Imperium Jaskini Behemota
tarcza Witaj na Starym Forum Jaskini Behemota.
Zostało Ono stworzone przez ixcesala z uwagi na problemy z forum Ezboard 10 grudnia 2002. Służyło Jaskiniowcom dzielnie do sierpnia 2005 roku, kiedy to dominium i podwładnych Behemota dotknął Wielki Trek, po którym przez 10 miesięcy Jaskinia nie funkcjonowała.
Wszystkim, którzy przyczynili się do rozwoju Imperium Jaskini Behemota, zarówno poprzez pracę techniczno-graficzną, jak i osobom które współtworzyły klimat - dziękujemy.
Zapraszam do obejrzenia tego swoistego muzeum, które wiąże się ze wspaniałymi wspomnieniami niemałej części Jaskiniowców.
Kasztelan Crazy

Wróć do strony głównej Jaskini Behemota.
Rejestracja (chciałbym klucze)Rejestracja (chciałbym klucze)  

PrzewodnikPrzewodnik      LinksLinkownia     SzukajSzukaj     Śledzone tematyŚledzone tematy     Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości
ProfilProfil     MieszkańcyMieszkańcy     GrupyGrupy     ZalogujZaloguj
Ostatnio odwiedziłeś nas:
Obecny czas to: 2024-11-21 10:10:17
Autor Wiadomość
Rzemyk



Dołączył: 26 czerwca 2004
Posty: 164
Skąd: Jelenia Góra

Wysłany: 5 lipca 2004     Klasy zaawansowane bohaterów - czy ktoś wie ? Odpowiedz z cytatem

Czy ktoś wie w jaki sposób można rozwijać bohatera który pozostawałby cały czas przy tej samej klasie zaawansowanej. Przykładem może być demonolog czy łupieżca (profesje z mojego punktu widzenia jak najbardziej godne uwagi) który po kolejnym awansie traci swoje dotychczasowe bonusy i zostaje władcą zwierząt (albo inną stokrotką).
Z góry dziękuję znawcy, który rozwiąże mój problem. Może dzięki temu stworzę łobuza :twisted: , któremu nikt się nie oprze.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Haarald



Dołączył: 23 kwietnia 2003
Posty: 164
Skąd: Ors Imperior

Wysłany: 5 lipca 2004     Klasy zaawansowane bohaterów - czy ktoś wie ? Odpowiedz z cytatem

Zdaje się że to kolejna niedorzeczność HoMM-IV. Nie da się tego w żaden sposób kontrolować.... chyba że darujesz sobie inne umiejętności i bedziesz koncentrował się na rozwijaniu tylko tych dwóch zestawów.

Generalnie mógłbyś oprócz dwóch kompletów dokupić takze inne umiejętności ale bez ich dalszego rozwijania.

A tak w ogóle to czemu nie wprowadzono opcji blokady klasy?
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Rzemyk



Dołączył: 26 czerwca 2004
Posty: 164
Skąd: Jelenia Góra

Wysłany: 5 lipca 2004     Klasy zaawansowane bohaterów - czy ktoś wie ? Odpowiedz z cytatem

Dziękuję za odpowiedź, choć napełniła mnie ona wielkim smutkiem.
Opcja blokady klasy spełniłaby moje najskrytsze marzenia.
Będę musiał w takim razie rozwinąć bohatera, który dopiero na końcu dojdzie do profesji dla niego upatrzonej - mam tylko nadzieję, że będzie jeszcze z kim walczyć.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Elias



Dołączył: 6 czerwca 2000
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 5 lipca 2004     Klasy zaawansowane bohaterów - czy ktoś wie ? Odpowiedz z cytatem

Utrzymanie się w ramach kasy zaawansowanej nie jest aż takie znowu trudne, wystarczy pilnować, aby oprócz pary skilli, które wyznaczają klasę zawansowaną, żadna inna para nie miała w sumie więcej zdobytych poziomów skilli (może mieć tyle samo, ale w momencie, kiedy inna para przekroczy ilośc skilli z tych dla klasy zaawansowanej, to się klasa zmienia na wyznaczoną przez parę umijętności z największą ilością skilli). Wyjątkiem jest klasa arcymag, która jak już wpadnie, to praktycznie zostaje na stałe (bo wtedy musiałoby z 2 skilli być więcej niż z 3 dla arcymagii).
Załóżmy, że zdobyliśmy demonologa, mając
Adv Death magic, Adv Occultism, Bas Demonology (5 poziomów)
Adv Nature, Bas Herbalism (3 poziomy)
Teraz trzeba tylko pilnować, żeby żaden inny skill (a tu zwykle Combat jest rozwijany) nie przekroczył ilości poziomów Death Magic, ani Nature magic.
Czyli jak mamy na przykład do tego:
Adv Combat, Bas Resistance (3 poziomy)
to teraz nie wolno nam rozwijać Combat, jeśli chcemy pozostać przy demonologu (bo dołożenie skilla spowoduje, że Death + Combat będzie miało więcej niż Death + Nature), musimy najpierw zwiększyć ilość skilli dla Nature magic, a dopiero, kiedy Nature będzie miała więcej skilli niż Combat, mozna brać Combat. No i jeśli wyuczymy się jakiejś innej magii na poziomie 3 skilli, np. Adv Live + Bas Healing, to automagicznie zamieniamy sie na arcymaga i już nie stamtąd powrotu (no chyba, że się jakiegoś skilla niemagicznego mocno przyuczymy, pomijając magię).
Powoduje to niestety konieczność brania czasem mało użytecznych skilli, jak Summoning, żeby pozostać w swojej ulubionej klasie.

___________
There can be only one!
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Wiktor



Dołączył: 3 listopada 2003
Posty: 164
Skąd: Trójmiasto

Wysłany: 5 lipca 2004     Klasy zaawansowane bohaterów - czy ktoś wie ? Odpowiedz z cytatem

Masz rację, tylko klasa w H4 może zmienić sie 2 razy w czasie gry, więc powrót do klasy zaawansowanej którą się miało jako pierwszą nie jest mozliwy.

(skąd wiedziałeś to o dyplomacji w H3 ? szacunek :) )
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Elias



Dołączył: 6 czerwca 2000
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 6 lipca 2004     Klasy zaawansowane bohaterów - czy ktoś wie ? Odpowiedz z cytatem

Pierwsze slysze, ze sa jakies ograniczenia na zmiane klasy zawansowanej.
Oczywiscie, ze jest mozliwa zmiana na klase, ktora sie mialo pierwsza, ale w praktyce moze to nie byc takie latwe.
Zaczynamy chocby od minimum demonologa:
Adv Death, Bas Occultism
Bas Nature, Bas Herbalism
Teraz dolozymy mu powiedzmy
Expert Combat, klasa mu sie zmieni na Death+Combat = Zabojca,
Dokladamy Adv Nature, nadal Zabojca,
Dokladamy Bas Resistance , klasa mu sie zmienia na
na Nature + Combat = Wladca zwierzat
Dokladamy Bas Demonology i Bas Meditation, klasa sie zmienia z powrotem na naszego demonologa.
Teraz mozna dla odmiany podokladac troche taktyki, a jak sie klasa zmieni to z powrotem death albo nature. I tak mozna klase zmieniac okolo 10 razy, az sie wyczerpia mozliwosci albo wpadniemy na arcymaga, bo z tego to juz trudno sie wyrwac.

___________
There can be only one!
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Wiktor



Dołączył: 3 listopada 2003
Posty: 164
Skąd: Trójmiasto

Wysłany: 6 lipca 2004     Klasy zaawansowane bohaterów - czy ktoś wie ? Odpowiedz z cytatem

Może tak być jak mówisz, mogę się myslić, mało grałem w H4 i napisałem co sobie przypominałem :)
Heh, ty jesteś specjalista i z tobą się nie dyskutuje...

I co z tą dypolomacją ?
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Hardack



Dołączył: 13 lutego 2004
Posty: 164
Skąd: Nowy Targ

Wysłany: 6 lipca 2004     Klasy zaawansowane bohaterów - czy ktoś wie ? Odpowiedz z cytatem

Ja nigdy nie mam problemów z klasą zaawansowaną. Zawsze wybieram dwie magie i ucze się ich a umiejętności niemagiczne nabywam w przeróżnych obietkach przygody. A jeżeli "grozi" mi zmiana klasy to zawsze mam do wyboru 3 umeijętności z conajmiej 2 umiejętności podstawowych.
___________
Głupiec głupcem pozostanie a mędrzec geniuszem się stanie.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Danio



Dołączył: 20 czerwca 2004
Posty: 164
Skąd: z Mrągowa

Wysłany: 3 listopada 2004     Klasy zaawansowane bohaterów - czy ktoś wie ? Odpowiedz z cytatem

Musisz uważac by umiejętnosci poza twoją profesją nie przewyższyły tych w twojej profesji.
___________
Rodzina jest jak górski krajobraz - najlepiej wygląda z daleka.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Kumbat



Dołączył: 11 kwietnia 2003
Posty: 164
Skąd: Knurów

Wysłany: 14 maja 2005     Klasy zaawansowane bohaterów - czy ktoś wie ? Odpowiedz z cytatem

Według mnie to twórcy H4 troche głupio zrobily z tymi klasami zaawansowanymi, powinno być że jeśli możesz dostać nową klase zaawansowaną to sobie wybierasz czy ją chcerz czy nie.
Wtedy uniknie się tracenia ulubionych klas zaawansowanych.

___________
Grajcie w RPG papierowe...
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
©2002, 2003, 2004, 2005 Jaskinia Behemota
Template made by Valturman.
Powered by gnomePHP.
Pieczę nad Starym Forum sprawuje Crazy.