Imperium Jaskini Behemota
tarcza Witaj na Starym Forum Jaskini Behemota.
Zostało Ono stworzone przez ixcesala z uwagi na problemy z forum Ezboard 10 grudnia 2002. Służyło Jaskiniowcom dzielnie do sierpnia 2005 roku, kiedy to dominium i podwładnych Behemota dotknął Wielki Trek, po którym przez 10 miesięcy Jaskinia nie funkcjonowała.
Wszystkim, którzy przyczynili się do rozwoju Imperium Jaskini Behemota, zarówno poprzez pracę techniczno-graficzną, jak i osobom które współtworzyły klimat - dziękujemy.
Zapraszam do obejrzenia tego swoistego muzeum, które wiąże się ze wspaniałymi wspomnieniami niemałej części Jaskiniowców.
Kasztelan Crazy

Wróć do strony głównej Jaskini Behemota.
Rejestracja (chciałbym klucze)Rejestracja (chciałbym klucze)  

PrzewodnikPrzewodnik      LinksLinkownia     SzukajSzukaj     Śledzone tematyŚledzone tematy     Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości
ProfilProfil     MieszkańcyMieszkańcy     GrupyGrupy     ZalogujZaloguj
Ostatnio odwiedziłeś nas:
Obecny czas to: 2024-11-21 11:09:36
Autor Wiadomość
Enleth



Dołączył: 20 sierpnia 2003
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 19 maja 2004     Serwer turniejowy / XMPP jako protokół sieciowy H5 Odpowiedz z cytatem

Zajrzałem na to forum po raz drugi, piszę tu coś po raz pierwszy.
Generalnie, HoMM mnie mało interesuje, ale akurat wpadłem na coś bliskiego moim kompetencjom i stwierdziłem, że się pomysłem podzielę - a nuż coś z tego będzie?

Mamy w Jaskini turnieje - działają one tak, że każdy ściąga save'a, dochodzi gdzie trzeba, zapisuje i wysyła.
Ale coś mi się o uszy obiło, że też turnieje online są.
I właśnie tych drugich mój pomysł dotyczy. Gdyby tak tryb MP w Heroes 5 umożliwiał połączenie z serwerem turniejowym?
Zasada działania dość prosta: na jakimś serwerze (np. IJB - a co, nawet możliwe :)) działa program przyjmujący od graczy połączenia i umożliwiający im grę ze sobą, ale na specjalnie ustalonej wcześniej mapie i z ustalonymi zasadami, a przede wszystkim, ze stałym "nadzorem".
W efekcie, taki program, zintegrowany z resztą serwisu, mógłby na bieżąco podawać informacje o rozgrywce, wysyłać osobom zainteresowanym wyniki natychmiast po rozstrzygnięciu, dawać sędziemu pełną kontrolę nad grą, automatycznie generować wszelkie tabele i statystyki, wykrywać ewentualne oszustwa itp.
Ot, poprostu wbudowana w serwer arena do turniejów online.
Rzecz całkowicie wykonalna, a z pewnością bardzo praktyczna dla graczy.

Uwaga: tutaj zaczyna się niezrozumiała, informatyczna gadanina na temat moich propozycji rozwiązań technicznych - raczej tylko dla zainteresowanych czymś więcej niż granie. Nie twierdzę że wiem cokolwiek lepiej niż spece z UbiSoftu, ale zawsze mogłem przypadkiem wymyślić coś, na co oni nie wpadli :)

Kod sieciowy H5 zapewne nie został jeszcze nawet zaplanowany - zwykle to jedna z ostatnich faz produkcji. Wobec tego chciałbym coś zaproponować - i ucieszyłbym się, gdyby to trafiło do Ambasady - a nuż się okaże pomocne?
Mianowicie, zastanawiałem się akurat nad alternatywnymi zastosowaniami protokołu XMPP (Jabber) i stwierdziłem, że nadawałby się idealnie na szkielet kodu sieciowego gry takiej jak Heroes. Nie ma akcji w czasie rzeczywistym wymagającej przesyłania ogromnych ilości informacji bez przerwy, więc wymiana pakietów XML nie powinna stanowić problemu - a ich obsługa od strony kodu jest banalna, w szczególności że odpowiednie biblioteki już istnieją (i są na licencji LGPL, umożliwiającej zastosowanie komercyjne). Co to oznacza? Ot, opuszczenie jednego z dość czasochłonnych i podatnych na błędy etapów pracy - tworzenia protokołu. Po co robić coś, co już jest gotowe, sprawdzone i dostępne z darmo?
Do tego, komunikacja serwera turniejowego z "obudową" w postaci serwisu z informacjami zrealizowana tym samym protokołem (również możliwe i nawet nienowe - pionierem nietypowych zastosowań Jabbera jest Hewlett Packard, jeden z komputerowych koncernów-kolosów: wszystko co się da ma oparte o XMPP - i cała ich wewnętrzna sieć działa znakomicie) pozwala na standardyzację, przy jednoczesnym uniezależnieniu od zastosowanej technologii.
Ufff...
To tyle, beztalencia techniczne mogą od tego miejsca czytać dalej. :P Tyle że dalej za duzo do czytania nie ma - ot, prośba o opinie na temat mojego pomysłu (a właściwie - nawet dwóch pomysłów)...

___________
Jeśli chcesz żeby coś było zrobione dobrze, zrób to sam...
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Val Gaav



Dołączył: 18 listopada 2004
Posty: 164
Skąd: Z jednego z czterech światów stworzonych przez... : "Lord of the Nightmares"

Wysłany: 23 czerwca 2005     Serwer turniejowy / XMPP jako protokół sieciowy H5 Odpowiedz z cytatem

A ja chciałbym odświeżyć ten temat :)

Po pierwsze idea jak najbardziej warta jest poparcia :!: Taki turniej byłby zapewne o wiele bardziej atrakcyjny i mozna by też nad fair play w nim zadbać :) ... Mnie jednak bardziej ciekawi to , że taki srwer umożliwiałby granie również tym którzy nie mają stałego IP . Ja właśnie do takich osób należę i bardzo ubolewam , że właśnie przez to nie mogę wziąść udziału w Jaskiniowym turnieju ....

Taki serwer rozwiązywałby i ten problem ..... ale i tu miałbym pytanie :
Jak byłoby z portami ??? Mój dostawca internetowy już niedługo zablokuje mi wszystkie porty poza tymi http , https i mailowymi :evil: :cry:


[off topic]
Jednocześnie niezmiernie przepraszam zacnego Ururama Tururama za to, że skasowałem jego post :( Chciałem odpowiedzieć w temacie i pomyliłem opcje edit z quote :( Mój ogromny błąd za który postanowiłem publicznie przeprosić a nie tylko na Privie

___________
Darkness beyound blackest pitch, deeper then the deepest night
King of darkness, who shines like gold upon the Sea of Chaos.
I call myself upon thee! Swear myself to thee !
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
©2002, 2003, 2004, 2005 Jaskinia Behemota
Template made by Valturman.
Powered by gnomePHP.
Pieczę nad Starym Forum sprawuje Crazy.