Autor |
Wiadomość |
Ururam Tururam
Dołączył: 17 października 2002 Posty: 164
Skąd: Próżnia między światami
|
Wysłany: 23 lutego 2004 Miejsca w armiach
|
|
|
Witajcie!
Kolejny poniedziałek, kolejna sonda:
:arrow: Jak wiele miejsc (slotów) powinna mieć armia w H5?
Możliwości mamy takie:
:?: 6 lub mniej - dla zwolenników niewielkich armii.
:?: 7 - dla zwolenników armi wielkości takiej jak w H3 i H4.
:?: 8 lub więcej - dla zwolenników dużych armii.
:?: Liczba slotów powinna zależeć od poziomu doświadzenia dowodzącego bohatera (tylko poziomu, nie umiejetności).
:?: Liczba slotów powinna zależeć od specjalnej umiejętności dowodzącego bohatera wprowadzonej specjalnie po to.
W przypadku wybrania jednej z dwu ostatnich odpowiedzi, komentarz jest szczególnie mile widziany.
Wszystkich odpowiadających na ankietę proszę gorąco o uzasadnianie swojego stanowiska. Komentarze i uzasadnienia są znacznie wartościowsze od liczbowego wyniku! Przez czas trwania ankiety temat bedzie przyklejony. Bardzo proszę o posty z rzeczowymi argumentami - im będą one wyższej próby, tym większa szansa na nasz wpływ na kształt Heroes V! Do wypowiadania się w tym wątku zachęcam także gości.
___________ Hoc est opus!
(Caffa et bucella per attractionem corporum venit ad stomachum meum.) |
|
Powrót do góry
|
|
|
Haarald
Dołączył: 23 kwietnia 2003 Posty: 164
Skąd: Ors Imperior
|
Wysłany: 23 lutego 2004 Miejsca w armiach
|
|
|
Wybrałem opcję 8 lub więcej aczkolwiek dwie ostatnie wydają się być równie atrakcyjne.
Jestem za tym aby grup jednostek na polu bitwy było znacznie więcej... być może nawet w ten sposób, że w czasie bitwy grupy ze slotów rozbijają się automatycznie na cztery mniejsze grupy (równe oczywiście). Uważam, ze rozegranie takiej bitwy mogłoby być o wiele ciekawsze, a wynik jeszcze bardziej nieprzewidywalny. W każdym bądź razie wyeliminowałoby to wygrywanie bitew bez strat własnych jak było to w H4. Zapewne na znaczeniu zyskałaby równiez UD taktyka.
Po drugie powinna byc osobna liczba slotów na jednostki i osobna na bohaterów (nawet aktywnie walczących) jeśli przejdzie opcja multi i czynna.
Wreszcie po trzecie: bardzo wazne... należy wyeliminować zbijanie się jednostek przeciwnika w mniejsze grupy, gdy mamy część slotów pustych. W HOMM-IV w bardzo łatwy sposób można było pokonać w ten sposób (i bez strat własnych) o wiele silniejsze oddziały, np. skupionych w dwie grupy 16 anioły (w sytuacji gdy mieliśmy zajęte wiecej slotów lub wszystkie, nie mieliśmy zadnych szans z 4 osobnymi grupami aniołów).
[co prawda nie do końca na temat, acz wiąże się z nim]
W kazdym bądź razie liczba slotów musi się zwiększyć.
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Ururam Tururam
Dołączył: 17 października 2002 Posty: 164
Skąd: Próżnia między światami
|
Wysłany: 23 lutego 2004 Miejsca w armiach
|
|
|
Optuje za rozwiązaniem ostatnim, czyli nową zdolnością dodatkową bohaterów. Przy czym byłbym za tym, by armia bez bohatera (lub z bohaterem bez tej zdolności) miała 5 slotów, a potem każdy poziom tej umiejętności podnosiłby tę liczbę o 1.
___________ Hoc est opus!
(Caffa et bucella per attractionem corporum venit ad stomachum meum.) |
|
Powrót do góry
|
|
|
Haarald
Dołączył: 23 kwietnia 2003 Posty: 164
Skąd: Ors Imperior
|
Wysłany: 23 lutego 2004 Miejsca w armiach
|
|
|
Hmm... Do tego ostatniego miałbym zastrzeżenia takie, że nie powinna to być Umiejetność Drugorzędna a raczej dodatkowa biegłość. Każdy kolejny slot uzyskiwany na którymś tam poziomie, np. 5,10,15,20,25.
Uzasadnienie: Liczba slotów w armiach jest bardzo ważną cechą. Gdyby miała byc tylko Umiejetnością drugorzedną wówczas dochodziłoby do tego, ze gracz i tak wybierałby zawsze tę umiejętność.
Mozna obrócić przysłowiowego kota ogonem i sprawić, ze liczba slotów (na jednostki) moze jednak zostac umiejętnoscią drugorzedną. Ma to sens tylko i wyłacznie w przypadku kiedy w armiach byłoby więcej niz bohater.
powiedzmy, ze:
- magowie nie mogliby posiąść tejze umiejętnosci a ich funkcja polegałaby głownie na wspomaganiu magią lub samodzielnym działaniem (wtedy 5 slotów o których wspomniał UT)
- jedynie wojownicy mogliby posiaść tą umiejętność zwiększając sloty z tym, ze nabywanie umiejętności magicznych wiązałoby się ze zmniejszaniem slotów (np.: dwie magiczne zmniejszają o 1 slot, każda nastepna o kolejny) [ale tu zadaje się coś nie pasować]
|
|
Powrót do góry
|
|
|
jOjO
Dołączył: 10 stycznia 2000 Posty: 164
Skąd: Onionburg
|
Wysłany: 23 lutego 2004 Miejsca w armiach
|
|
|
duze armie - o! tak!
---
głos jednak oddam na specumiejetność
bo to rzecz i rozsądna (lepszy wódz, sprawniej zarządza większą armią!)
i ciekawie impliqjąca potencjalne taktyki
jedno ino martwi - balans
taka umiejętność - przy systemie H4 byłaby zapewne jako must-be wybierana przez każdego gracza...
w systemie H3 (gdyby to była przyrodzona cecha) taki heros byłby bardzo cenny...
w sumie, byłbym zachwycony, gdyby to rozwiązanie znalazło się w grze i było! zbalansowane
---
co do poziomu herosa pozwalającego na większą armię
to chyba najbardziej realne rozwiązanie
bo balansu nie niszczy tak łatwo (odpowiedni poziom uzyskać mozna każdym herosem)
zatem jeśli nie skill, to właśnie TO
wzrost wielkości armii ze wzrostem potencjału herosa
___________ Baruk Khazad! |
|
Powrót do góry
|
|
|
Daron Snyderthdend
Dołączył: 17 lutego 2003 Posty: 164
Skąd: z Fearunu, północnych ziem Czempionów Torma...
|
Wysłany: 23 lutego 2004 Miejsca w armiach
|
|
|
Ja wybrałęm przedostatnią opcje, ponieważ lubie duuuzą liczbe potworów. A im większy poziom bohatera tym wiecej by mozna było zwerbować. Jedynie bym miał zastrzerzenia co do liczby początkowej. Wolałbym żeby było conajmniej 6 jednostek na dobry początek. Wraz co drugim lub trzecim poziomem liczba ta zwiększała by sie o jeden (tylko dlatego żeby nie było sytuacji takiej że bohater na 20 poziomie ma całe stado armii. No wprawdzie to co zaproponawłęm niewiele pomoże, ale da szanse tym sałbszym o kilka poziomów bohaterom).
___________ Imię: Daron
Nazwisko: Snyderthdend
Rasa: Człowiek
Wyznanie: Wszystkie dobre Bóstwa Fearunu, ale przede wszystkim w Torma
Klasa:20lvl Paladyn, 15lvl Czempion Torma, 5lvl Zwiadowca Harfiarzy |
|
Powrót do góry
|
|
|
Ururam Tururam
Dołączył: 17 października 2002 Posty: 164
Skąd: Próżnia między światami
|
Wysłany: 23 lutego 2004 Miejsca w armiach
|
|
|
Haarald (cytat): |
Hmm... Do tego ostatniego miałbym zastrzeżenia takie, że nie powinna to być Umiejetność Drugorzędna a raczej dodatkowa biegłość. [...] Uzasadnienie: Liczba slotów w armiach jest bardzo ważną cechą. Gdyby miała byc tylko Umiejetnością drugorzedną wówczas dochodziłoby do tego, ze gracz i tak wybierałby zawsze tę umiejętność.
|
Oczywiście, rzecz wymaga zbalansowania, choć oczywiście możliwe jest i takie rozwiązanie, by na dany poziom "slotowości" trzebaby było spełnić jakieś wymagania w innych umiejętnościach / biegłościach.
Trzeba rzeczywiście uważać, żeby nie zrobic z tego "must have", jakim był na przykład maksymalny poziom czarów w H3.
___________ Hoc est opus!
(Caffa et bucella per attractionem corporum venit ad stomachum meum.) |
|
Powrót do góry
|
|
|
Elias
Dołączył: 6 czerwca 2000 Posty: 164
Skąd:
|
Wysłany: 23 lutego 2004 Miejsca w armiach
|
|
|
Dodatkowe sloty dla armii moga bardzo ulatwic walke (zwlaszcza na wiekszych mapach, gdzie trzeba mieszac armie z roznych miast), dlatego nie moga byc zbyt latwo dostepne. Dlatego ja wole opcje z zaleznoscia od poziomow bohaterow, ale tez z ograniczeniem.
Armie bez bohaterow - 5 slotow
Armie z bohaterem/ami - 6 slotow (zakladam, ze sloty na bohaterow sa oddzielne), na poczatek (armia z jednego miasta) to az nadto.
Za kazde 10 poziomow bohatera - kolejny slot armii.
Dodatkowa umiejetnosc dodajaca jeden dodatkowy slot (taktyka).
Maksimum 10 slotow.
___________ There can be only one! |
|
Powrót do góry
|
|
|
Hardack
Dołączył: 13 lutego 2004 Posty: 164
Skąd: Nowy Targ
|
Wysłany: 23 lutego 2004 Miejsca w armiach
|
|
|
Przeczytalem wszystkie posty, rozpatrywalem plusy i minusy i doszlem do wniosku ze akurat to "udziwienie" mi sie spodobalo. Gdyby powstala nowa umiejetnosc zwiekszajaca liczbe slotow to gra wymagala by wysokiego AI i dobrego balansu. Uwazam ze przesada byl by stosunek 5:10 slotow jak napisal Elias. Roznica nie powinna byc az tak znaczaca ja wolalbym 5:8. Inna sprawa jest ilosc slotow w zamku. Czy bohater bez tej umiejetnosci w zamku powinien miec ta sama ilosc slotow co ten z ta zdolnoscie obozujacy w zwyklym ledwo co stojacym forcie? W takiej malo znanej grze clash w armi podrozujacej bylo tylko 10 slotow a w zamku bylo ich juz 12. Oblezenia stawaly sie duzo trudniesze i pochlanialy wiele jednostek. A czy sprawdzi sie to w HoMM to sie dopiero okaze.
___________ Głupiec głupcem pozostanie a mędrzec geniuszem się stanie. |
|
Powrót do góry
|
|
|
Anonymous
Dołączył: nigdy Posty: 164
Skąd:
|
Wysłany: 23 lutego 2004 Miejsca w armiach
|
|
|
Uważam że slotów na armię powinno być zawsze mniej niż mamy jednostek w macierzystym zamku. Mniej przynajmniej o 1. I tak w H3 było by to 6, a w H4 tylko 4.... Następnie po przejściu na 10 poziom ta liczba zwiększała by się o 1, by później zwiększać się co 15 poziomów.... I to bez względu na ilość bohaterów w armii, pod warunkiem że będą oni zwiększać współczynniki armii tak jak miało to miejsce w H3....
W zamkach ilość slotów na armię powinna być większa o 2 od ilość jednostek do nabycia w nim. Myślę że było by to ciekawe gdyby umiejętność drugorzędna mogła jeszcze tą ilość zwiększyć, pod warunkiem stacjonowania posiadającego takową UD (np zarządzanie) bohatera w zamku....
Ilość slotów w garnizonach i innych ewentualnych obiektach powinna być równa ilość jednostek w zamkach......
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Anonymous
Dołączył: nigdy Posty: 164
Skąd:
|
Wysłany: 23 lutego 2004 Miejsca w armiach
|
|
|
No mogło by to zależeć od umiejętności wtedy byłby wypas 8)
P.S
Dlaczego goście nie mogę brać udziału w ankiecie tylko posty pisać :?:
[UT: Bo w przypadku gości system nie mógłby się zorientować, czy dana osoba głosowała już, czy nie!]
|
|
Powrót do góry
|
|
|
ReTuRn
Dołączył: 20 maja 2003 Posty: 164
Skąd:
|
Wysłany: 23 lutego 2004 Miejsca w armiach
|
|
|
Myślę, iż w ankiecie jest pewien mały błą. Ilość slotów w armii powinna bowiem zależeć od ilość jednostek do nabycia w zamku. Jeżeli będzie ich więcej, to i slotów powinno być więcej. Ponadto możnaby dodać zależność ilości slotów od umiejętności wojownika (patrz BOHATEROWIE -ROZWÓJ, KLASY I.T.D.). Stworzyłoby to tak potrzebny balans między wojownikiem, a magiem :!: :P
[UT: Równie dobrze można odwrócić argumentację twierdząc, że liczba stworzeń dostepnych w zamku winna zależeć od liczby slotów w armii...]
___________ Myślenie jest niebezpieczne. Prowadzi do pomysłów. |
|
Powrót do góry
|
|
|
Anonymous
Dołączył: nigdy Posty: 164
Skąd:
|
Wysłany: 23 lutego 2004 Miejsca w armiach
|
|
|
Mam małe pytanie, czy przewidujecie jakiś ograniczenia co do ilości slotów (maksymalnie ma być tyle i "ani piędzi więcej")? Bo przy dużej ilości slotów trzeba by chyba stworzyć stosownej wielkości mapy "pola bitew". Dla mnie może być (może toczone bitwy zaczęłby zmierzać w kierunku większego realizmu), ale czy nie wydłuży to czasu staczanej pojedyńczej bitwy ?
Pozdrawiam
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Haav Gyr
Dołączył: 2 lutego 2004 Posty: 164
Skąd: Miasto Maggnar w północej Amarii
|
Wysłany: 23 lutego 2004 Miejsca w armiach
|
|
|
No coż 8 slotów nie wiecej nie mniej :wink: Bo taką mam koncepcję gry, przynajmniej na razie :D
___________ From the beginnin' to end
Losers lose, winners win
This is real, we ain't got to pretend
The cold world that we in
Is full of pressure and pain
I thought it would chane
But its stayin' the same |
|
Powrót do góry
|
|
|
Anonymous
Dołączył: nigdy Posty: 164
Skąd:
|
Wysłany: 23 lutego 2004 Miejsca w armiach
|
|
|
Jestem zdecydowanie za zmienną liczbą slotów na jednostki. Ale od czego będzie ta liczba zależała, należy wybrać po zdecydowaniu: jeden czy wielu bohaterów.
Gdy będziemy mieli do czynienia z jednym bohem, liczba slotów powinna według mnie zdecydowanie zależeć od poziomu - w przeciwnym razie mielibyśmy do czynienia z umiejętnością "musową", gdyż jej zrównoważenie czymś innym wydaje się wręcz niemożliwe... Ewentualnie można by wprowadzić umiejętność, która zmniejszałaby progi punktowe potrzebne na zdobycie kolejnego slotu.
Gdy natomiast będzie istniała możliwość posiadania w jednej armii kilku herosów, wtedy można dyskutować nad tym, od czego liczba slotów zależeć będzie... Ja osobiście skłaniam się jednak ku doświadczeniu.
Należy też zaznaczyć, że w przypadku kilku bohaterów jeden będzie musiał być tym głównym i od niego winna zależeć liczba slotów, inni nie mają tu nic do powiedzenia.
Oczywiście powinna istnieć górna granica liczby slotów - 10 moim zdaniem wystarczy. Jako granicę dolną (czyli ilość startową) przyjąbym 5, a to z pobudek czysto nostalgicznych (H1 & H2)...
Poruszono też problem zamków... otóż o tym już pisałem w innym wątku, ale napiszę jeszcze raz w tym :wink: - liczba slotów w miastach powinna zależeć od stopnia rozbudowy fortyfikacji. W garnizonach i statkach liczba slotów powinna też być zróżnicowana (o dużych i małych statkach też już gdzieś tam pisałem, dorzucę teraz do tego także duże, średnie i małe garnizony :) i tak rośnie nam liczba rodzaji obiektów na mapach... :) )
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Bury
Dołączył: 6 stycznia 2004 Posty: 164
Skąd: Brzozów
|
Wysłany: 23 lutego 2004 Miejsca w armiach
|
|
|
Wybrałem opcję nr 4. Bo im lepszy dowódca tym lepszą tzn liczniejszą powinien posiadać. Ale slotów na stworzenia chciłbym zeby było od 7 do 12 bo więcej to już chyba przesada. Automatycznie wzrośnią też możliwości taktyczne
___________ ......dziwny jest ten świat
http://www.gladiatorzyaren.webd.pl |
|
Powrót do góry
|
|
|
Anonymous
Dołączył: nigdy Posty: 164
Skąd:
|
Wysłany: 23 lutego 2004 Miejsca w armiach
|
|
|
Witam .Ja osobiscie optowałbym za opcją ostanią, gdyż uwazam.iż ilości jesnostek w armii (slotów) winna być skorelowana z rozwojem umiejętności dowdzenia bohatera. Wyjsciowa iloscią slotów winna być pięć slotów na jednostki i trzy na bohaterów .Wraz z rozwojem umiejetnosci dowodzenia w natępujacej gradacjii (podstawowa , zaawansowana , mistrzowska , arcymistrzowka )przysługiwałoby dodatkowo jedno miejsce za kazy kolejny stopień wtajemniczenia. czyli maksymalnie trzy na kazdego z bohaterów.Daje to w ekstremalnych warunkach 9 dodatkowych slotów czyli w sumie 14 i trzy na bohaterów . Oczywiscie nieograniczałbym w ten sposób ilosci bohaterów do trzech moze być ich więcej zajmowaliby oni także miejsca przeznaczone na armie lecz wiazałoby się to z ograniczeniem wykorzystania ich umiejenosci specjanych w odniesieniu do innych jesnostek armii (np, czucaniu czarów przyspieszenia , zwiększania morale , rzucania zaklęć grupowych )lacz mogł by być uzywane TYLKO do włsnej postaci. zdolności takie mogliby tylko posiadac bohaterowie umiejscowieni na slotach "bohaterskich".
podanto poszedłbym dalej i skorelowalbym mozliwosci zwiekszania ilosci slotów wraz z efektywnym ich wykorzystaniem w walce.modyfikacja ta wiązalaby sie z rozwojem innych cech i umiejętnosci Np. Taktyki .
także obowiązywała by czterostopniowa gradacja . podatwą byłoby oddziaływanie bohatera na pięć slotów i wraz z osiągnięcie wyższego poziomu zyskiwałby dodatkowo oddziaływanie na trzy dodatkowe sloty.
Wyadje mi się iż taka forma urozmaiciłaby samą potyczkę i dawalby wie mozliwosci taktycznych.Robert
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Acid Dragon
Dołączył: 3 stycznia 2003 Posty: 164
Skąd: planetoida Terra
|
Wysłany: 24 lutego 2004 Miejsca w armiach
|
|
|
Ostatecznie bohater powinien dowodzić 10, a nawet większą ilością oddziałów. Jednakże na samym początku powinny być to zaledwie 3-4 oddziały.
Jestem za opcją zależności od DOŚWIADCZENIA. Wydaje mi się, że może to jedynie urozmaicić, uatrakcyjnić rozgrywkę i nie wywróci jej do góry nogami. Brzmi bardzo ciekawie. Wszyscy bohaterowie na 1-szym poziomie powinni dowodzić taką samą ilością oddziałów - w przeciwnym wypadku przewaga ewentualnego bohatera z odpowiednią umiejętnością, którą w dodatku fartem udałoby mu się zdobyć od razu na drugim poziomie byłaby po prostu zbyt duża. Wzrost ilości dowodzonych armii może być b.ciekawym rozwiązaniem, ale powinien zależeć bezpośrednio od doświadczenia, a nie od faktu, że jeden bohater już pierwszego dnia mógłby podwyższyć swoją umiejętność dowodzenia o kilka pkt (np porzez odpowiednie lokacje), drugiemu ta umiejętność zwiększyłaby się dopiero podczas awansu na 10 poziomie, a trzeci wogóle na nią nie trafił. Uzależnienie tego od umiejętności, a nie doświadczenia byłoby praktycznie zupełnym losowaniem zwycięstwa czy przegranej. Taka zdolność jest zbyt potężna, aby wprowadzać tu czynnik losowy. Ilość dowodzonych oddziałów w bardzo wielu przypadkach decydowałaby o wygranej czy porażce.
___________ Neutralność nie zawsze jest możliwa... |
|
Powrót do góry
|
|
|
@lan
Dołączył: 26 listopada 2003 Posty: 164
Skąd: Chwilowo Gdańsk ;)
|
Wysłany: 24 lutego 2004 Miejsca w armiach
|
|
|
Zagłosowałem na opcję "w zależności od poziomu", gdyż generalnie jestem za wielkością standartową (7), ale pomysł z poziomemm bardzo mi sie spodobał. Podoba mi sie również opcja ostatnia i w sumie byłbym za ich jednoczesnym wprowadzeniem (choć niekoniecznie musiałaby to być specjalna umiejętność).
Dałoby to kolejny, bardzo ciekawy element rozwoju, dzięki któremu np. nowo kupiony bohater miałby tylko 6 lub nawet 5 slotów i dopiero wraz ze wzrostem ilości doświadczenia dostawałby kolejne. A jeszcze jeden mógłby dostać, gdyby miał te specjalną umiejętność bądź na odpowiednim poziomie umiejętności związane z walką.
Nie wiem, czy już padłą taka propozycja, ale któryś z owych "dodatkowych" slotów mógłby być przeznaczony dla jednostek ostatniego poziomu i niedoświadczony bohater nie mogłby ich posiadać.
___________ "Miecz przeznaczenia ma dwa ostrza. Jednym jesteś ty."
A. Sapkowski
Jabber | Przewodnik po IJB | Histmag |
|
Powrót do góry
|
|
|
Anonymous
Dołączył: nigdy Posty: 164
Skąd:
|
Wysłany: 24 lutego 2004 Miejsca w armiach
|
|
|
DO Smoka :
Choć brzmi to dosyć ciekawie to jabym był ostrozny aby to uzalezniac TYLKO od samego Doświadczenia , gdyż jak sięgam pamiecią w historię serii HoMM 3 i 4 była zawsze grupa bohaterów o umiejętnosci (Zwiad , Ukrcie ) .Te zdolnosci predysponowały bohatera do łatwiejszego i szybszego poruszania sie na mapie i eksploraci pewnych lokacji specjalnych gdzie szybko zdobywał doświadczenie i kolejne poziomy . To dawałoby Duzą jak nie zasadniczą przewagę tej grupie bohaterów nad innymi szczególnie w początkowje fazie rozgrywki. Dlatego ja osobiscie głosowałem za opcja ostanią (uzasadnienie powyżej)Robert
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Haav Gyr
Dołączył: 2 lutego 2004 Posty: 164
Skąd: Miasto Maggnar w północej Amarii
|
Wysłany: 24 lutego 2004 Miejsca w armiach
|
|
|
Roobert (cytat): |
DO Smoka :
Choć brzmi to dosyć ciekawie to jabym był ostrozny aby to uzalezniac TYLKO od samego Doświadczenia , gdyż jak sięgam pamiecią w historię serii HoMM 3 i 4 była zawsze grupa bohaterów o umiejętnosci (Zwiad , Ukrcie ) .Te zdolnosci predysponowały bohatera do łatwiejszego i szybszego poruszania sie na mapie i eksploraci pewnych lokacji specjalnych gdzie szybko zdobywał doświadczenie i kolejne poziomy . To dawałoby Duzą jak nie zasadniczą przewagę tej grupie bohaterów nad innymi szczególnie w początkowje fazie rozgrywki. Dlatego ja osobiscie głosowałem za opcja ostanią (uzasadnienie powyżej)Robert |
W sumie popieram argumenty kolegi, tylko z nieco innym skutkiem, ja głosowałem na 8 lub więcej :wink: , choć przedstwiłem właśnie w innym temacie nowe zamki, w których byłoby 10 jednostek, więc teraz wybrałbym opcje 6 lub 8 jednostek od początku, a ostatnie 4 lub 2 jako dostępne poprzez zrobienie odpowiedniego poziomu doświadczenia, przy którym dostwalo by się dodatkową umiejętność, która pozwala zabrać wszystkie stworzenia z zamku. :wink:
___________ From the beginnin' to end
Losers lose, winners win
This is real, we ain't got to pretend
The cold world that we in
Is full of pressure and pain
I thought it would chane
But its stayin' the same |
|
Powrót do góry
|
|
|
Anonymous
Dołączył: nigdy Posty: 164
Skąd:
|
Wysłany: 25 lutego 2004 Miejsca w armiach
|
|
|
Uważam, że najrozsądniej byłoby wybrać opcję pośrednią między dwoma ostatnimi rozwiązaniami. Sądzę, że o ilości odziałów w armii powinno decydować doświadczenie, ale dobrze byłoby dodać też jakąś zdolność która również miałaby wpływ na tę ilość.
Jeśli jednak nie byłoby to możliwe jestem za opcją by decydowało doświadczenie. Zgadzam się z argumentami, że może to dawać ogromną przewagę niektórym bohaterom, jednakże jest to przewaga którą można z czasem zniwelować. Przecież w końcu można rozbudować bohatera do poziomu naszego przeciwnika. Gdyby zaś ilość oddziałów w armii zależała od Secondary Skill moglibyśmy po prostu nie trafić na możliwość wybrania go podczas rozbudowy bohatera. W efekcie nasz przeciwnik dysponowałby przewagą w postaci większej ilości oddziałów, której nijak nie moglibyśmy zrekompensować. A przecież przy podobnych umiejętnościach obu walczących (chodzi o umiejętność gry nie Secondary Skills) i bohaterach na podobnym poziomie doświadczenia i podobnych artefaktach, do tego przy kilku zamkach o podobnym stopniu rozbudowy, to przecież ilość tych odziałów będzie decydowała o zwycięstwie lub porażce.
|
|
Powrót do góry
|
|
|
hadżdżi Dawud az Gossarah
Dołączył: 29 stycznia 2003 Posty: 164
Skąd: Skawina
|
Wysłany: 25 lutego 2004 Miejsca w armiach
|
|
|
Wprowadzenie dodatkowej zdolności, jak wyżej, może bardzo uatrakcyjnić grę.
___________ Nie zabijaj!
Martwy człowiek niczego od ciebie nie kupi. |
|
Powrót do góry
|
|
|
Anonymous
Dołączył: nigdy Posty: 164
Skąd:
|
Wysłany: 25 lutego 2004 Miejsca w armiach
|
|
|
Do Haav Gyr'a:
Zgodziłbym się na doswiadcenie ale musiałby to sie wiązać z długim czasem jego zdobywania np. po osiągnięciu 10 poziomów doswiadczeczenia jedna lokację więcej .ponadto zaczynajac od 8 lokacji jako podstawocych i kończąc na np 12 wyłania się kolejny problem . długosc scenariusza zalezna od wielkosci mapy . przy krótkich scenariuszach czt. małych mapach osiagnięcie dodatkowych lokacji byłoby ze względu na czas rozgrywki "nieosiagalne"a wręcz niepotrzebne do pokonania wroga .Dlatego optowałbym za wyjsciawą ilością 5 do 6 i większym przyrostem po trzy za każde 5do 7 poziomów gdyz gra nabrałaby większego dynamizmu.Wydaje mi się iz jak powiedział Gosć powyżej należy wybrać wariant pośredni między 4 a 5 i odpowiednio go zbalansować . Roobert
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Acid Dragon
Dołączył: 3 stycznia 2003 Posty: 164
Skąd: planetoida Terra
|
Wysłany: 25 lutego 2004 Miejsca w armiach
|
|
|
Roobert (cytat): |
DO Smoka :
Choć brzmi to dosyć ciekawie to jabym był ostrozny aby to uzalezniac TYLKO od samego Doświadczenia , gdyż jak sięgam pamiecią w historię serii HoMM 3 i 4 była zawsze grupa bohaterów o umiejętnosci (Zwiad , Ukrcie ) .Te zdolnosci predysponowały bohatera do łatwiejszego i szybszego poruszania sie na mapie i eksploraci pewnych lokacji specjalnych gdzie szybko zdobywał doświadczenie i kolejne poziomy . To dawałoby Duzą jak nie zasadniczą przewagę tej grupie bohaterów nad innymi szczególnie w początkowje fazie rozgrywki. Dlatego ja osobiscie głosowałem za opcja ostanią (uzasadnienie powyżej)Robert |
Zgadzam się, ale wg mnie o wiele łatwiej jest sobie wyrobić już pierwszego dnia kolejne dwa poziomy umiejętności niż zdobyć kolejnych kilka poziomów doświadczenia.
Zauważ, ze Twoje argumenty są jednocześnie kontrargumentami, gdyż wraz ze wzrostem doświadczenia, rosłyby wartości umiejętności.
Natomiast minusem tej sytuacji jest po pierwsze to, że rozwój danych umiejętności u bohatera, zarówno pierwszorzędnych, jak i drugorzędnych był w dużej mierze losowy, a po drugie na mapie możnaby aż na dwa sposoby 'nieuczciwie' doładować taką umiejętność - nie dość, ze poprzez odwiedzanie punktów zwiększających doświadczenie, to jeszcze poprzez równego rodzaju chatki, nauczycieli, seminaria, uniwersytety, etc...
Wg mnie uzależnienie tego dowodzenia od doświadczenie gwarantuje bardziej liniowy i 'sprawiedliwy' mechanizm i stwarza właśnie MNIEJ możliwości sztucznego 'napakowania' herosa poprzez różnego rodzaju obiekty na mapie...
___________ Neutralność nie zawsze jest możliwa... |
|
Powrót do góry
|
|
|