Imperium Jaskini Behemota
tarcza Witaj na Starym Forum Jaskini Behemota.
Zostało Ono stworzone przez ixcesala z uwagi na problemy z forum Ezboard 10 grudnia 2002. Służyło Jaskiniowcom dzielnie do sierpnia 2005 roku, kiedy to dominium i podwładnych Behemota dotknął Wielki Trek, po którym przez 10 miesięcy Jaskinia nie funkcjonowała.
Wszystkim, którzy przyczynili się do rozwoju Imperium Jaskini Behemota, zarówno poprzez pracę techniczno-graficzną, jak i osobom które współtworzyły klimat - dziękujemy.
Zapraszam do obejrzenia tego swoistego muzeum, które wiąże się ze wspaniałymi wspomnieniami niemałej części Jaskiniowców.
Kasztelan Crazy

Wróć do strony głównej Jaskini Behemota.
Rejestracja (chciałbym klucze)Rejestracja (chciałbym klucze)  

PrzewodnikPrzewodnik      LinksLinkownia     SzukajSzukaj     Śledzone tematyŚledzone tematy     Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości
ProfilProfil     MieszkańcyMieszkańcy     GrupyGrupy     ZalogujZaloguj
Ostatnio odwiedziłeś nas:
Obecny czas to: 2024-12-3 17:37:43
Autor Wiadomość
Dragonis



Dołączył: 8 lutego 2005
Posty: 164
Skąd: Ze smoczego raju, gdzie mięcho jest nieszczęśliwe

Wysłany: 13 lutego 2005     Ukrywanie się i podstępy w Heroesach V. Odpowiedz z cytatem

Wiecie co? Tak sobie wczoraj myślałem, że może dobrze by było, gdyby w nowych herosach można było zastawiać pułapki i potajemnie podbijać miasta... Zobaczymy, czy inni podzielają moją opinię...

ps. Założyłem w ankiecie, że skoro jednostki mogą się ukrywać, to bohaterowie tym bardziej.

pps. Ja stawiam na opcję 4. Bo taki np. Tytan raczej nie schowa się za krzaczkiem...
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Haarald



Dołączył: 23 kwietnia 2003
Posty: 164
Skąd: Ors Imperior

Wysłany: 13 lutego 2005     Ukrywanie się i podstępy w Heroesach V. Odpowiedz z cytatem

Może na początek o zdobywaniu zamków z zaskoczenia/ukrycia:

Potajemnemu zdobywaniu miast mówię zdecydowane nie! Taka możliwość w ręku gracza ludzkiego daje znaczną przewagę nad komputerem, tym samym istnieje zagrożenie zachwiania balansu w grze.

A teraz rozważmy poszczególne opcje:

Opcja 1: Nikt nie powinien się ukrywać:

Nie mam nic przeciwko tej opcji choć jednak wolałbym aby można było coś ukrywać.

Opcja 2: Tylko bohaterowie powinni się ukrywać:

Tutaj zależy od trybu walki herosa jaki będzie wprowadzony.
-> Jeśli czynny to nie chcę powtórki z HoMM-IV gdzie taki heros mógł wykradać artefakty potężnym strażnikom, czy też zdobywać zamki w pojedynkę. (element zdobywania miast przez ukrytego herosa idzie wyeliminować przez wprowadzenie strzelających wież i wyeliminowanie systemu obrony z HoMM-IV oraz pozbawienie go katapulty). Pojedynczy bohater nie powinien mieć możliwości zdobywania zamków w pojedynkę.
-> Jeśli bierny to opcja eliminuje się sama bo taki heros nie może poruszać się bez stworków

Opcja 3: Bohaterowie i kilka jednostek powinno się ukrywać:

Tutaj byłbym za, jednak z zastrzeżeniem, że będą to jednostki 2 najniższych poziomów i ograniczonych liczbowo zależnie od poziomu herosa. Ograniczenie powinno dotyczyć także profesji herosa i musi być ograniczone do szpiegów/zwiadowców, którzy nie posiadają urządzeń oblężniczych, co uniemożliwi zdobywanie miast.

Opcja 4: Bohaterowie i większość jednostek powinna się ukrywać oraz Opcja 5: Wszyscy powinni się ukrywać:

Absolutnie poronione pomysły. Zepsują tylko rozgrywkę. Jakoś nie wyobrażam sobie ukrywania całych armii, co najwyżej ukrywanie prawdziwej liczebności armii ale tu też trzeba ostrożnie.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Aryene



Dołączył: 22 stycznia 2005
Posty: 164
Skąd: tam gdzie diabeł mówi dobranoc...

Wysłany: 13 lutego 2005     Ukrywanie się i podstępy w Heroesach V. Odpowiedz z cytatem

Zagłosowałam na opcję 3. Argumenty: bohaterowie jak najbardziej powienni móc się ukrywać, ale wiekszość jednostek jest nienaturalnych rozmiarów, lub uzbrojona w metalowe zbroje (czyt. hałasliwe). Pomysł z zastawianiem pułapek jest świetny, jednak nie wiem jak można podbić miasto niezauwazonym :)
___________
Najgorzej jest poznać własne bóstwo...
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Dragonis



Dołączył: 8 lutego 2005
Posty: 164
Skąd: Ze smoczego raju, gdzie mięcho jest nieszczęśliwe

Wysłany: 13 lutego 2005     Ukrywanie się i podstępy w Heroesach V. Odpowiedz z cytatem

Już tłumaczę:
Może nie niezauważonym, ale po cichu... Wysłać małą, bezszelestną armię, po cichu wkraść się do zamku, zabić strażników, wpuścić swojego bohatera,
a wróg daleko dziwi się kto mu miasto podbił.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Aryene



Dołączył: 22 stycznia 2005
Posty: 164
Skąd: tam gdzie diabeł mówi dobranoc...

Wysłany: 13 lutego 2005     Ukrywanie się i podstępy w Heroesach V. Odpowiedz z cytatem

Jest to możliwe, ale powinny być ograniczenia dotyczące ilości obrońców miasta. W końcu jeśli bedzie ich zbyt wielu, zorientują się, że coś jest nie tak zanim uda się ich po cichu pozabijać :)
___________
Najgorzej jest poznać własne bóstwo...
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Haarald



Dołączył: 23 kwietnia 2003
Posty: 164
Skąd: Ors Imperior

Wysłany: 13 lutego 2005     Ukrywanie się i podstępy w Heroesach V. Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Już tłumaczę:
Może nie niezauważonym, ale po cichu... Wysłać małą, bezszelestną armię, po cichu wkraść się do zamku, zabić strażników, wpuścić swojego bohatera,
a wróg daleko dziwi się kto mu miasto podbił.


Ale nadal to się kupy nie trzyma. Czy to tak trudno odróżnić grę od rzeczywistości? Niektórych elementów z szeroko rozumianej rzeczywistości nie da się przełożyć na płaszczyznę gry. W niektórych przypadkach jest to bardzo trudne w innych wręcz niemożliwe (tak jest w tym przypadku). Poza tym tym sposobem będziemy mieli przewagę nad AI bo nie sądzę żeby komputer korzystał z mozliwości zdobywania miast z ukrycia.

A wracając do ukrywania to powinny być dostępne specjalne niskopoziomowe jednostki (1 i 2 ewetualnie jakiś 3 poziom) ze zdolnością ukrycie i tylko te można by ukrywać. I to umiejętność „ukrycia” bohatera powinna decydować o tym czy wróg dostrzeże nasze ukryte oddziały.
Zwiad przeciwnika powinien decydować czy widzi nasze oddziały. Jeśli ma zwiad na wyższym poziomie niż my ukrycie to wówczas powinien nas widzieć.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
©2002, 2003, 2004, 2005 Jaskinia Behemota
Template made by Valturman.
Powered by gnomePHP.
Pieczę nad Starym Forum sprawuje Crazy.