Autor |
Wiadomość |
Haarald
Dołączył: 23 kwietnia 2003 Posty: 164
Skąd: Ors Imperior
|
Wysłany: 29 maja 2003 Wybór obiektów zamkach HOMM-V?
|
|
|
Pytanie będzie tym razem dotyczyć zapoczątkowanej w HOMM-IV opcji wyboru budowanego obiektu w zamku.
Niektórym rozwiązanie spodobało a innym nie, a co powiecie na to by zamiast opcji wyboru generatora stworzeń wprowadzono opcję wyboru jednego z dwóch budynków z których każdy daje inne możliwości?
Pomyślałem trochę nad tym i dałoby się wprowadzić kilka takich wyborów:
1. Obiekt związany z zakupem bohaterów:
Wybór 1. "Ulepszona taverna A"
- zmiejszająca o 20% wynajęcie bohatera z zamku macierzystego
- wszyscy wynajmowani bohaterowie rozpoczynają grę na poziomie trzecim
Wybór 2. "Ulepszona taverna B"
- każdy bohater nabywa po jednej umiejętności pierwszorzędnej (np. może to byc atak, mana) i drugorzednej (wybór dwóch z czterech umiejętności)
2. Obiekt związany z gromadzeniem surowców, który podobnie jak w HOMM-III wymagałby budowy targu:
Wybór 1: Magazyn zasobów
- generowanie jakiegoś minerału na 1 dzień
Wybór 2: Dom Skarbnika
- zwiększenie przychodu danego miasta o 20%
3. Obiekt związany z przyrostem stworzeń:
Wybór 1: Kwatery Dowódców
- zmniejszenie kosztów zakupu jednostek w danym zamku o 15%
- +1 do morale, luck lub punków many (w zależności od rodzaju zamku)
Wybór 2: Kwatery Żołnierskie
- zwiększenie przyrostu stworzeń w danym zamku o 15%
4. Obiekt związany z obroną zamków:
Wybór 1: Wzmocnione mury
- zwiększenie o 15 % punktów wytrzymałości murów i wież danego zamku
Wybór 2: Zapora antymagiczna
- 15% odporności na magię wszystkich stworzeń w obrembie murów oraz całkowite wykluczenie działania czarów typu trucizna i telepertacji z zamku bądź do zamku.
Zamek barbarzyńców posiadałby obie budowle (po 20% umiejętności)i jedną z nich mógłby upgrejdować na 30%
5. Obiekt związany z karawanami. Wybór efektywniejszego przyrostu danego siedliska.
Wybór 1: Zarządca Karawan
- zwiększenie o 20% punktów ruchu karawany do zamku docelowego (warunek działa jednynie w przypadku jednostek z tego zamku a nie do tego zamku)
Wybór 2: "Nazwa odpowiednia do siedliska"
- zwiększa % (przyrost dzienny) lub jednostkowo (przyrost tygodniowy) liczbę jednostek poziomu 2
6. Obiekt związany z umiejętnościami bohaterów:
Wybór 1. "Obiekt zwiększający umiejętnośc wojownika"
Wybór 2. "Obiekt zwiększający umiejętność magiczną", np. dodatkowe punkty many na stałe.
7. Obiekt związany z mapą przygody (w zasadzie nadaje się do zamków złych)
Wybór 1. Całun zaćmienia:
- zmniejsza widoczność bohatera na mapie o trzy pola (nawet zwiad nie neguje tej właściwości) - warunek: musi być magła wojny taka jak w HOMM-IV
- zmniejsza mobilność armii o 10% (logistyka nie neguje tej zdolnosci)
Wybór 2. "Obiekt B"
- zmniejsza o 20% mobilność armii
- morale spada o 1
- wróg używając magii każdorazowo traci 2 punkty które przechodzą na jego przeciwnika.
Powiedzmy, że takich wyborów byłoby w każdym zamku po 10.
|
|
Powrót do góry
|
|
|
MiB
Dołączył: 21 grudnia 2002 Posty: 164
Skąd: Kęty
|
Wysłany: 29 maja 2003 Wybór obiektów zamkach HOMM-V?
|
|
|
.: Moje zdanie jest takie :.
Mozliwość wyobru budynqw INNYCH niż urodziska jest ok, chyba, że będzie możliwość wyboru z większej ilości urodzisk, tak żeby mieć 6-7 jednostek ;-)
:twisted: .: MiB :. :twisted:
___________ "Imagine there's no heaven,
It's easy if you try." |
|
Powrót do góry
|
|
|
Saruman
Dołączył: 21 grudnia 2002 Posty: 164
Skąd: Pewna miejscowość pod górami BIAłyMI
|
Wysłany: 4 czerwca 2003 Wybór obiektów zamkach HOMM-V?
|
|
|
Jestem przeciwny co do urodzisk inne budnynki mogłyby być ale aby nie było za bardzo nawalone w oknie widoku zamku bo będzie brzydko wyglądać :)))))
___________ "The road goes ever on..."
"Droga biegnie ciągle wprzód..." |
|
Powrót do góry
|
|
|
Acid Dragon
Dołączył: 3 stycznia 2003 Posty: 164
Skąd: planetoida Terra
|
Wysłany: 4 czerwca 2003 Wybór obiektów zamkach HOMM-V?
|
|
|
I ja również jestem przeciwny........ Wprowadzenie takiej opcji w H4 może i było ciekawe, ale bardzo niepraktyczne. W końcu można wykorzystać tylko 5 z 8 rodzajów jednostek. Może moje zdanie byłoby inne, gdyby było to 7 z 12, albo 8 z 14, ale 5 to dla mnie stanowczo za mało. Wolałbym jednak grać całą armią. Według mnie gra staje się ciekawsza (i trudniejsza) gdy musimy posługiwać się większą ilością rodzajów oddziałów. W końcu co jest ciekawsze (i trudniejsze :P) warcaby czy szachy :P?
___________ Neutralność nie zawsze jest możliwa... |
|
Powrót do góry
|
|
|
Faramir
Dołączył: 24 października 2002 Posty: 164
Skąd: za chwilę Poznań
|
Wysłany: 5 czerwca 2003 Wybór obiektów zamkach HOMM-V?
|
|
|
Mnie się podobają takie "udziwnienia" - dlaczego by nie spróbować?
Przecież tutaj nie chodzi o jednostki a o budynki, hmm... wpomagające? Albo wręcz odwrotnie;).
A jeżeli takich miałoby być sporo, to jestem za!
___________ Często i gęsto! |
|
Powrót do góry
|
|
|
Haarald
Dołączył: 23 kwietnia 2003 Posty: 164
Skąd: Ors Imperior
|
Wysłany: 11 czerwca 2003 Wybór obiektów zamkach HOMM-V?
|
|
|
Dzisiaj na jednej ze stron o Herosach przeczytałem informacje na temat HOMM-V. Jesli wierzyć autorowi newsów to w kolejnej części gry będziemy jednak mieli wybór generatora stworzeń danego poziomu. Jeżeli tak ma być to uważam że jednostki poziomu piątego i szóstego powinny być tylko jedne, zresztą nie wyobrażam sobie stworzenia kompletów 12 jednostek na każdy zamek, bo co np. daliby na równi z diabłami?
Dla jednych jest to dobra wiadomosć, dla innych cóż... mało optymistyczna. Najlepiej zachować neutralność i czekać co czas nam przyniesie.
Chciłbym mieć za to wybór obiektów zwiazanych z obroną zamków z tym ze oba wybory muszą być naprawdę dobre, tak ze gracz bedzie miał zawsze dylemat co wybrać. To samo z innymi obiektami związanymi z gospodarką w mieście i magią.
A co do jednostek to nie chcę widzieć jadowych pomiotów i wolę aby w ich miejsce powróciły lisze...+ specjalna klasa nekromatów-liszów którzy takowe mogliby wskrzeszać zamiast wampirów (chociażby Moandor).
Klasy bohaterów z HOMM-IV są w zasadzie mało efektowne. Chciałbym heroes z danego zamku mógł rozwijać się jedynie w ograniczonej liczbie klas:
1. Klasy właściwe jedynie danemu rodzajowi zamku. Zestaw tych samych umiejętności powinien różnić bohaterów z dwóch różnych zamków nie tylko nazwą ale także odpowiednimi właściwościami.
2. Klasy wspolne dla kilku zamków
3. Mag i wojownik nie będą mogli poznać klas które z natury rzeczy im nie pasują. Mag nie powinien być wojownikiem co najwyżej magiem bitewnym i na odwrót. Mag bitewny zrobiony z maga miałby lepszą efetktywność umiejetności magicznych, a mag bitewny zrobiony wojownika miałby lepszą efektywność umiejetności bojowych.
4. Klasa bohatera powinna wynikać nie tylko z umiejętności ale także z odpowiedniego poziomu doświadczenia.
5. Grając daną nacją bohaterowie nacji przeciwnych nie powinni być dla gracza w ogóle dostępni.
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Eartless
Dołączył: 18 czerwca 2003 Posty: 164
Skąd: okolice Torunia
|
Wysłany: 23 czerwca 2003 Wybór obiektów zamkach HOMM-V?
|
|
|
Mnie osobiście bardzo podoba się pomysł stworzenia wyboru obiektów...
Dlaczego? Bo to daje kolejny wątek strategiczny... O czymże jest najlepsza seria wszcheczasów? Właśnie grą STRATEGICZNĄ z elementami RPG i każdy z nas powinien o tym pamiętać. Wiadomo, że im więcej możliwości tym trudniej jest grać, ale chyba o to chodzi, żeby gra nie znudziła się nam w przecięgu kilku dni tylko zapadła w naszej pamięci po wsze czasy. Nie rozumiem zdania ludzi, którzy mówią nie bo nie. Jeśli ktoś ma jakieś poważne argumenty, że to zmiany takie mogą okazać się tragiczne w skutkach wtedy zrozumiem, iż ktoś jest pesymistycznie nastawiony do tego typu zabiegów.
Zastanówmy się teraz przez chwilę, jak by przebiegała rogrywka, w której musimy dokładnie planować każdą następną turę. Liczyć zasoby, przemyśleć korzyści i wady spowodowane wybudowanie danego budynku. I nie mówię tutaj tylko i wyłącznie o generatorach stworzeń, ale takż o budynkach obronnych, czy budynkach specjalnych. Pewne według mnie jest jedno. Należy znacząco zwiększyć korzyści z płynące z wybudowania niektórych budynków, aby nadać im specycficzny i niepowtarzalny klimat oraz charakter! Wracając do generatorów stworzeń. Mnie osobiście odowiadał by system wyboru stworzeń, bo ten z ulepszaniem jednostek jest koszmarny i mnie się osobiście nie podoba. Rozumiem, że niektóre z generatorów mogłyby mieć niesłychanie drogie "ulepszenia" znacznie podwyższające ich wartość lub dodające specjalne atrybuty, ale nie wszystkie.
Nawiązując do tematu Acida... Wiedząc, iż każda z jednostek ma inne właściwości musisz strategicznie myśleć, która przyniesie ci większe korzyści w trakcie danej kampanii, czy mapki. Dla mnie to jest coś więcej, niż szachy...
Pamiętajcie, że pozostawanie na tym co już osiągnęliście jest równoznaczne z cofaniem się w tył....
___________ Mój numer gg: 697328
"Coś się kończy, coś się zaczyna"
A.Sapkowski |
|
Powrót do góry
|
|
|
Acid Dragon
Dołączył: 3 stycznia 2003 Posty: 164
Skąd: planetoida Terra
|
Wysłany: 23 czerwca 2003 Wybór obiektów zamkach HOMM-V?
|
|
|
No więc........ co mi tam... rozpisywać się tym razem nie będę. powiem tylko jedno: faktycznie, wybieranie jednostek to kolejny, bardzo dobry i wymagający myślenia watek strategiczny........ ALE pomyśl nad praktycznością: Myślisz w ten sposób TYLKO przez TRZY tury, bo tyle budynków możesz wybrać, a potem to już po prostu warcaby z zaledwie 5 jednostkami, natomiast gdy tych wyborów nie ma, to przez większość gry trzeba umiejętnie grać 6, 7 czy 8 oddziałami, co według mnie, jest sztuką trudniejszą.
Poza tym, chciałbym przypomnieć, iż bardzo wiele elementów H4 nie spodobało się zarówno fanom, jak i (uwaga!) twórcom oraz głównemu autorowi - Jonowi van Caneghem i dlatego H5 będzie własnie POWROTEM do (jak to powiedział JvC) prawdziwej strategii i będzie bardziej przypominać H3 niż H4..... tak, tak.... powroty są czasem bardzo dobre...
___________ Neutralność nie zawsze jest możliwa... |
|
Powrót do góry
|
|
|
Eartless
Dołączył: 18 czerwca 2003 Posty: 164
Skąd: okolice Torunia
|
Wysłany: 24 czerwca 2003 Wybór obiektów zamkach HOMM-V?
|
|
|
To prawda, że działanie 5 jednostkami łatwiejsze, niż 7, ale jak dla mnie nie ma to aż takiej różnicy, byle tylko chciało mi się grać w H5! Bo przyznam, że H4 nie leży mi wogóle, chociaż niektóre rozwiązania były całkiem ciekawe i innowacyjne. Dlaczego więc z nich nie skorzystać? Mam nadzieję, że twórcy H5 jednak nie pójdą na totalną łatwiznę i postarają się nam zrekompensować część 4 Herosów dodaniem właśnie potężniejszej armii do naszej dyspozycji. Dla mnie ulepszanie jednostek było i nadal jest totalnym mijaniem się z celem i pójściem na łatwiznę, dlatego też wolę wybór generatora. Wkońcu mało jest potworów w świecie Might and Magic? Z pewnością można wymyślić lub skorzystać z gotowych pomysłów. Tego życzę zarówno wam jak i sobie. Ale znając życie to i tak przyjdzie nam grać w coś zupełnie innego niż byśmy sobie życzyli.
Jestem za powrotem do H3 bo to najlepsza gra z serii. Ale także za korzystaniem z pomysłów i dobrodziejstw H4. ...
___________ Mój numer gg: 697328
"Coś się kończy, coś się zaczyna"
A.Sapkowski |
|
Powrót do góry
|
|
|
Acid Dragon
Dołączył: 3 stycznia 2003 Posty: 164
Skąd: planetoida Terra
|
Wysłany: 24 czerwca 2003 Wybór obiektów zamkach HOMM-V?
|
|
|
Ja powiem znowu krótko: z dwojga złego wolę ulepszanie. W H2-H3 o wiele więcej i głębiej się zastanawiałem czy bardziej mi się opłaca ulepszyć już istniejące budynki czy też wybudować coś nowego.... w H4 praktycznie wiadomo: magowie sa lepsi od golemów, dżiny od nag.... tylko w jednym miejscu można się zastanawiać..... więc CO TO ZA MYŚLENIE?
A dobrodziejstw w H4 trochę jest....... ale niezbyt wiele :)..... co do wyborów jednostek w zamkach, to jeszcze nie zapadła decyzja... i dlatego ostatnio trochę się ożywiły rozmowy na ten temat. Po wiele ciekawych pomysłów na nowe systemy rekrutacji stworzeń zapraszm do mojego stolika w Osadzie (nie, to nie jest reklama :P)
___________ Neutralność nie zawsze jest możliwa... |
|
Powrót do góry
|
|
|
Haarald
Dołączył: 23 kwietnia 2003 Posty: 164
Skąd: Ors Imperior
|
Wysłany: 24 czerwca 2003 Wybór obiektów zamkach HOMM-V?
|
|
|
Temat troszkę schodzi z tematu... ale nic nie szkodzi najważniejsze ze dyskusja się nieco ożywiła. Zatem przyznaję rację Eartless'owi że w HOMM-IV zastosowano wiele innowacyjnych rozwiązań, które spokojnie możnaby wykorzystać w kolejnej części. Nie nie Acid tych rozwiazań znalazłoby się dość sporo.
System walki.
1. HOMM-IV w porównaniu z III poszedł wreszcie do przodu bo teraz nie jest to ruch przeciwnika ruch gracza. Teraz jednostka podczas ataku doznaje jednocześnie strat. Tego zdecydowanie brakuje w poprzednich częściach.
2. Podczas ataku jednostek strzelających widzimy jakie mają one modyfikatory (1, 1/2, 1/4, 1/8). Podczas ataku jednostek widzimy straty jakie mogą one zadać.
Opcje bardzo ważne, nie wyobrażam sobie spowrotem grać z kalkulatorem w ręku.
Umiejętności.
1. Tu trzeba uczciwie przyznać że system z IV nie jest ideałem choć ładnie się prezentuje. Chciałbym aby podobny zrobiono w HOMM-V. Z tym że um. towarzyszących powinno być 2 a nie trzy co nam zwiększy liczbę tych drugorzędnych.
16 um. do wyboru przy 6 do zapełnienia wystarczyłoby w zupełności.
Nie sądzę jednak aby coś takiego pozostawiono. Spodziewałbym się raczej powrotu do 28-30 um. drugorzędnych ale za to rozwijanych na pięciu poziomach.
2. HOMM-IV wprowadza pięciostopniowy system podwyższania umiejetności drugorzednych czego niestety brakuje w HOMM-III. Szkoda.
3. Wprowadzenie obiektów podwyższających poziomy um. drugorzędnych (np.: Uniwersytet magiczny) Trafne to rozwiązanie i takie powinno zostać utrzymane w HOMM-V.
4. Wybór jednej z trzech umiejętności podczas zdobywania kolejnych poz. doświadczenia to też dobre rozwiązanie. To juz lepiej niż wybór jednej z dwóch. Ile razy wkurzało mnie kiedy miałem do wyboru jakieś dwie badziewiaste umiejętności. Nie było nawet od tego ucieczki bo komp. z góry miał ustalone jakie um. bohater dostanie.
Inne.
1. Wiatraki, młyny wymagające jednorazowego odwiedzenia to lipa. Lepiej było w III.
2. Generatory stworzeń w terenie powinny pozostać w tygodniowym przyroście. Za dużo się ich zawsze uzbierało w IV.
Za to system przyrostu w zamkach to już spory dylemat. Oba są dobre. kompromisem byłaby możliwość wyboru przez gracza.
3. Skarbce powinny się odnawiać, ale nie powinny urastać do zbyt dużych rozmiarów.
Walka bohaterem.
Zdecydowanie bierny bohater i tylko jeden w armii, ale z pewnymi elementami z IV, m.in. możnaby rzucać na herosa zakęcia obniżające lub podwyższające modyfikatory, eliminujące go czasowo z walki (utrata tury), utrata morale etc.
To tylko niektóre aspekty. O czymś zaponiałem ale sobie niebawem przypomnę.
|
|
Powrót do góry
|
|
|
KerToiP
Dołączył: 4 lutego 2003 Posty: 164
Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 17 listopada 2003 Wybór obiektów zamkach HOMM-V?
|
|
|
Ja bardzo lubię różne nowości więc wybrałem odpowiedź TAK :twisted: .
Możliwość wyboru budynków niezwiązanych z jednostkami jest OK, ale wybur generatorów NIE. W H4 dużo niegrałem, ale wystarczająco by się do niego zniechęcić :twisted:
___________ "Kiedy wschodzi słońce dostajesz to jako dar od rodziców,
swoje dzieci obdarowujesz tymże,
kiedy umierasz twoje dzieci kładą to na twojej mogile."
Jak ktoś zna odpowiedz to prosze na PW :) |
|
Powrót do góry
|
|
|
Duo
Dołączył: 30 grudnia 2002 Posty: 164
Skąd: Innocent
|
Wysłany: 20 listopada 2003 Wybór obiektów zamkach HOMM-V?
|
|
|
Co do wyboru budynków jestem bardziej przekonany niż do wyboru generatorów. Może to być dobre rozwiązanie, byle nie wybór generatorów. To jedna z przyczyn pokrycia mojego Herosa IV przez tony kurzu :( .
___________ Jam częścią tej siły, która wiecznie zła pragnąc, wiecznie dobro czyni. |
|
Powrót do góry
|
|
|
hadżdżi Dawud az Gossarah
Dołączył: 29 stycznia 2003 Posty: 164
Skąd: Skawina
|
Wysłany: 26 listopada 2003 Wybór obiektów zamkach HOMM-V?
|
|
|
Wybór obiektów, to ciekawy pomysł.
Można wprowadzić pojęcie 'placu pod budowę', na którym każdy obiekt zajmuje jakąś powierzchnię. Rozbudowa ratusza powiększa ów plac.
___________ Nie zabijaj!
Martwy człowiek niczego od ciebie nie kupi. |
|
Powrót do góry
|
|
|
ReTuRn
Dołączył: 20 maja 2003 Posty: 164
Skąd:
|
Wysłany: 26 listopada 2003 Wybór obiektów zamkach HOMM-V?
|
|
|
Pomysł hadżdżiego Dawuza az Gossaraha (Świetna xwka) jest świetny. Wyjątkowo przypadł mkji do gustu. Sam decydujesz jekie i ile (bo lepsze zajmują więcej miejsca) budujesz, a jednocześnie nie wprowadza zbytniego zamieszania. Każdy zamek wygląda inaczej! To też plus.
Druga sprawa, którą chciałbym poruszyć to ratusz. W H4 jego rozbudowa
była za prosta! System z H3 (+5, lub i 6 poziom rozbudowy tegoż i rozszerzone powiązania) jest wrecz idealny. Przy okazji ratusza napomknę też o cytadeli. W H4 nie wprowadzała ona zbyt wiele nowego do zamku. Bonus do przyrostu musi być i basta!
Więcej budynków wskomagających. TAAAK! Rozszerzy to mozliwości strategiczne i wprowadzi kolejne, jakże potrzebne urozmaicenie.
Reasumując H3 plus dużo dodatków.
P.S.
Zagadka:
Każda rani od urodzenia
ostatnia zabija.
Co to jest?
___________ Myślenie jest niebezpieczne. Prowadzi do pomysłów. |
|
Powrót do góry
|
|
|
Anonymous
Dołączył: nigdy Posty: 164
Skąd:
|
Wysłany: 29 listopada 2003 Wybór obiektów zamkach HOMM-V?
|
|
|
Wybór obiektów? POPIERAM!!! To uatrakcyjniłoby rozgrywkę. Szczególnie jeśli miałoby być opcji takich dużo. Jednak nie popierałbym takich obiektów, które zmniejszają szybkość, pole widzenia... To byłaby przesada...
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Anonymous
Dołączył: nigdy Posty: 164
Skąd:
|
Wysłany: 30 listopada 2003 Wybór obiektów zamkach HOMM-V?
|
|
|
Właściwie opcja z wyborem byłaby dobra, tylko jest jedno ale:
Okienko budowy np:. takiej tawerny jest jedno, gdyby wprowadzić wybór następnego jej ulepszenia są dwa lub trzy, co zajmuje dodatkowe miejsce w hali miejskiej, więc dodatkowe opcje budowy należało by przesunąć, np:
klikają prawym przyciskiem myszy, wtedy ukazywałoby się nowe okienko rozbudowy. Ale mogłoby być to zbyt zamieszane. Nie wiadomo gdzie co rozbudować czy w hall czy gdzie indziej.
Sam pomysł dobry, ale sądzę że co najwyżej do zastosowania do dwóch budynków.
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Anonymous
Dołączył: nigdy Posty: 164
Skąd:
|
Wysłany: 1 grudnia 2003 Wybór obiektów zamkach HOMM-V?
|
|
|
Pomysl wielkosci placu jest ciekawy... Jednak w kwestii Cytadeli i zamku (ichc zwiekszania przyrostu) to mi sie niepodoba. Osobiscie uwazam, ze od tego czy mamy citadel czy castle powinno zalezec np czy w zamku moze sie znajdowac maksimum Lots, Horde czy Throng jednostek. mysle ze to byloby ciekawsze, a jesli chodzi o to ze nikt by nie bydowal Citdel czy Castle to jak pisalem w innym temacie to dzieki temu mozna by upradeowac jednostki. mielibysmy wtedy wybor budynkow i wybor jednostek. W dodatku uwazam, ze od tego jaki mamy rodziska powinny zalezec bonusy bo miasta tzn. Archery sprawia, ze wiezyczki same sie zapelniaja lucznikami, chaty chlopow zwiekszaja przychod dzienny, Koszary zwiekszaja morale, Klasztor zwieksza spell pointy broniacego zamku bohatera, Portal of glory (jesli taki by byl) zwieksza przyrost (kazdy chce mieszkac blisko bogow) itp. Do wszystkiego mozna wymyslic cos fajnego.
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Anonymous
Dołączył: nigdy Posty: 164
Skąd:
|
Wysłany: 10 stycznia 2004 Wybór obiektów zamkach HOMM-V?
|
|
|
1. Obiekt związany z zakupem bohaterów:
Wybór 1. "Ulepszona taverna A"
- zmiejszająca o 20% wynajęcie bohatera z zamku macierzystego
- wszyscy wynajmowani bohaterowie rozpoczynają grę na poziomie trzecim
Wybór 2. "Ulepszona taverna B"
- każdy bohater nabywa po jednej umiejętności pierwszorzędnej (np. może to byc atak, mana) i drugorzednej (wybór dwóch z czterech umiejętności)
Ten podpunkt bylby spox ale bez przesady .. reszta punktow to lekka 9ogromna) przesada
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Anonymous
Dołączył: nigdy Posty: 164
Skąd:
|
Wysłany: 11 stycznia 2004 Wybór obiektów zamkach HOMM-V?
|
|
|
Wybór obiektów - może być, ale bardzo dobrze zbalansowany. Wybór siedlisk - nie nawidzę tego! Albo wybór był oczywisty, albo było to wszystko jedno. A tak swoją drogą - piszecie o tym wyborze, ale swoją drogą, to na etapie rozbudowy zamku nie bardzo jeszcze wiemy, co nas będzie czekać - przecież wojna rzadko rozwija na tym etapie skrzydła. Po prostu nikt nie będzie wiedział, czego mu będzie brakować. Dlatego wydaje mi się, że ten wybór w 80% będzie przypadkowy.
Ogólnie, to ja jestem za przede wszystkim zwiększeniem liczby budynków, tak, żeby rozbudowa się dłużyła.
Pomysł hadżdżiego - jak to widzisz. Czy tak jak powierzchnia w Red Dragon?? Bo według mnie wtedy będzie już zero standardowego heroes. I jak wy widzicie wyświetlanie obrazu miasta przy takiej dowolności. Je powiem w prost - wolę stare drzewo obiektów. Byle by tylko większe było... (przewijane, długaśne... 5 ekranów :twisted: )
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Anonymous
Dołączył: nigdy Posty: 164
Skąd:
|
Wysłany: 3 lutego 2004 Wybór obiektów zamkach HOMM-V?
|
|
|
O to, to!!! Ale nie pięć, bo trochę mało.
Podoba mi się też pomysł z powierzchnią miasta, wymagało by nie tylko przemyślenia infrastruktury (nie na wszystkie budynki powinno starczyć nam miejsca!!!) ale nabija też ćwieka co do rozplanowania miasta. Jest tylko problem: ile miejsca względem powiedzmy koszar zajmował by Portal Chwały? (Toż to w końcu lata!!!) Ogólnie: pomysł świetny, ale wymaga dopracowania.
Co do wyboru jednostek, to raczej nie ich samych tylko ulepszeń, np poz.1 łucznik, Poz.2 A Kusznik (większy damage i ignorowanie dystansu) Poz.2 B Strzelec (większy zasięg i dwa strzały) poz.3 C Płomienny łucznik (nazwa jest wersją beta :) ) (damage i zasięg nie zmieniony, ale miał by atak obszarowy). Czy cuś w tym stylu.
A wybór obiektów jaknajbardziej tak, ale musiał by to być wybór znaczący i trudny. No i oczywiście wyważony.
|
|
Powrót do góry
|
|
|