Imperium Jaskini Behemota
tarcza Witaj na Starym Forum Jaskini Behemota.
Zostało Ono stworzone przez ixcesala z uwagi na problemy z forum Ezboard 10 grudnia 2002. Służyło Jaskiniowcom dzielnie do sierpnia 2005 roku, kiedy to dominium i podwładnych Behemota dotknął Wielki Trek, po którym przez 10 miesięcy Jaskinia nie funkcjonowała.
Wszystkim, którzy przyczynili się do rozwoju Imperium Jaskini Behemota, zarówno poprzez pracę techniczno-graficzną, jak i osobom które współtworzyły klimat - dziękujemy.
Zapraszam do obejrzenia tego swoistego muzeum, które wiąże się ze wspaniałymi wspomnieniami niemałej części Jaskiniowców.
Kasztelan Crazy

Wróć do strony głównej Jaskini Behemota.
Rejestracja (chciałbym klucze)Rejestracja (chciałbym klucze)  

PrzewodnikPrzewodnik      LinksLinkownia     SzukajSzukaj     Śledzone tematyŚledzone tematy     Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości
ProfilProfil     MieszkańcyMieszkańcy     GrupyGrupy     ZalogujZaloguj
Ostatnio odwiedziłeś nas:
Obecny czas to: 2024-11-21 14:30:20
Autor Wiadomość
Dragonis



Dołączył: 8 lutego 2005
Posty: 164
Skąd: Ze smoczego raju, gdzie mięcho jest nieszczęśliwe

Wysłany: 25 lutego 2005     Bitwy na wielu graczy - Tak, czy nie? Odpowiedz z cytatem

Chciałbym poruszyć temat, który dręczy mnie od dawna, mianowicie, czy wprowadzić bitwy dla kilku graczy to zły pomysł? Dla niektórych to może być odbieganie od dłuuuuuuugiej tradycji, ale jak myślę sobie o bitwie sześciu królestw, aż ślinka cieknie :lol:
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Rytu Mullich



Dołączył: 17 listopada 2004
Posty: 164
Skąd: Z nikąd(to taka kraina)

Wysłany: 25 lutego 2005     Bitwy na wielu graczy - Tak, czy nie? Odpowiedz z cytatem

Dragonis (cytat):
Chciałbym poruszyć temat, który dręczy mnie od dawna, mianowicie, czy wprowadzić bitwy dla kilku graczy to zły pomysł? Dla niektórych to może być odbieganie od dłuuuuuuugiej tradycji, ale jak myślę sobie o bitwie sześciu królestw, aż ślinka cieknie :lol:


Czy możesz sprecyzować swoje pytanie.Bo nie mam pojęcia o co ci chodzi. :D :D

___________
Wałbrzych wita(Piaskowa Góra zaprasza).
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Dragonis



Dołączył: 8 lutego 2005
Posty: 164
Skąd: Ze smoczego raju, gdzie mięcho jest nieszczęśliwe

Wysłany: 25 lutego 2005     Bitwy na wielu graczy - Tak, czy nie? Odpowiedz z cytatem

Że w bitwach mogłoby uczestniczyć wielu graczy na raz.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Aryene



Dołączył: 22 stycznia 2005
Posty: 164
Skąd: tam gdzie diabeł mówi dobranoc...

Wysłany: 25 lutego 2005     Bitwy na wielu graczy - Tak, czy nie? Odpowiedz z cytatem

Jak dla mnie to ciekawa koncepcja i wniosła by nieco realizmu do gry. Wszystko zależy jednak od wykonania, bo nawet najlepszy pomysł da się zepsuć :(
___________
Najgorzej jest poznać własne bóstwo...
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Enialis



Dołączył: 27 marca 2004
Posty: 164
Skąd: Z miejsca, gdzie słońce nie zachodzi...

Wysłany: 25 lutego 2005     Bitwy na wielu graczy - Tak, czy nie? Odpowiedz z cytatem

Hmmm, nie rozumiem tylko jak kciałbyś aby to wyglądało... Jeden bohater podchodzi do drugiego, zaczyna się bitwa, a kiedy dołączą pozostali herosi?
___________
«Where the hell is Koza?»
http://www.knightonlineworld.com/ - Dołącz!
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Mr. Rabbit



Dołączył: 6 stycznia 2004
Posty: 164
Skąd: Imperium Kinugów

Wysłany: 25 lutego 2005     Bitwy na wielu graczy - Tak, czy nie? Odpowiedz z cytatem

Chodzi o rozwiązanie bitwy zastosowane w Age of Wonders zdajsie :), na prawdę bardzo ciekawe. Sprawdzcie tą grę ;).

Walka może być na przykład prowadzona w ten sposób, że nasz sojusznik pomaga nam zdobyć miasto :).

EDIT: Pole bitwy to 9 sąsiadujących ze sobą pól. Na jednym polu może być 8 jednostek w tym bohater. Miasta zajmują właśnie 9 pól. I tak na przykład walka może być 3 wojska przeciwnika na 4 nasze wojska i 2 wojska naszego sojusznika, ale to musi być odpowiednio rozstawione ;).
Mam nadzieję, że nie pokręciłem tej zasady :P.

Zdravim
Mr. Rabbit

___________
Mimo wszystko dzięki Ci Hetmanie :) a mnie i tak możecie powiesić jak Skrytobójce.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Zyrion



Dołączył: 29 stycznia 2005
Posty: 164
Skąd: Siedlce

Wysłany: 25 lutego 2005     Bitwy na wielu graczy - Tak, czy nie? Odpowiedz z cytatem

A jak to w turach rozwiązać?
___________
"...I wyjął swój wspaniały łuk, najlepszą strzałę na cięciwę nałożył. Napiął go, spojrzał się na wroga pogardliwie i strzelił. Trafił... w drzewo."
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Emeszar



Dołączył: 15 lutego 2004
Posty: 164
Skąd: Zabrze

Wysłany: 26 lutego 2005     Bitwy na wielu graczy - Tak, czy nie? Odpowiedz z cytatem

Zyrion (cytat):
A jak to w turach rozwiązać?


No właśnie?? Osobiście uważam, iż im większa liczba graczy w jednej bitwie tym bardziej rzeczywisty (bezturowy) musi byc pojedynek. Przykładowo jeżeli będziemy 4 w kolejce do wykonania ruchu to już możemy nie zdąrzyc go wykonac :D
Pomysł bardzo dobry i ciekawy, ale jak tu zachowac zbilansowanie potyczki?

___________
Ukochani przez Bogów umierają młodo!!
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Mr. Rabbit



Dołączył: 6 stycznia 2004
Posty: 164
Skąd: Imperium Kinugów

Wysłany: 26 lutego 2005     Bitwy na wielu graczy - Tak, czy nie? Odpowiedz z cytatem

Zapraszam do ściągnięcia sobie wersji demo gry Age of Wonders Magia Cienia... gdzieś jest, ale nie pamiętam gdzie :P... chodzi o system gry podobny właśnie jak w tej grze... co ciekawe dodatkowym rozwiązaniem jeżeli chodzi o tury, to jest opcja, że wszyscy gracze wykonują swoją turę w tym samym czasie. Ale w to trzeba zagrać żeby dokładnie zrozumieć ;).

Zdravim
Mr. Rabbit

___________
Mimo wszystko dzięki Ci Hetmanie :) a mnie i tak możecie powiesić jak Skrytobójce.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Haarald



Dołączył: 23 kwietnia 2003
Posty: 164
Skąd: Ors Imperior

Wysłany: 26 lutego 2005     Bitwy na wielu graczy - Tak, czy nie? Odpowiedz z cytatem

Kombinowanie z bitwami bezturowymi to niebezpieczna sprawa. HoMM od zawsze był turówką i to w każdym calu.
Właśnie turowość HoMM i Disciples to jest to czego potrzeba mi do urozmaicenia czasu. Nie można przecież grać non stop w strategie rzeczywiste, taki HoMM sprawia że mogę od nich odpocząć i grać z długofalowym planowaniem strategicznym, a nie cały czas uważać czy coś mnie gdzieś atakuje kiedy ja atakuję w innym miejscu.

A bitwy dla wielu graczy?
Czemu to ma służyć? Bo jesli to tylko jakiś pojedynek to można to przecież zrobić i bez pozostałych elementów: mapy przygody, rozbudowy i ekonomii. Wystarczy wprowadzić specjalną opcję dla wielu graczy, którzy będą toczyć pojedynki na arenach bitewnych poza grą właściwą.

W Age of Wonders nie grałem, ale po raz wtóry próbowałem ją zamówić z netu. I nie udało się, za każdym razem gdy chcę ją kupić nie ma jej w Timsofcie. Musi być rzeczywiście dobra skoro cały czas nakład jest wyczerpany. Najchętniej wziąłbym obie części naraz z wszystkimi dodatkami jakie się ukazały. Może ktoś gdzieś widział w Polsce jakiś megapack?
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Mr. Rabbit



Dołączył: 6 stycznia 2004
Posty: 164
Skąd: Imperium Kinugów

Wysłany: 26 lutego 2005     Bitwy na wielu graczy - Tak, czy nie? Odpowiedz z cytatem

Megapack'a nie widziałem i chyba nie ma takowego. Radzę się rozejrzeć po hipermarketach ;) i na stronie cenegi powinno być :).

Co do tego co napisałem to nie chodziło o grę rzeczywistą. Jest możliwość grania tak jak w HoMM i jest możliwość, że wszyscy wykonują w jednym czasie swoją turę. Są ograniczone ruchy i budowanie i trzeba dać End Turn... Jak wszyscy będą gotowi (nacisną End Turn) to dopiero zaczyna się następny tydzień.

Ale tak jak mówię, w to trzeba zagrać, żeby zobaczyć.

Zdravim
Mr. Rabbit

___________
Mimo wszystko dzięki Ci Hetmanie :) a mnie i tak możecie powiesić jak Skrytobójce.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Zyrion



Dołączył: 29 stycznia 2005
Posty: 164
Skąd: Siedlce

Wysłany: 26 lutego 2005     Bitwy na wielu graczy - Tak, czy nie? Odpowiedz z cytatem

A może bitwa trwająca 1 turę?
___________
"...I wyjął swój wspaniały łuk, najlepszą strzałę na cięciwę nałożył. Napiął go, spojrzał się na wroga pogardliwie i strzelił. Trafił... w drzewo."
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Emeszar



Dołączył: 15 lutego 2004
Posty: 164
Skąd: Zabrze

Wysłany: 26 lutego 2005     Bitwy na wielu graczy - Tak, czy nie? Odpowiedz z cytatem

Mr. Rabbit (cytat):

Co do tego co napisałem to nie chodziło o grę rzeczywistą. Jest możliwość grania tak jak w HoMM i jest możliwość, że wszyscy wykonują w jednym czasie swoją turę. Są ograniczone ruchy i budowanie i trzeba dać End Turn... Jak wszyscy będą gotowi (nacisną End Turn) to dopiero zaczyna się następny tydzień.


Gdzieś już cos takiego widziałem, ale nie mogę sobie przypomniec gdzie. Polegało to na tym, że na polu bitwy każdy gracz wydawał rozkaz jednostce i dopiero kiedy wszyscy skończyli i zaakceptowali swoje posunięcia obywała się akcja równoczesna dla wszystkich graczy, zgodna z wydanymi poleceniami. Następnie gra stawała i wydawało się rozkaz na nowo i tak dalej...

Jeśli miałbym to do czegos porównac do chyba jest to podobne rozwiązanie jakie stosuje się np. w grze Cellmons (karcianka) podczas potyczki

___________
Ukochani przez Bogów umierają młodo!!
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Haav Gyr



Dołączył: 2 lutego 2004
Posty: 164
Skąd: Miasto Maggnar w północej Amarii

Wysłany: 26 lutego 2005     Bitwy na wielu graczy - Tak, czy nie? Odpowiedz z cytatem

Haarald (cytat):

W Age of Wonders nie grałem, ale po raz wtóry próbowałem ją zamówić z netu. I nie udało się, za każdym razem gdy chcę ją kupić nie ma jej w Timsofcie. Musi być rzeczywiście dobra skoro cały czas nakład jest wyczerpany. Najchętniej wziąłbym obie części naraz z wszystkimi dodatkami jakie się ukazały. Może ktoś gdzieś widział w Polsce jakiś megapack?

Taki mały offtopik - szkoda że nie grałeś, a czy chcesz kupić pierwszą część czy drugą? Bo o ile pamiętam obie były dostępne w empikach :wink:

___________
From the beginnin' to end
Losers lose, winners win
This is real, we ain't got to pretend
The cold world that we in
Is full of pressure and pain
I thought it would chane
But its stayin' the same
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Trang Oul



Dołączył: 22 grudnia 2004
Posty: 164
Skąd: Wrocław

Wysłany: 27 lutego 2005     Bitwy na wielu graczy - Tak, czy nie? Odpowiedz z cytatem

Według mnie mogło by to być tak, że jeden heros podchodzi do wroga. Pojawia się okno z pytaniem czy walczyć, czy poczekać na innego gracza. Dajemy na czekanie. Jeżeli będzie teraz tura wroga, do którego podeszliśmy, to może albo walczyć, albo czekać, albo iść dalej (uciec). Jeżeli będzie to tura sojusznika albo innego wroga, to podchodzi do dwóch bohaterów i znowu pojawia się okno z pytaniem. Jak rozpocznie się walka, to gracze atakują po kolei. Ten, kto przyszedł później, atakuje później. Pierwszy zaczyna walkę ten z dwóch pierwszych graczy, kto ma szybsze jednostki (jak w poprzednich częściach Herosów). Armie są ustawione na bokach wielokąta, którego liczba boków jest równa liczbie armii np. trzy armie będą walczyć ustawione w trójkąt. Jeżeli w walce bierze udział kilku bohaterów jednego gracza, są oni traktowani jako jedna duża armia.
___________
Wszyscy rodzą się po to, aby umrzeć i dołączyć do mojej armii nieumarłych.

http://wogofani.fora.pl
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
DruidKot



Dołączył: 16 stycznia 2004
Posty: 164
Skąd: z odległych zakamarków geografii :P

Wysłany: 27 lutego 2005     Bitwy na wielu graczy - Tak, czy nie? Odpowiedz z cytatem

Zdecydowanie nie, skąd się biorą takie pomysły?

Może lepiej w ogóle zrobić grę od nowa, olać to, jakie zasady panowały w poprzednich częściach i zostawić tylko nazwę?

Brr...

Pozdrawiam,
DruidKot

___________
Rychłoż się zejdziem znów?

o ortografii || o łańcuszkach
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Mr. Rabbit



Dołączył: 6 stycznia 2004
Posty: 164
Skąd: Imperium Kinugów

Wysłany: 28 lutego 2005     Bitwy na wielu graczy - Tak, czy nie? Odpowiedz z cytatem

Wedle życzenia DK: po co robić 5 odsłonę? lepiej dodatki do 3 następne...
___________
Mimo wszystko dzięki Ci Hetmanie :) a mnie i tak możecie powiesić jak Skrytobójce.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Elessar



Dołączył: 5 lutego 2004
Posty: 164
Skąd: Z siedziby Gildii

Wysłany: 28 lutego 2005     Bitwy na wielu graczy - Tak, czy nie? Odpowiedz z cytatem

Moim zdaniem bylby to pomysł bardzo interesujacy i swierzy, prawde mowiac, to tez zastanwialem sie swego czasu jak to rozwiazac, niestety wiekszosc z wymyslonych przeze mnie pomyslow jest nieco naciaana i powodowala by spore utrudnienia w grze - a tego wszak nie chcemy. Jesli ktos wpadnie na dobry pomysl (Ale nie tury jednoczesne, plz - -") to czemu by nie?[/ort]
___________
Ashes to ashes, dust to dust
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Haav Gyr



Dołączył: 2 lutego 2004
Posty: 164
Skąd: Miasto Maggnar w północej Amarii

Wysłany: 28 lutego 2005     Bitwy na wielu graczy - Tak, czy nie? Odpowiedz z cytatem

Jeśli cokolwiek da się zrobić, co nie zburzy harmonii gry to zastosowanie walki z Age of Wonders, gdzie pole walki obejmowało wszystkie oddziały znajdujące się w pewnym małym promieniu, od oddziału który wykonuje atak na mapie przygody. Czyli najczęsciej wszystkie odziały będące na sąsiednich polach. Sama walka była normanie na zwykłe tury( w AoW tury były pokoleji dla każdego gracza i oddziału), w herosach o kolejności decyduje szybkość jednostek.
Choć osobiście jestem sceptycznie nastawiony do takich pomysłów i jestem za pojedynkiem 1 na 1.

___________
From the beginnin' to end
Losers lose, winners win
This is real, we ain't got to pretend
The cold world that we in
Is full of pressure and pain
I thought it would chane
But its stayin' the same
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Dragonis



Dołączył: 8 lutego 2005
Posty: 164
Skąd: Ze smoczego raju, gdzie mięcho jest nieszczęśliwe

Wysłany: 28 lutego 2005     Bitwy na wielu graczy - Tak, czy nie? Odpowiedz z cytatem

Albo tak:
Gdy zaatakujemy wroga, to trzeba by poczekać turę, aby przygotować oddziały do bitwy. W tym czasie może przyjść inny heros. Albo jest trzech herosów blisko siebie, jeden rozpoczyna bitwę z drugim, a trzeci się dołącza.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 28 lutego 2005     Bitwy na wielu graczy - Tak, czy nie? Odpowiedz z cytatem

Dragonis (cytat):
Albo tak:
Gdy zaatakujemy wroga, to trzeba by poczekać turę, aby przygotować oddziały do bitwy. W tym czasie może przyjść inny heros. Albo jest trzech herosów blisko siebie, jeden rozpoczyna bitwę z drugim, a trzeci się dołącza.

Tzn. że nasz przeciwnik uprzejmie poczeka, aż dotrze dla nas wsparcie, zamiast przy przewadze nas zaatakować lub uciec kiedy będziemy się przygotowywać do bitwy. Tak to niechcę, absolutnie :? .
Może inaczej; bitwa ograniczona byłaby do pewnej ilość tur ruchu dla jednostek (ruszamy w trakcie bitwy każdą jednostką powiedzmy 10 raz). Jeśli nie rozstrzygniemy bitwy przez ten czas, to będzie ona kontynuowana dnia następnego. Wówczas w trakcie następnej tury/dnia mogłyby dotrzeć posiłki lub sojusznicy, ale jednocześnie strona przegrywająca mogłaby spróbować wycofać się z bitwy (cały szereg możliwości np: poświęcenie jakiejś jednostki by osłaniała odwrót, odpowiednie czary itp.).
Pozdrawiam
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Mr. Rabbit



Dołączył: 6 stycznia 2004
Posty: 164
Skąd: Imperium Kinugów

Wysłany: 28 lutego 2005     Bitwy na wielu graczy - Tak, czy nie? Odpowiedz z cytatem

darsz (cytat):
Jeśli nie rozstrzygniemy bitwy przez ten czas, to będzie ona kontynuowana dnia następnego.

ten fragment mnie się bardzo spodobał. Świetny pomysł :), w końcu bitwy zazwyczaj nie są jednodniowe. Byłby to chyba przełom w grach strategicznych :), bo nie kojarzę gry z taką funkcją :D.

Zdravim
Mr. Rabbit

___________
Mimo wszystko dzięki Ci Hetmanie :) a mnie i tak możecie powiesić jak Skrytobójce.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Dragonis



Dołączył: 8 lutego 2005
Posty: 164
Skąd: Ze smoczego raju, gdzie mięcho jest nieszczęśliwe

Wysłany: 28 lutego 2005     Bitwy na wielu graczy - Tak, czy nie? Odpowiedz z cytatem

darsz (cytat):


Tzn. że nasz przeciwnik uprzejmie poczeka, aż dotrze dla nas wsparcie, zamiast przy przewadze nas zaatakować lub uciec kiedy będziemy się przygotowywać do bitwy. Tak to niechcę, absolutnie :? .

Pozdrawiam


Bo wiesz, nie wydaje mi się, żeby oddział, który iszie sobie spokojnie i natknął się na wroga, zaatakował go od razu...
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Emeszar



Dołączył: 15 lutego 2004
Posty: 164
Skąd: Zabrze

Wysłany: 1 marca 2005     Bitwy na wielu graczy - Tak, czy nie? Odpowiedz z cytatem

Dragonis (cytat):

Bo wiesz, nie wydaje mi się, żeby oddział, który iszie sobie spokojnie i natknął się na wroga, zaatakował go od razu...


A niby dlaczego nie? Jeżeli posiadam przewagę i wiem, że wygram nie ponosząc znacznych strat ( a nawet je ponosząc pod warunkiem, że zapewni mi to strategiczną przewagę w dalszej fazie gry) to nad czym tu się zastanawiac? Jeżeli ja nie zaatakuję to albo przeciwnik zaatakuje mnie albo ucieknie. Chyba, że też będzie czekał :) aż przyjdzie trzeci gracz i..... on też poczeka z nami :)

___________
Ukochani przez Bogów umierają młodo!!
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Gelu



Dołączył: 18 lutego 2005
Posty: 164
Skąd: z AvLee

Wysłany: 26 marca 2005     Bitwy na wielu graczy - Tak, czy nie? Odpowiedz z cytatem

Moim zdaniem Tak, zdecydowanie Tak. Czemu ponieważ traktuję to jako rozrywkę jak mam wolny czas dzwonię do kumpli żeby się podłączyli i gram, gram, gram,gram...
___________
Po śmierci rodziców chodzę w kapturze.|
__________|"""""""""""""""""""""""""""""
Gelu Knight
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
©2002, 2003, 2004, 2005 Jaskinia Behemota
Template made by Valturman.
Powered by gnomePHP.
Pieczę nad Starym Forum sprawuje Crazy.