Witaj na Starym Forum Jaskini Behemota.
Zostało Ono stworzone przez ixcesala z uwagi na problemy z forum Ezboard 10 grudnia 2002. Służyło Jaskiniowcom
dzielnie do sierpnia 2005 roku, kiedy to dominium i podwładnych Behemota dotknął Wielki Trek, po którym przez 10 miesięcy
Jaskinia nie funkcjonowała.
Wszystkim, którzy przyczynili się do rozwoju Imperium Jaskini Behemota, zarówno poprzez pracę techniczno-graficzną, jak i
osobom które współtworzyły klimat - dziękujemy.
Zapraszam do obejrzenia tego swoistego muzeum, które wiąże się ze wspaniałymi wspomnieniami niemałej części Jaskiniowców.
Kasztelan Crazy
Wróć do strony głównej Jaskini Behemota.
Autor |
Wiadomość |
Konqer
Dołączył: 17 marca 2004 Posty: 164
Skąd: z kościoła. Tam mieszkają paladyni.
|
Wysłany: 13 maja 2004 Propozycje tematów do ankiet.
|
|
|
Ekhm.... nie wiem o co Ci chodziło Enialisie, ale za cholerę nie rozumiem co chciałeś powiedzieć przez "budynek do ulepszania". W Heroes IV nie było ulepszanych potworów. Mógłbyś to jakoś uścislić?
___________ Cenzura to reklama na koszt państwa.
Federico Fellini (1920 - 1993) |
|
Powrót do góry
|
|
|
Enialis
Dołączył: 27 marca 2004 Posty: 164
Skąd: Z miejsca, gdzie słońce nie zachodzi...
|
Wysłany: 13 maja 2004 Propozycje tematów do ankiet.
|
|
|
Fakt, pomyliłem się, wogóle nie o to mi chodziło :oops: . Szło po prostu o nowe potwory i nie wiem skąd to wziąłem :oops: :( :oops: ...
___________ «Where the hell is Koza?»
http://www.knightonlineworld.com/ - Dołącz! |
|
Powrót do góry
|
|
|
Anonymous
Dołączył: nigdy Posty: 164
Skąd:
|
Wysłany: 13 maja 2004 Propozycje tematów do ankiet.
|
|
|
Tematy:
Jak powinno wpływać szczęście na jednostkę?
a) Większe obrażenia zadane przez jednostkę.
b) Mniejsze obrażenia dla jednostki.
c) Możliwość wyboru w oknie bohatera.
d) Inaczej (Jak?)
Jak powinny wpływać morale na jednostkę?
a) Dwa ruchy
b) Dalszy ruch
c) Szybszy ruch
d) Inaczej (Jak?)
No i tyle.
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Haarald
Dołączył: 23 kwietnia 2003 Posty: 164
Skąd: Ors Imperior
|
Wysłany: 13 maja 2004 Propozycje tematów do ankiet.
|
|
|
Konqe:
Rzeczywiscie morale jest ważnym elementem strategii bitewnej ja bym to rozbudował nawet poszerzejąc o szczęście:
Warto się poprostu zastanowić nad tym jak to miałoby wygladać morale:
- jak w części trzeciej (jako % szansa na dodatkowy atak)
- jak w części czwartej (jako kolejność ataku w danej turze)
- czy moze inaczej [choć nie wiem jak]
Również szczęście:
- czy ma to być tylko szansa na zadanie podwójnych strat?
- czy ma to być również szansa na otrzymanie mniejszych strat?
- a może jeszcze inaczej
wreszcie czy szczęście powinno mieć także wartość ujemną (czyli pech) co wartościowałoby ujemnymi modyfikatorami?
******************************************
Kolejne zagadnienie powinno dotyczyć umiejętnosci pierwszo i drugorzędnych herosów:
- takie jak w H-III
- takie jak w H-IV
- inne
******************************************
Kolejne zagadnienie powinno dotyczyć liczby poziomów umiejetnosci drugorzędnych:
- trzy (nowicjusz, zaawansowany, ekspert)
- cztery (nowicjusz, zaawansowany, ekspert, mistrz)
- pieć (nowicjusz, ...., arcymistrz)
- więcej poziomów
*****************************************
Specjalnosci herosów:
Najpierw pytanie czy powinny być.
Potem liczba specjalnosci dla jednego herosa:
- jedna
- jedna startowa, kolejne dwie co okresloną liczbę poziomów (tu mozliwość wyboru specjalnosci)
*****************************************
Czy jednostki powinny rzucać czary w sposób kontrolowany:
- tak
- nie
*****************************************
Czy mury zamków podczas walk powinny ulegać rzeczywistemu zniszczeniu czego efektem bedzie ich odbudowa (w kosztach)
-tak
-nie
|
|
Powrót do góry
|
|
|
hadżdżi Dawud az Gossarah
Dołączył: 29 stycznia 2003 Posty: 164
Skąd: Skawina
|
Wysłany: 14 maja 2004 Propozycje tematów do ankiet.
|
|
|
Proponuję ankiety na temat:
1) "Charakteru" armii (dobry/zły chaotyczny/prawy).
2) Czarów - system oparty na manie, zapamiętywaniu czarów czy inny.
___________ Nie zabijaj!
Martwy człowiek niczego od ciebie nie kupi. |
|
Powrót do góry
|
|
|
Ururam Tururam
Dołączył: 17 października 2002 Posty: 164
Skąd: Próżnia między światami
|
Wysłany: 14 maja 2004 Propozycje tematów do ankiet.
|
|
|
:idea: Szczęście i morale - jak najbardziej, aż dziwie się, że tego jeszcze nie było...
:arrow: Ile map w podstawce? Jak najwiecej, byle dobrych, tu ankiety nie trzeba.
:idea: Rodzaje bohaterów w mieście - może być, choć 2 wydaje się optimum.
:arrow: Filmiki do kampanii - a o co tu pytać?...
:arrow: Wybór budynków - było.
:idea: Niszczenie murów/budynków - ciekawe!
:!: Jednostki rzucające czary - to wymagałoby doprecyzowania, mam w pamięci.
:arrow: Specjalności bohaterów - nie ma sensu póki nie znamy roli boharerów, która będzie inna niż dotąd.
:arrow: Poziomy umiejętności - stanowczo zbyt szczegółowe.
:?: Umiejętności pierwszo i drugorzędne - nie rozumiem tematu.
:idea: Charaktery - tak.
:idea: Czary - w sumie też.
___________ Hoc est opus!
(Caffa et bucella per attractionem corporum venit ad stomachum meum.) |
|
Powrót do góry
|
|
|
Konqer
Dołączył: 17 marca 2004 Posty: 164
Skąd: z kościoła. Tam mieszkają paladyni.
|
Wysłany: 14 maja 2004 Propozycje tematów do ankiet.
|
|
|
A powiedzcie: czy była już ankieta, dot. sposobu rozwoju bohatera? Tzn. czy ma zdobywać nową klasę po zdobyciu krzyżówki określonych umiejętności [via HIV], czy raczej powinien mieć taką samą klasę przez całą grę [HIII]. A może coś zaczerpnąć z nowego pakietu skryptów go WoG - a [Bohaterowie jakich jeszcze nie było]?
[UT: Z tego, co mi wiadomo, to ścieżke rozwoju bohatera ma już Ubi obmyślaną, choć nie chce jej ujawnić...]
___________ Cenzura to reklama na koszt państwa.
Federico Fellini (1920 - 1993) |
|
Powrót do góry
|
|
|
Haav Gyr
Dołączył: 2 lutego 2004 Posty: 164
Skąd: Miasto Maggnar w północej Amarii
|
Wysłany: 29 maja 2004 Propozycje tematów do ankiet.
|
|
|
Kolejna propozycja ankiety dotycząca interface'su, jak wiadomo tym co grali w herosów niemal od początku, w każdej z częsci był inny rodzaj interface'su. W H2 mieliśmy w opcjach ustawianie dwóch jego rodzajów, dla złej i dla dobrej strony, lub też dynamiczna jego zmiana, w H3 interface był ten sam, ale miał różne kolory, zależne od koloru gracza, natomiast w H4, mieliśmy stały interface ze zmiennymi ilościami szczegółów(ozdobień) zależnych od rozdzielczości ekranu. Teraz pytanie powinno brzmieć: Jaki interface podobałby ci się w H5 najbardziej?
Odp:
1) :arrow: Znienny w charakterze Dobro/Zło jak w H2
2) :arrow: Stały ze zmiennymi kolorami jak w H3
3) :arrow: Znienny w ilości szczegółów jak w H4
4) :arrow: Całkiem inny, nowy(podać przykład)
5) :arrow: Połączenie wszystkich dotychczasowych cech(kolor/charakter/szczegółowość) :idea:
___________ From the beginnin' to end
Losers lose, winners win
This is real, we ain't got to pretend
The cold world that we in
Is full of pressure and pain
I thought it would chane
But its stayin' the same |
|
Powrót do góry
|
|
|
Haarald
Dołączył: 23 kwietnia 2003 Posty: 164
Skąd: Ors Imperior
|
Wysłany: 31 maja 2004 Propozycje tematów do ankiet.
|
|
|
Inny temat to kwestia garnizonów (bram):
Czy garnizony powinny być rozbudowywane tak jak zamki:
1. Powinno być tak jak dotychczas
2. Jestem za rozbudową bram/garnizonów o pewne elementy obronne
3. Jestem za rozbudową bram/garnizonów o elemetny obronne a także inne (np. niewielki dochód, karawany, studnie magii etc.).
Jakkolwiek odpowiedzi nie byłby sformułowane. W tym wszystkim chodzi o ty by zasięgnąć języka w kwestii samych bram. czy mają to być tylko bramy czy też umocnione punkty oporu (w stopniu niewielkim lub większym).
----------------------------------
Inne pytanie:
Czy należy wprowadzić do gry opcję budowy dróg i mostów:
1. Niczego nie wprowadzać, zostawić tak jak jest
2. Stworzyć mozliowść budowania dróg
3. Stworzyć możliwość budowania dróg i mostów
A czemu o to pytać? Poniekąd dodanie opcji budowy tych elementów mogłoby wprowadzić nowy element ekonomiczny do strategii wojskowej (np. usprawnienie logistyki na terenach trudnych).
Przede wszystkim jak by to miało wyglądać.
---------------------------------
Kolejne pytanie o złoża (najlepiej po ankiecie związanej z formami kopalń zaproponowanej kilka postów wyżej). A pytnanie brzmiałoby:
Czy jesteś za poszerzeniem dostępnych surowców o nowe:
Tak
Nie
Jesli tak to ile i jakie to miałyby być surowce.
--------------------------------
W jakim zakresie tzw. teren rodzimy powinien wpływać na jednostki?
- w żadnym
- tylko na ruch jednostek
- na ruch i na niektóre modyfikatory (np.: morale, szczęście, inne)
--------------------------------
Przydałoby się także jakieś pytanie o magii, np.:
Kwestia szkół magii:
- szkoły magii przyporządkowane do poszczególnych zamków
- szkoły przyporządkowane do innej specyfikacji, np: motywy
- szkoły oparte na żywiołach
- szkoły oparte na gwieździe magii
- system bardziej złożony
--------------------------------
Przydałoby się takze jakieś pytanie związane z kwestią ruchu na morzu. Na dzień dzisiejszy nie jestem w stanie dokładniej sprecyzować zagadnienia ale chodzi o takie zagadnienia jak:
- zasięg na morzu (czy wprowadzić jakieś nowe rodzaje "podłoża" ograniczajace bądź zwiększające ruch)
- kwestia schodzenia i wchodzenia na statek a strata kolejki
- kwetia ogranczenia pojemności statków (idze to w parze z wprowadzeniem kilka rodzajów statków, np.: mniejsze szybsze i mniej pojemne, większe pojemnijesze i powolniejsze)
---------------------------------
Enialis (cytat): |
ja mam pewien pomysł:
:arrow: Czy w V ma być coś takiego jak możliwość wyboru budynku nowych potworów (ala IV) czy nie (jak w III).
Jeśli był już taki temat to wieeelkie przeprosiny. Pozdroofka śle. |
Zdaje się że już coś podobnego było ale nie była to ankietka prowadzona przez UT. Poza tym pytania do niej na dzień dzisiejszy były źle sformułowane.
Według mnie powinno być tak:
Czy jesteś za tym aby w zamkach HoMM-V była możliwość wyboru budowy obiektu:
- nie powinno być żadnych wyborów obiektów (uzasadnienie)
- tylko wybór generatora stworzeń
- tylko wybór obiektów gospodarczo-obronnych
- wybór wszelkich obiektów (generatorów, gospodarczych, obronnych)
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Konqer
Dołączył: 17 marca 2004 Posty: 164
Skąd: z kościoła. Tam mieszkają paladyni.
|
Wysłany: 31 maja 2004 Propozycje tematów do ankiet.
|
|
|
A może coś takiego:
Ile kolorów flag w Heroes V?
:?: Tyle, ile miast
:?: Więcej
:?: Mniej (głupi pomysł)
--------------------------------------------
Sposób dawania doświadczenia.
:?: Tak jak w Heroes I - III
:?: Więcej doświadczenia
:?: Mniej
--------------------------------------------
Podział na Szybkość/Ruch podczas walki.
:?: Tak
:?: Nie
:?: Jeszcze inaczej
--------------------------------------------
Zmiana systemu kosztów.
:?: Tak - więcej płacimy, więcej wydobywamy
:?: Tak - więcej płacimy, mniej wydobywamy
:?: Tak - mniej płacimy, więcej wydobywamy
:?: Tak - mniej płacimy, mniej wydobywamy
:?: Nie
--------------------------------------------
Czy jesteś za bohaterem bierno - walczącym?
:?: Tak
:?: Nie
W tej ankiecie trzeba także podać jak połączyć bohatera czynnego z biernym.
--------------------------------------------
Ekhm.... to wyżej też jest moje, tylko że podczas pisania posta wyrzuciło mnie. Co za *&%#$ serwer :!: Niech jakiś moderator usunie ten poprzedni post.
___________ Cenzura to reklama na koszt państwa.
Federico Fellini (1920 - 1993) |
|
Powrót do góry
|
|
|
Haarald
Dołączył: 23 kwietnia 2003 Posty: 164
Skąd: Ors Imperior
|
Wysłany: 3 czerwca 2004 Propozycje tematów do ankiet.
|
|
|
Jak już jesteśmy przy bohaterach to wyarto byłoby podyskutować w takiej kwesti jak klasowość bohaterów. Chodzi tutaj o to czy z maga można zrobić wojownika i na odwrót:
A pytanie brzmi: W jaki sposób powinny wyrażać się różnice pomiędzy klasami wojowników i magów:
- nieograniczony dostęp bohatera danej klasy do wszystkich umiejętności drugorzędnych
- ograniczony w stopniu niewielkim (niemożność poznania niektórych umiejętności skrajnych*)
- ograniczony w stopniu znacznym (poznawanie umiejętności niezgodnych a klasą bohatera wiąże się ze spadkiem efektywności działania tej umiejętności)
*np.: znajomość nekromacji uniemożliwia poznanie wskrzesznia, znajomość odporności magicznej uniemożliwia poznanie negacji, znajomość taktyki uniemożliwia poznanie carnoksięstwa etc.
W każym bądź razie nalezałoby to odpowiednio urobić aby było w miarę czytelne.
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Haarald
Dołączył: 23 kwietnia 2003 Posty: 164
Skąd: Ors Imperior
|
Wysłany: 10 czerwca 2004 Propozycje tematów do ankiet.
|
|
|
Ankieta dotycząca wskrzeszania herosów po bitwie w razie opcji czynnego herosa:
odpowiedzi:
- tak jak w HoMM-IV
- automatyczne wskrzeszanie po bitwie (bez doświadczenia)
- utomatyczne wskrzeszanie po bitwie (z doświadczeniem)
- inne (jakie?)
|
|
Powrót do góry
|
|
|