Autor |
Wiadomość |
Val Gaav
Dołączył: 18 listopada 2004 Posty: 164
Skąd: Z jednego z czterech światów stworzonych przez... : "Lord of the Nightmares"
|
Wysłany: 25 czerwca 2005 Nowy projekt ... Mod balansujący rozgrywki w HoMM3
|
|
|
Tutaj udostępniam aktualną wersję MODa :
POBIERZ : BALANCE MOD BETA 2
Na wstępie ZASADY TEGO TOPICU :
:arrow: Zależy mi głownie na wypowiedziach osób grających online lub też hot seat ... ważne że z żywym przeciwnikiem ...
:arrow: Prosiłbym o nie wypowiadanie się , że taki patch nie jest potrzebny ... Interesują mnie zastrzeżenia co do zmian ... oraz opinie co jeszcze trzeba by zmienić
:arrow: Jeżeli uważacie , że jakiś element trza by zmienić to proszę o argumentację (chociaż krótką) dlaczego tak sądzicie ...
A teraz o co mi właściwie chodzi ? Moim celem jest stworznie małego moda , który nie bedzie dodawał żadnych nowych elementów a jedynie wyrówna szanse w grze pomiędzy 2 ludzi . Mod bedzie działać pod heros 3 SoD (i być może również z wcześniejszymi wersjami) . Postaram się również by mod działał też z WoG ...
A teraz co już zrobiłem :
ZAMKI
Zmiany w Necro i Conflux gdyż te zamki mają wyraźną przewagę nad innymi
:arrow: Necropolis
Szkielet : 3 hp | 3 attack | 3 defense | 1-2 damage |
Szkielet Wojownik : 3 hp | 4 attack | 4 defense | 1-2 damage |
Ghoust Dragon : 250hp | reszta nie zmieniona
Ponadto skeleton transformer i necromancy amplifier kosztują też surowce oprócz kasy ... amplifier 5 mercury a transformer 10 ore .....
:arrow: Conflux
Pixie : 4 hp | 6 speed | przyrost zmniejszony do 15 na tydzień (bez zamku)
Sprite : 4 hp | 7 speed | przyrost zmniejszony do 15 na tydzień (bez zamku)
Enargy elemental : 6-8 damage |
Magma elemental : przyrost zwiększony do 5 na tydzień (bez zamku)
firebird : przyrost zmniejszony do 1 na tydzień (bez zamku)
pheonix : 250 hp | przyrost zmniejszony do 1 na tydzień (bez zamku)
Zmiany w Fortress i Inferno (te zamki są troszkę słabsze od pozostałych zostają więc nieco wzmocnione):
:arrow: Fortress
Wywern Monarch : 90 hp |
Chaos Hydra : 300 hp | koszt 3000 zlota i 1 sulfur
:arrow: Inferno
Cerbery : przyrost zwiększony do 7 na tydzień (bez zamku)
Archdevils : 250 hp | koszt 4000 zlota i 2 mercury
Inne drobne zmiany :
Archanioł kosztuje teraz 5000 i 1 gem (3 to za dużo dla zamku bez resource silo na gemy)
Tytan kosztuje 4000 i 2 gemsy
LISTA INNYCH ELEMENTÓW DO ZMIANY
:arrow: Wywalić na stałe z gry artefakty na necromancy (płaszcz na lichy też) , spellbinders hat , książki magii , statuę legionu , angel wings , boots of levitation .... emmm coś jeszcze ???
:arrow: Zmienić naga bank tak by dawał gemy zamiast sulfuru ... Tu jest ewidentny błąd w grze bo Naga bank powinien dawać gemy :!: Sulfur możemy już zdobyć w medusa stores
:arrow: Zmina Gryphin conservatory i Dragonfly hives tak by zamiast jednostek dawały trochę kasy i jakieś 1 i 2 poziomowe arty .... (ewentualnie zmiana tak by dawały : Gold golemy i Trolle)
:arrow: Wywalić Carthographer .... :?: Nie wiem czy się da :( Początkowo chciałem zmienić cenę za mapę na 50000 ale niestety nie udało się .
:arrow: Wywalić herosów ze specjalnością logistyki i tych zaczynających z dyplomacją ... osłabić niektóre specjaności np Chain lightning solmyra na ligtning bolt .... <<< to niestety też chyba nie jest wykonalne ..
CZARY
Wywalić na stałe TP , DD , Fly , Armagedon .... Poszeregować czary
Oto moja propozycja :
Kod: |
FIRE | AIR | EARTH | WATER
_____________________________________________________________________
prot fire prot. air prot. earth prot. water
misfortune fortune shield cure
bloodloost precison stoneskin weakness
scuttle boat view air view earth summon boat
m arrow m arrow m arrow m arrow
_______________
2 LEVEL
_______________
curse haste slow bless
slayer disquise sorrow mirth
landmine destr. undead quicksand dispel
firewall distr ray death riple ice bolt
_______________
3 LEVEL
_______________
fireball air shield anti magic frostring
blind hipnotise forcefield remove obstckl
fireshield lightning earthquake visions
_______________
4 LEVEL
_______________
berserk chain light meteor show clone
frenzy counterstrike ressurection prayer
inferno teleport animate dead forgetfulness
_______________
5 LEVEL
_______________
fire elem air elem eart elem water elem
sacrifice M mirror implosion water walk
|
Magic mirror planuje ulepszyć do 100% odbić na expert ... Co wy na to ?
___________ Darkness beyound blackest pitch, deeper then the deepest night
King of darkness, who shines like gold upon the Sea of Chaos.
I call myself upon thee! Swear myself to thee !
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Dragonthan
Dołączył: 27 września 2004 Posty: 164
Skąd: Smokozord --> twierdza Gorlice
|
Wysłany: 25 czerwca 2005 Nowy projekt ... Mod balansujący rozgrywki w HoMM3
|
|
|
Cytat: |
Chaos Hydra : 300 hp | koszt 3000 zlota i 1 sulfur |
Proponował bym 2 siarki
Moje propozycje co do artefaktów:
--> Titan's Gladius (Gladius Tytana) zwiększyć obniżenie obrony z -3 do -5 albo nawet -6
--> Sentinel's Shield (Tarcza Strażnika Niebios) zwiększyć obniżenie ataku z -3 do -5 albo nawet -6
--> Titan's Cuirass (Pancerz Tytana) zwiększyć obniżenie wiedzy z -2 do -5 albo nawet -6
--> Thunder Helmet (Hełm Gromu) zwiększyć obniżenie mocy z -2 do -5 albo nawet -6
Cytat: |
Wywalić Carthographer |
Najlepiej zrobić tak, że odkrywa mape tylko na jedną turę, pokazując ją w nowym oknie (coś jak obeliks). Jeśli gramy na czas, to mamy mało czasu na oglądnięcie mapy.
Co do tych czarów napisanych w kodzie, prosiłbym o napisanie ich w języku polskim, gdyż u niektórych są problemy z rozróżnieniem czaru jak się grywało na SoD pl... (np. ja).
Cytat: |
Magic mirror planuje ulepszyć do 100% odbić na expert ... Co wy na to ? |
Bez przesady, 60% to max...
Ja mam pare własnych koncepcji co do czarów:
- Łańcuch piorunów: jeżeli mamy odporność magiczną, to jeśli piorun trafi w naszą jednostke, to automatycznie uderza w pozostałe. Zmienić należy ten czar tak, aby każda odnoga łańcucha była podatna na odporność magiczną, czyli np. pierwsza i druga odnoga uderzają w jednostki, trzecia odnoga odbija się od jednostki i przeskakuje na inną, a potem uderza 4 odnoga.
Odbicia odnog - aby sprawić, żeby czar nie był zbyt silny, każde odbicie się czaru od jednostki niwelowało by ostatnią z odnog, czyli: uderza pierwsza i druga odnoga, trzecia się odbija i trafia w kogoś, ale czwarta zostaje wtedy zniwelowana, inny przykład: uderza pierwsza odnoga, ale odbija się dwa razy, a następnie uderza w jenostke i uderza jeszcze tylko druga odnoga... (ponieważ czar odbił się dwa razy, ostatnie dwie odnogi zostają zniwelowane) --> Ważne: czar mógłby się odbić tylko jeden raz bez strat odnog, każde następne odbicie niwelowało by kolejne odnogi.
Co wy na to???
P.S.
Luknołeś na mój topic http://imperium.heroes.net.pl/viewtopic.php?t=2584 o żywiołach? może pozmieniał byś też parę rzeczy w tej dziedzinie...
___________ Wróg u Bram... |
|
Powrót do góry
|
|
|
Grunthor
Dołączył: 6 maja 2004 Posty: 164
Skąd: Kozienice
|
Wysłany: 25 czerwca 2005 Nowy projekt ... Mod balansujący rozgrywki w HoMM3
|
|
|
Nawet dobry pomysł ale wydaje mi sie że niepotrzebnie ingerujesz w zmiany w cenach oraz sile jednostek. Np ulepszyłeś wywerny ale tak naprawde to ten zamek jest bardzo silnym jeśli umie się nim grać - bagna mają też zaletę ze wróg nigdy nie zaskoczy nas na naszym terenie. Co do zamku tower to ludzie nim nie grają bo nie można w pierwszym tygodniu zbudować gigantow gdyz zawsze ulepsza sie gremliny bo bez nich nie mozna nic zrobic. Najpierw bym radzil poznac opinie graczy majacych na codzien do czynienia z multi gdyz twoja praca pojdzie na marne. Zasady obowiazujace na multi.
fight_one_mispl/No:dd/fly/dipl/nec/flux/carto/hill/hr/rr/3-5scrls-hero/Mullich/cons/hiv/log_born/db/grail/main hero from prison
___________ Śmierć to nieznana kraina z której nie powrócił żaden podróżny.
William Shakespeare |
|
Powrót do góry
|
|
|
Val Gaav
Dołączył: 18 listopada 2004 Posty: 164
Skąd: Z jednego z czterech światów stworzonych przez... : "Lord of the Nightmares"
|
Wysłany: 26 czerwca 2005 Nowy projekt ... Mod balansujący rozgrywki w HoMM3
|
|
|
@Grunthor :
Cóż ... oczywiście fortress zły nie jest :wink: Dlatego tylko trochę chciałem go polepszyć . Co do ingerencji w ceny to mały przykładzik :
Ghoust Dragon = 3000 gold i 1 mercury ...Ancient Behemoth = 3000 gold i 1 crystal .... To chyba nie jest całkiem fair, że znacznie lepsza jednostka kosztuje tyle co najgorsza w grze ???
Oczywiście jestem otwarty na sugestie ... Ale po moich zmianach Necro i Flux chyba może już wrócić do gry :?:
Poza tym zmiany które wprowadzam nie będą naruszać pliku exe więc bazuje na wyextraktowanych plikach tekstowych z ustawieniami gry .... Pole zmian jest więc ograniczone , nie mogę sprawić by czar działał inaczej . Mogę zwiększyć jego damage czy efekt lub zmienić jego poziom i koszt ....
Nie mogę też ruszyć bohaterów bo ich nie ma w plikach txt ... zapawne są na stałe w exe :(
@Dragonthan :
Jeżeli chodzi o jednostki to mogę zmienić tylko atak, defensywę, szybkość, damage, koszt ... Reszty... czyli np specjalnych zdolności ruszyć nie mogę :( Tak więc nie sprawię by przykładowo Żywiołak ziemi był odporny na earth magic ...
Czary..... hmmmm będzie problem z tymi polskimi nazwami bo ich nie znam :( Gram na english version
............................................................
Cytat: |
Najpierw bym radzil poznac opinie graczy majacych na codzien do czynienia z multi gdyz twoja praca pojdzie na marne.
|
Po to właśnie jest ten temat :!: Zmiana statystyk jednostek to było 5 minut pracy :) ... Zawsze mogę więc coś jeszcze zmienić ....
Czary natomiast zajmą dłużej dlatego wstrzymuje się ze zmianami do czasu poznania Waszych opini ...
Pozdrawiam
Val Gaav
___________ Darkness beyound blackest pitch, deeper then the deepest night
King of darkness, who shines like gold upon the Sea of Chaos.
I call myself upon thee! Swear myself to thee !
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Grunthor
Dołączył: 6 maja 2004 Posty: 164
Skąd: Kozienice
|
Wysłany: 26 czerwca 2005 Nowy projekt ... Mod balansujący rozgrywki w HoMM3
|
|
|
Pomysł z otrzymywaniem zlota i surowców z conservatory i dragon fly hive zamiast jednostek jest dobrym rozwiązaniem natomiast zmiany wprowadzane w cenach jednostek i wogole ich statystykach już nie gdyż stworzysz coś w rodzaju wogu - a tak może ten mod moglby byc wprowadzony do rozgrywania turniejów w jaskini. Co do nekropolis i conflux to najlepiej jak by sie ktos obeznany z tymi zamkami wypowiedzial. Ja w kazdym razie jestem tylko za najpotrzebniejszymi zmianami, a nie tworzenie na sile. Bone dragon moze i sa najslabsze ale wraz z black knights i moze hastem sa w stanie w jednej rundzie zabic najwyzsza jednostke.
___________ Śmierć to nieznana kraina z której nie powrócił żaden podróżny.
William Shakespeare |
|
Powrót do góry
|
|
|
Val Gaav
Dołączył: 18 listopada 2004 Posty: 164
Skąd: Z jednego z czterech światów stworzonych przez... : "Lord of the Nightmares"
|
Wysłany: 26 czerwca 2005 Nowy projekt ... Mod balansujący rozgrywki w HoMM3
|
|
|
A inferno ? ... Moim zdaniem jest dość słabe ... Efreet jest niezły , ale reszta ... :(
Co do tower to moża da się jakoś zmienić tak by gianty były w pierwszym tygodniu ... ale z drugiej strony to Smoków też nie można mieć w 1 tydzień , więc :?: Może tak miało być ?
Ogólnie to przyświeca mi idea jak najmniejszych zmian , ale np jeśli chodzi o system czarów to raczej jestem za rewolucją ... Co chyba widać w tabelce :) ... Nie może być tak że na 1 levelu czarów są mass slow czy mass haste IMO te czary to nawet na 3ci poziom zasługują ...
Co do hives i conservatories to jest to edeycja 1 pliku ... Przy okazji osłabiłbym też Utopię nieco tak by reliktów wogóle nie dawała i o połowę mniej kasy ...
Cytat: |
Co do nekropolis i conflux to najlepiej jak by sie ktos obeznany z tymi zamkami wypowiedzial.
|
Ja dość często w hot seaty necro grywałem więc trochę wiem :) ... Ale inne opinie mile widziane zwłaszcza flux ...
___________ Darkness beyound blackest pitch, deeper then the deepest night
King of darkness, who shines like gold upon the Sea of Chaos.
I call myself upon thee! Swear myself to thee !
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Grunthor
Dołączył: 6 maja 2004 Posty: 164
Skąd: Kozienice
|
Wysłany: 27 czerwca 2005 Nowy projekt ... Mod balansujący rozgrywki w HoMM3
|
|
|
Mnie interesowałby tylko taki skromny mod nic poza tym:
Wyłączenie czarow fly i dimension door oraz artefaktu do latania.
Usunięcie skilu dyplomacji ale nie usuwanie bohaterow ktorzy maja ten skil tylko usuniecie go.
Usuniecie skroli 3-5 level
Bohaterowie posiadajacy czary 3-4 levelu - tu trzeba by sie zastanowic co z tym zrobic.
Wyłączenie mullicha
konserwatorium i hives daja kase i odpowiednie surowce - trzeba pomyslec ile w zaleznosci do tego jak sa przydzielane w innych lokacjech. napewno nie moga te budynki dawac artow.
Usuniecie skilu logistic u bohaterow majacych ja na starcie - zostawienie tylko w bohaterach majacych ja jako specjalnosc - i tak mogli by byc tylko tragarzami.
Wykluczenie grala
w wiezieniach moga pojawiac sie bohaterowie poziomu co najwyzej 5
cartographer odkrywa teren jak redwood obserwatory(tylko niewielki okrag)
hillfort (bylbym za ulepszaniem jednostek w nim powiedzmy po cenie pieciokrotnie wyzszej niz zakup ich w zamku) - wiec i tak by nikt nie ulepszal albo wylaczyc ten budynek.
nad nekromanta i flux trzeba sie zastanowic ale moze nekromancje tylko zmniejszyc do 15% i zakaz stawiania w zamkach ampiflierow czy jak to sie nazywa oraz usuniecie artow do nekro, a w confluxie Feniksy do 2 na tydzien jak to bylo w starych czesciach - mozna bylo je miec w pierwszym tygodniu i byly najszybsze na planszy ale nie mozna bylo nimi poszalec.
I to by bylo na tyle czego oczekuje po tym modzie.
___________ Śmierć to nieznana kraina z której nie powrócił żaden podróżny.
William Shakespeare |
|
Powrót do góry
|
|
|
Val Gaav
Dołączył: 18 listopada 2004 Posty: 164
Skąd: Z jednego z czterech światów stworzonych przez... : "Lord of the Nightmares"
|
Wysłany: 7 lipca 2005 Nowy projekt ... Mod balansujący rozgrywki w HoMM3
|
|
|
Tutaj udostępniam wstępną wersję :
POBIERZ : BALANCE MOD BETA
pliki txt trza umieścić w katalogu "c:/heroes3/data/" .... (lub gdzie tam herosa macie ważne , że w data )
..................
Oczywiście trzeba przetestować
Zmiany:
Usunałem czary : DD , Fly , TownPortal , Armagedon , Water Walk ,
Czary nie zmieniają swoich poziomów i w ogóle nie ulegają zmianie ...
Artefakty :
Zablokowane są : Skrzydła anioła , Boots of levitation , Arty na nekromancję , Statua legionu i Płaszcz na lichy ...
Jeżeli jednak na mapie będzie ustawiony heroes który ma te artefakty założone na siebie to bedą działać Zablokowałem tylko zakładanie tych artów i pojawianie się jako random artifact ... Nie widze jednak problemu gdyż kto by grał w mapkę gdzie na "dzień dobry" mamy na sobie skrzydła anioła
Hives i Conservatories dają teraz kasę i trochę surowców ...
Smocze Utopie nie dają już nigdy reliktów tylko arty do 3 poziomu (major) ... ekhmm Czemu Bo niestety w najsłabszym losowaniu utopia dawała 1 relkt a w najlepszym 4 a to na mapce może dać przewagę 1 graczowi nad drugim
...
--- zmianie ulegają miasta Conflux i Necropolis celem powrotu do gry ...
Nie mogłem obniżyć nekromancji do 15 % czy też wyłączyć necromancy amplifier , dlatego też obniżyłem statsy szkieletów (tak by były najsłabsze z 1 poziomowych jednostek w grze(oprócz chłopa) ... Necromancy amplifier koszt + 10 mercury ....
Pozostałe zamki są niezmienione ... Nadal jednak uważam że biedne Inferno potrzebuje byc silniejsze :p ... Niestety zainteresowanie tym modem jest znikome więc ciężko coś zrobić skoro tylko 1 osoba mi podpowiada :(
@Grunthor :
Co do scrooli mogę wyłaczyć całkowicie możliwość korzystania ze scrooli (możliwość ich zakładania w pola misc ) ... nie mogę usunąć tylko tych 3 i 4 5 poziomowych ...
Dyplomacja (niestety:( ) podobnie jak zmiany w herosach niewykonalne .... tzn da się zrobić gdybym pracował na WoGu .... Być może mógłbym bazując na WoGu wykonać ten patch (i oczywiście nie wprowadzać zmian z WoGa do gry) ... ale to musiałbym już dłużej nad tym posiedzieć ...
Podobnie jest z cartographerem i hill fortem ...
___________ Darkness beyound blackest pitch, deeper then the deepest night
King of darkness, who shines like gold upon the Sea of Chaos.
I call myself upon thee! Swear myself to thee !
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Haav Gyr
Dołączył: 2 lutego 2004 Posty: 164
Skąd: Miasto Maggnar w północej Amarii
|
Wysłany: 12 sierpnia 2005 Nowy projekt ... Mod balansujący rozgrywki w HoMM3
|
|
|
Zmiany w statystykach są proste do wykonania(skrypty), ale po co??
Mi się wydaje że rozgrywka już jest w miarę zbalansowana.
Te wszystkie zmiany są raczej robione pod gust autora. A jak wiemy każdy ma inne gusta :wink:
___________ From the beginnin' to end
Losers lose, winners win
This is real, we ain't got to pretend
The cold world that we in
Is full of pressure and pain
I thought it would chane
But its stayin' the same |
|
Powrót do góry
|
|
|
Val Gaav
Dołączył: 18 listopada 2004 Posty: 164
Skąd: Z jednego z czterech światów stworzonych przez... : "Lord of the Nightmares"
|
Wysłany: 12 sierpnia 2005 Nowy projekt ... Mod balansujący rozgrywki w HoMM3
|
|
|
Nie całkiem ... Nie pod gust autora bo eliminując wiele rzeczy z gry bazowałem na zasadach turniejów online ... Również i na tych z IJB (a są one w miarę podobne do tych światowych)
http://imperium.heroes.net.pl/viewtopic.php?t=2302
Zachecam do poczytania jak się u nas w jaskini gra .
..................
Zresztą początkowo chciałem zmienić system czarów ale po postach Grunthora zmieniłem zdanie ....
...........................
Oczywiście wszystko wskazuje na to że projekt zostanie porzucony , gdyż nie otrzymałem wystarczającej pomocy (zainteresowania) przy jego tworzeniu ...
Pozostaje więc ta wstępna wersją którą już testowałem sam z paroma osobami i trzeba by jeszcze conflux osłabić np ...
___________ Darkness beyound blackest pitch, deeper then the deepest night
King of darkness, who shines like gold upon the Sea of Chaos.
I call myself upon thee! Swear myself to thee !
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Acid Dragon
Dołączył: 3 stycznia 2003 Posty: 164
Skąd: planetoida Terra
|
Wysłany: 13 sierpnia 2005 Nowy projekt ... Mod balansujący rozgrywki w HoMM3
|
|
|
z projektami balansującymi zawsze tak jest, że każdy to widzi inaczej i uznaje co innego za zbyt potężne w pewnych warunkach. Wszystko zależy od tego kto jak gra. Jeśli ktoś na pierwszym miejscu stawia turnieje i śrubuje maxymalnie wszystkie możliwości, to nie dziwię się potem, że Nekropolia jest uznawana za tak potężne miasto, że jej stosowanie w niektórych turniejach zostało zabronione.
Jeśli z kolei ktoś gra dla czystej przyjemności z rozgrywki i priorytetem o wiele wyższym w walce z potworami nie jest to, aby mieć stos szkieletów, ale aby się dostać do kopalni za nimi, to Necropolis uzna nawet za najsłabsze miasto ze względu na zjawy/upiory, ożywieńców/zombie, tylko jedną jednostkę strzelającą oraz przede wszystkim będące obiektem wiecznego narzekania kostne/duchowe smoki. Jeszcze skrajniejsze opinie dotyczą wspomnianego post wyżej Confluxu.
To jedynie przykład ogólny ilustrujący jak kompletnie odmienne mogą być zdania graczy dot. balansu, a spotkałem się z obiema opiniami chociażby wczoraj (pozdrowienia z konwentu :P).
Na pocieszenie jednak dodam, że nowy nabytek WoG Teamu, Polak zresztą, osobiście pracuje nad zmodyfikowaniem całego systemu zaklęć oraz współpracuje nad (kolejnym już) skryptem balansującym parametry i umiejętności jednostek. Podejrzewam, że osiągnie podobną popularność, jak różne odmiany podobnych systemów i skryptów, które do ściągnięcia są w jaskini, ale prawdopodobnie kilku ludzi więcej uda się też zadowolić.
Tak więc, jeśli tylko masz czas i wciąż chęć Val Gaavie, kontynuuj ten projekt, bo zawsze do kogoś więcej można dotrzeć (zwłaszcza do fanów HoMM3 niezainteresowanych WoGem), ALE teraz już widzisz, że zainteresowanie takimi projektami generalnie nie sięga nigdy szczytów popularności właśnie z ogólnych powodów przedstawionych wyżej. Pamiętaj jednak o wszystkich bezimiennych fanach, którzy SĄ zainteresowani takim modem, ale nie uczestniczą w żadnych dyskusjach forumowych. Mimo wszystko licznik downloadów wspomnianych skryptów balansujących w działe WoG mówi sam za siebie, choć po forum JB można sądzić, że zainteresowanie nimi jest zerowe.
A jeśli chodzi o moje osobiste zdanie to wogle jestem przeciwny wszelkiemu balansowaniu gry :P. Bowiem to, że jedne miasta czy jednostki są silniejsze niż inne i że granie jednym miastem daje większe szanse na wygraną uważam za ogromną ZALETĘ gry i wzbogacanie różnorodności. Dzięki temu 'zieloni' mogą grać swoimi ulubionymi, 'łatwiejszymi' zamkami, a weterani mogą spróbować sprostać wyzwaniu grając Inferno przeciw Castle (ukłon w stronę Kumbata - mi nie wyszło :P) Przy idealnym balansie przecież wszystkie miasta różniłyby się tylko grafikami jednostek....
___________ Neutralność nie zawsze jest możliwa... |
|
Powrót do góry
|
|
|
Haav Gyr
Dołączył: 2 lutego 2004 Posty: 164
Skąd: Miasto Maggnar w północej Amarii
|
Wysłany: 13 sierpnia 2005 Nowy projekt ... Mod balansujący rozgrywki w HoMM3
|
|
|
Nic dodać nic ująć z wypowiedzi A.D.
Choć należy pamiętać że to zapał fanów, spowodował powstanie WoGa.
Więc życze powodzenia, ale również mogę się podzielić pewną wiedzą na temat jednostek, które ewentualnie można by podrasować(nieco).
___________ From the beginnin' to end
Losers lose, winners win
This is real, we ain't got to pretend
The cold world that we in
Is full of pressure and pain
I thought it would chane
But its stayin' the same |
|
Powrót do góry
|
|
|
Val Gaav
Dołączył: 18 listopada 2004 Posty: 164
Skąd: Z jednego z czterech światów stworzonych przez... : "Lord of the Nightmares"
|
Wysłany: 13 sierpnia 2005 Nowy projekt ... Mod balansujący rozgrywki w HoMM3
|
|
|
Tutaj udostępniam następną wersję :
POBIERZ : BALANCE MOD BETA 2
pliki txt trza umieścić w katalogu "c:/heroes3/data/" .... (lub gdzie tam herosa macie ważne , że w data )
.............................
Poprawiłem :
Bład przez który mod działał tylko z SoD a z WoG już nie teraz działa też w WoG ....
Po drugie odważyłem się też zwiększyć przyrost cerberów i dać Arcydiabłom 250 hp ... Testowałem i dobrze to działało ...
Po trzecie Feniks ma znów 200 hp (wcześnej dałem mu 250) Cofnąłem też zmiany w Magma i Energy elementals ... Oczywiście przyrost Feniksów to nadal +1 ....
Po czwarte Zwykły szkielet ma 3 hp a ulepszony ma 4 hp ....(wcześniej miał 3 hp) ... i +1 speed ........
Zmiany są wynikiem paru hot seatowych spotkań :)
......................................................................
Projektu nie porzucam ale będzie się znacznie wolniej rozwijał ( testuje sam ) ...
Licze też , że po wakacjach może coś drgnie ...
Cytat: |
Na pocieszenie jednak dodam, że nowy nabytek WoG Teamu, Polak zresztą, osobiście pracuje nad zmodyfikowaniem całego systemu zaklęć oraz współpracuje nad (kolejnym już) skryptem balansującym parametry i umiejętności jednostek.
|
Czyżby niejaki Ishmael the Beholder :?: ... Cóż życzę więc powodzenia ... Napewno zapoznam się z tym skryptem jak już powstanie ... Polecam też na nakierowanie Go na listę naszych jaskiniowych onlinowych zasad ... Czy coś mu pomogą i czy je wprowadzi do skryptu to już oczywiście jego sprawa ... ale IMO wiele mądrych rzeczy tam jest ....
..........................
Również miałbym prośbę: Z założenia mój mod ma być i dla SoD i dla WoG .... więc jeżeli ktoś wie jak bez ERM ruszyć specjalności bohaterów i ich czary na starcie (by usunąć spec. logistykę , wskrzeszenie itp) to prosiłbym o pomoc w tej kwestii ...
___________ Darkness beyound blackest pitch, deeper then the deepest night
King of darkness, who shines like gold upon the Sea of Chaos.
I call myself upon thee! Swear myself to thee !
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Haav Gyr
Dołączył: 2 lutego 2004 Posty: 164
Skąd: Miasto Maggnar w północej Amarii
|
Wysłany: 14 sierpnia 2005 Nowy projekt ... Mod balansujący rozgrywki w HoMM3
|
|
|
Moje uwagi odnosie zmiany charakterystyk jednostek:
Castle:
1) Krzyżowiec powinien być o 1pkt szybszy.
Rampart:
1) Ulepszone centaury powinny mieć o 1pkt wyższą obrone.
2) Srebrne Pegazy powinny mieć atak rzędu 11 oraz powinny rozpraszać czary.
3) Enty powinny mieć 20% szans na spowiolnienie jednostki przy ataku.
Tower:
1) Obsydianowe Gargulce powinny być o 1 punkt szybsze, oraz mieć obronę rzędu 8.
2) Żelazne golemy powinny zadawać rany rzędu 4-6
3) Ulepszone dżiny powinny być szybsze o 1 pkt.
Inferno:
1) Chowańce powinny mieć zwiększoną produkcję o 3
2) Demony powinny szybsze o 1 pkt. a także posiadać zdolność "Szarża".
3) Arcydiaby pownny mieć zwiększony zakres uszkodzeń 32-45.
Necropolis.
1) Zombi zwiększoną obronę do 7
2) Kostne Smoki szybsze o 2pkt.
Dungeon
1) Harpie Wiedźmy powinny mieć zdolność 20% na rzucenie Klątwy na przeciwnika.
2) Meduzy(obie) powinny mieć zmieszony zakres uszkodzeń do 5-7, ale powinny posiadać podwójny strzał.
3) Ulepszone Mantykory powinny mieć 5pkt. życia więcej.
Fortress:
1) Jaszczury powinny zakres uszkodzeń mieć rzędzu 2-3, ale mieć 2 strzały.
2) Potężne Gorgony powinny być szybsze o 1pkt. Ale i droższe o 50 sztuk złota.
3) Hydry powinny się regenerować, oraz mieć obronę rzędu 22, oraz zwiększoną dolną granicę uszkodzeń do 30.
___________ From the beginnin' to end
Losers lose, winners win
This is real, we ain't got to pretend
The cold world that we in
Is full of pressure and pain
I thought it would chane
But its stayin' the same |
|
Powrót do góry
|
|
|
Val Gaav
Dołączył: 18 listopada 2004 Posty: 164
Skąd: Z jednego z czterech światów stworzonych przez... : "Lord of the Nightmares"
|
Wysłany: 14 sierpnia 2005 Nowy projekt ... Mod balansujący rozgrywki w HoMM3
|
|
|
@Haav Gyr:
Po pierwsze nie mogę dodawać specjalnych zdolności jednostkom np Szarży .... czy też regeneracji.
...............
Po drugie Większość twoich zmian ingeruje w zamki które są już dobre
Casle, Dungon, Rampart , Tower to bardzo dobre zamki i nie ma co ich ruszać ....
(poza może Towerem który ciut za drogi i jak Grunthor napisał nie można w nim na początku nic zdziałać jak się Gremlinów nie ulepszy)
Z założania topicu powinieneś też jakoś uargumentować zmiany ....
___________ Darkness beyound blackest pitch, deeper then the deepest night
King of darkness, who shines like gold upon the Sea of Chaos.
I call myself upon thee! Swear myself to thee !
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Haav Gyr
Dołączył: 2 lutego 2004 Posty: 164
Skąd: Miasto Maggnar w północej Amarii
|
Wysłany: 14 sierpnia 2005 Nowy projekt ... Mod balansujący rozgrywki w HoMM3
|
|
|
1) Balansowanie ma na celu polepszenie lub pogorszenie, dotychczasowych wspóczynników.
2) Znając ERM da się dodawać zdolności specjalne jednostkom.
3) Zmiany ingerują we wszystkie zamki, bo grając już tyle lat, czasami irytują nas pewne rzeczy, których na początku nie widzieliśmy. Jeśli chodzi o "dobre" zamki to czy np:
- Nie wkurzałeś się że armia Tower mimo ceny, jest taka wolna, a takie jednostka jak Gargulec jest zbyt słaba(w obronie) wkońcu w H4 docenili ich naturalną odporność.
- Czy Grając Rampart nie wkurzałeś się że posyłając Pegazy do walki z przodu, tracisz je w zastarszającym tempie, a ich generator jest tak drogi jeśli chodzi o kryształy?
- Czy to sprawiedliwe że tylko kusznik i elf mają podwójny strzał? Tą możliwość powinny mieć również inne stworzenia, z łukiem w ręku. A zwłaszcza że W Frotress zamku typowo obronnym jest jeden strzelec, raz strzelający. Albo że Mantykora jest taka żałosna, a tak groźnie wygląda :wink:
---------
A zapomniałem jeszcze o Strongholdzie
1) Ork - nieco większe rany 3-6
2) Behemoty nieco drosze 3500 złota
3) Cyklopy 15 pkt obrony.
___________ From the beginnin' to end
Losers lose, winners win
This is real, we ain't got to pretend
The cold world that we in
Is full of pressure and pain
I thought it would chane
But its stayin' the same |
|
Powrót do góry
|
|
|
Val Gaav
Dołączył: 18 listopada 2004 Posty: 164
Skąd: Z jednego z czterech światów stworzonych przez... : "Lord of the Nightmares"
|
Wysłany: 14 sierpnia 2005 Nowy projekt ... Mod balansujący rozgrywki w HoMM3
|
|
|
Val Gaav napisał na początku tego (cytat): |
A teraz o co mi właściwie chodzi ? Moim celem jest stworznie małego moda , który nie bedzie dodawał żadnych nowych elementów a jedynie wyrówna szanse w grze pomiędzy 2 ludzi . Mod bedzie działać pod heros 3 SoD (i być może również z wcześniejszymi wersjami) . Postaram się również by mod działał też z WoG ...
|
Dlatego też robie to całkowicie bez ERM :!:
.............
A co do odpowiedzi tak wkurzało mnie .... ale to już tak miało być że każdy zamek ma lepsze i gorsze jednostki ... Każdy z nich ma też przynajmniej 1 beznadziejną .... W dungonie jest to Mantykora ... w Castle Mnich .... W ramparcie Pegaz ....
BTW Pegaz wcale taki zły nie jest jest szybki więc przydaje się taktycznie ... nie ma to jak wstawić 1 pegaza na zwiadowcę i zobacz jak o wiele szybciej się będzie poruszał niż z jednym centaurem .... ... Poza tym świetnie zastawia łuczników przeciwnika....
A balansować grę jest o wiele łatwiej wprowadzając małe zmiany niż zbyt duże to ci mówię z praktyki gdyz już jeden skrypt balansujący dla WoG zrobiłem .
Myślę że zmian i w Conflux i w Necropilis już wystarczy .... teraz trzebaby je przetestować ....
Otwartą kwestią pozostaje Tower i Fortress ....
I zwłaszcza ta nieszczęsna dyplomacja i spec. logistyki .... ale tu jak już pisałem potrzebuje pomocy ....
___________ Darkness beyound blackest pitch, deeper then the deepest night
King of darkness, who shines like gold upon the Sea of Chaos.
I call myself upon thee! Swear myself to thee !
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Haav Gyr
Dołączył: 2 lutego 2004 Posty: 164
Skąd: Miasto Maggnar w północej Amarii
|
Wysłany: 14 sierpnia 2005 Nowy projekt ... Mod balansujący rozgrywki w HoMM3
|
|
|
Dlatego uważam że to jest robione na siłę.
Dlaczego? Bo uważam że wszelkie zabawy w statystykach i zdolnościach, są niepotrzebne, a jeżeli już to bardzo niewielkie(takie jak podałem). A wierz mi dodanie Mantykorze 5 punktów nie wiele zmieni jeśli chodzi o jej pozycję, w rankingu jednostej 6 poziomu. Testowałem Mantykorę nadal zajmuje 3 miejsce od końca, z tym że teraz ma nieco większy wspóczynik wygranych walk.
Pegaz owszem z łucznikami walczy jak z równymi :? - przypomina nieco ważkę z Fortress, z tym, że ona w została wzmocniona o osłabienie.
Jeśli chodzi o Conflux i Necropolis to nie uważam żeby specjalnie je balansować. Drobne zniany, tak we wszystkich zamkach.
A tym bardziej nie widzę powodu, likwidacj Logistyki czy Dyplomacji - bo to przypomina mi pewne przekonania, pewnych dziwnych ludzi, z dziwnej ligii herosa, którzy uważają że są naj, naj..... :?
___________ From the beginnin' to end
Losers lose, winners win
This is real, we ain't got to pretend
The cold world that we in
Is full of pressure and pain
I thought it would chane
But its stayin' the same |
|
Powrót do góry
|
|
|
Val Gaav
Dołączył: 18 listopada 2004 Posty: 164
Skąd: Z jednego z czterech światów stworzonych przez... : "Lord of the Nightmares"
|
Wysłany: 14 sierpnia 2005 Nowy projekt ... Mod balansujący rozgrywki w HoMM3
|
|
|
Well nie wiem o jakiej dziwnej lidze mówisz ... Ale to są zasady naszej jaskiniowej ligi ....
Sam grałem w te mapki w które oni grają (co prawda na hot seat) i IMO te ich Fixy są same w sobie już nieźle zbalansowane ...
A te reguły mają naprawdę wiele sensu ... Logistyka daje ogromną przewagę w grze niezależnie od mapy ...
Z dyplomacją jest podobnie (no chyba że na mapie stworki mają ustawiony poziom "Savage")
Mr.Rabbit (cytat): |
3. Na powyższych mapkach zabroniona jest gra Confluxem, ponadto na Random TB zabroniona jest gra Necro.
|
Mr.Rabbit (cytat): |
6. Zakazane jest korzystanie z artefaktów poziomu 4 znalezionych w wodzie, jedynie możliwa jest ich wymiana na doświadczenie.
Ponadto na mapce Random TB zakazane jest używanie:
- fort hill, cartografa i zdobywanie konserwatorium gryfów oraz hives
- czarów fly, dimension door, armagedon
- zwojów czarów 3, 4 i 5 poziomu
- bohaterów ze specjalnością dyplomacji, logistyki, czarów 3 i 4 poziomu oraz necromatów i bohaterów specjalnych (np: Sir Mulich) - jako bohaterów głównych
|
Czy Mr Rabbit jest dziwnym człowiekiem :?: :wink: ... Ja tam go lubie ...
___________ Darkness beyound blackest pitch, deeper then the deepest night
King of darkness, who shines like gold upon the Sea of Chaos.
I call myself upon thee! Swear myself to thee !
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Haav Gyr
Dołączył: 2 lutego 2004 Posty: 164
Skąd: Miasto Maggnar w północej Amarii
|
Wysłany: 14 sierpnia 2005 Nowy projekt ... Mod balansujący rozgrywki w HoMM3
|
|
|
Tutaj każdy jest "dziwny" pod pewnym względem :wink: :D
A co do tych przepisów, to może i częściowo są uzasadnione, ale tylko częściowo. Bo Ja wychodzę z założenia że: Ja mam czar Latanie, możesz mieć i Ty. A jak ja mam, to trudno, bo to jest gra, tutaj zwycięża lepszy, a szczęście sprzyja lepszym - loteria.
___________ From the beginnin' to end
Losers lose, winners win
This is real, we ain't got to pretend
The cold world that we in
Is full of pressure and pain
I thought it would chane
But its stayin' the same |
|
Powrót do góry
|
|
|
Grunthor
Dołączył: 6 maja 2004 Posty: 164
Skąd: Kozienice
|
Wysłany: 15 sierpnia 2005 Nowy projekt ... Mod balansujący rozgrywki w HoMM3
|
|
|
Haav Gyr (cytat): |
Tutaj każdy jest "dziwny" pod pewnym względem :wink: :D
A co do tych przepisów, to może i częściowo są uzasadnione, ale tylko częściowo. Bo Ja wychodzę z założenia że: Ja mam czar Latanie, możesz mieć i Ty. A jak ja mam, to trudno, bo to jest gra, tutaj zwycięża lepszy, a szczęście sprzyja lepszym - loteria. |
Chciałbym wiedzieć czy często grasz online. Mi też na początku ciężko było zrozumieć te zasady dlaczego nie można stosować dyplomacji logistyki i innych zasad. Inną też miałem taktyke rozwoju - najpierw budowałem kase - i jak sobie zestawie to z moimi aktualnymi umiejętnościami to byłbym bardzo łatwym przeciwnikiem dla siebie. Nawet kiedyś jak jak grałem z kumplami w hot seat to gra mogła się skończyć nawet w pierwszym tygodniu jak ktoś miał dyplomację i przyłączył sobie jednostki - wtedy reszta rezygnowała z gry i przyznawała wygraną - niepotrzebna strata czasu. Co do latania to jak sobie to wyobrażasz gdy obaj przeciwnicy mają zamki rozdzielone górami - ktoś dostaje latanie i wbija się do zamku przeciwnika - i jak wtedy odbijesz zamek - gdy gra trwa powiedzmy ponad miesiąc to zapewne w głównym bohaterze masz sporą armię a wieżyczki wtedy nie odgrywają roli podczas obrony - ale gdy fly zdobędziesz wcześniej to odbicie zamku bez armi jest niemożliwe. Mając fly wyjmujesz artefakty za darmo bez walki. Logistyka na expert z najszybsza jednostką (11)dodaje ci 6 ruchów co powoduje że ruszasz się bohaterem o 1/3 więcej niż przeciwnik więc po tygodniu przeciwnik traci 2 tury. Itd. Balans został opracowany żeby gra nie kończyła się bez walki głównych bohaterów. Teraz bez tych zasad nawet nie zaczynam gry a z czasem dodaje swoje żeby gra była bardzier sprawiedliwa np. nie wszyscy stosują zasadę no double building - ale pomyśl jak ktoś ma dwa zamki barbarzyńcy w pierwszym tygodniu to co się stanie.
___________ Śmierć to nieznana kraina z której nie powrócił żaden podróżny.
William Shakespeare |
|
Powrót do góry
|
|
|
Haav Gyr
Dołączył: 2 lutego 2004 Posty: 164
Skąd: Miasto Maggnar w północej Amarii
|
Wysłany: 15 sierpnia 2005 Nowy projekt ... Mod balansujący rozgrywki w HoMM3
|
|
|
Czy nikomu nie przyszło do głowy, przypadkiem ograniczanie ilości jednostek???
Bo przecież, szbciej zdobywając surowce i złoto szybciej budujemy większą armię i zdobywamy zamek wroga, a on nie ma szans.
Czy taka sytuacja nie jest do czegoś podobna??
Gdy gram przy jednym kompie z kimś lub przez "kabel" nigdy nie stosujemy żadnych ograniczeń. Zawsze stosujemy zasadę, pierwszy zdobędziesz Latanie, czy jakiś potężny artefakt, masz szczęście, prawie wygrałeś, musisz jeszcze to wykorzystać.
Dlatego nigdy nie będe bawił się w Ligi, bo dla mnie zabijają przyjemność gry i tworzą sztuczne przepisy, które zamieniają zabawę w sport wyczynowy.
___________ From the beginnin' to end
Losers lose, winners win
This is real, we ain't got to pretend
The cold world that we in
Is full of pressure and pain
I thought it would chane
But its stayin' the same |
|
Powrót do góry
|
|
|