Imperium Jaskini Behemota
tarcza Witaj na Starym Forum Jaskini Behemota.
Zostało Ono stworzone przez ixcesala z uwagi na problemy z forum Ezboard 10 grudnia 2002. Służyło Jaskiniowcom dzielnie do sierpnia 2005 roku, kiedy to dominium i podwładnych Behemota dotknął Wielki Trek, po którym przez 10 miesięcy Jaskinia nie funkcjonowała.
Wszystkim, którzy przyczynili się do rozwoju Imperium Jaskini Behemota, zarówno poprzez pracę techniczno-graficzną, jak i osobom które współtworzyły klimat - dziękujemy.
Zapraszam do obejrzenia tego swoistego muzeum, które wiąże się ze wspaniałymi wspomnieniami niemałej części Jaskiniowców.
Kasztelan Crazy

Wróć do strony głównej Jaskini Behemota.
Rejestracja (chciałbym klucze)Rejestracja (chciałbym klucze)  

PrzewodnikPrzewodnik      LinksLinkownia     SzukajSzukaj     Śledzone tematyŚledzone tematy     Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości
ProfilProfil     MieszkańcyMieszkańcy     GrupyGrupy     ZalogujZaloguj
Ostatnio odwiedziłeś nas:
Obecny czas to: 2024-04-27 3:05:57
Autor Wiadomość
Coltain



Dołączył: 21 grudnia 2001
Posty: 164
Skąd: Legnica

Wysłany: 7 grudnia 2003     Wybór jednostek w zamkach Heroes V. Odpowiedz z cytatem

Oto moja wersja H5:
Zamki magiczne mniej więcej tak
Czarnoksiężnicy , Druidzi, Magowie,:
Tutaj zamiast budynków jednostek rozbudowywalibyśmy specjalne wieże przywołań w których nasi dzielni magowie przywoływaliby potwory nim wyższa wieża tym większa moc i coraz potężniejsze stwożenia te z poziomów 1-3 są z okolic zamków np wilki/gnomy itp te z poziomów 5-7 przywoływane by były z innych wymiarów np: smoki fenixy itd
Do ulepszania jednostek z leweli 5-7 potrzebna by była wielka biblioteka i jej odmiany w poszczególnych zamkach gdzie nasi uczeni opracowaliby czary/mikstury dzięki którym nasze stwory zyskiwały by na potędze.
Jeśli chodzi o jednostki 1-3 ich ulepszanie było by stopniowe i polegało by na rozbudowie bazy technologicznej zamku wiadomo miecze tarcze itp.
Jednostkami lev 4 były by odpowiednio Czarnoksiężnicy , Druidzi, Magowie których moc rosłaby wraz z rozbódową wieży przywołań. Te jednostki zawsze byłyby w zamku już od początku gry a ich moc początkowa porównywalna byłaby z lev1 a końcowa z lev5 choć ciekawe jak by było gdyby z nich zrobić na koniec lev8 :)

Bardzo podobnie przedstawiała by się sprawa u nekromantów więc nad tym się nie rozwodze zmieniła by się wieża na Mauzoleum a potwory się nie przywołuje tylko nekromancuje od samego początku

Jeśli chodzi o pozostałe dwa zamki czyli niemagiczne Rycerze, Bagna oraz Barbarzyńcy to tu sprawa wyglądała by inaczej:

Zamek:
jako lew 4 Rycerz który z czasem staje się palladynem i mogą przywoływać Aniołki. jednostki lew 1-3 to jakieś tam kuszniczo miecznicy lew 5 koniecznie Gryfy nie wiem jak tam z fabułą i że na początku były gdzie indziej ale zrezygnował bym z kapłanów na rzecz gryfów potem czempioni i aniołki
w tym zamku linia technologiczna była by bardziej rozbudowana bo oprócz gryfów aniołków oraz rycerzy co się sami z czasem upgrejdną wszystkie jednostki można by było ulepszać.

Barbarzyńcy podobnie Ogr potem Szaman i jak wyżej rytuał szamanów pozwala sprowadzać Behemoty

Co do Bagna to mimo że lubię ten zamek to go nie widzę w swojej koncepcji

Został inferno i tutaj stawiam na kapłanów i nie modły im w głowie wraz z ich rozwojem od samego początku przywoływóją dzikie bestje z najciemniejszych zakątków piekła a ich ukoronowaniem byłyby ogary piekła i Diabły w tym zamku nic nie mogło być ulepszane a jednostki zwiększały by swą siłę na polu walki od eferytów ogarów i diabłów co byłoby ciekawe bo gdy zginą owe jednostki te słabsze osłabły by w trakcie bitwy.

Jeśli chodzi o jednostki lev 7 to pozostawił bym je nie ulepszalne gdyż ich potęga sprawia że są odporne na zmiany. Pozostałe jednostki w logiczny sposób można by było ulepszać.

Ja tak bym widział h5 8)

___________
Coltain
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Ururam Tururam



Dołączył: 17 października 2002
Posty: 164
Skąd: Próżnia między światami

Wysłany: 8 grudnia 2003     Wybór jednostek w zamkach Heroes V. Odpowiedz z cytatem

:!: Trzy tygodnie minęły, oficjalna część dyskusji zostaje zamknięta. :!:

Wyniki i głosy zebrane do tej pory zostaną podsumowane i wysłane do Ubisoftu.
Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie by dyskusja toczyła się dalej (już nieoficjalnie).

___________
Hoc est opus!
(Caffa et bucella per attractionem corporum venit ad stomachum meum.)
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Manticore



Dołączył: 26 maja 2003
Posty: 164
Skąd: Północne Pustkowia :)

Wysłany: 8 grudnia 2003     Wybór jednostek w zamkach Heroes V. Odpowiedz z cytatem

Ehhh jak zwykle nie zdążyłęm :/, ale wypowiedź z chęcią zamieszczę. Wpierw co do tego zdania :
Cytat:
o co komu jednostka np. mantikora skoro i tak zostanie chimerš, a poza tym kto słyszał o czymś takim jak mantikora gdzie indziej niż w Heroes III


No ja na przykład - poczytaj sobie Sapkowskiego, Zelaznego, Pierca Anthonyego, bądź przejrzyj bestiariusz dowolnego systemu FRPG ( np. Warhammera ). Mam szczerą nadzieję że mantikory powrócą w homm5 ( wypowiedź dotyczy jednostki, więc proszę Cię byś nie kasował tej riposty UT ;) )

A co do wyboru jednostek: Stawiam na jak największą ich ilość, gdyż przedłuży to żywotność piątej części i sprawi że będzie grywalniejsza od poprzednich części. Jak już Haarald wspomniał, proponuję zarowno wybór jednostki z każdego poziomu, a następnie wybór jej upgradu. Stworzy to multum nowych możliwości taktycznych, dzięki takiemu rozwiązniu każdy gracz, będzie mógł obrać swój własny unikatowy schemat rozbudowy. Brakowało tego w częściach 1-3 ( gdzie po prostu należało zbudować wszystko po kolei ), w czwórce została dodana możliwość wyboru, ale złe zbalansowanie jednostek sprawilo, że opcja była praktycznie niepotrzebna. Może podam przykładowy zamek, by zobrazować jak ja bym to widział:

Rampart
Poziom 1
a) Rusałka
-> Driada - jednostka strzelająca, dodatnie modyfikatory na terenach leśnych, ujemne na otwartych przestrzeniach
-> Sirina - 10% szans na zauroczenie ( paraliż na 2 tury ) wrogiego oddziału
b.) Krasnolud
-> Krasnolud berserker - zwiększona szybkość, dwa ataki
-> Krasnolud saper - strzela pociskami o zasięgu rażenia dwóch pól ( damage trza by zredukować ) oraz posiada zaklęcie land mine ( miny rozmieszcza się wedle własnego uznania, a nie losowo )
Poziom 2
a.) Elf
-> Tancerz Wojny - do walki wręcz, duża szybkość, zawsze kontratakuje
-> Łucznik Wyborowy - strzela dwa razy
b.) Pegaz
-> Zwiadowca - zwiększona szybkość, zredukowany defense, odkrywa o 1 pole więcej na mapie przygody ( jak luneta ), raz dziennie zaklęcie "Visions"
-> Ciężka Jazda - większy defense i damage, zredukowana prędkość
Poziom 3
a.) Gryf
-> Gryf Królewski - jak w heroes 3
-> Gryfi Jeździec - dwa ataki, jeden kontratak
b.) Jednorożec
-> Bojowy Jednorożec - jak w homm3 tyle że bez oślepienia
-> Mistyczny Jednorożec - zredukowane statystyki bojowe, 50 % odporności na magię, 10% szans na rzucenie jednej z klątw do 2 poziomu czarów włącznie (oślepienie, nieszczęście, morowe powietrze itp. )
Poziom 4
a.) Ent
-> Ent Niszczyciel - potrafi niszczyć mury w bezpośrednim ataku oraz wyrywać tak zwane "obstacle" i ciskać nimi we wrogów ( kto pamięta szturm na Isengard przyzna mi rację )
-> Drzewiec - jak w homm3, tyle że dostaje dodatnie modyfikatory w lesie ( jak Driady )
Poziom 5
a.) Czarodziejski Smok
-> Smok Białej Magii - zna na eksperta czary defensywne i błogosławieństwa
-> Smok Czarnej Magii - specjalizuje się w czarach ofensywnych

INFERNO
Poziom 1
a.) Diablik
-> Chowaniec - kradnie manę jak w homm3
-> Pomiot Chaosu - można poświęcić oddział i przyzwać na czas walki określoną liczbę demonów ( w zależności od liczebności oddziału )
b.) Gog
-> Magog - kula ognia ( nie rani jednostek odpornych na ogień )
-> Pomniejszy Demon - walka wręcz, ognista aura zadająca 20 damage na rundę każdemu kto stoi w promieniu heksa ( taka ognista fosa naokoło jednostki )
Poziom 2
a.) Demon
-> Bies z Otchłani - lepsze staty, oprócz tego może raz na walkę rzucić ognistą kulę
-> Rogaty Demon - szarża zakończona uderzeniem rogami ( bonusowy damage zliczany jak u czempionów w homm3 )
b.) Ogar Piekieł
-> Cerber - jak w homm3
-> Ognista Bestia - zieje ogniem ( damage przez dwa pola ), 10% szans na spowicie wrogiego oddziału całunem płomieni ( x damage od ognia na rundę w zależności od liczebności oddziału )
Poziom 3
a.) Pit Fiend
-> Demon Lord - wskrzesza demony, lepsze staty
-> Abyss Keeper - lepsze staty, co dwie tury otwiera wrota do sfer niżyszch i przyzywa losowo 1 istotę z Inferno ( im wyższy poziom jednostki tym mniejsza szansa na przyzwanie )
b.) Wojownik Chaosu ( czarna zbroja, miecz dwuręczny )
-> Upadły Paladyn - dwa ataki, -1 do morale przeciwnika, w promieniu 5 heksów wszystkie demony otzrymują dodatnie modyfikatory do statystyk
-> Mroczny Łucznik - miota zatrute strzały ( trucizna jak u wiwerny )
Poziom 4
a.) Ifryt
-> Sułtan Ifrytów - jak w homm3
-> Strażnik Ognia - gorsze statystyki, każdy rzucony czar ze szkoły ognia obraca się przeciwko wrogowi
Poziom 5
a.) Diabeł
-> Książe Ciemności - może teleportoważ się w dowolne miejsce na polu bitwy, raz na walkę może zasnuć ciemnością obszar 5x5 heksów, paraliżując jednostki wroga na dwie tury ( coś jak cloud of confussion z homm4 ), brak kontrataku ze strony wroga
-> Pan Nienawiści - raz na walkę może rzucić mass sorrow, nienawidzi wszystkich żyjących stworzeń ( +30% damage oprócz undead, mechanical, elemental etc. )



Jak widzicie jednostki różniłyby się przedewszystkim umiejętnościami specjalnymi, jaki i rolą na polu bitwy ( nie ma sytuacji w której jednostka byłaby powieleniem drugiej, tyle że z lepszymi statystykami ). Nietrudno też zauważyć że umiejętności jednej jednostki danego poziomu nie są równe umiejętnościom drugiej ( niektóre są lepsze, niektóre gorsze ), ale przecież bardzo łatwo da się to zbalansować dając odpowiednio gorsze/lepszego statystyki danym jednostkom. A jak tu już ktoś mądrze zauważył - od czego są beta-testy :)?? A i oprócz tego, widać że upgrade'y są w miare logicznie uzasadnione ( przynajmniej ja to tak widzę ). Chyba wzystko ( choć mam wrażenie że o czymś zapomniałem :/ )

Pozdrawiam :)
Manticore

___________
Heroes of Might and Magic 4.....there is no curse in elvish, entish or the tongues of man for this treachery !!!
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Mr.Pool...



Dołączył: 24 września 2000
Posty: 164
Skąd: Łódź

Wysłany: 8 grudnia 2003     Wybór jednostek w zamkach Heroes V. Odpowiedz z cytatem

Ponieważ nie zdążyłem przed zakończeniem dać kilku pomysłów może UT po koleżeńsku dołączy przynajmniej niektóre z nich do raportu dla Ubi.

Jednostka Nomad - jest to jeździec wojsk Azji (propozycja stworzenia nowego zamku Samuraje, łucznicy precyzyjni, Nomadzi, Ciężka jazda na słoniach, Kami, Chiński Smok ) - po Upg dostawał by łuk. Na polu walki mógłby najpierw wykonać ruch i jeszcze w tej samej turze strzelić.

Upg dla Nagi miast atakować w ręcz ze zwiększoną siłą mogła by rzucać nożami - udziwnieniem było by to że mogła by rzucać 6 razy w jednym ruchu czyli każdą ręką oddzielnie :) (oczywiście 1 rzut to 1/6 siły całego uderzenia), ale oddanie wszystkich 6 strzałów w jedną jednostkę nagradzane by było 10% premią (takie rozwiazanie skłaniało by do myślenia - trudniejszy wybór).

Złe Oko (beholder) można było by uzbrajać w taka niby przyłbice z wielkim szkłem powiększającym na oku :) dzięki któremu mogła by oprócz zadawania zwykłych ran na odległość rzucać czar ( z XX % szans na to ze się powiedzie ), jednostka oczarowana czarem "ślepa pogoń" w czasie swojej najbliższej tury musiała by zaatakować najbliższą lub najsłabszą jednostkę wroga czar trwał by max przez 3-4 tury lub do momentu zadania ciosu wrogiej jednostce.

To są przykłady na okreslonych jednostkach ale chodzi o same pomysły które mogą zostać wykorzystane nie koniecznie dla tych jednostek .

___________
... i tylko tyle mam do powiedzenia ;)
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 8 grudnia 2003     Wybór jednostek w zamkach Heroes V. Odpowiedz z cytatem

Mr.Pool... (cytat):


Jednostka Nomad - jest to jeździec wojsk Azji (propozycja stworzenia nowego zamku Samuraje, łucznicy precyzyjni, Nomadzi, Ciężka jazda na słoniach, Kami, Chiński Smok ) - po Upg dostawał by łuk. Na polu walki mógłby najpierw wykonać ruch i jeszcze w tej samej turze strzelić.

Nomad- to inaczej podróżnik, z głównie arabskich plemion koczowniczych, z np: plemienia Beduinów, Jeździec z łukiem to janissary(janisariusz)
Jednak miałbym sporo zatrzerzeń do istnienia takiego zamku: jaki rodzaj magii by prezentował, zbyt mało mityczności, poruszamy się po europejskiej strefie fantasy, w ten sposób można by wymyślić zamek inków lub azteków(a różne rasy ludzkie to zbyt przypomina mi jakiegoś RTSa), a chyba nie o to chodzi, zwłaszcza po narzekanie na mangowatość niektórych szkiców przysłanych przez Ubi Soft.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Thompson



Dołączył: 27 maja 2003
Posty: 164
Skąd: Starożytne Conflux w Radomiu

Wysłany: 10 grudnia 2003     Wybór jednostek w zamkach Heroes V. Odpowiedz z cytatem

Haav Gyr (cytat):
Mr.Pool... (cytat):


Jednostka Nomad - jest to jeździec wojsk Azji (propozycja stworzenia nowego zamku Samuraje, łucznicy precyzyjni, Nomadzi, Ciężka jazda na słoniach, Kami, Chiński Smok ) - po Upg dostawał by łuk. Na polu walki mógłby najpierw wykonać ruch i jeszcze w tej samej turze strzelić.

Nomad- to inaczej podróżnik, z głównie arabskich plemion koczowniczych, z np: plemienia Beduinów, Jeździec z łukiem to janissary(janisariusz)
Jednak miałbym sporo zatrzerzeń do istnienia takiego zamku: jaki rodzaj magii by prezentował, zbyt mało mityczności, poruszamy się po europejskiej strefie fantasy, w ten sposób można by wymyślić zamek inków lub azteków(a różne rasy ludzkie to zbyt przypomina mi jakiegoś RTSa), a chyba nie o to chodzi, zwłaszcza po narzekanie na mangowatość niektórych szkiców przysłanych przez Ubi Soft.


Zresztą to by wyszło do bani...... Nie można umieszczać w Heroesach zamków i jednostek bazujących na naszych zasobach militarnych bo wyjdą Settlersi albo Age of Empiers......
Tu musi być wszystko mitologiczne i fantastyczne.......

___________
Kiedyś pewien człowiek powiedział, że prawda jest jedyną rzeczywistą rzeczą na świecie. Tylko ona zostaje, kiedy zedrze się zasłonę ciemności i cieni.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Ilness



Dołączył: 11 listopada 2002
Posty: 164
Skąd: Łódź

Wysłany: 13 grudnia 2003     Wybór jednostek w zamkach Heroes V. Odpowiedz z cytatem

Ja jestem również za tym, by pogrupować zamki bardziej tematycznie - egipski, mitologiczny etc...
___________
"Samotność, to taka straszna trwoga...
Ogarnia mnie, przenika mnie.
Wiesz mamo, wyobraziłem sobie, że
nie ma boga, nie ma, nie."
Dżem "List do M."
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Thompson



Dołączył: 27 maja 2003
Posty: 164
Skąd: Starożytne Conflux w Radomiu

Wysłany: 13 grudnia 2003     Wybór jednostek w zamkach Heroes V. Odpowiedz z cytatem

Tylko nie Egipski, bo się wkurzę - niech lepiej będzie pustynny. :twisted:
___________
Kiedyś pewien człowiek powiedział, że prawda jest jedyną rzeczywistą rzeczą na świecie. Tylko ona zostaje, kiedy zedrze się zasłonę ciemności i cieni.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Haarald



Dołączył: 23 kwietnia 2003
Posty: 164
Skąd: Ors Imperior

Wysłany: 13 grudnia 2003     Wybór jednostek w zamkach Heroes V. Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Tylko nie ... bo sie wkurzę


Po co się kłócić o te zamki, to do niczego nie prowadzi... ja tam jestem za starym porządkiem z HOMM-III, czyli te same sprawdzone zamki jedynie troszkę zmienione poziomami, kolejnością w zależnosci od logicznego uzasadnienia. Nie trzeba niczego wymyślac na siłę, do tego niepowtarzalny klimat jak na Atagarich (Erathia & Co).

Swoją drogą przydałaby się ankieta dotycząca zamków, a pytanie brzmiałoby - Jakie zamki chciałbyś zoboczyć w HOMM-V:
1) takie jak w HOMM-III
2) takie jak w HOMM-IV
3) zupełnie nowe zamki - w nowym systemie
4) wybrane zamki poprzednich części poszerzone o jakieś nowe.

Na temat Fogre powinna byc osobna ankieta.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 27 grudnia 2003     Wybór jednostek w zamkach Heroes V. Odpowiedz z cytatem

1.Powinen być dostępny jeden rodzaj istot danego poziomu w każdym zamku.
2.Jednostki, dla których jest to logicznie uzasadnione, powinny móc być ulepszane. Inne nie.
3.Wszystkie jednostki powinny mieć wersję standardową i ulepszoną.
4.Nie powinno byc ulepszeń, ale powinna byc możliwość wyboru spośród kilku jednostek danego poziomu w zamku.
5.Powinny być dostępne i ulepszenia i wybór z kilku rodzajów jednostek.

A ja mam jeszcze inny pomysl, nowatorski mozna by rzec. A gdyby tak kazda jednostka miala jeden tylko poziom (bez upgradownia jej), ale za to budowla tworzaca ta jednostke mogla byc upgradowana i dawac automatycznie wszystkie plusy istniejącym jednostkom (taki auto-upgrade bez zmiany nazwy, wygladu itp).
Np barbarzynca stawia budowle robiąca behemoty i jak ją zbuduje to moze ją upgradowac. Upgradowana budowla mowi ze behemoty dostają np wiecej ruchu. Jesli ją postawi to nadal moze kupowac tylko zwykle behemoty, ale za to wszystkie jego behemoty (niezaleznie gdzie sa albo skąd są kupione) dostają od razu wiecej ruchu.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Haarald



Dołączył: 23 kwietnia 2003
Posty: 164
Skąd: Ors Imperior

Wysłany: 6 lutego 2004     Wybór jednostek w zamkach Heroes V. Odpowiedz z cytatem

Acid Dragon w innym temacie (cytat):

Trochę więcej na ten temat:
Co do jednostek: Zgadzam się z Tobą. W Dodatku nie dla wszystkich jednostek po prostu DAŁOBY się znaleźć po kilka upgrade'ów. Mi chodziło o coś mniej liniowego. Niektóre jednostki (choć nieliczne i pewnie neutralne) mogłyby WOGÓLE nie mieć ulepszeń (np. błękitne smoki, chłopi, satyry, wilkołaki), niektóre - tylko jedno (np. hydry, wampiry, szkielety), inne - dwa, trzy czy nawet pięć. Jednostkami, które mogłyby mieć najwięcej ulepszeń mogłyby być np. magowie (co krok, lepsze czary), smoki (ale zgadzam się, że nadawanie im tylko innych kolorów to nienajlepsze rozwiązanie, tatomiast system z Disciples jest tu OK) czy też ludzie w zbroi (giermek -> miecznik -> rycerz -> krzyżowiec -> paladyn).

co do zamków.... no cóż.... mówiłem "więcej" budynków, ale bynajmniej nie chodziło mi o 100 . W H3 było ich z reguły do wybudowania 25-30, w H4 - 10-15. Jestem więc tu za pozostawieniem daleko w tyle regresu z H4 i powrótu oraz rozbudowania systemu z H3. Myślę, że jeżeli budynków byłoby 50-60 to byłaby to wystarczająca ilość. W H3 jednak w końcu dość często (wg mnie zbyt często) udawało się rozbudować zamki do tzw 'maxa'. Z chęcią zwiększyłbym ten czas rozbudowy o jakieś 75%.


W związku z tą wypowiedzią chciałbym nieco ożywić dyskusję na ten temat.

A więc.... A.D.:

Na taki stan rzeczy można przystać.... zróżnicowane upgrejdy byłby nawet atrakcyjne, z tym, zw według mnie powinno zachować się kilka istotnych zasad:
- pierwsza to zachowanie balansu... każda jednostka posiadajaca większą liczbę uprejdów powinna mieć swojego odpowiednika w innym zamku. ja bym to zrobił na zasadzie przeciwieństw, np:
Zamek Castle:
Giermek (poz.1) -> upgrejd-1 miecznik (poz.4) -> upgrejd-2 krzyzowiec (poz.4) -> upgrejd-3 paladyn (poz. 4)
Zamek Necropolis:
Zombie (poz.1) -> uprgejd-1 wampir (poz. 4), -> upgrejd-2 alp (poz. 4) -> upgrejd-3 Arcywampir (poz. 4)
Dwa przeciwne zamki mają w tym przypadku odpowiednio zbalansowane jednostki (uwzględniając ich cechy i mozliwości)

Inne przykłady na zasadzie par:
Dżinn vs. Ifrit, Diabeł vs. Anioł, Lisz vs. Mnich, Elf vs. Drow, Jednorożec vs. Zmora.... etc. Podałem przykłady, których na pewno znajdzie się więcej.
Wszystko to wymagałoby odpowiedniego zbalansowania bo nie bedziemy specjalnie tworzyć potrójnych upgrejdów dla poz. 4 we wszystkich zamkach. W jednej parze damy potrójny upgrejd dla jednostek poz. 4, w innej podwójny dla piątego i wszystko powinno się odpowiednio poukładać.

Byłbym takze za pozostawieniem specjalnych jednostek tak jak w AB. Tam był swego rodzaju podwójny upgrejd na Sharshooterów i Enchanterów, które można było upgrejdować z kilku róznych rodzajów jednostek o podobnych własciwiściach... byłbym jednak za tym aby można to robić w specjalnych obiektach na mapie przygody (nie w zamkach i nie u bohaterów). Poza tym takich jednostek moznaby jeszcze ze dwa rodzaje dobrać.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Haav Gyr



Dołączył: 2 lutego 2004
Posty: 164
Skąd: Miasto Maggnar w północej Amarii

Wysłany: 8 lutego 2004     Wybór jednostek w zamkach Heroes V. Odpowiedz z cytatem

Haarald (cytat):

Na taki stan rzeczy można przystać.... zróżnicowane upgrejdy byłby nawet atrakcyjne, z tym, zw według mnie powinno zachować się kilka istotnych zasad:
- pierwsza to zachowanie balansu... każda jednostka posiadajaca większą liczbę uprejdów powinna mieć swojego odpowiednika w innym zamku. ja bym to zrobił na zasadzie przeciwieństw, np:
Zamek Castle:
Giermek (poz.1) -> upgrejd-1 miecznik (poz.4) -> upgrejd-2 krzyzowiec (poz.4) -> upgrejd-3 paladyn (poz. 4)
Zamek Necropolis:
Zombie (poz.1) -> uprgejd-1 wampir (poz. 4), -> upgrejd-2 alp (poz. 4) -> upgrejd-3 Arcywampir (poz. 4)
Dwa przeciwne zamki mają w tym przypadku odpowiednio zbalansowane jednostki (uwzględniając ich cechy i mozliwości)
Mnie się taki upg. nie podoba z dwóch względów
Po pierwsze ten sposób byłby dobry dla czystego RPG, po drugie w ten sposób upg. mógłby zabierać nazwę dla innej jednostki, no jescze jeden powód :D :wink: mnie Paladyn bardziej pasuje na Herosa.
Cytat:
Inne przykłady na zasadzie par:
Dżinn vs. Ifrit, Diabeł vs. Anioł, Lisz vs. Mnich, Elf vs. Drow, Jednorożec vs. Zmora.... etc. Podałem przykłady, których na pewno znajdzie się więcej.

Ok Tytan vs Czarny smok, a Licz vs Mag, mnich vs wampir, jednorożec vs mantykora itp...
Ja bym poszedł dalej w nienawiści stosunku do zamków np:
Castle vs Necropolis
Dungeon vs Tower
Rampart vs Inferno
lub też Castle vs Asylum, Academy vs Necropolis lub też Castle vs Inferno, Tower vs Dungeon, Rampart vs Nekropolis.... Oraz Fortress vs Stronghold czy Preserve vs Stronghold.....Jednak wszystko zależy od ilości i jakości zamków oraz systemu magii. :?:

___________
From the beginnin' to end
Losers lose, winners win
This is real, we ain't got to pretend
The cold world that we in
Is full of pressure and pain
I thought it would chane
But its stayin' the same
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Elendil



Dołączył: 14 marca 2005
Posty: 164
Skąd: z Arnoru

Wysłany: 24 marca 2005     Wybór jednostek w zamkach Heroes V. Odpowiedz z cytatem

Tak se czytam to forum, i myślę, co by tu napisać o upgrejdach jednostek, aż tu nagle trafiłem na posty Giatera i Haaralda (na samym początku). Zgadzam się z nimi w pełni (no, może z kilkoma tyci, tyci poprawkami), czyli ściślej mówiąc:

W każdym zamku powinniśmy co jakiś czas otrzymywać jednostki podstawowe (chłop, szkielet, goblin), które moglibyśmy ulepszać do jednostki strzelającej, bądż walczącej wręcz. Oczywiście otrzymywali byśmy je za darmo, i walczyły by baaaaaaardzo słabo, a sam upgrejd kosztowałby kase. Można by też napotykać "jednostki podstawowe" na mapie, i potem przyprowadzać je do zamku. Opcja ta dotyczyła by oczywiście tylko pierwszego poziomu jednostek, a w kolejnych było by "normalnie", czyli zwykłe upgrejdy, tyle że więcej niż w poprzednich częściach hirołsów.

Podsumowując, to w zasadzie wybieram opcję nimer 3

___________
Jam jest Elendil, syn Amandila.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 14 maja 2005     Wybór jednostek w zamkach Heroes V. Odpowiedz z cytatem

3D super widzialem... CZARNY SMOK jest najlepszy!!! :shock:
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 15 maja 2005     Wybór jednostek w zamkach Heroes V. Odpowiedz z cytatem

Gość (cytat):
3D super widzialem... CZARNY SMOK jest najlepszy!!! :shock:

Gdzieś widział tego smoka, masz screen'y, których nie publikowali?!! A może to podła prowokacja?
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 22 maja 2005     Wybór jednostek w zamkach Heroes V. Odpowiedz z cytatem

Szczerze powinno byc tak moze z 10 jedostek i kazde 3 upgrady tak dla mnie byloby najlepiej.Mozliwe ze gra bylaby troche dluga ale tak mysle ze powinno byc 8-10 jednostek do budowania i kazda 3upgrady; np.upadly aniol->diabel->arcydiabel/antychryst
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
©2002, 2003, 2004, 2005 Jaskinia Behemota
Template made by Valturman.
Powered by gnomePHP.
Pieczę nad Starym Forum sprawuje Crazy.