Witaj na Starym Forum Jaskini Behemota.
Zostało Ono stworzone przez ixcesala z uwagi na problemy z forum Ezboard 10 grudnia 2002. Służyło Jaskiniowcom
dzielnie do sierpnia 2005 roku, kiedy to dominium i podwładnych Behemota dotknął Wielki Trek, po którym przez 10 miesięcy
Jaskinia nie funkcjonowała.
Wszystkim, którzy przyczynili się do rozwoju Imperium Jaskini Behemota, zarówno poprzez pracę techniczno-graficzną, jak i
osobom które współtworzyły klimat - dziękujemy.
Zapraszam do obejrzenia tego swoistego muzeum, które wiąże się ze wspaniałymi wspomnieniami niemałej części Jaskiniowców.
Kasztelan Crazy
Wróć do strony głównej Jaskini Behemota.
Autor |
Wiadomość |
Karnofag
Dołączył: 1 stycznia 2005 Posty: 164
Skąd:
|
Wysłany: 18 stycznia 2005 HoMM4 nie żyje ?
|
|
|
Tak tu zaglądam od czasu do czasu. I pamietam jak wyszła HoMM3 tłukłem w nią nieustannie aż pojawiła sie HoMM4 wtedy to odinstalowałem 3 i siadłem nad 4 po pewnym czasie miesiac moze 2 coraz rzadziej siadałem do 4 w koncu przestałem w ogóle. A po ruchu w tym dziale
nie tylko ja mam takie odczucia. Jak myślicie kogo powinniśmy nabić na pal za to co zrobił z naszymi HoMM'kami :?:
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Haarald
Dołączył: 23 kwietnia 2003 Posty: 164
Skąd: Ors Imperior
|
Wysłany: 18 stycznia 2005 HoMM4 nie żyje ?
|
|
|
No cóż:
Moje zetknięcie z HoMM-IV było nieco inne:
Najpierw screeny, które wyglądały wręcz fantastycznie... dlatego spodziewałem się produktu znacznie lepszego niż HoMM-III. Jednak tylko "opakowanie" okazało się rewelacyjne.... Dla niektórych nawet to "opakowanie" grafika okazała się zbyt cukierkowa.
Moje zniechęcenie się do HoMM-IV zajęło trochę czasu (około dwóch lat) W tym czasie kupiłem oryginał i oba dodatki... co niektórzy uznają za wyrzucenie pieniędzy w błoto.
Z początku tukłem w HoMM-IV długie godziny... wciągnęło mnie z czasem zaczęły dochodzić mankamenty które spostrzegałem:
- czynny heroes, który początkowo wydawał mi się nawet atrakcyjny
- większa liczba herosów w 1 armii
- brak mapy swiata i opcji startowych
- przekombinowanie czarów i zapchanie górnych poziomów zaklęciami grupowymi
- fatalny rozwój umiejętności drugorzędnych powodujący to, ze bohaterowie stawali się powtarzalni
- mniejsza liczba miast i graczy (choć wnętrza miast o zmiennym podłożu wyglądają ciekawie)
- liczne uproszczenia (brak targu, redukcja poziomów stworzeń, zmnijeszenie wymagań i liczby obiektów w miastach)
- fatalna inteligencja
- złe zbalansowanie (fatalny przyrost w bankach i generatorach, nadmierny przyrost stworzeń w stosunku do stopnia trudności, niewłaściwe proporcje bohaterów na początku rozwoju w stosunku do wyższych poziomów....etc)
Praktycznie bez zarzutu pozostał natomiast niezwykle rozbudowany edytor map z licznymi eventami pozwalajacymi na większe powiązanie gry z fabułą.
A przyczyny?
HoMM-IV miał być tą grą która miała uratować bankrutujące 3Do. To dlatego przyspieszono premierę gry w czasie gdy prace nad nią jeszcze się nie zakończyły (mówiono o brakujących 6 miesiącach). To co się stało dalej wiemy: 3Do i tak zbankrutowało a większość fanów HoMM bardzo się zawiodła.
Ech gdyby tak przerobić kilka rzeczy w HoMM-IV i impletować rozwiązania z HoMM-III to kto wie? Bo tak szczerze mówiąc to nawet eqilibris nie naprawi tego co zostało tak skonocone.
Tripp Hawkins... do właśnie pana możesz mieć pretensje!
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Wlod
Dołączył: 22 listopada 2004 Posty: 164
Skąd:
|
Wysłany: 26 stycznia 2005 HoMM4 nie żyje ?
|
|
|
Cytat: |
Moje zniechęcenie się do HoMM-IV zajęło trochę czasu (około dwóch lat) |
Też już gram w IV dwa lata i jeszczee mi się nie znudziło. Mam chwile przesytu, odkładam na tydzień dwa i zaczynam od nowa - na wyższym poziomie lub z innego zamku albo znajduję sobie inny problem np. przez miesiąc poprawiałem mapę "Władca Pierścieni".
Długo sie przekonywałem do zmian najpierw z II na III później z III na IV, ale jak już zacząłem grać nie wracałem do poprzednich.
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Haarald
Dołączył: 23 kwietnia 2003 Posty: 164
Skąd: Ors Imperior
|
Wysłany: 26 stycznia 2005 HoMM4 nie żyje ?
|
|
|
Ja powróciłem i od dłuższego czasu gram w HoMM-III. Szczerze powiedziawszy wiele elementów na dzień dzisiejszy trąci archizmem zwłaszcza grafika (choć o wiele bardziej klimatyczna niż HoMM-IV). Odczuwam również brak wielu ciekawych rozwiązań z HoMM-IV (więcej poziomów UD, odnawialność skarbców, poziomica, funkcje edytora, możliwość samodzielnego poruszania się stworków i inne)... natmiast cieszy fakt że bohaterowie nie walczą aktywnie.
W każdym bądź razie idzie się przyzwyczaić.
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Bartolomeos
Dołączył: 21 września 2004 Posty: 164
Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 3 lutego 2005 HoMM4 nie żyje ?
|
|
|
Ja długo grałem w h3 (co mie się bardzo podobało), więc z ciekawością czekałem na h4. Z jednej strony zawiodłem się (jako kontynuacja h4 nie jest zbyt dobra), jednakże z drugiej strony, jako osobna gra, jest nawet fajna.
Mnie h4 bardzi się podoba, co nie przeszkadza mi wcale grać w h3. W h4
gram i jeszcze(przez bodajże dwa lata) mi się nie znudziły.
___________ Wiem że nic nie wiem
Sokrates |
|
Powrót do góry
|
|
|
Hellburn
Dołączył: 27 maja 2004 Posty: 164
Skąd: z pustynnych rejonów Bracady
|
Wysłany: 1 marca 2005 HoMM4 nie żyje ?
|
|
|
Nie... Heroes 4 na pewno nie umarł... przynajmniej na moim kompie.
Dlaczego tak się zachwycam częścia IV ??
- Wspaniała muzyka, wręcz boska. Oddaje klimat gry.
- Czy zdażyło wam się w III zabić 5 czarnych smoków watahą gremlinów ?? nie sądze. W IV jest to możliwe. Według mnie gra jest bardzo zbalansowana (no... wyjątkiem są wampiry, które dzięki nekromancji są niepokonane...).
- Spędziłem przy niej około 1000 godzin. Nigdy mi się nie znudziła. (w III pograłem może polowę tego i juz mi sie nie chce :lol: )
Jedynymi minusami gry są:
- wysypy pamięci
- mało map (ale zawsze można sobie coś ściągnąć albo zrobić)
- mało zamków
IMO: Heroes II > Heroes IV > Heroes III > Heroes I
___________ Damn! |
|
Powrót do góry
|
|
|
Mortai
Dołączył: 7 maja 2004 Posty: 164
Skąd: Bogate Miasto Hanzetyckie
|
Wysłany: 21 marca 2005 HoMM4 nie żyje ?
|
|
|
Ja mam Heroes IV na dysku tylko dlatego, że jak go usunę, to będę miał problemy ze znalezieniem go. (bo sam ma tylko The Gathering Storm). w-g mnie, to 3DO sknociło serię tym tytułem. Żeby Heroes V był lepszy!
___________ HoMM sweet HoMM
Powiedzcie, kogo mam zlikwidować. Z chęcią pomogę... :) |
|
Powrót do góry
|
|
|
Aries
Dołączył: 1 czerwca 2004 Posty: 164
Skąd: Tczew
|
Wysłany: 11 kwietnia 2005 HoMM4 nie żyje ?
|
|
|
Nie powiem ze HoMM4 jest zle ale potrafi z lekka znudzic po dlugich godzinach gry. Nie wciaga tak jak HoMM3. W HoMM 3 gram miesiace i lata od momentu kiedy sie ukazala. Wedlug mnie to narazie najleprza czesc.
Na podsumowanie powiem ze HoMM4 jest niezle, ma super grafe i animacje ale nie potrafila mnie na maxsa wciagnac w sfój swiat ale co jakis czas do niej powracam, przejde pare planszy i przechodze dalej na HoMM3.
___________ Wedrówka charówka po kres ku niewiadomemu. |
|
Powrót do góry
|
|
|
Val Gaav
Dołączył: 18 listopada 2004 Posty: 164
Skąd: Z jednego z czterech światów stworzonych przez... : "Lord of the Nightmares"
|
Wysłany: 14 kwietnia 2005 HoMM4 nie żyje ?
|
|
|
Hellburn (cytat): |
Jedynymi minusami gry są:
- wysypy pamięci
- mało map (ale zawsze można sobie coś ściągnąć albo zrobić)
- mało zamków
|
jeszcze z minusów :
kiepskie AI
kiepski balans na multiplayer ()
mało stworków tylko 4 poziomy...
hmmm generalnie minusem jest też aktywny bohater ale to już częściowo rzecz gustu. Więc nie będę już wymieniał dalej ...
___________ Darkness beyound blackest pitch, deeper then the deepest night
King of darkness, who shines like gold upon the Sea of Chaos.
I call myself upon thee! Swear myself to thee !
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Ghost
Dołączył: 25 stycznia 2003 Posty: 164
Skąd: ...no właśnie?
|
Wysłany: 3 maja 2005 HoMM4 nie żyje ?
|
|
|
Hellburn (cytat): |
- Czy zdażyło wam się w III zabić 5 czarnych smoków watahą gremlinów ?? nie sądze. W IV jest to możliwe. Według mnie gra jest bardzo zbalansowana (no... wyjątkiem są wampiry, które dzięki nekromancji są niepokonane...). |
Zbalansowana?
Nie rozśmieszaj mnie. Bohater powyżej 15 poziomu jednym sieknięciem wyżyna stado czarnych smoków, i to jest zbalansowana gra? Pfff.
Aha. I nie jest to możliwe. W H4 nie ma gremlinów. :)
- Spędziłem przy niej około 1000 godzin. Nigdy mi się nie znudziła. (w III pograłem może polowę tego i juz mi sie nie chce :lol: )
Cytat: |
Jedynymi minusami gry są:
- wysypy pamięci
- mało map (ale zawsze można sobie coś ściągnąć albo zrobić)
- mało zamków |
Naturalnie, H4 ma bardzo mało minusów, gdyby nie:
a) beznadziejne, nieistniejące prawie AI komputera
b) mało potworów
c) żałosne niezbalansowanie bohaterów
d) głupi pomysł z wyborem siedliska potworów
Dla mnie ocena tej gry to siakieś 4/10. I nie więcej.
___________ Zaśmiecam język z lubością
Znieprawiam, do złego kuszę
Zakusy mam bolszewickie
I sączę jad w młode dusze
fragment wiersza J. Tuwima |
|
Powrót do góry
|
|
|
Kumbat
Dołączył: 11 kwietnia 2003 Posty: 164
Skąd: Knurów
|
Wysłany: 8 czerwca 2005 HoMM4 nie żyje ?
|
|
|
Widze że ten temat to następny który zamienia się w walke o to która część sagi lepsza.
Ja powiem tyle-jest wiele rzeczy w których H3 jest lepszy i na odwrót.
Czyli jeśli z H3 wyciągnąć niektóre rozwiązania i połączyć je z niektóymi rozwiązaniami użytymi w H4 to by była najlepsza gra pod słońcem.
___________ Grajcie w RPG papierowe... |
|
Powrót do góry
|
|
|
Haarald
Dołączył: 23 kwietnia 2003 Posty: 164
Skąd: Ors Imperior
|
Wysłany: 9 czerwca 2005 HoMM4 nie żyje ?
|
|
|
Brak także piątego poziomu stworzeń. Czwarty jest najgorzej zbalansowany. Według mnie przydałoby sie wprowadzenie małej rewolucji w Equlibrisie. Dodać do miast piąty poziom z jednym siedliskiem a czwarty zagospodarować czym innym i spadki/wzrosty poziomów niektórych stworzeń.
Wybór stworków jest zły, gdyby można tak werbować wszystkie nie byłoby tak źle... choć z drugiej strony wystarczyłaby opcja "wyburz generator".
Inteligencja kompa jest całkiem do bani... wiele razy widziałem jak komp ze znacznie silniejszą armią czmychał na widok silnego bohatera. Z drugiej jednak strony wysokopoziomowy bohater przeciwnika jest w stanie podejmować jakieś dzialania (np. atak miasta czy armii) ale musi to być wysoki poziom.
Z tego co wiem można sprawić że bohaterowie komputera będą mieli wysokie poziomy już na starcie... wystarczy zakombinować ze zdarzeniem umiejscowionym, które da każdemu z nich bonusy. Problem w tym, że jest to niezwykle czasochłonne ale warte zastosowania skoro komp ma nas atakować a nie uciekać na nasz widok.
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Val Gaav
Dołączył: 18 listopada 2004 Posty: 164
Skąd: Z jednego z czterech światów stworzonych przez... : "Lord of the Nightmares"
|
Wysłany: 9 czerwca 2005 HoMM4 nie żyje ?
|
|
|
Haarald (cytat): |
wystarczy zakombinować ze zdarzeniem umiejscowionym, które da każdemu z nich bonusy. Problem w tym, że jest to niezwykle czasochłonne ale warte zastosowania skoro komp ma nas atakować a nie uciekać na nasz widok. |
... Dawno temu (gdy jeszcze grałem w h4 :) ) bawiłem się w dodawanie właśnie każdemu komputerowemu herosowi kopa pod postacią combat na grandmaster + magic resistance na grandmaster .
Event z tym bonusikiem stał przed każdym zamkiem ...
Niestety ...
Bugi w HoMM4 są przeogromne . Gdy raz kiedyś akurat na tym polu z eventem toczyłem walke okazało się że mój heros dostał po jej zakonczeniu grandmaster combata i resistance :!: Gdy uciekałem moim bohaterem z walki i pojawiłem się przed miastem akurat na polu event znów to samo :evil:
Dodam że event był oczywiście ustawiony na uruchamianie tylko przez computer player :wink:
Podsumowując komp gra rzeczywiście przyzwoicie po takim "doładowaniu" , ale bugi gry nawet to muszą popsuć :( :( :(
___________ Darkness beyound blackest pitch, deeper then the deepest night
King of darkness, who shines like gold upon the Sea of Chaos.
I call myself upon thee! Swear myself to thee !
|
|
Powrót do góry
|
|
|