Witaj na Starym Forum Jaskini Behemota.
Zostało Ono stworzone przez ixcesala z uwagi na problemy z forum Ezboard 10 grudnia 2002. Służyło Jaskiniowcom
dzielnie do sierpnia 2005 roku, kiedy to dominium i podwładnych Behemota dotknął Wielki Trek, po którym przez 10 miesięcy
Jaskinia nie funkcjonowała.
Wszystkim, którzy przyczynili się do rozwoju Imperium Jaskini Behemota, zarówno poprzez pracę techniczno-graficzną, jak i
osobom które współtworzyły klimat - dziękujemy.
Zapraszam do obejrzenia tego swoistego muzeum, które wiąże się ze wspaniałymi wspomnieniami niemałej części Jaskiniowców.
Kasztelan Crazy
Wróć do strony głównej Jaskini Behemota.
Autor |
Wiadomość |
Haarald
Dołączył: 23 kwietnia 2003 Posty: 164
Skąd: Ors Imperior
|
Wysłany: 31 stycznia 2005 Złodzieje w HoMM V
|
|
|
Ja już wymieniałem jego ewentualne funkcje jakiś czas temu... podkreślając że nie powinien on stanowić stałego elementu gry, a jedynie element dodatkowy wydany w którymś z dodatków.
Z perspektywy czasu pewne elementy moich koncpcji nie spodobały mi się.
Należy jednak sprecyzować funkcję tego typu bohatera czy ograniczyć go tylko do roli złodzieja co trąci Discipless. Ja uważam, że nie!!!
Należałoby zatem przypisać mu również cechy właściwe szpiegom i zwiadowcom ot taka uniwersalna fucha.
1. Taki gość mógłby np. bedąc niewidzialny dla graczy nie posiadającego zwiadu być nieco "upierdliwy" czając się np. w pobliżu kopalni i zajmując ją co róż gdy przeciwnik zajmie ją ponownie.
2. Inna funkcja to zbieranie informacji o wojskach przeciwnika w najbliższej okolicy (ruch wojsk, liczebność stworzeń w zamkach i jednostkach w terenie w tym także neutralnych, położenie armii wroga w promieniu max. 30 pól od naszego bohatera. Ta funkcja skutecznie sprawdziłaby się w przypadku dwustopniowej mgły wojny jak w HoMM-IV.
3. Atakowanie mniejszych zgrupowań przeciwnika i być może słabych karawan. Taki bohater powinien dysponować specjalnymi jednostkami przewidzianymi tylko dla niego, ktore tak jak on mogą działać z ukrycia. Tutaj musi być ograniczenie poziomu tych jednostek góra 2-poziom.
4. Atakujący otrzymuje zawsze przewagę w postaci pierwszeństwa ataku po czym może uciec z pola bitwy nie ponosząc żadnych konsekwencji (nie tracąc swoich aktualnie posiadanych oddziałów) poprostu wycofa się i ukryje w pobliżu czekajac niczym myśliwy.
5. Żadnego okradania jednostek ani bohatera raczej być nie powinno. jednak mozna wprowadzić specjalną umiejetność drugorzędną "złodziejstwo" działającą obszarowo zależnie od poziomu bohatera (5-10-15-20-25 pól od bohatera) uszczuplającą przychody przeciwnika o niewielkie sumy złota (2,5%->5%->7,5%->10%->12,5%) od ogólnego przychodu dziennego w zasięgu działania tej umiejętności (kopalnie złota łacznie z miastami ale oprócz stolicy).
Należałoby ograniczyć lizcbę takich herosów do max. 1-4 by nie przekombinować (zależnie od wielkosci mapy: S=1, M=2, L=3, XL=4) z uwagi na zasięg działania "wywiadu" na max. 30 pól (rozwijana na 5 poziomach umiejętność "wywiadu" 10-15-20-25-30).
Taki bohater nie powinien zajmować miast tutaj zresztą skutecznie powinny uniemożliwić pewne elementy:
- brak machin oblężniczych
- niemożność rzucania czarów wyższych poziomów
- słaba obrona jednostek
Wdarcie się takim bohaterem byłoby samobójstwem bo nie sforsuje bramy bez urządzeń oblężniczych a wieże w zamku zdążą wystrzelać jego jednostki.
A teraz co na szpiega/złodzieja:
-> Mozliwość wykrycia: To umiejęność zwiadu (tak jak w HoMM-IV relacje między zwiadem a ukryciem)
-> Wybudowanie obiektu w zamku w postaci gildii złodziei (albo zwiadowców).
Wchodząc do gildii i płacąc niewielką sumkę 50 sztuk złota (lub za darmo) uzyskamy informację o że na naszym terenie działa szpieg jednak bez podania jego dokładnej lokalizacji. Zasięg gildii do 25 pól wokół miasta. Teraz wystarczy wysłać bohatera ze zwiadem, który mógłby go znaleźć [tutaj komputer mógłby chyba sobie poradzić]. taki "obiekt" informowałby nas także o stratach poczynionych przez złodzieja/szpiega jeśli uszczupli nasze przychody.
-> zaklęcie poziomu 3 lub 4 o nazwie ulepszona wizja, które wskaże lokalizację szpiega.
Umiejetnosci przewidzine tylko dla szpiegów to:
- Ukrycie,
- Szybkość (zwiększa szybkosc jednostek na polu bitwy pojmowane które jednostki wykonają jako pierwsze ruch),
- Wywiad,
- Złodziejstwo
Inne, ogłono dostępne dla wszystkich to: Logistyka, Znajdowanie Drogi, Łucznictwo, Zwiad, Finanse, Atak, Obrona
Gdyby komputer wykorzystywał szpiegów to to taka opcja zdecydowanie mogłaby pasować.
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Anonymous
Dołączył: nigdy Posty: 164
Skąd:
|
Wysłany: 1 lutego 2005 Złodzieje w HoMM V
|
|
|
Ja jestem za złodziejami których można by było rekrutować w każdym zamku w gildii złodzieji, bo urozmaiciło by to grę zawsze chciałem okraść typka który mnie wnerwiał a miał 50 czarnych smoków. Taki złodziej mógłby naprzykład ukraść coś tylko wtedy kiedy wróg nie miał by w armii czegoś w rodzaju milicjii lub umiejętności "Wykrywanie Złodzieji" i naprzykład im mniej złodzieji tym większa szansa ukrycia a im więcej tym więcej mogą ukraść :) było by to ryzyko wziąć więcej czy mniej.
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Anonymous
Dołączył: nigdy Posty: 164
Skąd:
|
Wysłany: 1 lutego 2005 Złodzieje w HoMM V
|
|
|
no i zapomniałem dodać że taki złodziej to by widział karawany które w Heroes IV wędrowały sobie niewiadomo gdzie, miałby on 40% szans na przejście przez garnizon bez walki i mógłby naprzykład rozbroić maszyny oblężnicze ale nie zniszczyć! jak mi się cos przypomni to dodam.
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Anonymous
Dołączył: nigdy Posty: 164
Skąd:
|
Wysłany: 7 kwietnia 2005 Złodzieje w HoMM V
|
|
|
Jestem za złodziejami ale tylko pod pewnym warunkiem otóż złodziej podczas kradzieży zależnie od swoich umiejętności , swojej armii(chodzi o ilość jednostek mogących się ukrywać), liczby jego armi oraz umiejętności liczono by szanse na okradzenie tego którego próbujemy okraść i szanse naprzyłapanie złodzieja czyli np złodziej ma ukrywanie się na poziomie 2 na 5 ,15 "niewidzialnych" jednostek a wróg ma zwiad na poziomie 3 na 5 możliwych ale jest po walce i zostalo mu tylko 10 żolnierzy to szanse na jego okradzenie to 25% a na złapanie złodzieja 75%.
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Alamar
Dołączył: 12 lutego 2005 Posty: 164
Skąd: z Czarnej Wieży w której płynie magia czysta (a tak naprawdę z Gorzowa Wlkp.)
|
Wysłany: 8 maja 2005 Złodzieje w HoMM V
|
|
|
Nie widzę jakoś złodziei w Heroesie. Może wypisaliście ciekawe funkcje jakie miałby wykonywać, ale to jednak wg mnie psułoby rozgrywkę. Złodziej, który posiadałby te cechy wymienione przez Haaralda byłby potężny i psuje to moje marzenie żeby bohaterowie nie walczyli :D . Także jestem przeciw złodziejom i innym niecnym ludziom! :wink:
___________ Mogą mnie zabić, ale mnie nie przestraszą. |
|
Powrót do góry
|
|
|
Anonymous
Dołączył: nigdy Posty: 164
Skąd:
|
Wysłany: 22 maja 2005 Złodzieje w HoMM V
|
|
|
Dla mnie bohater powinien posiadac odpowiednie umiejetnosci n wynajecie zlodzieja.np.(bazujac na 4 czesci nie lubianej przez 99% ludzi)zwiad/ukrywanie sie.znajdowanie drogi na eksperckim.Powinno byc takie cos jeszcze jak zwiadowca czyli koles ktoryby odkrywal nam troche mapy przygody i dostarczal by nam informacje o najblizszych jednostkach do pokonania oraz o mineralach lub artefaktach.Musialby on miec zwiad/ukrywanie sie/znajdowanie drogi/zeglarstwo na mistrzowskim.i jeszcze schwytany zlodziej lub zwiadowca powinien byc w wiezieniu z mozliwoscia odbicia go przez naszego heroesa.To taka mala moja propozycja.
|
|
Powrót do góry
|
|
|