Autor |
Wiadomość |
Haarald
Dołączył: 23 kwietnia 2003 Posty: 164
Skąd: Ors Imperior
|
Wysłany: 11 stycznia 2005 Przyrost stworzeń w HoMM-V
|
|
|
W HoMM-I do III mieliśmy przyrost tygodniowy w HoMM-IV wprowadzono dzienny.... które rozwiązanie jest lepsze? I dlaczego?
Jakie są Wasze opinie na ten temat? I jakiego przyrostu oczekujecie w części piątej?
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Enialis
Dołączył: 27 marca 2004 Posty: 164
Skąd: Z miejsca, gdzie słońce nie zachodzi...
|
Wysłany: 11 stycznia 2005 Przyrost stworzeń w HoMM-V
|
|
|
Ja stawiam na dzienny, przynajmniej nie dochodziło do jakiś dziwnych sytuacji jak w trójce. Z tym że opcja typu "kupuj wszystkie jednostki które tylko się da" była by przydatna ;) . A swoją drogą, czy takiego tematu już kiedyś nie było...?
___________ «Where the hell is Koza?»
http://www.knightonlineworld.com/ - Dołącz! |
|
Powrót do góry
|
|
|
Anonymous
Dołączył: nigdy Posty: 164
Skąd:
|
Wysłany: 11 stycznia 2005 Przyrost stworzeń w HoMM-V
|
|
|
Moim zdaniem (bez prawa głosu) bylbym za przyrostem dziennym.
Zalety
1 bardziej naturalny sposób tworzenia armii
2 bardziej urozmaicona taktyka przy planowaniu działań
3 Brak PLAG (elementu pseudolosowego)
Wady
1 Mimo wszystko łatwiejsze zgromadzenie silniejszej armii w początkowym etapie gry,
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Anthon
Dołączył: 19 marca 2004 Posty: 164
Skąd: Minoc
|
Wysłany: 11 stycznia 2005 Przyrost stworzeń w HoMM-V
|
|
|
a ja jestem za tygodniiwym. Gra byla wtedy bardziej taktyczna ;] Te obliczanie "za 3 dni bede mial jednostki wiec teraz pomine to i to" ;p Ogolnie ciekawiej bylo jakos ;]
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Smith
Dołączył: 25 października 2004 Posty: 164
Skąd: Wygiełdów
|
Wysłany: 11 stycznia 2005 Przyrost stworzeń w HoMM-V
|
|
|
Ja też jestem za tygodniowym przyrostem, fajnie tak było zbierać kaske na generatory żeby je wybudować przed końcem tygodnia.
___________ Doświadczenie to coś co zdobywasz tuż po chwili w której go potrzebowałeś. |
|
Powrót do góry
|
|
|
Anonymous
Dołączył: nigdy Posty: 164
Skąd:
|
Wysłany: 11 stycznia 2005 Przyrost stworzeń w HoMM-V
|
|
|
Mnie to tam w sumie obojętnie, ale tak jednak bardziej jestem za tym przyrostem dziennym.
Ale gdyby sie pojawił tygodniowy to bym nie rozpaczała.
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Gavin Magnus
Dołączył: 16 lipca 2004 Posty: 164
Skąd: crackoov
|
Wysłany: 11 stycznia 2005 Przyrost stworzeń w HoMM-V
|
|
|
Ja jestesm za dziennym. Pozwalalo to na kupowanie jednosek zawsze i zasilanie oslabionej armii. Mnie wkurzala taka sytuacja kiedy broniac miasta pokonalem wrogiego bohatera, ale zostalo mi kilka pikinierow. Walka odbyla sie w poniedzialek, to musze caly tydzien czekac, bo z taka armia to niebezbiecznie z miasta wyjsc ;)
___________ Lepsze jutro bylo wczoraj. |
|
Powrót do góry
|
|
|
Haarald
Dołączył: 23 kwietnia 2003 Posty: 164
Skąd: Ors Imperior
|
Wysłany: 11 stycznia 2005 Przyrost stworzeń w HoMM-V
|
|
|
Od HoMM-V oczekuję przyrostu tygodniowego, który był o tyle lepszy, że można go było urozmaicać bonusami z oflagowanych generatorów na mapie przygody i artefaktów. Przyrost dzienny zwiększany szlachectwem jak dla mnie jest zbyt prosty.
Może i dzienny jest bardziej naturalny lecz z punktu widzenia gry wydaje mi się nieatrakcyjny gdyż nie ma elementu oczekiwania.... Grając w HoMM-IV zawsze odkładałem wyprawę z oddziałem o kolejne dni... a to za mało tego.... a może warto poczekać na kolejnego smoka i czekałem nie wiedząc dokładnie kiedy się pojawi.
Ktoś tu wspominał o plagach... Uważam że akurat ten element był trafiony ponieważ na niektórych mapach działał na naszą korzyść, np. kiedy przeciwnik posiadał więcej zamków etc. Poza tym plagi to nie wszystko. Trafiały się, owszem ale obok nich było mnóstwo innych ciekawych zdarzeń które zwiększały np. przyrost jakiegoś konkretnego stworzenia (np. trafiłem raz na przyrost czerwonych smoków).
Jedyną wadą przyrostu tygodniowego jest fakt znajomości dnia w którym pojawiają się stwory... to gra na naszą korzyść choć w HoMM-III nie burzyło to balansu.
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Fristron z Avlee
Dołączył: 27 października 2004 Posty: 164
Skąd: Fristotele - zgadnij po nicku :)
|
Wysłany: 11 stycznia 2005 Przyrost stworzeń w HoMM-V
|
|
|
Ja jestem za tygodniowym. O wiele ciekawiej jest, gdy musisz powziąć decyzję: czy słabszą armią najechać na słabiej uzbrojony zamek? A może silniejszą armią na silniejszy? Co kto lubi. A przy dziennym wystarczy dzień nie zdążyć i już przeciwnik polepsza sobie obronę :/ .
___________ Nie ma na tym świecie altruistów. Są ci, którzy ich udają i ci, którym udawanie weszło w nawyk. |
|
Powrót do góry
|
|
|
Anonymous
Dołączył: nigdy Posty: 164
Skąd:
|
Wysłany: 11 stycznia 2005 Przyrost stworzeń w HoMM-V
|
|
|
Haarald
Cytat: |
Grając w HoMM-IV zawsze odkładałem wyprawę z oddziałem o kolejne dni... a to za mało tego.... a może warto poczekać na kolejnego smoka i czekałem nie wiedząc dokładnie kiedy się pojawi.
|
Poniekąd to prawda ale zawsze był dreszczyk niepewnosci kiedy sie on pojawi
Cytat: |
Ktoś tu wspominał o plagach... Uważam że akurat ten element był trafiony ponieważ na niektórych mapach działał na naszą korzyść, np. kiedy przeciwnik posiadał więcej zamków etc |
Niestety dla mnie byl to pomysł nietrafiony bo jak rozumiem w złaożeniu miał on wyrównac szanse pomiędzy kompem a graczem . w rzeczywistosci tracił komp bo budował generatory w nie werbował wojska i praktycznie po dwóch plagach mimo przewagi zamków tracił ją .
Cytat: |
Jedyną wadą przyrostu tygodniowego jest fakt znajomości dnia w którym pojawiają się stwory... to gra na naszą korzyść choć w HoMM-III nie burzyło to balansu. |
I to jest główna przyczyna .gra opiera sie podług schematu
1Budowanie generatora pod koniec tygodnia
2 upgrejd w pierwszy dniu
3wykupienie jednostek
4 atak w ostatnim dniu tygodnia na zamek wroga :
a)bo sznase na to iz zamek będzie pusty były dość duze
5 zwerbowanie nowych jednostek w nastepnym dniu i po walce
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Val Gaav
Dołączył: 18 listopada 2004 Posty: 164
Skąd: Z jednego z czterech światów stworzonych przez... : "Lord of the Nightmares"
|
Wysłany: 11 stycznia 2005 Przyrost stworzeń w HoMM-V
|
|
|
Haarald (cytat): |
Jedyną wadą przyrostu tygodniowego jest fakt znajomości dnia w którym pojawiają się stwory... to gra na naszą korzyść choć w HoMM-III nie burzyło to balansu. |
Muszę się nie zgodzić, bo burzyło to balans .. Gra dwu osobowa - zawsze ktoś miał ten dzień pierwszy jako pierwszy.. A jak ten pierwszy posiadał dimmension door lub miał niezłe logistic to mógł parę zamków zabrać temu drugiemu i uszczuplić mu armię .... to zbyt fair nie było...
Oczekiwanie na ten 1 dzień.. tak to było coś !! To przemawia za opcją przyrostu tygodniowego..
Co do dwelingów to dodawanie przez dwelling 7 poziomu np +1 anioł w każdym zamku było poważnym naruszeniem balansu... A to dlatego że często czy też przez losowość tychże jeden gracz miał lepiej od drugiego :cry: lepiej było w h4 gdzie nie dawały nic... a Lorda każdy mógł gdzieś kupić .
Za przykład podam moją rozgrywkę z kumplem na mapce "Reclamation" (taka Ameryka Północna z shadow of death).. Był tam pewien zamek z dwoma zupełnie losowymi generatorami tuż obok . Dziwnym trafem wylosował się Tower a obok 2 dwellingi na Giantów.. Trochę mi było łatwiej gdy zdobyłem to miasto :D :arrow: więc wolę dwelingi z h4 :!: generatorom stworzeń z h3 mówię zdecydowane NIE
:!:
Wracając do sprawy przyrostu to może np pierwszego dnia zabronić wogóle ruchu herosom :?: tak na jeden dzień :?: to by rozwiązywało sprawę balansu .. Chociaż może i to dość dziwne rozwiązanie :shock:
PS .. W ankiecie oddam głos gdy się do końca przekonam do którejś opcji czekam więc na następne posty :wink:
___________ Darkness beyound blackest pitch, deeper then the deepest night
King of darkness, who shines like gold upon the Sea of Chaos.
I call myself upon thee! Swear myself to thee !
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Anonymous
Dołączył: nigdy Posty: 164
Skąd:
|
Wysłany: 12 stycznia 2005 Przyrost stworzeń w HoMM-V
|
|
|
JAk dla mnie spraw wyglada tak:
Rozne jednostki- rozne przyrosty.
Mozna to zrobic wg. jakiejs reguly typu:
Typowe 'bestie'- przyrost dzienny
Stworzenia 'z jezdzcem' np. Pegazy- 3 dniowe
Jednostki ludzkie (humanoidalne), wymagajace stosunkowo krotkiego i prostego szkolenia- 4 dni.
Jednostki stricte elitarne- tygodniowy.
Albo cos takiego mniej-wiecej...
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Fristron z Avlee
Dołączył: 27 października 2004 Posty: 164
Skąd: Fristotele - zgadnij po nicku :)
|
Wysłany: 12 stycznia 2005 Przyrost stworzeń w HoMM-V
|
|
|
... a te z czerwoną plamką pod okiem - 5.674 dnia. Jak dzienny to dzienny, jak tygodniowy, to tygodniowy :!: Takie rozwiązanie by IMHO zburzyło doszczętnie balans - bo ktoś miałby więcej jednostek latających, inny mniej ludzi itp. :roll: A potem różnice by zrobiły się całkiem spore :?
___________ Nie ma na tym świecie altruistów. Są ci, którzy ich udają i ci, którym udawanie weszło w nawyk. |
|
Powrót do góry
|
|
|
Val Gaav
Dołączył: 18 listopada 2004 Posty: 164
Skąd: Z jednego z czterech światów stworzonych przez... : "Lord of the Nightmares"
|
Wysłany: 13 stycznia 2005 Przyrost stworzeń w HoMM-V
|
|
|
Anonymous (cytat): |
JAk dla mnie spraw wyglada tak:
Rozne jednostki- rozne przyrosty.
Mozna to zrobic wg. jakiejs reguly typu:
Typowe 'bestie'- przyrost dzienny
Stworzenia 'z jezdzcem' np. Pegazy- 3 dniowe
Jednostki ludzkie (humanoidalne), wymagajace stosunkowo krotkiego i prostego szkolenia- 4 dni.
Jednostki stricte elitarne- tygodniowy.
Albo cos takiego mniej-wiecej... |
Jak dla mnie to nie jest nowy pomysł .. To jest to samo co przyrost dzienny.. jednostki elitarne czarny smok 1 na tydzien... a takie impy codziennie itp itd....
Naprawdę różnica jest niewielka ... jak dla mnie to to nie jest to nowe rozwiązanie . To jest znany jednodniowy przyrost z zupełnie niepotrzebną komplikacją ...
___________ Darkness beyound blackest pitch, deeper then the deepest night
King of darkness, who shines like gold upon the Sea of Chaos.
I call myself upon thee! Swear myself to thee !
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Sarevok
Dołączył: 22 stycznia 2005 Posty: 164
Skąd: z nikad
|
Wysłany: 27 stycznia 2005 Przyrost stworzeń w HoMM-V
|
|
|
Ja jestem za przyrostem tygodniowym.
To tzw. liczenie, jak ktos to pieknie ujal, bylojedna z zalet tej gry. Gdy np silniejszy przeciwnik zblizal sie do zamku i jesli dojedzie przed koncem tygodnia topojawia sie postac z toporem a jesli nie, to mozemy zdolac sie obronic i wyjsc calo z sytuacji bez wyjscia, co byla chyba jedna z uzekajacych fragmentow gry. W h4 gdy wrog z silniejsza armia jechal w naszym kierunku trzeba sie bylo ewakulowac bo te kilka jednostek przychodzacych codziennie nie pozwola nam nawet pomazyc o zwyciestwie.
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Maal Verne
Dołączył: 17 stycznia 2005 Posty: 164
Skąd: zzz Bagna
|
Wysłany: 29 stycznia 2005 Przyrost stworzeń w HoMM-V
|
|
|
. Mnie tam nie przeszkadza przyrost dzienny.Ale uważam, że każda z tych opcji ma swoje plusy i minusy- przez co myślę, że niezalżnie jaka by się pojawiła w H5 taka by mi odpowiadała.
___________ Immanuel Kant - "Niebo gwieździste nademną, prawo moralne we mnie" |
|
Powrót do góry
|
|
|
Anonymous
Dołączył: nigdy Posty: 164
Skąd:
|
Wysłany: 29 stycznia 2005 Przyrost stworzeń w HoMM-V
|
|
|
Ja uważam, że oba typy przyrostów mają swoje zalety i wady. Z jednej strony emocje związane z oczekiwaniem na przyrost, z drugiej zaś czekanie przez kilka dni na odpowiednie zebranie się wojsk i codzienne wykupywanie. Ale chyba lepszy jest przyrost dzienny. Np. ostatni dzień tygodnia, a wróg przed tzw. "nową populacją" na pewno zaatakuje zamek. W przypadku przyrostu tygodniowego bylibyśmy bez szans, a w dziennym jakieś wojska zawsze są. :)
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Haarald
Dołączył: 23 kwietnia 2003 Posty: 164
Skąd: Ors Imperior
|
Wysłany: 29 stycznia 2005 Przyrost stworzeń w HoMM-V
|
|
|
Kwestia przyrostu wydaje mi się bardziej kwestią gustu. Dla jednych czekanie na "ten moment" (pierwszy dzień tygodnia) jest czymś atrakcyjnym dla innych zbieranie na bieżaco, a gdyby tak podsumować oba to mamy ciekawe cechy:
Przyrost dzienny:
Zalety:
-> zbieranie jednostek na bieżąco eliminuje "strategię dnia siódmego", gdzie człowiek - "czynnik myślący" nie ma przewagi nad Komputerem - "czynnikiem zaprogramowanym" i to jest główny atut przyrostu dziennego. Mimo to zaprogramowanie AI w ten sposób by uwzględniało "strategię dnia siódmego" jest chyba możliwa.
-> dla tych co nie lubią czekać jest to najlepsze rozwiązanie
Wady:
-> dla niektórych takie stopniowe zbieranie jednostek wydaje się nużące albo nawet irytujące
-> inny zarzut to chaos w systemie przyrostu, bowiem nie do końca wiemy co i kiedy przyrośnie (choć dałoby się to wyeliminować przez jakąś informację po podświetleniu wybranego generatora albo zbiorczo w danym mieście ile jednostek otrzymamy nastepnego dnia)
-> inny zarzut to zmniejszenie możliwości zwiększania przyrostu przez bonusy (jak np. umocnienia, posiadanie generatorów na mapie przygody albo artefakty)
Przyrost tygodniowy:
Zalety:
-> pełna płynność i czytelność
-> większa możliwość wprowadzenia różnych form bonusów (w tym także eventów w postaci astrologów ogłaszających zwiększony przyrost stworzenia danego typu)
Wady:
-> dla wielu to przewaga człowieka nad komputerem jeżeli chodzi o zdobycie miasta w siódmym dniu tygodnia a nastepnie opuszczenie go i tak w kółko
-> czekanie siedmem dni na nowe stwory (to dla tych co są niecierpliwi)
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Val Gaav
Dołączył: 18 listopada 2004 Posty: 164
Skąd: Z jednego z czterech światów stworzonych przez... : "Lord of the Nightmares"
|
Wysłany: 30 stycznia 2005 Przyrost stworzeń w HoMM-V
|
|
|
Zdecydowałem się na tygodniowy... dlaczego ??? Ano stwierdzam, że to nie narusza aż tak balansu ... i jednak fajnie było czekać na ten koniec tygodnia :wink:
Przyrost dzienny ... tu znajduje dodatkowy minus w przedłużeniu tur gdy gramy z drugim człowiekiem ... wiadomo niektórzy zamiast dokupywać raz na tydzień rzeczywiście kupowaliby codziennie :? Jak już napisał Haarald stopniowe zbieranie jednostek jest nużące :wink: więc ja dodam, że długie czekanie na swoją turę jest nużące (lektury się kończą szybko :) ) :twisted:
___________ Darkness beyound blackest pitch, deeper then the deepest night
King of darkness, who shines like gold upon the Sea of Chaos.
I call myself upon thee! Swear myself to thee !
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Haav Gyr
Dołączył: 2 lutego 2004 Posty: 164
Skąd: Miasto Maggnar w północej Amarii
|
Wysłany: 30 stycznia 2005 Przyrost stworzeń w HoMM-V
|
|
|
W tym wypadku, to jest chyba jedna z niewielu spraw, w której nie mam faworyta, więc tak czy siak dla mnie będzie ok.
___________ From the beginnin' to end
Losers lose, winners win
This is real, we ain't got to pretend
The cold world that we in
Is full of pressure and pain
I thought it would chane
But its stayin' the same |
|
Powrót do góry
|
|
|
Anonymous
Dołączył: nigdy Posty: 164
Skąd:
|
Wysłany: 30 stycznia 2005 Przyrost stworzeń w HoMM-V
|
|
|
Zapomniałam dodać:
włóczęga (cytat): |
Mnie to tam w sumie obojętnie, ale tak jednak bardziej jestem za tym przyrostem dziennym.
Ale gdyby sie pojawił tygodniowy to bym nie rozpaczała. |
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Anonymous
Dołączył: nigdy Posty: 164
Skąd:
|
Wysłany: 13 lutego 2005 Przyrost stworzeń w HoMM-V
|
|
|
jestem za tygodniowym. to normalne. dzienny to taki jakby po jednym wojowniku dziennie cwiczyli. a naormalnie jest tak ze sie jeden oddzial cwiczy na raz
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Rafalus
Dołączył: 8 lutego 2005 Posty: 164
Skąd:
|
Wysłany: 20 lutego 2005 Przyrost stworzeń w HoMM-V
|
|
|
jestem za tygodniowym poniewaz glupio tak po jednym dzienie i tak nie wygrasz z 1 samii obrony zamku
|
|
Powrót do góry
|
|
|