Imperium Jaskini Behemota
tarcza Witaj na Starym Forum Jaskini Behemota.
Zostało Ono stworzone przez ixcesala z uwagi na problemy z forum Ezboard 10 grudnia 2002. Służyło Jaskiniowcom dzielnie do sierpnia 2005 roku, kiedy to dominium i podwładnych Behemota dotknął Wielki Trek, po którym przez 10 miesięcy Jaskinia nie funkcjonowała.
Wszystkim, którzy przyczynili się do rozwoju Imperium Jaskini Behemota, zarówno poprzez pracę techniczno-graficzną, jak i osobom które współtworzyły klimat - dziękujemy.
Zapraszam do obejrzenia tego swoistego muzeum, które wiąże się ze wspaniałymi wspomnieniami niemałej części Jaskiniowców.
Kasztelan Crazy

Wróć do strony głównej Jaskini Behemota.
Rejestracja (chciałbym klucze)Rejestracja (chciałbym klucze)  

PrzewodnikPrzewodnik      LinksLinkownia     SzukajSzukaj     Śledzone tematyŚledzone tematy     Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości
ProfilProfil     MieszkańcyMieszkańcy     GrupyGrupy     ZalogujZaloguj
Ostatnio odwiedziłeś nas:
Obecny czas to: 2024-05-2 11:44:40
Autor Wiadomość
Elessar



Dołączył: 5 lutego 2004
Posty: 164
Skąd: Z siedziby Gildii

Wysłany: 19 kwietnia 2004     Poziomy jednostek w Heroes V Odpowiedz z cytatem

Popieram Manticore!

Poziomy w HoMM III były wyważone a chłopi to nie był taki kicz... O ile gra się Nekropolią. Nekromanci wiedzą, o czym mówię.

I ja halabardierów baardzo szanuję, nawet w dalszych partiach gry. Jednostki pierwszego poziomu w dużej liczbie to potęga.

Inaczej było w HoMM IV (tu też zgadzam się z Manticore... A raczej jej podpisem :) ) Tam po pewnym czasie giermków po prostu IG-MO-RO-WA-ŁEM. O ile jednostki strzeleckie jeszcze się do czegoś nadawały... Ech... szkoda słów. Jeśli będzie dobre wyważenie, to i 10 poziomów może być!

___________
Ashes to ashes, dust to dust
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Morrandir



Dołączył: 12 kwietnia 2004
Posty: 164
Skąd: Stolyca

Wysłany: 19 kwietnia 2004     Poziomy jednostek w Heroes V Odpowiedz z cytatem

Oczywiście nie ma co cudować, dlatego zagłosowałem za opcją 7-8. Wydaje się to być najbardziej rozsądna i sprawdzona propozycja. I oczywiście ulepszenia do tego, ale nie jakieś tam zmiana koloru jednostki i jej statystyk ale coś bardziej ambitnego. (np. "giermek" zostaje ulepszony do "lekkiej jazdy" co całkowicie zmienia jego parametry).
___________
Ja nie jestem przeciwny, wręcz przeciwnie, nie mam nic na przeciwko ale...
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
gurth



Dołączył: 12 sierpnia 2002
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 19 kwietnia 2004     Poziomy jednostek w Heroes V Odpowiedz z cytatem

Ja uważam że 6 byłoby najlepszym rozwiązaniem.
Jednostki mniej zróznicowane siłowo jak to miało miejsce w H4 gdyż tych słabych się wogóle nie wykorzystuje.
Wszystkie jednostki poz 1-5 dostępne w dwóch różnych formacjach do wyboru ale rozróżniłbym je na strzelające i do walki wręcz. Jednostka 6 poz. dostępna tylko po spełnieniu określonych warunków np. kupienie portalu przyzwania i ofiarowanie artefaktu - im mocniejszy artefakt tym mocniejsza jednostka (conajmniej 3-4 razy mocniejsza od poz5).
I jeszcze 3 rzeczy.
-Zakup cech dodatkowych dla jednostek dopiero po upgrade tj H3, ale cechy specjalne po 2-3 do wyboru na jednostkę.
-Możliwość uzbrajania jednostek w lepszą broń, pancerz (niech ten kowal choć trochę w zamku się napracuje)
-Experiens jednostek wzrastający wraz z walkami lub po szkoleniu jednostek w specjalnych lokacjach lub zamku. (zakup świeżych jednostek do grupy obniżałby jej exp)
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Elessar



Dołączył: 5 lutego 2004
Posty: 164
Skąd: Z siedziby Gildii

Wysłany: 19 kwietnia 2004     Poziomy jednostek w Heroes V Odpowiedz z cytatem

Gurth, mówiąc jasno:

PRZEKOMBINOWAŁEŚ

o co tobie idzie z tymi j. szóstego?

Ale z resztą się zgadzam... Prawie. Więcej poziomów. Co do exp. i ekwipunku, to tak. Ale jak to rozwiązać?

___________
Ashes to ashes, dust to dust
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 19 kwietnia 2004     Poziomy jednostek w Heroes V Odpowiedz z cytatem

do Elesara:
Jednostki w H3 były dobrze wyważone ??
Moim zdaniem ewentualnie mozna byloby się zgodzić w obrębie danego zamku (chociaż nie do końca , gdyż np. 2 Archanioly potrafiły pokonać np. 394 Strzelców, 274 centaurów bojowych , nie mówiąc o 453 Chochlikach dane z mojej ostatniej potyczki -symulacji )nie mówiąc o wyważeniu pomiedzy Zamkami . Dlatego podzielam zdanie Haaralda co do dysproporcji jak by się zarysowała między 1 a np 7 lub 8 poziomem.
taki stwór z 8 poziomu byłby niczym bóg -bohater z H4 (tak na marginesie to właśnie bohater z H4 niwelował różnice w balansie pomiędzy Zamkami ).mając na uwadze aspekt pogodzenia się z biernoscią bohatera w H5 upatrywalbym atrakcyjności raczej nie w ilosci poziomów a różnorodności w obrębie poziomu , które rozwiązać by mozna zwiekszeniem ilości upgrejdów każda jednostka mogłaby mieć 2 ulepszenia co oczywiście musiałoby być podparte odpowiednim schematem rozwoju Zamku.
Dlatego wydaje mi się iz w tym wypadku ilosć nie przeszłaby w jakość.
pozdr.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 20 kwietnia 2004     Poziomy jednostek w Heroes V Odpowiedz z cytatem

Wojownik-mag level 17 BXE (cytat):
Mam takie marzenie... Zobaczyć Heroes V w którym będzie około 10 zamków i 8 poziomów jednostek plus Możliwość podwójnego upgrade'a...


W pełni popieram, no moze ja bym dał jednak 9 poziomów gdyż... większe zróżnicowanie?


________________________
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 20 kwietnia 2004     Poziomy jednostek w Heroes V Odpowiedz z cytatem

Wg mnie powinno być ok7 poziomów. Ale jedna uwaga - ostatniopoziomowe jednostki powinny być naprawde potężne , ale powinny dochodzić np. 1 na miesiąc. Gra stałaby się ciekawsza , poprzez dłuższą rozbudowę zamku. Przypomnę , że w poprzednich Heroes-ach można było rozbudować ostatni poziom armii już przed końcem pierwszego miesiaca , a co za tym idzie doprowadzało to do tego , że nie zawsze można było się nacieszyć mapką , na której obecnie graliśmy, ponieważ kończyło się ją dość szybko , a gdy ktoś chciał "się pobawić" to po pewnym czaie zabawa stawała się monotonna i nudna.Ale to jest tylko moje zdanie.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 20 kwietnia 2004     Poziomy jednostek w Heroes V Odpowiedz z cytatem

Ale jedna uwaga - ostatniopoziomowe jednostki powinny być naprawde potężne , ale powinny dochodzić np. 1 na miesiąc.
Zauważ iż Takie jednoski były by bezużyteczne przy przyroście 1 na miesiąc (musiałyby mieć ok 2500 HP i 5-krotnie przewyzszać jednostke z 7-go poziomu.) Cały cięzar walki oparty byłby na jednostkach 5-7 a jednostki 8 poziomu stalby sie tylko "balastem" z którego byś i tak rezygnował.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Duirdae



Dołączył: 19 lutego 2004
Posty: 164
Skąd: Iława

Wysłany: 20 kwietnia 2004     Poziomy jednostek w Heroes V Odpowiedz z cytatem

Wybrałem opcję 5-6, ale jestem za 6 jednostkami.
Z chęcią ujrzałbym jak największą różnorodność i ilość stworów w jednym zamku, ale nie wierzę w to, że udałoby się zrealizować pomysł np. z 8 poziomami, nie naruszając równowagi gry.
Mimo tego, że H4 w zamku nie było wiele poziomów, niektórych jednostek wcale nie wykorzystywałem, a dokładniej np. brałem dżiny zamiast skorpen, jakoś nie wahałem się z wyborem. Były to potwory z tego samego poziomu i jeden wykluczał drugiego, ale już przy dwóch zamkach tego samego typu, po prostu można było zbudować tego drugiego stwora i zastąpić nim jakiegoś słabszego - tu też odrazu wywalałem te słabsze.
Wolałbym, by jednostek było mniej, ale naprawdę przyłożono się do jakości ich wykonania. Lepiej niech każda się na coś przyda. Niech to będzie krokiem postępu względem H4. Proponowałbym również udoskonalenia każdego poziomu, nawet wraz z zupełną zmianą charakterystyki wojaka. Byleby miało to sens, czyli np. wprowadzić dwie główne drogi ulepszeń, by wszystko do siebie pasowało - dla przykładu - drogę magii lub miecza dla każdego zamku. Jednak nic na siłę.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Haav Gyr



Dołączył: 2 lutego 2004
Posty: 164
Skąd: Miasto Maggnar w północej Amarii

Wysłany: 20 kwietnia 2004     Poziomy jednostek w Heroes V Odpowiedz z cytatem

A ja jeszcze raz przybliżę swój pomysł, ponieważ widzę tutaj dwie zasadnicze rozbieżności wynikające z dyskusji:
- Pierwsza to opcja za 8/7 poziomów, jej zwolennicy twierdzą że to większa różnorodność gry i podpierają to Herosem 3 - to nie jest do końca prawda, ponieważ różnorodność gry nie zależy w takim stopniu od ilości poziomów tylko od różnorodności i ilości jednostek przypadających na zamek....
- Opcja druga to 6/5 poziomów, argumentowana głównie tym że chodzi o zbalansowanie siły i możliwości jednostek. - lecz to też nie jest zbyt dobry argument, ponieważ wyobrażając sobie walkę kilku smokow i nawet tysięcy słabych chłopów czy nawet giermków to na otwartym polu bitwy nie trudno przewidzieć wyniku, po prostu armia zwykłch chłopów MUSI zostać zmasakrowana....
Więc widać że obie te opcje mają swoje plusy i minusy, mój pomysł z 5 poziomami częściowo łaczyłby obie strony, ale o tym za chwile..
więc w każdy zamku byłoby 5 poziomow jednostek, na każdy poziom przypadały by dwie różne jednostki z 1 ulepszeniem każda. Teraz 2 pierwsze poziomy byłby zbliżone siłą i możliwościami, podam to na przykładzie:
1 poziom - Kusznik i Piknier
2 poziom - Mag i Mnich
Statystyki obu poziomów nie różniły by się zbytnio(do ok 25% różnicy), jednak magowie i mnichowie posiadali by pewne przydatne umiejątności jak czary, dzięki temu byliby minimalnie lepsi na polu bitwy(przydatniejsi), ale za to pierwszy poziom miałby mniej więcej o 25% przyrost większy, więc oba poziomy byłby podstawą każdej armi..
3 poziom - Krzyżowiec i Golem
Trzeci poziom już dość znacznie różniby się statystykami od 1 i 2 poziomu, ale oczywiście przyrost byłby mniejszy.
Kolejny poziom 4 to już elitarne wojsko: Kawależysta i Sfinks, ich statystyki byłby średnio większe o 3 poziomu 2/3 razy..
Natomiast 5 poziom - Tytan i Anioł
to już jednostki specjalne o ogromnej sile i możliwościach przynajmniej 3 razy lepsze od jednostek 4 poziomu.
Dlatego też musi istnieć spora różnica między jednostkami najniższego i najwyższego poziomu. W ten sposób otrzymujemy różnorodność bo nawet jednostki tego zamego poziomu dość znaczie się różnią w soposobie walki np: sfinksy latają i potrafią rzucić klątwę a kawależyści dostają bonus do obrażeń za odległość(szarża) oraz zmiejszają odczas szarży morale piechoty(jednostek 1 i 2 poziomu) oraz w miarę utrzymany balans pomiędzy poszczególnymi poziomami w danym zamku(niewielka różnica między 1 i 2 poziomem nieco silniejszy 3 poziom, silny 4 poiziom i bardzo mocny poziom 5) W ten sposób unikniemy sytuacji w której 10 władców mroku pokonuje 6 feniksów(jak w H3). Oraz sytuacji jak z H4 gdzie ten sam poziom miał derastyczne różnice w sile Czarny smok - Czempion.
Dodatkowo uważam że 1 najsilniejsza jednostka najwyższego poziomu to mało, ponieważ licząc tego typu jednostki: Tytan, Anioł, Behemot, ok trzech smoków, Diabeł, Feniks, Hydra puls kilka nowych potężnych jednostek typu Lewiatan, 2/3 nowe smoki, Czerw stwożyłby sytuację w której zamków byłby za dużo. A tworzenie identycznych zamków jak dotychczas uważam za nieporozumienie. We wszytkich dotychczasowych dyskusjach da się zauważyć dwie frakcje tych co chcą herosa 3 w nowym wydaniu graficznym oraz tych którzy chcą dalszego rozkalibrowania gry jak w h4, tylko nie liczni chcą by w herosach 5 zanalazło się coś nowego i najlepsze elementy z 3 i 4..
Moje wnioski są następujące:
- Róznice między poziomami muszą wzrastać wraz ze wzrostem poziomu
- Musi być większa róznorodność jeżeli chodzi o jednostki tego samego poziomu, ale nie ulepszenia typu Disciples
- Jednostki tego samego poziomu muszą być zbalansowane(odnosinie jednego zamku) ale różne w możliwościach
- Musi istnieć balans pomiędzy poziomami w danym zamku(czyli jeśli przykładowo 2 pozim jest nieco słabszy to 3 musi być nieco silniejszy w porównaniu z innym zamkiem, przy tych samych poziomach).
- Każda jednostka musi posiadać cechy które będą rekompensowały jej wady.
- Nie może być sytuacji w której jakieś jednostki są niepotrzebne, bo za słabe.
Poza tym trzeba wybierać albo mniej poziomów ale większa różnorodność na poziom, albo więcej poziomów więcej różnorodności między poziomami....Nie ukrywam że 1 opcja bardzej mi odpowiada bo zwiększa ogólną ilośc jednostek w grze, a tego oczekuje. :roll:
Cytat:
. Szesnaście jednostek plus ewentualne przyzwane plus w pół bierny bohater plus jakaś machina oblężnicza i katapulta plus mury plus wierzyczki plus fosa i plus mała mimo wszystko plansza bitwy. Ja sobie tego nie wyobrażam

A ja sobie wyobrażam :wink: W końcu będzie można rozwinąć skrzydła w walce i pokazać czy jest się dobrym strategiem.....[/list]

___________
From the beginnin' to end
Losers lose, winners win
This is real, we ain't got to pretend
The cold world that we in
Is full of pressure and pain
I thought it would chane
But its stayin' the same
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Konqer



Dołączył: 17 marca 2004
Posty: 164
Skąd: z kościoła. Tam mieszkają paladyni.

Wysłany: 20 kwietnia 2004     Poziomy jednostek w Heroes V Odpowiedz z cytatem

Mój głos: 7 - 8 poziomów.

Tak sobie czytam ostatnie posty gości jak i mieszkańców i dochodzę do wniosku, że chcecie zrobić z Heroes V jakiegoś przekombinowanego i zupełnie zrywającego z zasadami potwora! Sami zobaczcie co ja o tym myslę:

Morrandir (cytat):
oczywiście ulepszenia do tego, ale nie jakieś tam zmiana koloru jednostki i jej statystyk ale coś bardziej ambitnego. (np. "giermek" zostaje ulepszony do "lekkiej jazdy" co całkowicie zmienia jego parametry).


Krótko mówiąc: jest to pomysł kompletnie idiotyczny. W Heroes ulepszenia polegały właśnie na tym, że zmieniał sie nieco wygląd i dodatkowe parametry, bądź umiejętność. Chcesz kompletnie awansować jednostkę? O ok. 6 poziomów (bo wg. zasad heroes mniej więcej tyle dzieli giermka, a jazdę)? Ambicje nie mają tu nic do rzeczy. ŻADŃA jednostka nie może byc zmieniana.

Morrandir (cytat):
Oczywiście nie ma co cudować, dlatego zagłosowałem za opcją 7-8.


Jak nie ma co cudować, to po co takie ulepszenia?

gurth (cytat):
Wszystkie jednostki poz 1-5 dostępne w dwóch różnych formacjach do wyboru ale rozróżniłbym je na strzelające i do walki wręcz. Jednostka 6 poz. dostępna tylko po spełnieniu określonych warunków np. kupienie portalu przyzwania i ofiarowanie artefaktu - im mocniejszy artefakt tym mocniejsza jednostka (conajmniej 3-4 razy mocniejsza od poz5).


Czyli to ma być ekonomiczny sim, z wplecionymi elementami strategii? Albo strategia ekonomiczna? Boże! Czy oni nie mogą zrozumieć, że jednostka danego poziomu ZAWSZE jest taka sama jak w każdym innym mieście i że szybkość jej budowy zależy tylko i wyłącznie od posiadanej gotówki? Nie zaś od posiadanych artefaktów?

gurth (cytat):
Zakup cech dodatkowych dla jednostek dopiero po upgrade tj H3, ale cechy specjalne po 2-3 do wyboru na jednostkę.


Kolejne złamanie zasad: jednostki jako takie do kupienia w mieście nie wymagają szkolenia, w szczególności zaś za pieniądze - wzmacnia je bohater, specjalności i ew. system doświadczenia jednostek, który będziemy mogli niedługo zobaczyć w WoG - u.

gurth (cytat):
Możliwość uzbrajania jednostek w lepszą broń, pancerz (niech ten kowal choć trochę w zamku się napracuje)


AAAARRRGGGGHHHHHHH!!!!!!! No coments........... Pomyślcie tylko - spotykają się dwie armie z tego samego miasta, gdzie dwie jednostki tego samego rodzaju mają inną broń..........

gurth (cytat):
Experiens jednostek wzrastający wraz z walkami lub po szkoleniu jednostek w specjalnych lokacjach lub zamku.


O tym już było. System doświadczenia jednostek będzie w WoG - u path 3,58.

Cytat:
W pełni popieram, no moze ja bym dał jednak 9 poziomów gdyż... większe zróżnicowanie?


9 poziomów? Z dwoma ulepszeniami + 10 zamków? Nie za dużo tego?

suchy (cytat):
Wg mnie powinno być ok7 poziomów. Ale jedna uwaga - ostatniopoziomowe jednostki powinny być naprawde potężne , ale powinny dochodzić np. 1 na miesiąc.


Kolejne dziwactwo. I oczywiście kolejne pogwałcenie praw: jednostki niezależnie od siły mają ustalony przyrost TYGODNIOWY i musi on wynosić przynajmniej 1. Nawet w Heroes 4 przyrost określany był na 7 dni, a nie na 1 (choć jednostek przybywało po trochu co dzień).

suchy (cytat):
Przypomnę , że w poprzednich Heroes-ach można było rozbudować ostatni poziom armii już przed końcem pierwszego miesiaca , a co za tym idzie doprowadzało to do tego , że nie zawsze można było się nacieszyć mapką , na której obecnie graliśmy, ponieważ kończyło się ją dość szybko , a gdy ktoś chciał "się pobawić" to po pewnym czaie zabawa stawała się monotonna i nudna.Ale to jest tylko moje zdanie.


Tak, tak pamietamy......... tylko do jasnej cholery jak Ty chcesz przejść szybko mapkę XL???? To przynajmniej kilka godzin grania. Zdążysz się nacieszyc mapką. A jak nie chcesz szybko przechodzić to po prostu nie graj w małem mapy i sprawa załatwiona. Co do rozbudowy miasta: w tej kwestii NIGDY nie będzie zgody, ponieważ zawsze będzie za szybko - miesiąc za mało, 2 miesiące - za dużo etc. Mnie pasuje 1 miesiąc. Kto powiedział że rozbudowa ma być długa. Z kolei: kiedy będą przedłużać i przedłużać, to ciągle edzie za mało, ąż wreszcie uznają, że jestzad dużo. Wtedy - po zmniejszeniu - znowu będzie za mało i tak w kółko.......

roobert (cytat):
Zauważ iż Takie jednoski były by bezużyteczne przy przyroście 1 na miesiąc (musiałyby mieć ok 2500 HP i 5-krotnie przewyzszać jednostke z 7-go poziomu.)


Istnienie takich jednostek WoGóle pozbawione jest sensu.

Ja myślę tak: 8 miast + ze 2 w dodatkach, w których mielibyśmy 7 poziomów jednostek (może jeszcze 1 extra - np. Portal Przyzywania w jednym mieście), a każda jednostka 1 ulepszenie (z bardzo nielicznymi wyjątkami, tak jak w Heroes ][).

___________
Cenzura to reklama na koszt państwa.
Federico Fellini (1920 - 1993)
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 20 kwietnia 2004     Poziomy jednostek w Heroes V Odpowiedz z cytatem

Do Haav Gyra:
Ja również jestem za tym aby była mniejsza ilość poziomów a większa różnorodnośc . Lecz osiągniecie tego można zrobic dwoma torami:
1.jednodorowy z dwoma Upgrejdami na kazdy poziom co z H3 .
2. rozgałeziający z jednym ulepszeniem na kazdy rodzaj w obrębie danego poziomu.
obydwie te koncepcje siła rzeczy musza byc ograniczone ilością poziomów max 5do 6 bo większa ich ilosć wprowadzi kompletny CHAOS.
Mnie się nasuwa inne pytanie wokół jakiej ideei i watku będą tworzone ?czy będą dopasowane do charakteru zamku czy do charakteru bohatera?
Wydaje mi się iż danie mozliwości decydowania o charakterze zamku dopiero od np 3 -go poziomu (zaczynam od Zamku i po3 poziomie zmieniam na ostatecznie na np Akademie)jest to ciekawe ale praktycznie trudne do wykonania nie mówiać o balansie gry.
pozostaje więc koncepcja H3 8i więcej poziomów z jednym upgrejdem
koncepcja łatwa ,lekka acz niedo końca przyjemna (moim zdanie ówsteczniła by grę
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Haav Gyr



Dołączył: 2 lutego 2004
Posty: 164
Skąd: Miasto Maggnar w północej Amarii

Wysłany: 20 kwietnia 2004     Poziomy jednostek w Heroes V Odpowiedz z cytatem

Konqe (cytat):

a każda jednostka 1 ulepszenie (z bardzo nielicznymi wyjątkami, tak jak w Heroes ][).

Teraz to ty chcesz wprowadzić dziwactwa, albo ulepszenia mają wszestkie jednostki w zamkach(h3), albo żadne(h4). Przyklad herosa 2, pokazuje że mimo wszystko nie była to gra tak dobra jak 3.

___________
From the beginnin' to end
Losers lose, winners win
This is real, we ain't got to pretend
The cold world that we in
Is full of pressure and pain
I thought it would chane
But its stayin' the same
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 20 kwietnia 2004     Poziomy jednostek w Heroes V Odpowiedz z cytatem

Ja tam cały czas optuje za opcją "pomiędzy"- 6 poziomów i DWOMA RÓŻNYMI ULEPSZENIAMI- koniecznie :!: Gra zyska na wartości, grywalności i WoGóle będzie lepsza! Tak mi się wydaje...
Pomyślcie:
a) NA Prawie każdy poziom wybór jednej z dwóch jednostek i dla każdej jedno z dwóch ulepszeń= 4 różne jednostki na poziom. Największym problemem jest wymyślić tyle jednoch i to wszystko zbalansować, ale wierzę w Ubisoft.

Cytat:
Róznice między poziomami muszą wzrastać wraz ze wzrostem poziomu
- Musi być większa róznorodność jeżeli chodzi o jednostki tego samego poziomu, ale nie ulepszenia typu Disciples
- Jednostki tego samego poziomu muszą być zbalansowane(odnosinie jednego zamku) ale różne w możliwościach
- Musi istnieć balans pomiędzy poziomami w danym zamku(czyli jeśli przykładowo 2 pozim jest nieco słabszy to 3 musi być nieco silniejszy w porównaniu z innym zamkiem, przy tych samych poziomach).
- Każda jednostka musi posiadać cechy które będą rekompensowały jej wady.
- Nie może być sytuacji w której jakieś jednostki są niepotrzebne, bo za słabe.


Właśnie z tym się zgadzam z twojej wypowiedzi.

Cytat:
Cytat:
. Szesnaście jednostek plus ewentualne przyzwane plus w pół bierny bohater plus jakaś machina oblężnicza i katapulta plus mury plus wierzyczki plus fosa i plus mała mimo wszystko plansza bitwy. Ja sobie tego nie wyobrażam

A ja sobie wyobrażam W końcu będzie można rozwinąć skrzydła w walce i pokazać czy jest się dobrym strategiem.....[/list]


Mogą być problemy, bo na początku mamy bitwy 2-3 jednostki na 2-3 na duuużej mapie- za duzo wolnego miejsca. A potem 8-9 na tyle samo- ścisk. Cóż...
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Haav Gyr



Dołączył: 2 lutego 2004
Posty: 164
Skąd: Miasto Maggnar w północej Amarii

Wysłany: 20 kwietnia 2004     Poziomy jednostek w Heroes V Odpowiedz z cytatem

ReTuRn_ (cytat):

a) NA Prawie każdy poziom wybór jednej z dwóch jednostek i dla każdej jedno z dwóch ulepszeń= 4 różne jednostki na poziom. Największym problemem jest wymyślić tyle jednoch i to wszystko zbalansować, ale wierzę w Ubisoft.

Nic trudnego :wink: ja już przygotowałem i przedstawiłem 11 różnych zamków po 5 poziomów jednostek, ulepszenia to dosłownie kwestia statystyk i nazwy jednostki.

Cytat:

Mogą być problemy, bo na początku mamy bitwy 2-3 jednostki na 2-3 na duuużej mapie- za duzo wolnego miejsca. A potem 8-9 na tyle samo- ścisk. Cóż...

Nie będzie problemów, ponieważ mapa pola bitwy musi być kilka razy większa niż w H3, zresztą zagraj w Age of Wodners to się przekonasz :wink: , a dodać do tego wiekość jednostek jak z H3 albo nawet jak z Disciple 2 i otrzymamy coś pięknego :D
Dobra bo trochę schodzimy z tematu(choć nie dokońca :wink: )[/list]

___________
From the beginnin' to end
Losers lose, winners win
This is real, we ain't got to pretend
The cold world that we in
Is full of pressure and pain
I thought it would chane
But its stayin' the same
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 20 kwietnia 2004     Poziomy jednostek w Heroes V Odpowiedz z cytatem

Haav Gyr (cytat):
Nic trudnego :wink: ja już przygotowałem i przedstawiłem 11 różnych zamków po 5 poziomów jednostek, ulepszenia to dosłownie kwestia statystyk


:lol:
Wejście na Mount Everest jest prościutkie, popatrzcie, nakreśliłem już linię na mapie, wystarczy teraz tylko tamtędy przejść!

Ze wzgledu na łatwiejsze zbalansowanie gry jestem za sześcioma poziomami.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 20 kwietnia 2004     Poziomy jednostek w Heroes V Odpowiedz z cytatem

do Konqe
Na mój gust 7 do 8 to za dużo zakładając jednego upgrejda na poziom .Powstaje wtedy liniowa prosta aż za bardzo rozbudowa zamku, zbyt duza dysproporcja między jednostkami 1i 2-go poziomu7lub 8.Chyba że zasugerujesz ciekawą rozbudowę zamku .W takiej postaci powstje Ci coś w rodzaju H3 i niepotrzebne by Ci było nowe.
Mnie się wydaje dużo ciekawsze rozwiązania :
1. 5 do max 6 poziomów z 2 upgejdami zróżnicowanymi charekerologicznie jeden reprezentujący Jasna drugi Ciemna strone .
2 5 poziomów ale na każdym jest do wyboru jeden z dwóch stworów mający ulepszenie .
zauważ iż dają one zarówno duże urozmaicenie jak i REALNO
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Elias



Dołączył: 6 czerwca 2000
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 20 kwietnia 2004     Poziomy jednostek w Heroes V Odpowiedz z cytatem

5 lub 6 poziomow.
W H3 bylo poziomow troche zbyt duzo, przez co rozmywala sie roznica miedzy poziomami. W koncu jednostka na wyzszym poziomie powinna byc jednak wyraznie (powinna sobie poradzic z kolkoma sztuk jednostek poziomu nizszego) lepsza od poziomu nizszego, co przy malej roznicy poziomow sie rozmywalo, bylo troche jednostek, ktore byly za slabe lub za silne na swoj poziom - w ramach jednego miasta to jakos uchodzilo, ale juz laczenie armii albo przypadkowe jednostki na mapie pokazywaly, ze te poziomy jakos slabo sie przekladaly na wartosc jednostek czasami. Z kolei w H4 za duze roznice sa miedzy poziomami 3 i 3, oraz 3 i 4, co biorac pod uwage znaczne koszty budowli dla poziomow 3 (w porownaniu z 1 i 2) i 4 (w porownaniu z 3, do tego znaczny koszt samej jednostki) powodowalo, ze gracz, ktory zapewnil sobie szybciej jednostki tych poziomow zyskiwal zbyt wielka przewage, nawet duze hordy jednostek poziomu 1 i 2 maja male szanse z jednostkami poziomu 3, juz o 4 nie wspominajac.

Co do upgradow jednostek: zostawilbym go co najwyzej dla szczegolnych jednostek (np. jednostki poziomu 6 moglyby byc uzyskane tylko przez upgrade poziomu 5), ale nie jako regule. Wystrczy popatrzec na H3, niby bardzo pieknie, dzieki upgradom mamy teoretycznie 2 razy tyle jednostek, ale tak naprawde jednostki nieupgradowane uzywa sie tylko na poczatku gry i to tylko dlatego, ze nie mamy jeszcze wybudowanych budynkow do upgradu. Pozniej juz sie tych jednostek faktycznie nie uzywa, rownie dobrze mogloby nie byc juz upgradow. Wiec dlaczego nie uzywac od razu jednostek upgradowanych i tak wlasnie zrobiono w H4.

___________
There can be only one!
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Allenvego



Dołączył: 16 kwietnia 2004
Posty: 164
Skąd: New Vegeta

Wysłany: 21 kwietnia 2004     Poziomy jednostek w Heroes V Odpowiedz z cytatem

Tym różnicom między poziomami jednostek można łatwo zaradzić :) np.:
- 1 lvl - HP 5-15
- 2 lvl - HP powiedzmy 30 - 45
- 3 lvl - HP około 70 - 95
- 4 lvl - HP około 145 - 160
- 5 lvl - HP np 250 - 300
- 6 lvl - HP dajmy na to 625 - 750
- 7 lvl - 1400 - 1800
itd itp w zalezności od liczby lvl
albo inne wartości w podobnych porporcjach ( oczywiście w takich proporcjach musiały by sie zmienić także inne staty jednostek tj. att , def , dmg no i przyrost , ale nie chciało mi sie jush wymyślać na poczekaniu bo zaraz do szqłki cza iść ;) , trzeba by było nad tymi statami posiedzieć i pomyśleć ale da sie zrobić :) )
pozdro 2 ol

___________
"...be formless, shapeless, like WATER..., now when U put water into a cup it becomes a cup, U put water into a botlle, it becomes a botlle, U put it in a tea pot, it becomes a tea pot, now water can flow, or it can crash....be WATER my friend..."
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Haarald



Dołączył: 23 kwietnia 2003
Posty: 164
Skąd: Ors Imperior

Wysłany: 21 kwietnia 2004     Poziomy jednostek w Heroes V Odpowiedz z cytatem

Jak dla mnie to te proporcje są za zdecydowanie za duże...po prostu przesada. Jak walczyć przeciwko jednostkom które mają po 1000 czy więcej HP?

Według mnie różnica powinna być niewielka. Wartość HP jednostek wyższego poziomu powinna wynosić 110%-140% wartości jednsotki najsilniejszej niższego poziomu (im wyższy poziom tym różnica większa) A poza tym czemu tylko HP ma się różnić? Jest jeszcze damage no i koszty rekrutacji.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Allenvego



Dołączył: 16 kwietnia 2004
Posty: 164
Skąd: New Vegeta

Wysłany: 21 kwietnia 2004     Poziomy jednostek w Heroes V Odpowiedz z cytatem

hihi , przeczytaj uważnie mojego posta :) , napisałem tam o innych statystykach tzn ataku ( att ) ,obronie ( def ) , obrażeniach ( dmg ) i przyroście , a takie różnice w hp były nawiązaniem do posta mojego poprzednika Elias'a - " W H3 bylo poziomow troche zbyt duzo, przez co rozmywala sie roznica miedzy poziomami. W koncu jednostka na wyzszym poziomie powinna byc jednak wyraznie (powinna sobie poradzic z kolkoma sztuk jednostek poziomu nizszego) " :)
___________
"...be formless, shapeless, like WATER..., now when U put water into a cup it becomes a cup, U put water into a botlle, it becomes a botlle, U put it in a tea pot, it becomes a tea pot, now water can flow, or it can crash....be WATER my friend..."
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 21 kwietnia 2004     Poziomy jednostek w Heroes V Odpowiedz z cytatem

:roll: ja bym chciał 10 poziomów (przyjmując iż ostatni udostępniony szkic jest drugim poziomem to jak by wyglądał ostatni...) a także trzy lub cztery ulepszenia jednostek, choć może było by też ciekawie gdyby na przykład:
-1 poziom=10 ulepszeń :twisted:
-2 poziom=9 ulepszeń :wink:
-3 poziom=8 ulepszeń :D
-4 poziom=7 ulepszeń
-5 poziom=6 ulepszeń
-6 poziom=5 ulepszeń
-7 poziom=4 ulepszenia
-8 poziom=3 ulepszenia
-9 poziom=2 ulepszenia
-10 poziom=1 ulepszenie :twisted:
nieżle co :?:
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 21 kwietnia 2004     Poziomy jednostek w Heroes V Odpowiedz z cytatem

Czytajac wszystkie poprzednie posty doszedłem do wniosku, że nie sposób jest pogodzić zwolenników duzej ilości jednostek (7-8 i wiecej ) z tymi, którzy zdecydowanie wolą liczbę 5-6 dla lepszego dopracowania każdej jednostki.
Moze więc spróbować "ożenić" oba pomysły. Jednostek niech będzie dużo (nawet i z 10) w każdym zamku, ale niech koleine poziomy różnia się niewiele i niech (co ważne) do generacji budynku dla następnego poziomu nie bedzie konieczny poziom poprzedni (wystarczą wymagania ogólne np kuźnia, gildia magów etc i odp. surowce). Ewentualnie niech konieczne będzie zbudowanie tylko co drugiego poziomu.
Wtedy każdy będzie miał wybór ile poziomów jednostek w swoim zamku chce budować a i balans powinien zostać zachowany :D .
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Konqer



Dołączył: 17 marca 2004
Posty: 164
Skąd: z kościoła. Tam mieszkają paladyni.

Wysłany: 21 kwietnia 2004     Poziomy jednostek w Heroes V Odpowiedz z cytatem

Oj Relaks, nie popisałes się :D . Tych pomysłów nie da sie ożenić. Tu trzeba zastosować starą dobrą metodę z Heroes ]I[ - 7 poziomów. Jak masz amaiar zrobic 10 poziomów, a później wybierać co chcesz kupić? Przecież jakiaś wewnętrzna siła, jakiś mus i tak zmusiłby gracza do potawienia wszystkich siedlisk. 7 poziomów z 1 ulepszeniem to najlepszy sposób. I co z tego, że rozbudowa miasta byłaby zbyt prostaa. To nie ma większego znaczenia. Ja osobiście NIGDY nie narzekałem na sposób rozwoju miast. Tak jak było (bo w Heroes IV nie za bardzo.....) było najlepiej i takie winno pozostać. Nie widze innego, sensownego wyjścia. Te wszystkie bajki o rozwoju technologicznym i upgradowaniem w zależności od drzewka technologicznego, dokupywaniem broni dla jednostek czy składaniem artefaktu w celu ulepszenia siedliska, to po prostu bujda na resorach.

My tu sobie gadu - gadu, a UbiSoft pewnie i tak zrobi zupełnie inaczej.

___________
Cenzura to reklama na koszt państwa.
Federico Fellini (1920 - 1993)
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Manticore



Dołączył: 26 maja 2003
Posty: 164
Skąd: Północne Pustkowia :)

Wysłany: 21 kwietnia 2004     Poziomy jednostek w Heroes V Odpowiedz z cytatem

Hmm jak to nie da się ożenić dwóch pomysłów ? Jedni chcą 5-6, drudzy 7-8. Z tego wniosek że poziomów powinno być 6-7 :mrgreen:. Niech już Ubisoft wybierze ile, ja mógłbym w ramach ugody przyjąć te 6 poziomów ( ale jak dla mnie to absolutne minimum !! ). Byleby nie było takiej kaszanki i ścierwa jak w h4, bo drugiego takiego knota nie zdzierżę :evil:

[UT: kwestia gustu. Mnie H4 podoba się najbardziej z serii a okreslenie kaszana zachowuję dla pewnego rosyjskiego moda do H3. Ale nie o tym mamy tu dyskutować!]

Pozdrawiam :)
Manticore

___________
Heroes of Might and Magic 4.....there is no curse in elvish, entish or the tongues of man for this treachery !!!
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
©2002, 2003, 2004, 2005 Jaskinia Behemota
Template made by Valturman.
Powered by gnomePHP.
Pieczę nad Starym Forum sprawuje Crazy.