Imperium Jaskini Behemota
tarcza Witaj na Starym Forum Jaskini Behemota.
Zostało Ono stworzone przez ixcesala z uwagi na problemy z forum Ezboard 10 grudnia 2002. Służyło Jaskiniowcom dzielnie do sierpnia 2005 roku, kiedy to dominium i podwładnych Behemota dotknął Wielki Trek, po którym przez 10 miesięcy Jaskinia nie funkcjonowała.
Wszystkim, którzy przyczynili się do rozwoju Imperium Jaskini Behemota, zarówno poprzez pracę techniczno-graficzną, jak i osobom które współtworzyły klimat - dziękujemy.
Zapraszam do obejrzenia tego swoistego muzeum, które wiąże się ze wspaniałymi wspomnieniami niemałej części Jaskiniowców.
Kasztelan Crazy

Wróć do strony głównej Jaskini Behemota.
Rejestracja (chciałbym klucze)Rejestracja (chciałbym klucze)  

PrzewodnikPrzewodnik      LinksLinkownia     SzukajSzukaj     Śledzone tematyŚledzone tematy     Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości
ProfilProfil     MieszkańcyMieszkańcy     GrupyGrupy     ZalogujZaloguj
Ostatnio odwiedziłeś nas:
Obecny czas to: 2024-11-21 10:54:04
Autor Wiadomość
Emeszar



Dołączył: 15 lutego 2004
Posty: 164
Skąd: Zabrze

Wysłany: 26 lutego 2005     Jednostka z bronią w ręku Odpowiedz z cytatem

Nie wiem czy kwestia ta była gdzieś poruszana (jeżeli tak to sorki), ale chciałbym się dowiedziec co myślicie na temat używania przez jadnostki posiadanych artefaktów?

Co by było gdyby np. jednostka strzelająca mogła użyc artefaktu niwelującego odległośc, a na dodatek pozwalająca oddac dwa strzały? Czy smoka możnaby dozbroic?

Ja byłbym skłonny przychylic się do takiego rozwiązania, ale oczywiście przy pewnych ograniczeniach. Np. używany artefakt musiałby wiązac się z jakąś specjalną umiejętnoscią danej jednostki

___________
Ukochani przez Bogów umierają młodo!!
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Haarald



Dołączył: 23 kwietnia 2003
Posty: 164
Skąd: Ors Imperior

Wysłany: 26 lutego 2005     Jednostka z bronią w ręku Odpowiedz z cytatem

Zdobywanie umiejętności i doświadczenie przez jednostki byłoby według mnie bardzo ciekawym rozwiązaniem, uzywanie artefaktów to już za daleko.

Samo zdobywanie doświadczenia jest już ciekawym pomysłem i co ważne wykonalnym. Doświadczenie jednak musi za sobą pociągać istnienie umiejętności dla jednostek: wspólnych dla wszystkich (zwiększenie szybkości, zwiększenie zasięgu, lepsza obrona lub atak) i cech charakterystycznych dla stworzeń danego typu (więcej many, większa efektywność skamieniania, lepsza tarcza ognia)

Używanie przedmiotów przez jednostki ma jak najbardziej uzasadniony sens w grze Disciples-III. Prawdę mówiąc tam mi tego bardzo brakowało.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Zyrion



Dołączył: 29 stycznia 2005
Posty: 164
Skąd: Siedlce

Wysłany: 26 lutego 2005     Jednostka z bronią w ręku Odpowiedz z cytatem

Trzeba by zrobić jakieś wymagania, tj. określona ilość doświadczenia lub poziom jednostki.
___________
"...I wyjął swój wspaniały łuk, najlepszą strzałę na cięciwę nałożył. Napiął go, spojrzał się na wroga pogardliwie i strzelił. Trafił... w drzewo."
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Emeszar



Dołączył: 15 lutego 2004
Posty: 164
Skąd: Zabrze

Wysłany: 26 lutego 2005     Jednostka z bronią w ręku Odpowiedz z cytatem

Haarald (cytat):
Zdobywanie umiejętności i doświadczenie przez jednostki byłoby według mnie bardzo ciekawym rozwiązaniem, uzywanie artefaktów to już za daleko.


Co w takim razie zrobic z nadmiarem artefaktów?? Bardzo często grając na większej mapce dochodzę do momentu, w którym bohater posiada tyle artefaktów, że nie wiadomo gdzie je upychac. Mozliwosc oddania ich w uzytkowanie jednostkom rozwiązałoby byc może problem ich "zagospodarowania". Jak już jednak wspomniałem byłoby to uzależnione od samej jednostki (przecież nie zrobię łucznika z hydry) i jej cech (np. ifryt mógłby tylko używac artefaktów związnych z ogniem).

Co się zas tyczy doświadczenia dla jednostek to bardzo popieram takie rozwiązanie. Jak jednak dzielic doświadzczenie? Czy w taki sam sposób jak przy dwóch bohaterach (czyli przez podział), a może mielibyśmy wybór której jednostce chcemy je przydzielic?

___________
Ukochani przez Bogów umierają młodo!!
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Zyrion



Dołączył: 29 stycznia 2005
Posty: 164
Skąd: Siedlce

Wysłany: 26 lutego 2005     Jednostka z bronią w ręku Odpowiedz z cytatem

Każda jednostka zdobywa doświadczenie równe 30% tego, co zdobył bochater + tyle, ile HP odebrała innym jednostkom podczas bitwy.
___________
"...I wyjął swój wspaniały łuk, najlepszą strzałę na cięciwę nałożył. Napiął go, spojrzał się na wroga pogardliwie i strzelił. Trafił... w drzewo."
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Haarald



Dołączył: 23 kwietnia 2003
Posty: 164
Skąd: Ors Imperior

Wysłany: 26 lutego 2005     Jednostka z bronią w ręku Odpowiedz z cytatem

Cóż nie wszystko da się udoskonalić. Mnie tam nadmiar artefaktów nigdy nie przeszkadzał.... inaczej ma się sprawa ze zwojami (HoMM-IV) które powinny trafiać do specjalnej księgi.

Artefakt zawsze można sprzedać albo zamienić na doświadczenie.... można również mozliwość zakupu jednostek za nie. Kupując jednostki za artefakt dostaniemy ich więcej niż mielibysmy sprzedać artefakt za złoto i dopiero kupić za nie jednostki.

Poza tym w części trzeciej nie było takiego zatrzęsienia artefaktów jak w części IV, gdzie mozna było kilka razy w ciągu gry łupić te same skarbce i dostawać nagrody w postaci artefaktów. Ale tam mieliśmy nieograniczoną liczbę bohaterów tak więc zawsze znalazła się postać na przedmiot.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Haav Gyr



Dołączył: 2 lutego 2004
Posty: 164
Skąd: Miasto Maggnar w północej Amarii

Wysłany: 26 lutego 2005     Jednostka z bronią w ręku Odpowiedz z cytatem

Moim zdaniem, jednostki nie powinny posiadać takich zdolności, najwyżej powinny posiadać zdolność przenoszenia artefaktów. Ewentualnie można by stworzyć jakieś specjalne artefakty, np: jednorazowego użytku, lub też działanie artefaktu powinno być zmniejszone, każda jednostka może używać tylko jednego artefaktu, mogłyby też powstać artefakty które działają tylko na określony rodzaj jednostki.

To wszystko po to aby nie powstało coś przeciwnego do H4, czyli aby bohaterowie byli potrzebni, bo gdyby brak ograniczeń odnośnie artefaktów, zdobywane doświadczenie itp. to bohaterowie mogli by stać się nie potrzebni.

___________
From the beginnin' to end
Losers lose, winners win
This is real, we ain't got to pretend
The cold world that we in
Is full of pressure and pain
I thought it would chane
But its stayin' the same
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Emeszar



Dołączył: 15 lutego 2004
Posty: 164
Skąd: Zabrze

Wysłany: 27 lutego 2005     Jednostka z bronią w ręku Odpowiedz z cytatem

Haav Gyr (cytat):

To wszystko po to aby nie powstało coś przeciwnego do H4, czyli aby bohaterowie byli potrzebni, bo gdyby brak ograniczeń odnośnie artefaktów, zdobywane doświadczenie itp. to bohaterowie mogli by stać się nie potrzebni.


No tak tylko, że już w IV rola bohatera wg. mnie jest poniekąd ograniczona. Od kiedy jednostki mogą poruszać się same istnieje teortyczna możliwiść stworzenia dużej armii bez bohatera. Przykładowo dysponując wampirami w ilości ponad 10 większość bitew na planszy można wygrać nie włączając bohatera do akcji ( nie wspomnę już o dżinach, które dzięki czarom spokojnie mogą zastąpić maga)

Może tak jak proponujesz artefakty powinny być jednorazowe, albo istniałoby ograniczenie co do ilości ich rozdysponowania na jednostki tzn. możemy przeznaczyć na jednostki tylko 3 artefakty i tylko od nas zależy jak je rozłożymy.

Jeżeli jednak nie wprowadzać rozwiązania artefaków dla jednostek to może pozwolić im na używanie flakoników z miksturami, tak aby np. mogły leczyć zadane im obrażenia.

___________
Ukochani przez Bogów umierają młodo!!
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
ASX76



Dołączył: 27 listopada 2003
Posty: 164
Skąd: Białystok

Wysłany: 27 lutego 2005     Jednostka z bronią w ręku Odpowiedz z cytatem

Haarald (cytat):
(...)

Używanie przedmiotów przez jednostki ma jak najbardziej uzasadniony sens w grze Disciples-III. (...)


Do tej pory ukazały się tylko dwie części "Disciples" + dodatki. Trzeciej jeszcze nie ma i nie wiadomo czy wogóle będzie biorąc pod uwagę duże problemy finansowe Strategy First. :cry:
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
©2002, 2003, 2004, 2005 Jaskinia Behemota
Template made by Valturman.
Powered by gnomePHP.
Pieczę nad Starym Forum sprawuje Crazy.