to zagmatwane jak na razie]

A teraz z innej beczki: magia w zamkach: uwazam, ze w zamkach magia powinna byc ustawiona w ten sposób:

Castle, Rampart (elfy), Tower -> pięć poziomów magii
Krasnoludzka Twierdza- trzy poziomy magii (+ kupowanie scrolli poz. 4 w świątyniach)
Stronghold -> brak magii (+ kupowanie scrolii jednorazowego uzycia poz. 1-3 w świątyni)
Fortress -> trzy poziomy magii (+ kupowanie scrolli poz. 4 w świątyniach)
Dungeon/Asylum, Inferno, Necropolis -> pięć poziomów magii
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 1 lutego 2004     Osobny zamek krasnoludów w HOMM-V? Odpowiedz z cytatem

jOjO dzieki za ten e-mail moze sie wreszczie wyjasni.

Haarald wszystko by gralo ale czy to nie zachwieje rownowagi gry?? Bo z tego co wiem to Cytadela gralo sie bardzo trudno naprzyklad z Akademia. Nie dosc ze tylko jedna i to slaba strzelajaca istota to jeszcze do 3 poziomu czary przeciw potedze strzeleckiej i potedze czarow. A z drugiej strony przypomina mi sie walka w HoMM4 ja z kolega na malej mapie. On smiercia a ja barbazyncami. Totalny pogrom z mojej strony.Czesto sie zdarza ze na malych mapka zwycieza sila a na duzych magia. A nikt nie jest idealny i nie wie czy takie rozwiazanie przyniosly by zawod czy zachwyt.

A tak na marginesie czemu krasnoludy mialy by byc ograniczone w magi??
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Fuuzy



Dołączył: 19 października 2002
Posty: 164
Skąd: Wasilków na Podlasiu (to nieprawda że ludzie porozumiewają się tu językiem gestów i chrząkni

Wysłany: 1 lutego 2004     Osobny zamek krasnoludów w HOMM-V? Odpowiedz z cytatem

Odpowiedź trzecia czyli: NIE
Dlaczego?
Krasnoludy od początku istnienia serii mialy swe miejsce pomiędzy elfami i jednorożcami (co bylo swoistą nowościa w grach fantasy)... więc nie widzę sensu w zmienianiu tego (zwlaszcza po tym co zobaczylem w H4).

___________
Mamo! Spójrz! Jestem w Internecie...
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 1 lutego 2004     Osobny zamek krasnoludów w HOMM-V? Odpowiedz z cytatem

Haar: przeniesione z tematu Ile zamków w "podstawce" H5?

....całkowicie nie zgazam się z opinią że:
Cytat:
Według mnie tu podział jest niezbędny i konieczny tym bardziej, że krasnoludów od zawsze traktowano w tej grze po macoszemu (niższe poziomy w porównaniu z elfami i rotacja między Rampartem a Akademią). Krasnoludzki zamek powinien uzupełnić zestaw miast.... moze wreszcie krasnoludy doczekają godniejszego potraktowania (tj. na tym samym poziomie co elfy!!!)

Przecież ani Rampart w h3 ani Akademia w H4 nie były zamkami rasowymi, więc krasnoludy nie mogły być traktowane po macoszemu. A stworzenie zamku tylko krasnoludzkiego to będzie preceder w herosach, ponieważ krasnoludy otrzymają własny Zamek. Przecież Rampart nie był zamkiem elfów tylko i jak każdy zamek oprócz Castle, był zamkiem dla kilku ras(w tym wypadku dla trzech)A o poziomach lepiej nie dyskutować bo czemu taki człowiek(krzyżowiec) jest na wyższym poziomie od elfa?
Bo tak zostało ustalone, więc bezsensu jest dyskusja czy krasnoludy są na tym samym poziomie co elfy(to przecież wynika z możliwości bitewnych jednostki).Poza tym sam napisałeś:
Cytat:
..rasa to przedstawiciele dominujący, którzy wykorzystują również inne stworzenia do walki...
więc stworzenie zamku tylko krasnoludzkiego tworzy podział jednorasowy w grze, a czego do tej pory nie było(i dla mnie to jedna z ważnieszych cech herosów).
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Haarald



Dołączył: 23 kwietnia 2003
Posty: 164
Skąd: Ors Imperior

Wysłany: 1 lutego 2004     Osobny zamek krasnoludów w HOMM-V? Odpowiedz z cytatem

Haar: przeniesione z tematu Ile zamków w "podstawce" H5?

Haav Gyr:
Nie zrozumiałeś do końca o co mi chodzi:

Po pierwsze przez zamek "rasowy" rozumiem jednostkę/ki która dominuje, np:
elfy + jednorozce, enty, pegazy (dosiadane przez elfy), smoki
ludzie czyli: rodzaje żołnierzy (pikinierzy, łucznicy, krzyżowcy, mnisi, czemioni) + anioły
krasnoludy + gryfy, gnomy, boar's

Po drugie, co zresztą dało się zauważyć w H3 i H4 "rasowi" są sami bohaterowie:
Rampart - krasnoludy, elfy
Castle - ludzie
Tower - ludzie i dżiny (jako "rasa" magów)
Stronghold - zieloni i ludzie (jako "rasa" barbarzyńców)

Tak więc na swój sposób miasta były jednak rasowe...

Krasnoludy traktowano w sposób niesprawiedliwy... jak dla mnie potraktowali ich jako skrzaty, krasnale, a przecież krasnoludy to dumna i waleczna rasa. Dlatego muszą zostac zrównani z elfami oraz ludzką jakąś jednostką (krzyzowiec to wyzszy level), a osobny zamek byłby znakomitą rekompensatą za "krzywdy" jakich doznali.
Mam nadzieję, że "Krasnoludzka Twierdza" pojawi się w H-5. Jednostki łatwo jest skompletować i bynajmniej nie bedzie to Rampart-II tylko oddzielne miasto posiadajace własny i niepowtarzalny klimat.

Robert:
Czytałem te wypowiedź z niedowierzaniem :shock: :shock: :shock: , a jednak...
Grałem w obie części mniej więcej po równo i jakoś nie przekonuje mnie twierdzenie jakoby H4 było bardziej zbalansowane od H3.... zresztą pewien Smok miałby w tej kwestii cos do powiedzenia :wink:
przeprowadzałem skomplikowane symulacje obliczeniowe, które pokazały, ze róznice pomiędzy poszczególnymi zamkami były niewielkie, a więc balans był dobrze zrobiony (lepiej niż H4).

Wielotorowości rozwoju nie bedę komentował, ponieważ łamie elementy pierwotne gry. A zamki z H3? Nie wiem... może klimat trzeciej części to sprawił, że wiele osób chce powrotu do tamtych miast?

O tym jak "beznadziejne" według Ciebie było tworzenie upgrejdów świadczy ankieta w temacie: Wybór jednostek w zamkach Heroes V.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 1 lutego 2004     Osobny zamek krasnoludów w HOMM-V? Odpowiedz z cytatem

Haar: przeniesione z tematu Ile zamków w "podstawce" H5?

Haarald (cytat):
Haav Gyr:
Nie zrozumiałeś do końca o co mi chodzi:

Po pierwsze przez zamek "rasowy" rozumiem jednostkę/ki która dominuje, np:
krasnoludy + gryfy, gnomy, boar's
Ok tylko jakoś nie wyobrażam sobie krasnoludy tresujące gryfy, a krasnolud na gryfie to już przesada, ona zawsze trymały się ziemi(a raczej podziemi, dlatego dla mnie ich obecność w Tower/akademia jest uzasadniona, wysokie góry w których pełno surowcow do wydobycia przez krasnoludy.
Cytat:

Po drugie, co zresztą dało się zauważyć w H3 i H4 "rasowi" są sami bohaterowie:
Rampart - krasnoludy, elfy

I ludzie :wink:
[/quote]Castle - ludzie[/quote] jedyny rasowy zamek i bohaterowie
[quote]Tower - ludzie i dżiny (jako "rasa" magów)[quote]
W H4 rówież krasnoludy bohaterowie, więc czemu nie zrobić zamku czyto elfickiego?czysto wampirzego? czysto ogrzego? Odpowiedź jest prosta, te rasy są zbyt słabe aby być niezależne od ludzi.
Cytat:

Krasnoludy traktowano w sposób niesprawiedliwy... jak dla mnie potraktowali ich jako skrzaty, krasnale, a przecież krasnoludy to dumna i waleczna rasa. Dlatego muszą zostac zrównani z elfami oraz ludzką jakąś jednostką (krzyzowiec to wyzszy level), a osobny zamek byłby znakomitą rekompensatą za "krzywdy" jakich doznali.

To nie jest tak, ich teoretyczna siła w bitwie jest mniejsza od elfów, którzy są świetnymi strzelcami, chyba nie muszę wspominać kto by wygrał w prawdziwej bitwie na otwartym polu.
Cytat:
Mam nadzieję, że "Krasnoludzka Twierdza" pojawi się w H-5. Jednostki łatwo jest skompletować i bynajmniej nie bedzie to Rampart-II tylko oddzielne miasto posiadajace własny i niepowtarzalny klimat.
Nie da się skompletować takiego zamku by był niepowtarzalny, jeśli propnowane jednostki będą się różniły rodzajem uzbrojenia to zrobimy castle II krasnoludzkie. I tu dochodzimy do wyboru czy nadal chcemy zamki z różnymi stworami czy robimy od nowa zamki (jedno)rasowe ala Age of Wonders. :?: ja wolę tę pierwszą opcje.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 1 lutego 2004     Osobny zamek krasnoludów w HOMM-V? Odpowiedz z cytatem

DruidKot (cytat):

No tak, więc propozycja Haaralda jest lepsza. Niech tak pozostanie :) A tamto, to był tylko przykład...

To nie żadne błędy. Po prostu źle odebrałeś ich końcepcję. W Baldur's Gate, pierwszy człon charakteru oznaczał stosunek do zasad i prawa [praworządny, neutralny, chaotyczny], a drugi do dobra[drobry, neutralny, zły]. Rozumiesz? :)

Wybacz ale rozmuniem bardzo dobrze w Baldurs Gate nieliśmy praworządny, chaotyczny, dobry, zły i neutralny. Ale popełniono błąd, bo nie można być neutralnym wobec prawa, albo się je przestrzega(praworządny) albo ma się prawo gdzieś(chaotyczny), nie ma niczego pośrodku, zapytaj prawników :wink: :D A neutarnlość polega na nie zajmowaniu stanowiska wobec dobra i zła które kierują się zasadami moralnymi lub ich brakiem(a nie wobec prawa czy bezprawia, wobec prawa nie da się zachowć obojętności).

Cytat:
Centaury w górach... Tak. Centaury z krasnoludami... tu się trzeba zastanowić... Średniawo do siebie pasują...

Tu nawet nie chodzi o odmienne charaktery(bo oba ludy cenią walkę) tylko o środowisko życia, takie centaury to ludy które potrzebują dużych przestrzeni, a nie zamkniętych górskich twierdz i małych podziemnych tuneli. Jeżeli elfy i krasnoludy czy ludzi i krasnoludy do siebie nie pasowały, to tym bardziej centaury nie pasują. Jednak jak już wspominałem takie rozumowanie może doprowadzić do czysto rasowych zamków, ludzi, elfów, krasnoludów, centaurów, demonów, orków, ogrów itd.... a w ten sposób otrzymamy nową część Warlords czy Age of Wonders a nie Herosów.

Cytat:
Ehe... Już widzę tą manifestacje... "Organizacja na rzecz Pokrzywdzonych Centaurów" :P Ale zrozumiałem to jako żart, nie obawy :)

To żart, ale może się okazać że nie będzie zbyt śmieszy gdy ruszą praca nad H6 :wink:

Narazie tyle :)[/quote]
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Haarald



Dołączył: 23 kwietnia 2003
Posty: 164
Skąd: Ors Imperior

Wysłany: 1 lutego 2004     Osobny zamek krasnoludów w HOMM-V? Odpowiedz z cytatem

Haar: przeniesione z tematu Ile zamków w "podstawce" H5?

Haav Gyr:

Haav Gyr (cytat):

W H4 rówież krasnoludy bohaterowie, więc czemu nie zrobić zamku czyto elfickiego?czysto wampirzego? czysto ogrzego? Odpowiedź jest prosta, te rasy są zbyt słabe aby być niezależne od ludzi.


Albo nie umiesz czytać ze zrozumieniem albo sprawiła to późna nocna pora kiedy pisałes post (3:41 am)
Napisałem przecież, ze elfy tworzą zamek z dotychczasowymi jednostkami takimi jak drzewce, jednorożce, pegazy czy smoki, tak więc o czysto rasowym zamku elfów mowy być nie może. Poza tym znacznik "rasa" wziąłem w cudzysłów, przez co chciałem pokazac że rasa jest w tym przypadku określeniem umownym... Zamki musi ktoś reprezentować i tak np.: zamek magii reprezentują magowie i dżinny jako "rasa"
Zamków wampirzych, ogrzych nawet nie bede komentował.... poniewaz te przykłady to zbytnia nadinterpretacja tego co miałem na myśli.

Na temat krasnoludów i elfów jako jednostek nie chciałbym się zbytnio rozpisywać... tym bardziej w kwestii: która jest silniejsza a która słabsza. Mi chodziło tylko o wyrównanie poziomów co byłoby pewnym symbolicznym gestem. Pisałem zreszta dlaczego należałoby tak zrobić... dobra powtórzę:
1. Chocby dlatego, że wywalono je z Rampartu wpychajac na chama do Akademii ponieważ twórcom zachciało się robic z Bastionu Rezerwat.
2. Były zawsze na słabszych poziomach niż elfy.... do tego powolne (choć to jest ich naturalna włąściwość). Dlatego powolność należy uzupełnić jeszcze większą wytrzymałością (poprzez zrównanie z elfami na tym samym levelu).
Uwazam, że Krasnoludy powinny być najlepszymi jedn. poz. 3 (jedyną wadę stanowiałby ich szybkość)

Mylisz się co do tego, że takowy zamek "Krasnoludzka Twierdza" (oczywiście inna nazwa) byłby nieklimatyczyny. Jednostki by się na pewno znalazły.... podam kilka propozycji:
-> centaury - jako poziom pierwszy
-> gnomy - jako poz. pierwszy
-> boars - poz. drugi (jedn. z H3)
-> krasnoludy - poz. 3
-> gryfy - poz. 4
-> .... (jakas jednostka jaskiniowa) - poz. 5
-> olbrzymy lub smocze golemy - poz. 6

Natomiast co do gryfów. Zamieszkują góry więc krasnoludy budujący swoje zamki w górach bądź w jaskiniach mają z nimi styczność. Zatem istnieją szanse, że udało im się znaleźć pisklęta i je wychować rozpoczynając tym samym hodowlę.

[to jest oczywiscie mój punkt widzenia takiego zamku.... może ktoś bedzie miał inny?]
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 1 lutego 2004     Osobny zamek krasnoludów w HOMM-V? Odpowiedz z cytatem

Haar: przeniesione z tematu Ile zamków w "podstawce" H5?

Haarald (cytat):
Haav Gyr:

Haav Gyr (cytat):

Albo nie umiesz czytać ze zrozumieniem albo sprawiła to późna nocna pora kiedy pisałes post (3:41 am)
Czytam dokładnie to co piszesz...
Cytat:
Na temat krasnoludów i elfów jako jednostek nie chciałbym się zbytnio rozpisywać... tym bardziej w kwestii: która jest silniejsza a która słabsza. Mi chodziło tylko o wyrównanie poziomów co byłoby pewnym symbolicznym gestem.
Zwróć uwagę że nawet w grach M&M nie tworzyły osobnych państw(z gnomami czy innymi rasami, które wymieniłeś poniżej
Cytat:
Chocby dlatego, że wywalono je z Rampartu wpychajac na chama do Akademii ponieważ twórcom zachciało się robic z Bastionu Rezerwat.
Jak dla mnie to twórcy na siłę wepchali krasnoludy(robiąc z nich właśnie skrzaty) do zamku Bastion(rampart)Mimo wszystko krasnoludy zawsze trzymały się gór i ludzi, więc stąd bliżej im do Tower/Academy.
Cytat:
2. Były zawsze na słabszych poziomach niż elfy.... do tego powolne (choć to jest ich naturalna włąściwość). Dlatego powolność należy uzupełnić jeszcze większą wytrzymałością (poprzez zrównanie z elfami na tym samym levelu).

Może zostały pokrzywdzone, ale gdyby tak patrzeć to należy spojrzeć na inne rasy, np czemu w H3 dżiny miałby być słabsze od ifritów, czemu ludzcy mnisi z castle są silniejsi od wampirów w tym samym H3? Takich problemów jest więcej i nie da się ich uniknąć, mechanika gry jest taka nie inna.
Cytat:
Mylisz się co do tego, że takowy zamek "Krasnoludzka Twierdza" (oczywiście inna nazwa) byłby nieklimatyczyny. Jednostki by się na pewno znalazły.... podam kilka propozycji:
-> centaury - jako poziom pierwszy
-> gnomy - jako poz. pierwszy
-> boars - poz. drugi (jedn. z H3)
-> krasnoludy - poz. 3
-> gryfy - poz. 4
-> .... (jakas jednostka jaskiniowa) - poz. 5
-> olbrzymy lub smocze golemy - poz. 6

Ja mówiłem o propozycjach jakie się pojawiły, krasnolud kusznik, z toporem, z młotem, na gryfie ...itd. Aha i te nieszczęsne boars (dziki) :D
Dziki w podziemiach i kopalniach??? A i centaury kolejny błąd w H3, który chcesz powtórzyć, są zbyt wojownicze i też nie pasują do górskich czy podziemnych miast, a ich umieszczenie w Stronghold w H4 było dobrym rozwiązaniem. A o olbrzymach(gigantach) już nie mówię, powiem jedynie że stosunki elfy-krasnoludy są wręcz przyjazne w stosunku do kontaktów z gigantami(nie mylić z Tytanami).
Ale jak ci tak bardzo zależy na takim zamiekm, to mogę zaproponować mój zamek ziemi Barrow(opis w innym temacie) tyle że zamiast gnomów które przeszłyby do Tower, znalazły by się krasnoludy, a jednostki byłyby następujące:
1 poziom: Driada i goblin
2 poziom: Krasnolud i Kobold
3 poziom: Bazyliszek i Żywioł Ziemi
4 poziom: Ent i wielki robal ziemny
Aha i niech ci co czytali Tolkiena nie czepiają się że Krasnoludy są z Goblinami czy Entami :wink: Te wszystkie swtorzenia są zmiązane z ziemią. Ewentualnie Enta można przesunąć do Preserve a z tamtąd wziąć Gryfa(ale nie jeździec) lub Feniksa. Gdyby znaleźć coś jeszcze za driadę, to chyba otrzymamy zamek jaki chcieli fani Krasnoludów.(Tu mogłbym rzeczywiście pójść mna kompromis i umieścić dwa krasnoludy, jeden kusznik na pierwszym poziomie)Można w ten sposób zrobić jakby zamek krasnoludzki, ale należy pammiętać że trzeba myśleć też o innych zamkach a nie dopierać do krasnoludów jednostek jakby już nie zostały przypisane do innych miast. Na zwolnione miejsce trzeba znaleźć sensowną jednostkę.

Cytat:
Natomiast co do gryfów. Zamieszkują góry więc krasnoludy budujący swoje zamki w górach bądź w jaskiniach mają z nimi styczność. Zatem istnieją szanse, że udało im się znaleźć pisklęta i je wychować rozpoczynając tym samym hodowlę.

No tak ale w ten sposób można każde stworzenie umieścić w każdym zamku.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 1 lutego 2004     Osobny zamek krasnoludów w HOMM-V? Odpowiedz z cytatem

Haar: przeniesione z tematu Ile zamków w "podstawce" H5?

Haav Gyr (cytat):
Haarald (cytat):
Haav Gyr:

Haav Gyr (cytat):

Albo nie umiesz czytać ze zrozumieniem albo sprawiła to późna nocna pora kiedy pisałes post (3:41 am)
Czytam dokładnie to co piszesz...
Cytat:
Na temat krasnoludów i elfów jako jednostek nie chciałbym się zbytnio rozpisywać... tym bardziej w kwestii: która jest silniejsza a która słabsza. Mi chodziło tylko o wyrównanie poziomów co byłoby pewnym symbolicznym gestem.
Zwróć uwagę że nawet w grach M&M nie tworzyły osobnych państw(z gnomami czy innymi rasami, które wymieniłeś poniżej
Cytat:
Chocby dlatego, że wywalono je z Rampartu wpychajac na chama do Akademii ponieważ twórcom zachciało się robic z Bastionu Rezerwat.
Jak dla mnie to twórcy na siłę wepchali krasnoludy(robiąc z nich właśnie skrzaty) do zamku Bastion(rampart)Mimo wszystko krasnoludy zawsze trzymały się gór i ludzi, więc stąd bliżej im do Tower/Academy.
Cytat:
2. Były zawsze na słabszych poziomach niż elfy.... do tego powolne (choć to jest ich naturalna włąściwość). Dlatego powolność należy uzupełnić jeszcze większą wytrzymałością (poprzez zrównanie z elfami na tym samym levelu).

Może zostały pokrzywdzone, ale gdyby tak patrzeć to należy spojrzeć na inne rasy, np czemu w H3 dżiny miałby być słabsze od ifritów, czemu ludzcy mnisi z castle są silniejsi od wampirów w tym samym H3? Takich problemów jest więcej i nie da się ich uniknąć, mechanika gry jest taka nie inna.
Cytat:
Mylisz się co do tego, że takowy zamek "Krasnoludzka Twierdza" (oczywiście inna nazwa) byłby nieklimatyczyny. Jednostki by się na pewno znalazły.... podam kilka propozycji:
-> centaury - jako poziom pierwszy
-> gnomy - jako poz. pierwszy
-> boars - poz. drugi (jedn. z H3)
-> krasnoludy - poz. 3
-> gryfy - poz. 4
-> .... (jakas jednostka jaskiniowa) - poz. 5
-> olbrzymy lub smocze golemy - poz. 6

Ja mówiłem o propozycjach jakie się pojawiły, krasnolud kusznik, z toporem, z młotem, na gryfie ...itd. Aha i te nieszczęsne boars (dziki) :D
Dziki w podziemiach i kopalniach??? A i centaury kolejny błąd w H3, który chcesz powtórzyć, są zbyt wojownicze i też nie pasują do górskich czy podziemnych miast, a ich umieszczenie w Stronghold w H4 było dobrym rozwiązaniem. A o olbrzymach(gigantach) już nie mówię, powiem jedynie że stosunki elfy-krasnoludy są wręcz przyjazne w stosunku do kontaktów z gigantami(nie mylić z Tytanami).
Ale jak ci tak bardzo zależy na takim zamiekm, to mogę zaproponować mój zamek ziemi Barrow(opis w innym temacie) tyle że zamiast gnomów które przeszłyby do Tower, znalazły by się krasnoludy, a jednostki byłyby następujące:
1 poziom: Driada i goblin
2 poziom: Krasnolud i Kobold
3 poziom: Bazyliszek i Żywioł Ziemi
4 poziom: Ent i wielki robal ziemny
Aha i niech ci co czytali Tolkiena nie czepiają się że Krasnoludy są z Goblinami czy Entami :wink: Te wszystkie swtorzenia są zmiązane z ziemią. Ewentualnie Enta można przesunąć do Preserve a z tamtąd wziąć Gryfa(ale nie jeździec) lub Feniksa. Gdyby znaleźć coś jeszcze za driadę, to chyba otrzymamy zamek jaki chcieli fani Krasnoludów.(Tu mogłbym rzeczywiście pójść mna kompromis i umieścić dwa krasnoludy, jeden kusznik na pierwszym poziomie)Można w ten sposób zrobić jakby zamek krasnoludzki, ale należy pammiętać że trzeba myśleć też o innych zamkach a nie dopierać do krasnoludów jednostek jakby już nie zostały przypisane do innych miast. Na zwolnione miejsce trzeba znaleźć sensowną jednostkę.

Cytat:
Natomiast co do gryfów. Zamieszkują góry więc krasnoludy budujący swoje zamki w górach bądź w jaskiniach mają z nimi styczność. Zatem istnieją szanse, że udało im się znaleźć pisklęta i je wychować rozpoczynając tym samym hodowlę.

No tak ale w ten sposób można każde stworzenie umieścić w każdym zamku.



Również popieram powstanie zamku Krasnoludzkiego , gdyz tak jak powiedziane byłp powyzej krasnoludy były traktowane w poprzednich częsciach po macoszemu i w rozwoju miast a głownie armii jak mięso armatnie . Jako nacja stateczna i niechętna na zmiany winna sie skocentować na hadlu (bohaterowie mieliby łatwiejszązdolnosć do przejmowanie kopalń z surowcami)orza na projektowaniu wszelakich urżądzeń mechanicznych co odzwierciedlałoby się w jednostkach bojowych
takze oręże bojowe na wyposarzeniu bohaterów będących krasnoludami winno być przeniejszej marki i wyrażnie bowyzszałoby statyski obronno -bojowe .Co do ewentualnych sojusznków dałbym raczej Castle , gdyz jak sięgam pamięcią do literatury min Tolkiena krasnoludy nie połały zbytnia miłscia do Efów i Druidów.Dlatego dołaczanie do tych tej nacji wydaje mi się nietrafone(takjakw H3).( rówmiez w H4 ich rola jest marginalna i popieram w tej kwestii zdanie Haaralda). Dlatego proponowałbym nastepujące jednostki w Zamku Krasnoludów
1 poziom Niziołki (jednostka strzelajaca) Gnomy (jednostka stosunkowo szybka)\
2 p-m Krasnoludy (nawyzsza odpornosc z jednostek 2 p-mu) Łucnicy krasnoludzy
3.Badacze Ziemii(jednostka która umiała by się posługiwać magią ziemii)
Krasnoludzcy Wojownicy(coś w rodzaju jesnostek specjanych posiadajacych mozliwośc powójnego kontataku bardzo wytrwała jednostka ok ,110 HP)
4. Smocze Golemy (prowdzone przez Krasnoludów ) Kryształowe Smoki (tworzone z najprzedniejszych kryształów przy pomocy magii ziemii jednostak latajaca)
To oczywiscie byłby wstępny szkic który trzeba by było podbudowac odpowiednim rozwojem zamku .Obowiązkowo powinna być budowla umozliwiająca lepszą generacje zasobów typu ruda ,kryształy ,klejnoty mogące być przetwarrzane w inne głównie w drewno którego w sposób naturalny w tych Zamkach brakuje.
Byłbym tez za tym aby wzystkie jednostki w H5 miały mozliwość zdobywnia doswiadczenia ktore mogłoby być spozytkowane na rozwój ich cech i umiejętności :lol: :lol:robert
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
©2002, 2003, 2004, 2005 Jaskinia Behemota
Template made by Valturman.
Powered by gnomePHP.
Pieczę nad Starym Forum sprawuje Crazy.