Autor |
Wiadomość |
MiB
Dołączył: 21 grudnia 2002 Posty: 164
Skąd: Kęty
|
Wysłany: 15 czerwca 2005 Wywiad z MuadDibem - Propozycje Pytań
|
|
|
Planujemy przeprowadzenie wywiadu z MuadDibem.
Do każdego wywiadu potrzeba oczywiście pytań
i w tej sprawie postanowiliśmy zapytać Was o zdanie.
Jeśli ktoś ma jakieś pomysły - proszę pisać.
Każdy pisze w jednym poście [ edytujemy go ].
Pytania mogą - a wręcz powinny - się powtarzać,
aby dzięki temu wyłowić te najbardziej Was nurtujące.
Jednocześnie liczymy na Waszą kreatywność - nie warto powtarzać pytania:
"Jakie zamkie będą występować w grze", bo AFAIK Fabrycy się zaparł i o tym nic nie mówi.
Zadawajcie więc pytania, na które jest pewna szansa, że uzyskamy odpowiedź.
W odpowiednim momencie wyłonimy te kilka pytań, które podeślemy do MuadDiba,
oczywiście informując Was o tym, jakie pytania podesłaliśmy.
Proszę o nie urządzanie z tego tematu wielkiego OFFa.
Proszę ponadto, aby nie urządzać tutaj żadnych polemik,
ot piszczie jedynie same pytania.
Zdravim
MiB
___________ "Imagine there's no heaven,
It's easy if you try." |
|
Powrót do góry
|
|
|
Haarald
Dołączył: 23 kwietnia 2003 Posty: 164
Skąd: Ors Imperior
|
Wysłany: 15 czerwca 2005 Wywiad z MuadDibem - Propozycje Pytań
|
|
|
To ja zadam pierwsze:
1)
Czy w kolejnych dodatkach (które jak mniemam pojawią się na pewno) zobaczymy kolejne miasta?
2)
Czy podczas bitwy jeśli będzie wystepował jeden typ wrogiej jednostki będzie się ona dzieliła na tę samą liczbę slotów bez względu na liczebność naszej armii (ilość zagospodarowanych slotów) [W HoMM-IV skupianie się jednostek w jedną zwartą grupę powodowało że pojedynczy bohater władający magią dawał sobie znacznie lepiej radę niż miałby zagospodarować sloty własnymi jednostkami]........
albo żeby było prościej.... jak będą dzieliły się jednostki neutralne podczas ataku gracza, który nie zagospodarował wszystkich slotów:
- czy bedą skupiać się w mniejszej liczbie slotów (większe liczebnie)
- czy raczej będzie obowiązywał taki sam podział niezależnie od liczby zagospodarowanych slotów na jednostki gracza?
Ten element ma kapitalne znaczenie dla rozgrywki ponieważ zdecyduje o tym, czy balans walki będzie bardziej wyważony czy też nie.
Kolejne pytania: (aktualizacja 19-06-2005)
1. Ile będzie zaklęć w grze (więcej, czy mniej niż w poprzednich częściach)?
2. Czy jednostki bedą mogły czarować w sposób kontrolowany (wzorem HoMM-IV) czy niekontrolowany (wzorem HoMM-III)?
3. Czy skuteczność (ewentualnie długość trwania) czarów wspomagających bądź szkodzących będzie zależna od liczby jednostek dane zaklęcie rzucających?
4. Czy obiekty typu skarbiec będą odnawialne?
5. Czy w zamkach wzorem WOG-a pojawią się dowódcy i wieżyczki zdobywające doświadczenie?
6. W jaki sposób zostaną wykorzystane katapulty: Jak w HoMM-III - jako machiny oblężnicze do burzenia murów, czy jak w HoMM-IV jako jednostki miotające w przeciwników?
7. Czy w przypadku niektórych jednostek dystansowych będzie możliwość dwojakiego ataku dystansowego: obszarowego i skumulowanego?
8. Czy będzie wprowadzona opcja odbudowy umocnień po każdorazowej walce o miasto?
9. Czy zostanie przywrócona mapa świata?
10. Ile przeciętnie bedzie można wybudować struktur (wszelkich obiektów) w miastach?
11. Co z targiem? Czy handel będzie wymagał budowy tego obiektu wzorem HoMM-III czy raczej będzie on wbudowany w strukturę gry (wzorem HoMM-IV)?
12. Czy zostanie wprowadzona opcja zasięgu ostrzału w przypadku jednostek dystansowych?
13. Czy pozostaną kary do punktów ruchu w przypadku poruszania się jednostek przez tzw. trudny teren?
14. Czy teren morski zostanie urozmaicony i wzbogacony o nowe elementy?
15. Ile będzie poziomów umiejętności drugorzędnych?
16. Czy będą specjalizacje bohaterów w danej dzidzinie (wzorem HoMM-III), tak, że każdy będzie bardziej niepowtarzalny? Czy rozważana jest możliwość rozwinięcia rozwijania specjalizacji?
17. Co z klasami bohaterów? Czy będą stałe i niezmienne dla każdego zamku (jak w HoMM-III)? Czy też będzie można je rozwijać w dowolny sposób (jak w HoMM-IV)? Jesli będzie można rozwijać to czy da się je w pełni kontrolować (wybór)?
18. Ilu będzie można mieć w armiach bohaterów?
------------------------------------------------------
Ja może jeszcze jedno pytanie:
Jak bardzo jest kładziony nacisk na sztuczną inteligencję? Czy przeciwnik komputerowy będzie bardziej nieobliczalny?
Pytanie warto doprecyzować...
Haaraldzie połączyłem trzy posty ... jest w zasadach topicu żeby pisać wszystko w jednym miejscu --- Val Gaav
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Mr. Rabbit
Dołączył: 6 stycznia 2004 Posty: 164
Skąd: Imperium Kinugów
|
Wysłany: 15 czerwca 2005 Wywiad z MuadDibem - Propozycje Pytań
|
|
|
Ile będzie kampani? W pewnym sensie dzięki temu będzie można wyłowić ile będzie miast ;) ;
Czy HoMM V będzie ostatnią częścią? Może dowiemy się czy coś planują na przyszłość ;) ;
Kiedy ukaże się pierwsze oficjalne demo? To chyba zależy od czasu kiedy ankieta będzie wysłana;
Na razie tyle.
___________ Mimo wszystko dzięki Ci Hetmanie :) a mnie i tak możecie powiesić jak Skrytobójce. |
|
Powrót do góry
|
|
|
mah
Dołączył: 29 października 2002 Posty: 164
Skąd: Między Górze
|
Wysłany: 15 czerwca 2005 Wywiad z MuadDibem - Propozycje Pytań
|
|
|
Ja także mam pytanka:
1. Czy do gry dołączony zostanie sountrack z niej??
2. Ile płyt będzie zajmowała gra??
3. Czy ukaże się demo grywalne??
4. W jakim czasie ukaże się wersja polska i czy się wogóle ukaze??
___________
Imię twe – Patriota,
Kto nie zna korzeni, ten nie zrozumie
W sercu ogień nie zgasł,
Kto nie z nami, ten przeciw nam !
АРИЯ - Патриот |
|
Powrót do góry
|
|
|
Evander
Dołączył: 11 sierpnia 2004 Posty: 164
Skąd: "Z różnych miejsc"
|
Wysłany: 15 czerwca 2005 Wywiad z MuadDibem - Propozycje Pytań
|
|
|
1. Kto robił muzykę i czy będzie chociaż w połowie tak dobra jak w części 3?
2. Jakich rozmiarów będzie największa dostępna mapa w porównaniu do części 3 (mniejsza/większa)
3. Czy edytor map będzie obsługiwał zaawansowane eventy (typu nawet zmiany wyglądu planszy jak to było w części 4)
4. Jak łatwa do zmodowania będzie gra?
5. Czy pozostanie system łączenia pomniejszych artefaktów w większe, i czy modderzy będą mogli tworzyć własne kombinacje?
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Anonymous
Dołączył: nigdy Posty: 164
Skąd:
|
Wysłany: 15 czerwca 2005 Wywiad z MuadDibem - Propozycje Pytań
|
|
|
1. Czy w walce będzie miało znaczenia to, z której strony zaatakujemy jednostkę przeciwnika?
2. Ile będzie kampanii i scenariuszy na kampanię?
3.Kiedy demo?
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Dragonis
Dołączył: 8 lutego 2005 Posty: 164
Skąd: Ze smoczego raju, gdzie mięcho jest nieszczęśliwe
|
Wysłany: 16 czerwca 2005 Wywiad z MuadDibem - Propozycje Pytań
|
|
|
1. Czy pozostaną (oby!) jednostki neutralne?
2. Czy dodatki dodadzą jakieś zamki?
3. Będą jakieś dodatkowe machiny oblężnicze?
4. Jaką część dodychczasowych Heroesów będzie najbardziej przypominać piątka?
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Emeszar
Dołączył: 15 lutego 2004 Posty: 164
Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 16 czerwca 2005 Wywiad z MuadDibem - Propozycje Pytań
|
|
|
Ile patchy przewidujecie wydac po oficjalnej premierze? :D
___________ Ukochani przez Bogów umierają młodo!! |
|
Powrót do góry
|
|
|
Anonymous
Dołączył: nigdy Posty: 164
Skąd:
|
Wysłany: 16 czerwca 2005 Wywiad z MuadDibem - Propozycje Pytań
|
|
|
1.kiedy demo
2.ile czarów/poziomów czarów
3.ile jednostek w grze[wszystkich bez ulepszeń]
4.ile skili i abilitis na bohatera
5.rozmiar pola bitwy (i od czego bedzie zalezal jesli beda różne)
6.ile budynków w mieście
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Anonymous
Dołączył: nigdy Posty: 164
Skąd:
|
Wysłany: 16 czerwca 2005 Wywiad z MuadDibem - Propozycje Pytań
|
|
|
1. Czy fabuła H5 będzie się rozgrywała tylko w Nowym Świecie, czy wrócimy też do Starego?
2. Czy bohaterowie będą brali aktywny udział w walce tak jak w HoMM4?
3. Czy edytor map będzie obsługiwał zaawansowane eventy? (np. Zmiana właściciela armii, usuwanie/dodawanie obiektów na mapie)
4. Ile będzie poziomów jednostek?
5. Kiedy mniej więcej ukaże się demo?
6. Czy miasta będą posiadały własne szkoły(rodzaje) magii tak jak w HoMM4, czy też będą one wspólne dla wszystkich (HoMM 1-3)
:?:
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Anonymous
Dołączył: nigdy Posty: 164
Skąd:
|
Wysłany: 16 czerwca 2005 Wywiad z MuadDibem - Propozycje Pytań
|
|
|
Kiedy ukaże się demo?
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Anonymous
Dołączył: nigdy Posty: 164
Skąd:
|
Wysłany: 16 czerwca 2005 Wywiad z MuadDibem - Propozycje Pytań
|
|
|
Ile bedzie dokladnie miast i jakie to beda??
Ile jednostek w budynku??
Czy bedzie wybieranie jednostek(tak jak w HOMM IV)??
Jakie beda umiejetnosci??
Czy beda duze wymagania gry??
Czy gra bedzie miala EAX??
Czy kazdy bohater bedzie specjalizowal sie czyms innym??
Ile bedzie broni do kupienia w gildii??
Jakie beda jednostki w poszczegolnych miastach i ile beda mialy ulepszen??
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Szon
Dołączył: 26 maja 2005 Posty: 164
Skąd: Katowice
|
Wysłany: 16 czerwca 2005 Wywiad z MuadDibem - Propozycje Pytań
|
|
|
1. Czy termin początek 2006 roku co do wydania pełnej wersji gry zstanie utrzymany czy jednak będziemy się musieli iczyć z opóźnieniem... inaczej mówiąc czy istnieje realna szansa na nie dochowanie terminu czy wszystkie prace nad gra idą zgodnie z planem??
2. Jak bardzo aktualne sa screeny które mamy okazje oglądac obecnie na oficjalnej stronie UbiSoftu ?? mówiąc prościej.. czy gra ewoluowała lub ewoluuje i czy zasły jakieś mniejsze lub większe zmiany w stosunku do tego co oficjalnie widzimy??
3. Takie pytanie: Jesli miałby pan porównać Homm5 do każdej z poprzednich częsci to która z nich miała by z Homm5 najwięcej wspólnego oraz które cechy wyraźnie będą inne w porównianu do poprzednich części homm?? nie liczac grafiki która wiadomo jest obecnie 3D
4. Jak wielce prawdopodobne są opinie co do tego ze bohater nie będzie uczestniczył w walce...!! Jeśli opinie są słuszne to czy istnieje możliwośc "zopcjonowana" tego dla indywidualnych potrzeb graczy... czyli czy jest szansa że bedzie mozliwośc gry z bohaterem uczestniczacym w walce i - jeśli zmienimy opcje - nie uczestniczącym w walce??
5. Podstawowe pytania w jednym... czy ilośc zamków, ich rodzaj, ilośc jednostek w zamku, rodzaje czarów ich róznorodnośc i podział na "szkoły" itp.... czy odpowiedź na które kolwiek z tych pytań jest możliwe czy nie będziemy mieli sposobności dowiedzieć się nic dopóki nie zostanie przedstawiona oficjalna prezentacja gry??
6. Demo: kiedy... ile w nim zobczymy... czy zostanie wydane jeszcze przed koncem sierpnia??
7. Czy Anioł nadal będzie silniejszy od Diabła??
___________ Wzajemna lekka niechęć, dzieląca oba oddziały, tliła się cicho, nie podnosząc głosu. |
|
Powrót do góry
|
|
|
MiB
Dołączył: 21 grudnia 2002 Posty: 164
Skąd: Kęty
|
Wysłany: 18 czerwca 2005 Wywiad z MuadDibem - Propozycje Pytań
|
|
|
1. Czy będzie możliwość prowadzenia rozgrywek sieciowych na dedykowanych serwerach?
2. Czy ew. dedykowane serwery będą mogły być udostępnione jedynie przez UbiSoft,
czy będzie też możliwość udostępnienia takowych przez niezależne serwisy [ IJB? ]
[ dla zainteresowanych: http://imperium.heroes.net.pl/viewtopic.php?t=1491 ;) ]
Zdravim
MiB
___________ "Imagine there's no heaven,
It's easy if you try." |
|
Powrót do góry
|
|
|
Anonymous
Dołączył: nigdy Posty: 164
Skąd:
|
Wysłany: 18 czerwca 2005 Wywiad z MuadDibem - Propozycje Pytań
|
|
|
1) Na jakiej zasadzie będzie działała moc zaklęć ??
2) Czy nastąpi powrót do skili z h3 tzn. czy będzie dalej atak, obrona, wiedza, i moc czy też w grze znajdzie sie inne rozwiązanie
3) Czy bohater, który zginie będzie możliwy do wskrzeszenia tak jak w H4 ??
4) Kto będzie autorem muzyki ??
5) Kiedy pojawi się demo??
6) Na screnach i flimach o grze widać, że bohater inferno pozostawia wypalony ślad na mapie przygody, czy nie będzei to ułatwieniem dla innych zamków, które w ten sposób będą wiedziały gdzie poszedł wrogi heros ???
7) Czy w grze pojawią sie skrypty podobne do tych w H4, np.: jeżeli pokonamy jakąs jednostkę w innym miejscu na mapie znika drzewo, dzięki czemu mozliwe jest przejście dalej??
8) Czy w grze pojawią się bohaterowie z poprzednich częśći ???
9) Czy pojawią sie nowe czary ???
10) Co z czarami takimi jak Town Portal i Dissmension Door , Water Walk i Fly. Czy będa dostępne??
11) Czy w grze pojawią sie machiny oblężnicze jako osobne do nabycia czy jako jednostki neutralne lub do rekrutowania w zamakch ??? Jeżeli się pojawią to jakie to będą machiny ??
12) Czy wieże zamkowe będą w grze ?? Jeżeli tak to ile ich będzie oraz czy bedą działały na
zasadzie jak w h3 czy tak jak w h4, że będzie mozna na nich umiescic dowolną jednostkę ???
13) Ile będzie rodzajów żywiołaków, o ile wogle będą??
14) Jak będzie wyglądała walka na statkach, tzn czy będzie sie ona odbywała na takiej zasadzie jak w h3, ze będa dwie kładki dla jednostek chodzącyh czy bedzie sie odbywała tak jak w h4 ???
15) Czy będzie możliwe łączenie artefaktów tak jak w H3SoD aby otrzymać potęzniejszy ???
16) Czy pojawią się nowe surowce ??
17) Czy pojawią sie w grze elementy RPG ??
18) Czy nie posiadanie miasta oznacza wykluczenia nas z rozgrywki po 7 dniach ??
19) Na jakiej zasadzie będzei sie odbywało oblężenie ???
20) Czy jednostki będą mogły używać artefaktów ???
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Val Gaav
Dołączył: 18 listopada 2004 Posty: 164
Skąd: Z jednego z czterech światów stworzonych przez... : "Lord of the Nightmares"
|
Wysłany: 19 czerwca 2005 Wywiad z MuadDibem - Propozycje Pytań
|
|
|
A ja pójdę na łatwiznę :) Z pytań już napisanych wybiore te 4 najciekawsze :
1). Czy będzie możliwość prowadzenia rozgrywek sieciowych na dedykowanych serwerach?
2). Czy ew. dedykowane serwery będą mogły być udostępnione jedynie przez UbiSoft,
czy będzie też możliwość udostępnienia takowych przez niezależne serwisy [ IJB? ]
3) Co z czarami takimi jak Town Portal i Dimension Door , Water Walk i Fly. Czy będa dostępne?? jeżeli tak to czy zostaną w jakikolwiek sposób ograniczone w porównaniu do h3?
4) Na kiedy jest planowane wypuszczenie publicznego demo ()?
I jeszcze nowe pytanka :
5) H3 jak i h4 były dość bardzo nie zbalansowane w wielu miejscach ... Jak duży nacisk będzie położony na wyrównanie szans w rozgrywkach hot seat i online w h5 ?
6) Czy ewentualny dodatek do gry zmieniałby np statystyki z orginalnej gry celem zmiany "błędów" w balansie ? Przykładowo 3do nie usuneło z gry Dimension door w dodatkach mimo iż powinno to zostać zrobione ...
___________ Darkness beyound blackest pitch, deeper then the deepest night
King of darkness, who shines like gold upon the Sea of Chaos.
I call myself upon thee! Swear myself to thee !
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Vinius
Dołączył: 12 czerwca 2004 Posty: 164
Skąd: Miasteczko niedaleko zamku króla Maximusa...(Hunterville)
|
Wysłany: 19 czerwca 2005 Wywiad z MuadDibem - Propozycje Pytań
|
|
|
Moje pytania:
1. CZy po wybudowaniu jednej jednostki w zamku wykluczy się wybudowanie drugiej? (tak jak w h4)
2. czy jednostki neutralne będa nas gonic po mapie przygody?
3. czy podczas walki spotkamy dowódców?(wog)
4. czy uwzględniliście dużo pomysłó fanów?
---- Sklejony by MiB [ prosiłem o edytowanie postów ] ----
5. Czy H5 będzie "powrotem do korzeni"? Nie chodzi mi o grafikę, tylko klimat, którego H4 nie miało tak wiele...
6. Czy zamiast garnizonować bohatera na czas obrony zamku, będziemy mogli zbudować kwatery weteranów, jak w H2?
7. Czy jednostki będa miały ulepszenia? Jeśli tak, to czy wszystkie?
8. Czy JVC przyłozył dłoń do pracy nad H5?
No już dobra, zapomniało mi się ;)
___________ Ku chwale Imperium!
O von sikus II
vel Vinius |
|
Powrót do góry
|
|
|
Anonymous
Dołączył: nigdy Posty: 164
Skąd:
|
Wysłany: 19 czerwca 2005 Wywiad z MuadDibem - Propozycje Pytań
|
|
|
1. Ile będzie poziomów jednostek w zamkach?
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Sandro
Dołączył: 15 października 2002 Posty: 164
Skąd: kaLISZ
|
Wysłany: 19 czerwca 2005 Wywiad z MuadDibem - Propozycje Pytań
|
|
|
Czy wampiry pojawią się w grze, i czy ich zdolności ulegną osłabieniu w stosunku do H4?
___________ I.Am. |
|
Powrót do góry
|
|
|
Vilentretenmerth
Dołączył: 22 maja 2005 Posty: 164
Skąd: Ksiezycowa Knieja
|
Wysłany: 22 czerwca 2005 Wywiad z MuadDibem - Propozycje Pytań
|
|
|
Niewiem czy takiej juz bylo jezeli tak to delete please
- Czemu grafika w HOMM5 jest bajkowa (mangowa czy jak to sie tam zwie)
co jest powodem podjecia takiej decyzji?
Regards
Vilentretenmerth
scalenie ----- Val Gaav ---- Jest w zasadach napisane "jeden post"
Czy w kolejnych dodatkach bedzie mozliwosc zmiany trybu rozgrywki na HBRTS (Heroes Based Real Time Strategy) ?
Regards
Vilentretenmerth
___________ I am Vilentretenmerth, I doubt your fleshy tongue could possibly pronounce such a noble name! |
|
Powrót do góry
|
|
|
Goku
Dołączył: 20 czerwca 2005 Posty: 164
Skąd:
|
Wysłany: 22 czerwca 2005 Wywiad z MuadDibem - Propozycje Pytań
|
|
|
1.Ile będzie poziomów jednostek?
2.Czy pojawią się nowe rodzaje smoków?(kampania ponoć jest w jakimś stopni z nimi związana)
3.Czy będą upgrejdy jednostek?
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Anonymous
Dołączył: nigdy Posty: 164
Skąd:
|
Wysłany: 25 czerwca 2005 Wywiad z MuadDibem - Propozycje Pytań
|
|
|
Jakie beda rodzaje zamkow i czy beda mieszane rasy w zamkach (jak w naturze - byly elfy i krasnoludy) ?
Ile bedzie rodzajow magii (szkol) ?
Ile bedzie bohaterow i czy wogole i jak bedzie mozna ich rozwijac ?
A co najwazniejsze : CO ZMIENI SIE W KLIMACIE ???? , bo z tego co widze po screnach to duuuuuuuuuzo :( ;/
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Anonymous
Dołączył: nigdy Posty: 164
Skąd:
|
Wysłany: 30 czerwca 2005 Wywiad z MuadDibem - Propozycje Pytań
|
|
|
ja kontynuujac pytanie Haaralda.czy komp bedzie miał mozliwośc uczenia się na błędach.
Tzn. dla przykłady po przegraneym scenariuszu dana nacja nie będzie powielał tego samego algorytmu rozwoju miasta wyboru jednostek etc.bedize się niejako uczył gry...
To by było coś.. czy jest to mozliwe chyba tak w stymulacjach szachowych i innych już takie rozwiazania w tworzeniu sztucznej inteligencji kompa sa tworzone..uff ale się rozmarzyłem...
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Anonymous
Dołączył: nigdy Posty: 164
Skąd:
|
Wysłany: 1 lipca 2005 Wywiad z MuadDibem - Propozycje Pytań
|
|
|
Na ile procent firma UBI ocenia swoja ciezka prace nad gra??
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Galadin
Dołączył: 12 kwietnia 2005 Posty: 164
Skąd: ze Śródziemia
|
Wysłany: 2 lipca 2005 Wywiad z MuadDibem - Propozycje Pytań
|
|
|
Czy będą organizowane oficjalne turnieje i mistrzostwa w HoM&M V ??
-----scalenie ----- Val Gaav ----Jeden post w topiq proszę o edytowanie postów
Czy nowy świat będzie tylko opisany w grze, czy ktoś pisze lub napisze np. książkę opisującą jakieś ważniejsze wydarzenia? (lol, o czym ja tu marze...?)
___________ |
|
Powrót do góry
|
|
|