Imperium Jaskini Behemota
tarcza Witaj na Starym Forum Jaskini Behemota.
Zostało Ono stworzone przez ixcesala z uwagi na problemy z forum Ezboard 10 grudnia 2002. Służyło Jaskiniowcom dzielnie do sierpnia 2005 roku, kiedy to dominium i podwładnych Behemota dotknął Wielki Trek, po którym przez 10 miesięcy Jaskinia nie funkcjonowała.
Wszystkim, którzy przyczynili się do rozwoju Imperium Jaskini Behemota, zarówno poprzez pracę techniczno-graficzną, jak i osobom które współtworzyły klimat - dziękujemy.
Zapraszam do obejrzenia tego swoistego muzeum, które wiąże się ze wspaniałymi wspomnieniami niemałej części Jaskiniowców.
Kasztelan Crazy

Wróć do strony głównej Jaskini Behemota.
Rejestracja (chciałbym klucze)Rejestracja (chciałbym klucze)  

PrzewodnikPrzewodnik      LinksLinkownia     SzukajSzukaj     Śledzone tematyŚledzone tematy     Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości
ProfilProfil     MieszkańcyMieszkańcy     GrupyGrupy     ZalogujZaloguj
Ostatnio odwiedziłeś nas:
Obecny czas to: 2024-12-4 8:51:56
Autor Wiadomość
Haav Gyr



Dołączył: 2 lutego 2004
Posty: 164
Skąd: Miasto Maggnar w północej Amarii

Wysłany: 29 czerwca 2004     Oczekiwania w stosunku do edytora Heroes V Odpowiedz z cytatem

Wybaczcie ale nie każdy ma sprzęt klasy 1GHz, poza tym już teraz są gry na który taki sprzęt ledwo starcza :wink: .
Poza tym gdyby heros miałbybyć taki dokłady(choć nie wiem po co skoro to strategia a nie RPG), to wyglądałby jak chinka na Boże Narodzenie :D To mu się to świeci, lub tamto :P
Ja mówiłem o animacji i światach dla artekafktów w dotychczasowym zakresie.

___________
From the beginnin' to end
Losers lose, winners win
This is real, we ain't got to pretend
The cold world that we in
Is full of pressure and pain
I thought it would chane
But its stayin' the same
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 29 czerwca 2004     Oczekiwania w stosunku do edytora Heroes V Odpowiedz z cytatem

ja właśnie otym mówię , Byc może troche chcę za wiele ale chcialbym aby ta gra chociaz cieszyła oko . Była dopracowana pod względem "artstycznym" bo pod wględem merytorycznym (acz ważniejszym)moze byc róznie . Czy nie chcialbyś Haav aby poszczegłone klasy bohaterów były wreszcie w sposób wyrazisty ukazane?Bo ja tak ...wydaje mi się iz nadawałoby to dodtkowego klimatu grze i podniosłoby walory wizualne gry...przy czym podkresle jeszcze raz iz mając do wyboru lepsza merytoryke gry czy lepsza estetykę wybrałbym to pierwsze kosztem drugiego ale odbiegam od tematu
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Haav Gyr



Dołączył: 2 lutego 2004
Posty: 164
Skąd: Miasto Maggnar w północej Amarii

Wysłany: 30 czerwca 2004     Oczekiwania w stosunku do edytora Heroes V Odpowiedz z cytatem

Takie dopracowanie koszuje, zawyczaj grywalność na tym cierpi, mi naparwdę wystarczy, że herosi będą tak różnić się jak w H3 czy H4.
___________
From the beginnin' to end
Losers lose, winners win
This is real, we ain't got to pretend
The cold world that we in
Is full of pressure and pain
I thought it would chane
But its stayin' the same
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Hardack



Dołączył: 13 lutego 2004
Posty: 164
Skąd: Nowy Targ

Wysłany: 30 czerwca 2004     Oczekiwania w stosunku do edytora Heroes V Odpowiedz z cytatem

Nie wiem czy nie przywale teraz głupotą ale gdy daje się dostosuj w edytorze map(oczywiście HoMM IV) to tam umieszczone są wszystkie klasy zaawansowane. Czyżby chciano zrobić różne wyglądy każdej klasie zaawansowanej? Zastanawia mnie też fakt że każdy bohater w dodatku wygląda inaczej czy to znaczy że programiści wykorzystali kilka skończonych klas zaawansowanych? W edytorze jest kilka jak nie kilkanaście innych rzczy które są nie dokończone , niektóre maja nawet nagrane odgłosy ale ich samych nie ma.
___________
Głupiec głupcem pozostanie a mędrzec geniuszem się stanie.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Haarald



Dołączył: 23 kwietnia 2003
Posty: 164
Skąd: Ors Imperior

Wysłany: 1 lipca 2004     Oczekiwania w stosunku do edytora Heroes V Odpowiedz z cytatem

Teraz trochę o skryptach:

Konieczne wydaje się wprowadzenie możliwości kopiowania skryptu podczas edytowania wybranego obiektu. Powinno być to możliwe na dwa sposoby:

Pierwszy sposób to opcja "kopiuj skrypt", który możemy bez zbednego ceregielenia się zastosować w innym obiekcie.
Wtedy o wiele szybciej możnaby te skrypty edytować zwłaszcza te skomplikowane dokonując ewentualnych kosmetycznych zmian w niektórych proporcjach.

Druga bardzo potrzebna opcja to tzw. "bank skryptów" coś na podobieństwo pędzli malarza obiektów. W tym przypadku gracz ustawiałby sobie standardowe skrypty, co do których ma pewność że zadziałają.
Nadawałby sobie odpowiednią nazwę. A potem w ramach edytowania obiektu stosował funkcję "wstaw skrypt". W tym przypadku pokazywałaby się lista dostępnych skryptów.
Dalsza praca autora ograniczałaby się tylko do ewentualnych zmian proporcji, dat, adresatów skryptu etc.
Opcja ta byłaby szczególnie przydatna przy bardziej skomplikowanych skryptach. Ważne jest to że nie trzebaby grzebać tyle w opcjach bo w moim odczuciu jest to zgoła mozolne i zniechęcające.

Przede wszystkim konieczny jest także czytelny przewodnik po skryptach, bo niektóre okreslenia bywają bardzo mylące bądź niejasne.

Potrzebna jest także opcja bezpośredniego dostępu do skryptu. Zamiast wchodzić w obiekt czy wybrany typ zdarzenia wybieralibysmy dany event czy skrypt z listy skryptów jakie na danej mapie są dostępne. To oszczędzi czas i dzięki temu edytor będzie bardziej funkcjonalny.

Inna sprawa o odpowiednie oznaczenia skryptów i zdarzeń. Standardowo każdy skrypt powinien mieć oznaczenie w postaci znaku literowego, który okresla gdzie lub czego dany skrypt dotyczy, np:
C-"nazwa skryptu" - oznacza zamek
G-"nazwa skryptu" - oznacza generator
M-"nazwa skryptu" - oznacza mapę przygody ....etc.

Kolejny ważny element który powinien zaistnieć to opcja listy obiektów przygody dostępnych na danej mapie. Chodzi o to aby mieć szybki wgląd ile na mapie jest obiektów danego typu, np. wybrany benerator stworzeń albo jakaś kopalnia albo liczba kaplic danego poziomu. Wraz z liczbą tych obiektów ukazywałyby się informacje z ich umiejscowieniem na mapie (współrzędnymi)

Inna sprawa dotyczy portali. Bardzo często się zdarza że w dłuższej perspektywie czasowej przy nanoszeniu map bardzo często zapominamy jakie to kolory i typy portali zostały już naniesione. Gdzieś w opcjach powinna istnieć funkcja określająca ich liczbę, rodzaj i umiejscowienie.

Powinny się pojawić także inne typy obiektów umozliwiających przemieszczanie, np. w przypadku przepraw wodnych powinna istnieć możliwość ustalenia wzajemnego powiązania danej przeprawy z inną lub innymi przeprawami., np.:
przeprawa A z przeprawą B i C - jako jedna przprawa
przeprawa D i F - jako druga przprawa promowa... etc.

Poprostu w danym obiekcie typu przeprawa nadawalibyśmy numer, który wiązałby dane przeprawy promowe między sobą. Obiekty o tym samym numerze umożliwiałyby wzajemną komunkację. W ten sposób moglibyśmy tworzyć o wiele więcej przepraw a nie jak dotychczas tylko jednej.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Konqer



Dołączył: 17 marca 2004
Posty: 164
Skąd: z kościoła. Tam mieszkają paladyni.

Wysłany: 3 lipca 2004     Oczekiwania w stosunku do edytora Heroes V Odpowiedz z cytatem

O skryptach
Haar: wszystko, co piszesz w stosunku do skryptów = święta prawda. Skrypty należałoby jeszcze jakoś ujednolicić, aby wszystkie były dostępne w jednym miejscu, a nie jak dotychczas, jedne do bohatera, inne działające na miasta, jeszcze inne na zdarzenia czasowe i umiejscowione. Powinno być osobne narzędzie do edycji skryptów, a nie chaos w skryptach, jak to było do tej pory.

Nie od rzeczy jest także pomysł z nazywaniem tych 'kładek'. Podobnie uczyniono w przypadku portali w Heroes IV.

O moich oczekiwaniach
1. Przede wszystkim istniałaby możliwość ‘wklepania’ własnych obrazków, jako ‘filmiki’ do kampanii. Mniej więcej coś takiego, jak w Heroes IV, ale nieco inaczej. W owej grze, przed rozpoczęciem jednego z odcinków kampanii, pokazywał się obrazek, mniej więcej ilustrujący nam sytuację w grze (np. martwy smok). Nie było jednak możliwości włożenia tam dowolnego obrazka, co nieco utrudniało zrobienie w pełni satysfakcjonującej kampanii. W Heroes V, powinna być taka możliwość. Wystarczy dany obrazek, przenieść do odpowiedniego katalogu i już możemy się cieszyć możliwością wyboru go podczas tworzenia kampanii. Takie obrazki mogłyby zastępować filmiki, gdyby takowych ni było.

2. Filmy podobne do tych z Heroes III, lecz bogatsze w akcję. Jak wiadomo, w Heroes III mieliśmy do czynienia nie z filmami, lecz animacjami powtarzającymi się aż do końca. Chciałbym, by UbiSoft stworzyło krótkie i w miarę efektowne filmiki poprzedzające kampanię, z tym, że dałoby się je wykorzystać do swoich własnych kampanii. I tak było w trzeciej części (a w czwartej – obrazki). Tu jednak, powinna istnieć mała biblioteka filmików, o treści ‘okołoherosowej’. Łatwiej by było stworzyć coś oryginalnego. A może narzędzie pozwalające na dodanie własnego filmu? Jeśli tylko ktoś umiałby go zrobić. Ale takich ludzi jest raczej mało, więc to narzędzie wydawałoby się zbędne.

3. Określanie kierunku, w którym wieje wiatr. Miałoby to znaczenie bardziej kosmetyczne (poruszające się drzewa), ale i mogłoby np. pomagać pływać statkom. Jest to nieco szerszy temat – może omówimy to innym razem. Niemniej jednak wiatr powinien być zmienny, ale i możliwy do określenia w Edytorze. Chyba trochę za dużo wymagam. :D

O artefaktach
Nie wiem, czy nie żądacie zbyt wiele, skoro chcecie tworzyć zupełnie nowe artefakty za pomocą Edytora. Nadal mam obawy, co do nadmiaru i chaotyczności na tym polu. Poza tym powstaje teraz kolejny problem – brak ‘mobilności’ tychże przedmiotów. Pomyślcie – jeśli tworzymy nowy artefakt, to musi on być gdzieś zapisany. Jeśli będzie on zapisywany razem z mapką, niemożliwe będzie przekazywanie swoich ciekawych artefaktów innym. Będą mogli mieć nową mapkę, ale samego artefaktu, do wykorzystania gdzie indziej, już nie. Z kolei, jeśli będą zapisywane jako osobne pliki, to podczas ściągania jakiejś mapy, np. z Krypty, nie otrzymamy razem z nią tego pliku, w skutek czego nie będziemy mieli nowego artefaktu.

A co Wy o tym myślicie?

___________
Cenzura to reklama na koszt państwa.
Federico Fellini (1920 - 1993)
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 5 lipca 2004     Oczekiwania w stosunku do edytora Heroes V Odpowiedz z cytatem

Cytat:
2. Filmy podobne do tych z Heroes III, lecz bogatsze w akcję. Jak wiadomo, w Heroes III mieliśmy do czynienia nie z filmami, lecz animacjami powtarzającymi się aż do końca. Chciałbym, by UbiSoft stworzyło krótkie i w miarę efektowne filmiki poprzedzające kampanię, z tym, że dałoby się je wykorzystać do swoich własnych kampanii. I tak było w trzeciej części (a w czwartej – obrazki). Tu jednak, powinna istnieć mała biblioteka filmików, o treści ‘okołoherosowej’. Łatwiej by było stworzyć coś oryginalnego. A może narzędzie pozwalające na dodanie własnego filmu? Jeśli tylko ktoś umiałby go zrobić. Ale takich ludzi jest raczej mało, więc to narzędzie wydawałoby się zbędne.


Importowanie wlasnych filmikow do gry to bylo by cos. Przy pomocy np. Macromedia Flash mozna zrobic krotki dobry film oczywiscie nie taki jak w H3. Ja nawet jako filmik wstawilbym historie o stick ludzikach (patyczakach) zeby bylo smieszniej :)
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Kriso



Dołączył: 8 lutego 2004
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 11 lipca 2004     Oczekiwania w stosunku do edytora Heroes V Odpowiedz z cytatem

Hellburn (cytat):
Generator map losowych (w edytorze jak i w grze - tak jak w wogu i armageddons blade).

Syntezator mowy (lol): wpisujesz tekst a naprzykład wybrana postać z kampanii (załóżmy że Katarzyna) mówi go


:!: Ludzie!!! Pomyślcie racjonalnie. Taką technologię da się wprowadzić najwcześniej w 8 części Herosów.
Postawcie się na miejscu takiego przeciętnego komputera: Macie do wyboru kilka tysięcy lokacji pogrupowanych w zależności od przeznaczenia(artefakt, zamek, drzewo). Zamknijcie oczy. Weźcie drugą osobę, ktora nigdy tego edytora nie widziała i mówcie jej co ma robić. I ustawcie je teraz losowo na mapie tak, żeby to miało jakiś sens! Co najwyżej programiści UbiSoftu mogliby stworzyć jakieś schematy, która trzeba by jeszcze przed grą zedytować(nie bezpośrednio przrez edytor oczywiście). :roll:

No a co do tego syntezatora to możnaby najwyżej wprowadzić funkcję w edytorze dzięki której do tekstu dodamy dźwięk. Tu może to być nagrany nasz głos.

To na razie tyle! I nich nikt mi nie zarzuca, że jestem pesymistą.

___________
PRO AETERNA REI MEMORIA - QU WIECZNEJ RZECZY PAMIĘCI
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Ghost



Dołączył: 25 stycznia 2003
Posty: 164
Skąd: ...no właśnie?

Wysłany: 11 lipca 2004     Oczekiwania w stosunku do edytora Heroes V Odpowiedz z cytatem

KRISO! NIE NABIJAJ POSTÓW!!!

Haar: Ciach, ciach, ciach.... atak klonów powstrzymany!

Co do tego syntezatora mowy to to rzeczywiście pomysł! Ale dopiero na rok 2008 :P

Generator map losowych... Nie mam zaufania do takich programików... U mnie w WoG'u stawarzał śmieszne sytuacje, np. dojście do zamku zablokowane krzaczkiem.

___________
Zaśmiecam język z lubością
Znieprawiam, do złego kuszę
Zakusy mam bolszewickie
I sączę jad w młode dusze


fragment wiersza J. Tuwima
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 29 lipca 2004     Oczekiwania w stosunku do edytora Heroes V Odpowiedz z cytatem

Bardzo chciałbym żeby pojawił się edytor jednostek, podobny do tego z warcrafta 3, oraz żeby można już w edytorze tworzyć skrypty.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Kumbat



Dołączył: 11 kwietnia 2003
Posty: 164
Skąd: Knurów

Wysłany: 20 sierpnia 2004     Oczekiwania w stosunku do edytora Heroes V Odpowiedz z cytatem

Z tym pomysłem żeby bohater mając pewny artefakt wyglądałby by inaczej to już jest durnota.
Przecież to jest strategia turowa gdzie liczy się najbardziej grywalność a nie efekty wizualne.
Zamiast tracić czas żeby można było sbie zobaczyć jak bohaterowi pasuje ten artefakt do sukienki to może lepiej żeby programiści H5 ten czas poświęcili na testowanie/zrobienie więcej jednostek żeby gra była bardziej grywalna.

___________
Grajcie w RPG papierowe...
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Mr. Rabbit



Dołączył: 6 stycznia 2004
Posty: 164
Skąd: Imperium Kinugów

Wysłany: 21 sierpnia 2004     Oczekiwania w stosunku do edytora Heroes V Odpowiedz z cytatem

W pełniii zgadzam się z Kumbatem ;).
___________
Mimo wszystko dzięki Ci Hetmanie :) a mnie i tak możecie powiesić jak Skrytobójce.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Kriso



Dołączył: 8 lutego 2004
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 27 października 2004     Oczekiwania w stosunku do edytora Heroes V Odpowiedz z cytatem

Ano ślepy jestem...

Mam taką propozycję eventa:
Pod wpływem jakiegoś wydarzenia lub czasu, czy co tam jeszcze programiści wymyślą w jakieś miejsce wstawiany był fragment terenu. Coś podobnego do usuwania lokacji tylko, że mogłyby się pojawiać. Sądzę, że przecież techniczne to możliwe. Na przykład: Przybywają ciemne moce, a drzewa usychają, trawa czernieje, jakieś budnki są zniszczone. Lub rzeka wylewa i zalewa jakiś fragment mapy. Lub wulkan wylewa z siebie magmę i sytuacja analogiczna. Można także tego użyć do pór roku...
Pozdrawiam!

___________
PRO AETERNA REI MEMORIA - QU WIECZNEJ RZECZY PAMIĘCI
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Val Gaav



Dołączył: 18 listopada 2004
Posty: 164
Skąd: Z jednego z czterech światów stworzonych przez... : "Lord of the Nightmares"

Wysłany: 20 listopada 2004     Oczekiwania w stosunku do edytora Heroes V Odpowiedz z cytatem

dobry losowy generator to podstawa!!!!
wiadomo ze nie zrobia idealnego ale w h3 tak sie najlepiej robilo mapy generator zapuscic pare razy i pozniej wybrac i pozmieniac mape...

generator w h5 powinien jednak mieć znacznie więcej opcji i być poprawiony.

W h3 najbardziej mnie irytowało jak generator wstawiał monolithy(teleporty) było ich za dużo i były nielogicznie rozlokowane..
dlatego w h5 generator powinien mieć opcje nie wstawiaj teleportów..

inne opcje:
-to wyłącz zaklęcia na zwojach 5 4 poziomu
-lokuj graczy ludzkich w dalekich odległościach od siebie (wiadomo po co)
-rozkładaj po równo artefaktów na teren każdego gracza
-wyłączenie "dwelingów" na mapie 7 6 5 4 itd pozimu

acha powinien być również większy wybór odsetka lądu (wyspy,normalny,brak) to trochę mało może jakieś rzeki , jeziora , świat lawy, bagna , góry ,, itp itd.

___________
Darkness beyound blackest pitch, deeper then the deepest night
King of darkness, who shines like gold upon the Sea of Chaos.
I call myself upon thee! Swear myself to thee !
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Corristo



Dołączył: 26 stycznia 2005
Posty: 164
Skąd: KoZiEnIcE

Wysłany: 31 stycznia 2005     Oczekiwania w stosunku do edytora Heroes V Odpowiedz z cytatem

Moim zdaniem edytor powinien być prosty w użyciu ale takze posiadać dużą liczbę opcji konfiguracji jak edycja parametrów jednostek czy budynków. Nie powinno także zabraknąć takiej opcji jak generator map losowych(przy czym nalegam na poprawienie paskudnych rzeczy które miały miejsce w AB i WoG, takich jak "sztuczność mapy" i zasłanianie ważnych obiektów krzakami i skałami co czasem doprowadzało do szału). Poza tym nie radziłbym eksperymentować za bardzo z edytorem bo czasem rewolucyjne zmiany mogą się okazać kompletną klapą...[/quote]
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Haarald



Dołączył: 23 kwietnia 2003
Posty: 164
Skąd: Ors Imperior

Wysłany: 12 maja 2005     Oczekiwania w stosunku do edytora Heroes V Odpowiedz z cytatem

Po ostatnich screenach (i wychodzących grach w ogóle) mam duże wątpliwości co do możliwości edytorów map i kampanii. Jeśli będzie tylko nacisk na grafikę kosztem innych elementów to zapewne oberwie się również edytorom.... obym się mylił.

W edytorze map przydałby się jeszcze jeden element: możliwość zbliżenia czy jak kto woli "najechania na obszar mapy" w którym rozegra się jakieś zdarzenie (zdarzenia) umiejscowione, tak aby gracz spostrzegł ten fakt.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 14 maja 2005     Oczekiwania w stosunku do edytora Heroes V Odpowiedz z cytatem

Według mnie edytor powinien łączyć łatwość obsługi z h3 i możliwości z h4. Poza tym powinno przede wszystkim móc tworzyć własne 1.Misje 2.Mapy 3.Kampanie. Nie wyobrażąm sobie edytora bez możliwości tworzenia chciażjednej z tych rzeczy.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
©2002, 2003, 2004, 2005 Jaskinia Behemota
Template made by Valturman.
Powered by gnomePHP.
Pieczę nad Starym Forum sprawuje Crazy.