Imperium Jaskini Behemota
tarcza Witaj na Starym Forum Jaskini Behemota.
Zostało Ono stworzone przez ixcesala z uwagi na problemy z forum Ezboard 10 grudnia 2002. Służyło Jaskiniowcom dzielnie do sierpnia 2005 roku, kiedy to dominium i podwładnych Behemota dotknął Wielki Trek, po którym przez 10 miesięcy Jaskinia nie funkcjonowała.
Wszystkim, którzy przyczynili się do rozwoju Imperium Jaskini Behemota, zarówno poprzez pracę techniczno-graficzną, jak i osobom które współtworzyły klimat - dziękujemy.
Zapraszam do obejrzenia tego swoistego muzeum, które wiąże się ze wspaniałymi wspomnieniami niemałej części Jaskiniowców.
Kasztelan Crazy

Wróć do strony głównej Jaskini Behemota.
Rejestracja (chciałbym klucze)Rejestracja (chciałbym klucze)  

PrzewodnikPrzewodnik      LinksLinkownia     SzukajSzukaj     Śledzone tematyŚledzone tematy     Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości
ProfilProfil     MieszkańcyMieszkańcy     GrupyGrupy     ZalogujZaloguj
Ostatnio odwiedziłeś nas:
Obecny czas to: 2024-11-21 14:07:34
Autor Wiadomość
Mr.Pool...



Dołączył: 24 września 2000
Posty: 164
Skąd: Łódź

Wysłany: 27 grudnia 2003     Mapa przygody w Heroes V. Odpowiedz z cytatem

Po chwili zastanowienia pomyślałem sobie po co w ogóle podział na mapki o stałym określonym rozmiarze(S,M,L...)

Czy nie lepiej i logiczniej stworzyć możliwość tworzenia dowolnej wielkości map X na Y(można co prawda wprowadzić jakieś ograniczenie powierzchni tzn. że iloczyn X i Y nie może przekroczyć wartości Z - ale nie koniecznie), a same mapy rozróżniało by się właśnie po ich powierzchni. Jakaś segregacja od Z1-Z2, Z3-Z4 itd.

Co do opcji wizualnej to jestem zdecydowanie za tym aby H5 bardziej przypominała H4 niż H3. Grafika jest o wiele ładniejsza bardziej dopracowana i tyle ;)

Jeśli chodzi o kompozycje i tworzenie krajobrazów pod ziemią i na jej powierzchni to zostawił bym to w guście autora. To co i jak stworzy zostanie bądź skrytykowane przez graczy lub nie i to czy my będziemy grać w tą mapkę czy inną tylko i wyłącznie zależy od nas samych.

Natomiast chciałbym widzieć na mapce przygód takie wizualne zmiany które nie powodowały by nic nowego czego już byśmy nie znali tzn.
Jeśli bohater wędruje po bagnach to jego konik wpada po kolana w mapkę a jak wychodzi z bagien np. na śnieg to zostawia przez jakiś czas brudne ślady na tym śniegu.
Jak biegnie po piasku to tumany kurzu się wokół niego kłębią, jak przechodzi przez rzekę to brodzi itp./itd.

___________
... i tylko tyle mam do powiedzenia ;)
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 27 grudnia 2003     Mapa przygody w Heroes V. Odpowiedz z cytatem

Faramir (cytat):

A nie widziałeś nigdy żadnej Jaskini, w której leżał śnieg? Poza tym śnieg może, jeśli na powierzchni zbyt wiele go napadało, spaść poprzez jakąś wyrwę, czy coś w tym stylu do podziemi.


Zwracam honor do kieszonki :) - wspomniałem na wynalazek o nazwie "armatka śnieżna" i już nie mam wątpliwości, co do możliwości zalegania śniegu w jaskiniach :P ... Zawsze możliwe, że dojdzie do skroplenia i szybkiego zamarznięcia pary wodnej i już jest śnieg :). Natomiast jeśli chodzi o tę twoją wyrwę, to mniemam, że pod takim ciśnieniem to nasz śnieg przejdzie już w lód, ale się czepiam :P (a lód w jaskiniach jest, oj jest :) ).

Faramir (cytat):
A tak w ogóle to nie przesadzajmy. Twórcy map mogą mieć różne wizje i różne koncepcje, a zabraniając im do podziemi wstawiania roślin powierzchionych, odbieramy im sporo możliwości. Niech co najwyżej w mapach zszykowanych przez Ubi nie będzie w podziemiach roślin, drzew, etc., a mapmakerom zostawmy wolną rękę.


W sumie to fantasy, a w fantasy to rózne rzeczy się dzieją - np. w takim Earthdawnie to całe podziemne miasta (tzw. kaery) oświetlano wielkimi, magicznymi kryształami i hodowano naziemne rośliny i zwierzęta, więc nie widzę przeszkód, by i w Heroes nie mogły znajdować się jakieś podziemne źródła światła.



A co do tych różnych wymiarów, to brzmi ciekawie, ale zalecałbym ostrożność, bo gra nam będzie przypominać całkiem co innego, a tego byśmy nie chcieli :)
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Faramir



Dołączył: 24 października 2002
Posty: 164
Skąd: za chwilę Poznań

Wysłany: 28 grudnia 2003     Mapa przygody w Heroes V. Odpowiedz z cytatem

Mr.Pool... (cytat):
Jeśli bohater wędruje po bagnach to jego konik wpada po kolana w mapkę a jak wychodzi z bagien np. na śnieg to zostawia przez jakiś czas brudne ślady na tym śniegu.


Ślady na śniegu! Super! To takie proste, nie wpływające w ogóle na balans gry i nie zmieniające prawie wcale jej, a jakie piękne, proste i pożyteczne zarazem! Przecież armia, która przechodzi przez teren śnieżny musi zostawić ślady! I to ślady, które pozostają na śniegu dłużej, powiedzmy nawet, że do 3-4 dni. I teraz, jeśli nauczymy się korzystać z tych wiadomości, będzie można śledzić bohaterów przeciwnika, nawet, jeśli mają nad nami przewagę 2-3 dni! Czyli bohaterów, których nie ma w zasięgu wzroku! Dla mnie coś świetnego! Wprowadzić tylko jakiś skrypt, który sprawiałby, że armia, która przeszła by po terenie śnieznym zostawiałaby 3 dniowe (więcej chyba bez sensu - mniej, też bezsensu) ślady w śniegu. I jakie to milusie, i jakie prostusie!

___________
Często i gęsto!
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Ururam Tururam



Dołączył: 17 października 2002
Posty: 164
Skąd: Próżnia między światami

Wysłany: 5 stycznia 2004     Mapa przygody w Heroes V. Odpowiedz z cytatem

... i na tym kończymy część oficjalną.
___________
Hoc est opus!
(Caffa et bucella per attractionem corporum venit ad stomachum meum.)
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Elias



Dołączył: 6 czerwca 2000
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 5 stycznia 2004     Mapa przygody w Heroes V. Odpowiedz z cytatem

No to juz nieoficjalnie wtrace swoje 3 grosze.

Wedlug mnie: dlaczego mapa musi byc koniecznie kwadratowa i miec jeden z ustalonych rozmiarow? Niech bedzie wieksza swoboda wyboru wielkosci w obu kierunkach. Jesli mapa bedzie historia dalekiej podrozy, to niech i bedzie to chocby i 3x1000, taka podroz bez konca przed siebiue moglaby byc ciekawa, jesli jest to pojedynek 2 nacji to dobry bedzie rozmiar bardziej prostokatny, gdzie przeciwnicy maja do siebie daleko, ale teren w innych kierunkach niz do wroga nie musi byc zwiedzany przeciez, dla wielu nacji na mapie moze byc i ten kwadrat, czasem moze byc regularniej. A moze zrobic obszar trojkatny, albo w formie pentagramu lub okragly. Dobrze byloby gdyby engine gry radzil sobie z pustym miejscem na mapie, w koncu tak naprawde jesli teren jest niedostepny dla bohaterow, to i nie musi byc dobrze opisany, jak na starych mapach, gdzie w takich miejscach byly rysowane smoki i inne potwory. Jesli w srodku mapy sa niestepne gory, to niech bedzie mozna tylko zobaczyc ich zbocza, a reszta moze byc niewidoczna, podobnie jesli rzecz dzieje sie na wyspie, to mozna sobie darowac pokazywanie masy niedostepnej wody, jesli nie ma mozliwosci zeglugi. Oczywiscie takie podejscie utrudniloby klasyfikacje map, wiec w takim wypadku wielkosc mapy okreslalaby ilosc zajetej przestrzeni (bez wliczania pustego miejsca). Wtedy mapa S - to bylaby taka, w ktorej ilosc wypelnionych miejsc jest w jakims zakresie, M - ma ich juz wiecej, itd. Niewazne jaka jest wielkosc siatki, wazne ile na tej siatce zostalo umieszczone.

Poziomy mapy - tu dalbym dowolnosc, co najmniej dodatkowy poziom podziemi, ale najlepiej jesli byloby wiecej mozliwych poziomow (minimum 4 w sumie), zeby mozna bylo zrobic chocby mape w jakims zamku z poziomami podziemi, dziedzinca, kruzgankow i dachow, albo poziom piekiel, ziemi i nieba. Albo jakis olbrzymi wielopoziomy labirynt.

Jesli chodzi o rzut, to rzut ukosny z H4 jest chyba mniej sztuczny i daje wiecej mozliwosci. Jedno co mnie w H4 zdecydowanie denerwowalo to problemy z poruszaniem sie po obszaru zakrytym jakims elementem, jak chocby za drzewem czy skala - 3DO tu sie nie popisalo, o ile w H3 mozna bylo spokojnie uzywajac klawiszy strzalek eksplorowac nawet teren zakryty, o tyle w H4 jak cos nie bylo dostepne mysza to nie mozna sie bylo tam dostac w ogole, czasem strasznie sie trzeba w H4 nameczyc, zeby dostac sie do obiektu czesciowo przykrytego (w rzucie, bo faktycznie wcale nie) innym. Ubisoft chyba zrobi to lepiej mam nadzieje. Jesli mapa bedzie rzutowana, to przydalaby sie mozliwosc zmiany kierunku kamery (obrocenia mapy), nie mosi byc to dowolne, ale chociaz widok z 4 stron swiata by sie przydal.

___________
There can be only one!
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 17 lutego 2004     Mapa przygody w Heroes V. Odpowiedz z cytatem

1. 5 rozmiarów: S,M,L,XL,XXL
2. 2 poziomy: powierzchnia i lochy (lochy mogły by mieć np. 3 poziomy)
3. orientacja płaska - jak w heroes ]I[
4. ekran bitwy też w stylu H3 ale powiększony
5. zmieniające się pory roku na mapie przygody z wpływem na mobilność armii
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Haarald



Dołączył: 23 kwietnia 2003
Posty: 164
Skąd: Ors Imperior

Wysłany: 17 lutego 2004     Mapa przygody w Heroes V. Odpowiedz z cytatem

No ja też coś dodam do mapy przygody... szkoda tylko że już nieoficjalnie ale... zaraz można przeciez to popchnąc jako propozycję do nowego tematu ankiety.

Chodzi mi o rzut mapy przygody (tylko przygody). Nie pojawiło się zagadnienie obrotowości mapy przygody, a to przecież ma spore znaczenie.
Grałem ostatnio w Etherlords-II, gdzie mapa jest obracana niemal z każdej strony z góry z boku i wyskoku zaleznie od herosa za którym podąża kamera... Ludzie jak to zmyla i denerwuje. Nie! czegoś takiego nie chciałbym ujrzeć w HOMM-V bo to zniszczy grę... uważam, ze mapa przygody powinna być w miarę prosta... ewentualnie obrotowa w kierunku lewa prawa, ustawiona w stałym punkcie a nie podążajaca za herosem. Zmiana punktu rzutu mogłaby byc możliwa jednynie w przypadku odwrócenia manualnego przez gracza... zresztą i nad tym sie należy zastanowic czy w ogóle takie cos warto wprowadzać.

Co do głosu poprzednika odnosnie zmiany pór roku wydawac by sie mogło niedorzecznością ale nią własciwie nie jest.
Pory bez wątpienia mogłyby wprowadzić jeszcze lepszy klimat do gry, a także urozmaicenie w postaci zmiennego zasięgu w trudnym terenie... hehe nawet niektóre miejsca mogłyby być mozliwe do przejścia po lądzie tylko zimą (lód), lub o porze suchej (kiedy nie ma wylewów).
Gdyby tylko dokładniej sprecyzować jak rozwiązać problem pór roku to pomysł mógłby trafić do banku pomysłów, ponieważ jest jeden mały szkopół; chodzi o to, że sama kampanie lub mapy tworzone przez graczy mogą się rozgrywać np. w tropikach i wtedy co?
Według mnie w opcjach edytora powinna istnieć opcja okreslajaca obszar zmienności pór roku:
- zima(śnieg)-wiosna-lato-jesień,
- zima(bez śniegu)-wiosna-lato-jesień
- pora sucha-pora deszczowa [tropiki]
Autor mapki wybierałby sobie opcję zmienności pory roku i zazanaczał na mapie obszar działania poprzez jego podświetlenie.

W przypadku zmienności pór roku UBISOFT musiałby stworzyć po 3-5 rodzaje obiektów przygody (zima-śnieg, zima-brak śniegu, wiosna, lato, jesień).
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Haav Gyr



Dołączył: 2 lutego 2004
Posty: 164
Skąd: Miasto Maggnar w północej Amarii

Wysłany: 17 lutego 2004     Mapa przygody w Heroes V. Odpowiedz z cytatem

Isgrimnur (cytat):
Faramir (cytat):

A nie widziałeś nigdy żadnej Jaskini, w której leżał śnieg? Poza tym śnieg może, jeśli na powierzchni zbyt wiele go napadało, spaść poprzez jakąś wyrwę, czy coś w tym stylu do podziemi.


Zwracam honor do kieszonki :) - wspomniałem na wynalazek o nazwie "armatka śnieżna" i już nie mam wątpliwości, co do możliwości zalegania śniegu w jaskiniach :P ... Zawsze możliwe, że dojdzie do skroplenia i szybkiego zamarznięcia pary wodnej i już jest śnieg :). Natomiast jeśli chodzi o tę twoją wyrwę, to mniemam, że pod takim ciśnieniem to nasz śnieg przejdzie już w lód, ale się czepiam :P (a lód w jaskiniach jest, oj jest :) ).

W skiniach to raczej lód może być, nie śnieg, bo śnieg to tworzy się w chmurach i jest od opad atmosferyczny :wink:
Isgrimnur (cytat):

Faramir (cytat):
A tak w ogóle to nie przesadzajmy. Twórcy map mogą mieć różne wizje i różne koncepcje, a zabraniając im do podziemi wstawiania roślin powierzchionych, odbieramy im sporo możliwości. Niech co najwyżej w mapach zszykowanych przez Ubi nie będzie w podziemiach roślin, drzew, etc., a mapmakerom zostawmy wolną rękę.


W sumie to fantasy, a w fantasy to rózne rzeczy się dzieją - np. w takim Earthdawnie to całe podziemne miasta (tzw. kaery) oświetlano wielkimi, magicznymi kryształami i hodowano naziemne rośliny i zwierzęta, więc nie widzę przeszkód, by i w Heroes nie mogły znajdować się jakieś podziemne źródła światła.
:)

A słyszeli państwo o głębianch ocenicznych które wbrwe pozorom tętnią życiem?? :idea: w dodatku bez światła? Zwierzęta i rośliny kożystają z tzw energii geotermalnej.

___________
From the beginnin' to end
Losers lose, winners win
This is real, we ain't got to pretend
The cold world that we in
Is full of pressure and pain
I thought it would chane
But its stayin' the same
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Haarald



Dołączył: 23 kwietnia 2003
Posty: 164
Skąd: Ors Imperior

Wysłany: 3 maja 2004     Mapa przygody w Heroes V. Odpowiedz z cytatem

Mapy z HOMM-IV są o wiele większe od mapek z HOMM-III... dokładnie o 223% większe:

S-ki:
- HOMM-III 1296 pól
- HOMM-IV ok. 2888 pól
M-ki:
- HOMM-III 5184 pola
- HOMM-IV ok. 11552 pól
L-ki:
- HOMM-III 11664 pola
- HOMM-IV ok. 25992 pól
XL-ki:
- HOMM-III 20736 pól
- HOMM-IV ok 46208 pól

Jak widać różnice są dosyć spore. Zastanawia mnie sensowność wprowadzania XXL-ek zważywszy na fakt, że byłoby to ponad ok. 70000 pól do wypełnienia. Szczerze wątpię by ktoś zechciał spróbować stworzyć takiego molocha. Samo wypełnianie XL-ek jest już niezwykle mozolnym i czasochłonnym zajęciem.... zresztą XL-ki z HOMM-IV w porównaniu ze swymi odpowiednikami z HOMM-III wyglądają jak XXL-ki.
A swoją drogą kto by pomyślał że pomiędzy rozmiarami map HOMM-III i HOMM-IV jest tak duża różnica.

....zaraz zaraz o czymś chyba tutaj zapomniano?

Jak to się mówi diabeł tkwi w szczegółach. Nie wiadomo jaki w HOMM-V bedzie rzut mapy góra-dół czy izometryczny a to bardzo ważne:

- Jeśli pozostanie izometryczny to problemu nie ma bo rozmiar znacząco się nie zmieni (moze nawet zostanie nieco powiększony o kilkaxkilka pól w rzucie góra dół)

- Jesli bedzie góra-dół to istnieje ryzyko, że liczba pól liczona według krawędzi może się nie zmienić i zostnie powiedzmy te 160 na 160. Jednak mapy znacząco stracą na rozmiarach. Dlatego uważam, ze w tym przypadku nie należy opierać się na starych rozmiarch 36x36, 72x72.... 144x144 tylko z ogólnej liczby pól wyciągnąć pierwiastek kwadratowy co bedzie oznaczać że wartości ulegną znacznym zmianom:
- S-ka 54x54 (2916)
- M-ka 108x108 (11664)
- L-ka 162x162 (26244)
- XL-ka 216x216 (46656)

Sądzę, że to przemawia przeciwko rzutowi góra dół.
Ciekawi mnie jedno czy programisci tworząc rzut izometryczny nie popełnili błędu który polegał na liczeniu pól krawędzi? A może rzeczywiście mapy miały być większe?
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 3 czerwca 2004     Mapa przygody w Heroes V. Odpowiedz z cytatem

ASX76 (cytat):


Jestem za Herosami w pełnym 3D , a nie jakimiś rzutami izometrycznymi.
Dziekuję za uwagę.


Nie zgodzę się z tym. Wg. mnie Heroes straci cały swój urok. Może bitwy mogłyby być w 3D, ale tylko nie mapka. Ale po Ubi Sofcie wszystkiego można się spodziewać(patrz szkice, które nadają się np. do Modi i Nana albo Hugo Wielka Ucieczka:P Bo porównajcie sobie np. czempiona z HofM&M III z tym nędznym miecznikiem. Jeszcze ten jeżdziec jest wporzo... Ale Archanioł na 100% nie przejdzie. Budowle też niezbyt są, a pole walki... :/ Jaką grę mi przypomina... Skąd ja to znam? Z Bolka i Lolka? :P
Ale się zapędziłem: miałem napisac: Nie zgadzam się, jestem za rzutem izometrycznym, a napisałem referat...
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Haarald



Dołączył: 23 kwietnia 2003
Posty: 164
Skąd: Ors Imperior

Wysłany: 3 czerwca 2004     Mapa przygody w Heroes V. Odpowiedz z cytatem

Zgodzę się z przedmówcą. Mapa przygody w 3D tylko sknoci grę wystarczy spojrzeć na Warcrafta, albo zagrać w Etherlords. Na dzisiejsze czasy 3D nie nadaje się gdyż jest moim zdaniem niedopracowana i doskonałości obrazu dużo jej jeszcze brakuje. Zaczynam także dochodzić do wniosku, że obrotowa mapa przygody mogłaby również zepsuć grę.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
©2002, 2003, 2004, 2005 Jaskinia Behemota
Template made by Valturman.
Powered by gnomePHP.
Pieczę nad Starym Forum sprawuje Crazy.