Witaj na Starym Forum Jaskini Behemota.
Zostało Ono stworzone przez ixcesala z uwagi na problemy z forum Ezboard 10 grudnia 2002. Służyło Jaskiniowcom
dzielnie do sierpnia 2005 roku, kiedy to dominium i podwładnych Behemota dotknął Wielki Trek, po którym przez 10 miesięcy
Jaskinia nie funkcjonowała.
Wszystkim, którzy przyczynili się do rozwoju Imperium Jaskini Behemota, zarówno poprzez pracę techniczno-graficzną, jak i
osobom które współtworzyły klimat - dziękujemy.
Zapraszam do obejrzenia tego swoistego muzeum, które wiąże się ze wspaniałymi wspomnieniami niemałej części Jaskiniowców.
Kasztelan Crazy
Wróć do strony głównej Jaskini Behemota.
Autor |
Wiadomość |
Ururam Tururam
Dołączył: 17 października 2002 Posty: 164
Skąd: Próżnia między światami
|
Wysłany: 15 grudnia 2003 Jaki silnik graficzny w Heroes V?
|
|
|
:!: Trzy tygodnie minęły - zamykam część oficjalną. :!:
Raport z dyskusji i głosowania zostanie przekazany do Ubisoftu.
Wątek pozostaje jednak nadal otwarty.
___________ Hoc est opus!
(Caffa et bucella per attractionem corporum venit ad stomachum meum.) |
|
Powrót do góry
|
|
|
Anonymous
Dołączył: nigdy Posty: 164
Skąd:
|
Wysłany: 15 grudnia 2003 Jaki silnik graficzny w Heroes V?
|
|
|
Nie wiem czy jest sens przesyłania wyników głosowania, skoro Ubi i tak postanowiło zrobić 3D :(
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Acid Dragon
Dołączył: 3 stycznia 2003 Posty: 164
Skąd: planetoida Terra
|
Wysłany: 15 grudnia 2003 Jaki silnik graficzny w Heroes V?
|
|
|
Ja nie widzę większego sensu w większości tych ankiet, ale podyskutować zawsze można - aby skonfrontować swoje opinie, marzenia i potem rzeczywistość. Poza tym, może dzięki tym opiniom chociaż COŚ dotrze do ubisoftu i przynajmniej będzie można tak obrócić mapą, żeby wyglądała jak wygląd 2D w H1-3? Oczywiście klimatu i doskonałych możliwości rysowania jednostek w 2D nic nie wróci, ale chociaż to COŚ żeby było.
___________ Neutralność nie zawsze jest możliwa... |
|
Powrót do góry
|
|
|
Ururam Tururam
Dołączył: 17 października 2002 Posty: 164
Skąd: Próżnia między światami
|
Wysłany: 15 grudnia 2003 Jaki silnik graficzny w Heroes V?
|
|
|
Odpowiadam: sens jest. Choć zdecydowano, że engine będzie 3D, ważne jest, by jego tórcy wiedzieli, czego po takim silniku oczekują ci, którzy go chcą, a czego się obawiają ci, którzy go nie chcą, nieprawdaż?
Nie łudźmy się - to jest gra Ubisoftu a nie nasza, czy jakiejkolwiek innej społecznosci graczy. To oni decydują, co i jak zrobić. I bardzo dobrze... Z "fanowskiej" twórczości powstają z reguły takie dziwotwory jak WoG, w którego co prawda gra garstka zapaleńców, ale który nie miałby większych szans na odniesienie sukcesu na rynku.
Reasumując: Nasz głos w tej czy w innych sprawach ma znaczenie doradcze. Jednak skoro pytaja nas o opinie, o tym czy owym, znaczy, że w jakimś celu ta opinia jest im potrzebna. I te okazję na wywarcie wpływu na H5 powinniśmy wykorzystać.
___________ Hoc est opus!
(Caffa et bucella per attractionem corporum venit ad stomachum meum.) |
|
Powrót do góry
|
|
|
Acid Dragon
Dołączył: 3 stycznia 2003 Posty: 164
Skąd: planetoida Terra
|
Wysłany: 15 grudnia 2003 Jaki silnik graficzny w Heroes V?
|
|
|
UT ma rację.... do pewnego stopnia. Oczywiście to twórcy powinni mieć decydujące zdanie, nie fani. Szkoda tylko, że jak na razie decyzje Ubi wg mnie są błędne.
Co do tego, że powinniśmy okazję wykorzystać, bo te opinie do "czegoś" są im potrzebne, to tu już mniej się zgadzam - chodzi wg mnie tylko o rozpoznanie rynku, a nie o poznanie zdania fanów.
Natomiast co do "dziwotworu" i "garstki zapaleńców" to UT chyba gorączkę miał gdy to pisał :). [UT: Nie miałem. WoG mi się po prostu nie podoba.] Bzdura kompletna! Jak na razie WoG ściągnięto ok 100000 razy, a 99% wszystkich opnii na temat WoGa jest pozytywnych (powiedz teraz to samo na temat H4 :P). WoG odnósłby znacznie większy sukces na rynku, gdyż pozwala dostosować grę do potrzeb gracza! Każdy może grać jak lubi, a nie jak go do tego "zmuszono". Nie podoba Ci się coś w WoGu? - możesz to wyłączyć! [UT: Właśnie! I to mi się nie podoba! Nie cierpię rzeczy przekombinowanych...] Zajrzyj czasem chociaż do Snów (i oczywiście na inne fora) i zobaczysz jaka to ładna "garstka" :). Teraz pokaż mi jakieś forum, gdzie jeszcze o H4 się rozmawia i gra :P. [UT: praktycznie wszędzie na świecie... Ale ten temat nie jest po to by dowodzić wyższości Wilekanocy nad Bożym Narodzeniem.]
EDIT:
HAHAHA! no rzeczywiście - cały świat! Widać to zwłaszcza na przykładzie Jaskini Behemota - największego wortalu HoMM w Polsce i jednaego z największych na świecie. Ludzie, którym się H4 podoba to istne mrowie!.. zaraz.... czy komuś oprócz UT ta beznadzieja się podoba? Od kilku miesięcy na forum ANI jedno słowo o H4 się nie pojawiło :)... a na Snach ciągle odpowiadam na posty. No rzeczywiście - wszyscy grają w H4 :P.
Poza tym - prosta matematyka: jaka gra ma więcej opinii pozytywnych: WoG czy H4?, jaka gra zebrała najwięcej krytyki swych błędów: H4 czy WoG? Uzyskując odpowiedzi na powyższe pytania - która z gier odniosłaby większy sukces na rynku?
___________ Neutralność nie zawsze jest możliwa... |
|
Powrót do góry
|
|
|
Anonymous
Dołączył: nigdy Posty: 164
Skąd:
|
Wysłany: 17 grudnia 2003 Jaki silnik graficzny w Heroes V?
|
|
|
Ururam Tururam (cytat): |
Odpowiadam: sens jest. Choć zdecydowano, że engine będzie 3D, ważne jest, by jego tórcy wiedzieli, czego po takim silniku oczekują ci, którzy go chcą, a czego się obawiają ci, którzy go nie chcą, nieprawdaż?
Reasumując: Nasz głos w tej czy w innych sprawach ma znaczenie doradcze. Jednak skoro pytaja nas o opinie, o tym czy owym, znaczy, że w jakimś celu ta opinia jest im potrzebna. I te okazję na wywarcie wpływu na H5 powinniśmy wykorzystać. |
Czy nie uważasz że te dwie rzeczy są ze sobą sprzeczne?? Skoro i tak bez wzglądu na opinie fanów i tak jest 3D, a czemu tacy Warlords 4 są 2D skoro należą do Ubi Softu? Jeśli wydawcy gier zwłaszcza tych seryjnych o dużym potencjale i sporej rzeszy fanów nie zaczną słuchać "nas" fanów, to przewiduję klapę z przedsięwzięcia pt: Heroes of Might & Magic 5.
Skoro też nasz głos ma znaczenie doradcze, to zazwyczaj doradców się słucha. Powiem wprost jeśli gra będzie 3D na 95% jej nie kupię(orginału)
bo straci ona wszystko co do tej pory herosi reprezentowali sobą, nawet H4 wyda się nam już bardziej podobny do reszty sagi.
[UT: należy pamiętać, że kategoria "fani", do której należymy, to zaledwie jakieś 5% rynku. Czyli jeśli z rachunku im wyjdzie że kosztem zrażena wszystkich dawnych fanów, zwiekszą sprzedaż wśród newbiesów o, powiedzmy 15% - to zrobią to! Stracą starych fanów, a zyskają nowych. I więcej kasy.]
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Faramir
Dołączył: 24 października 2002 Posty: 164
Skąd: za chwilę Poznań
|
Wysłany: 18 grudnia 2003 Jaki silnik graficzny w Heroes V?
|
|
|
Acid Dragon (cytat): |
Poza tym - prosta matematyka: jaka gra ma więcej opinii pozytywnych: WoG czy H4?, jaka gra zebrała najwięcej krytyki swych błędów: H4 czy WoG? Uzyskując odpowiedzi na powyższe pytania - która z gier odniosłaby większy sukces na rynku? |
Heroes IV, bo więcej by zarobiła. Bo więcej osób kupiłoby go, bo: 1) W sumie mniej zmian; 2) wyprodukowana przez NWC; 3) Kampania reklamowa; 4) Więcej nowych graczy sięgnęłoby po H4, bo nie jest tak skomplikowane jak WoG
I może coś tam jeszcze. Ale sądzę, że H4 osiągnęło by większy sukces (mimo, iż nie jestem jego zwolennikiem)
___________ Często i gęsto! |
|
Powrót do góry
|
|
|
Acid Dragon
Dołączył: 3 stycznia 2003 Posty: 164
Skąd: planetoida Terra
|
Wysłany: 18 grudnia 2003 Jaki silnik graficzny w Heroes V?
|
|
|
i tu niestety masz rację Faramirze.... zwracam uwagę szczególnie na punkt trzeci. Adnotację do punktu pierwszego muszę jednak zrobić: w WoGu ŻADNYCH zmian nie poczyniono - wszystko jest nowością, nie zmianą. w H4 zmian było zbyt dużo, co (m.in.) klimat gry zrujnowało.
Co do tych fanów natomiast, to.... cóż... rzeczywistość jaka jest taka jest -teraz liczy się tylko zysk i sprzedaż, co najlepiej widać po chłodnych kalkulacjach UT. Zmienić tego się nie da. Pozostaje się dostowsować. co NIE znaczy, że nie mamy prawa się temu sprzeciwiać. Jak na razie podejście Ubisoftu pod wględem "rynku" wygląda mi jeszcze gorzej niż było to w przypadku 3DO. Tam przynajmniej (wbrew głupim pogłoskom!) ktoś fanów czasem słuchał - było 3DO community, były fora i były moderowane przez ludzi z samej firmy... Teraz Ubisoft faktycznie wyciągnął rękę do fanów, ale jak na razie - ręka swoje, decyzje swoje...
___________ Neutralność nie zawsze jest możliwa... |
|
Powrót do góry
|
|
|
Haarald
Dołączył: 23 kwietnia 2003 Posty: 164
Skąd: Ors Imperior
|
Wysłany: 19 grudnia 2003 Jaki silnik graficzny w Heroes V?
|
|
|
Ja chciałem powrócić na chwilę do grafiki na polu bitwy. Gram ostatnio w herosopodobną grę Disciples-II. Bardzo spodobał mi się wygląd pola walki.
Gdyby zastosowano podobne tyle że obrotowe pole byłoby miodzio. Do tego wpływ obiektów na mapie przygody na wygląd zarówno gruntu na którym walczymy (częściowo się to udało juz w HOMm-IV) oraz co ważne otaczajace nas zewsząd pagórki, lasy, rzeki, wulkany czy oddalone o kilka mil miasta.
Pole bitwy nie było nigdyaż tak efektowne jak mapa przygody czas najwyższy "podrasować" pole walki.
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Anonymous
Dołączył: nigdy Posty: 164
Skąd:
|
Wysłany: 20 kwietnia 2005 Jaki silnik graficzny w Heroes V?
|
|
|
Heroes 3d, obracana mapa ??!! NIGDY W ŻYCIU !.
Jeżeli ten Heroes będzie wyglądał tak jak na tych screenach to ja sobie daruje taki biznes. Z takim wyglądem gra traci swoją orginalnosć i klimat (staje się remake'em Warcrafta III itp.) upodabnia się do innych gierek.
Zdecydowanie 2D z ozdobnikami.
W ostateczności Pseudo-3D (rzut izometryczny).
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Anonymous
Dołączył: nigdy Posty: 164
Skąd:
|
Wysłany: 20 kwietnia 2005 Jaki silnik graficzny w Heroes V?
|
|
|
Spokojnie, nie mamy 100% pewności, że te screeny były z pola walki, a nie z np. wstawek między misjami. Po drugie: WarCraft 3 wygląda o wiele gorzej i bajeczniej od tych screenów, wolisz Infernusa z Wara, czy te demony z 1 i 6 screena??
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Anonymous
Dołączył: nigdy Posty: 164
Skąd:
|
Wysłany: 14 maja 2005 Jaki silnik graficzny w Heroes V?
|
|
|
Ja uważam, że taki silnik jaki jest przedstawiony na screenach jest dobry. Według mnie jeśli ciągle sie chce powielać to samo z H3 tylko z nowymi jednostkami to po co robić h5? Ja uważam iżsłusznie autorzy chcą wnieść coś nowego do gry. Poza tym nie wiem czemu tak uwzieliście się na tego w3 :D .
|
|
Powrót do góry
|
|
|