Autor |
Wiadomość |
Val Gaav
Dołączył: 18 listopada 2004 Posty: 164
Skąd: Z jednego z czterech światów stworzonych przez... : "Lord of the Nightmares"
|
Wysłany: 13 lutego 2005 Nekromancja w heroes 5
|
|
|
Haarald (cytat): |
wybór poziomu niższego zawsze będzie oznaczał większą ilość niż wyższego (wyrażaną w Health Points)
- szkielety (100% Health points)
- zombie (85% Health points)
- duchy (70% Health points)
|
Rozumiem że wybór oznacza że gracz będzie mógł wybrać co wskrzesi po walce ???
tzn gdy juz będzie miał ten 5 poziom to nadal może wskrzeszać szkielety (oczywiście w wiekszej liczbie niż by to było na basic) ????
Jeżeli TAK to propozycja jest bardzo ciekawa i coś takiego mogłoby byc w h5 :wink:
Co do czaru animacji to powinien on powrócić (razem z czarem ressurection) w formie jaka była w h3 ...
___________ Darkness beyound blackest pitch, deeper then the deepest night
King of darkness, who shines like gold upon the Sea of Chaos.
I call myself upon thee! Swear myself to thee !
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Zyrion
Dołączył: 29 stycznia 2005 Posty: 164
Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 13 lutego 2005 Nekromancja w heroes 5
|
|
|
Hmmm... Moim zdaniem powinna powstać specjalna umiejętność odpowiadająca za uleprzanie ożywionych martwiaków - gdyby w armii były tylko uleoprzone jednostki, to było by to jedyne wyjście, zeby nie utracić "świerzych" martwiaków.
Przykład:
1 poziom uimiejętności - uleprzanie Szkieletów po 200 procentowych kosztach uleprzania w zamku
2 poziom - Szkielety 180% ceny, ożywieńcy 200% ceny
3 poziom - Szkielety 160% ceny, Ożywieńcy 180% ceny, Zjawy 200% ceny
4 poziom - Szkielety 140% ceny, Ożywieńcy 160% ceny, Zjawy 180% ceny, Wampiry 200% ceny
5 poziom - Szkielety 120% ceny, Ożywieńcy 140% ceny, Zjawy 160% ceny, Wampiry 180 % ceny, Lisze 200% ceny
I powtarzam: to ceny nie za ożywianie jednostek, tylko za uleprzanie ich.
___________ "...I wyjął swój wspaniały łuk, najlepszą strzałę na cięciwę nałożył. Napiął go, spojrzał się na wroga pogardliwie i strzelił. Trafił... w drzewo." |
|
Powrót do góry
|
|
|
Haarald
Dołączył: 23 kwietnia 2003 Posty: 164
Skąd: Ors Imperior
|
Wysłany: 13 lutego 2005 Nekromancja w heroes 5
|
|
|
Vaal Gav:
W przypadku wskrzeszania po bitwie byłbym raczej za czymś podobnym jak w przypadku nekromancji.
Według mnie wskrzeszanie powinno działać na dwa sposoby:
- wskrzeszanie w czasie bitwy czyli tylko na czas bitwy po czym jednostki giną (czar resurrection)
- wskrzeszanie jako umiejętnosć drugorzędna po bitwie (maksymalnie 50%)
W końcu „życie” też powinno posiadać jakąś potężną umiejetność drugorzędną. Uważam, ze każdy zamek powinien dysponować specjalną umiejętnością drugorzędną. Skoro Nekromanci mają Nekromancje to niech Życie ma Wskrzeszanie, przy czym jedni nie powinno być możliwości poznawania nekromancji przez życie i na odwrót, a jeżeli już to w stopniu bardziej ograniczonym.
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Promilus
Dołączył: 9 lutego 2005 Posty: 164
Skąd: Deyja :P
|
Wysłany: 2 marca 2005 Nekromancja w heroes 5
|
|
|
dla mnie sprawa jest o tyle jasna, że należy wczuc się nieco w klimaty fantasy. Jeśli posiadamy dobrego nekromante i w bitwie np pokonamy 10 kapłanów i 6 kawalerzystów i 20 pikinierów to oczywiste staje się że całej tej armii 1 nekromanta nie wskrzesi, bo mu mocy zabraknie, arkana magiczne też są omylne dlatego istnieje duża szansa że niektórych jednostek się jednak nie da wskrzesić <np bo był to wielki bohater, a bogowie obdarzyli go immunitetem:przywilej niesplugawienia ciała>...dlatego taki nekromanta po bitwie dostaje wybór: czy chce z pikinierów zrobić szkielety (30% szans...czyli przy tej liczbie 6 szkieletów), lub może zombie (20% szans co przy tej liczbie oznacza 4) a może jednak wampira (10% oznacza 2...w stosunku do pikinierów-którzy raczej rzadko w bitwach słyną i równie rzadko mogą dostać immunitet)...pózniej sprawdzana jest moc nekromancji bohatera (im wyższy lvl tym wieksza moc) i jeśli jej zostanie to wybieramy np w co jeszcze chcemy zamienić kapłanów...W takim systemie ilość wskrzeszonych jednostek byłaby zależna od:
1. Ilości i rodzaju jednostek
2. Poziomu nekromanty
3. Artefaktów
Jednak nie mogłaby ta ilość przekroczyć pewnych granic...A na niższych poziomach często taki bohater miałby wybór np. 10 szkieletów czy 1 wampir, albo 30 szkieletów czy 3 wampiry czy 1 czarny jeżdziec/Lisz <zależnie od jednostki: kawalerzystów/kapłanów lub magów>...ilość słabszych jednostek wskrzeszanych z nekromancji powinna być dużo wyższa od jednostek silniejszych, czyli np armia 1000 szkieletów byłaby znacznie łatwiejsza do zdobycia niż analogicznie 60 wampirów.
Sądze też że w zamku nekromantów nie powinno być naboru jednostek nieumarłych-jedyie żywych jak demony i inne aberracje. Od produkcji nieumarłych jest zdolnośc nekromancji i szkieletornia. Bo o ile orki, elfy, ludzie i żywiołaki się rodzą w odpowiednich krainach, to nieumarli sami nie powstają-ktoś im musi pomóc w tym. Nie rozumiem więc np. "Populacja Wampir dubluje się"...Umarlaki powinny być zdobywane w bitwach, a standardową armie powinny stanowić np. upadli magowie <żywi ale jednak zabójczy dla życia> lub czarni rycerze <też żywi lecz praktykujący magie śmierci, nie wyznający ideałow kawalerzystów> szkielety, wampiry, duchy, lisze to jednostki które powinny być zdobywane tylko w bitwach.
___________ Moze zmienie cie w wampira...niee, za dobrze bys sie mial, wiec moze w ducha? Tez za dobrze, zrobie zatem z twoich martwych szczątek pięknego Ghoula-będziesz mi sluzył po wsze czasy... |
|
Powrót do góry
|
|
|
Anonymous
Dołączył: nigdy Posty: 164
Skąd:
|
Wysłany: 9 marca 2005 Nekromancja w heroes 5
|
|
|
Haarald (cytat): |
...Według mnie wskrzeszanie powinno działać na dwa sposoby:
- wskrzeszanie w czasie bitwy czyli tylko na czas bitwy po czym jednostki giną (czar resurrection)
- wskrzeszanie jako umiejętnosć drugorzędna po bitwie (maksymalnie 50%)... |
Ale dlaczego "wskrzeszanie", może to po bitwie nazwać ozdrowieniem\wyleczeniem ran. W trakcie bitwy liczba "zabitych" (lepiej wyeliminowanych) jednostek to suma zabitych i rannych. Po bitwie wygrywający (rannych przeciwników się dobija :evil: ), mógłby odzyskać pewną liczbę rannych jednostek nie wykonując ruchu przez parę tur (czas potrzebny na kurację). Im dłużej czeka, tym więcej ozdrowieje; oczywiście z jakimś limitem czasu.
Pozdrawiam
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Promilus
Dołączył: 9 lutego 2005 Posty: 164
Skąd: Deyja :P
|
Wysłany: 9 marca 2005 Nekromancja w heroes 5
|
|
|
Hmmm, to jednostki musiałyby dostać dodatkowy wskażnik: kondycja ogólna....przy dużym spadku(sporo rannych) można by zostawić taki oddział do wyleczenia np. w świątyni albo jakimś szpitalu (ranny oddział miałby mniejpunktów życia, mniejszą szybkość i obronę więc opłacałoby się mieć tylko zdrowe)...Oczywiście można także wsadzić na upór namiot medyka...przy czym w czasie bitwy istniałaby zależność pomiędzy regeneracją życia a odległością w hexach od namiotu <im bliżej tym większy regen/większe szanse>...
___________ Moze zmienie cie w wampira...niee, za dobrze bys sie mial, wiec moze w ducha? Tez za dobrze, zrobie zatem z twoich martwych szczątek pięknego Ghoula-będziesz mi sluzył po wsze czasy... |
|
Powrót do góry
|
|
|
Haav Gyr
Dołączył: 2 lutego 2004 Posty: 164
Skąd: Miasto Maggnar w północej Amarii
|
Wysłany: 12 marca 2005 Nekromancja w heroes 5
|
|
|
A ja jestem za rewolucją względem Nekromancji w grze, ponieważ Nekromancja wkońcu jak przystało na element RPG, powinna stać się szkołą magii, a nie odpowiadać tylko za animację trupów...
W końcu Nekromanta to potężny mag, który potrafi różne czary rzucać a nie tylko ożywiać :P
___________ From the beginnin' to end
Losers lose, winners win
This is real, we ain't got to pretend
The cold world that we in
Is full of pressure and pain
I thought it would chane
But its stayin' the same |
|
Powrót do góry
|
|
|
Promilus
Dołączył: 9 lutego 2005 Posty: 164
Skąd: Deyja :P
|
Wysłany: 12 marca 2005 Nekromancja w heroes 5
|
|
|
Śledząc losy heroes i wszelkie historie (in-game) związane z magami to chyba jasne było że nekromanci i bracadczycy pochodzą z jednej linii magii...tyle, że ci pierwsi woleli babrać się w trupach, ci drudzy raczej wybrali golemy. Nekromancja czerpie swą siłę z potęgi negatywnej energii, będącej przeciwieństwem życia. Z tej samej energii można czerpać moc dla rzucania zaklęć...jednakże są to zazwyczaj klątwy osłabiające, lub zaklęcia wysające życie. Nekromancja zatem de facto od dawna JEST szkołą magii.
___________ Moze zmienie cie w wampira...niee, za dobrze bys sie mial, wiec moze w ducha? Tez za dobrze, zrobie zatem z twoich martwych szczątek pięknego Ghoula-będziesz mi sluzył po wsze czasy... |
|
Powrót do góry
|
|
|
Haav Gyr
Dołączył: 2 lutego 2004 Posty: 164
Skąd: Miasto Maggnar w północej Amarii
|
Wysłany: 12 marca 2005 Nekromancja w heroes 5
|
|
|
Mimo wszystko Nekromancja w H3 czy H4 nie jest szkołą magii, a tylko zdolnością do ożywiania trupów. I nie mieszajmy tutaj golemów bo to całkiem inna sprawa.
___________ From the beginnin' to end
Losers lose, winners win
This is real, we ain't got to pretend
The cold world that we in
Is full of pressure and pain
I thought it would chane
But its stayin' the same |
|
Powrót do góry
|
|
|
Promilus
Dołączył: 9 lutego 2005 Posty: 164
Skąd: Deyja :P
|
Wysłany: 12 marca 2005 Nekromancja w heroes 5
|
|
|
Tu się niezgodzę-jeśli czytałeś biografie nekromantów i magów w H3 to napewno zauważyłeś że część z nich (nekromantów) pochodzi właśnie z Bracady gdzie znużyło ich ożywianie istot z nieożywionych materiałów-a zaczęli ożywiać coś co kiedyś było żywe...Ożywianie golemów to też nekromancja-wszelka manipulacja życiem tzn. przeprowadzanie mutacji, ożywianie, wskrzeszanie-to wszystko zabiegi nekromantyczne. Dlatego też nieuważam żeby nieumarli sami w sobie byli czymś złym-to wszystko zależy od woli ich stwórcy. Klątwy w H3 oraz ofiara to wszystko magia nekromancji (ale nie zapomnienie czy hipnoza), podobnie w H4 chociaż nazwa "magia śmierci" jest tu o tyle niefortunna że w nekromancji nie chodzi o śmierć tylko o życie poza życiem.
___________ Moze zmienie cie w wampira...niee, za dobrze bys sie mial, wiec moze w ducha? Tez za dobrze, zrobie zatem z twoich martwych szczątek pięknego Ghoula-będziesz mi sluzył po wsze czasy... |
|
Powrót do góry
|
|
|
Haav Gyr
Dołączył: 2 lutego 2004 Posty: 164
Skąd: Miasto Maggnar w północej Amarii
|
Wysłany: 12 marca 2005 Nekromancja w heroes 5
|
|
|
No i znów niezupełnie, nie chce mi się tłumaczyć na czym polega Nekromancja, to raz. Dwa to to, że Magowie z Braccady brzydzili się mroczną magią i nekromancją dlatego zakazali jej używania. A różnica między ożywianiem Golema a Szkieleta jest oczywista(jak ktoś dobrze się przyjrzy temu). Bo golem to martwa materia ożywiona poprzez energię magiczną, szkielet to coś co kiedyś było żywe i do ożywienia tego potrzeba magii ducha, aby nim zawładnąć. A najłatwiej zawładnąć duszami istot złych, czy słabych.
___________ From the beginnin' to end
Losers lose, winners win
This is real, we ain't got to pretend
The cold world that we in
Is full of pressure and pain
I thought it would chane
But its stayin' the same |
|
Powrót do góry
|
|
|
Promilus
Dołączył: 9 lutego 2005 Posty: 164
Skąd: Deyja :P
|
Wysłany: 13 marca 2005 Nekromancja w heroes 5
|
|
|
A golema to wystarczy wypowiedzieć inkantację-wrzucić trochę magicznej energii i golem gotowy? O ile pamiętam w świecie fantasy tworzenie golema to zebranie odpowiednich komponentów wielkiej mocy (nawet krew smoka...czy jakieś artefakty)...a kontrola nad golemem to jedna z najtrudniejszych rzeczy dla magów (władzę nad golemem nie tak znowu łatwo uzyskać-no i nasycenie jego mocą też sporo sił kosztuje)-zaś nekromanci niekoniecznie muszą do szkieletów wykorzystywać słabych i złych-szkielety akurat podlegają tylko i wyłacznie woli ich stwórcy gdyż nie posiadają własnej osobowości. Dopiero widma/wampiry/liche itp. powstają na wskutek odwrócenia energii (ktora stricte prowadzi duszę do nieba/piekła) i przyzwania energii duchowej na powrót na ziemię oraz zamknięcia w: ciele(wampiry), kościach(liche) lub bez "natchnienia" jej do materii fizycznej lecz zawieszenie ich w eterze (duchy, upiory itp). Wiele informacji na ten temat znajdziesz w kampaniach RoE dot. nekromantów oraz SoD :) Poza tym przypomnę iż nekromancji może się nauczyć czarny rycerz, nekromanta, MAG, ALCHEMIK, czarnoksiężnik etc. Jest to zatem kolejne potwierdzenie, że nekromancja przynajmniej w H3 była już nawet fabularnie powiązana z MAGIĄ.
___________ Moze zmienie cie w wampira...niee, za dobrze bys sie mial, wiec moze w ducha? Tez za dobrze, zrobie zatem z twoich martwych szczątek pięknego Ghoula-będziesz mi sluzył po wsze czasy... |
|
Powrót do góry
|
|
|
Haav Gyr
Dołączył: 2 lutego 2004 Posty: 164
Skąd: Miasto Maggnar w północej Amarii
|
Wysłany: 13 marca 2005 Nekromancja w heroes 5
|
|
|
Widzę, że cokolwiek powiem, to i tak będzie to jak rzucanie grochem o ścianę.
Magowie z braccady nigdy do produkcji golemów, nie używali nekromancji bo to byłoby sprzeczne z ich prawem, oni używanją ogólnie nazywanej białej magii. Pograj sobie nieco w gry M&M, zobaczysz jakie są różnice.
Cytat: |
Wiele informacji na ten temat znajdziesz w kampaniach RoE dot. nekromantów oraz SoD Poza tym przypomnę iż nekromancji może się nauczyć czarny rycerz, nekromanta, MAG, ALCHEMIK, czarnoksiężnik etc. Jest to zatem kolejne potwierdzenie, że nekromancja przynajmniej w H3 była już nawet fabularnie powiązana z MAGIĄ. |
Nie Mag tylko żeby być dokładnym Czarodziej(Wizard), to raz.
Dwa - nekromancja nie musi być powiązana z magią, bo ona sama jest rodzajem magii, więc to stwierdzenie jest bez sensu.
Zresztą jak tak bardzo chcesz się opierać na H3, to spróbuj uszkodzić golema czarem "niszczenie umarłych".
Podstawową cechą różniącą golema od umarłych jest fakt, że golem nie posiada i nigdy nie posiadał życia ani duszy, a każdy umarły tak.
___________ From the beginnin' to end
Losers lose, winners win
This is real, we ain't got to pretend
The cold world that we in
Is full of pressure and pain
I thought it would chane
But its stayin' the same |
|
Powrót do góry
|
|
|
Promilus
Dołączył: 9 lutego 2005 Posty: 164
Skąd: Deyja :P
|
Wysłany: 13 marca 2005 Nekromancja w heroes 5
|
|
|
Hmmm, a gdzie napisałem że produkcja golemów to nekromancja? Zaczynając od początku: przy narodzinach kręgu magów nieważna była przynależność do konkretnej magii. Zgrupowanie stworzyło wspólnotę Braccady, jednakże srodze zawiodło się na mrocznych magach, którzy swą sztukę magiczną zaczęli wykorzystywać do zdobywania władzy w krainach-tworząc hordy nieumarłych <o czym wspomina wojna o sukcesję w M&M oraz Hom&m 2 prawdopodobnie>...dlatego nekromancja została później zakazana i nie wykładano już nawet jej podstaw. Nie oznacza to, że od początku powstania zgromadzenia magów Bracady mroczna magia była zdelegalizowana. W zasadzie produkcja golea jest analogiczna do produkcji szkieleta (tyle że golem powstaje z np. kamienia, a szkielet z kości)...ale przy bardziej zaawansowanych tworach różnice się zwiększają. Ale wystarczy spojrzeć na produkcję kryształowych smoków i kościanych smoków aby zauważyć że obie te drogi pochodzą od nekromancji.
NEKROMANCJA-szkoła magi cechująca się manipulacją energią w celu niszczenia życia, a także tworzenia "życia". Moim zdaniem nie warto by nasza dyskusja toczyła się w tym temacie-proponuję przejście na PW.
___________ Moze zmienie cie w wampira...niee, za dobrze bys sie mial, wiec moze w ducha? Tez za dobrze, zrobie zatem z twoich martwych szczątek pięknego Ghoula-będziesz mi sluzył po wsze czasy... |
|
Powrót do góry
|
|
|
Haav Gyr
Dołączył: 2 lutego 2004 Posty: 164
Skąd: Miasto Maggnar w północej Amarii
|
Wysłany: 13 marca 2005 Nekromancja w heroes 5
|
|
|
1) Napisałeś że ożywianie golema to rodzaj necromancji.........
2) Wspólnotę Braccady?? - o ile dobrze mi wiadomo, to Braccada to kraj na południe od Erathii na kontynencie Antagarich.
3) Sandro istniał(tak więc i mroczna nekromancja) na długo przed poswtaniem stronictwa Magów na Enroth.
4) Znowu upierasz się, że produkcja golema to prawie to samo, co ożywienie trupa na polu walki przez Nekromantów.
Cytat: |
Ale wystarczy spojrzeć na produkcję kryształowych smoków i kościanych smoków aby zauważyć że obie te drogi pochodzą od nekromancji.. |
A to ciekawe stwierdzenie......
5) Poszukaj w słowniku znaczenia słowa "necros"
___________ From the beginnin' to end
Losers lose, winners win
This is real, we ain't got to pretend
The cold world that we in
Is full of pressure and pain
I thought it would chane
But its stayin' the same |
|
Powrót do góry
|
|
|
Haarald
Dołączył: 23 kwietnia 2003 Posty: 164
Skąd: Ors Imperior
|
Wysłany: 13 marca 2005 Nekromancja w heroes 5
|
|
|
Skoro czarodzieje z Bracady brzydzą się nekromancją to czemu w HoMM-IV jednostki 2 poziomu - magowie operują czarem wskrzeszanie szkieletów?
Po wtóre, jedną ze szkół i umiejetności których można się nauczyć to magia śmierci.
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Haav Gyr
Dołączył: 2 lutego 2004 Posty: 164
Skąd: Miasto Maggnar w północej Amarii
|
Wysłany: 13 marca 2005 Nekromancja w heroes 5
|
|
|
Odpowiedź jest prosta, bo H4 odbiega od reszty gier nawet pod względem magii.
Choć prawdą jest że prawie każdy mag powinien potrafić ożywić szkieleta, jednak nawet w H4 jest to magia śmierci.
___________ From the beginnin' to end
Losers lose, winners win
This is real, we ain't got to pretend
The cold world that we in
Is full of pressure and pain
I thought it would chane
But its stayin' the same |
|
Powrót do góry
|
|
|
Promilus
Dołączył: 9 lutego 2005 Posty: 164
Skąd: Deyja :P
|
Wysłany: 14 marca 2005 Nekromancja w heroes 5
|
|
|
Ojej-a na Sandro to świat heroes się zaczął i na nim się pewnie skończy :) A Sandro się urodził nekromantom i liszem pewnie też co?? :) - co do wspólnoty w Braccada to chodziło mi o wspólnotę magów-strzeżacych de facto arcana sztuk magicznych-o czym napewno dowiedziałeś się w kampani prowadzonej Yogiem w SoD. To madzy rządzą Braccadą-związki tej krainy z magią są tak silne, że Braccada=magia. Co do związków z magią śmierci sama konstrukcja H3, H4 każe sądzić że czarodzieje "ładu", czarnoksiężnicy "chaosu" i nekromanci czyli mroczni magowie mają wiele cech wspólnych w magii. Wystarczy dodać tylko, że czarodziej i czarnoksiężnik w H3 ma możliwość nauczenia się magii nekromancji, podobnie w H4 o bliskości z nekromancją świadczy biblioteka magii śmierci w Azylu i Akademii. Magowie z H4 muszą posiadać zdolności nekromancji, bo jest to narzędzie pozwalające nawet mało doświadczonym przetrwać (chodzi o element fabularny jednostek-nie o klasę bohatera). Nekromancja jest wykładana w podstawach, chociaż praktyki nekromantyczne są zakazane.
Owszem czytałem o nekromancji sporo i nie sądzę że ma ona wyłącznie związek ze śmiercią i szkieletami. Nie chcę przytaczać encyklopedycznego znaczenia słowa nerkomancja, bo do sprawy wnosi niewiele i z produkcjami opartymi na świecie fantasy ma także niewiele wspólnego. Dość powiedzieć, że wspomina o obrzędach przywoływania duchów oraz okultyzmie.
___________ Moze zmienie cie w wampira...niee, za dobrze bys sie mial, wiec moze w ducha? Tez za dobrze, zrobie zatem z twoich martwych szczątek pięknego Ghoula-będziesz mi sluzył po wsze czasy... |
|
Powrót do góry
|
|
|