Imperium Jaskini Behemota
tarcza Witaj na Starym Forum Jaskini Behemota.
Zostało Ono stworzone przez ixcesala z uwagi na problemy z forum Ezboard 10 grudnia 2002. Służyło Jaskiniowcom dzielnie do sierpnia 2005 roku, kiedy to dominium i podwładnych Behemota dotknął Wielki Trek, po którym przez 10 miesięcy Jaskinia nie funkcjonowała.
Wszystkim, którzy przyczynili się do rozwoju Imperium Jaskini Behemota, zarówno poprzez pracę techniczno-graficzną, jak i osobom które współtworzyły klimat - dziękujemy.
Zapraszam do obejrzenia tego swoistego muzeum, które wiąże się ze wspaniałymi wspomnieniami niemałej części Jaskiniowców.
Kasztelan Crazy

Wróć do strony głównej Jaskini Behemota.
Rejestracja (chciałbym klucze)Rejestracja (chciałbym klucze)  

PrzewodnikPrzewodnik      LinksLinkownia     SzukajSzukaj     Śledzone tematyŚledzone tematy     Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości
ProfilProfil     MieszkańcyMieszkańcy     GrupyGrupy     ZalogujZaloguj
Ostatnio odwiedziłeś nas:
Obecny czas to: 2024-11-21 10:46:07
Autor Wiadomość
Haarald



Dołączył: 23 kwietnia 2003
Posty: 164
Skąd: Ors Imperior

Wysłany: 22 kwietnia 2004     Dobre/złe jednostki Odpowiedz z cytatem

Wydzielone z tematu o ilości poziomów jednostek - @lan

Mi również nie podoba się koncepcja wyboru upgrejdu na dobry/zły... Poza tym ze znacznej części przedstawionych tu pomysłów można stworzyć jeszcze jedną grę typu fantasy strategic.

Wybór dwóch upgrejdów (jeden wyklucza drugi) wydaje się atrakcyjny, także upgrejd podwójny ale na dobrą sprawę niepotrzebnie powieli to i tak sporą już liczbę jednostek w grze.

Patrząc na głosy optujące za 7 poziomami jednostek odnoszę wrażenie, że jest to nic innego jak tęsknota za grą HOMM-III tyle, że w nowym wydaniu. Ale na dobrą sprawę tych poziomów było naprawdę za dużo. Ewentualnie miejsce dla tzw. poziomu 7 jednostek byłoby poza zamkiem, z ograniczonym przyrostem 1 na dwa tygodnie.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 23 kwietnia 2004     Dobre/złe jednostki Odpowiedz z cytatem

Haav Gyrnapisał:
Cytat:

Co do strony jasna/ciemna to nadal jest to dziwne, bo skoro wybieramy w grze zamek dobry jak Tower to chyba jednostki też powinny być dobre
czy dziwne?Istnieją takie pojecia Jak Mniejsze Zło i Większe Zło i analogicznie ma to odniesienie do Dobra .W grze obrazołałoby to np. pewne parametry bojowe czy odpornośc na magie .np. Jaenostki z Castle:
1. Forma klasyczna "Dobro Czyste) obrażenia o 50%większe w starciu np z jednostkani Zła np. Inferno
2 Forma zmodyfikowana Dobro obrażenia tylko o 25% większe .
Takich zestawień mozna poszykac wiecej .
Co do reszty Twej wypowiedzi to ok. Tylko zeby nie było kaplic jak w H3 z mozliwoscia upgrejdu.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Haav Gyr



Dołączył: 2 lutego 2004
Posty: 164
Skąd: Miasto Maggnar w północej Amarii

Wysłany: 23 kwietnia 2004     Dobre/złe jednostki Odpowiedz z cytatem

roobert (cytat):
Haav Gyrnapisał:
Cytat:

Co do strony jasna/ciemna to nadal jest to dziwne, bo skoro wybieramy w grze zamek dobry jak Tower to chyba jednostki też powinny być dobre
czy dziwne?Istnieją takie pojecia Jak Mniejsze Zło i Większe Zło i analogicznie ma to odniesienie do Dobra .W grze obrazołałoby to np. pewne parametry bojowe czy odpornośc na magie .np. Jaenostki z Castle:
1. Forma klasyczna "Dobro Czyste) obrażenia o 50%większe w starciu np z jednostkani Zła np. Inferno
2 Forma zmodyfikowana Dobro obrażenia tylko o 25% większe .
Takich zestawień mozna poszykac wiecej .
Co do reszty Twej wypowiedzi to ok. Tylko zeby nie było kaplic jak w H3 z mozliwoscia upgrejdu.

Pojęcia zła to czysto filozoficzne rozważania, a zło jest złem nie ma miejszego czy większego zła, to pojęcia wprowadzone są do naszego życia z dwoch powodów, pierwszy to aby usprawiedliwić jakieś zło które popełniamy, a drugi powód to by człowiek miał jeszcze jaki kolwiek wpływ na otaczające nasz życie.(Jest jeszcze trzeci powód, mianowicie czysty egoizm, czyli dla świętego spokoju wybieramy coś co będzie mniej źle odbierane przez innych) Ale to nie miejsce na takie wywody :wink:

___________
From the beginnin' to end
Losers lose, winners win
This is real, we ain't got to pretend
The cold world that we in
Is full of pressure and pain
I thought it would chane
But its stayin' the same
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 23 kwietnia 2004     Dobre/złe jednostki Odpowiedz z cytatem

cytat:
Pomysł nawet ciekawy ale na HoMM zbyt skomplikowany i raczej nieprzydatny . Ps Jakież IQ musiałby miec komp.

skoro pomysl ciekawy to mozna by go chodz w 10% zastosowac oczywiscie po gruntownych przerobkach a nawiazujac do cytatu to niesadze ze to moglo by byc skomplikowane czy nieprzydatne to jest jak by niebylo jedno z mozliwych strategicznych rozwiazan ale od czego mamy firmy ktore sie tym zajmuja fachowo zeby udoskonalac takie pomysy badzlepsze naturalnie... co do "skomplikowania" jeszcze to ciezko tu mowic o tym skoro w dzisiejszej dobie majac u boku takie przyklady gier jak np: Far Cry (co prawda gra o odmiennej tematyce ale robi wrazenie) to podejrzewam ze mozna by sie troszke wysilic i zrobic Homm 5 takiego zeby po 1: odkupic swoje grzechy za 4 czesc a po 2: zeby zrobil na sobie taki efekt jak Homm 3 w zamierzchlych czasach... IQ to mysle ze to zaden problem preciez wszyscy wiemy ze AI compa z 3 byla 100 krotnie lepsza niz 4 i chyba wiekszosc tez zna powody tego takze nie sadze zeby to byly mocne argumenty... pozdrawiam
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 24 kwietnia 2004     Dobre/złe jednostki Odpowiedz z cytatem

Haav Gyr powiedział:
Cytat:
Pojęcia zła to czysto filozoficzne rozważania, a zło jest złem nie ma miejszego czy większego zła, to pojęcia wprowadzone są do naszego życia z dwoch powodów, pierwszy to aby usprawiedliwić jakieś zło które popełniamy, a drugi powód to by człowiek miał jeszcze jaki kolwiek wpływ na otaczające nasz życie.(Jest jeszcze trzeci powód, mianowicie czysty egoizm, czyli dla świętego spokoju wybieramy coś co będzie mniej źle odbierane przez innych) Ale to nie miejsce na takie wywody

zgadzam sie w zupełności z tym co powiedziałeś. Chodziło mi o to iz mogłoby by istnieć pewne zroznicowanie nadające grze od razu duzą różnorodność Zamków po co za poł roku szykowac dodatek w prowadzający nowe .
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 24 kwietnia 2004     Dobre/złe jednostki Odpowiedz z cytatem

Gość powiedział:
Cytat:

gruntownych przerobkach a nawiazujac do cytatu to niesadze ze to moglo by byc skomplikowane czy nieprzydatne to jest jak by niebylo jedno z mozliwych strategicznych rozwiazan ale od czego mamy firmy ktore sie tym zajmuja fachowo zeby udoskonalac takie pomysy badzlepsze naturalnie... co do "skomplikowania

Oczywiście dla programistów pewnie pestka. Moje objekcje dotyczą głownie zbalansowania siły poszczególnych Zamków przy tylu różnorodnych kryteriach
Cytat:
odkupic swoje grzechy za 4 czesc a po 2: zeby zrobil na sobie taki efekt jak Homm 3

A kto miałby pokutować UBIsoft?Poza tym czy $ była knotem to rzecz gustu. Zauważ (ostatnia wiadomośc Dotycząca WoGA ,iż pewne elementu Czwórki Sa adoptowane do Trójki
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 24 kwietnia 2004     Dobre/złe jednostki Odpowiedz z cytatem

Sądzę, że nie ma co robić sztucznego podziału Dobro/ Zło, bo nie o to w Herosie chodzi. Seria Homm jest strategią, a nie filozoficzną dysputą (choć lubię filozofie). Powinno się zrobic po prostu wybór między dwoma wywarzonymi jednochami + dwa wywarzone ubgrady dla każdej.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 24 kwietnia 2004     Dobre/złe jednostki Odpowiedz z cytatem

ReTuRn Napisał:
Cytat:

Sądzę, że nie ma co robić sztucznego podziału Dobro/ Zło, bo nie o to w Herosie chodzi. Seria Homm jest strategią, a nie filozoficzną dysputą (choć lubię filozofie). Powinno się zrobic po prostu wybór między dwoma wywarzonymi jednochami + dwa wywarzone ubgrady dla każdej.

Oczywiście ,że nie ma co roztrząsać (biję sie w pierś bom sam to rozpętał)ale w antologii H0MM jest wpisana walka miedzy Dobrem i Żłem, Zamki, Bohaterowie itp. Mój pomysł wynikał raczej z chęci uatrakcyjnienia gry nizli dylematów filozoficznych.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Haav Gyr



Dołączył: 2 lutego 2004
Posty: 164
Skąd: Miasto Maggnar w północej Amarii

Wysłany: 24 kwietnia 2004     Dobre/złe jednostki Odpowiedz z cytatem

Ja powiem tyle, grając nekropolis wiem że gram tymi złymi, a wszelkie zmiękczania złych czy dobrych czy taż jakieś wybory ulepszej dobry/zły uważam za zły pomysł. To nie RPG..
___________
From the beginnin' to end
Losers lose, winners win
This is real, we ain't got to pretend
The cold world that we in
Is full of pressure and pain
I thought it would chane
But its stayin' the same
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 25 kwietnia 2004     Dobre/złe jednostki Odpowiedz z cytatem

Zgadzam się z Haav Gyrem. Chodzi mi o to, iż podział D/Z jest raczej skomplikowanym udziwnieniem i nic ciekawego nie wnosi. Wystarczy zawykły, konwencjonalny podwójny ubgrade. :D
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Konqer



Dołączył: 17 marca 2004
Posty: 164
Skąd: z kościoła. Tam mieszkają paladyni.

Wysłany: 25 kwietnia 2004     Dobre/złe jednostki Odpowiedz z cytatem

Popieram ReTuRn_a. W czymś takim ja gra planszowa "Magiczny Miecz" były natury, ale nie w Heroes. Miasta są złe albo dobre i nie ma dysqsji. Nie rozunmiem, jak coś takiego jak Nekropolia może być "trochę złe". Nekropolia jest ZŁA i taka pozostanie. Jestem zdecydowanie przeciwny temu pomysłowi.

Posunę się dalj - ulepszenia podwójne powinny być dostępne dla niektrórych, szczególnych jednsotek (np. Smoków).

___________
Cenzura to reklama na koszt państwa.
Federico Fellini (1920 - 1993)
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 25 kwietnia 2004     Dobre/złe jednostki Odpowiedz z cytatem

No to żeście mnie Panowie przekonali.co fakt to fakt Nerkropolis jest Zła i taka pozostaje . W moim założeniu miała by byc mozliwośc wyboru drogi i charakteru zamku poprzez rożnorodność i mozliweośc wyboru drogi ulepszenia jednostek ale przyznaje iz dochodziłoby do pewnych nielogiczności .Pozdrawiam
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Kumbat



Dołączył: 11 kwietnia 2003
Posty: 164
Skąd: Knurów

Wysłany: 26 kwietnia 2004     Dobre/złe jednostki Odpowiedz z cytatem

Powiem jedno:ten podział upgrejdów na dobry i zły sprawdzał by się tylko z zamkami neutralnymi.
___________
Grajcie w RPG papierowe...
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Thompson



Dołączył: 27 maja 2003
Posty: 164
Skąd: Starożytne Conflux w Radomiu

Wysłany: 26 kwietnia 2004     Dobre/złe jednostki Odpowiedz z cytatem

Zgadam się z Konqe.....
Chociaż ktoś napisał, że Necropolis i tak zawsze będzie złe. A bo ja wiem - raczej tak, ale gdyby władca był dobry to i jego sługi też by tacy byli. Po prostu nam te stworzenia zawsze będą się kojarzyły ze strachem i śmiercią. Specjalnie nie pisze tu, że złe. Złem byli np. Kreegans w Heroes3. Necropolis z kolei jest śmiercią ale to jeszcze nie jest chyba zło - no nie? To po prostu jej słudzy, czegoś nieuniknionego :evil: .

___________
Kiedyś pewien człowiek powiedział, że prawda jest jedyną rzeczywistą rzeczą na świecie. Tylko ona zostaje, kiedy zedrze się zasłonę ciemności i cieni.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Haav Gyr



Dołączył: 2 lutego 2004
Posty: 164
Skąd: Miasto Maggnar w północej Amarii

Wysłany: 26 kwietnia 2004     Dobre/złe jednostki Odpowiedz z cytatem

Thompson (cytat):
Zgadam się z Konqe.....
Chociaż ktoś napisał, że Necropolis i tak zawsze będzie złe. A bo ja wiem - raczej tak, ale gdyby władca był dobry to i jego sługi też by tacy byli. Po prostu nam te stworzenia zawsze będą się kojarzyły ze strachem i śmiercią. Specjalnie nie pisze tu, że złe. Złem byli np. Kreegans w Heroes3. Necropolis z kolei jest śmiercią ale to jeszcze nie jest chyba zło - no nie? To po prostu jej słudzy, czegoś nieuniknionego :evil: .

To zależy, kto kierował daną gildią nekromantów, na przykład w Enroth czy Antagarich Nekromanci byli zdecydowanie źli, ale już na Jadme gildia była "prawie" dobra, to zanczy z reguły była zła ale miała nieco inne cele i w inny sposób je osiągała(nie prowadziła bezpośredniej wojny głównyym państwem Alvar, a ich konfilk z kapłanami z Murmurwoods był raczej nastawiony na szkodzenie niż na niszczenie)Przynajmniej tak było w M&M8 i takich wielkich wojen nie było jak w Enroth czy Erathii. Można powiedzieć że gildia na Jadme była zła ale praworządna, co widać po tym że w mieście Shadowspire gildia miała za wroga szaloną Nekromantkę.

___________
From the beginnin' to end
Losers lose, winners win
This is real, we ain't got to pretend
The cold world that we in
Is full of pressure and pain
I thought it would chane
But its stayin' the same
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Wiwern



Dołączył: 13 kwietnia 2004
Posty: 164
Skąd: Łódź

Wysłany: 26 kwietnia 2004     Dobre/złe jednostki Odpowiedz z cytatem

Znacząco zgadzam się z propozycją Kumbata i równie bardziej go popieram.
___________
Wiwern-łowca bestii i innych maszkaron.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Iscandel



Dołączył: 16 marca 2004
Posty: 164
Skąd: Turek a posty z serca ;)

Wysłany: 7 maja 2004     Dobre/złe jednostki Odpowiedz z cytatem

Dobro lub zło przecie mamy taki wybur kiedy wybieramy zamek :!: :!: :!:
Nie ma sensu robić z nekromanty palladyna (tyle że martwego :) ) ani odwrotnie.
Po drugie to główną "jednostką" jest nasz bohater i to on zarządza całą tą armią więc jeśli miałyby być jakieś zmiany w charakterze to tylko u niego (według tego jak postępował), ale czy twórcy gry zdołają stworzyć taki system żeby to sie udało :?: :?: :?:
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Thompson



Dołączył: 27 maja 2003
Posty: 164
Skąd: Starożytne Conflux w Radomiu

Wysłany: 7 maja 2004     Dobre/złe jednostki Odpowiedz z cytatem

Nie, nie, nie - w Heroesach nie powinny się znajdywać jakieś podziały na neutralne i jakieś pam praworządne i inne takie tam jednostki. Rozmowa ta potoczyła się od tak na temat który często występuje w RPG. A tak gogóle to dodać chciałem jeszcze coś takiego - załóżmy, że np. jakiś dobry władaca został zabity lub umarł, ale powrócił jako szkielet/mumia/zombie/wampir. Przy założeniu, że za życia był dobry i praworządnym człowiekiem po śmierci nie powinien jego charakter się zmienić. Mógłby on się zmienić ale to może wynikać z braku zrozumienia takiej istoty przez poddanych lub prześladywania i wstętu.
___________
Kiedyś pewien człowiek powiedział, że prawda jest jedyną rzeczywistą rzeczą na świecie. Tylko ona zostaje, kiedy zedrze się zasłonę ciemności i cieni.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Dranatis



Dołączył: 1 maja 2004
Posty: 164
Skąd: z Nienacka

Wysłany: 8 maja 2004     Dobre/złe jednostki Odpowiedz z cytatem

Tak niech bedzie podział na jednostki dobre i złe, potem może dojdzie jeszcze podział na charaktery jak w bg?? Ludzie nie róbcie z Heroesów na siłem RPG to z założenia jest strategia z elementami Rpg a nie RPG z elementami strategii. Jak mówi przysłowie ulepszając dobre wkoncu to sie zepsuje<czy jakoś tak> Takie jest moje zdanie za dużo podziałów i gra stanie sie cholernie skomplikowana i nudna. Takie jest tylko moje zdanie.<cholera że też chce mi sie takie posty pisać>
___________
Ide tam gdzie ide nie ide tam gdzie nie//muzyka
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Enialis



Dołączył: 27 marca 2004
Posty: 164
Skąd: Z miejsca, gdzie słońce nie zachodzi...

Wysłany: 8 maja 2004     Dobre/złe jednostki Odpowiedz z cytatem

Iscandel (cytat):
Dobro lub zło przecie mamy taki wybur kiedy wybieramy zamek :!: :!: :!:
Nie ma sensu robić z nekromanty palladyna (tyle że martwego :) ) ani odwrotnie.
Po drugie to główną "jednostką" jest nasz bohater i to on zarządza całą tą armią więc jeśli miałyby być jakieś zmiany w charakterze to tylko u niego (według tego jak postępował), ale czy twórcy gry zdołają stworzyć taki system żeby to sie udało :?: :?: :?:

No właśnie, czy uda Im się coś takiego zrobić. Ale gdyby się udało, to bohater jakiś tam charakter może mieć (według mnie).

___________
«Where the hell is Koza?»
http://www.knightonlineworld.com/ - Dołącz!
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
©2002, 2003, 2004, 2005 Jaskinia Behemota
Template made by Valturman.
Powered by gnomePHP.
Pieczę nad Starym Forum sprawuje Crazy.