Autor |
Wiadomość |
Rytu Mullich
Dołączył: 17 listopada 2004 Posty: 164
Skąd: Z nikąd(to taka kraina)
|
Wysłany: 24 lutego 2005 Atak czy Obrona.
|
|
|
Dragonthan (cytat): |
A co z przypadkiem losowym??? Przecież podczas bitwy niejednokrtonie pisze że jednostka może zadać zniszczenia od np. 200 do 400 max... Gdzie we wzorze jest to uwzględnione??? |
Wyliczana jest średnia z przedziału.Np:200 do 400 to średnia równa się 300.Nie ma pierwotnego wzoru na wyliczanie damage stałego.
___________ Wałbrzych wita(Piaskowa Góra zaprasza). |
|
Powrót do góry
|
|
|
Dragonthan
Dołączył: 27 września 2004 Posty: 164
Skąd: Smokozord --> twierdza Gorlice
|
Wysłany: 24 lutego 2005 Atak czy Obrona.
|
|
|
Promilus w poście poniżej mojego poprzedniego już to mi wyjaśnił:
Cytat: |
(200-400)+35%-czyli jakies 270-540 |
___________ Wróg u Bram... |
|
Powrót do góry
|
|
|
LarvaExotech
Dołączył: 10 czerwca 2004 Posty: 164
Skąd:
|
Wysłany: 7 marca 2005 Atak czy Obrona.
|
|
|
Ja gram Cytadelą i zdecydowanie stawiam na obrone. Na 5 ataku mam 15 obrony - :).
___________ I odpuść nam nasze wina... jako i my odpuszczamy naszym winodajcom...... |
|
Powrót do góry
|
|
|
Mastorious
Dołączył: 30 grudnia 2002 Posty: 164
Skąd: Z Krainy Duchów
|
Wysłany: 9 marca 2005 Atak czy Obrona.
|
|
|
Nie wiem czy dobrze kombinuję, ale słyszałem że są ograniczenia bonusu różnicy Atak-Obrona, nie wiem jakie, ale czytałem o tym na nieisnitejącej już stronie Heroes.wr.pl. Wiem tylko że damadge nie może być mniejszy niż 1 HP :).
___________ What is worse: Nothing to defend or no one to defend it??
Without warriors there can be no war.
Even the smallest person can change the course of the future.
Szukasz dobrych map i recenzentów?? - http://nowebractwo.w.interia.pl |
|
Powrót do góry
|
|
|
MiB
Dołączył: 21 grudnia 2002 Posty: 164
Skąd: Kęty
|
Wysłany: 9 marca 2005 Atak czy Obrona.
|
|
|
Mastorious (cytat): |
Nie wiem czy dobrze kombinuję |
dobrze kombinujesz -> http://imperium.heroes.net.pl/viewtopic.php?p=55344#55344
Zdravim
MiB
___________ "Imagine there's no heaven,
It's easy if you try." |
|
Powrót do góry
|
|
|
Dagon
Dołączył: 24 maja 2004 Posty: 164
Skąd: Z lasu
|
Wysłany: 10 marca 2005 Atak czy Obrona.
|
|
|
Osobiście staram się zawsze równo rozdzielać punkty...
Jednak zawsze też staram się Aby atak miał mniej więcej o dwa "oczka" więcej punktów niż obrona
___________ Brak inteligentnego pomysłu na podpis |
|
Powrót do góry
|
|
|
Alamar
Dołączył: 12 lutego 2005 Posty: 164
Skąd: z Czarnej Wieży w której płynie magia czysta (a tak naprawdę z Gorzowa Wlkp.)
|
Wysłany: 10 marca 2005 Atak czy Obrona.
|
|
|
Czy stawiam na atak czy obronę to zależy z kim, gdzie i jak mam walczyć (dobry przeciwnik, atakuje mnie, bronię zamku), a w misji staram się mieć te współczynniki wyrównane.
___________ Mogą mnie zabić, ale mnie nie przestraszą. |
|
Powrót do góry
|
|
|
Promilus
Dołączył: 9 lutego 2005 Posty: 164
Skąd: Deyja :P
|
Wysłany: 11 marca 2005 Atak czy Obrona.
|
|
|
Grając już w H3 ładnych pare lat doszedłem do wniosku, że np. cytaddela z większym atakiem lub twierdza z dużą obroną wypadają słabo w bitwach. Dokładniejsze stosunki dla zamków przedstawia schemat (zrobiony na podstawie moich doświadczeń):
CASTLE: 15 do ataku, 15 do obrony (grając wyłącznie dla walki i tak należy trzymać jednakowe wartości ataku i obrony...ewentualnie nieco więcej ataku)
RAMPART: 12 ataku, 18 obrony (pozwala to na spotęgowanie umiejętności defensywnych krasnoludów, entów i jednorożców)
TOWER: 15 ataku i 15 obrony-ewentualnie drobna przewaga obrony lub ataku (3 jednostki strzeleckie więc można sobie pozwolić na większy atak)
FORTRESS: 10 ataku, 20 obrony (jedynie oślizg i wiwerna są jednostkami wybitnie ofensywnymi, reszta jest świetna w obronie...to pozwala na zwiększenie wytrzymałości oślizgów i wiwern i spotęgowanie obrony innych)
STRONGHOLD: 25 ataku i 5 obrony (tutaj może wydać się to dziwne, ale siły twierdzy sprawiają się dobrze tylko wtedy gdy atakują...nawet przy dużej obronie są znacznie słabsze od jednostek np CASTLE czy RAMPART...przy takim rozdziale cech <a zazwyczaj własnie tak się barbarzyńcy kreują> cyklopy, roki czy behemoty gromią wszystko-a słabsze oddziały dokonują masakry na resztkach sił wroga)
DUNGEON: 15/15 lub nawet 18/12...tutaj także dużą rolę odgrywa atak,,,jednakże należy pamiętać o obronie gdyż meduzy, oczka i chimery mają słaby def
NEKROPOLIS: wg mnie najlepsza jest przewaga ataku nad obroną 18/12, chociaż 15/15 też nie jest złym rozwiązaniem
INFERNO: tutaj największą rolę odgrywa atak na drugim zaś miejscu moc (albo moc+atak-zależnie kim gramy)...Arcydiabły+ifryty+czarty+demony+cerbery potrzebują mega ataku żeby rozgromić wrogów...a ifryty w walce wręcz wcale nie potrzebują obrony bo zazwyczaj tarcza ognia jest wystarczającą obroną
CONFLUX-podobnie jak TOWER...dla mnie to są bliżniacze miasta...jedynie jednostki są inne.
___________ Moze zmienie cie w wampira...niee, za dobrze bys sie mial, wiec moze w ducha? Tez za dobrze, zrobie zatem z twoich martwych szczątek pięknego Ghoula-będziesz mi sluzył po wsze czasy... |
|
Powrót do góry
|
|
|
Trang Oul
Dołączył: 22 grudnia 2004 Posty: 164
Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 11 marca 2005 Atak czy Obrona.
|
|
|
Ja bohaterom rozdzielam atak i obronę po równo, przy czym biorę pod uwagę statystyki bez artefaktów. Dowódcy częściej daję atak. Własnym jednostkom wzmacniam i to, i to, a wrogim obniżam obronę.
___________ Wszyscy rodzą się po to, aby umrzeć i dołączyć do mojej armii nieumarłych.
http://wogofani.fora.pl |
|
Powrót do góry
|
|
|
Mastorious
Dołączył: 30 grudnia 2002 Posty: 164
Skąd: Z Krainy Duchów
|
Wysłany: 12 marca 2005 Atak czy Obrona.
|
|
|
Ja stawiam na obronę, gdy chcę mieć więcej ataku to zawszę mogę puścić czar Freenzy :twisted:
___________ What is worse: Nothing to defend or no one to defend it??
Without warriors there can be no war.
Even the smallest person can change the course of the future.
Szukasz dobrych map i recenzentów?? - http://nowebractwo.w.interia.pl |
|
Powrót do góry
|
|
|
Promilus
Dołączył: 9 lutego 2005 Posty: 164
Skąd: Deyja :P
|
Wysłany: 12 marca 2005 Atak czy Obrona.
|
|
|
Owszem, ale po pierwsze czar działa tylko 1 rundę, a po drugie obrony masz wtedy 0 a ataku 2x tyle co obrony wcześniej(przy expert magii ognia)-no i najważniejsze: nie ma 100% pewności że czar ten odnajdziesz w gildii magów.
___________ Moze zmienie cie w wampira...niee, za dobrze bys sie mial, wiec moze w ducha? Tez za dobrze, zrobie zatem z twoich martwych szczątek pięknego Ghoula-będziesz mi sluzył po wsze czasy... |
|
Powrót do góry
|
|
|
Gelu
Dołączył: 18 lutego 2005 Posty: 164
Skąd: z AvLee
|
Wysłany: 26 marca 2005 Atak czy Obrona.
|
|
|
Atak oczywiście...
___________ Po śmierci rodziców chodzę w kapturze.|
__________|"""""""""""""""""""""""""""""
Gelu Knight |
|
Powrót do góry
|
|
|
Macready
Dołączył: 11 marca 2005 Posty: 164
Skąd: Kraków
|
Wysłany: 26 marca 2005 Atak czy Obrona.
|
|
|
Gdzieś po równo ale jakby co to wole wiecej obrony(nie lubie jak mi wojsko ginie)
Ale grając Twierdzą to atak , zreszta różnie to bywa.
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Lucas
Dołączył: 25 lutego 2005 Posty: 164
Skąd: Erathia
|
Wysłany: 26 marca 2005 Atak czy Obrona.
|
|
|
A zawsze wybieram atak...
___________ "Carpe Diem" |
|
Powrót do góry
|
|
|
Promilus
Dołączył: 9 lutego 2005 Posty: 164
Skąd: Deyja :P
|
Wysłany: 26 marca 2005 Atak czy Obrona.
|
|
|
Jak już wspominałem dużo zależy jakim zamkiem gramy:
Castle: równowaga
Nekropolis: równowaga
Conflux: równowaga (albo atak...zależy kto co lubi)
Inferno, Dungeon, Stronghold, Tower: Atak!!
Rampart, Fortress: obrona!!
Wg takiego podziału są najlepsze efekty.
___________ Moze zmienie cie w wampira...niee, za dobrze bys sie mial, wiec moze w ducha? Tez za dobrze, zrobie zatem z twoich martwych szczątek pięknego Ghoula-będziesz mi sluzył po wsze czasy... |
|
Powrót do góry
|
|
|
Nami
Dołączył: 9 czerwca 2003 Posty: 164
Skąd: From the night I kissed you goodbye...
|
Wysłany: 26 marca 2005 Atak czy Obrona.
|
|
|
Pierwszy i ostatni raz upominam: Jeżeli wybieracie coś to umotywujcie. Jednozdaniowe wypowiedzi typu "wybieram to i to" i nic więcej będę kasowała bez powiadomień.
___________ I loved you a lot
to need you a lot
I leave you alone...
Guano Apes - Living in a lie |
|
Powrót do góry
|
|
|
Mastorious
Dołączył: 30 grudnia 2002 Posty: 164
Skąd: Z Krainy Duchów
|
Wysłany: 26 marca 2005 Atak czy Obrona.
|
|
|
Promilus (cytat): |
Jak już wspominałem dużo zależy jakim zamkiem gramy:
Castle: równowaga
Nekropolis: równowaga
Conflux: równowaga (albo atak...zależy kto co lubi)
Inferno, Dungeon, Stronghold, Tower: Atak!!
Rampart, Fortress: obrona!!
Wg takiego podziału są najlepsze efekty. |
Dlaczego??
Nie mogę pojąć, Twoich sugestii.
___________ What is worse: Nothing to defend or no one to defend it??
Without warriors there can be no war.
Even the smallest person can change the course of the future.
Szukasz dobrych map i recenzentów?? - http://nowebractwo.w.interia.pl |
|
Powrót do góry
|
|
|
Promilus
Dołączył: 9 lutego 2005 Posty: 164
Skąd: Deyja :P
|
Wysłany: 27 marca 2005 Atak czy Obrona.
|
|
|
Dlaczego? no to przecież bardzo proste...wystarczy spojrzeć na współczynniki jednostek oraz rozwój bohaterów z danego zamku...gdyby Castle np. inwestowało tylko w atak to miałoby całkiem dużą siłę ofensywną w postaci Archaniołów, czempionów czy krzyżowców...jednak należy pamiętać, że jest tak wiele jednostek szybszych od krzyżowców, mnichów, kawalerzystów...wtedy potrzebna jest zdolność obronna...barbarzyńca dowodzący armią castle jest całkiem dobry, ale tylko gdy atakuje...a nieraz przecież zdarza się bronić. Stronghold to w zasadzie tylko atak (60% wszystkich współczynników) gdyż te jednostki są i tak za słabe w obronie (nie licząc behemota i ogra) by jeszcze je wzmacniać obronnie...są przeznaczone do ataku, i tak też powinien się ten zamek rozwijać...nie ma szans np. bohater defensywny prowadzący armię twierdzy z barbarzyńcą w twierdzy...tak samo niecelowe jest prowadzenie barbarzyńcą armii cytadeli, skoro władca bestii jest w tym znacznie lepszy...Nekropolia to albo moc i czary, albo armia podobna do Castle (a zatem równowaga ataku i obrony, albo lekka przewaga ataku-odmienna sprawa gdy prowadzimy tylko armię szkieletów....wtedy w sumie tylko atak). Inferno w zasadzie też nie jest zamkiem obronnym tylko ofensywnym...główną rolę odgrywa moc i atak...zatem atak jest przedkładany nad obronę <ifryt, diabeł, cerber...te jednostki dają sporą przewagę taktyczną tylko pod warunkiem że posiadają duży atak>...Lochy w sumie mogą być prowadzone w formie defensywnej, tyle że o wiele lepsze efekty daje m.in. smok, chimera i minotaur z dużym atakiem raczej niż z dużą obroną...podobnie ma się rzecz w Tower i conflux....wszędzie tam liczy się atak i moc. Bastion z dużym atakiem to w sumie tylko elfy, smoki i pegazy <jako jednostki najszybsze i najlepiej atakujące> a wiadomo że enty, jednorożce, krasnoludy i smoki sprawdzają się znakomicie w defensywie...zatem tutaj przewaga obronności nad atakiem...Mam nadzieję że teraz wszystko jasne?
___________ Moze zmienie cie w wampira...niee, za dobrze bys sie mial, wiec moze w ducha? Tez za dobrze, zrobie zatem z twoich martwych szczątek pięknego Ghoula-będziesz mi sluzył po wsze czasy... |
|
Powrót do góry
|
|
|
Ashanti
Dołączył: 27 grudnia 2004 Posty: 164
Skąd: Z jaskini behemota :P
|
Wysłany: 27 marca 2005 Atak czy Obrona.
|
|
|
Ja zawsze biore atak - nigdy nie zwracam uwagi czy jakaś słaba jednostka zginie, jezeli ma zginąc to niech chociaż da jakieś efekty ......
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Damiaen
Dołączył: 29 lutego 2004 Posty: 164
Skąd: Neul'Andhug (Ryki)
|
Wysłany: 4 kwietnia 2005 Atak czy Obrona.
|
|
|
Staram się zawsze stawiać na atak... Interesują mnie spektakularne zwycięstwa, odniesione po krótkiej walce... O ile wróg nie ucieknie. :)
Zazwyczaj grając staram się utrzymywać atak i obronę bohatera w stosunku 60/40... Niezależnie od zamku którym aktualnie gram.
___________ This morning, I woke up
Feeling brand new and I jumped up
Feeling my highs, and my lows
In my soul, and my goals
Just to stop smokin, and stop drinkin
And I've been thinkin - I've got my reasons
Just to get by.
Talib Kweli - "Get by" |
|
Powrót do góry
|
|
|
Mastorious
Dołączył: 30 grudnia 2002 Posty: 164
Skąd: Z Krainy Duchów
|
Wysłany: 5 kwietnia 2005 Atak czy Obrona.
|
|
|
Stawianie głównie na atak, kojarzy mi się z niemiecką doktryną podczas IIWŚ "Blitzkrieg" (Błyskawiczna Wojna). Każdy wie jak skończyli. :D
___________ What is worse: Nothing to defend or no one to defend it??
Without warriors there can be no war.
Even the smallest person can change the course of the future.
Szukasz dobrych map i recenzentów?? - http://nowebractwo.w.interia.pl |
|
Powrót do góry
|
|
|
Nagash
Dołączył: 11 października 2004 Posty: 164
Skąd: A z kąd ja mam wiedzieć ??
|
Wysłany: 7 kwietnia 2005 Atak czy Obrona.
|
|
|
Mastorious (cytat): |
Stawianie głównie na atak, kojarzy mi się z niemiecką doktryną podczas IIWŚ "Blitzkrieg" (Błyskawiczna Wojna). Każdy wie jak skończyli. :D |
He he he najpierw trzeba mieć jednostki które strzelają lub maja daleki zasięg bo blitzkrieg`a nie zrobisz takimi hydrami lub golemami ........
___________ Śmierć to dopiero początek życia...... tego drugiego ..... |
|
Powrót do góry
|
|
|
Magmaten
Dołączył: 21 czerwca 2005 Posty: 164
Skąd: Słońce to mój dom
|
Wysłany: 4 lipca 2005 Atak czy Obrona.
|
|
|
Ja staram się oba mieć wyregulowane, np. 5 ataku... to 5 obrony, kapiszi ?
:evil: :twisted: :evil: :twisted: :evil: :twisted: :evil: :twisted: :evil: :twisted: :evil:
___________ As phoenix I will reborn from the ashes |
|
Powrót do góry
|
|
|
Szon
Dołączył: 26 maja 2005 Posty: 164
Skąd: Katowice
|
Wysłany: 5 lipca 2005 Atak czy Obrona.
|
|
|
Do czasu grałem tak że dodawałem pkt po równo obecnie zawsze daje do ataku ile moge.... w magii podobnie wszystkie możliwe pkt ida do Mocy :)
___________ Wzajemna lekka niechęć, dzieląca oba oddziały, tliła się cicho, nie podnosząc głosu. |
|
Powrót do góry
|
|
|
Magmaten
Dołączył: 21 czerwca 2005 Posty: 164
Skąd: Słońce to mój dom
|
Wysłany: 5 lipca 2005 Atak czy Obrona.
|
|
|
Lepiej mieć jednak wyrównane, a nie że masz o wiele więcej ataku niż obrony i odwrotnie :evil: :twisted: :evil: :twisted: :evil: :twisted: :evil: :twisted: :evil:
___________ As phoenix I will reborn from the ashes |
|
Powrót do góry
|
|
|