Autor |
Wiadomość |
Ururam Tururam
Dołączył: 17 października 2002 Posty: 164
Skąd: Próżnia między światami
|
Wysłany: 19 kwietnia 2004 Poziomy jednostek w Heroes V
|
|
|
Witajcie! Po długiej przerwie powracamy do cotygodniowych ankiet poświęconych Waszej (naszej?) wizji Heroes of Might and Magic V!
Na początek tej - trzeciej już - rundy zagadnień, weźmy na tapetę następujące:
:arrow: Ile poziomów stworów powinno istnieć w Heroes5?
Odpowiedzi:
:?: 4 lub mniej;
:?: 5 lub 6;
:?: 7 lub 8;
:?: 9 lub więcej;
:?: Zamaiast poziomów jednostek lepiej wprowadzić inny system. W przypadku wyboru tej opcji rozwinięcie jest szczególnie wskazane...
Wszystkich odpowiadających na ankietę proszę gorąco o uzasadnianie swojego stanowiska. Komentarze i uzasadnienia są znacznie wartościowsze od liczbowego wyniku! Sonda potrwa trzy tygodnie. Przez czas trwania ankiety temat bedzie przyklejony. Bardzo proszę o posty z rzeczowymi argumentami - im będą one wyższej próby, tym większa szansa na nasz wpływ na kształt Heroes V! Do wypowiadania się w tym wątku zachęcam także gości.
___________ Hoc est opus!
(Caffa et bucella per attractionem corporum venit ad stomachum meum.) |
|
Powrót do góry
|
|
|
Mr. Rabbit
Dołączył: 6 stycznia 2004 Posty: 164
Skąd: Imperium Kinugów
|
Wysłany: 19 kwietnia 2004 Poziomy jednostek w Heroes V
|
|
|
Jestem za tymi dwoma odpowiedziami: "7-8", "9". Ze względu na to, że gra będzie bardzo ubarwiona... Więcej możliwości będzie...
Z tym, że należy dodać, że te najsłabsze jednostki muszą też mieć jakieś atuty :D. Bo w innym przypadku nie będzie się ich kupować i będą wtedy tak na prawdę zbędni... Każda jednostka pierwszego idrugiego poziomu, poza tym, że najsłabsza powinna mieć jakąś specjalną zdolność, któa ubogaciła by grę... Na przykład rusałki jako 1 poziomowe istoty mogą rzucać czar Błogosławieństwo a w liczbie >100 Grupowe Błogosłąwieństwo... Dzięki temu będą one równie wartościowe w armii co istoty 3-4 poziomu... Uważam, że im więcej jednostek tym lepiej, ale wszystko należy zrobić z głową, a nie po prostu nawrzucać byle jakie jednostki, ot żeby były.
Swój głos oddaje na 9.
Pozdro
Kosnik King, 19 Skryba Imperium Kinugów
___________ Mimo wszystko dzięki Ci Hetmanie :) a mnie i tak możecie powiesić jak Skrytobójce. |
|
Powrót do góry
|
|
|
Erdamon
Dołączył: 22 lutego 2004 Posty: 164
Skąd: Wyżyna Bracada
|
Wysłany: 19 kwietnia 2004 Poziomy jednostek w Heroes V
|
|
|
Zagłosowałem na "7-8"poniewarz uważam że poziomy jednostek z HoMMV powinny byc jak naj bardziej zblizone do tych z HoMM3 Która była najlepsza częścia seri.
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Manticore
Dołączył: 26 maja 2003 Posty: 164
Skąd: Północne Pustkowia :)
|
Wysłany: 19 kwietnia 2004 Poziomy jednostek w Heroes V
|
|
|
Sądzę, że w podstawowej wersji 7-8 poziomów to liczba optymalna, która zapewnia odpowiednie zróżnicowanie pomiędzy jednostkami. Np. w Heroes 4 dochodziło do absurdów w stylu lepperchaun równy poziomem krasnoludowi - działo się tak ponieważ poziomów było za mało. Jak już wspomniałem 7-8 to odpowiednia ilość do wersji podstawowej, ale w dodatku chętnie bym ujrzał jednostki wyższych poziomów, których nie można już rekrutować w zamkach ( innymi słowy koncepcja żywcem wzięta z heroes 3 i dodatków :mrgreen: )
Pozdrawiam :)
Manticore
___________ Heroes of Might and Magic 4.....there is no curse in elvish, entish or the tongues of man for this treachery !!! |
|
Powrót do góry
|
|
|
Ururam Tururam
Dołączył: 17 października 2002 Posty: 164
Skąd: Próżnia między światami
|
Wysłany: 19 kwietnia 2004 Poziomy jednostek w Heroes V
|
|
|
Jestem za sześcioma poziomami, przy czym dodatkowo na poziomach 2-5 mogłyby byc po dwie jednostki (nie do wyboru, jednocześnie!), zaś na najniższym i najwyższym jedna, co dawałoby 10 różnych istot w każdym zamku.
___________ Hoc est opus!
(Caffa et bucella per attractionem corporum venit ad stomachum meum.) |
|
Powrót do góry
|
|
|
Duo
Dołączył: 30 grudnia 2002 Posty: 164
Skąd: Innocent
|
Wysłany: 19 kwietnia 2004 Poziomy jednostek w Heroes V
|
|
|
Ja zagłosowałem na opcje 7-8. Jest ona chyba najlepsza. System zamków i potworów jak najbardziej powinien przypominać H3 bo jest to najlepsza część sagi HEROES !! :D
Podoba mi się również pomysł mojego przedmówcy - Manticore :), że w dodatku mogłyby się pojawić jakieś istoty wyższego poziomu, których nie można rekrutować w zamkach :) (WoG :D)
Wybór jednostek na różnych poziomach zdecydowanie odpada!! Wg mnie zmniejsza to liczbe możliwych zamków i wiele potworów staje jakby zbędnych w grze:( a mogłyby tworzyć zupełnie nowy zamek, co uatrakcyjniło by gre!!
Narazie to tyle. Jak coś wymyśle to napisze :D
___________ Jam częścią tej siły, która wiecznie zła pragnąc, wiecznie dobro czyni. |
|
Powrót do góry
|
|
|
Heimdall Ragnarok
Dołączył: 25 lipca 2003 Posty: 164
Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 19 kwietnia 2004 Poziomy jednostek w Heroes V
|
|
|
7-8 być może przez H3. 4 lub mniej odpada, chyba że gra by poszła w stronę RPG (gdzie dowodzenie drużyną 10 osobową byłoby trudne). 5-6... cóż, nie podoba mi się ta koncepcja. 9 lub więcej sprawia że za dużo jest jednostek na mapie i w walce, więc:
1. Czasem ekran walki stałby się nieco mniej czytelny.
2. Walka z 20 rodzajami różnorodnych jednostek to dla słabszych kompów cios.
Więc na początek 7-8, może w dodatkach więcej.
___________ Kiedy muzyka milknie, reszta jest milczeniem |
|
Powrót do góry
|
|
|
Haav Gyr
Dołączył: 2 lutego 2004 Posty: 164
Skąd: Miasto Maggnar w północej Amarii
|
Wysłany: 19 kwietnia 2004 Poziomy jednostek w Heroes V
|
|
|
Ja zagłosowałem na 5 poziomów, ale na każdym poziomie są dwie różne jednostki, każda z nich po jednym ulepszeniu co daje w sumie 20 jednstek na zamek, więc jest różnorodność. Oczywiście wszystkie jednostki dostępne (bez wybierania). Teoretycznie to mógłoby by być 9 poziomów, z tym że 9 poziom miał dwie jednostki na zamek. W każdym bądź razie jednostek ma być wiecej niż w H3 i H4.
___________ From the beginnin' to end
Losers lose, winners win
This is real, we ain't got to pretend
The cold world that we in
Is full of pressure and pain
I thought it would chane
But its stayin' the same |
|
Powrót do góry
|
|
|
Anonymous
Dołączył: nigdy Posty: 164
Skąd:
|
Wysłany: 19 kwietnia 2004 Poziomy jednostek w Heroes V
|
|
|
Zdecydowanie 7-8 !
Fajnie byłoby również żeby umożliwić wielopoziomowy upgrade niektórych jednostek tak, żeby mogły one przejść do wyższego poziomu (coś takiego jak z np magami i enchanterami w HIII, ale żeby nie było to ograniczone tylko do jednego bohatera).
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Anonymous
Dołączył: nigdy Posty: 164
Skąd:
|
Wysłany: 19 kwietnia 2004 Poziomy jednostek w Heroes V
|
|
|
Witam. Nigdy dotychczas tu nic nie pisałem, ale w HoMM gram od momentu, kiedy pojawiła się pierwsza część, a przy tym znam się nieco z Behemothem. ;)
Ja bym stawiał na 7-8, ale poza tym uważam, że ZDECYDOWANIE powinna być udostępniona możliwość edytowania jednostek dla danej mapy/kampanii, tak, jak to było np. w Warcrafcie II. Proponowałbym, żeby może taką ankietę też zrobić, tzn. czy ma być możliwość edytowania, czy nie.
[UT - o opcjach edytora będzie debata! I może być ona ciekawa... Bo taka edycja parametrów jednostek to jedna z niewielu rzeczy, które mogą mnie powstrzymać przed graniem w H5!]
Pzdr,
Boromir
boromir@wladca.pl
www.wladca.pl
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Acid Dragon
Dołączył: 3 stycznia 2003 Posty: 164
Skąd: planetoida Terra
|
Wysłany: 19 kwietnia 2004 Poziomy jednostek w Heroes V
|
|
|
Konkretnie 8.
System z H3 był bardzo dobry, a jednostki na poszczególnych poziomach w ogromnej większości naprawdę tam pasowały. W H4 mamy zbyt wiele potworów, które są do jednego poziomu wsadzone, ale tak naprawdę ich siła jest zróżnicowana w spósób ogromny (choćby cyklopi i ogry w Stronghold). Jednostki z tych samych poziomów powinny być mniej-więcej tej samej siły lub przynajmniej - użyteczności, a 7 poziomów w H3 udowadnia, że można w sposób bardzo ciekawy wymyślić wiele oryginalnych jednostek.
Dlaczego 8 a nie 7? Dlatego, że uważam, że to co, mimo zamiarów osiągnięto w WoGu jest ciekawe. A więc - 7 jednostek + jedna super-jedostka, nawet dwa-trzy razy potężniejsza od tych z 7 poziomu, niekoniecznie dostępna w konwencjonalny sposób do rekrutacji. (na przykład po maksymalnym rozbudowaniu zamku, zdobyciu kiegoś artefaktu, graala, lub po określonym wydarzeniu na mapie przygody).
___________ Neutralność nie zawsze jest możliwa... |
|
Powrót do góry
|
|
|
Thompson
Dołączył: 27 maja 2003 Posty: 164
Skąd: Starożytne Conflux w Radomiu
|
Wysłany: 19 kwietnia 2004 Poziomy jednostek w Heroes V
|
|
|
Popieram pomysł na 7-8.
___________ Kiedyś pewien człowiek powiedział, że prawda jest jedyną rzeczywistą rzeczą na świecie. Tylko ona zostaje, kiedy zedrze się zasłonę ciemności i cieni. |
|
Powrót do góry
|
|
|
Anonymous
Dołączył: nigdy Posty: 164
Skąd:
|
Wysłany: 19 kwietnia 2004 Poziomy jednostek w Heroes V
|
|
|
Mam takie marzenie... Zobaczyć Heroes V w którym będzie około 10 zamków i 8 poziomów jednostek plus Możliwość podwójnego upgrade'a...
np.: poz.1 Rusałka>(upgrade)>Nimfa>(upgrade)>Driada
Co wy na to :?: :?: :?:
[UT: o upgrade'ach dyskusja już była...]
________________________
Niedługo nadejdę... :D
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Anonymous
Dołączył: nigdy Posty: 164
Skąd:
|
Wysłany: 19 kwietnia 2004 Poziomy jednostek w Heroes V
|
|
|
Poszukiwania karteczki z hasłem trwają...
Moim zdaniem powinno być 6 poziomów jednostek. Należy jednak dadać nieco siły jednostkom pierwszego poziomu, by były ważnym elementem równierz w późniejszym etapie gry. Powinny być równierz możliwe wybory jednostek danego poziomu:
1 poziom- 2z2
poziomy 2-5 - 1z2
6poziom - 1z1
Ponadto świtnym pomysłem byłoby dodanie alternatywnych ulepszeń. Jednostki powinny być jednak wyważone (ulepszenia też). Dałoby to
11 nieulepszonych+ 22 ulepszone jednostki z czego mozna mieć 7- tak jak w mistrzowskim H3.
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Hardack
Dołączył: 13 lutego 2004 Posty: 164
Skąd: Nowy Targ
|
Wysłany: 19 kwietnia 2004 Poziomy jednostek w Heroes V
|
|
|
5 lub 6 poprostu w H3 było za dużo a w H4 za mało poziomów. Nie wiem czy Acid chciał powiedzieć że jednostki na tych samych poziomach różniły by się tylko wyglądem ale ja jestem za zróżnicowaniem jak w H4. Gdzie jedne były prawie "bezużyteczne" ale było ich nieraz i 4 razy więcej niż tych silniejszych. Poziomy zazębuały się i czasem jednostka 2 poziomowa potrafiła wygrać z 3 poziomową. Jeżeli chodziło ci o coś innego to przepraszam.
___________ Głupiec głupcem pozostanie a mędrzec geniuszem się stanie. |
|
Powrót do góry
|
|
|
Acid Dragon
Dołączył: 3 stycznia 2003 Posty: 164
Skąd: planetoida Terra
|
Wysłany: 19 kwietnia 2004 Poziomy jednostek w Heroes V
|
|
|
Nie, chodziło mi o coś JESZCZE innego. Podam to na przykładzie punktów życia.
Jednostki z I poziomu powinny być na tyle zróżnicowane, aby mieć od 3 do 10 PŻ, ale za to najsłabsza jednostka II poziomu powinna już mieć minimalnie 15 PŻ (a najlepsza jednostak II poziomu - powiedzmy 25).
Toteż jednostki byłyby zróżnicowanie, ale wygranie jednostki 2 poziomu z tą z 3 poziomu to jakiś paradoks, który powinien być zupełnie niemożliwy bez znacznych różnic w statystykach bohaterów czy czarów i artefaktów.
Powinno być wyraźnie zaznaczone 'przejście' między poziomami.
___________ Neutralność nie zawsze jest możliwa... |
|
Powrót do góry
|
|
|
Hardack
Dołączył: 13 lutego 2004 Posty: 164
Skąd: Nowy Targ
|
Wysłany: 19 kwietnia 2004 Poziomy jednostek w Heroes V
|
|
|
Acid Dragon (cytat): |
Nie, chodziło mi o coś JESZCZE innego. Podam to na przykładzie punktów życia.
Jednostki z I poziomu powinny być na tyle zróżnicowane, aby mieć od 3 do 10 PŻ, ale za to najsłabsza jednostka II poziomu powinna już mieć minimalnie 15 PŻ (a najlepsza jednostak II poziomu - powiedzmy 25).
Toteż jednostki byłyby zróżnicowanie, ale wygranie jednostki 2 poziomu z tą z 3 poziomu to jakiś paradoks, który powinien być zupełnie niemożliwy bez znacznych różnic w statystykach bohaterów czy czarów i artefaktów.
Powinno być wyraźnie zaznaczone 'przejście' między poziomami. |
Chyba że tak to rozumiem. Ale czy powrót do H3 gdzie jednostki I poziomowe miały najmniej 1 ptk. życia a VII poziomowe 1000 to czasem nie przesada?? Wiem chłop nie ma szans w walce z smokiem ale bez przesady. W H4 najmniej miął leprekaun i rusałka po 7ptk. ale byli użyteczni. A co taki chłop z H3 ma powiedzieć?? Zaśmieca tylko sloty bez umiejętnośći. Poprostu I poziomowe jednostki nawet w dużych ilościach można było sobie wsadzić gdzieś(nie licząc wyjątków takich jak centałry).
A jeżeli było by osiem czy nawet dziewięć poziomów i wszystkie były by dostępne w zamku to wyobraź sobie walke :? . Szesnaście jednostek plus ewentualne przyzwane plus w pół bierny bohater plus jakaś machina oblężnicza i katapulta plus mury plus wierzyczki plus fosa i plus mała mimo wszystko plansza bitwy. Ja sobie tego nie wyobrażam.
___________ Głupiec głupcem pozostanie a mędrzec geniuszem się stanie. |
|
Powrót do góry
|
|
|
hadżdżi Dawud az Gossarah
Dołączył: 29 stycznia 2003 Posty: 164
Skąd: Skawina
|
Wysłany: 19 kwietnia 2004 Poziomy jednostek w Heroes V
|
|
|
Sześć.
Różnorodność można osiągnąć zwiększając liczbę zamków.
___________ Nie zabijaj!
Martwy człowiek niczego od ciebie nie kupi. |
|
Powrót do góry
|
|
|
Elessar
Dołączył: 5 lutego 2004 Posty: 164
Skąd: Z siedziby Gildii
|
Wysłany: 19 kwietnia 2004 Poziomy jednostek w Heroes V
|
|
|
Ja jestem za 7 i w górę, ale zagłosuję raczej na 7-8. Czemu? Ponieważ boję się, co oni mogą zrobić, jakie chore (może nawet dosłownie) jednostki, żeby zapełnić te dziewiąte czy dziesiąte poziomy.
A pomysł z modyfikowaniem jednostek do mapy jest przedni! Szczególnie do kampanii w stylu 'a Life of A-d-v-e-n-t-u-r-e' z WoG. Ja chcę dyskusje na ten temat! Kto ze mną!?!
[UT: o edytorze jeszcze będzie, na pewnoCoś naprawdę wielu chce żebym nie grał w H5, czy jak?]
___________ Ashes to ashes, dust to dust |
|
Powrót do góry
|
|
|
Haarald
Dołączył: 23 kwietnia 2003 Posty: 164
Skąd: Ors Imperior
|
Wysłany: 19 kwietnia 2004 Poziomy jednostek w Heroes V
|
|
|
Wybrałem opcję 5-6 skłaniając się ku sześciu poziomom jednostek:
Według mnie układ powinien być nastepujący:
Poziom 1. Dwie jednostki w tym:
A. Jedna tzw. podstawowa (np. chłop, goblin, szkielet, imp, ork... etc)
- upgrejdowana na 2 możliwe sposoby: jednostkę dystansową (strzelecka lub magiczna) i jednostkę bezpośredniego starcia
- oba upgrejdy powinny być dostepne jednoczesnie
B. Druga jednostka poziomu pierwszego upgrejdowana tradycyjnie jak w HOMM-III.
Upgrejdowanie jednostek poziomu pierwszego w terenie powinno być bezpłatne tak jak w HOMM-III
Poziom 2-5: Po dwie jednostki z których możemy wybrać tylko jeden generator. Jednostki Upgrejdowane tradycyjnie.
Poziom 6: Jedna jednostka. Może być nawet bez upgrejdu.
Teraz dlaczego 6?
W HOMM-III była zbyt duża dysproporcja pomiędzy jednostkami najwyższego i najniższego poziomu. W efekcie w późniejszych fazach gry jednostki poziomu 1 pomimo ulg przy ich zakupie były w zasadzie bezużyteczne. Wolę większą różnorodność ale rozłożoną na mniej poziomów.
W HOMM-IV z kolei na odwrót... wszystko poucinali nawet upgrejdy co bez wątpienia pozbawiło grę i róznorodności i klimatu.
Dlaczego nie 8? Bądźmy rozsądni! Będą za duże różnice. To moze nawet zepsuć grę.
Zatem wszystko powinno być rozłożone w rozsądny i w bezpieczny sposób.
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Anonymous
Dołączył: nigdy Posty: 164
Skąd:
|
Wysłany: 19 kwietnia 2004 Poziomy jednostek w Heroes V
|
|
|
Zgadzam się w 100% z Haraldem, jeżeli chodzi o ilość poziomów, nie o ulepszenia. I dodaje kolejny głos za Edytorem.
To by było na tyle.
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Anonymous
Dołączył: nigdy Posty: 164
Skąd:
|
Wysłany: 19 kwietnia 2004 Poziomy jednostek w Heroes V
|
|
|
Witam wszystkich Jaskiniowców. Trudno mi powiedzieć którą z opcjii bym wybrał . Logicznym następstwem serii która zmierza w kierunku H3 byłaby opcja 7-8 (i taka będzie ), daje pewna różnorodnosć jest w miarę czytelna lecz w przypadku gdy rola bohatera została w H5 oraniczona li tylko do statysty moze byc po prostu za prosta i szybko się stanie nudna.
opcja 5-6 podobnie choć wprowadzenie 3 upgrejdów dla każdego poziomu urozmaiciłoby grę nie komplikująć jej zbytnio a powizana z urozmaiconym drezwem rozwoju siedlisk byłaby niezłą rekompensatą za brak aktywnego bohatera.
opcje skrajne raczej niewchodzą w grę ...robert
|
|
Powrót do góry
|
|
|
@lan
Dołączył: 26 listopada 2003 Posty: 164
Skąd: Chwilowo Gdańsk ;)
|
Wysłany: 19 kwietnia 2004 Poziomy jednostek w Heroes V
|
|
|
Jestem za 7-8, gdyż sposób przydzielenia jednostek do poziomów i ich mała liczba jest moim zdaniem jedną z największych wad H4., natomiast rozwiązanie z H3 było bardzo dobre. Pozwala na wprowadzenie sporej ilości jednostek dzieląc je odpowiednio dużo poziomów a nie wprowadza jeszcze zbytniego zamieszania i olbrzymich punktów zycia, co mogłoby się stać przy większej ilości poziomów.
___________ "Miecz przeznaczenia ma dwa ostrza. Jednym jesteś ty."
A. Sapkowski
Jabber | Przewodnik po IJB | Histmag |
|
Powrót do góry
|
|
|
Manticore
Dołączył: 26 maja 2003 Posty: 164
Skąd: Północne Pustkowia :)
|
Wysłany: 19 kwietnia 2004 Poziomy jednostek w Heroes V
|
|
|
Hmm z tego co wyczytałem do tej pory, niektóre osoby twierdzą, że w herosie 3 były zbyt duże dysproporcje między jednostkami, ponieważ utworzono zbyt wiele poziomów. Panowie BARDZO nie doceniacie jednostek pierwszego poziomu - niejeden mój przeciwnik posmakował porażki dzięki halabardierom, którzy nawet pod koniec rozgrywki stanowią siłę, której lepiej nie lekceważyć. To samo tyczy się centaurów, o szkieletach nie wspomnę :D. Moim zdaniem ilość poziomów w h3 została doskonale wyważona - a to, że niektóre jednostki są nieprzydatne nie jest w głównej mierze zależne od poziomu - spójrzcie na bone dragony, niby 7 poziom a nie andają się prawie do niczego - po prostu każdy zamek ma swoje silne i słabe strony, np. jeśli jednostka 1 poziomu jest słaba, to 5 poziom wybiaj się ponad przeciętność etc. Dlatego jeszcze raz popieram opcję 7-8 poziomów w h5
A posługiwanie się przykładem Azure Dragon i chłopa to przesada - obie jednostki pochodzą z dodatku, jedna jest poziomu 1 ( jeśli nie zerowego :P ) a druga aż 10 - to zestawienie najsilniejszej i najsłabszej jednostki w grze i obie stanowią raczej ciekawostkę niż ważny jej element.
Pozdrawiam :)
Manticore
___________ Heroes of Might and Magic 4.....there is no curse in elvish, entish or the tongues of man for this treachery !!! |
|
Powrót do góry
|
|
|
Anonymous
Dołączył: nigdy Posty: 164
Skąd:
|
Wysłany: 19 kwietnia 2004 Poziomy jednostek w Heroes V
|
|
|
Stanowczo 7-8
|
|
Powrót do góry
|
|
|