Imperium Jaskini Behemota
tarcza Witaj na Starym Forum Jaskini Behemota.
Zostało Ono stworzone przez ixcesala z uwagi na problemy z forum Ezboard 10 grudnia 2002. Służyło Jaskiniowcom dzielnie do sierpnia 2005 roku, kiedy to dominium i podwładnych Behemota dotknął Wielki Trek, po którym przez 10 miesięcy Jaskinia nie funkcjonowała.
Wszystkim, którzy przyczynili się do rozwoju Imperium Jaskini Behemota, zarówno poprzez pracę techniczno-graficzną, jak i osobom które współtworzyły klimat - dziękujemy.
Zapraszam do obejrzenia tego swoistego muzeum, które wiąże się ze wspaniałymi wspomnieniami niemałej części Jaskiniowców.
Kasztelan Crazy

Wróć do strony głównej Jaskini Behemota.
Rejestracja (chciałbym klucze)Rejestracja (chciałbym klucze)  

PrzewodnikPrzewodnik      LinksLinkownia     SzukajSzukaj     Śledzone tematyŚledzone tematy     Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości
ProfilProfil     MieszkańcyMieszkańcy     GrupyGrupy     ZalogujZaloguj
Ostatnio odwiedziłeś nas:
Obecny czas to: 2024-05-5 4:45:18
Autor Wiadomość
tse tse



Dołączył: 12 lutego 2003
Posty: 164
Skąd: Białobrzegi n. Pilicą

Wysłany: 25 listopada 2003     Wybór jednostek w zamkach Heroes V. Odpowiedz z cytatem

Dla Tristana i innych :)

W Hirołsach 3 nie wszystkie jednostki dało się ulepszyć

For ekzample: dzik, chłop itp.

:wink:

[UT: owszem! Ale wszystkie występujące w zamkach - tak. A o nie głównie się w tym temacie rozchodzi.]

___________
Hattrick VII.42 - moja liga
Pilica piłkarska stolica :)
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 25 listopada 2003     Wybór jednostek w zamkach Heroes V. Odpowiedz z cytatem

No w sumie to masz racje nie dało sie ulepszyć jednostek neutralnych ale przeciez temat mówi wyraźnie "Wybór jednostek w zamkach Heroes V" :wink: W zamkach w herosach 3 da sie wszystkie jednostki polepszyć :wink:
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 25 listopada 2003     Wybór jednostek w zamkach Heroes V. Odpowiedz z cytatem

Ja bym byl za calkowita zmiana sposobu rekrutacji jednostek (no moze nie calkiem). Wg mnie powinny byc 2 poziomy jednostek, 1 poziom w pelni konfigurowalny i jeden specjalny. Np. Zamek Rampart: 1 poziom krasnoludy, elfy, centaury, dendroidzi. Jak rekrutujesz takich a nie innych to musisz im kupic sprzet. np krasnoludy z toporami sa tansze, ale slabsze niz jesli dokupisz im zbroje. Oczywiscie calkowicie zmienilo by to budynki w zamku. Glowna role pelnily by kuznie itp. pozwoliloby to jednak a tworzenie calkiem unikalnych jednostek jak np Elfi miecznicy, Centaury z czarodzieje... Jednostka specjalna bylaby 1 na zamek i bylyby to np smoki, Behemoty itp. Mozna by wtedy w zamkach budowac Akademie, i zeby upgradeowac nalezaloby jej nie tylko nowy sprzet dokupic ale takze musialaby odbyc szkolenie w Akademii. Tu natomiast pojawia sie kwestia zdobywania doswiadczenia przez jednostki (mysle ze nikt by sie o to nie obrazil).
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 26 listopada 2003     Wybór jednostek w zamkach Heroes V. Odpowiedz z cytatem

:oops:
W Heroesie V powinny być ulepszenia jednostek, lecz nie przesadzajmy. Lepiej byłoby nie ulepszać jednostek 7 poziomu bo co to za frajda jeździć 5 ulepszonymi siódmakami i rozkładać wroga bezproblemowo, który nie śpieszy się do najlepszych siedlisk potworów i wybudował dopiero kapitol i zamek.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
ReTuRn



Dołączył: 20 maja 2003
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 26 listopada 2003     Wybór jednostek w zamkach Heroes V. Odpowiedz z cytatem

[----] [Wycięta nic nie wnosząca uwaga. UT] Wydaje mi się, iż należy ewoluować po pierwsze stopniowo, a po drugie nie zmieniając charakteru serii. Z tego powodu H4 nie przypadł mi zbytnio do gustu. Było w nim jednak kilka dobrych, choć źle zrobionych pomysłów n.p. alternatywne jednostki. Pomysł świetny, lecz bardzo rzadko gracz miał dylemat w wyborze (jedna jednostka silna, jedyna strzelająca w zamku).
Drugim lekko chybionym pomysłem był walczący bohater, ale nie o tym tu mowa. Wydaje mi się, iż kompromisem między ilością i różnorodnością jednostek, a za dużym polem wyboru (vide Giater) byłoby stworzenie 2-3 jednostek na poziom (przyczym jedna na najwyższy) i możliwość ulepszania każdej z nich na dwa sposoby.
N.p. elfa można ulepszyć w szarego elfa (dwa strzały i bonus do HP), lub strzelca (brak kary za zasięg i bonus do obrażeń). Wymyślenie takich ulepszeń dla kazdej jednostki jest co prawda trudne, ale możliwe. Głosuję więc na opcję wyboru+ ulepszenia z zastrzeżeniem, że dwa alternatywne.

___________
Myślenie jest niebezpieczne. Prowadzi do pomysłów.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Faramir



Dołączył: 24 października 2002
Posty: 164
Skąd: za chwilę Poznań

Wysłany: 27 listopada 2003     Wybór jednostek w zamkach Heroes V. Odpowiedz z cytatem

Hej, niektórzy z was aż za mocno się rozpędzają w swoich wizjach! Uważajmy, by nie zrobić z Heroesa kolejnego RTSa! Te wszystkie pomysły z kuźniami, zbrojami, stajniami... Dla mnie H. zawsze był grą co najważniejsze - grywalną. Mówiąc szczerze nie obchodzi mnie szczególnie realizm, a ważniejsze jest dla mnie to, aby zabawa była przednia.

Ale jednak z drugiej strony, czytając poniższe posty, różnie zmieniałem zdanie. W końcu zdecydowałem się na taką opcję.

Powinen być dostępny jeden rodzaj istot danego poziomu w każdym zamku.

Choć i nie jest ona najbliższa temu, czego bym oczekiwał. A najbardziej satysfakcjonowało by mnie coś takiego (ktoś o tym wspominał? UT?): brak upgredów, i jednocześnie większa liczba poziomów w zamku. Ilość jednostek powinna być jeszcze większa, a propozycja, aby nie wszystkie mógł bohater zabrać, wydaje się jeszcze bardziej kusząca.

PS. Skąd ja wiedziałem, że UT nie będą się podobać upgredy? :P

___________
Często i gęsto!
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 27 listopada 2003     Wybór jednostek w zamkach Heroes V. Odpowiedz z cytatem

Ja jestem zarowno za ulepszaniem jednostek jak i za dwoma rodzajami jednostek na pozim do wyboru.
Poziomow jednostek powinno byc przynajmniej szesc.
Smoki jako ze jedne z najlepszych to musza byc w zamkach.
W zamkach powinno byc sporo budowli i w kazdym jakas specjalna.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Rajst



Dołączył: 4 marca 2002
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 27 listopada 2003     Wybór jednostek w zamkach Heroes V. Odpowiedz z cytatem

Ja zdecydowanie jestem za możliwością ulepszania jednostek.
Pomysł z dokonywaniem wyboru, jaki został zastosowany w H4, jest niestety niedobry. W zamku takim mamy ogrom zmarnowanego miejsca - nieaktywne sloty niewybranych jednostek.

Co do ulepszeń.
Nie może być skopiowany sposób jaki oferuje H3 tzn. ulepszona jednostka jest nieznacznie droższa i w dodatku dużo lepsza. To jest oczywiste, że zawsze będziemy rekrutować szare elfy ze względu na ich podwojony strzał.
Ja preferuję sposób jaki przedstawił ReTuRn (ubiegł mnie :)), czyli możliwość wuboru podczas rekrutacji spośród dwu równorzędnych jednostek. Dobrym przykłądem są tu szare elfy i strzelcy - strzelcy są silniejsi i strzelają bez strat za sasięg, ale z drugiej strony, będąc w posiadaniu artefaktu "złoty łuk", naturalnie wybierzemy szarego elfa ponieważ również nie będzie miał kar za zasięg ale strzeli już dwa razy!

Konkludując.
Podstawowe jednostki dużo słabsze od ulepszonych.
Możemy ulepszać jednostki podstawowe - tu wybór 1 z 2 możliwych (strzelcy-szare elfy), ale (co ważne) aby móc szkolić (np. dla 1 herosa) szare elfy, należy najpierw zakupić siedlisko (dużo droższe :)) i jednocześnie, aby szkolić strzelców (np. dla 2 herosa) również należy zakupić siedlisko (także znaczna jego cena powinna być). Czyli full zakupy to jednostki podstawowe i 2 ich rozszerzenia. Teraz zakładając, że tygodniowy przyrost jednostek wynosi 10, to możemy stosować różne kombinacje, ale zawsze suma wyniosłaby 10 (3 strzelców i 5 szarych elfów oraz 2 zielonych elfów).
Oczywiście należy tak przemyśleć umiejętmości specjalne jednostek ulepszanych, aby było to doskonale zbilansowane. Nie może pojawić się sytuacja jaka jest w H4 - zawsze wynierzemy ddżinna, a nie skorpenę, kapłana nie krzyżowca itd.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Mr.Pool...



Dołączył: 24 września 2000
Posty: 164
Skąd: Łódź

Wysłany: 27 listopada 2003     Wybór jednostek w zamkach Heroes V. Odpowiedz z cytatem

Ekhm ale pomysły chłopaki mają że ho ho . Ja natomiast widział bym to tak:
Ilość rodzajów jednostek w zamkach to 6-8 ani mniej ani więcej – po jednej na każdym poziomie. Ulepszane tylko niektóre z nich( i teraz mam problem aby to wyjaśnić ale może przykłady)

- ulepszanie jednostek takich jak „jednorożce” „hydry” „niziołki” „magowie” „mumie” „szkielety” itp. jest bez sensu.

- Co innego jednostki dla których jakiś upgrejd byłby ciekawym rozwiązaniem i innowacją co np. nie wyklucza zaprzężenia np. jednorożca do jakieś maszyny miotającej bo wydaje mi się to naprawdę ciekawym rozwiązaniem. (Wyobraźcie sobie taką jednostkę zakupujemy kilka jednorożców z maszyną miotającą dzieki temu strzela na odległość– taki jednorożec gdy jest przykuty do maszyny nie może sam atakować w ręcz i gdy go zaatakujemy nawet nie skontruje, natomiast ma swoja odporność a maszyna miotajaca swoja w każdej chwili może on porzucić taką maszynę i przejść do ataku w ręcz gdy wróg zacznie się niebezpiecznie zbliżać, jednak maszyna porzucona na polu bitwy przez jednorożce ulega zniszczeniu – tracimy kaske wydana na upg jednorożców w maszyny miot. Ale zyskujemy w pełni wartościowe jednostki atakujące w ręcz )
Nie wyobrażam sobie również gry bez upgrejdu smoków bez znaczenia jaki on by nie był czy to zmiana wyglądu jak w 3 czy tez dodatkowe dołożenie oręża ( + zmiana wyglądu jak w 3 oczywiście)

- Teraz mała krytyka co do dokładania jednostkom oręża kto na to zarobi (mam na mysli uncje drewna i rudy- pomysł jOjA)?? Myślałem o takiej ewentualności i wyobrażał bym to sobie raczej tak budujemy jakąś kużnię i wówczas możemy zakupić dwarfa z lepszym tomahawkiem za większą kaskę stawiamy drewutnie i możemy zakupić dwarfa z toporkiem i tarcza za jeszcze większą kaske. To samo z łucznikami stawiamy domek z gostkiem robiącym łuki i mamy łuczników z lepszym łukiem oczywiście za większą kaske.

Zabieranie uncji minerału można stosować przy budowaniu jednostek przedostatniego i ostatniego poziomu uzbrajając go w jakieś fajne arty np. latajace buty , peleryna odporna na czary – mogły by być 4 rodzaje takich peleryn odpornych na jeden rodzaj magii. Oczywiście przy zakupie takiej jednostki trzeba by było wyskoczyć z jakiś minerałów i większej ilości kaski. Mogła by być zbroja odporna na strzały i wówczas taką jednostkę można by było ubić tylko w ręcz lub czarami. Oczywiście najpierw trzeba by było postawić jakiś budynek gdzie alchemik mógłby takiego arta sklecić, różdżka magiczna dzięki której (np. Tytan miast atakować strzałą ładował by z pioruna) (zaznaczam ze opcja dostępna co najwyżej dla dwu najsilniejszych jednostek w zamku)

- Co do Exp. Zdobywanych przez jednostki to bzdura wielka jak łączyć jednostki o różnych poziomach ???? musza stać w różnych slotach zapychają miejsce i staja się nie przydatne. Jeśli miało by coś się uczyć doświadczenia to wieżyczki w zamku oczywiście dopóki by ich ktoś nie zniszczył wówczas uczyły by się od nowa, gdyż trzeba by było zbudować je na nowo:) ale o tym w innym dziale.

- Co do samych slotów bohatera powinno być ich o jedno więcej niż armii w zamku (np. w przypadku H3 bohater powinien mieć ich 8 a nie 7) wówczas pojawia się więcej możliwości taktycznych.

Na dziś starczy jak będę miał chwilkę czasu to postaram się powymyślać jeszcze kilka fajnych upgrejdów.

___________
... i tylko tyle mam do powiedzenia ;)
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Guinea



Dołączył: 20 maja 2000
Posty: 164
Skąd: że znowu!

Wysłany: 28 listopada 2003     Wybór jednostek w zamkach Heroes V. Odpowiedz z cytatem

Mr.Pool... (cytat):
- Co do Exp. Zdobywanych przez jednostki to bzdura wielka jak łączyć jednostki o różnych poziomach ???? musza stać w różnych slotach zapychają miejsce i staja się nie przydatne.


Napisałem jak trochę wyżej ;) ale żebyś nie szukał... będzie się liczyć średnią :). Może nie arytmetyczną, bo trzeba uważać, żeby potem nie było paradoksów, jak np. gdy dodamy 10 elfów na 1lvl do 50 elfów na 10lvl to siła oddziału powinna się zwiększyć a nie zmniejszyć ;) ale to jest do zrobienia.

___________
Achtung! Weasel!
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Thompson



Dołączył: 27 maja 2003
Posty: 164
Skąd: Starożytne Conflux w Radomiu

Wysłany: 28 listopada 2003     Wybór jednostek w zamkach Heroes V. Odpowiedz z cytatem

Ja tam bym najpierw się zastanowił ile i jakie zamki mają się pojawić.....
Ale jest jak jest.........

A w sprawie tego całego upgreatowania to tylko prymitywne jednostki powinny się ulepszać. Ewentualnie dajmy taki przykład - w zamku najlepszą jednostką może być np. Behemot lub Starożytny Behemot.
Wybór by się sprowadzał do tego, że jedna z tych jedostek miała by inne zdolności specjalne od drugiej... Cała reszta jednostek z takiego zamku - gobliny, trolle, orkowie mogli by mieć możliwość ulepszenia...

___________
Kiedyś pewien człowiek powiedział, że prawda jest jedyną rzeczywistą rzeczą na świecie. Tylko ona zostaje, kiedy zedrze się zasłonę ciemności i cieni.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Ilness



Dołączył: 11 listopada 2002
Posty: 164
Skąd: Łódź

Wysłany: 28 listopada 2003     Wybór jednostek w zamkach Heroes V. Odpowiedz z cytatem

Ostatnia opcja - ulepszanie i wybór. Największe skomlikowanie jako wada? Ja tak nie uważam, gdyż-

:arrow: Im bardziej skomplikowane tym ciekawsze.
:arrow: Precz z komercją i ułatwianiem gry! Wiem, że zarobić trzeba, ale grze i tak się to uda... Jak sądzę.

Zalety:

:arrow: Więcej, więcej, więcej jednostek.
:arrow: Więcej, więcej, więcej kombinowania.

___________
"Samotność, to taka straszna trwoga...
Ogarnia mnie, przenika mnie.
Wiesz mamo, wyobraziłem sobie, że
nie ma boga, nie ma, nie."
Dżem "List do M."
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 29 listopada 2003     Wybór jednostek w zamkach Heroes V. Odpowiedz z cytatem

hhmmm uwazam ze najlpiej bybloby wprowadzic sytem ulepszen 2 stopniowy, a dla tych co sa spragnieni ;D kilkunasty ulepszen umiejscowilbym na mapie roznego rodzaju artkefakty lub eliksiry jednorazowego uzytku. Dajac je jednostce ulepszalibysmy ja na stale np.: z ulepszonego maga czyli czarownika ktoyr wypiblby eliksir powstalby arcymag.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 29 listopada 2003     Wybór jednostek w zamkach Heroes V. Odpowiedz z cytatem

Moim zdaniem w Heroes V wszystkie jednostki powinny być ulepszone i powinna być możliwość wyboru kilku jednostek na poziom. Takie rozwiązanie dałoby więcej jednostek, czyli więcej zabawy :wink: .
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 30 listopada 2003     Wybór jednostek w zamkach Heroes V. Odpowiedz z cytatem

Ja jestem zwolennikiem systemu pośredniego, czyli 8 jednostek na zamek z upg. oraz to że wszystkie je można kupić, czyli osiem slotów. Ale można zachować poział na 4 levele z H4. A ulepszanie powinno być tylko formalne, to znaczy bez jakiś dramatycznych zmian w wyglądzie i charakterystykach jednostki.
A oto moja propozycja co do rodzaju jednostek w zamkach.
Castle-Zamek
1. Giermek i kusznik +(ich ulepszenia,nazwy dowolne)
2. Piknier(Halabardnik) i Balista +upg.
3. Mnich(Kapłan) i Krzyżowiec
4. Kawalerzysta(Czempion) i Anioł(Archanioł)
Czyli brak zmian, może anioł mógłby być postacią kobiecą:-)

Preserve-Rezerwat
1. Faerie i Wilk +upg
2. Elf i Satyr
3. Gryf i Jednorożec
4. Złoty smok i Fenix

Academy(Tower)-Akademia
1. Niziołek i Krasnolud
2. Mag i Golem
3. Dżin i Przeraza
4. Tytan i Ptak Gromów

Asylum(Dungeon)- Azyl(połączenie z Inferno)
1. Imp i Troglodyta
2. Beholder i Cerber
3. Koszmar i Ifrit
4. Diabeł i Hydra

Necropolis-Nekropolia
1. Szkielet i Duch(Dusza)
2. Meduza i Mumia
3. Wampir i Licz
4. Czarny smok i Smoczy duch

Stronghold-Twierdza
1. Centaur i Ork
2. Harpia i Minotaur
3. Ogr i Sukkub
4. Behemot i Cyklop

Nazwy ulepszeń mogą być tworzone przez dodanie słowa: wielki, starożytny, potężny, królewski itp jak w H3. To tylko 6 zamków, ale mam pewną niespodziankę, otóż mam niemal kompletne 8 innych zamków, więc pozwolę sobie je przedstawić:
Zamek ognia - Wulkan-Vulcano
1. Hobgoblin i Ognisty duch
2. Gog i Lawowy Golem
3. Żywioł ognia i Mantykora
4. Gigant i Płomienny smok

Zamek wody - Awkarium-Aquarium:-) wiem śmieszna nazwa.
1. Nimfa i Jaszczuroczłek
2. Syrena i Wielki krab;-)
3. Żywioł wody i Wiwrena
4. Lewiatan i Kraken

Zamek powietrza - hmm może Wyrocznia
1. Ognik i Gremlin
2. Chimera i Zjawa
3. Rok i Żywioł powietrza
4. Moloch i Smok piorunów

Zamek ziemi - Forteca-Fortress
1. Driada i Gnom
2. Kobold i.......no wła
3. Żywioł ziemi i Bazyliszek
4. Ent i Robak(Wurm, lub ala Czerw z Diuny)

Mam jeszcze 4 zamki, ale umieszczę je jak nie usłyszę głosów sprzeciwu.
Statystyki i zdolności stworzeń jeszcze są nie gotowe, ale jeśli ktoś wyrazi swoje zainteresowanie, to postaram się przesłać:-)
P.S. Przepraszam że ten post zajął tyle miejsca.

[UT - Niniejszym słyszysz głos sprzeciwu. Ten temat nie jest po to, by umieszczać tu swoje propozycje zamków.]
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 30 listopada 2003     Wybór jednostek w zamkach Heroes V. Odpowiedz z cytatem

Mi podoba się wersja bez ulepszeń i najlepiej jak by było po dziewieć jednostek w ośmiu zamkach. :wink:

[----][Wycięty fragment nie na temat.]
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 1 grudnia 2003     Wybór jednostek w zamkach Heroes V. Odpowiedz z cytatem

Powino byc mozliwosc ulepszania jednostek
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 1 grudnia 2003     Wybór jednostek w zamkach Heroes V. Odpowiedz z cytatem

Pomysl 2 roznych upgradeow jest niezly z tym, ze 1 upgrade powinien zdecydowanie zwiekszac sile jednostki a drugi pozwalac na atak z dystansu, oczywiscie nie kazda jednostka cos takiego miec powinna. Tak na przeklad Castle: 1 lev: Chlop, upgr a) pikinier, b) lucznik, 2 lev: woj, upgr a) kusznik, b) Swordman itp. Nie byloby wtedy problemu z tym jakie jednostki maja no melee penalty. Poprostu wszystkie jednostki lucznicze mialy by wrecz taki damage jak przed Upgradem.
Oczywiscie obie upgradeowane jednostki mozna by budowac w jednym zamku, z ta roznica, ze np jeden upgrade (do wyboru) mozna robic dopiero po postawieniu Cytadeli (do tego czasu nie upgradowane) a drugi po Castle ( wybor nalezy do gracza) w armii powinno byc tyle slotow zeby pomiescily sie wszystkie nie upgradowane + 1. Automatycznie wiaze sie to z brakiem upgradu niektorych jednostek, aczkolwiek 2 metody upgradowania smokow ( w smoczego jezdzca i w inny kolor (rozmiar) smoka, bardziej dziki).
Co wy na to?
A z nieba spadna smoki i spala ziemie, a bedzie to czas Bohaterow Magii i miecza. :)
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Valturman



Dołączył: 29 października 2002
Posty: 164
Skąd: Z dalekiego Cienia

Wysłany: 1 grudnia 2003     Wybór jednostek w zamkach Heroes V. Odpowiedz z cytatem

Ja stawiam na najbardziej zawiłą opcje TZN. możliwośc wyboru międzi kilkoma jednostkami i upgradowanie tych dal których jest to niezbedne. Poprostu uwielbiam komplikować sobie życie.
___________
Nie wolno się bać. Strach zabija duszę. Strach to mała śmierć, a wielkie unicestwienie. Stawię mu czoło niechaj przejdzie po mnie i przeze mnie. A kiedy przejdzia obrócę oko swej jaźni na jego drogę. którędy przeszedł strach nie ma nic jestem tylko JA.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Mr.Pool...



Dołączył: 24 września 2000
Posty: 164
Skąd: Łódź

Wysłany: 7 grudnia 2003     Wybór jednostek w zamkach Heroes V. Odpowiedz z cytatem

Kolejny zestaw pomysłów mojego autorstwa :)

Tym razem wybiegnę troszkę poza zamek ale nie daleko. Pomyślałem sobie że fajnie by było rozszerzyć możliwości bitewne na wodzie i wprowadzić kilka rodzajów statków , okrętów mniej lub bardziej bojowych , mniej lub bardziej zatapialnych. A sprowadza się to wszystko do tego ze przed abordażem można by było najpierw ostrzelać statek przeciwnika lub użyć czarów by nawet go zatopić wraz z całą armią. Oczywiście nie wszystkie okręty dało by się zatopić wszystko by zależało jak drogi i mocny okręt byśmy zakupili. Idąc dalej gdyby już dochodziło do abordażu to armia której okręt by został podtopiony ponosiła by jakiś % straty a oprócz tego miała by osłabione statsy.
Podsumowując mielibyśmy jeszcze jedna możliwość upg jednostek np. na sterników, piratów, korsarzy, marynarzy itd. dzięki którym statek by miał większe szanse na to by nie zostać zatopionym i większe szanse na to by zatopić inny wrogi statek. Mając boha jako potężnego Maga można by było rzucać czary chroniące statek i samą armię itd.
Dlatego duże znaczenie miało by czy warto ładować do taniej marnej skorupy dużą armię, czy może jednak lepiej miast kupić parę jednostek najwyższego poziomu zainwestować w duży potężny okręt którego w żaden sposób nie idzie zatopić ani czarami w postaci np. sztormu czy też pociskami kul armatnich (czyt. katapult :roll: ). Gracz atakujący miał by prawo wyboru czy chce najpierw ostrzelać wrogi okręt czy odrazu przejść do abordażu. Trzeba zaznaczyć że atakując większy i potężniejszy okręt napotykało by sie na duże utrudnienia może nie takie jak przy ataku na zamek ale w jakims stopniu zblizone. Oczywiście po zwycięskim abordażu przejmowało by sie lepszy statek.

___________
... i tylko tyle mam do powiedzenia ;)
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 7 grudnia 2003     Wybór jednostek w zamkach Heroes V. Odpowiedz z cytatem

Pozwolę się nie zgodzić z większością teo co powiedziałeś, to wszystko zbyt pachnie RTS. Z H4 zrobili niemal RPG, więc nie róbmy z H5 RTSa.Co do wyboru jednostek jabym został przytym co pokazał H3, jedynie zwiększyłbym ich liczbę do 8(16) co daje przy 6 zamkach 96 jednostek a przy 8 już 128 plus neutralne. To chyba już wstarczająco dużo co przy mojej koncepcji 10 zamków daje ich aż 160.(nie mówiąc o 4 dodatkowych zamkach :D )
Co co możliwości różnych ulepszeń to jedno Tak, więcej możliwości.
oraz 2 Nie, jakie opcje wyboru są już zastosowane w innej grze konkurencyjnej, a poza tym ulepszenia nie których jednostek byłyby za banalne, lub zbyt trudne do wymyślenia. Wtedy gra mogła nie być zbyt zbalansowana jeżeli chodzi o siłę poszczególnych zamków.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Haarald



Dołączył: 23 kwietnia 2003
Posty: 164
Skąd: Ors Imperior

Wysłany: 7 grudnia 2003     Wybór jednostek w zamkach Heroes V. Odpowiedz z cytatem

Post nie będzie moze na temat ale dotyczy poprzedniej wypowiedzi. Ponieważ nie mam innej mozliwości komunikacji chciałbym nawiązać kontakt z przedmówcą dlatego proszę tajemniczego gościa o niezwłoczny kontakt ze mną, ponieważ interesuje mnie Twoja koncepcja HOMM i rodzaje zamków. Mój Adres: haarald@wp.pl

Do moderatorów: Z czasem sam usunę ten post dlatego proszę o wyrozumiałosć.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 7 grudnia 2003     Wybór jednostek w zamkach Heroes V. Odpowiedz z cytatem

Z jednej storny widzę to tak, że byłyby sobie w zamkach jakieś jednostki i każde można by upgrade'ować na 2 sposoby. W zamku, budując lepsze kuźnie, akademie, zbrojownie, i na drugi sposób: wraz z doświadczeniem. Jednostki, które duzo walczyly sa silniejsze. Mam jeszcze taka mala koncepcje co do smoków (no i innych potworków). Można zdobywać młode smoki, które są małe i słabe i trzeba by je eskortować. Po określonym czasie smok rośnie i zyskuje siły. Od tego ile doświadczenia zdobył w terenie zależy jaki jest silny jak dorośnie.
...ale ta koncepcja nie pasuje mi do heroes'ów dlatego:

Z drugiej strony: Heroesy powinny być klasycznie-heroesowe tzn. Im więcej zamków tym lepiej, im więcej jednostek tym lepiej, im więcej upgrade'ów tym lepiej, im większa możliwość wyboru na danym poziomie tym lepiej, im bardziej zróżnicowane armie tym lepiej... no i ciekawiej. Co do zrównoważenia gry: jak ktoś umie napisać taką grę to umie ją zrównoważyć, przecież to czysta matematyka. Od czego są betatesty?

No więc w sumie jestem za wszystkimi bajerami tzn wybor jak z HOMMIV, tyle ze najlepiej z wiekszej ilosci jednostek, a upgrade'y jak w HOMMIII, tyle że czasem nawet podwójne (oczywiście bez przemalowywań smoków i zmian płci jednostek).
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Haarald



Dołączył: 23 kwietnia 2003
Posty: 164
Skąd: Ors Imperior

Wysłany: 7 grudnia 2003     Wybór jednostek w zamkach Heroes V. Odpowiedz z cytatem

Jak to się mówi: "Wszystko co w nadmiarze szkodzi", dlatego nie byłbym taki pewny co do większej liczby zamków. Sześć, zdecydowanie za mało, osiem - wymagane i oczekiwane minimum, jednak wszystko powyzej dziesięciu to według mnie już za dużo... z prostych przyczyn:
- ograniczonej liczby rodzajów jednostek
- problemów powiązania z magią (choć nie musi wystąpić)
- liczbą kampanii (w koncu zabawa polega na tym aby grać każdym zamkiem, choć to również nie jest aż tak istotne)

Generalnie możnaby to wszystko obejść, powielając niektóre (takie same) jednostki w różnych zamkach, ale ta koncepcja moze znaleźć również przeciwników. To jest jedyna mozliwość powiększenia liczby zamków ponieważ cieżko stworzyć jakieś nowe sensowne jednostki (pomysłu zabrakło już w HOMM-IV, gdzie wprowadzono wilki, białe tygrysy, modliszki-mutanty czy jakieś rośliny-giganty)

Co do tego uprejdowania na 2 sposoby to jestem jak najbardziej za, jednak proponowane wielokrotnie doświadczenie jakoś nie przemawia do mnie, ponieważ komplikuje grę, tak samo jak upgrejdowanie przez bphaterów, którzy posiadają specjalność w danym stworzeniu. Przez upgrejdowanie na dwa sposoby to mam na myśli wybór jednego z dwóch mozliwych upgrejdów ale to juz inna bajka. Co do upgrejdowania rodem z AB (Gelu i Dracon) to powinny powstać specjalne obiekty upgrejdujące ale nie w zamku a w terenie (takich upgrejdów nie powinno byc za dużo, jedynie kilka rodzajów jednostek)

Co do tych smoków to w rozumieniu: "przyrost w zamku lub generatorze" nie mamy na myśli urodzin stworzenia a możliwość jego zwerbowanie ze smoczej społeczności(jesli takowa istnieje). Taki smok zapewne rośnie bardzo długo, nim stanie się dorosły miną zapewne dziesiatki lat.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 7 grudnia 2003     Wybór jednostek w zamkach Heroes V. Odpowiedz z cytatem

Według mnie jednostek powinno być duuużo... mitologie ą w końcu niewyczerpane, a poza tym zawsze można coś wymyśleć (BTW ktoś tam pisał, że nie słyszał o mantikorach... są one są... w mitologii greckiej bodajże, tyle że nie zupełnie można je z chimerami łączyć; poza tym były np. Age of Mythology, a to znaczy, że nie są wymysłem z H3).
Jeśli chodzi o ulepszanie, to myślę, że można zrobić trochę tego, trochę tamtego... tzn. np. dwie jednostki na zamek będą miały kilka opcji rozwinięć (np. taki ogr będzie mógł zostać ogrzym magiem bądź ogrzym wojownikiem), inne np. trzy poziomy rozwoju (jak smoki w H2), inne tylko dwa, inne będą wogóle tych opcji pozbawione... To urozmaici grę. Nie jestem zwolennikiem wyboru kilku jednostek z poziomu (prawie zawsze i tak wybierało się te same...).
Jestem przede wszystkim za zwiększeniem liczby zamków (może np. zamek morski (choć nie bardzo wiem, jak będzie on mógł atakować na lądowych :wink: ) albo jakiś rodem z pustyni... a jeśli chodzi o barbarzyńców to powinni się zdecydować, czy będą oni mieli klimat taki jak w H1-H3, czy będą bardziej przypominać gości z odległej północy, jak w H4 (a tacy by się też herosom przydali; nie ma to jak Wikingowie :) )). Nie jestem przeciwnikiem maszyny parowej i prochu w fantasy, ale znając graczy, strasznie oni na to pomstują (a przecież nie ma to, jak działa strzelające kulami ognia). Myślę, że 12 miast to całkiem realna liczba... Liczba jednostek powinna przekroczyć 200...
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
©2002, 2003, 2004, 2005 Jaskinia Behemota
Template made by Valturman.
Powered by gnomePHP.
Pieczę nad Starym Forum sprawuje Crazy.