Imperium Jaskini Behemota
tarcza Witaj na Starym Forum Jaskini Behemota.
Zostało Ono stworzone przez ixcesala z uwagi na problemy z forum Ezboard 10 grudnia 2002. Służyło Jaskiniowcom dzielnie do sierpnia 2005 roku, kiedy to dominium i podwładnych Behemota dotknął Wielki Trek, po którym przez 10 miesięcy Jaskinia nie funkcjonowała.
Wszystkim, którzy przyczynili się do rozwoju Imperium Jaskini Behemota, zarówno poprzez pracę techniczno-graficzną, jak i osobom które współtworzyły klimat - dziękujemy.
Zapraszam do obejrzenia tego swoistego muzeum, które wiąże się ze wspaniałymi wspomnieniami niemałej części Jaskiniowców.
Kasztelan Crazy

Wróć do strony głównej Jaskini Behemota.
Rejestracja (chciałbym klucze)Rejestracja (chciałbym klucze)  

PrzewodnikPrzewodnik      LinksLinkownia     SzukajSzukaj     Śledzone tematyŚledzone tematy     Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości
ProfilProfil     MieszkańcyMieszkańcy     GrupyGrupy     ZalogujZaloguj
Ostatnio odwiedziłeś nas:
Obecny czas to: 2024-11-21 10:51:24
Autor Wiadomość
Ururam Tururam



Dołączył: 17 października 2002
Posty: 164
Skąd: Próżnia między światami

Wysłany: 26 kwietnia 2004     Przyrosty stworów Odpowiedz z cytatem

Hej-hej! Oto kolejna sonda!

:arrow: Jak najlepiej rozwiązać przyrosty stworzeń w Heroes V? Dziennie? Tygodniowo?

Możliwe odpowiedzi:

:?: Przyrosty dzienne w zamkach i generatorach.
:?: Przyrosty dzienne w zamkach, tygodniowe w generatorach.
:?: Przyrosty tygodniowe w zamkach, dzienne w generatorach.
:?: Przyrosty tygodniowe w zamkach i generatorach.
:?: Inaczej. W przypadku wybrania tej opcji wskazany jest bardzo wyczerpujący komentarz.

Wszystkich odpowiadających na ankietę proszę gorąco o uzasadnianie swojego stanowiska. Komentarze i uzasadnienia są znacznie wartościowsze od liczbowego wyniku! Sonda potrwa trzy tygodnie. Przez czas trwania ankiety temat bedzie przyklejony. Bardzo proszę o posty z rzeczowymi argumentami - im będą one wyższej próby, tym większa szansa na nasz wpływ na kształt Heroes V! Do wypowiadania się w tym wątku zachęcam także gości.

___________
Hoc est opus!
(Caffa et bucella per attractionem corporum venit ad stomachum meum.)
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Erdamon



Dołączył: 22 lutego 2004
Posty: 164
Skąd: Wyżyna Bracada

Wysłany: 26 kwietnia 2004     Przyrosty stworów Odpowiedz z cytatem

Zagłosowałem na "przyrosty tygodniowe w zamkach i generatorach"poniewarz tak było w heroes 3 i sprawdzało się tam doskonale.

[UT: prosiłbym respondentów o konkretniejsze argumenty niż powyższy... To nie ma byc dyskusja w czym H3 lepsze jest od H4 czy na odwrót!]
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 26 kwietnia 2004     Przyrosty stworów Odpowiedz z cytatem

Optowałbym raczej tradycujnie za opcją 1 lub 2
Bardziej za drugą przyrost dzienny w zamkach , tygodniowy w generatorach
Zalety:
-mozliwość wykorzystania mozliwych stwożeń do eksploatacji terenu
orzaz szybszy i bezpieczniejszy rozwój bohatera .
- tygodniowy przyrost w generatorach daje mozliwośc uzupełnienia strat we własnej armii po 1 tygodniu i nie tylko
przy dziennym i przy tygodniowym chyba też poborze w generatorze musiałoby byc spełnione kryterium równosci jakosciowej i ilosciowej na mapie dla kazdego z graczy
Ps. niedopuszczalnym dla mnie w H3 była możliwość zdarzenia w którym nie następował żaden przyrost w wyniku jakiejś tam klęski nieurodzaju . pozdr.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Ururam Tururam



Dołączył: 17 października 2002
Posty: 164
Skąd: Próżnia między światami

Wysłany: 26 kwietnia 2004     Przyrosty stworów Odpowiedz z cytatem

Jestem za przyrostami dziennymi. Stały ciągły przyrost stworzeń umożliwia wykupienie ich w dokładnie tej ilości, jakiej aktualnie zamek, czy generator był w stanie dostarczyć. Przyrosty dzienne w częściach I-III powodowały, że z wieloma decyzjami zwlekało sie specjalnie na pierwszy dień tygodnia. Przyrost dzienny likwiduje tę - w gruncie rzecz dość absurdalną - sytuację.
___________
Hoc est opus!
(Caffa et bucella per attractionem corporum venit ad stomachum meum.)
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Mr. Rabbit



Dołączył: 6 stycznia 2004
Posty: 164
Skąd: Imperium Kinugów

Wysłany: 26 kwietnia 2004     Przyrosty stworów Odpowiedz z cytatem

Akurat rozwiązanie przyrostu stworzeń znacznie bardziej podobało mi się z czwartej części HOMM. Mam nadzieję, że piątej części będzie podobnie...

Pozdro
Kosnik King, 19 Skryba Imperium Kinugów

___________
Mimo wszystko dzięki Ci Hetmanie :) a mnie i tak możecie powiesić jak Skrytobójce.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 26 kwietnia 2004     Przyrosty stworów Odpowiedz z cytatem

UT napisał:
Cytat:

Przyrosty dzienne w częściach I-III powodowały, że z wieloma decyzjami zwlekało sie specjalnie na pierwszy dień tygodnia.

Po częsci zgadzam sie ale mam pytanie . Jaką korzyść ma w generatorze zwerbowanie dzienne 5 jednostek słabego poziomu ? Wyadaje mi się iż nikłe lepiej je zwerbować w celu podbudowania armii w liości 30-40 na początu przyszłego tygodnia . Co do dziennego przyrostu w zamku jestem za.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Kumbat



Dołączył: 11 kwietnia 2003
Posty: 164
Skąd: Knurów

Wysłany: 26 kwietnia 2004     Przyrosty stworów Odpowiedz z cytatem

Ja myśle że najlepiej byłoby gdyby wszędzie były dzienne przyrost, ponieważ przynajmniej wtdy będe mógł sobie dokupić/wrócić się po wojsko
___________
Grajcie w RPG papierowe...
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Ururam Tururam



Dołączył: 17 października 2002
Posty: 164
Skąd: Próżnia między światami

Wysłany: 26 kwietnia 2004     Przyrosty stworów Odpowiedz z cytatem

roobert (cytat):
Jaką korzyść ma w generatorze zwerbowanie dzienne 5 jednostek słabego poziomu ?


Ano taką, że jeśli przyjdziesz do generatora o przyroście dziennym po 10 dniach to bedziesz miał do dyspozycji 50 stworków. Jeśli przyrost bedzie tygodniowy stworków bedzie 35 aż do dnia 14-go.

___________
Hoc est opus!
(Caffa et bucella per attractionem corporum venit ad stomachum meum.)
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 26 kwietnia 2004     Przyrosty stworów Odpowiedz z cytatem

Pierwsza opcja wydaje sie najrozsądniejsza. Daje możliwość zrównoważonego rozwoju i eliminuje idiotyzmy w rodzaju krążenia wokół zamku, przed atakiem w oczekiwaniu na ostatni dzień tygodnia, żeby zaraz nastepnego dnia wykupić całą dostepną populację.
Poza tym takie rozwiązanie chyba bardziej zbliża rozgrywkę do rzeczywistości. Jedyne modyfikacje widziałbym dla generatorów spoza zamku i to tylko dla stworów wysokich poziomów, lub specjalnego znaczenia (jakies warunki specjalne, okreslone dni przyrostu etc)
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
SAM-UeL



Dołączył: 19 listopada 2002
Posty: 164
Skąd: Spośród szczytów Wielkiego Babilonu

Wysłany: 26 kwietnia 2004     Przyrosty stworów Odpowiedz z cytatem

Opcja nr. dwa

Czyli codziennie w Zamku, a co tydzień w generatorze na mapie.

Dzięki temu mamy troszkę większą realność. W końcu prawie codziennie rodził się rycerz w grodzie, a żeby jakiekolwiek wojsko dotarło do generatora trzeba czasu.

A wracając w realia Herosa.. codzienny przyrost wojska "pomoże" w szybszym rozwoju królestwa gracza.. Nie trzeba by było czekać na nowy tydzień.
Dobrym rozwiązaniem był by brak zliczania jednostek do wykupu z generatorów.. jakby dla przykładu ktoś w ósmym tygodniu gry zdobył generator aniołów to nie kupił by wtedy jednego a koło dziesięciu co zachwieje balans gry... dlatego moim zdaniem z każdym nowym tygodniem jednostki były by "kasowane"w generatorze i zbierały by się przez siedem dni... i tak w koło macieju...

___________
biegniemy za szczęściem choć nie możemy go dopaść,
wciąz ucieka nam, bo nie znamy prawdy o nim,
Po co łapać króliczka, skoro tak przyjemnie się go goni..

    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Acid Dragon



Dołączył: 3 stycznia 2003
Posty: 164
Skąd: planetoida Terra

Wysłany: 26 kwietnia 2004     Przyrosty stworów Odpowiedz z cytatem

Przyrost tygodniowy w zamkach i generatorach

Może i argumenty stojące za dziennym przyrostem są trafne, bo i realizm większy, i "absurdalnych" sytuacji nie ma, ale w tym miejscu cenię sobie bardziej strategię.

A prawda jest taka, że dzienne przyrosty w H4 okazały się kolejną, odebraną graczom strategiczną decyzją do podjęcia. W h4 mi przynajmniej nigdy nie zdarzało się patrzeć na to, jaki przyrost mają poszczególne jednostki - nie było to do niczego potrzebne - bo "poczekam do jutra i już mogę iść". Natomiast w H3 trzeba było umiejętnie kalkulować ile kiedy i co należy zrobić, aby w jak najlepszym momencie np. ruszyć do walki, zaatakować wrogi zamek... Trzeba było także patrzeć na datę i rozplanować umiejętnie tydzień. W H4 tego praktycznie nie ma - równie dobrze przyrosty mogłyby nie być w ogóle uzależnione od cyklu tygodniowego - mało kto by zauważył.

W H3 przyrost był takze mocno związany ze strategią rozbudowy zamku (a przynajmniej w początkowych fazach gry), bo trzeba było podjąć decyzję, czy bardziej się pod koniec tygodnia opłaca budowanie nowego generatora stworzeń (i po dniu-dwóch mieć sporą armię do rekrutacji) czy też np wybudować Ratusz. W H4 znów zostaliśmy pozbawieni takiego problemu.

Oprócz tego, w H3 trzeba było także dostosować ekonomię i myśleć w ten sposób, aby wystarczyło ZASOBÓW do np wybudowania generatora 7 poziomu jeszcze w tym tygodniu, a nie w następnym. W H4 dzień zwłoki czy dwa nie mają prawie żadnej różnicy dla gracza.

Co do generatorów to też jest to kolejny element strategiczny przemawiający za systemem z H3, gdyż w swej strategii i planowaniu całego tygodnia można było uwględnić, żeby najlepiej już 1 dnia tygodnia odwiedzić generator, aby stworzeń tam dostępnych nie wynajął przeciwnik. W H4 nie ma praktycznie różnicy - strategią nie pozbawimy tu przeciwnika możliwości najęcia stworzeń, bo przecież nie możemy codziennie czuwać nad siedliskiem. Czyli, odchodzi kolejna rzecz, jaką moglibyśmy wykorzystać w strategii.

Zdecydowanie uważam, że najważniejsza rzecz w przypadku gry strategicznej - sama strategia jest o wiele bardziej rozwinięta w przypadku tygodniowych przyrostów, na które trzeba uważać i na nie czekać (lub zdążyć przed nimi), a nie mieć wszystko od razu podane na talerzu (lub konkretniej - mieć podane już następnego dnia).

___________
Neutralność nie zawsze jest możliwa...
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 26 kwietnia 2004     Przyrosty stworów Odpowiedz z cytatem

UT Napisał:
Cytat:

Ano taką, że jeśli przyjdziesz do generatora o przyroście dziennym po 10 dniach to bedziesz miał do dyspozycji 50 stworków. Jeśli przyrost bedzie tygodniowy stworków bedzie 35 aż do dnia 14-go.
Zgadzam się ale już w pietanastym będzie ich teoretycznie 70.Ale nie chodzi mi głównie o to tylko o wartość bojową i przydatność do Armii 5 jednostek . W rzeczywistości żeby przejawiały przydatnosć to i tak odczekasz kilka 3-5 dni..
Acid Dragon powiedział:
Cytat:

Natomiast w H3 trzeba było umiejętnie kalkulować ile kiedy i co należy zrobić, aby w jak najlepszym momencie np. ruszyć do walki, zaatakować wrogi zamek... Trzeba było także patrzeć na datę i rozplanować umiejętnie tydzień. W H4 tego praktycznie nie ma - równie dobrze przyrosty mogłyby nie być w ogóle uzależnione od cyklu tygodniowego - mało kto by zauważył

Nie do końca... gdyż byłeś uzależniony od czekania na koniec tygodnia , co ograniczało eksplorację terenu przez bohatera . Ponadto mogłeś sie nie doczekać gdyż czasami zdarzało się iż była klęska i cała Twoja strategi brała w łeb.
Ponadto rozwazania nasze mają sens tylko w odniesieniu do początkowej fazy gry , gdyz pózniej szkielet Armii jest na tyle skonsolidowany iz ma to raczej drugorzędne znaczenie . Pozdr.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Haav Gyr



Dołączył: 2 lutego 2004
Posty: 164
Skąd: Miasto Maggnar w północej Amarii

Wysłany: 26 kwietnia 2004     Przyrosty stworów Odpowiedz z cytatem

Ja nie zglosuje narazie wcale, ponieważ wszystko zależy od tego czy jednostki same bez bohaterow będą mogły podróżować, jeśli tak to przyrost dzienny w zamkach i generatorach, jeśli zaś nie jednostki same nie będą mogły podróżować to bardziej korzystny wydaje się przyrost tygodniowy..
Choć najlepiej byłoby gdyby to zależalo od ustawiń mapy/gry.....
Cytat:
Trzeba było także patrzeć na datę i rozplanować umiejętnie tydzień. W H4 tego praktycznie nie ma - równie dobrze przyrosty mogłyby nie być w ogóle uzależnione od cyklu tygodniowego - mało kto by zauważył.

Zgadzam się, warto jeszcze przypomnieć, że ataku przeciwnika komputerowego należało się spodziewać w 7 dniu tygodnia.

___________
From the beginnin' to end
Losers lose, winners win
This is real, we ain't got to pretend
The cold world that we in
Is full of pressure and pain
I thought it would chane
But its stayin' the same
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
@lan



Dołączył: 26 listopada 2003
Posty: 164
Skąd: Chwilowo Gdańsk ;)

Wysłany: 26 kwietnia 2004     Przyrosty stworów Odpowiedz z cytatem

Przyrost dzienny w zamkach - tak jak napisał Ururam zapobiega to czekaniu na wyjście z zamku "do pierwszego". Poza tym dochodzi kwestia strategii: warto zaczekać jeszcze jeden dzień i mieć te kilka jednostek więcej czy nie czekać ?
Natomiast w generatorach lepszy moim zdaniem jest przyrost tygodniowy, aby zawsze dostępna była bądź konkretna liczba jednostek bądź 0 - do generatorów nie zagląda się codziennie (chyba że "podłączone" do zamku).

___________
"Miecz przeznaczenia ma dwa ostrza. Jednym jesteś ty."
A. Sapkowski
Jabber | Przewodnik po IJB | Histmag
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Acid Dragon



Dołączył: 3 stycznia 2003
Posty: 164
Skąd: planetoida Terra

Wysłany: 26 kwietnia 2004     Przyrosty stworów Odpowiedz z cytatem

roobert (cytat):
Nie do końca... gdyż byłeś uzależniony od czekania na koniec tygodnia , co ograniczało eksplorację terenu przez bohatera . Ponadto mogłeś sie nie doczekać gdyż czasami zdarzało się iż była klęska i cała Twoja strategi brała w łeb.
Ponadto rozwazania nasze mają sens tylko w odniesieniu do początkowej fazy gry , gdyz pózniej szkielet Armii jest na tyle skonsolidowany iz ma to raczej drugorzędne znaczenie . Pozdr.


Proszę nie mów mi, co JA robiłem :P. To TY miałeś ograniczoną eksploatację terenu, nie mogłeś się doczekać, ponosiłeś klęski, a Twoja strategia brała w łeb :P. Proszę nie mów mi co JA robiłem, gdyż nie możesz tego wiedzieć, a poza tym wyglądało to zupełnie inaczej ;).

Ogólnie mówiąc, właśnie to, że jesteś CZYMŚ ograniczony, na COŚ musisz czekać, COŚ musisz kalkulować sprawia, ze musisz obrać odpowiednią strategię. Nie ma łatwizny. I być nie powinno.

A wszystkie te rozważania (oprócz początkowej fazy rozbudowy zamku) mają sens w całej rozciągłości gry. Chyba, że mówimy tu już o tak daleko posuniętej grze, że kilka Czarnych Smoków w tą, czy w tamtą nie robi różnicy (bo mamy ich 50) - ale wtedy już większość strategii traci sens i liczy się tylko umiejętne prowadzenie bitew (bo nie chodzi już o eksplorację, kopalnie, surowce, armie neutralne, rozwój,... etc.).

___________
Neutralność nie zawsze jest możliwa...
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Haarald



Dołączył: 23 kwietnia 2003
Posty: 164
Skąd: Ors Imperior

Wysłany: 26 kwietnia 2004     Przyrosty stworów Odpowiedz z cytatem

Zarówno przyrost tygodniowy jak i dzienny wydają się dobrym rozwiązaniem (o ile zostałyby dobrze zrobione).

Należy wpierw porównać oba systemy:

Przyrost tygodniowy z HOMM-III:
Zalety:
- Bez wątpienia zaletą był ciekawy system przyrostowy uzależniony od stopnia umocnień i posiadanych generatorów.
- ograniczenie ilościowe zwłaszcza w generatorach na mapie przygody, tu trzeba było podejmować odpowiednie decyzje aby zyskać jak najwięcej i to podkreslało strategiczny walor tej gry
- czytelna, spodziewana konkretna ilość jednostek pojawiających się w ciągu tygodnia
Wady:
- Wadą była przewaga gracza nad komputerem, który w odróżnieniu od sztucznej inteligencji dobrze sobie zdawał sprawę z tego kiedy nalezy zająć zamek by dostać nowe jednostki.
- inną wadą choć mniejszą (zależy kto na to patrzy) była odbiegająca od realizmu zasada, ze wszystko pojawia pierwszego dnia tygodnia co po częsci blokowało nasze działania (odczekanie aż jednostki nam sie namnożą)

Dzienny przyrost w HOMM-IV: Tu nalezy wpierw dodać, ze sam pomysł był dobry tyle że realizacja fatalna
Zalety:
- nie trzeba czekać do końca tygodnia aż pojawi się jednostka co nie ogranicza naszych działań
- wyeliminowano poniekąd przewagę czynnika ludzkiego (choć wydaje się to śmiesznym stwierdzeniem przy tak słabym AI) co miało miejsce w HOMM-III
Wady:
- nieczytelny przyrost (choc nie można tu mówić o tygodniowym) poprostu zabrakło informacji w jakim dniu i ile jednostek miałoby się pojawić
- całkowite zniszczenie idelnego systemu opartego na umocnieniach i generatorach w terenie
- nieograniczony (czasowo) przyrost jednostek (co zepsuło klimat grywalności)
*************************************************************
Po tych spostrzeżeniach dochodzę do wniosku, że najlepszym systemem jest system kombinowany Przyrosty dzienne w zamkach, tygodniowe w generatorach, ale z pewnymi zastrzeżeniami odnośnie samych zamków i generatorów:

Przyrost dzienny w zamkach:
1. Przede wszystkim stopień przyrostu powinien zostać oparty w jakiś sposób na umocnieniach albo innych obiektach (których budowę warunkują poszczególne stopnie umocnień). Oczywiście w sposób tradycyjny:
+ trzy stopnie zalezne od umocnień
+ czwarty w stolicy (trzeci upgrejd umocnień)
+ piąty przy udziale graala
Dodatkowo zwiększanie oprzyrostu w zamku mogłaby zapewniać:
- specjalizacja bohatera w danej jednostce (+ 25% do tego typu jednostki)
- jakieś artefakty jak w HOMM-III (z mozliwością połączenia)
Sceptycznie odnoszę się do UD Szlachectwo, która miałaby gwarantować zwiększanie przyrostu.... jej rola raczej powinna być inna (hmm tylko jaka?)
2. Jezeli przyrost dzienny to powinno zostać wprowadzone jakieś ograniczenie przyrostowe, np. jednostki, które nie zostaną zakupione w przeciągu jakiegoś czasu (miesiąca) poprostu znikną.

Przyrost tygodniowy w generatorach:
Mozna to zrobić na dwa sposoby:
A. Przyrost jest dzienny ale z górną granicą do tygodniowego przyrostu (nie pojawi się więcej jednostek niz tyle co w ciągu tygodnia)
B. Pprzyrost jest tygodniowy skonstruowany w taki sam sposób jak w HOMM-III, z tą różnicą, te jednostki nie będą się pojawiać w pierwszym dniu tygodnia tylko w pierwszym dniu od momentu oflagowania przez gracza ludzkiego bądź komputerowego [to wyeliminuje po choć po części przewagę czynnika ludzkiego]... oczywiście powinna byc jakaś informacja kiedy należy spodziewac się przyrostu w danym genertaorze.

To tyle....

Acha i jeszcze jedno chętnie pograłbym sobie zarówno w przyrosty dzienne jak i tygodniowe wiec miło by było gdyby można je sobie ustawiać wedle uznania.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 26 kwietnia 2004     Przyrosty stworów Odpowiedz z cytatem

Moim zdaniem rozwiązanie z HOM 3 ,że był przyrost tyodniowy było bardzo dobre i ciekawe. Popieram Acid Dragona.
Natomiast H4 już mniej mi się w tym elemencie podobało, chociaż grać sie dało.
Natomiast jeśli chodzi o przyrost w generatorach, to wydaje mi się,że korzystnijeszszy byłby codzienny, przykład:
Mamy jakąś armie,zwiadowczą, słabą z jednym gnolem, napotykamy generator, ale okazuje sie on pusty,mamy np dzien 3. Musimy czekać ,a ,że jest już pusty na początku tygodnia, wiadomo ,że gdzieś tu są siły wroga. W taiej sytuacji przy przyroście dziennym mielibyśmy większą szanse na wygraną. Jednal przy silnych stworach powinno być co tydzień.

Mogłoby to być też zależne od rodzaju miasta. Np. mieszkańcy zamku, rodzą sie codzień.
Mieszkańcy fortecy(tytany) Zbierają się tylko raz na tydzień podczas wyborów burmistrza :lol:
Urozmaiciłoby to grę, jednak takie rozwiązanie musiałoby być bardzo dobrze zrobione, aby żadnen zamek nie miał przewagi.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Enialis



Dołączył: 27 marca 2004
Posty: 164
Skąd: Z miejsca, gdzie słońce nie zachodzi...

Wysłany: 26 kwietnia 2004     Przyrosty stworów Odpowiedz z cytatem

Według mnie wszystkie rozwiązania mają swoje plusy i minusy, ale to w HoMM 4 było najlepsze, bo przynajmniej dnia pierwszego pierwsza osoba nie może mnie (zwłaszcza na początku) zmasakrować, bo już wykupiła oddziały a ja nie (bardzo rzadko, ale czasami się zdarza)
___________
«Where the hell is Koza?»
http://www.knightonlineworld.com/ - Dołącz!
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 26 kwietnia 2004     Przyrosty stworów Odpowiedz z cytatem

Acid Dragon napisał:
Cytat:

Proszę nie mów mi, co JA robiłem . To TY miałeś ograniczoną eksploatację terenu, nie mogłeś się doczekać, ponosiłeś klęski, a Twoja strategia brała w łeb . Proszę nie mów mi co JA robiłem, gdyż nie możesz tego wiedzieć, a poza tym wyglądało to zupełnie inaczej .

Ok nie będę mówił co robiłeś ale nie nie wmawiaj mi ze ja w tym czasie doznawałem klęsk . Ale nie wmówisz iż po 2 tygodniach objechałeś pół mapy bo w to w uwierzę ...Głowna wada systemu tygodniowego było to iż zawsze wiedziaełś ( sorki wiedziałem)kiedy zaatakuje Cię (minie)wróg (gdyż będzie chciał zająć zamek przed przyrostem tygodniowym ...i cała ta Twoja niepewność i oczekiwanie była absolutnie przewidywalna...
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 26 kwietnia 2004     Przyrosty stworów Odpowiedz z cytatem

Witam.
Według mnie powinno być tak, że stwory z niższych poziomów powinny mieć przyrost dzienny, a stwory z poziomów wyższych tygodniowy lub rzadszy. Kolejnym urozmaiceniem mogłoby być to, że jednostki pochodzenia ludzkiego, elfickiegi itp. miałyby częstszy przyrost niż magowie, gobliny czy szkielety. Wprowadziłoby to do gry wiele dodatkowych możliwości, strategia będzie rozbudowana, gdyż trzeba będzie jakie jednostki wybierać najpierw, w które inwestować itd. Sprzyjało by też realności gdyż, ludzie rodzą się codziennie, ćwiczą i stają się rycerzami, a smoki itp. pojawiają się powoli, mają długi okres dojrzewania. (Zamki Nieumarłych wg. mnie powinny mieć rzadszy przyrost, ponieważ potrzeba czasu żeby wskrzesić zmarłych, ale były by to jednostki potężniejsze, tudzież odporne na jakieś czary (ale to już spekulacje nie na temat)).
Co do generatorów, to przyrost powninien być podobnie jak w zamkach zależny od poziomu, z tym, że rzadszy (np. stwory, które w zamku mają przyrost jednodniowy tutaj mają trzydniowy itp.). Można było by też rozróżnić w generatorach na mapie obozy, akademie wojenne itd. w których przyrost jest rzadszy i lęgowiska, domy, gniazda, w których rodzą się stwory przez co przyrost jest tam częstszy.
Pozdrawiam wszystkich.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Konqer



Dołączył: 17 marca 2004
Posty: 164
Skąd: z kościoła. Tam mieszkają paladyni.

Wysłany: 26 kwietnia 2004     Przyrosty stworów Odpowiedz z cytatem

Trochę nad tym myślałem i doszedłem do wniosq, że najlepiej będzie powrócić do systemu z Heroes ]I[. Przede wszystkim kwestia strategiczne. To, co napisał Acid Dragon wydaje się byc najrozsądniejsze. Poza tym podobało mi się czekanie na kolejny "pierwszy" i zmasowany wymarsz wojsk z mojego terytorium. Poza tym strasznie podobało mi się otrzymywanie cotygodniowej "gazety" jak ja to nazywam z informacjami dot. aktualnego tygodnia, czyli jaki jest symbol i co ew. otrzyma premie i jakie to bedą premie.

Qpowanie ochłapów armii co dzień traciło klimat. Przyrosty tygodniowe wymuszały oszczędność pod koniec tygodnia. Miało to kolosalne znaczenie przy zaqpie jednostek 7 - go poziomu. Zawsze lepiej było zaoszczedzić do siódmego dnia, by qpić i mieć już w następnym dniu kilka mocnych potworków.

To samo tyczy się generatorów. Po prostu bardziej mi to odpowiada. Nie chce mi się biegac za każdym dniem. Przyrost w generatorach mógłby być dzienny, ale z karawanami. A że karawan juz nie chcę.....

___________
Cenzura to reklama na koszt państwa.
Federico Fellini (1920 - 1993)
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Morgraf



Dołączył: 8 czerwca 2000
Posty: 164
Skąd: Dzierżoniów

Wysłany: 26 kwietnia 2004     Przyrosty stworów Odpowiedz z cytatem

głosik oddałem na przyrost codzienny
to skutecznie likwiduje absurdalne myki z "końcówką tygodnia", typu zaatakuj tuż przed końcem tygodnia, przeciwnik będzie słabszy a ty za chwilkę zgarniesz przyrost. Tak być nie powinno.
przyrost codzienny urealnia nieco gre.
Ciekawym pomysłem wydaje się też zróżnicowanie przyrostów (łatwiej wybudować jakiegochś golema niźli "wytworzyć" (może wyszkolić?) takiego powiedzmy łucznika).

___________
Jaki zły jaki pusty jest cały świat

(S. Staszewski)
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 26 kwietnia 2004     Przyrosty stworów Odpowiedz z cytatem

Gdybym mogła, zaznaczyłabym opcję 5 (inne), ale nie mogę, bo nie przyjęto mojego podania. Ale to nie czas ani miejsce na tego typu skargi, więc przechodzę do rzeczy.
Dlaczego akurat ta opcja?
po 1. Przyrost tygodniowy jest w porządku, głównie z tych powodów, które podał Acid Dragon (nie będę już powtarzać), a ponadto, w przyroście dziennym, zanim wyszłoby się z zamku to chyba minąłby miesiąc, bo "jeszcze do jutra" i tak można do końca gry (przecież to bez sensu.)
po 2. Przyrost dzienny z kolei urozmaica rozgrywkę, ponieważ nie trzeba czekać do 1. dnia.
Wiem, ze to co piszę przeczy samo sobie i jest nieco paradoksalne, ale cóż. Po prostu jestem jeszcze człowiekiem szukającym ;)

Najchętniej chciałabym, aby można było to sobie indywidualnie zaznaczyć (w taki sposób, jak np. w 4 można było zaznaczyć armie ruchome bądź stojące). Ewentualnie można wyszczególnić to we właściwościach mapy.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 26 kwietnia 2004     Przyrosty stworów Odpowiedz z cytatem

Konqe (cytat):

Trochę nad tym myślałem i doszedłem do wniosq, że najlepiej będzie powrócić do systemu z Heroes ]I[. Przede wszystkim kwestia strategiczne. To, co napisał Acid Dragon wydaje się byc najrozsądniejsze. Poza tym podobało mi się czekanie na kolejny "pierwszy" i zmasowany wymarsz wojsk z mojego terytorium. Poza tym strasznie podobało mi się otrzymywanie cotygodniowej "gazety" jak ja to nazywam z informacjami dot. aktualnego tygodnia, czyli jaki jest symbol i co ew. otrzyma premie i jakie to bedą premie.

Ja w zasadzie bym z tym polemizował. Głownie z kilku powodów :
1. przyrost dzienny nadaje pewnej płynnosci grze nie mówiąc o naturalnosci ,Zauwaz iż w H3 strategia ma charakter tygodniowy

i cała polityka opiera się na zaadzie utrzymaj twierdze zasoby do końca tygodnia a potem korzystaj z profitów.Analogicznie atakuj Zamek podp koniec tygodnia , gdyz wróg będzie słabszy z powodu utraty jednostek w trakcie eksploracji.
Ponadto , pojawiwnie się tygodni bez przyrostu jednostek bo była tam susza i inny kataklizm wprowdza sztuczne wydarzenie losowe .
Ps . gazetkę z bonusami dla istot itp mozna przecież zatrzymać .
Co do stworzeń z generatrów yo jestem za systemem tygodniowym
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Manticore



Dołączył: 26 maja 2003
Posty: 164
Skąd: Północne Pustkowia :)

Wysłany: 26 kwietnia 2004     Przyrosty stworów Odpowiedz z cytatem

Co do zamków:

Popieram Acida, h4 swoim dziennym przyrostem straciło ważny element strategiczny. W h3 o wygranej często decydowały pierwsze tygodnie, kiedy każdy ruch musiał być dokładnie zaplanowany - trza było zdecydować z kim walczyć mając dostępne skromne początkowe oddziały, w którą stronę się udać by uzyskać potrzebne w danej chwili surowce, ilu bohaterów nająć by te surowce uzbierać na czas ( czytaj zbudować generator przed końcem tygodnia ). Słowem - logistyka była niezmiernie ważna ( nie chodzi mi tu o umiejętność, jeno o sposób zaplanowania ruchów - by nie było żadnych zgrzytów, przestojów ) Aha a co do krążenia wokół zamków i czekania na przyrost populacji to nie jest to wada systemu przyrostu tygodniowego tylko źle wydane dyspozycje naszym bohaterom - jeśli nasz bohater musi czekać aż przyrost nastąpi to znaczy, że mogliśmy lepiej rozplanować trasę i zadania które podczas tej trasy ma wykonać, tak by nie uronić ani jednego puktu ruchu.

Dla mnie był to zawsze niezmiernie ważny element rozgrywki, którego zabrakło w h4 ( jedna z licznych wad ). A mówienie, że tygodniowy przyrost jest zły, ponieważ raz na kilka miesięcy pojawi się plaga i zeżre nam pół garnizonu jest dla mnie kompletnie bezsensowny. Co do przewagi "czynnika ludzkiego" o którym wpsomniał Haarald - nie wiem na jakim poziomie trudności grywałeś, ale nie doceniasz kompa - w h3 właśnie był na tyle sprytny, że jeśli miał możliwość to atakował 7 dnia, by pozbawić nas tygodniowej populacji. AI w h3 nie było znów takie słabe a już na pewno tysiąckrotnie wyższe niż w h4 gdzie komp jest kretynem, debilem i parapetem ( jedna z licznych wad h4 :mrgreen: )

Co do generatorów:

Tu mam wątpliwości...zagłosowałem na dzienny przyrost, ponieważ troszkę niekonsekwentne w h3 było znikanie jednostek niewykupionych po upłynięciu tygodnia ( po prostu jednostki nie odkladały się ). Z drugiej strony dzienny przyrost pozwala na opieszałość bohaterów - nie musimy uwzględniać w naszych planach wykupienia jednostek przed końcem tygodnia, co trochę ułatwia rozgrywkę.....ale imo w tym przypadku oba systemy są dopuszczalne.


Pozdrawiam :)
Manticore

___________
Heroes of Might and Magic 4.....there is no curse in elvish, entish or the tongues of man for this treachery !!!
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
©2002, 2003, 2004, 2005 Jaskinia Behemota
Template made by Valturman.
Powered by gnomePHP.
Pieczę nad Starym Forum sprawuje Crazy.