Autor |
Wiadomość |
Anonymous
Dołączył: nigdy Posty: 164
Skąd:
|
Wysłany: 5 maja 2004 Fog of War
|
|
|
Witam
Jak dla mnie najlepszym rozwiazaniem było by wprowadzanie możliwości wyboru miedzejedno lub dwu stopniowa mgłą(ew. trzy stopniowa ale to chyvba juz przesada) czemu? poprostu kazdy mial mugł by wybrać to co mu bardziej odpowiada jesli ktos woli mgłe z H3 to sobie włącza i gra a jak komus bardziej odpowiada mgła z H4 to sobie taka ustawia i moze grac. Choć jeli nie bedzie takiej mozliwosci to osobiscie bardziej przypadla mi do gustu mgła z H3.
Btw mogli byście dac mozliwosc glowania w ankietach na temat H5 gościom :twisted:
[UT: Nie - bo nie można byłoby wtedy zweryfikować, czy ktoś już zagłosował czy nie.]
Pozdrawiam Neo
PS MATRIX HAS YOU!!
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Konqer
Dołączył: 17 marca 2004 Posty: 164
Skąd: z kościoła. Tam mieszkają paladyni.
|
Wysłany: 5 maja 2004 Fog of War
|
|
|
mam jescze jeden pomysł - a gdyby tak każdy bohater (spełniający okreslone warunki) mógł postawać na mapie przygody jakąś wieżę obserwacyjną (mały obiekt), która odsłaniała by kawałek terenu. W ten sposób można by było miec na oq strategiczne kawałki mapy.
___________ Cenzura to reklama na koszt państwa.
Federico Fellini (1920 - 1993) |
|
Powrót do góry
|
|
|
Acid Dragon
Dołączył: 3 stycznia 2003 Posty: 164
Skąd: planetoida Terra
|
Wysłany: 5 maja 2004 Fog of War
|
|
|
Brakuje mi odpowiedzi "w inny sposób".
Z wybranych, zagłosowałem na jednostopniową mgłę, gdyż (uzasadnienie może dziecinne, ale też trafne) uważam, że wprowadzenie dwustopniowej mgły w H4 zbyt mocno modyfikowało strategię (której wręcz nie można było do końca ustalić), a myślę, że jednak sama strategia powinna być dość podobna w każdej części HoMM.
Jednakże ja najbardziej wolałbym opcjonalność (dlatego też zagłosowałbym na 'inną' odpowiedź gdyby taka była) - uważam, że w tym miejscu gracz powinien mieć możliwość dokonania wyboru między jedno, a dwustopniową mgłą.
Poza tym, chętnie widziałbym także artefakty, czary i umiejętności, które byłyby szerzej związane z mgłą. Wystarczająco jest tu chyba wspomnieć po prostu o WoGu i Disciples. Czyli np:
- umiejętność ruchomego całunu ciemności
- artefakt odsłaniający/zasłaniający mgłę wojny dookoła herosa co tydzień
- czary potrafiące odsłonić/zasłonić/zasłonić-tylko-dla-wrogów niewielki obszar terenu (czary ze sporym kosztem w manie i ograniczeniem do rzucania max 1 raz dziennie)
___________ Neutralność nie zawsze jest możliwa... |
|
Powrót do góry
|
|
|
Enialis
Dołączył: 27 marca 2004 Posty: 164
Skąd: Z miejsca, gdzie słońce nie zachodzi...
|
Wysłany: 5 maja 2004 Fog of War
|
|
|
Konqe (cytat): |
mam jescze jeden pomysł - a gdyby tak każdy bohater (spełniający okreslone warunki) mógł postawać na mapie przygody jakąś wieżę obserwacyjną (mały obiekt), która odsłaniała by kawałek terenu. W ten sposób można by było miec na oq strategiczne kawałki mapy. |
No, to by było ciekawe. Tylko żeby z tym nie przegiąć, że cała mapa zostanie czymś takim zastawiona. Ale pomysł mi się podoba.
___________ «Where the hell is Koza?»
http://www.knightonlineworld.com/ - Dołącz! |
|
Powrót do góry
|
|
|
Anonymous
Dołączył: nigdy Posty: 164
Skąd:
|
Wysłany: 6 maja 2004 Fog of War
|
|
|
Mgła wojny to coś takiego co zasłania ci teren (kosmos)
Jak bym głosował to 2 stopień mgły
Dlatego bo
A większa strategia zwiększenie działalnośći szpiegów i garnizonów to był by punkt ulokowiony w pewnym miejscu gdzie byś zostawił armie która by patrolowała okolice można by wten sposób sprawdzić i zobaczyć armie wroga
B ciekawsza gra
C szybsza zmiana przy robieniu ruchu
Jeśli chodzi o czary to może magiczne pole i większe widzenie
1 by rzuczałoby sie czar na pewny teren i przez kilka turek widzisz co na nim jest
2 o 2 większe pole widzenia
Obiktom króre sie stawia mówie NIE
Bo miejsza działalność szpiegów
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Konqer
Dołączył: 17 marca 2004 Posty: 164
Skąd: z kościoła. Tam mieszkają paladyni.
|
Wysłany: 6 maja 2004 Fog of War
|
|
|
Enialis (cytat): |
No, to by było ciekawe. Tylko żeby z tym nie przegiąć, że cała mapa zostanie czymś takim zastawiona. Ale pomysł mi się podoba. |
Wiesz, chodziło mi o to, że każdy bohater miałby tylko jedną taką "wieżę". Mogła by działać przez jakiś czas, a później bohater mógłby postawić gdzie indziej. Jakieś umiejętności zwiększające zasięg, ilość i ew. czas działania tych obiektów też byłyby nie od rzeczy.
Pozdrawiam.
___________ Cenzura to reklama na koszt państwa.
Federico Fellini (1920 - 1993) |
|
Powrót do góry
|
|
|
Enialis
Dołączył: 27 marca 2004 Posty: 164
Skąd: Z miejsca, gdzie słońce nie zachodzi...
|
Wysłany: 6 maja 2004 Fog of War
|
|
|
Konqe (cytat): |
Wiesz, chodziło mi o to, że każdy bohater miałby tylko jedną taką "wieżę". Mogła by działać przez jakiś czas, a później bohater mógłby postawić gdzie indziej. Jakieś umiejętności zwiększające zasięg, ilość i ew. czas działania tych obiektów też byłyby nie od rzeczy.
Pozdrawiam. |
A, to rozumiem. I pare artefaktów i umiejętności do tych wieżyczek też by się przydało. Akurat mi pasuje i chciałbym coś takiego w V zobaczyć.
___________ «Where the hell is Koza?»
http://www.knightonlineworld.com/ - Dołącz! |
|
Powrót do góry
|
|
|
Haarald
Dołączył: 23 kwietnia 2003 Posty: 164
Skąd: Ors Imperior
|
Wysłany: 6 maja 2004 Fog of War
|
|
|
Jesli chodzi o dwustopniową mgłę wojny to jest ona według mnie na tyle idealna że wszelkie "rewelacyjne" rozwiazania mogą ją tylko zniszczyć. Ja tam nie chcę żadnych wież... poniekąd generatory, bramy i kopalnie spełniają funkcję obiektów widowkowych więc po co dokładać. Jedyne co wydaje się potrzebne to informacja o zajętych obiektach prze wroga w mijającej turze. Często bywało, że ni z gruszki ni z pietruszki okazywało się że wróg zajął nam jakiś obiekt a my nawet się nie spostrzegliśmy.
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Haav Gyr
Dołączył: 2 lutego 2004 Posty: 164
Skąd: Miasto Maggnar w północej Amarii
|
Wysłany: 7 maja 2004 Fog of War
|
|
|
Oczywiście jedynym racjonalnym rozwiązaniem jest mgła z H4, bo nawet w grafice 2D odsłonięcie zancznych części mapy spowoduje znaczne spowolnienie gry, nie mówiąc już o grafie w 3D.....
___________ From the beginnin' to end
Losers lose, winners win
This is real, we ain't got to pretend
The cold world that we in
Is full of pressure and pain
I thought it would chane
But its stayin' the same |
|
Powrót do góry
|
|
|
Iscandel
Dołączył: 16 marca 2004 Posty: 164
Skąd: Turek a posty z serca ;)
|
Wysłany: 7 maja 2004 Fog of War
|
|
|
Haarald (cytat): |
Dla mnie opcja pierwsza to krok wstecz i przeraża mnie tak duża liczba głosów za tą opcją. Cofanie się wstecz jest bezsensem. Mgła wojny w HOMM-IV była najlepszym rozwiązaniem jakie zastosowano obok powiekszenia powierzchni wszystkich rozmiarów map o 223%!!!!
Jestem zdecydowanie za opcją nr 2 ponieważ:
1. Powrót do HOMM-III to krok wstecz. HOMM-III była bardziej udaną grą ale czy to musi od razu oznaczać że mamy powielać wszystko co tam było?!!!!! Wy chyba chcecie klona HOMM-III?
2. Mgła wojny z załozenia ma utrudniać nam rozgrywkę i tak powinno pozostać. Widać niektórzy lubią iść na łatwiznę... ja tam wolę większe wyzwania.
3. Tury przeciwników komputerowych na odkrytych mapach trwają zdecydowanie za długo bo zanim bedziemy mogli wykonać nasz ruch musimy wpierw obejrzeć sobie cały ten durny spektakl co skutecznie potrafi zniechęcić do dalszej gry zwłaszcza przy większej liczbie graczy
4. Dzięki mgle wojny przy stworzeniu dobrego AI gra moglaby dużo zyskać a właściwie nie stracić ze strategicznego punktu widzenia, a ataki przeciwników byłyby bardziej nieprzewidywalne. Oflagowane genertaory, koapnie same w sobie stanowiły punkty widokowe.
5. Na znaczeniu zyskuje UD - "Zwiad", która w HOMM-III tak właściwie była niepotrzebna kiedy już się odkryło mapkę (przydatna jedynie na mapach z zamkami nekromantów).
6. Mgła wojny (HOMM-IV) wprowadza do gry pewnien klimat tajemniczości, którego brakowało w HOMM-III.
Podsumowując: usunięcie mgły wojny ala HOMM-IV pozbawi nas wielu ciekawych elementów strategicznych, klimatu oraz pozbawi pewnych elementów, które potencjalnie dałoby się wprowadzić bądź pozostawić (np. czary, artefakty etc.)
|
I właśnie dlatego ja też głosuje na tą opcje.
Nic udjąć nic dodać :D
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Vilgefrotz
Dołączył: 23 lutego 2004 Posty: 164
Skąd: Ze skromnej wioski gdzieś w Erathii
|
Wysłany: 9 maja 2004 Fog of War
|
|
|
:idea: Ja głosuje za jednostopniową mgłą wojny, tak jak to było w poprzednich częściach (wyłaczając H4 bo to byl niewypał.
:shock:
___________ Shadow is coming! Will you be able to hide? |
|
Powrót do góry
|
|
|
Haarald
Dołączył: 23 kwietnia 2003 Posty: 164
Skąd: Ors Imperior
|
Wysłany: 9 maja 2004 Fog of War
|
|
|
Acid Dragon (cytat): |
Jednakże ja najbardziej wolałbym opcjonalność (dlatego też zagłosowałbym na 'inną' odpowiedź gdyby taka była) - uważam, że w tym miejscu gracz powinien mieć możliwość dokonania wyboru między jedno, a dwustopniową mgłą |
No własnie! Czemu w ankiecie zabrakło czwartej możliwości? Według mnie powinna brzmieć: wprowadzić mozliwość wyboru (opcjonalność)
Przeglądałem wypowiedzi i część osób sygnalizowała o konieczności zopcjowania mgły wojny. Wyrażam nadzieję, że nie zostanie to pominięte
[UT - zostanie wspomniane w raoporcie, skoro ma swoich zwolenników. Ale i przeciwne zdanie zostanie uwzględnione. Swoją droga nie mogę oprzeć się wrażeniu, że sporo osób które w tworzeniu gier nigdy nie uczestniczyły, aż pali się, żeby wszystkie śrubki i pokrętła zostawić na wierzchu, nie zdając sobie sprawy, czym to grozi (a grozi utrata końtroli nad balansem całości.).]
Najlepszym i najsprawiedliwszym według mnie rozwiązaniem jest właśnie opcjonalność Fog of War, ale istnieje pewien fakt którego część osób moze się obawiać. Faktem tym jest związek mgły wojny z końcowym wynikiem gry bądź stopniem jej trudności.
Rozsądnym rozwiązaniem jest oczywiście brak takiego powiązania z tymi elementami... z drugiej jednak strony, z punktu widzenia konstrukcji stopnia trudności moze się okazać, że trzystopniowa mgła wojny idealnie się do tego nadaje. Oby jednak nie!!!
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Anonymous
Dołączył: nigdy Posty: 164
Skąd:
|
Wysłany: 9 maja 2004 Fog of War
|
|
|
Witam wszystkich!
Sądzę, że opcjonalność zabije Herosa. Każdy będzie mówił o innej grze. Ktoś przyzwyczajony do jednostopniowej nie będzie umiał grać na dwóstopniowej i na odwrót. Powstaną rózne gry. W dodatku zróbmy tak z wieloma opcjami. To będzie masakra.
[UT: z ust mi to wyjąłeś...]
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Haarald
Dołączył: 23 kwietnia 2003 Posty: 164
Skąd: Ors Imperior
|
Wysłany: 10 maja 2004 Fog of War
|
|
|
Czas zaten na reprint:
Przyznaję rację i zgadzam się co do tego, że zbyt duża liczba "pokręteł" może zaburzyć balans w grze. Ale jeżeli pozostawi się nam mozliwość choćby kilku elementów (1-4), które nie mają wpływu na balans (a takie są!!!) to nic się przecież nie stanie. Jednym z tych elementów jest własnie Fog of War, który ma jedynie wpływ w odniesieniu do działań gracza ludzkiego.
W HoMM-IV była jedna opcja ustawień: mobilność i niemobilność strażników. Ta opcja w odróżnieniu od mgły wojny miała kolosalne znaczenie dla balansu, ponieważ wpływała bezpośrednio na działania sztucznej inteligencji, która często łamała sobie na tym przysłowiowe zęby.
Przede wszystkim podstawową funkcją ustawień on/off powinno być dodatkowe zwiększanie stopnia trudności graczom ludzkim jednocześnie bez utrudniania działań AI i bez wpływu na końcowy wynik gry
[UT: tu się zgadzam w dwu punktach - mobilność/niemobilność strażników to duża skaza H4, wymagająca innego tworzenia map by były zbalansowane; utrudnianie człowiekowi bez utrudniania AI - też jak najbardziej. Ale już co do pokrętła FoWa mam o tyle wątpliwości, że każde z nich wymaga we w zasadzie innego zaprojektowania AI na mapie przygody. No, chyba że założymy, że dla AI FoW jest zawsze jednostopniowy.]
To co napisałem może być rzeczywiście masakrą tyle, że w pozytywnym znaczeniu, bo urozmaici rozgrykę tym, którzy będą chcieli zakosztować jeszcze większych wyzwań.
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Banxee
Dołączył: 14 kwietnia 2004 Posty: 164
Skąd: Over the Hills and Far Away
|
Wysłany: 10 maja 2004 Fog of War
|
|
|
Ja głosuje na 3-stopniową mgłę! Będzie ciekawiej. Ty idziesz po zamek, a tu nagle silniejszy bohater wroga. Lubie takie sytuacje... gdy to ja jestem ten silniejszy:)
___________ In the Time of Hope somebody will defeat Me, but it's not this time and it's not your destiny! |
|
Powrót do góry
|
|
|
Haarald
Dołączył: 23 kwietnia 2003 Posty: 164
Skąd: Ors Imperior
|
Wysłany: 10 maja 2004 Fog of War
|
|
|
UT: Na Twój komentarz odpowiem w kilku punktach.
1. Pokrętło "FoW" według mnie powinno działać tylko na gracza ludzkiego, nawet nie wyobrażam sobie by miało być inaczej (zatem problem ze zmianą AI do tego czynnika odpada automatycznie).
2. Właczona dwustopniowa mgła wojny miałaby być tylko utrudnieniem dla człowieka, jednocześnie komputer zyskiwałby dzięki temu przewagę grając bez zmian.
3. "Czynnik przewagi" w kwestii FoW dołaczyłby do innych czynników, które podrasowałyby pewne niedoskonałości AI (których zapewne jak to w grach bywa nie zabraknie)
Mgła wojny na dwustopniowym ustawieniu powinna mieć zatem na celu dwa zadania:
- dać pewną przewagę komputerowi
- utrudnić rozgrywkę graczowi
Oczywiście ustawieniem standardowym powinna być mgła jednostopniowa jak w części 1-3. Jeśli gracz chciałby sobie utrudnić rozgrywkę przełaczałby na inny tryb.
_______________________________
A teraz trochę offtopicu:
Kwestia mobilność/niemobilność.
Zacznę może od tego, że i w tej sprawie wartoby podjąć gdzieś debatę z dołaczoną ankietą.
W HoMM-IV popełniono istotny błąd przy tworzeniu tej opcji. Mobilność neutralnych stworów nie powinna była dotyczyć graczy komputerowych. Tylko pozostaje pytanie czy programisci byliby w stanie takie coś zrobić?
[UT: Propozycja tematu przyjęta! A co do programistycznego rozwiązania, jest ono proste, nie nastręczałoby kłopotów. Zwłaszcza że w paczu już w paczu 2.0 do H4 (a także w TGS i WoW gracze komputerowi poprawnie oceniają zasięg neutralnych jednostek i nie wchodzą weń częściej niż robiłby to człowiek.]
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Anonymous
Dołączył: nigdy Posty: 164
Skąd:
|
Wysłany: 13 maja 2004 Fog of War
|
|
|
Jestem za trójstopniową mgłą wojny, choćby dlatego, że z taką mgłą będzie ciekawiej :) . Ewentualną mgłę dwustopniową też bym przebolał. Natomiast jednostopniowa (nie mówiąc już o jej braku) to dla mnie zwykłe i daleko idące uproszczenie gry. Z mgłą wojny nabrałaby znaczenia choćby taka wieża obserwacyjna z Fortecy w H3, która nie spełniała tam praktycznie żadnego zadania (przydawała się z rzadka, jak blisko była Nekropolia lub z powodu ukształtowania terenu nie byliśmy w stanie odkryć części okolic zamku). Przydatny stałoby się również odkrywanie i teleskopy, których rola w H3 była jedynie symboliczna.
Co do mgły w H4, to rzeczywiście czasami pole widzenia bywało za małe. Zamiast je powiększać wolałbym jednak, by pojawiła się możliwość oflagowania wież obserwacyjnych, które dla nas na stałe (tzn. dopóki by były nasze :) ) rozświetlałyby teren wokół.
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Haav Gyr
Dołączył: 2 lutego 2004 Posty: 164
Skąd: Miasto Maggnar w północej Amarii
|
Wysłany: 14 maja 2004 Fog of War
|
|
|
Dla mnie wystarczającą jest 2-stopniowa z możliwością wyłączenia jednego stopnia, tak jak w Age of Empires 2.....
___________ From the beginnin' to end
Losers lose, winners win
This is real, we ain't got to pretend
The cold world that we in
Is full of pressure and pain
I thought it would chane
But its stayin' the same |
|
Powrót do góry
|
|
|
Anonymous
Dołączył: nigdy Posty: 164
Skąd:
|
Wysłany: 16 maja 2004 Fog of War
|
|
|
najlepsze rozwiązanie to naprawde włączanie poziomu mgły w opcjach.Ale jeśli juz by tego nie było to głosuje oczywiście za mgłą jednostopniową
|
|
Powrót do góry
|
|
|
MiB
Dołączył: 21 grudnia 2002 Posty: 164
Skąd: Kęty
|
Wysłany: 19 maja 2004 Fog of War
|
|
|
Ja zagłosowałem na opcje Jednostopniowej FoW, tak jak to było w H1-H3.
Moje uzasadnienie jest proste- jest to stare, dobre i sprawdzone.
Wiem, ze dazymy do zrobienia, nie kolejnego klona poprzednich czesci, ale gry najlepszej z serii- ta opcja wiec tu idealnie pasuje, bo byla najlepsza z mozliwych IMO.
Walka z FoW z H4 byla o tyle, IMO, nieciekawa, ze albo trzeba bylo ustawic patrole wokol zamku (i nie tylko), zeby cos widziec, albo liczyc na szczescie, ze komp nam zamku nie przejmie, bo to tak wlasnie wygladalo- co cos sie zdobylo, to trzeba tam bylo czekac, dozbroic - przez to gra sie dluzyla. Rozwiazanie z H3 cos takiego eliminowalo.
Ponadto mielismy mozliwosc przygotowac sie na najazd wroga wczesniej i dokladniej, co nadawalo grze pewien smaczek ("czy mnie jush widzi, czy jesio niet??").
Taki jest moj glo.
MiB
BTW: sorx, za PLki, ale mi Linux jesio nawala;
___________ "Imagine there's no heaven,
It's easy if you try." |
|
Powrót do góry
|
|
|
Ururam Tururam
Dołączył: 17 października 2002 Posty: 164
Skąd: Próżnia między światami
|
Wysłany: 24 maja 2004 Fog of War
|
|
|
Dziekuję za wypowiedzi.
Jeszcze dziś następny temat!
___________ Hoc est opus!
(Caffa et bucella per attractionem corporum venit ad stomachum meum.) |
|
Powrót do góry
|
|
|
Aerdil
Dołączył: 3 czerwca 2004 Posty: 164
Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 5 czerwca 2004 Fog of War
|
|
|
Mi pasowało to co było w H3, w czwórce nieraz mnie wkurzało, jak mi się gostek z wielką armią pojawiał koło zamku, jak jeszcze są rzadko kopalnie rozsiane to wogóle. No ale przez to żadnego znaczenia nie miało takie odkrywanie. Jestem pewny ,że mgłe wojny zrobią. Wolałbym, żeby albo była, albo nie, bez wyborów, bo znając siebie to szedłbym na łatwizne. Można by to też dać do poziomów trudności.
___________ nie inaczej |
|
Powrót do góry
|
|
|
Roodeck
Dołączył: 19 maja 2004 Posty: 164
Skąd: Starachowice
|
Wysłany: 22 czerwca 2004 Fog of War
|
|
|
Mi najbardziej pasuje system z H4.Uwazam że mgłą dwustopniwa daje większe mozliwości taktyczne i jest bardziej realistyczna.
___________ Visca el Barça! |
|
Powrót do góry
|
|
|