Autor |
Wiadomość |
Haarald
Dołączył: 23 kwietnia 2003 Posty: 164
Skąd: Ors Imperior
|
Wysłany: 19 lipca 2004 Bohaterowie w HoMM-V?
|
|
|
Ten temat-rzeka będzie dotyczył tylko i wyłącznie bohaterów. Rozwijanie bohaterów to jeden z najbardziej ciekawych elementów niemal każdej gry. Im bardziej urozmaicony tym gra jest atrakcyjniejsza. Dlatego tu piszcie swoje uwagi odnośnie samych bohaterów:
Oczywiście wypowiedzi nie na temat będą bezlitośnie unicestwiane.
-------------------------------------------------------------------------------------
I. Wygląd bohaterów.
W moim odczuciu wygląd herosów (wizerunki) w częsci czwarte są znacznie gorsze od tych z III. Nie podobają mi się te okrągłe ikonki. Orienataja w prostokącie była znacznie lepsza. Nie podoba mi się także brak tła... w HoMM-IV wszyskich bohaterów umieszczono na tle koła, którego kolor zależy od stronnictwa. Może to ich wyróżnia pod kątem przynależnosci, jednak pozbawia tajemniczości i klimatyczności jaka się z tym wiązała w części trzeciej.
Jestem zdania że do tego należałoby powrócić do wyglądu okienek bohaterów w kształcie prostokątnym. Twórcy powinni także w wewnetrznym menu bohatera stworzyć duży wizerunek o rozmiarach przynajmniej te 112x128 pikseli (ok. 4x4,5 cm).
II. Wygląd herosów na polu bitwy.
W HoMM-IV denerwowało mnie to że wygląd herosów podczas walki nie odpowiadał ich pochodzeniu. W grze możemy sterować bohaterami róznych ras: ludźmi, krasnoludami, niziołkami, elfami, orkami, minotaurami, ogrami, orkami, ifritami... itd.
Wygląd herosa powinien odpowiadać rasowemu pochodzeniu.
III. Rasa bohatera a zdolności
W HoMM-IV zabrali specjalności tworząc nieczytelne i nie dające się w pełni kontrolować klasy. Pozbawili w ten sposób oryginalności i niepowtarzalnosci bohaterów w grze.
Jestem zdania że powinni przywrócić specjalności bohaterów... mało tego każda z ras bohaterów powinna mieć własne zdolności wynikające z pochodzenia (dla innych przedstawicieli nieosiągalne lub w znacznym stopniu ogranczone). I tak, np:
1. Bohater-Ifrit powinien posiadać tarczę ognia (jesli będzie walczył aktywnie). Zdolność tę zwiększałby wraz z rozwojem umiejętności i osiąganiem kolejnych poziomów. Z kolei byłby wrażliwy na ataki zimna (np. lód, Ring frost etc.)
2. Bohater-Krasnolud powinien posiadać wrodzoną odporność na magię i zdolność generowania dodatkowej - niewielkiej ilości złota. Tak samo rozwijałby to wraz z rozwojem.
3. Bohater-Meduza powinien posiadać umiejętność skamienienia i rozwijać ją wraz z kolejnymi poziomami.
Każdy z bohaterów miałby swoje specjalne umiejętności i mozliwości rozwijane w odpowiedni sposób.
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Anonymous
Dołączył: nigdy Posty: 164
Skąd:
|
Wysłany: 19 lipca 2004 Bohaterowie w HoMM-V?
|
|
|
Heh, a więc padło na to, że ja pierwszy wypowiem swoje zdanie :D
A zatem:
I, II Wygląd na polu bitwy i w grze
Wygląd bohatera powinien być zgodny z jego rasą, jak to haaraldzie już powiedziałeś, z klasą - nie wiem jak to opisać, ale mag mimo wszystko powinien się odróżniać od wojownika czy barbarzyńcy - a przede wszystkim wygląd POWINIEN być zależny od ekwipunku noszonego przez bohatera. W Heroes IV denerwowało mnie też to, że sposób walki i wygląd np. barbarzyńców zmieniał się gdy poznali łucznictwo. Zamiast potężnego toporzyska mieli wtedy łuki, a wręcz walczyli kopniakiem. Porażka. IDEALNIE by było, gdyby chociaż po części twarz bohatera w grze by była taka sama jak ta na portrecie. Choćby tylko takie rzeczy jak kolor włosów, skóry, zarost itp. I tak jak pan Haarald wspomniał powinien być dostęp do dużego wizerunku bohatera. I jeszcze jednego bym chciał co by mnie niezmiernie ucieszyło: Pamiętacie może wygląd EKWIPUNKU bohatera w serii Might and Magic? No, to było cudo, gdyby tak przedstawili ekran ekwipunku panowie z UbiSoft.
III Zdolności itp.
Tak jak powiedziałeś, Haarald, jestem zupełnie przeciwny pozbawieniu zdolności specjalnych, gdyż pozbawia to zupełnie indywidualności(której w h4 praktycznie wogóle nie było, dodatkowo można było zmienić w karczmie imię bohatera zanim się go najęło, co jest zupełnym bezsensem)
Rasowe atuty - oczywiście, że MUSZĄ być! Elfy - plusy do celności, ludzie i niziołki - dodatkowe bonusy zdobywanego doświadczenia(wszechstronność i otwartość tych ras) demony - odporność na ogień itp. itd. mogę jeszcze dodać więcej many dla dżinów i wytrzymałość krasnoludzkich bohaterów. Ogólnie to bohater mógłby mieć, a raczej musiał, posiadać te samy atuty co odpowiednia jednostka tego typu. Czyli to co napomniałeś Haaraldzie - zamiana w kamień meduz, tarcza ogniowa ifrytów. Jeżeli bohater byłby diabłem to teleportacja i inne atuty co ma diabeł, jeżeli wampirem to wysysanie życia i powstrzymywanie kontrataku.
Jakby tak UbiSoft zrobił bohaterów to już jestem szczęśliwy :D
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Wulfgar
Dołączył: 16 lipca 2004 Posty: 164
Skąd: Erathia
|
Wysłany: 19 lipca 2004 Bohaterowie w HoMM-V?
|
|
|
Moim zdaniem szalenie ciekawe by było zastosowanie wyglądu oręża na polu bitwy. Chodzi o to że gdy kupujemy Złotą Zbroję Płytową to na polu bitwy widać jak nasz bohater ją nosi. Gdy posiadamy kuszę to nasz Mag w czasie walki ma kusze a nie strzela kulami energii ze swej laski. Oprócz tego bardziej ropzbudowany system umiejętności i klas. Np. Łowca Smoków- +6 do ataku i obrony sojuszniczych smoków, Władca Umysłów- Czar Hipnoza trwa ojedną turę więcej. Można by tak wymieniać jeszcze długo... Jeszcze selekcja rasowa- Krasnoludy, Elfy, Dżiny, Ludzie i wszystkie inne rasy na polu bitwy wyglądają inaczej. Jestem przerażony doniesieniami że bohaterzy mają być z powrotem przeniesieni na drugą linię. Pomysł by aktywnie uczestniczyli w walce był moim zdaniem jednym z najlepszych w H4. Jeśli chodzi o wygląd okienka to moim zdaniem równie dobrze wygląda jako koło i jako prostokąt. No i oczywiście powinni zostać najważniejsi bohaterowie- Crag Hack, Gem, Yog, Sandro, Solymr i cała reszta. Dodam że można by powrócić do pomysłu z H3 i każdy bohater powinien mieć własną unikalną specjalność która nadawała mu charakteru.
Cechy powinny zależeć nie tylko od rasy i klasy, ale również od płci. Mężczyźni powinni być lepsi w np. walce w zwarciu, a kobiety na dystans.
___________ Najlepszą obroną jest atak |
|
Powrót do góry
|
|
|
Hellburn
Dołączył: 27 maja 2004 Posty: 164
Skąd: z pustynnych rejonów Bracady
|
Wysłany: 19 lipca 2004 Bohaterowie w HoMM-V?
|
|
|
IMO "Bohater" powinno zostać zmienione na Dowódca (oczywiście w polskiej wersji :) ). wszystko powinno wyglądać tak jak przedstawili to moi przedmówcy, ALE... nie powinno byc artefaktów które np zwiększają obrazenia jednostek (jedynie upy dla herosa). Odpowiedzialne są za to umiejętności Dowódcy.
___________ Damn! |
|
Powrót do góry
|
|
|
Haav Gyr
Dołączył: 2 lutego 2004 Posty: 164
Skąd: Miasto Maggnar w północej Amarii
|
Wysłany: 19 lipca 2004 Bohaterowie w HoMM-V?
|
|
|
1ad) Wygląd
Co do samego wizerunku bohaterów to w H4 był nieco bardziej dopracowany, ale rzeczywści lepszy jest większy prostokąt, ale tła wolałbym by były jednakowe dla wszystkich z danego zamku.
2) W czasie walki:
Obecne środki spokojnie pozwalają stworzyć kilka rodzajów wyglądu, głównie ze względu na rasę oraz płeć i przede wszystkim klasę bohatera.
Ja podzieliłbym rasy w ten sposób:
- Ludzie, elfy leśne
- krasnoludy
- lisze
- wampiry
- dżiny
- ifryty
- gnomy, niziołki
- minotaury
- orki
- gobliny
- ogry(największe)
- elfy mroczne
- elfy białe
- wikołaki
- driady i reszta nimf
- Kreeganie.
- Gremliny
P.S. bohaterami powinny być rasy człekokształtne, bez żadnych meduz. innych
Jak wiadomo, niemal każda z tych ras dość znacząco lub mniej różni się od siebie. Czy to wzrostem, grubością czy kolorem skóry.
3. Zdolności a rasy
- specjalności ala H3 owszem, ale proponuję by je można było wybrać drogą awansu, w końcu nikt nie rodzi się z umiejętnościami wyuczonymi :wink:
ale żeby tworzyć jakieś umiejętności rasowe, to chyba zbyt wiele, wkońcu ma być różnorodność ale pod względem estetyki a nie pod względem skomplikowania sobie gry wieloma różnymi sprawami.IMHO.
Bo po co specjalności rasowe skoro herosi mogą być bierni???(Oby- Precz z jednosodowymi armiami :twisted: )
A tak to chciałbym aby oprócz wizerunków postaci(twarzy), pojawiły się duże wizerunki całej sylwetki, coś jak w H4 tylko alby były tak różnorodne jak rasy, a twarze mieliby własne. Tak jak jest w M&M.
Ale jestem zdecydowanym przeciwnikem takiej aktywności bohaterów jak w H4.
Cytat: |
Mężczyźni powinni być lepsi w np. walce w zwarciu, a kobiety na dystans. |
To już przesada(w dodatku nieuzasadniona)- może wprowadźmy statystyki ala RGP dla bohaterów??? :P [/list]
___________ From the beginnin' to end
Losers lose, winners win
This is real, we ain't got to pretend
The cold world that we in
Is full of pressure and pain
I thought it would chane
But its stayin' the same |
|
Powrót do góry
|
|
|
Wulfgar
Dołączył: 16 lipca 2004 Posty: 164
Skąd: Erathia
|
Wysłany: 31 lipca 2004 Bohaterowie w HoMM-V?
|
|
|
To miał być tylko przykład. Moim zdaniem płcie także powinny się czymś różnić prócz wyglądu.
___________ Najlepszą obroną jest atak |
|
Powrót do góry
|
|
|
Haav Gyr
Dołączył: 2 lutego 2004 Posty: 164
Skąd: Miasto Maggnar w północej Amarii
|
Wysłany: 31 lipca 2004 Bohaterowie w HoMM-V?
|
|
|
No ale czym?? jak chcesz to przedstawić?? Aby rozróżnić płeć musiałbyś wprowadzić wspóczynnki siły, zręczności, celności itp....
___________ From the beginnin' to end
Losers lose, winners win
This is real, we ain't got to pretend
The cold world that we in
Is full of pressure and pain
I thought it would chane
But its stayin' the same |
|
Powrót do góry
|
|
|
Haarald
Dołączył: 23 kwietnia 2003 Posty: 164
Skąd: Ors Imperior
|
Wysłany: 1 sierpnia 2004 Bohaterowie w HoMM-V?
|
|
|
Takie coś na pewno by nie przeszło... zresztą po co? Jeszcze co niektóre "środowiska" mogłyby oskarżyć Ubisoft o szerzenie jakiejś formy dyskryminacji.
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Wulfgar
Dołączył: 16 lipca 2004 Posty: 164
Skąd: Erathia
|
Wysłany: 1 sierpnia 2004 Bohaterowie w HoMM-V?
|
|
|
Ech... Nie można skorzystać z współczynników które już istnieją? Jeśli bohaterowie nadal będą aktywnie walczyć (mam taką nadzieję) to płcie mogą się różnić np. atakiem, obroną, szybkością, obrażeniami. Pomysł moim zdaniem nienajlepszy, ale powinny się czymś od siebie różnić, a innego narazie nie mam. Jeśli chodzi o dyskryminację to przecież jedna płeć może być lepsza w jednym, a druga w czymś innym. W ten sposób by się wyrównywało.
___________ Najlepszą obroną jest atak |
|
Powrót do góry
|
|
|
Sheograth
Dołączył: 2 sierpnia 2004 Posty: 164
Skąd: Ancaria
|
Wysłany: 7 sierpnia 2004 Bohaterowie w HoMM-V?
|
|
|
Różnice pomiędzy płciami mogą być, ale niekoniecznie. Najważniejsze by bohaterowie walczyli na polu bitwy.
___________ Kiedy myślę i nic nie wymyślę, to sobie myślę, po co ja tyle myślałem, aby nic nie wymyślić. Przecież mogłem nic nie myśleć i tyle samo bym wymyślił. |
|
Powrót do góry
|
|
|
Vinius
Dołączył: 12 czerwca 2004 Posty: 164
Skąd: Miasteczko niedaleko zamku króla Maximusa...(Hunterville)
|
Wysłany: 7 sierpnia 2004 Bohaterowie w HoMM-V?
|
|
|
1 - prostokąciki są znacznie lepsze, nie powiem:) bardziej pasuja do klimatu gry (przypominam, że w h4 międzymordzie (interface) został troszkę podrasowany - ogólnego układu nie zmieniono, lecz zrobili z prostokątów koła a na polu bitwy został zmieniony w 89,13 %.
2 - według mnie bohaterowie nie powinni walczyć, lecz ich rasa (podkreślam, nie mylić z PROFESJĄ) powinna być odzwierciedlona na koniu. nie powino być, jak juz powiedział Haav, wśród bohaterów ras RACZEJ nie-człekokształtnych - strasznie mnie wkurzało, gdy w H4 dżinn, profesja:lord wyglądał jak człowiek...
3 - nie sądzę, aby np. meduzy miałyby umiejętność zamieniania w kamień, ale bohaterowie mogliby mieć nieduży wpływ na umiejętności bitewne (np. wojska pod wodza krasnoludka mogłyby mieć 5% odpowrności na magię, a w nocy [mam nadzieję, że będą pory roku oraz dzień i noc w h5] powinny lepiej widzieć - krasnoludy maja umiejetność infrawizji jakby co).
wszelkie poprawki do tego postu będą wprowadzone osobiście przeze mnie:)
___________ Ku chwale Imperium!
O von sikus II
vel Vinius |
|
Powrót do góry
|
|
|
Haav Gyr
Dołączył: 2 lutego 2004 Posty: 164
Skąd: Miasto Maggnar w północej Amarii
|
Wysłany: 7 sierpnia 2004 Bohaterowie w HoMM-V?
|
|
|
Vinius (cytat): |
1 - prostokąciki są znacznie lepsze, nie powiem:) bardziej pasuja do klimatu gry (przypominam, że w h4 międzymordzie (interface) został troszkę podrasowany - ogólnego układu nie zmieniono, lecz zrobili z prostokątów koła a na polu bitwy został zmieniony w 89,13 %. |
W H3 nie było prostkącików tylko heksy - sześciokąty.
Cytat: |
3 - nie sądzę, aby np. meduzy miałyby umiejętność zamieniania w kamień, |
Zamiana w kamień tak, ale meduza jak dowódca(heros) - wątpilwe. :wink:
___________ From the beginnin' to end
Losers lose, winners win
This is real, we ain't got to pretend
The cold world that we in
Is full of pressure and pain
I thought it would chane
But its stayin' the same |
|
Powrót do góry
|
|
|
Vinius
Dołączył: 12 czerwca 2004 Posty: 164
Skąd: Miasteczko niedaleko zamku króla Maximusa...(Hunterville)
|
Wysłany: 8 sierpnia 2004 Bohaterowie w HoMM-V?
|
|
|
eh, eh, chodziło mi o prostokąciki w WIZERUNKACH bohaterów...
i z meduzami chodziło mi też jako o bohaterów.
___________ Ku chwale Imperium!
O von sikus II
vel Vinius |
|
Powrót do góry
|
|
|
Anonymous
Dołączył: nigdy Posty: 164
Skąd:
|
Wysłany: 10 sierpnia 2004 Bohaterowie w HoMM-V?
|
|
|
1. Jeśli chodzi o wygląd popieram tu całkowicie Haralda i nie zgadzam się z Hav Gyrem od nośnie ras które mogą się stać bohaterami. Według mnie taka meduza spokojnie mogła by być herosem, oczywiście ciężko przypuszczać że jakiś wilk, czy nawet zombie miało inteligencje pozwalającą na prowadzenie wojska itd.. Jednak mimo wszystko to jest fantasy i tu taki wilczek swobodnie może posiadać takie zdolności....
2. Tak jak większość poprzedników życzę sobie rozróżnienia ras bohaterów, również a właściwościami danych ras. Pozatym życzę sobie aby zachowano system umiejętności pierwszorzędnych z h4, natomiast umiejętności drugorzędnych z h3, przy czym te drugie powinny być od siebie zależne (tzn żeby zdobyć dowodzenie na 3 poziomie, muszę posiadać np atak i obronę na 2 poziomie).
Co do specjalności wydaje mi się że należało by w ich miejsce wprowadzić system ZALET i WAD, w miarę pokrywający się ze specjalizacjami z 3, z tym że do każdego bonusu wynikłego z zalety każdy bohater posiadałby również adekwatną wadę (np boh z zaletą mądrość, posiada niestety również wadę w ataku). Wg mnie co 5-10 poziom powinno się dokonywać dalsza specjalizacja, w trakcie której moglibyśmy wybierać kolejne zalety i wady. Myślę że to uatrakcyjniło by zdecydowanie grę...
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Haav Gyr
Dołączył: 2 lutego 2004 Posty: 164
Skąd: Miasto Maggnar w północej Amarii
|
Wysłany: 10 sierpnia 2004 Bohaterowie w HoMM-V?
|
|
|
traumatanzer (cytat): |
1. Jeśli chodzi o wygląd popieram tu całkowicie Haralda i nie zgadzam się z Haav Gyrem od nośnie ras które mogą się stać bohaterami. Według mnie taka meduza spokojnie mogła by być herosem
... |
Jeśli mamy na myśli meduzę taką jak w H3, to jak chcesz ją na koniu posadzić?? przecież to nie ma nóg. Poza tym nie wyobrażam sobie armii kierowanej przez meduzę, która zabija już samym wzrokiem. :wink:
___________ From the beginnin' to end
Losers lose, winners win
This is real, we ain't got to pretend
The cold world that we in
Is full of pressure and pain
I thought it would chane
But its stayin' the same |
|
Powrót do góry
|
|
|
Anonymous
Dołączył: nigdy Posty: 164
Skąd:
|
Wysłany: 10 sierpnia 2004 Bohaterowie w HoMM-V?
|
|
|
Haav Gyr
Cytat: |
Jeśli mamy na myśli meduzę taką jak w H3, to jak chcesz ją na koniu posadzić?? przecież to nie ma nóg. Poza tym nie wyobrażam sobie armii kierowanej przez meduzę, która zabija już samym wzrokiem. |
A do czego ten koń jest Ci potrzebny???
Nie koniecznie zabija - z kamienia.. . A armia golemów, gargulców, itd A abstrahując od ich dowódctwa to jak je sobie wogóle wyobrażasz w armii, przy swoich sprzymierzeńcach mają okulary przeciwsłoneczne :lol: a przed wrogami je zdejmują... Jeśli jest możliwość że swobodnie mogą przebywać w armii to nie ma przeszkud by nią dowodziły
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Anonymous
Dołączył: nigdy Posty: 164
Skąd:
|
Wysłany: 10 sierpnia 2004 Bohaterowie w HoMM-V?
|
|
|
Cytat: |
nie wyobrażam sobie armii kierowanej przez meduzę, która zabija już samym wzrokiem |
Chyba chodziło Ci o to wtedy gdy bohaterowie bylibyby bierni?? Bo jeżeli aktywni to nie widzę żadnych przeciwskazań.
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Haav Gyr
Dołączył: 2 lutego 2004 Posty: 164
Skąd: Miasto Maggnar w północej Amarii
|
Wysłany: 10 sierpnia 2004 Bohaterowie w HoMM-V?
|
|
|
traumatanzer (cytat): |
A do czego ten koń jest Ci potrzebny???
Nie koniecznie zabija - z kamienia.. . A armia golemów, gargulców, itd A abstrahując od ich dowódctwa to jak je sobie wogóle wyobrażasz w armii, przy swoich sprzymierzeńcach mają okulary przeciwsłoneczne :lol: a przed wrogami je zdejmują... Jeśli jest możliwość że swobodnie mogą przebywać w armii to nie ma przeszkud by nią dowodziły |
A koń jest potrzebny do tego aby mógł się bohater poruszać na mapie :P bo chyba pieszo dowódca nie będzie łaził??????
Poza tym to bez sensu by tak bezmyślny stwór jak meduza była dowódcą, myśląc w ten sposób można zrobić herosow - centaury, tytani, aniołowie, giganci, rusałki, może i smoki skoro są inteligentne? :lol:
Cytat: |
Chyba chodziło Ci o to wtedy gdy bohaterowie bylibyby bierni?? Bo jeżeli aktywni to nie widzę żadnych przeciwskazań. |
Nie nie o to mi chodziło, bo w h4 też na mapie podróżowaleś na koniach/zebra/koszmarach - to znaczy herosi. Więc bezsensem jest robienie różnych wizerunków postać , skoro na koniu i tak wszysczy będzę wyglądać na ludzi :P
___________ From the beginnin' to end
Losers lose, winners win
This is real, we ain't got to pretend
The cold world that we in
Is full of pressure and pain
I thought it would chane
But its stayin' the same |
|
Powrót do góry
|
|
|
Anonymous
Dołączył: nigdy Posty: 164
Skąd:
|
Wysłany: 11 sierpnia 2004 Bohaterowie w HoMM-V?
|
|
|
Chyba, że bohater-meduza będzie wyglądał jak te pokraczne coś przypominające meduzę z H4 :D Wtedy na konia można to wsadzić, ale jestem przeciwny takiemu wyglądu Meduzy jak w H4 - W H3 zrobili to najlepiej jak się dało.
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Haav Gyr
Dołączył: 2 lutego 2004 Posty: 164
Skąd: Miasto Maggnar w północej Amarii
|
Wysłany: 11 sierpnia 2004 Bohaterowie w HoMM-V?
|
|
|
Ale nawet w H4 meduza miała ogon, trochę by jej przeszkadzał :wink:
___________ From the beginnin' to end
Losers lose, winners win
This is real, we ain't got to pretend
The cold world that we in
Is full of pressure and pain
I thought it would chane
But its stayin' the same |
|
Powrót do góry
|
|
|
Anonymous
Dołączył: nigdy Posty: 164
Skąd:
|
Wysłany: 11 sierpnia 2004 Bohaterowie w HoMM-V?
|
|
|
Ależ konia jako środek transportu swobodnie można zastąpić. Kto powiedział że wszystkie cywilizacje muszę mieć takie zamiłowanie do tych stworzeń. Taką meduzę można w sadzić na rydwan, na lektykę, a może nawet chodzić pieszo jeśli ma na to ochotę, nie widzę tu żadnego problemu.
Meduza nie jest bezmyślnym stworem, przynajmniej w mitologii greckiej za taką nie uchodzi. To była zwykła kobieta zmieniona dopiero w takiego stwora, ba są podstawy do tego by twierdzić że mogła być czymś przypominającym szamana.... Więc nie można mówić że jest głupią istotą. I tak wszystkie te istoty które wymieniłeś mają prawo do dowodzenia armiami (centaury, tytani, aniołowie, giganci, rusałki, smoki) i jeszcze wiele innych. Poza tym trochę wyżej z tego co pamiętam pozwalasz dowodzić minotaurom (jeżeli to nie byłeś Ty, to przepraszam) więc nie rozumiem tych obiekcji, jak na mój gust szybciej meduza awansuje na generała niż minotaur.....
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Haav Gyr
Dołączył: 2 lutego 2004 Posty: 164
Skąd: Miasto Maggnar w północej Amarii
|
Wysłany: 11 sierpnia 2004 Bohaterowie w HoMM-V?
|
|
|
traumatanzer (cytat): |
Ależ konia jako środek transportu swobodnie można zastąpić. Kto powiedział że wszystkie cywilizacje muszę mieć takie zamiłowanie do tych stworzeń. Taką meduzę można w sadzić na rydwan, na lektykę, a może nawet chodzić pieszo jeśli ma na to ochotę, nie widzę tu żadnego problemu. |
Jasne :P jeżeli tak miałoby być to ja takiego czegoś nie kupię.
Cytat: |
Meduza nie jest bezmyślnym stworem, przynajmniej w mitologii greckiej za taką nie uchodzi. To była zwykła kobieta zmieniona dopiero w takiego stwora, ba są podstawy do tego by twierdzić że mogła być czymś przypominającym szamana.... |
Każdy by ogłupiał mając taki wygląd, a że była mściwa zabijała wyszystko co żyje z żalu. - idealna rasa na dowódców :lol:
Cytat: |
Więc nie można mówić że jest głupią istotą. |
Może głupią to nie, ale szaloną, niezrownoważoną tak, zwłaszacza rozdwojony język pomagałby w wydawaniu rozkazów. :wink:
Cytat: |
I tak wszystkie te istoty które wymieniłeś mają prawo do dowodzenia armiami (centaury, tytani, aniołowie, giganci, rusałki, smoki) i jeszcze wiele innych. Poza tym trochę wyżej z tego co pamiętam pozwalasz dowodzić minotaurom (jeżeli to nie byłeś Ty, to przepraszam) więc nie rozumiem tych obiekcji, jak na mój gust szybciej meduza awansuje na generała niż minotaur..... |
Jasne, tylko minotaury w M&M są inne niż w mitologiczny odpowiednik, w M&M 8 mają własne miasta, bohaterów, technikę itp. A meduzy w świecie M&M są niemal takie jak w micie - nieprzyjazne i zabójcze.
___________ From the beginnin' to end
Losers lose, winners win
This is real, we ain't got to pretend
The cold world that we in
Is full of pressure and pain
I thought it would chane
But its stayin' the same |
|
Powrót do góry
|
|
|
Anonymous
Dołączył: nigdy Posty: 164
Skąd:
|
Wysłany: 12 sierpnia 2004 Bohaterowie w HoMM-V?
|
|
|
Cytat: |
Meduza nie jest bezmyślnym stworem, przynajmniej w mitologii greckiej za taką nie uchodzi. To była zwykła kobieta zmieniona dopiero w takiego stwora, ba są podstawy do tego by twierdzić że mogła być czymś przypominającym szamana....
Cytat: |
Każdy by ogłupiał mając taki wygląd, a że była mściwa zabijała wyszystko co żyje z żalu. - idealna rasa na dowódców :lol: |
|
No, myślę Haav, że oceniasz wszystkich według jednej miarki. Przecież nie wszystkie meduzy są szalone i spragnione zemsty itp. Tak samo jak nie wszystkie krasnoludy są uparte, no i, że elfy są inteligente. To są bohaterowie, którzy mogą mieć jakąś indywidualność! No, przypomnę Ci może bohaterów z Heroes III - Arlach, Damacon, Shakti, Jaegar, Geon - to są ŚLEPI TROGLODYCI. I co? Dwóch z nich to nawet magowie. A więc naprawdę nie wszyscy z danej rasy są stereotypowi :wink:
Cytat: |
Jasne, tylko minotaury w M&M są inne niż w mitologiczny odpowiednik, w M&M 8 mają własne miasta, bohaterów, technikę itp |
Tu się z tobą zdecydowanie zgadzam. Wystarzczy pograć w homm3. 4 czy najlepiej w MM8, żeby to sprawdzić. Minotaury to naprawdę wysoko rozwinięty lud, inteligentny i mądry.
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Haav Gyr
Dołączył: 2 lutego 2004 Posty: 164
Skąd: Miasto Maggnar w północej Amarii
|
Wysłany: 12 sierpnia 2004 Bohaterowie w HoMM-V?
|
|
|
Parson Junior_melo (cytat): |
No, myślę Haav, że oceniasz wszystkich według jednej miarki. Przecież nie wszystkie meduzy są szalone i spragnione zemsty itp. Tak samo jak nie wszystkie krasnoludy są uparte, no i, że elfy są inteligente. To są bohaterowie, którzy mogą mieć jakąś indywidualność! No, przypomnę Ci może bohaterów z Heroes III - Arlach, Damacon, Shakti, Jaegar, Geon - to są ŚLEPI TROGLODYCI. I co? Dwóch z nich to nawet magowie. A więc naprawdę nie wszyscy z danej rasy są stereotypowi :wink:
|
Tylko jest drobna różnica, krasnoludy, elfy to rasy tworzące cywilizacje, żyjące w grupach kierujących się pewnymi ustalonymi prawani. I to właśnie odróżnia rasy rozumne od zwierząt(w tym przypadku bestii dzikich) Nawet prymitywni troglodyci czy goblin tworzą w grze grupy społeczne, meduzy niestety nie, nawet smoki są bardziej ucywilizowane.
A co wiemy o meduzach do tej pory?? Że zamieniają żywych w kamień.
___________ From the beginnin' to end
Losers lose, winners win
This is real, we ain't got to pretend
The cold world that we in
Is full of pressure and pain
I thought it would chane
But its stayin' the same |
|
Powrót do góry
|
|
|
Anonymous
Dołączył: nigdy Posty: 164
Skąd:
|
Wysłany: 12 sierpnia 2004 Bohaterowie w HoMM-V?
|
|
|
Może i w mitologii tak było, że meduza jest JEDNA i szalona. Natomiast w fantasy, a konkretnie w MM takich meduz są setki a nawet tysiące, które tworzą swoją społeczność, armie. A zresztą nawet niech głupi behemot będzie bohaterem! Przecież sam przyznasz, że wszędzie zdarzają się wyjątki... Nawet bezmózgi zombie może być bohaterem, bo zostało mu jeszcze na tyle inteligencji aby dowodzić. Wg mnie, bohaterowie to nie muszą być członkowie ras, które utworzyły społeczność. Patrz np wampiry...
Tylko żeby nie było, że myślę aby utworzyć talię takich bohaterów. Ale np. jedna bohatet-meduza-wyjątek w lochach, to nic by się nie stało :wink:
|
|
Powrót do góry
|
|
|