Witaj na Starym Forum Jaskini Behemota.
Zostało Ono stworzone przez ixcesala z uwagi na problemy z forum Ezboard 10 grudnia 2002. Służyło Jaskiniowcom
dzielnie do sierpnia 2005 roku, kiedy to dominium i podwładnych Behemota dotknął Wielki Trek, po którym przez 10 miesięcy
Jaskinia nie funkcjonowała.
Wszystkim, którzy przyczynili się do rozwoju Imperium Jaskini Behemota, zarówno poprzez pracę techniczno-graficzną, jak i
osobom które współtworzyły klimat - dziękujemy.
Zapraszam do obejrzenia tego swoistego muzeum, które wiąże się ze wspaniałymi wspomnieniami niemałej części Jaskiniowców.
Kasztelan Crazy
Wróć do strony głównej Jaskini Behemota.
Autor |
Wiadomość |
Enleth
Dołączył: 20 sierpnia 2003 Posty: 164
Skąd:
|
Wysłany: 19 maja 2004 Serwer turniejowy / XMPP jako protokół sieciowy H5
|
|
|
Zajrzałem na to forum po raz drugi, piszę tu coś po raz pierwszy.
Generalnie, HoMM mnie mało interesuje, ale akurat wpadłem na coś bliskiego moim kompetencjom i stwierdziłem, że się pomysłem podzielę - a nuż coś z tego będzie?
Mamy w Jaskini turnieje - działają one tak, że każdy ściąga save'a, dochodzi gdzie trzeba, zapisuje i wysyła.
Ale coś mi się o uszy obiło, że też turnieje online są.
I właśnie tych drugich mój pomysł dotyczy. Gdyby tak tryb MP w Heroes 5 umożliwiał połączenie z serwerem turniejowym?
Zasada działania dość prosta: na jakimś serwerze (np. IJB - a co, nawet możliwe :)) działa program przyjmujący od graczy połączenia i umożliwiający im grę ze sobą, ale na specjalnie ustalonej wcześniej mapie i z ustalonymi zasadami, a przede wszystkim, ze stałym "nadzorem".
W efekcie, taki program, zintegrowany z resztą serwisu, mógłby na bieżąco podawać informacje o rozgrywce, wysyłać osobom zainteresowanym wyniki natychmiast po rozstrzygnięciu, dawać sędziemu pełną kontrolę nad grą, automatycznie generować wszelkie tabele i statystyki, wykrywać ewentualne oszustwa itp.
Ot, poprostu wbudowana w serwer arena do turniejów online.
Rzecz całkowicie wykonalna, a z pewnością bardzo praktyczna dla graczy.
Uwaga: tutaj zaczyna się niezrozumiała, informatyczna gadanina na temat moich propozycji rozwiązań technicznych - raczej tylko dla zainteresowanych czymś więcej niż granie. Nie twierdzę że wiem cokolwiek lepiej niż spece z UbiSoftu, ale zawsze mogłem przypadkiem wymyślić coś, na co oni nie wpadli :)
Kod sieciowy H5 zapewne nie został jeszcze nawet zaplanowany - zwykle to jedna z ostatnich faz produkcji. Wobec tego chciałbym coś zaproponować - i ucieszyłbym się, gdyby to trafiło do Ambasady - a nuż się okaże pomocne?
Mianowicie, zastanawiałem się akurat nad alternatywnymi zastosowaniami protokołu XMPP (Jabber) i stwierdziłem, że nadawałby się idealnie na szkielet kodu sieciowego gry takiej jak Heroes. Nie ma akcji w czasie rzeczywistym wymagającej przesyłania ogromnych ilości informacji bez przerwy, więc wymiana pakietów XML nie powinna stanowić problemu - a ich obsługa od strony kodu jest banalna, w szczególności że odpowiednie biblioteki już istnieją (i są na licencji LGPL, umożliwiającej zastosowanie komercyjne). Co to oznacza? Ot, opuszczenie jednego z dość czasochłonnych i podatnych na błędy etapów pracy - tworzenia protokołu. Po co robić coś, co już jest gotowe, sprawdzone i dostępne z darmo?
Do tego, komunikacja serwera turniejowego z "obudową" w postaci serwisu z informacjami zrealizowana tym samym protokołem (również możliwe i nawet nienowe - pionierem nietypowych zastosowań Jabbera jest Hewlett Packard, jeden z komputerowych koncernów-kolosów: wszystko co się da ma oparte o XMPP - i cała ich wewnętrzna sieć działa znakomicie) pozwala na standardyzację, przy jednoczesnym uniezależnieniu od zastosowanej technologii.
Ufff...
To tyle, beztalencia techniczne mogą od tego miejsca czytać dalej. :P Tyle że dalej za duzo do czytania nie ma - ot, prośba o opinie na temat mojego pomysłu (a właściwie - nawet dwóch pomysłów)...
___________ Jeśli chcesz żeby coś było zrobione dobrze, zrób to sam... |
|
Powrót do góry
|
|
|
Val Gaav
Dołączył: 18 listopada 2004 Posty: 164
Skąd: Z jednego z czterech światów stworzonych przez... : "Lord of the Nightmares"
|
Wysłany: 23 czerwca 2005 Serwer turniejowy / XMPP jako protokół sieciowy H5
|
|
|
A ja chciałbym odświeżyć ten temat :)
Po pierwsze idea jak najbardziej warta jest poparcia :!: Taki turniej byłby zapewne o wiele bardziej atrakcyjny i mozna by też nad fair play w nim zadbać :) ... Mnie jednak bardziej ciekawi to , że taki srwer umożliwiałby granie również tym którzy nie mają stałego IP . Ja właśnie do takich osób należę i bardzo ubolewam , że właśnie przez to nie mogę wziąść udziału w Jaskiniowym turnieju ....
Taki serwer rozwiązywałby i ten problem ..... ale i tu miałbym pytanie :
Jak byłoby z portami ??? Mój dostawca internetowy już niedługo zablokuje mi wszystkie porty poza tymi http , https i mailowymi :evil: :cry:
[off topic]
Jednocześnie niezmiernie przepraszam zacnego Ururama Tururama za to, że skasowałem jego post :( Chciałem odpowiedzieć w temacie i pomyliłem opcje edit z quote :( Mój ogromny błąd za który postanowiłem publicznie przeprosić a nie tylko na Privie
___________ Darkness beyound blackest pitch, deeper then the deepest night
King of darkness, who shines like gold upon the Sea of Chaos.
I call myself upon thee! Swear myself to thee !
|
|
Powrót do góry
|
|
|