Imperium Jaskini Behemota
tarcza Witaj na Starym Forum Jaskini Behemota.
Zostało Ono stworzone przez ixcesala z uwagi na problemy z forum Ezboard 10 grudnia 2002. Służyło Jaskiniowcom dzielnie do sierpnia 2005 roku, kiedy to dominium i podwładnych Behemota dotknął Wielki Trek, po którym przez 10 miesięcy Jaskinia nie funkcjonowała.
Wszystkim, którzy przyczynili się do rozwoju Imperium Jaskini Behemota, zarówno poprzez pracę techniczno-graficzną, jak i osobom które współtworzyły klimat - dziękujemy.
Zapraszam do obejrzenia tego swoistego muzeum, które wiąże się ze wspaniałymi wspomnieniami niemałej części Jaskiniowców.
Kasztelan Crazy

Wróć do strony głównej Jaskini Behemota.
Rejestracja (chciałbym klucze)Rejestracja (chciałbym klucze)  

PrzewodnikPrzewodnik      LinksLinkownia     SzukajSzukaj     Śledzone tematyŚledzone tematy     Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości
ProfilProfil     MieszkańcyMieszkańcy     GrupyGrupy     ZalogujZaloguj
Ostatnio odwiedziłeś nas:
Obecny czas to: 2024-04-26 3:35:47
Autor Wiadomość
Grenadier



Dołączył: 20 lipca 2000
Posty: 164
Skąd: Opole

Wysłany: 21 listopada 2003     Qmitet Organizacyjny Konwenta Odpowiedz z cytatem

To zaczynamy jazdę.

1. Po mikołaju wybieram się do Byczyny - burmistrz już wie, ale pora zacząć oficjalnie rozmawiać, bo na razie były tylko wstępne negocjacje zakończone pełnym sukcesem zresztą.

2. W przyszłym tygodniu obgadam sprawę z opolskim bractwem rycerskim. Zobaczymy czego możemy od nich oczekiwać.

3. W topicu "Konwent" padła obawa o losy internatu po konwencie - uspokajam - wszelkie przejawy niszczycielskie będa skutkowały opuszczeniem Konwentu, a jaką karę dołoży do tego Trybunał, nie wiem, ale nie chciał bym być na miejscu takiego delikwenta. Przypominam - konwent będzie BEZALKOHOLOWY. Ponadto i tak w planach jest ubezpieczenie całości - myślę, że pizetju albo inna firma w ramach sponsoringu nam to zrobi. W zamian, nie wydając złotówki, dostaną od nas promocję.

4. Ramowy program konwentu do dyskusji podam za jakis czas. Jest kilka wersji tego dokumentu (w końcu od paru lat sie szykujemy ;) ) więc trza nad tym chwile posiedzieć.

5. www.byczyna.pl to stronka Byczyny. Dużo fotek i praktycznych info - polecam.

6. Oczywiście - skład Qmiteta nie będzie jednoosobowy :) Cierpliwości - zastanawiam się właśnie nad potrzebami i podziałem ról, ale na pewno pracy nie zabraknie.

___________
Będziemy się żegnać...
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Galador



Dołączył: 17 listopada 2002
Posty: 164
Skąd: Radzionków

Wysłany: 8 grudnia 2003     Qmitet Organizacyjny Konwenta Odpowiedz z cytatem

Ja tam nic nie widzę na stronce Byczyny. Wszystko "w przygotowaniu".
___________
Mowa jest srebrem, lecz milczenie złotem.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Guinea



Dołączył: 20 maja 2000
Posty: 164
Skąd: że znowu!

Wysłany: 8 grudnia 2003     Qmitet Organizacyjny Konwenta Odpowiedz z cytatem

Galador (cytat):
Ja tam nic nie widzę na stronce Byczyny. Wszystko "w przygotowaniu".


Czyli już przygotowują się na nasze przybycie :PPP.

___________
Achtung! Weasel!
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Grenadier



Dołączył: 20 lipca 2000
Posty: 164
Skąd: Opole

Wysłany: 16 grudnia 2003     Qmitet Organizacyjny Konwenta Odpowiedz z cytatem

Sprawdziłem - właśnie mają przenosiny serwera i dlatego nic nie widać.

A teraz ważne sprawy - jeżeli ktoś nie czytał njusa na głównej - Konwent odbędzie się w połowie sierpnia, w dniach 13-15 (piątek, sobota, niedziela). Własnie wróciłem z drugiej, oficjalnej rozmowy z burmistrzem - wniosek prosty - robić. Samorządowi nasz pomysł bardzo się spodobał.

Musze teraz rozpisac sobie na zadania i grupy bojowe zarysy pomysłów - jeszcze przed świętami ogłoszę nabór poborowych do pracy. Między innymi do lutego musimy wypracować ramowy program, by przedstawić go gminie. Oni pomogą w realizacji i wiele rzeczy spadnie z naszych barków.

___________
Będziemy się żegnać...
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Irvin



Dołączył: 29 października 2002
Posty: 164
Skąd: z daleka...

Wysłany: 18 grudnia 2003     Qmitet Organizacyjny Konwenta Odpowiedz z cytatem

To ja jako ktoś kto będzie do sierpnia po trzech konwentach mogę w czymś chętnie pomóc...
___________
Kiedy zastanawiamy się nad swoim życiem, to właściwie sam fakt, że żyjemy, powinien nas najbardziej zadziwić...
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Grenadier



Dołączył: 20 lipca 2000
Posty: 164
Skąd: Opole

Wysłany: 12 stycznia 2004     Qmitet Organizacyjny Konwenta Odpowiedz z cytatem

Rozpoczynamy prace nad programem.

Uwagi ogólne:
- tam gdzie jest w nawiasie (?) oznacza propozycje do rozpatrzenia,
- to nie jest jeszcze program, ale raczej jego poszczególne części potraktowane pod kątem potrzeb, czyli tego, co jest do zrobienia. Numery poszczególnych sekcji oznaczają zespoły ludzi, którzy będą się zajmować poszczególnymi fragmentami Konwentu. Proszę o przyjrzenie się każdej z nich i ewentualne zdecydowanie się, gdzie ktoś mógłby pomóc. Proszę także opiekunów poszczególnych części naszego wortalu, o podpowiedź zwłaszcza w kwestii personalnej,
- oczywiście wszystkie punkty maja charakter otwarty na nowe propozycje,

- ramowo konwent wyglądałby tak:
piątek, 13 sierpnia
- od rana zjazd uczestników, meldunek w biurze konwentu, identyfikatory, zakwaterowanie itp.
- godzina 18-19: kolacja
- godzina 20: ognisko zapoznawcze, oficjalny początek Konwentu, powitanie wszystkich konwentowiczów, gości, VIP-ów, itp.
- ewentualnie w nocy gra terenowa
sobota, 14 sierpnia
- godzina 8-9: śniadanie
- godzina 9.30: początek turnieju Heroes (nie wiem ile to potrwa, do ustalenia)
- godzina 13-14: obiad
- godzina 18-19: kolacja
- godzina 20(?): wieczorna msza polowa dla wszystkich chętnych, z pochodniami, z kompanią honorową Gwardii i rycerstwa itp.
- godzina 21.30: ognisko literackie
- ewentualnie w nocy gra terenowa
niedziela, 15 sierpnia
- godzina 8-9: śniadanie
- godzina 12(?) zakończenie konwentu
OCZYWIŚCIE W JAKI SPOSÓB WYPEŁNIMY TEN CZAS ZALEZY OD NAS. ZATEM – DO ROBOTY!

Grupy programowe
1. Turniej Heroes
- założenia: system pucharowy; H1-H4, WOG; turniej otwarty, ale z zastrzeżeniem – bez mistrzów areny
- pokazy: mistrzowie areny w nietypowych sytuacjach, pokazy taktyk, technik, systemów magii itp. – część pokazów także dla „społeczeństwa”
- potrzeby: mapy turniejowe dla każdego etapu turnieju (?) albo mapy generowane losowo według określonych założeń, a od 1/8 finału specjalnie przygotowane; mapy do pokazów,
- konkurs na mapę o tematyce „Byczyna”: jedynym kryterium jest to, że nazwie mapy ma być nazwa miejscowości – mapy powinny zawierać albo elementy topografii okolicy, albo odtwarzać jakiś fragment z dziejów lub teraźniejszości miasta; cel: promocja gminy jako współorganizatora Konwentu.
- personalia: komisja konkursowa mapy o Byczynie (3 osoby), komisja sędziowska do turnieju Heroes (ile?)
- w ekipie powinien znaleźć się ktoś, dla którego skonfigurowanie sprzętu, który będziemy mieć do dyspozycji nie będzie problemem.

2. Część sportowa Konwentu
- zawody, rozgrywki, pojedynki na zasadzie „potrzeby chwili” czyli organizowane ad hoc – improwizacja
- normalny turniej konwentowy (zasady? kto z kim?) w siatkówkę, piłkę nożną, koszykówkę (coś jeszcze?)
- ekipa odpowiedzialna za część sportową max. 3 osoby – przygotowanie rozgrywek, obmyślenie zasad, sposobów nagradzania (także za rzeczy „nietypowe”, np. najzabawniejszą bramkę itp.).
UWAGA – potrzebny będzie plan rezerwowy na niepogodę.

3. Grupa klimatyczna
jest to specgrupa odpowiedzialna za przygotowanie odpowiedniej oprawy Konwentu i jego poszczególnych części. Zostawiam tu duże pole do popisu, a zwrócić chcę uwagę na kilka zasadniczych kwestii:
- powitanie przybywających na Konwent;
- piątkowe ognisko zapoznawcze;
- uroczystość wciągnięcia na maszty flag – jako rozpoczęcia Konwentu i ściągnięcia – jako oficjalnego zakończenia;
- sobotnie ognisko – moją propozycja jest taka, by to był wieczór literacki;
- sposoby uhonorowania VIP-ów – burmistrz, starosta powiatu, sponsorów itp.; bez których Konwent się nie odbędzie;
- oprawa róznych imprez na zewnątrz Konwentu, tj. dla „społeczności lokalnej”;
- wszelkie rytuały podczas wręczania nagród, tytułów, dyplomów itp.;

4. Zabezpieczenie
Nie wpisuje tu na razie za wiele – chodzi o Gwardię Imperialną i inne sprawy techniczne. Nie ma co tu dyskutować – osoby zainteresowane pomocą proszę o kontrakt osobisty.


5. Imprezy zewnętrzne
Ponieważ z jednej strony gmina nam bardzo pomaga, a z drugiej nastawiamy się na promocję zarówno naszego wortalu, jak i ogólnie tematyki związanej z grą, czyli fantazy, historia itp. – trzeba zaproponować gminie kilka imprez zewnętrznych, dla ogółu. Poniższa lista z pewnością nie jest ani kompletna, ani nie wszystko musi być zrobione – to tylko propozycje. Niemniej tu konieczna będzie obecność przynajmniej delegacji konwentowej i kilku osób współodpowiedzialnych za te imprezy, które będą organizowane razem z gminą, bractwem rycerskim i być może innymi jeszcze instytucjami.
- pokaz sztuk walki - judo, kalaki (filipińska sztuka walki pałkami) ew. karate
- taniec obrzędowy (choreografia do opracowania) nauka musi być na tyle prosta by można było jednocześnie nauczyć dużą grupę ludzi - coś jak country tyle że w rytm muzyki barokowej lub podobnej;
- warsztaty garncarskie (ceramiczne);
- imprezy rycersko – fantazy;
- regaty na jeziorze – (pogoda? i ilu chętnych?) - może tylko pokaz lub start na łodziach wiosłowych na dziesięciu załogi + sternik;
- warsztaty wikliniarskie – (skąd instruktor i materiał?)
- warsztaty archeologiczne – np. prelekcje nt starej broni czy zwyczajów;
- inscenizacja historyczna lub próba przeniesienia jednej z powieści ze "Złotych zgłosek" w wykonaniu uczestników;

6. Turniej rycerski
- sprawa w trakcie dogadywania, niemniej oczekuję waszych propozycji. Ze swej strony dodam, że bardzo bym chciał, by była możliwość np. ubrania się w zbroję czy przekonania się na własnych mięśniach jak łatwo macha się dwuręcznym mieczem.

7. Gra terenowa
- zasady, osoby – proszę o zgłaszanie się

8. Wasze propozycje
(?)

___________
Będziemy się żegnać...
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Irvin



Dołączył: 29 października 2002
Posty: 164
Skąd: z daleka...

Wysłany: 12 stycznia 2004     Qmitet Organizacyjny Konwenta Odpowiedz z cytatem

Więc tak, jak już mówiłem jestem chętny do pomocy (mogę być pewnie dzień wcześniej). Jeśli chodzi o mnie, to moge przygotować prezentację ogólną o "papierowym rpg" oraz trzech zgoła odmiennych systemów RPG (mianowicie Warhammer, Legęda 5 Kręgów oraz Cyberpunk 2020). Do wszystkich z nich posiadam podręczniki. Później będzie można zagrać, jeśli ktoś będzie chętny. Jeśli chodzi o LARPA (bo tak fachowo nazywa się gra terenowa :) ) to poszperam w internecie za gotowymi scenariuszami (narazie brałem udział w kilku fantasy i jednym S-F, wypadło to nieźle). Zobaczę jak będę stał z moim rycerskim rynsztunkiem (teraz przymierzam się do zrobienia kolczugi) ale jeśli udałoby się skombinować kilka łuków... (to może jakieś zawody) To narazie tyle moich propozycji, ale wciąż będę intensywnie myślał :twisted:
___________
Kiedy zastanawiamy się nad swoim życiem, to właściwie sam fakt, że żyjemy, powinien nas najbardziej zadziwić...
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Lobo



Dołączył: 18 listopada 2002
Posty: 164
Skąd: i po co?

Wysłany: 12 stycznia 2004     Qmitet Organizacyjny Konwenta Odpowiedz z cytatem

W larpa nigdy żem nie grał ale chyba mnie wtajemniczycie, nie?
Mam w chacie dwa miecze(kródki i katanę).Może nie są najwyższej jakości ale do terenowej gry stykną, lać się nimi chyba raczej nie bedziemy(a szkoda :) ).
Zbroje, kolczugi, ciuchy z epoki to raczej nmie moja działka więc sam też nic nie skombinuję.Ten turniej rycerski na jakich zasadach? Miecz do łapy i lać do upadłego? :D A może jakąś biwę zainscenizujemy? Choć do tego trza by było sporo żelastwa...i sporo ludu.

___________
Tak dryfuje nam życie,
po omacku, we mgle...
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Guinea



Dołączył: 20 maja 2000
Posty: 164
Skąd: że znowu!

Wysłany: 12 stycznia 2004     Qmitet Organizacyjny Konwenta Odpowiedz z cytatem

Odpowiem cosik coby się Gren nie turbował...

Lobo (cytat):
Ten turniej rycerski na jakich zasadach? Miecz do łapy i lać do upadłego? :D A może jakąś biwę zainscenizujemy? Choć do tego trza by było sporo żelastwa...i sporo ludu.


...i kilka karetek... oraz dobrego adwokata, a najlepiej kilku. Ponadto nikt by nie ubezpieczył kolejnego konwentu. NIe mówiac o tym, że wielu nie pojawiłoby się na kolejnych konwentach z okazji ran ciętych. I o tym, że trzebaby zmienić miejsce :P.

Morvin (cytat):
ale jeśli udałoby się skombinować kilka łuków... (to może jakieś zawody)


Patrz odpowiedź dla Loba... tylko zastąp rany cięte kłutymi czy jakie to tam są :P

___________
Achtung! Weasel!
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Enleth



Dołączył: 20 sierpnia 2003
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 12 stycznia 2004     Qmitet Organizacyjny Konwenta Odpowiedz z cytatem

RPG? LARP? Żelastwo? YEEEE!!!!!!
:D
Wszystko to, co lubię!
Ten konwent zaczyna mi się coraz bardziej podobać. Będę na pewno :). Jak mi się poszczęści, to może nawet z własnym złomem, zrobienie kolczugi to łatwa sprawa, tylko cholernie czasochłonna, a jeśli znajomi moich rodziców skonczą w najbliższym czasie pracownię w swoim gospodarstwie, może dorobię coś jeszcze... A i na coś w guście katany od dawna poluję, może zdobędę do tego czasu... Niestety, jak Lobo zauważył, raczej nie bedzie jak kogoś posiekać.... :D

___________
Jeśli chcesz żeby coś było zrobione dobrze, zrób to sam...
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Sandro



Dołączył: 15 października 2002
Posty: 164
Skąd: kaLISZ

Wysłany: 12 stycznia 2004     Qmitet Organizacyjny Konwenta Odpowiedz z cytatem

Jestem bardzo zainteresowany ogniskiem literackim. Czy mógłbym prosić o szczegóły? Na czym to właściwie miałoby polegać?

Co do turnieju Heroes - skąd sprzęt? I ile go będzie/ile potrzeba?

A tak w ogóle to całość brzmi cudownie. Jak marzenie dosłownie...

___________
I.Am.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
MiB



Dołączył: 21 grudnia 2002
Posty: 164
Skąd: Kęty

Wysłany: 12 stycznia 2004     Qmitet Organizacyjny Konwenta Odpowiedz z cytatem

hmm...
MIODZIO :)
Ja ze swojej skromnej strony mogę powiedzieć tyle, że:

:arrow: jestem chętny do ew. przyjazdu wcześniej (ogólnie sekcje 3 i 4, lecz raczej pomoc "na zapleczu", gdyż zbyt reprezentacyjna osoba ze Mnie nie jest :P).
:arrow: mogę pomóc przy tej konfiguracji sprzętu, ale tylko pomóc- tu jednak lepiej sprawdzą się osoby pokroju Enletha, Melkiora, Ixiego, Ra-Va, Ann... długo by wymieniać, ale zawsze chętnie pomogę (no bo łatwiej postawić na X [może ftoś poda jakąś przybliżoną liczbę??] kompach system+grę w kilka osób, niż w 1 :) ).
:arrow:
Grenadier (cytat):
- inscenizacja historyczna lub próba przeniesienia jednej z powieści ze "Złotych zgłosek" w wykonaniu uczestników;

A mozeby napisać specjalną sztukę na konwent?? Pozatym zdałoby się zorganizować kilka (2-3) rozrywek naraz (wiem, że to będzie piekielnie trudne), gdyż nie każdy musi lubić grać/kibisować w meczyq w siatkę/kosza/nogę, może woli sobie polepić garnki :P

Co do gier terenowych- LARP, nie LARP- jak zwał, tak zwał. Nie wiem, czy mówimy o tym samym, ale można zorganizować masowe "podchody", zabawę "w chowanego" (ciekawe, ile % ludzi Mnie zrozumie, bo wiem, że co wojowództwo, to inna nazwa na to :P). Coś takiego integruje ludzi :).
Należałoby zorganizować jak najwięcej gier drużynowych (nie tylko Hirqw, może i innych gier!!).

###############################################

Aha, takim mały zwyczajem swoim (zboczenie zawodowe??), spytam nieśmiało, jak będzie wyglądała sprawa legalności oprogramowania??
Czy komputery, jakie będziemy mieli, będą już tą sprawę rozwiązywały, czy nie (czy będą miały już jakiś system, czy nie??).
Wiem, że jeśli mamy oryginalną wersję jakiegoś programu, to możemy Ją spokojnie kopiować i udostępniać, o ile nie czerpiemy z tego korzyści materialnych (ah to polskie prawo :P).
Ponadto to samo pytanie kieruję w stosunq do wersji gier na konwencie.
Możnaby z CD-Projekt pogadać -może jesio jakieś gry pozwolą udostępnić na końwent. Można też spróbować poczytać licencyje z gier dołączonych do czasopism (ot np.: Disciples ostatnio było oryginalne do qpienia :) ).

___________
"Imagine there's no heaven,
It's easy if you try."
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Grenadier



Dołączył: 20 lipca 2000
Posty: 164
Skąd: Opole

Wysłany: 13 stycznia 2004     Qmitet Organizacyjny Konwenta Odpowiedz z cytatem

Zanim odpowiem na wszystko (bardzo mnie cieszy wasz odzew) - jeszcze gwoli uzupełnienia:

10. Grupa medialno-netowa
- trzeba będzie przygotowac specjalną strone konwentu w necie i by jej część była "na żywo" - co godzine powiedzmy uzupełniana, by ci, co nie dojadą, czuli się tak, jakby tam byli. Raczej nie rozważam takiego warianta, by kogoś posadzic przy kompie i by cały czas relacjonował na ognisku jak jest na zlocie.
- trzeba będzie przygotowac materiały dla mediów - to będa wakacje, czyli sezon ogórkowy i można dobrze sie sprzedać. Mam wejścia w wielu redkcjach, więc patronat medialny będzie. Plus ktoś będzie musiał zostać rzecznikiem
- miło będzie widziane ze strony partnera, czyli gminy, jakieś netowe materiały ich promujące
- oczywiście głonym czasopismem na Konwencie będzie "Czas Imperium" :).

11. Kancelaria Konwentu
max dwie osoby - czyli przyjmowanie konwentowiczów, rejestracja, wydawanie pakietów, plakietek, itp. Taka informacja turystyczna plus zlecenia nagłę - np. potrzeba wydrukować kilka dyplomów albo po cos pojechać. Niesmiało marzy mi się, by był to ktos z własnym ałtem.

Odpowiedzi na wasze pytania - jutro

___________
Będziemy się żegnać...
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Melkior



Dołączył: 4 marca 2003
Posty: 164
Skąd: Żyrardów

Wysłany: 13 stycznia 2004     Qmitet Organizacyjny Konwenta Odpowiedz z cytatem

Co do strony internetowej konwentu to mogę pomóc. Przydała by się lista rzeczy, które engine strony ma umożliwiać. Dla rozjaśnienia poprzedniego zdania podaję część czynności, które wg. mnie powinny być zrealizowane:
- podział serwisu wg. wcześniej ustalonego (wyżej wymienionego) planu, coby nikt się nie pogubił odnośnie czasu, w jakim zostały wykonane prezentowane materiały. (taka linia czasowa)
- zdjęcia z podpisami z kolejnych części imprezy(w zasadzie odpowiednim enginem już dysponuję)
- newsy
- najciekawsze cytaty jaskiniowców
- wyniki(relacje) z turniejów i gier/...
- media(audio/video)(w zasadzie można to wrzucić pod engine z obrazkami)
- inne (materiały nie pasujące do żadnej kategorii a mimo to warte pokazania)
...
To tyle na początek. Oczywiście wszystko musi być proste, łatwe i wygodne, aby upoważniona osoba mogła szybko uzupełniać i modyfikować dane. Mogę się wszystkim, lub częścią zająć o ile odpowiednio wcześnie będzie stworzona lista rzeczy od zrobienia.

___________
Pióro bywa ostrzejsze od miecza...
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Faramir



Dołączył: 24 października 2002
Posty: 164
Skąd: za chwilę Poznań

Wysłany: 13 stycznia 2004     Qmitet Organizacyjny Konwenta Odpowiedz z cytatem

Jeśli dobrze rozumiem - na miejscu jest gdzie spać "pod dachem"? Ale pod namiotami i tak będzie można, prawda? :)

Ode mnie - wszystko co związane w jakikolwiek sposób z literaturą czy historią - mniam:). I też pomysł, coby przedstawić jakieś opowiadanie ze Złotych Głosek uważąm za świetny. Jednakże należałoby sporo przed konwentem zastanowić - jakie. Bo i też jeśli wybierzemy takiego "Pana Ziemi", albo jeszcze lepiej - "Prolog w Niebie", to za wiele do przedstawiania nie będzie :P. A tak najlepiej byłoby coś gdzie dialogów jest sporo. Najlepiej humoreskę.
Przewinął się także pomysł, coby samemu coś stworzyć na konwent. Odpowiem: nie zapeszajcie, bo ze znanych mi źródeł wiem co nieco:).

Ognisko jest świetne, zawsze je lubiłem, a jeśli jeszcze ma być podczas niego warsztat literacki, to po prostu bosko. Pytanie tylko - czy wstanę potem następnego dnia rano na śniadanie o 8-9? :P

Jedno pytanie Gren, może trochę dziwne i wydawać by się mogło że marginalne, ale jednak je zadam. Jak wyglądają toalety w Byczynie? :) I pytam na serio.

A Turniejowi Heroes będę się przyglądał bardzo uważnie, przyglądał, bom graczem raczej średniawym:). Ach, a co do gier... może sami przywieziemy ze sobą? Na pewno nazbieramy odpowiednią ilośc oryginałów ;). Sam mogę przywieźć mój komplet Hirków:).

___________
Często i gęsto!
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Guinea



Dołączył: 20 maja 2000
Posty: 164
Skąd: że znowu!

Wysłany: 13 stycznia 2004     Qmitet Organizacyjny Konwenta Odpowiedz z cytatem

Far: jeśli już ktoś zdecyduje się wystawić jakąś opowiastkę, to na pewno wybierze jakąś, którą da się wystawić :P.

Co do praw autorskich... ja bym się martwił raczej o muzykę... bo to już chyba nie wystarczy oryginalny kompakt żeby muzę puszczać na "imprezie masowej" czy jaki toto status prawny miało będzie. A konwentu bez klimatycznej muzy (czyt. WT, BG, itp ;)) jakoś sobie nie wyobrażam.

A co do wstawania... ja bym się raczej martwił o to ile godzin wytrzymasz bez kładzenia się spać :PPPP.

___________
Achtung! Weasel!
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Qter



Dołączył: 1 listopada 2002
Posty: 164
Skąd: Warszawa

Wysłany: 13 stycznia 2004     Qmitet Organizacyjny Konwenta Odpowiedz z cytatem

Guinea (cytat):

Co do praw autorskich... ja bym się martwił raczej o muzykę... bo to już chyba nie wystarczy oryginalny kompakt żeby muzę puszczać na "imprezie masowej" czy jaki toto status prawny miało będzie. A konwentu bez klimatycznej muzy (czyt. WT, BG, itp ;)) jakoś sobie nie wyobrażam.

Będziemy cicho słuchać ;)

___________
"Możemy być tylko tym, czym jesteśmy, niczym więcej i niczym mniej."
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Grenadier



Dołączył: 20 lipca 2000
Posty: 164
Skąd: Opole

Wysłany: 14 stycznia 2004     Qmitet Organizacyjny Konwenta Odpowiedz z cytatem

Opowiadam:

Najpierw przypominam, bo jak widzę nie wszyscy czytali: konwent odbywa się w Byczynie, a dokładnie 2 kilometry od samej miejscowości, w Polanowicach, gdzie jest szkoła rolnicza z internatem i zapleczem sportowo - noclegowo - gastronomicznym. Jest to teren zamnięty (ogrodzony) i idealnie spełniający warunki nie narzucania się komuś z naszą aktywnością. Tu będą gowne imprezy konwentowe, ale część z nich (jest o tym osobny punkt) odbędzie się z naszym udziałem w Byczynie w ramach promocji naszej strony, fantazy, gry, historii, kultury, Byczyny itp.

A teraz co do szczegółow:
- muzyka - to będzie impreza zamknięta więc możemy puszczać co chcemy, gorzej z wymianą plików, to już piractwo...
- tak, na miejscu jest spanie pod dachem (ale ilośc miejsc nie starczy na chorągiew jazdy), ale nie powinno byc problemu z rozbiciem namiotu. Zresztą przecież Bractwa mogą się w ten sposób zorganizować tworząc własne obozy czy Osady :)
- wystwienie opowiadania - to ma być fragment, najlepiej ze dwa, trzy z róznych opowiadań, cos charakterystycznego, zabawnego, pozwalającego promowac naszą działalność. W lutym chcę rozpisać konkurs - niech jury wybierze swoje propozycje i niech wybiora czytelnicy. Najlepiej by to były etiudy po kilkanaście minut, by się w godzinie zamknąć. Do współpracy chcę namówić Bractwo Rycerskie, wszak rekwizyty sie przydadzą.
- toalety - będą na miejscu w budynku internatu razem z łazienkami itp.
- strona internetowa konwentu - Melkior - zapisuję Cie do tej grupy. A co do szczegółów - podam je wkrótce, na razie to był pomysł, który trzeba obrobić od strony przede wszystkim funkcjonalności oraz minimalnego nakładu ppracy już podczas konwentu, by nikt nie musiał cały czas przy tym dłubać - jakieś automaty najlepiej.
- MiB poruszył ważną sprawę sprzętu i legalności oprgramowania. Co do sprzętu - na miejscu jest pracownia komputerowa i na nią liczę, bo nie wyobrażam sobie wożenia tych kilometrów kabli z całej Polski ;) W lutym będe na miejscu i będe chciał dokłądnie poznac wszelkie szczegóły. Co do oprogramowania - nigdy nie grałem po sieci, więc nie mam zdania. Może wypowie się fachowiec, ale jedno mi przychodzi do głowy - przeciez możemy dyplomatycznie z Ubi SOftem załatwić sobie wszelkie papiery plus oczywiście zaprosić ich do udziału.
- co do gry terenowej - liczę na wasza inwencje, a co to będzie, to nie jest az takie wazne, bo liczy się przecież dobry pomysł. Podchody czy klasyczna gra z prowadzącym, scenariuszem itp - obojętne - ma byc klimatycznie, jaskiniowo, hirołsowo :)
- ognisko literackie - pomysłów jest kilka, i tak potrzebny będzie scenariusz i jakis prowadzący całość. Nieśmiało liczę na WW :) W każdym bądź razie wyobrażam to sobie jako gawędę, czytanie na głos fragmentów (wieczór, ogień czyli KLIMAT), może jakies przyśpiewki. Pewnie po jakims czasie i tak zamieni się to na zajęcia w podgrupach...
- wszelkie gadżety rycerskie (i nie tylko) będą mile widziane - miecze, kolczugi, piki - jak najbardziej. To będzie element klimatu. W następnym tygodniu będe rozmawiał z opolskimi rycerzami co mogą nam zaoferowac, bo oni maja na miejscu w Byczynie swoja chorągiew. Ale - uczulam na przestrzeganie zasad Bezpieczeństwa i Higieny Machania Mieczem!!! A możliwość porąbania jakiegoś manekina na pewno się znajdzie, wszak możemy zrobić konkurs na najbardziej wprawną rękę w obcinaniu uszy goblinowi ze słomy...
- Morvinie - pomysł na prezentacje różnych systemów bitewnych jest bardzo dobry. Jeśli by się do tego dało zrobic jakiś ruchome obrazki (powerpoint czy cuś) to śmiało moglibyśmy to zaprezentowac szrzej młodzieży na miejscu. Gmina to kupi na pewno (w sensie zaakceptuje... ale kto wie...)

Generalnie - nie zwalajcie wszystko na mnie :) Wymyślajcie!! każda propozycja zostanie powaznie potraktowana. Po to umieściłem te posty, byście wypełniali własnymi pomysłami te ramki.

Wszystkim, którzy piszą do mnie majle i zgłaszają się do pomocy - serdecznie dziękuję w imieniub służby :) Zapisuję Was i powoli zaczynam komletować zespoły pod konkretne zadania.

___________
Będziemy się żegnać...
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
jOjO



Dołączył: 10 stycznia 2000
Posty: 164
Skąd: Onionburg

Wysłany: 14 stycznia 2004     Qmitet Organizacyjny Konwenta Odpowiedz z cytatem

a ja bym kciał zaapelować o mocną redakcję Czasu! na czas ;) Końwentu

marzenie to dwa wydania dziennie (format dwustronne A3 - po złożeniu cztery strony A4)
ranne - plan na nowy dzień i lefreksje z wieczora/nocy
popołudniowe - materiały trwalsze (krótko mówiąc przygotowane WCZEŚNIEJ)

daje to w sumie ok 4-6 numerów
sądzę, że druk po 100 egz nie będzie opłacalny, a dwustronne xero A3 w okolicy zeta sie zmieści (a jeśli zszykować WCZEŚNIEJ naklepki colorowe z winietą Czasu! - dla ożywienia czarnobiałego wydania - to powinno być git)

proszę o końtakt...

___________
Baruk Khazad!
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Grenadier



Dołączył: 20 lipca 2000
Posty: 164
Skąd: Opole

Wysłany: 14 stycznia 2004     Qmitet Organizacyjny Konwenta Odpowiedz z cytatem

Wszystko jest kwestia logistyki i planowania. jeżeli będziemy mieć pewność, że trzeba to wydać, redakcja będzie na miejscu i materiał będzie przygotowany, to na określone godziny ksero (czy odpowiednia drukarka) będzie czekać na nas - wszak klient (złotówka) nasz pan :) A pomysł jest jak najbardziej godzien poparcia, bo - nie śmiejsce się - może nam to wiele rzeczy ułatwić w przyszłości. Jakie - na razie nie mogę powiedzieć... :)
___________
Będziemy się żegnać...
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Melkior



Dołączył: 4 marca 2003
Posty: 164
Skąd: Żyrardów

Wysłany: 14 stycznia 2004     Qmitet Organizacyjny Konwenta Odpowiedz z cytatem

Skoro coraz poważniej mówi się o machaniu mieczem, to może by jeszcze powrócić do pomysłu zabawy z łukiem. Pewnie, że trzeba z taką zabawką uważać, ale pomyślcie: prawdziwy turniej łuczników :D ... A może jakieś bractwo elfów pomoże :wink:
A co do tej strony netowej to oczywiście muszą być automaty. Nie napisałem wyraźniej, bo uważałem to za oczywiste.

___________
Pióro bywa ostrzejsze od miecza...
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
MiB



Dołączył: 21 grudnia 2002
Posty: 164
Skąd: Kęty

Wysłany: 14 stycznia 2004     Qmitet Organizacyjny Konwenta Odpowiedz z cytatem

Grenadier (cytat):
Co do oprogramowania - nigdy nie grałem po sieci, więc nie mam zdania. Może wypowie się fachowiec, ale jedno mi przychodzi do głowy - przeciez możemy dyplomatycznie z Ubi SOftem załatwić sobie wszelkie papiery plus oczywiście zaprosić ich do udziału.


H3- CD potrzebne do rozpoczęcia gry (i tylko hostowi), potem można CD z napędu wyciągnąć :)
H4- tu gra chyba w ogóle bez CD chodziła, więc tyż tylko 1 wersja starczy.

Skoro możecie pogadać z Ubi, to fajnie, ale szybciej i (chyba) prościej będzie pogadać z CDProjektem :).

___________
"Imagine there's no heaven,
It's easy if you try."
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Irvin



Dołączył: 29 października 2002
Posty: 164
Skąd: z daleka...

Wysłany: 15 stycznia 2004     Qmitet Organizacyjny Konwenta Odpowiedz z cytatem

Małe sprostowanie Gren :) Te systemy to gry RPG a nie bitewniaki :) Jeśli chodzi o resztę to może zrobimy jakieś wcześniejsze spotkanie organizatorów??? Jeśli chodzi o mnie to poza tym o czym już pisałem, mogę pomóc w czymkolwiek :)
___________
Kiedy zastanawiamy się nad swoim życiem, to właściwie sam fakt, że żyjemy, powinien nas najbardziej zadziwić...
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Melkior



Dołączył: 4 marca 2003
Posty: 164
Skąd: Żyrardów

Wysłany: 15 stycznia 2004     Qmitet Organizacyjny Konwenta Odpowiedz z cytatem

To ja może coś teraz o stronie sprzętowej....
Wożenie kompów przez pół Polski to faktycznie nieciekawa sprawa, ale chyba będzie konieczna... Dlaczego? Ano dlatego, że mamy tam pracownię komputerową - to jest plus. Trzeba jednak koniecznie wiedzieć, jakie kompy tam stoją. Zapewne jednak ich konfiguracja będzie zbyt słaba, aby komfortowo rozegrać turniej H4, które jak wiadomo wymagają ogromnych ilości ramu do płynnego działania. Największa trudność w takim turnieju będzie polegała na doczekaniu się, aż przeciwnik zakończy swoją turę:( o ile z braku ramu gra sie nie powiesi:(. I tu wyjścia są dwa(trzy):
- pierwsze to przywiezienie ze sobą odpowieniej ilości ramu:). Zawsze to lżejsze od całego kompa ;) Istnieje jednak taka możliwość, że nie będzie miejsca na dyskach żeby zainstalować gry, albo procesor będzie zbyt słaby :(
- druga możliwość to przywiezienie ze sobą całych kompów. Ewentualnie bez monitorów, ale za to z sieciówkami, aby wykorzystać istniejącą sieć komputrerów. Po prostu zamiast "miejscowych" komputerów postawimy obok własne i na jakiś czas podłączymy. I tu powstaje problem: trzeba wiedzieć, jakie potrzebujemy sieciówki... Czyli należy ustalić czy sieć jest na zabytkowym już koncentryku, czy jest oparta o hub-y.
- jest jeszcze trzecia możliwość - przywieziemy własne kompy, własne monitory, i na miejscu zbujemy własną sieć... Dodatkową wadą tego rozwiązania jest koniecznośc przywiezienia odpowiedniej ilości kabli połączeniowych i hub-a(-ów) sieciowych. Na pewno udało by się skompletować odpowiednią ilość okablowania, ale ilośc niezbędnego sprzętu będzie w tym rozwiązaniu zdecydowanie największa.
Podsumowując: Grenadier musi zorientować się w konfiguracji pracowni... A konkretnie trzeba znać:
- Typ istniejącej sieci (koncentryk/hub)
- Prękości komputerów (=ilość megaherców CPU) jeśli się mylę, to niech mnie ktoś poprawi, ale chyba przyda sie min 1GHz (dla H4)
- Wolne miejsce na dyskach (przecież nie będziemy kasować szkolnych danych żeby zainstalować gry...) Tu niestety nie pamiętam, ile potrzebują H3+H4 :( pomocy!!. I tu uwaga o ile ilości miejsca będą za małe, to musimy przywieźć własne kompy, bo przecież nie będziemy targać własnych dysków, a później stawiać od nowa systemów operacyjnych. A do tego niektóre typy dysków się nie lubią:((.
- Ilość ram-u kompów (jak jest poniżej 512 MB to trzeba wiedzieć, jakiego ram-u wymagają "miejscowe" kompy aby dowieźć odpowiednią ilość odpowiedniego typu(DDR/SDR))
- o ile naprawdę cenimy luksus to przydało by się wiedzieć, jak stare są monitory, bo te naprawdę stare (powyżej 5 lat) potrafią niewyobrażalnie rozmywać obraz:(
Ospbiści uważam, że najlepszym rozwiązaniem będzie dostarczenie własnych kompów i podłączenie do istniejącej sieci. W sumie w czasie transportu kompom nic się nie powinno stać. A profilaktycznie można odłączyć od procesorów radiatory, aby wykluczyć możliwość poluzowania się mocującej je spinki poczas jazdy po wybojach. Najłatwiej oczywiście przywieźć laptopy, które z definicji są mobilne i zapewne mają wbudowane sieciówki i nie ma problemu z monitorem:).
Jeśli o czymś zapomniałem to niech ktoś toto uzupełni.
Aha: wązna jest też ilość kompów spełniających ww wymogi, aby móc odpowiednio zaplanować przebieg turniejów.

___________
Pióro bywa ostrzejsze od miecza...
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Guinea



Dołączył: 20 maja 2000
Posty: 164
Skąd: że znowu!

Wysłany: 15 stycznia 2004     Qmitet Organizacyjny Konwenta Odpowiedz z cytatem

Melkior: zdaje się, że Gren cos wspominał, że ta pracownia jest nowa... Ale to stanowić może kolejny problem :P. Otóż: Niedawno moja szkoła też dostała nową pracownię w ramach jakiegoś programu MENowskiego... problem polega na tym, że jesli to jest taka pracownia (a wydaje mi się to dość prawdopodobne) to do chrzanu że tak powiem. Stoi takie na win2k, na każdej stacji zainstalowane identycznie, poprzez serwer i za pomoca jakiejś śmiesznej dyskietki, czyli wszystkie kompy są skonfigurowanie identycznie i działają tak samo źle (win się włącza ok. 5-7minut, a jak graliśmy, za przeproszeniem, w Quaka 2, to się sypał co 10 minut). Do tego mogą być plomby gwarancyjne (jeśli to bardzo nowa pracownia to moga mieć potem pretensje jeśłi je pozrywamy), a dostęp do jakichś zaawansowanych opcji oczywiście na hasło, którego oczywiście moga nam zapomnieć dać (tzn. jak to sieć szkolna to nauczyciele mogą być na wakacjach :P i szukaj potem tego co ma hasło).

Aha, nie żebym był przeciwnikiem konwentu (piszę takie optymistyczne posty :P ) - wolę po prostu wymyślić wszelkie możliwe przeszkody zawczasu (i tak zdarzy się coś czego nikt z nas nie przewidzi :P ). W stawianiu/konfigurowaniu sieci moge pomóc jakby był deficyt osób bardziej kompetentnych... osobiście sugerowałbym aby ktoś kto się zna na linuxie zawczasu przygotował serwer i po prostu go ze sobą przywiózł, a resztę kompów (ichnie, ew. nasze) się do niego podepnie.

Czyli najlepiej jakby Gren się tam osobiście dostał i rozejrzał, posiedział przy jakimś kompie, i zobaczył jak toto działa. Bo dane techniczne to jedno, a rzeczywistość to może już być zupełnie co innego.

___________
Achtung! Weasel!
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
©2002, 2003, 2004, 2005 Jaskinia Behemota
Template made by Valturman.
Powered by gnomePHP.
Pieczę nad Starym Forum sprawuje Crazy.