Imperium Jaskini Behemota
tarcza Witaj na Starym Forum Jaskini Behemota.
Zostało Ono stworzone przez ixcesala z uwagi na problemy z forum Ezboard 10 grudnia 2002. Służyło Jaskiniowcom dzielnie do sierpnia 2005 roku, kiedy to dominium i podwładnych Behemota dotknął Wielki Trek, po którym przez 10 miesięcy Jaskinia nie funkcjonowała.
Wszystkim, którzy przyczynili się do rozwoju Imperium Jaskini Behemota, zarówno poprzez pracę techniczno-graficzną, jak i osobom które współtworzyły klimat - dziękujemy.
Zapraszam do obejrzenia tego swoistego muzeum, które wiąże się ze wspaniałymi wspomnieniami niemałej części Jaskiniowców.
Kasztelan Crazy

Wróć do strony głównej Jaskini Behemota.
Rejestracja (chciałbym klucze)Rejestracja (chciałbym klucze)  

PrzewodnikPrzewodnik      LinksLinkownia     SzukajSzukaj     Śledzone tematyŚledzone tematy     Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości
ProfilProfil     MieszkańcyMieszkańcy     GrupyGrupy     ZalogujZaloguj
Ostatnio odwiedziłeś nas:
Obecny czas to: 2024-11-21 9:44:37
Autor Wiadomość
Karnofag



Dołączył: 1 stycznia 2005
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 18 stycznia 2005     HoMM4 nie żyje ? Odpowiedz z cytatem

Tak tu zaglądam od czasu do czasu. I pamietam jak wyszła HoMM3 tłukłem w nią nieustannie aż pojawiła sie HoMM4 wtedy to odinstalowałem 3 i siadłem nad 4 po pewnym czasie miesiac moze 2 coraz rzadziej siadałem do 4 w koncu przestałem w ogóle. A po ruchu w tym dziale
nie tylko ja mam takie odczucia. Jak myślicie kogo powinniśmy nabić na pal za to co zrobił z naszymi HoMM'kami :?:
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Haarald



Dołączył: 23 kwietnia 2003
Posty: 164
Skąd: Ors Imperior

Wysłany: 18 stycznia 2005     HoMM4 nie żyje ? Odpowiedz z cytatem

No cóż:

Moje zetknięcie z HoMM-IV było nieco inne:

Najpierw screeny, które wyglądały wręcz fantastycznie... dlatego spodziewałem się produktu znacznie lepszego niż HoMM-III. Jednak tylko "opakowanie" okazało się rewelacyjne.... Dla niektórych nawet to "opakowanie" grafika okazała się zbyt cukierkowa.
Moje zniechęcenie się do HoMM-IV zajęło trochę czasu (około dwóch lat) W tym czasie kupiłem oryginał i oba dodatki... co niektórzy uznają za wyrzucenie pieniędzy w błoto.

Z początku tukłem w HoMM-IV długie godziny... wciągnęło mnie z czasem zaczęły dochodzić mankamenty które spostrzegałem:
- czynny heroes, który początkowo wydawał mi się nawet atrakcyjny
- większa liczba herosów w 1 armii
- brak mapy swiata i opcji startowych
- przekombinowanie czarów i zapchanie górnych poziomów zaklęciami grupowymi
- fatalny rozwój umiejętności drugorzędnych powodujący to, ze bohaterowie stawali się powtarzalni
- mniejsza liczba miast i graczy (choć wnętrza miast o zmiennym podłożu wyglądają ciekawie)
- liczne uproszczenia (brak targu, redukcja poziomów stworzeń, zmnijeszenie wymagań i liczby obiektów w miastach)
- fatalna inteligencja
- złe zbalansowanie (fatalny przyrost w bankach i generatorach, nadmierny przyrost stworzeń w stosunku do stopnia trudności, niewłaściwe proporcje bohaterów na początku rozwoju w stosunku do wyższych poziomów....etc)

Praktycznie bez zarzutu pozostał natomiast niezwykle rozbudowany edytor map z licznymi eventami pozwalajacymi na większe powiązanie gry z fabułą.

A przyczyny?

HoMM-IV miał być tą grą która miała uratować bankrutujące 3Do. To dlatego przyspieszono premierę gry w czasie gdy prace nad nią jeszcze się nie zakończyły (mówiono o brakujących 6 miesiącach). To co się stało dalej wiemy: 3Do i tak zbankrutowało a większość fanów HoMM bardzo się zawiodła.
Ech gdyby tak przerobić kilka rzeczy w HoMM-IV i impletować rozwiązania z HoMM-III to kto wie? Bo tak szczerze mówiąc to nawet eqilibris nie naprawi tego co zostało tak skonocone.

Tripp Hawkins... do właśnie pana możesz mieć pretensje!
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Wlod



Dołączył: 22 listopada 2004
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 26 stycznia 2005     HoMM4 nie żyje ? Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Moje zniechęcenie się do HoMM-IV zajęło trochę czasu (około dwóch lat)

Też już gram w IV dwa lata i jeszczee mi się nie znudziło. Mam chwile przesytu, odkładam na tydzień dwa i zaczynam od nowa - na wyższym poziomie lub z innego zamku albo znajduję sobie inny problem np. przez miesiąc poprawiałem mapę "Władca Pierścieni".
Długo sie przekonywałem do zmian najpierw z II na III później z III na IV, ale jak już zacząłem grać nie wracałem do poprzednich.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Haarald



Dołączył: 23 kwietnia 2003
Posty: 164
Skąd: Ors Imperior

Wysłany: 26 stycznia 2005     HoMM4 nie żyje ? Odpowiedz z cytatem

Ja powróciłem i od dłuższego czasu gram w HoMM-III. Szczerze powiedziawszy wiele elementów na dzień dzisiejszy trąci archizmem zwłaszcza grafika (choć o wiele bardziej klimatyczna niż HoMM-IV). Odczuwam również brak wielu ciekawych rozwiązań z HoMM-IV (więcej poziomów UD, odnawialność skarbców, poziomica, funkcje edytora, możliwość samodzielnego poruszania się stworków i inne)... natmiast cieszy fakt że bohaterowie nie walczą aktywnie.

W każdym bądź razie idzie się przyzwyczaić.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Bartolomeos



Dołączył: 21 września 2004
Posty: 164
Skąd: Jelenia Góra

Wysłany: 3 lutego 2005     HoMM4 nie żyje ? Odpowiedz z cytatem

Ja długo grałem w h3 (co mie się bardzo podobało), więc z ciekawością czekałem na h4. Z jednej strony zawiodłem się (jako kontynuacja h4 nie jest zbyt dobra), jednakże z drugiej strony, jako osobna gra, jest nawet fajna.

Mnie h4 bardzi się podoba, co nie przeszkadza mi wcale grać w h3. W h4
gram i jeszcze(przez bodajże dwa lata) mi się nie znudziły.

___________
Wiem że nic nie wiem
Sokrates
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Hellburn



Dołączył: 27 maja 2004
Posty: 164
Skąd: z pustynnych rejonów Bracady

Wysłany: 1 marca 2005     HoMM4 nie żyje ? Odpowiedz z cytatem

Nie... Heroes 4 na pewno nie umarł... przynajmniej na moim kompie.
Dlaczego tak się zachwycam częścia IV ??
- Wspaniała muzyka, wręcz boska. Oddaje klimat gry.
- Czy zdażyło wam się w III zabić 5 czarnych smoków watahą gremlinów ?? nie sądze. W IV jest to możliwe. Według mnie gra jest bardzo zbalansowana (no... wyjątkiem są wampiry, które dzięki nekromancji są niepokonane...).
- Spędziłem przy niej około 1000 godzin. Nigdy mi się nie znudziła. (w III pograłem może polowę tego i juz mi sie nie chce :lol: )

Jedynymi minusami gry są:
- wysypy pamięci
- mało map (ale zawsze można sobie coś ściągnąć albo zrobić)
- mało zamków

IMO: Heroes II > Heroes IV > Heroes III > Heroes I

___________
Damn!
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Mortai



Dołączył: 7 maja 2004
Posty: 164
Skąd: Bogate Miasto Hanzetyckie

Wysłany: 21 marca 2005     HoMM4 nie żyje ? Odpowiedz z cytatem

Ja mam Heroes IV na dysku tylko dlatego, że jak go usunę, to będę miał problemy ze znalezieniem go. (bo sam ma tylko The Gathering Storm). w-g mnie, to 3DO sknociło serię tym tytułem. Żeby Heroes V był lepszy!
___________
HoMM sweet HoMM

Powiedzcie, kogo mam zlikwidować. Z chęcią pomogę... :)
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Aries



Dołączył: 1 czerwca 2004
Posty: 164
Skąd: Tczew

Wysłany: 11 kwietnia 2005     HoMM4 nie żyje ? Odpowiedz z cytatem

Nie powiem ze HoMM4 jest zle ale potrafi z lekka znudzic po dlugich godzinach gry. Nie wciaga tak jak HoMM3. W HoMM 3 gram miesiace i lata od momentu kiedy sie ukazala. Wedlug mnie to narazie najleprza czesc.
Na podsumowanie powiem ze HoMM4 jest niezle, ma super grafe i animacje ale nie potrafila mnie na maxsa wciagnac w sfój swiat ale co jakis czas do niej powracam, przejde pare planszy i przechodze dalej na HoMM3.

___________
Wedrówka charówka po kres ku niewiadomemu.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Val Gaav



Dołączył: 18 listopada 2004
Posty: 164
Skąd: Z jednego z czterech światów stworzonych przez... : "Lord of the Nightmares"

Wysłany: 14 kwietnia 2005     HoMM4 nie żyje ? Odpowiedz z cytatem

Hellburn (cytat):
Jedynymi minusami gry są:
- wysypy pamięci
- mało map (ale zawsze można sobie coś ściągnąć albo zrobić)
- mało zamków

jeszcze z minusów :
kiepskie AI
kiepski balans na multiplayer ()
mało stworków tylko 4 poziomy...
hmmm generalnie minusem jest też aktywny bohater ale to już częściowo rzecz gustu. Więc nie będę już wymieniał dalej ...

___________
Darkness beyound blackest pitch, deeper then the deepest night
King of darkness, who shines like gold upon the Sea of Chaos.
I call myself upon thee! Swear myself to thee !
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Ghost



Dołączył: 25 stycznia 2003
Posty: 164
Skąd: ...no właśnie?

Wysłany: 3 maja 2005     HoMM4 nie żyje ? Odpowiedz z cytatem

Hellburn (cytat):
- Czy zdażyło wam się w III zabić 5 czarnych smoków watahą gremlinów ?? nie sądze. W IV jest to możliwe. Według mnie gra jest bardzo zbalansowana (no... wyjątkiem są wampiry, które dzięki nekromancji są niepokonane...).


Zbalansowana?
Nie rozśmieszaj mnie. Bohater powyżej 15 poziomu jednym sieknięciem wyżyna stado czarnych smoków, i to jest zbalansowana gra? Pfff.
Aha. I nie jest to możliwe. W H4 nie ma gremlinów. :)
- Spędziłem przy niej około 1000 godzin. Nigdy mi się nie znudziła. (w III pograłem może polowę tego i juz mi sie nie chce :lol: )

Cytat:
Jedynymi minusami gry są:
- wysypy pamięci
- mało map (ale zawsze można sobie coś ściągnąć albo zrobić)
- mało zamków


Naturalnie, H4 ma bardzo mało minusów, gdyby nie:
a) beznadziejne, nieistniejące prawie AI komputera
b) mało potworów
c) żałosne niezbalansowanie bohaterów
d) głupi pomysł z wyborem siedliska potworów


Dla mnie ocena tej gry to siakieś 4/10. I nie więcej.

___________
Zaśmiecam język z lubością
Znieprawiam, do złego kuszę
Zakusy mam bolszewickie
I sączę jad w młode dusze


fragment wiersza J. Tuwima
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Kumbat



Dołączył: 11 kwietnia 2003
Posty: 164
Skąd: Knurów

Wysłany: 8 czerwca 2005     HoMM4 nie żyje ? Odpowiedz z cytatem

Widze że ten temat to następny który zamienia się w walke o to która część sagi lepsza.
Ja powiem tyle-jest wiele rzeczy w których H3 jest lepszy i na odwrót.
Czyli jeśli z H3 wyciągnąć niektóre rozwiązania i połączyć je z niektóymi rozwiązaniami użytymi w H4 to by była najlepsza gra pod słońcem.

___________
Grajcie w RPG papierowe...
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Haarald



Dołączył: 23 kwietnia 2003
Posty: 164
Skąd: Ors Imperior

Wysłany: 9 czerwca 2005     HoMM4 nie żyje ? Odpowiedz z cytatem

Brak także piątego poziomu stworzeń. Czwarty jest najgorzej zbalansowany. Według mnie przydałoby sie wprowadzenie małej rewolucji w Equlibrisie. Dodać do miast piąty poziom z jednym siedliskiem a czwarty zagospodarować czym innym i spadki/wzrosty poziomów niektórych stworzeń.

Wybór stworków jest zły, gdyby można tak werbować wszystkie nie byłoby tak źle... choć z drugiej strony wystarczyłaby opcja "wyburz generator".

Inteligencja kompa jest całkiem do bani... wiele razy widziałem jak komp ze znacznie silniejszą armią czmychał na widok silnego bohatera. Z drugiej jednak strony wysokopoziomowy bohater przeciwnika jest w stanie podejmować jakieś dzialania (np. atak miasta czy armii) ale musi to być wysoki poziom.
Z tego co wiem można sprawić że bohaterowie komputera będą mieli wysokie poziomy już na starcie... wystarczy zakombinować ze zdarzeniem umiejscowionym, które da każdemu z nich bonusy. Problem w tym, że jest to niezwykle czasochłonne ale warte zastosowania skoro komp ma nas atakować a nie uciekać na nasz widok.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Val Gaav



Dołączył: 18 listopada 2004
Posty: 164
Skąd: Z jednego z czterech światów stworzonych przez... : "Lord of the Nightmares"

Wysłany: 9 czerwca 2005     HoMM4 nie żyje ? Odpowiedz z cytatem

Haarald (cytat):

wystarczy zakombinować ze zdarzeniem umiejscowionym, które da każdemu z nich bonusy. Problem w tym, że jest to niezwykle czasochłonne ale warte zastosowania skoro komp ma nas atakować a nie uciekać na nasz widok.


... Dawno temu (gdy jeszcze grałem w h4 :) ) bawiłem się w dodawanie właśnie każdemu komputerowemu herosowi kopa pod postacią combat na grandmaster + magic resistance na grandmaster .

Event z tym bonusikiem stał przed każdym zamkiem ...

Niestety ...

Bugi w HoMM4 są przeogromne . Gdy raz kiedyś akurat na tym polu z eventem toczyłem walke okazało się że mój heros dostał po jej zakonczeniu grandmaster combata i resistance :!: Gdy uciekałem moim bohaterem z walki i pojawiłem się przed miastem akurat na polu event znów to samo :evil:

Dodam że event był oczywiście ustawiony na uruchamianie tylko przez computer player :wink:

Podsumowując komp gra rzeczywiście przyzwoicie po takim "doładowaniu" , ale bugi gry nawet to muszą popsuć :( :( :(

___________
Darkness beyound blackest pitch, deeper then the deepest night
King of darkness, who shines like gold upon the Sea of Chaos.
I call myself upon thee! Swear myself to thee !
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
©2002, 2003, 2004, 2005 Jaskinia Behemota
Template made by Valturman.
Powered by gnomePHP.
Pieczę nad Starym Forum sprawuje Crazy.