Autor |
Wiadomość |
Haarald
Dołączył: 23 kwietnia 2003 Posty: 164
Skąd: Ors Imperior
|
Wysłany: 9 lipca 2004 Obiekty na mapie przygody HoMM-V (propozycje)
|
|
|
Było już o mapach pod kątem ich poziomów i rozmiarów. Nie było jednak jeszcze tematu o samych obiektach jakie miałyby się na tych mapach znajdować (choć była o tym częściowo mówione pod kątem innych tematów).
Zatem ten temat bedzie dotyczył wszystkiego co wiąże się z obiektami zarówno przyrodniczymi jak i obiektami przygodowymi, czyli:
- propozycje nowych obiektów
- propozycje zmian istniejęcych obiektów
- oraz to co powinno pozostać bez zmian
Wartościowe i ciekawe pomysły zostaną uwzględnione podczas tworzenia listy propozycji do UbiSoftu dlatego prosiłbym o poważne potraktowanie sprawy (piszcie dużo z sensem i na temat).
...........................................................................................................
Na początek przekopiuję pewien dość ciekawy pomysł (nie pamiętam już czyjego autrostwa.... zapewne kilku) dotyczący strażnic-garnizonów.
Strażnice-garnizony powinny stać się małymi umocnionymi punktami oporu budowanymi od podstaw i rozbudowywanymi. Podstawą tak jak w przypadku zamków bez fortu podstawę strażnicy stanowiłby zwykły posterunek o wyglądzie zwykłej budki z usypanym wałem. Na tej podstawie rozwijalibyśmy budowę naszej strażnicy, budując:
- mury obronne
- wieżę
- fosę
- upgrejd murów i wieży
- karawanę
Ponadto taki obiekt powinien przynosić niewielki zysk w złocie.
Tym samym mielibyśmy jakby niewielki zamek.
Powinno istnieć kilka typów takich obiektów:
1. Obiekty standardowe o orientacji lewo lub prawostronnej
2. Obiekty nieco bardziej rozbudowane w formie kwadratu 4x4 pola broniące jednocześnie dostepu z czterech stron (tu obiekt powinien być jeszcze bardziej rozbudowany)
3. Obiekty nawodne kontrolujące jednocześnie szlaki morskie oraz lądowe (coś jak koncepcja obiektu przedstawionego na jednym ze screenów koncepcyjnych)
Oczywiście obiekty te powinny być tak jak zamki zdobywane katapultami (burzenie murów, wież i bram) i oczywiście odbudowywane co pochłaniałoby surowce.
|
|
Powrót do góry
|
|
|
jOjO
Dołączył: 10 stycznia 2000 Posty: 164
Skąd: Onionburg
|
Wysłany: 9 lipca 2004 Obiekty na mapie przygody HoMM-V (propozycje)
|
|
|
Haarald (cytat): |
Na początek przekopiuję pewien dość ciekawy pomysł [...] dotyczący strażnic-garnizonów. |
odniese sie do tego pomysla, bom emocjonalnie zwiazany ;)
Haarald (cytat): |
mielibyśmy jakby niewielki zamek. |
z całą pewnością nie byłoby tam urodzisk! ;)
jeno same struktury obronne
warto byś może ten opis poszerzył, bo dość to było obgadane...
___________ Baruk Khazad! |
|
Powrót do góry
|
|
|
Haarald
Dołączył: 23 kwietnia 2003 Posty: 164
Skąd: Ors Imperior
|
Wysłany: 11 lipca 2004 Obiekty na mapie przygody HoMM-V (propozycje)
|
|
|
jOjO (cytat): |
warto byś może ten opis poszerzył, bo dość to było obgadane... |
Temat w którym było o tym pisane poprostu wcięło... nie mogę go znaleźć.
Dodam tylko że architektura strażnic powinna być zróżnicowana i musi nawiązywać do poszczególnych zamków. Architektura budynku powinna zależeć od tego kim jest główny bohater gry.
Poza tym różnice powinny być nie tylko w architekturze ake także w kosztach budowy, wytrzymałości umocnień i pewnych elementów ekonomicznych. Takie jest moje zdanie na ten temat.
-----------------------------------------------------------------
A teraz inne obiekty:
Obiekty nieaktywne - ozdobniki.
Przydałoby się więcej struktur przede wszystkim budynków i ruin, które mogłyby nadać grze klimatu. W ten sposób moglibyśmy w okolicach zamków postawić jakąś tętniącą życiem osadę. W HoMM-IV można coś takiego stworzyć wykorzystując chatki misji jednak są to obiekty aktywne - skoncentrowanie ich w jednym miejscu ma tę wadę że spowalnia w tym momencie grę.
W HoMM-V wybór struktur powinien być szeroki, nawiązując przede wszystkim do architektury poszczególnych zamków, tak aby można było ozdabiać okolice nie tylko Castle/Haven ale również zamków mrocznych. Wyobraźcie sobie Necropolis czy Infrerno z otaczającymi je ponurymi budowlami (mroczne osady).
-------------------------------------------------------------------------------------
Generatory, Kopalnie:
Większość obiektów powinna nawiązywać architekturą do zamków macierzystych by w ten sposób podkreslić związek z miastem. W HoMM-III było to możliwe tylko w przypadku generatorów stworzeń.
-------------------------------------------------------------------------------------
Powinna istnieć seria obiektów podwyższających czasowo modyfikatory bohaterów lub całych armii.
Obiekty magiczne:
1. Obiekt który zwiększa czasowo (np. na czas walki) moc wszystkich zakleć stworzeń i bohaterów w armii
2. Seria obiektów zwiększająca manę bohaterów na stałe, na czas walki, na określony czas... etc.
..........................................................................................................
Skarbce:
W HoMM-III były tylko jednorazowo wykorzystane. W HoMM-IV można je penetrować co jakiś czas ale źle stworzono proporcje (przedobrzyli).
Jestem zdania, że skarbce powinny być czymś pośrednim pomiędzy HoMM-III a IV.
Przede wszystkim na starcie liczba stworzeń jest odgórnie ustalona tak jak w HoMM-III (w kilku możliwych wariantach). Wzrastanie do niebotycznych rozmiarów tak jak w H4 jest raczej nieadekwatne zwłaszcza że komp. i tak nie był w stanie spenetrować co potężniejszych skarbców, np. smoczych miast, piramid a i z penetracją mniejszych miał czasem problemy.
Po pierwszym spenetrowaniu liczba skarbów i surowców powinna wzrastać do tej górnej granicy i nic ponadto. Liczba zdobytych skarbów i surowców powinna zależeć od liczby pokonanych stworzeń. W H4 zrobili to źle bo po zabiciu 4 duchów na wraku okrętu dostawaliśmy 5000-8000 złota i czasem jakiś artefakt.
Gdyby wprowadzono zależność od liczby pokonanych stworów mielibyśmy kolejny element strategiczny, bo oto musielibyśmy czekać do właściwego momentu by skarbiec znowu odwiedzić i wyciągnąć z niego maksymalną nagrodę. Po drugie pilnowalibyśmy go przed złupieniem przez przeciwnika.
[/quote]
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Emeszar
Dołączył: 15 lutego 2004 Posty: 164
Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 12 lipca 2004 Obiekty na mapie przygody HoMM-V (propozycje)
|
|
|
Haarald (cytat): |
Strażnice-garnizony powinny stać się małymi umocnionymi punktami oporu budowanymi od podstaw i rozbudowywanymi. |
Popieram ten pomysł całkowicie. Takie garnizowny w dużym stopniu pomagałyby nad kontrolą odkrytego terenu. Można by je było wybudować w jakimś strategicznym miejscu (np. w przesmyku górskim, bądź na wąskim połączeniu wysp lub lądów odzdzielonych wodą) i tym samym zabezpieczyć sobie "granice"
Proponuję również, aby pojawiła się możliwość budowy teleportów.
Byłaby to bardzo pomocna rzecz przy przemieszczaniu armii na duże odległości. Oczywiście wybudowanie czegoś takiego musiałoby się wiązać z wyłożeniem dość dużej sumy pieniędzy i powinno mieć w jakimś stopniu charakter etapowy. Np. w pierwszym etapie powstaje teleport jednokierunkowy, a dopiero następnie można go rozbudować w teleport dwukierunkowy
___________ Ukochani przez Bogów umierają młodo!! |
|
Powrót do góry
|
|
|
jOjO
Dołączył: 10 stycznia 2000 Posty: 164
Skąd: Onionburg
|
Wysłany: 12 lipca 2004 Obiekty na mapie przygody HoMM-V (propozycje)
|
|
|
Haarald (cytat): |
jOjO (cytat): |
warto byś może ten opis poszerzył, bo dość to było obgadane... |
Temat w którym było o tym pisane poprostu wcięło... nie mogę go znaleźć. |
nie kcem sie wyzłośliwiać, ale wpisz w Szukaj: Garnizon Haarald i masz kilka fajnych postów :P
a konkretnie HoMM5 ?!
posty od 2.12.2003...
___________ Baruk Khazad! |
|
Powrót do góry
|
|
|
Vinius
Dołączył: 12 czerwca 2004 Posty: 164
Skąd: Miasteczko niedaleko zamku króla Maximusa...(Hunterville)
|
Wysłany: 12 lipca 2004 Obiekty na mapie przygody HoMM-V (propozycje)
|
|
|
Mi też się podoba pomysł ze strażnicami, tylko możnaby tam wybudować siedliska stworów 1 i 2 poziomu (tzn. piechotę i strzelców), lecz nie miałyby zbyt dużego przyrostu.
mam tez pomysły:
Chatka Szewca
Wydłuża ruch na tą turę, mozna wykonywać misje i w nagrodę dostac (uwaga!) Berło Ładu króla Maximusa! (parametry - zdolność diplomacy poziom expercki, 30 % szans zadzialania na wrogie jednostki ja czar pieśń pokoju), oraz ewentualnie dostać jakieś fajne (tzn. rzadko spotykane lub spotykane tylko tu - wiedzmin, mroczny pogromca, szewc itp <pomysł na te jednostki - galeria WoG>) jednostki.
Arena bitewna
Walczy sie z jakimis jednostkami i w zależności od ich poziomu dostajemy punkty doswiadczenie, zwieksza sie Atak i Obrona (walczyć można raz na tydzień)
Wioska
Możliwość rekrutacji chłopów, mozna cos kupic na jarmarku (surowce, artefakty) oraz zbierac cotygodniowy zysk 500 (ze sprzedazy zboza ;-))
Jeśli wioska nalezy do innego gracza, z chłopami trzeba walczyć!
Osada Behemota
Co tam sie robi, to wsyscy wiedzą ;-)
Ale tak dla przypomnienia: aby wejść do Osady, trzeba zawalczyć z obrońcami. Mozliwość zakupu artefaktów, zwojów z zaklęciami, informacje jak u karczmarza, mozliwość wynajmu elitarnego wojska Imperium (wojska imperium co tura zbliżają sie do wroga lub jego oddziałów <nie mają bohatera, wygladaja jak jednostka neutralna>) oraz możliwość rozwiązywania zagadek (sfinksa):)
Ku chwale Imperium!
===
aha, do Osady:
bgędzie mozna też posłuchać opowieści ;-)
___________ Ku chwale Imperium!
O von sikus II
vel Vinius |
|
Powrót do góry
|
|
|
Hellburn
Dołączył: 27 maja 2004 Posty: 164
Skąd: z pustynnych rejonów Bracady
|
Wysłany: 13 lipca 2004 Obiekty na mapie przygody HoMM-V (propozycje)
|
|
|
- kartograf
- market zapomnienia (pozwala na zapomnienie jednej z umiejętności)
- Bardziej rozbudowanie koloseum (pod względem funkcjonalnym ;) )
- coś w rodzaju budowli z tego pierwszego screena.
___________ Damn! |
|
Powrót do góry
|
|
|
Vinius
Dołączył: 12 czerwca 2004 Posty: 164
Skąd: Miasteczko niedaleko zamku króla Maximusa...(Hunterville)
|
Wysłany: 13 lipca 2004 Obiekty na mapie przygody HoMM-V (propozycje)
|
|
|
taak...market i kartograf juz byli!
___________ Ku chwale Imperium!
O von sikus II
vel Vinius |
|
Powrót do góry
|
|
|
Haarald
Dołączył: 23 kwietnia 2003 Posty: 164
Skąd: Ors Imperior
|
Wysłany: 13 lipca 2004 Obiekty na mapie przygody HoMM-V (propozycje)
|
|
|
Vinius:
czytaj uważnie... chodzi o zupełnie nowy i dość ciekawy obiekt, dzięki któremu będzie się można pozbyć nichcianej umiejętności.
----------------------------------------------
Porty i Przystanie wodne: (też gdzieś o tym było)
Porty umożliwiają budowę okrętów
Przystanie umożliwiają schodzenie na ląd/wchodzenie na okręt bez kar.
----------------------------------------------
Sklepy z zaklęciami:
Sklepy gdzie można kupić zwoje jednorazowego użytku.
----------------------------------------------
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Vinius
Dołączył: 12 czerwca 2004 Posty: 164
Skąd: Miasteczko niedaleko zamku króla Maximusa...(Hunterville)
|
Wysłany: 14 lipca 2004 Obiekty na mapie przygody HoMM-V (propozycje)
|
|
|
tak, ale chodzi o to, ze był juz w WoG!
a więc nie jest taki nowy...ale ciekawy pomysł.
___________ Ku chwale Imperium!
O von sikus II
vel Vinius |
|
Powrót do góry
|
|
|
Anonymous
Dołączył: nigdy Posty: 164
Skąd:
|
Wysłany: 20 lipca 2004 Obiekty na mapie przygody HoMM-V (propozycje)
|
|
|
Oto kilka moich propozycji:::
1. Po pierwsze, nie wiem jak będą wyglądały mapy w heroes V, ale jeżeli by pozwalała na to ich technika, dobrym pomysłem było by budowanie murów. Oczywiście od podstaw, najpierw prowizoryczna palisada, potem mur, na końcu jakiś potężny, grubszy, ufortyfikowany mur. W tychże murach zostawiałoby się jednostki, które broniły by dość spory jego odcinek - tzn jeżeli wróg zaatakował by mur w obojętnie którym miejscu tego odcinku, musi zmierzyć się z oddziałami tam przesiadującymi. Jeżeli na danym odcinku nie było by garnizonu, to zależnie od jakości muru, aby się przez niego przedostać, trzeba by było zrobić wyłom - w palisadzie nie trwało by to nic, w zwykłym murze 1-2 tury, w grubym z 3-4 tury.
Szczerze wątpię aby struktura map by pozwalała na budowanie murów, ale może tą propozycją coś komuś zasugeruję, może urodzi się z tego inny pomysł...
2. Obóz Cyganów - Typowy obóz cygański; namioty, wozy, ognisko i jakaś typowa muzyczka cygańska wydobywająca się z wnętrza obozu...
Zastosowania - po pierwsze targ - można tu wymienić zasoby korzystniej niż w zamkowym targu. Po drugie wróżka - za odpowiednią cenę może podać informację dotyczącą wroga(miejsca położenia zamków, siły bohaterów, jednostek itp), przejęła by także funkcję "żyjącej czaszki" z WoG - czyli wyszukiwała by artefakty na mapie(najpierw by odpowiedziała czy w ogóle taki artefakt występuje na mapie, za większą cenę wskazówki, np art xx znajduje się na północny zachód od twojego położenia, za jeszcze większą cenę po prostu odkrywała by teren gdzie artefakt się znajduje). Kolejna funkcja to przysiąść się do ogniska, gdzie oddziały by wypoczęły przy rytmach cygańskiej muzyki do końca dnia(oznacza to całkowitą utratę punktów ruchu) dostając za to plusy do morale i szczęścia. Kolejna sprawa - handlarz - u niego można zakupić kilka przydatnych artefaktów(ale nie żadnych za dobrych) mikstury, zwoje magiczne itp. No i jeszcze możliwość zakupienia od tych wędrowców z urodzenia ich map - losowe połacie terenu zostają odkryte.
3. Najwyższy klasztor mnichów - rozbudowana wersja zwykłego klasztoru. Ten oczywiście także by umożliwiał najęcie mnichów, dodatkowo ich ulepszonych odpowiedników. Ponadto tu by była możliwość zapomnienia niechcianej umiejętności (rola jarmarku czasu z WoG) poprzez medytację. Ale koszty tego powinnny być wysokie - Bohater musi przebyć w klasztorze cały tydzień(oczywiście może wyjść, ale wtedy całe zapłacone złoto przepada i musi spędzić tam od nowa tydzień), no i spora ofiara w złocie i zasobach. Mnisi uczyli by także kilku umiejętności(nie mam pojęcia jakie będą w Heroes V, ale coś w stylu "odporność", "mistycyzm", "medytacja").
4. Moi przedmówcy mówili o "rozbudowanym koloseum" no i ja wiem jakby to mogło wyglądać. Wchodząc na arenę masz limit wyboru jednostek ze swojej armii(np. możesz wziąć tylko 30 jednostek 1 poziomu, 20 jednostek 2 itd...) a przeciwnik na aranie to potwory w liczbie(lub jakości) dorównujące twoim oddziałom. Arenę można odwiedzić tylko raz miesięcznie(nieważne który bohater, po prostu jak jeden odwiedzi, to arena zamknięta na miesiąc dla wszystkich). Po wejściu do takiej areny określasz też poziom trudności walki - np, łatwa średnia, trudna. Na łatwej dostaje się łatwiejsze monstra za przeciwników, możesz wziąć więcej swoich oddziałów itp. Na trudnej - odwrotnie. Kolejną rzeczą którą by się określało to czy gra będzie sie toczyła o surowce - czyli po prostu zakłady. Po wygranej bitwie twój bohater dostaje odpowiednie wynagrodzenie - zależnie od trudności jaką obrał - doświadczenie i być może jakiś artefakt. No i jeżeli gra się toczyła o surowce - to wygrywa surowce, z tym, że na łatwym poziomie dostaje ich umuwioną ilość, na średnim niewielkie premie, a na trudnym znaczne premie. Kolejna ważna kwestia - Czy twoi żołnierze zechcą wziąć udział w takich barbarzyńskich turniejach? A więc tak: Jednostki dobre - 50%, że nie będą chciały uczestniczyć w walce(a wtedy arena zamknięta na miesiąc, ale tylko dla tego gracza), Jednostki neutralne(z charakteru oczywiście) 30% szans, a jednostki złe, tu dylemat, 10% szans, lub też 50%(Jednostki złe też nie widzą celu dla którego miały by się bić - nie będą robić z siebie cyrku, itp itd.) Te procenty byłyby obniżane o poziom dowodzenia twojego bohatera, np pdst - 10%, zw - 20% itd. Ostatnia rzecz to wyjątek - barbarzyńcy ZAWSZE chcą brać udział w zawodach.
No, ulżyło mi :D .....
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Anonymous
Dołączył: nigdy Posty: 164
Skąd:
|
Wysłany: 20 lipca 2004 Obiekty na mapie przygody HoMM-V (propozycje)
|
|
|
Parson Junior_mela :
Cytat: |
Obóz Cyganów - Typowy obóz cygański; namioty, wozy, ognisko i jakaś typowa muzyczka cygańska wydobywająca się z wnętrza obozu...
Zastosowania - po pierwsze targ - można tu wymienić zasoby korzystniej niż w zamkowym targu |
To bedąc kosekwentnym musi tez istnieć pawdopodobieństwo . iz trafi się na bubel np. mist miecza z goblińskiej stali będzie to dobrze wyklepany gwózdż... :lol: :lol:
A odnosnie nowych budowli cieżko jest wymysleć CÓŚ NAPRAWDĘ ORGINALNEGO
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Haav Gyr
Dołączył: 2 lutego 2004 Posty: 164
Skąd: Miasto Maggnar w północej Amarii
|
Wysłany: 20 lipca 2004 Obiekty na mapie przygody HoMM-V (propozycje)
|
|
|
Ale taki obóz nigdy nie powinien trafić do gry takiej jak herosi, bo Cyganie to Romowie czyli mniejszość narodowa. A jak wiadomo w herosa nie na takich narodowości jak w rzeczywistości. :wink:
___________ From the beginnin' to end
Losers lose, winners win
This is real, we ain't got to pretend
The cold world that we in
Is full of pressure and pain
I thought it would chane
But its stayin' the same |
|
Powrót do góry
|
|
|
Anonymous
Dołączył: nigdy Posty: 164
Skąd:
|
Wysłany: 20 lipca 2004 Obiekty na mapie przygody HoMM-V (propozycje)
|
|
|
Tak tylko małe wytłumaczenie dla Haav Gyra:
Być może mniejszości narodowe NIE POWINNY trafić do heroesów, ale tacy jak cyganie JUŻ trafiły! Nie było żadnego obiektu z nimi związanymi, ale przy zabieraniu artefaktu o nazwie "talizman many" w heroes III, ukazywała się taka mała historyjka jak bohater trafia do ich obozu i bodajże(nie pamiętam dokładnie) wygrywa talizman od jednego z nich(albo dostaje). A zatem cyganie w jakiś sposób trafili do heroesów. A nazwę takiego obiektu zawsze można zmienić, np zamiast cyganów umieścić tak jakąś wędrowną ludność ze świata Might and Magic.
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Anonymous
Dołączył: nigdy Posty: 164
Skąd:
|
Wysłany: 20 lipca 2004 Obiekty na mapie przygody HoMM-V (propozycje)
|
|
|
przyszedł mi pewien pomysł wprowadajacy troche przypadkowości do gry . mniejsza o nazwę np. Wieża Rozpaczy. Obiekt w ktorym mozna byłoby postawić na szali wybraną ilosc jednostek bojowych , nacisnąć na Koło Rozpaczy i czekac na efekt. Duzą rolę spałniałoby szczęście Bohatera które max podnosiłoby prawdopodobieństwo otzrzymania zwielokrotnienia armii 0 15%. Przykładowo stawiamy na szali 3 tytanów i równie dobrze mozemy otrzymac 3 Chłopów jak i 10 Czarnych Smokow. Oczywiście wprowadzi to pewien element nieprzewidywalnosci w grze i jeszcze jeden warunek w trakcie gry maxymalnie będzie mozna skorzystać z 3 razy
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Haav Gyr
Dołączył: 2 lutego 2004 Posty: 164
Skąd: Miasto Maggnar w północej Amarii
|
Wysłany: 20 lipca 2004 Obiekty na mapie przygody HoMM-V (propozycje)
|
|
|
Parson Junior_melo (cytat): |
Tak tylko małe wytłumaczenie dla Haav Gyra:
Być może mniejszości narodowe NIE POWINNY trafić do heroesów, ale tacy jak cyganie JUŻ trafiły! Nie było żadnego obiektu z nimi związanymi, ale przy zabieraniu artefaktu o nazwie "talizman many" w heroes III, ukazywała się taka mała historyjka jak bohater trafia do ich obozu i bodajże(nie pamiętam dokładnie) wygrywa talizman od jednego z nich(albo dostaje). A zatem cyganie w jakiś sposób trafili do heroesów. A nazwę takiego obiektu zawsze można zmienić, np zamiast cyganów umieścić tak jakąś wędrowną ludność ze świata Might and Magic. |
Wyjaśnienie:
Nie wiem czy dobrze zrozumiałeś moją wypowiedż, to że jest prztłumaczone, przez nędznych tłumaczy tak, że pojawia się słowo cygan, (choć jak już coś to powinien być Cygan) nie oznacze to że nie zrobiono błędu. Cyganie nie mieli prawa pojawić się w świecie M&M, bo to tacy sami ludzie jak Polacy, Niemcy czy Chinczycy.
Bo teraz każdy może sobie wymyślić : "Obóz chińskich kupców" i też by miał do tego prawo, z tym że co to oznacza dla gry , chyba nie muszę mówić.......
___________ From the beginnin' to end
Losers lose, winners win
This is real, we ain't got to pretend
The cold world that we in
Is full of pressure and pain
I thought it would chane
But its stayin' the same |
|
Powrót do góry
|
|
|
Anonymous
Dołączył: nigdy Posty: 164
Skąd:
|
Wysłany: 30 lipca 2004 Obiekty na mapie przygody HoMM-V (propozycje)
|
|
|
Naszedło mi kilka kolejnych pomysłów, dwa z nich po zagraniu w przecudowną grę Moonstone. Oto one:
1. Wieża potężnego maga - Wchodząc tutaj, mag pomaga twojemu bohaterowi w przeróżny sposób(losowo). Np. daje +1 do jakiejś statystyki, daje umiejętność drugorzędną, ulepsza takową, daje jakieś zasoby, ulepsza jednostki, daje jakieś jednostki, mikstury(losowe), zwiększa morale, zwiększa szczęście, lub podarowuje jakiś artefakt(oczywiście losowy). Gdy ktoś byłby zachłanny :wink: i wszedłby do wieży drugi raz, mag w ramach kary, zamienił by go w żabę na jedną lub więcej tur. W postaci żaby bohater by się po prostu nie mógł poruszać. Wygląd - wieża z białego kamienia, wysoka, spiczasty dach na górze, wiele okien. Odgłosy wyładowań magicznych, prowadzonych badań, wydobywujące się z wnętrza wieży. Odwrotna wersja, czyli wieża złego maga(ew. czarnoksiężnika), ta sama funkcja, tyle, że wygląd inny - Czarna wieżyca, ciągle uderzające w nią pioruny, unosząca się nad nią czarna chmura. Te wieże mogłyby się różnić tym, że dobry mag nie pomagałby bohaterom złym i Vice Versa.
2. Kamienny krąg - mieszkający tutaj druidzi uzdrawiali by rannych bohaterów, wskrzeszali ich itp. Można by tutaj wynająć bohatera - druida. Wygląd - tak jak kamienny krąg, kamienie zarośnięte zielenią, na środku jakiś ołtarz, mgła unosząca się nad nim. Powinien być nieco mroczny(mroczny nie znaczy zły).
3. Portal chaosu(to nie z MS) - Nowy rodzaj portalu. Wchodząc do niego, bohatera wraz z oddziałami przenosiłoby do całkowicie losowej lokacji na mapie. Byłaby też szansa na to, że bohater utraci % swoich oddziałów, utraci jakąś statystykę, artefakt itp. Dlatego taki portal byłby używany w ostateczności. Wygląd - żadnej cielesnej struktury. Jakiś potężny, wielokolorowy wir, chaotycznie poruszający się. Z wnętrza trzaskają ciągle pioruny, wyładowuje się magia.
4. Elficki dom uciech :wink: - tutaj bohaterowie i jednostki korzystały by z wdzięków elfich panienek :D , dostając sporą premię do morale. Oczywiście nie mogliby tu wchodzić bohaterowie i jednostki, takie jak nieumarli, demony, potwory itp. (chyba logiczne). Wygląd - dach wysoki, czerwony, lub fioletowy. Zbudowane z białęgo kamienia lub z drewna. Wiele balkonów, Przyozdobione kwiatami w każdym możliwym miejscu. Z wnętrza wydostają się odgłosy... :D
5. Dom piekielnych żądz - odwrotna wersja poprzedniego domu. Tutaj mogliby korzystać bohaterowie źli, monstra demony itp. Wygląd - budynek cały z czerwonej cegły, dach również czerwony, także spiczasty. Dźwięki wydobywujące się z wnętrza także jak przedtem, ale z dodatkiem takiego szatańskiego, kuszącego śmiechu.
6. Wielki bazar - tu bardziej obiekt do multiplayer, choć przy wysokim poziomie AI, kto wie... Taki bazar pełniłby funkcję także zwykłego targu, ale jego główną funkcją byłoby wystawianie swoich ofert, np. Wymienię 20 wozów siarki na 25 klejnotów. Albo sprzedam oddział troglodytów w cenie... również artefakty - zamienię krasnoludzką tarczę na... Gracz i komputer mogliby takie właśnie oferty wystawiać(no i je przyjmować). Wygląd - olbrzymie targowisko, unoszące się wokół budynki gildii kupieckich, na środku plac. Pełno stoisk, dywanów, budynków. Odgłosy wydobywujące się z wnętrza to gwar, bicie bębnów, gongów, można by usłyszeć takie niewyraźne - sprzedam... kupię... albo kłótnie, rozmowy etc.
Dziękuję za uwagę :wink:
|
|
Powrót do góry
|
|
|