Imperium Jaskini Behemota
tarcza Witaj na Starym Forum Jaskini Behemota.
Zostało Ono stworzone przez ixcesala z uwagi na problemy z forum Ezboard 10 grudnia 2002. Służyło Jaskiniowcom dzielnie do sierpnia 2005 roku, kiedy to dominium i podwładnych Behemota dotknął Wielki Trek, po którym przez 10 miesięcy Jaskinia nie funkcjonowała.
Wszystkim, którzy przyczynili się do rozwoju Imperium Jaskini Behemota, zarówno poprzez pracę techniczno-graficzną, jak i osobom które współtworzyły klimat - dziękujemy.
Zapraszam do obejrzenia tego swoistego muzeum, które wiąże się ze wspaniałymi wspomnieniami niemałej części Jaskiniowców.
Kasztelan Crazy

Wróć do strony głównej Jaskini Behemota.
Rejestracja (chciałbym klucze)Rejestracja (chciałbym klucze)  

PrzewodnikPrzewodnik      LinksLinkownia     SzukajSzukaj     Śledzone tematyŚledzone tematy     Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości
ProfilProfil     MieszkańcyMieszkańcy     GrupyGrupy     ZalogujZaloguj
Ostatnio odwiedziłeś nas:
Obecny czas to: 2024-04-27 23:52:39
Autor Wiadomość
jOjO



Dołączył: 10 stycznia 2000
Posty: 164
Skąd: Onionburg

Wysłany: 26 kwietnia 2004     Przyrosty stworów Odpowiedz z cytatem

co dzień!

ale! obligatoryjnie dawać jednostki broniące urodzisk
żeby nie było tak, że się ukoci armia cała za friko...

no i ofkoz niekoniecznie codzień te z wyższych półek... co dwa dni? co pięć...

___________
Baruk Khazad!
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 26 kwietnia 2004     Przyrosty stworów Odpowiedz z cytatem

Cytat:

Dla mnie był to zawsze niezmiernie ważny element rozgrywki, którego zabrakło w h4 ( jedna z licznych wad ). A mówienie, że tygodniowy przyrost jest zły, ponieważ raz na kilka miesięcy pojawi się plaga i zeżre nam pół garnizonu jest dla mnie kompletnie bezsensowny. Co do przewagi "czynnika ludzkiego" o którym wpsomniał Haarald - nie wiem na jakim poziomie trudności grywałeś, ale nie doceniasz kompa - w h3 właśnie był na tyle sprytny, że jeśli miał możliwość to atakował 7 dnia, by pozbawić nas tygodniowej populacji. AI w h3 nie było znów takie słabe a już na pewno tysiąckrotnie wyższe niż w h4 gdzie komp jest kretynem, debilem i parapetem ( jedna z licznych wad h4


To chyba nie gralismy w ta samą grę , gdyż średnio plaga występowała raz na półtora miesiąca a na wyższych poziomach raz na miesiąc .I z całym szacunkiem nikt mi nie wmówi że to nie był knot,
Co do Twej egzaltacji walorami strategii przy przyroście tygodniowym w Zamku ;
planowanie zdobywania odbywały się wdedłu schematu :
zajmij najpiewrw kopalnie, tartak i odnajdz młyn a przy wmiare silnym bohaterze mozna się było pokusić o przejście przejscie strażnicy(mowię o pierwszym tygodniu) a następnie w 6 dniu nalezalo brykać z resztkami Armii
i liczyć na to iz zaatakuje Cię słaby oddział przeciwny (na pierwszych poziomach to sie udawało ale na najtrudniejszych gdzie komp miał wyjsciowo większe i silniejsze oddzialy bywało z reguły odwrotnie )
Dlatego na poziomach najtrudniejszych cała strategia i tak polegala na lataniu wokół Zamku i czekaniu na następny tydzień na nowe jednoski.
Dlatego przyrost dziennych chociaz po częsci niweluje ten mankament
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Haarald



Dołączył: 23 kwietnia 2003
Posty: 164
Skąd: Ors Imperior

Wysłany: 26 kwietnia 2004     Przyrosty stworów Odpowiedz z cytatem

W przypadku dziennych przyrostów nie powinno byc sytuacji (tak jak w części IV), gdzie jednostki mogły się generować bez ograniczeń. Potem okazywało się że po zajęciu jakiegoś zamku (zwłaszcza portal stworzeń w zamku Natury) można było nabyć setki dowonych stworzeń. Tym samym grywalność brała w łeb. Musi być zatem jakaś górna granica przepustowości, sięgająca góra miesiąc albo jeszcze mniej (np. dwa tygodnie).

Przy dziennych przyrostach drażniły mnie skąpe informacje o liczbie generowanych jednostek - była to jedynie informacja że mam poczekać do następnego tygodnia (coś tu chyba nie tak?) zwłaszcza, ze często mijało się to z prawdą. Musi byc zatem rzetelna informacja: ile jednostek, kiedy następny przyrost, a może nawet takie szczegóły jak:
- ile jednostek zwerbował gracz a ile przeciwnik
- ile jednostek przepadło (to powinno mieć również w jakiś sposób wpływ na końcowy wynik gry)
- ważne! ile jednostek tygodniowo będzie nam w zamku przyrastać

Na koniec coś jeszcze:
Przyrost dzienny powinien być stworzony w taki sposób, że będzie odpowiadał jednocześnie przyrostowi tygodniowemu. Będzie idealnie taki sam tyle że różnica miałaby tkwić tylko w formie (nie ilości pojawiających się potworków). To umożliwołoby wprowadzenie odpowiednich ustawień na przyrost dzienny/przyrost tygodniowy.... Ewnetualnie gdzieś po drodze byłyby jakieś drobne niuanse np. w umiejętnościach czy artefaktach, które nie naruszałyby jednak zasadniczo konstrukcji gry.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 26 kwietnia 2004     Przyrosty stworów Odpowiedz z cytatem

Hmmm - dlaczego ten przyrost dzienny niby jest taki realny? Przecież w rzeczywistości to przynajmniej część jednostek nie rodzi się w zamku, tylko ,moim zdaniem, jest jak to w dawnych czasach bywało, jak pospolite ruszenie ogłoszono - oddziały schodziły się do punktów zbiórki - czyli grodów, miast, zamków itd. A że poborowi schodzą się na początku tygodnia, to taka umowna data - innymi słowy mamy regularne, cotygodniowe dostawy rekrutów pochodzących z okolicznych włości. A te różne koszary, to żeby mieli gdzie pomieszkać :) . W przypadku jednostek typu golemy, które ewidentnie są produkowane w zamku, lub np. żywiołaki, które są przywoływane z innych wymiarów, to też to ma sens - oddaje się przecież całą partię produkcyjną :) , a przyzwani mogą przybyć tylko wraz z początkiem tygodnia... (w inne terminy podróż jest niemożliwa - sprawy magiczne)
Poza tym przyrost dzienny całkowicie eleminuje znaczenie tygodni, również od astrologicznego punktu widzenia. Według mnie całą tą astrologię w Herosach powinni jeszcze rozbudować (jakaś nadrzędna rola miesięcy, może jakieś specjalne dni wydarzające się losowo, w których lepiej działa jakiś żywioł, może jakieś zaćmienia, komety, ciekawe ustawienia planet, księżyców itp.). Również tygodnie plagi były ciekawym urozmaiceniem.
A te wszystkie zabawy, kiedy uderzyć na zamek itp. to też według mnie całkiem realistyczne ("musimy zdobyć gród, zanim zbiorą się posiłki"). W h4 data straciła jakiekolwiek znaczenie (no chyba że były czasowe ogrniczenie dla scenariusza) i ja to uważam za spory minus.
Co się zaś tyczy generatorów, to w H3 związana z nimi była cała zabawa, w h4 wystarczytło od czasu do czasu puścić karawanę - nic się nie marnowało, nie trzeba było się fatygować bohem itp. Moim zdaniem mógłby istnieć w siedliskach przyrost dzienny, aż do jakiejś górnej granicy (wyrażonej najlepiej przyrostem tygodniowym) - czyli jak się pozbierają w ciągu tygodnia, chatę wypełnią i nikt ich nie zabierze, to przestaną przychodzić ("a po co, jak niepotrzebni jesteśmy?").

Reasumując - w zamkach tygodniowy, w geneartorach na mapie dzienny.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Elias



Dołączył: 6 czerwca 2000
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 26 kwietnia 2004     Przyrosty stworów Odpowiedz z cytatem

Zdecydowanie przyrost dzienny. Juz nawet nie z uwagi na realizm czy temu podobne (chociaz dla mnie raczej bardziej realne jest raczej schodzenie/zbieranie sie jednostek przez caly czas, a nie nagle co tydzien zjawia sie nie wiadomo skad cala armia), ale na strategie. Tygodniowosc przyrostu w H3 bardzo w sumie ograniczala strategie, chocby trzeba bylo przez to czesto czekac bez sensu pare dni pod zamkami, jesli akurat potrzebowalismy troche wzmocnienia armii, atakowac tylko pod koniec tygodnia, a po zabraniu armii, zamki mozna bylo oddac wrogowi na 6 dni, by je znowu odebrac na ten jeden istotny dzien i rozne podobne dziwactwa. Z tygodniowosci zostawilbym dodatkowe bonusy przyrostu jednostek na przelomie tygodni, czyli w pierwszy dzien tygodnia przyrost bylby 2 razy wiekszy niz w pozostale dni, a w pierwszy dzien miesiaca moglby byc jeszcze dodatkowo zwiekszany przyrost. Co do narodzisk, to wprowadizlbym ograniczenie zbierania sie w nich jednostek, np. moze sie maksymalnie zebrac ilosc z 3-4 tygodni, a potem juz sie ta ilosc nie zwieksza dopoki ich ktos stamtad nie zabierze - ograniczyloby to role narodzisk, zeby nie bylo sytuacji, kiedy po oflagowaniu narodziska nagle mozemy tam zebrac jakies olbrzymie hordy jednostek. Podobne, choc oczywiscie wieksze (np. 6-8 tygodni) ograniczenie mozna zrobic w zamkach, zeby tez nie zbieraly sie tam armie w nieskonczonosc, ktos chce zbierac duze armie - to musi je wykupywac z dostepnych miejsc, a nie zbierac tylko zapasy i wykupywac olbrzymie armie, kiedy jest mu potrzebna.
___________
There can be only one!
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Manticore



Dołączył: 26 maja 2003
Posty: 164
Skąd: Północne Pustkowia :)

Wysłany: 27 kwietnia 2004     Przyrosty stworów Odpowiedz z cytatem

Roobert - miło by było gdybyś zamykał cytaty - post byłby bardziej czytelny, a co do Twojej wypowiedzi:

Cytat:
To chyba nie gralismy w ta samą grę , gdyż średnio plaga występowała raz na półtora miesiąca a na wyższych poziomach raz na miesiąc .I z całym szacunkiem nikt mi nie wmówi że to nie był knot,


Po pierwsze to plaga może wystąpić tylko na początku miesiąca. Z tym, że plaga wyskakuje raz na miesiąc to MOCNO przesadzasz. Po drugie nie wiem czemu żeś się tak tej plagi uczepil :P. Ja tam byłem zadowolony jak mi raz na 12 miechów na XL-ce wyskoczyła, bo jakieś urozmaicenie...ale plaga to tylko ciekawostka - występuje tak rzadko, że nie ma dużego wpływu na rozgrywkę.

Cytat:
planowanie zdobywania odbywały się wdedłu schematu :
zajmij najpiewrw kopalnie, tartak i odnajdz młyn a przy wmiare silnym bohaterze mozna się było pokusić o przejście przejscie strażnicy(mowię o pierwszym tygodniu) a następnie w 6 dniu nalezalo brykać z resztkami Armii
i liczyć na to iz zaatakuje Cię słaby oddział przeciwny (na pierwszych poziomach to sie udawało ale na najtrudniejszych gdzie komp miał wyjsciowo większe i silniejsze oddzialy bywało z reguły odwrotnie )
Dlatego na poziomach najtrudniejszych cała strategia i tak polegala na lataniu wokół Zamku i czekaniu na następny tydzień na nowe jednoski.


Tu z kolei MOCNO generalizujesz - podejmowane działania zależą przecież od wielu czynników takich jak teren ( inaczej rozplanowujemy ruch na bagnach i inaczej na trawiastych równinach np. ), dostępne kopalnie/zasoby, liczebność i siła oddziałów neutralnych, poziom trudności, początkowe założenia mapy ( z czym startujemy ). Wszystkie te czynniki trzeba wziąść pod uwagę przy eksploracji mapy, by zapewnić sobie możliwe środki do budowy siedlisk w planowanym terminie. Twój schemat jest prawdziwy gdzies do momentu zajmowania tartaku :] Co zrobisz, jeśli na mapie nie ma młynu, ani strażnicy ?? A co jeśli w założeniach mapy w 5 dniu dostajesz 25 starożytnych behemotów :mrgreen: ?? A co jeśli nie masz przeciwnika na mapie, tylko musisz zdobyć artefakt/zabić potwora etc. ?? A co jeśli masz 3 miesiące na ukończenie mapy?? Będziesz czekał na następny tydzień ?

Sądzę że tymi pytaniami obaliłem teorię o przesadnej schematyczności rozgrywki w h3 i udowodniłem Ci, że w zależności od warunków jakie narzuca nam dana mapa, trzeba obrać odpowiednią strategię, by jak najefektywniej wykorzystać system cotygodniowego przyrostu jednostek ( w krócie kombinować, by siedliska były budowane na czas oraz tak rozplanować ruch, by bohater nie marnował go na grzanie tyłka w zamku, czekając na jednostki )

Cytat:
Dlatego przyrost dziennych chociaz po częsci niweluje ten mankament


Ja bym to nazwał inaczej - ułatwia znacznie grę, ponieważ opóźnienia w budowie nie powodują znacznych strat, a bohater wystarczy że sypnie zlotem, gwizdnie i ma armię na zawołanie, baaa....nawet do zamku nie musi się fatygować bo armia samopas bez dowódcy do niego przyjdzie ( wałęsania się jednostek bez nadzoru bohatera po mapie uważam za kolejny bzdet - pozwalało to na spore nadużycia ). Mówicie, że tak jest bardziej realistycznie ? Moim zdaniem nie bardzo - mobilizacja armii to nie w kij dmuchał, wymaga trochę czasu, a przecież żolnierzy nie wysyła się w bój po kilka sztuk dziennie, tylko formuje w oddziały. Przynajmniej ja to tak widzę.

Popieram Eliasa i Haaralda w sprawie ograniczenia narastania liczebności jednostek w generatorach - w h3 jednostki umierały po tygodniu, a w h4 mogły się nazbierać ich setki ( obydwa sposoby nieprzemyślane i niedopracowne )

Pozdrawiam :)
Manticore

___________
Heroes of Might and Magic 4.....there is no curse in elvish, entish or the tongues of man for this treachery !!!
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 27 kwietnia 2004     Przyrosty stworów Odpowiedz z cytatem

Manticore napisał
Cytat:

Roobert - miło by było gdybyś zamykał cytaty - post byłby bardziej czytelny, a co do Twojej wypowiedzi:
niniejszym będę się starał to czynić
Cytat:

Co zrobisz, jeśli na mapie nie ma młynu, ani strażnicy ?? A co jeśli w założeniach mapy w 5 dniu dostajesz 25 starożytnych behemotów ?? A co jeśli nie masz przeciwnika na mapie, tylko musisz zdobyć artefakt/zabić potwora etc. ?? A co jeśli masz 3 miesiące na ukończenie mapy?? Będziesz czekał na następny tydzień ?

1 .Na pewno bedę go szukał gdyż zawsze były tam ukryte klejnoty badżinne rzadsze surowce ale na pewno nie w pierwszym tygodniu z małą Armmia jestem skazany raczej na porażkę
2. A to pytanie czego ma dowowdzic li tylko bezsensowności takiego zdarzenia.W H3 to mnie własnie denerwowało idę sobie a tu przyłacza się do mnie 10 archaniołów i scenariusz wygrany...
3. tego pytania nie do końca rozumiem ...
4, 5. Jeśli miałoby to zwiększyć szanse na wygrana to tak. A co mam rzucić się z malą Armiia przegrać i werbowac za 2500 kolejnego bohatera?
Odpowiedzi udzielałem pod katem ostatniego i rzedostatniego poziomu trudnosci
Ps, To co mówi Haarald i Elias dotyczące ograniczeń w namnażaniu jednostek w generatorach jak i zajętych a nie wykorzystywanych zamkach.Choć z drugiej strony naturalnym to sie wydaje .
Ps 2. Korzystając z okazji chciałbym podjąc jeden temat pokrewny dotyczący namnażnia się jednostek broniacych zasobów artefaktów itp.
Mnie osobiscie denerwowało iz np. artefaktu bronil w 1 miesiącu 1 Smok a po np. trzech broniło go np, 2 smoki co przy mojej Armii wtedy powodowało automatyczne zwycięstwo?(rzecz dotyczyła H3 i H4.Co szanowne gremium na ten problem...
Ps3 Do Mantocore a co z Twoja taktyka jak scenariusz opierał się na tym aby nie przegrać walki danym bohaterem? Tez ekspansja?
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
hadżdżi Dawud az Gossarah



Dołączył: 29 stycznia 2003
Posty: 164
Skąd: Skawina

Wysłany: 27 kwietnia 2004     Przyrosty stworów Odpowiedz z cytatem

Popieram przyrosty dzienne jako znacznie bliższe rzeczywistości.
___________
Nie zabijaj!
Martwy człowiek niczego od ciebie nie kupi.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Manticore



Dołączył: 26 maja 2003
Posty: 164
Skąd: Północne Pustkowia :)

Wysłany: 27 kwietnia 2004     Przyrosty stworów Odpowiedz z cytatem

Cytat:
1 .Na pewno bedę go szukał gdyż zawsze były tam ukryte klejnoty badżinne rzadsze surowce ale na pewno nie w pierwszym tygodniu z małą Armmia jestem skazany raczej na porażkę
2. A to pytanie czego ma dowowdzic li tylko bezsensowności takiego zdarzenia.W H3 to mnie własnie denerwowało idę sobie a tu przyłacza się do mnie 10 archaniołów i scenariusz wygrany...
3. tego pytania nie do końca rozumiem ...
4, 5. Jeśli miałoby to zwiększyć szanse na wygrana to tak. A co mam rzucić się z malą Armiia przegrać i werbowac za 2500 kolejnego bohatera?
Odpowiedzi udzielałem pod katem ostatniego i rzedostatniego poziomu trudnosci


Niezupełnie zrozumiałeś co chciałem przekazać zadając te pytania. Po porstu podałeś schemat rozgrywki, który może ale nie musi mieć zastosowanie na konkretnej mapie. Jeśli chodzi o te behemoty to zagraj sobie na przykład w mapę The Lord of War - twórca mapy przyjął kopncepcję, która w znacznym stopniu odbiega od Twojego schematu. Pytanie którego nie zrozumiałeś - w swoim schemacie przyjmujesz, że zawsze trafiamy na jakiegoś bohatera kierowanego przez kompa - na niektórych mapach wogle nie mamy przeciwników, po prostu musimy przed upływem określonego czasu zabić konkretną grupkę potworów lub zdobyć konkretny artefakt. Widzisz siedzenie w zamku i czekanie na wojsko nigdy nie wychodzi na dobre - i tu właśnie tygodniowy przyrost skłąnia nas do szybkiego działania, kalkulowania zysków i strat z ewentualnych potyczek, dobierania odpowiednich początkowych bohaterów ( np. czy lepiej wziąść bohatera z logistyką, by pokrywać dłuższe dystanse jednego dnia, czy może z meteor showerem, by bezproblemowo kosić początkowe, słabsze oddziały ). W h4 śpieszyć się nie trzeba - nie ma znaczenia czy wybydujemy jednostki w środku czy na początku tygodnia ( straty w przyroście będą niewielkie ).

Nie chcę dyskutować na temat poszczególnych pytań, bo siłą rzeczy zamieni się to w offtopicowanie - chciałem jeno uzmysłowić Ci jak cotygodniowy przyrost determinuje nas do szybkiego i sprawnego działania - dobrze planując można wyprzedzić przeciwnika o 1 populację na przykład, co daje sporą przewagę w początkowej fazie gry :)

Cytat:
Ps3 Do Mantocore a co z Twoja taktyka jak scenariusz opierał się na tym aby nie przegrać walki danym bohaterem? Tez ekspansja?


Nie potrafię powiedzieć, ponieważ moje działania zależałyby od multum różnych czynników ( wpsomnianych przezemnie wcześniej ), ale na pewno w miarę możliwości starałbym się poszerzać swój teren wplywów i odkrywać jak największe obszar. Oczywiście jeśli byłaby sytuacja, w której jedyną drogę zagrodzi mi zbyt silny oddział, a wokól nie ma nic do roboty ( świadczy to o złym zbalansowaniu i kiepskiej jakości mapy, ale mniejsza o to ;) ) to musiałbym czekać w zamku do następnego tygodnia......ale zauważ że system przyrostu dziennego nie rozwiązuje problemu, bo i tak musisz czekać do końca tygodnia by trochę tych jednostek się nazbierało. Innymi słowy - w h3 będziesz czekał do końca tygodnia i dostaniesz jednorazowo spory oddział, a w h4 będziesz czekał do końca tygodnia i zbierał codziennie po kilka jednostek. Na jedno wychodzi - dobra mapa zawsze daje nam jakieś minimalne pole manewru.

Pozdrawiam :)
Manticore

___________
Heroes of Might and Magic 4.....there is no curse in elvish, entish or the tongues of man for this treachery !!!
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 27 kwietnia 2004     Przyrosty stworów Odpowiedz z cytatem

Mojim zdaniem przyrosty jednostek powinły być tak jak w trzeciej części co tygodniowy . Dla mnie taki przyrost był lepszy nisz w Heroes 4 . :roll:
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
tse tse



Dołączył: 12 lutego 2003
Posty: 164
Skąd: Białobrzegi n. Pilicą

Wysłany: 27 kwietnia 2004     Przyrosty stworów Odpowiedz z cytatem

Tak sobie tutaj rozprawiacie

A ja mam takie pytanie po co w H4 była armia gdy mieliśmy już bohatera na 20 poziomie przynajmniej :?: :wink:

No dobra ale na temat:

Wybieram opcję przyrostu tygodniowego w zamkach i w generatorach.

I śmieszy mnie takie uzasadnienie że bardziej realne jest codzienny przyrost bo co dzień rodzi się rycerz po pierwsze primo :wink: po co realnie przecierz hirołsiki to gra fantasy a po drugie primo :wink: to rycerze się nie rodzą oni sie stają rycerzami na przykład jakiś chłop urodził się w chłopskiej rodzinie to musi być chłopem niekoniecznie - no dobra koniec tych dywagacji.

To co napisał Acid jak najbardziej się zgadza a to że można zająć zamek siódmego dnia to też nie jest problem bo komp może nasz też zająć gdy wyszliśmy trochę pobrykać a w zamku obrońców niet i nie ma skąd ich wziąć w h4 możemy spokojnie pochasać bo w zamku zawsze coś jest w h3 trzeba było wykalkulować zostawić jednostki do obrony zamku czy też zabrać je ze sobą.

W generatorach przyrost tygodniowy z tym że nie kumuluje się on z tygodnia na tydzień (tzn przyrost tygodniowy 10 to jeżeli nie wybierzemy jednostek w tym tygodniu to w następnym nadal będzie 10 a nie 20)

___________
Hattrick VII.42 - moja liga
Pilica piłkarska stolica :)
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
KoliJack



Dołączył: 17 października 2002
Posty: 164
Skąd: Mysłowice

Wysłany: 27 kwietnia 2004     Przyrosty stworów Odpowiedz z cytatem

Głos oddałem na przyrost tygodniowy w zamkach i generatorach.

Zamek:

Jestem za powrotem do jedynego słusznego przyrostu tygodniowego. Zdaję sobie sprawę, że zarówno przyrost tygodniowy jak i dzienny posiadają swoje wady i zalety które zdążyły zostać już tu wielokrotnie przedstawione, jednak z dwojga złego wybrałem właśnie ten tygodniowy, który w moim odczuciu jest właśnie tym przyrostem bardziej użytecznym i urozmaicającym rozgrywkę. W drodze daleko idących ustępstw jestem w stanie zaakceptować przyrost dwa razy w tygodniu: na początku i w środku tygodnia.
Bardzo ważnym i koniecznym elementem urozmaicającym przyrost armii w zamku powinna być plaga. Niestety w WOG-u plagę zabiła jedna opcja, a w H4 o niej całkowicie zapomniano co uważam za skandal.


Generatory:

Jestem za przyrostem tygodniowym, bez jakiejkolwiek możliwości kumulacji, w końcu jednostki z generatorów mają stanowić niewielkie uzupełnienie armii zakupionej w zamku, a nie być jej podstawowym elementem i w żadnym wypadku nie mogą być traktowane jako magazyny jednostek tylko dlatego, że w tym tygodniu nie chciało nam się ruszyć po nie tyłka. Tu powinna zostać zastosowana bezwzględnie reguła: albo rybki albo akwarium, czyli albo walczę i uzupełniam straty w armii niewielką liczbą jednostek z napotkanych po drodze generatorów traktując je jako swego rodzaju posiłki, albo nic nie robię i latam tylko po generatorach kolekcjonując armię. Gwoli ścisłości jestem zdecydowanym przeciwnikiem karawan i armii bez bohaterów, jak dla mnie wprowadzenie tego było kolejnym absurdalnym pomysłem.
I jeszcze jedno: zajęcie siedliska powinno zwiększać przyrost jednostek w zamku.

PS. Tymi karawanami i armiami bez bohaterów odbiegłem od tematu, ale nierozerwalnie wiąże się to ze sposobem "kolekcjonowania" i przyrostami armii, a także ze strategią i planowaniem kolejnych ruchów naszego bohatera.

___________
K.O.L.I.J.A.C.K.: Knight Optimized for Logical Infiltration and Judo/Android Calibrated for Killing
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 27 kwietnia 2004     Przyrosty stworów Odpowiedz z cytatem

jak dla mnie powinny być dzienne w generatorach a tygodniowe w zamkach
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 27 kwietnia 2004     Przyrosty stworów Odpowiedz z cytatem

Manticore napisał:
Cytat:

Nie chcę dyskutować na temat poszczególnych pytań, bo siłą rzeczy zamieni się to w offtopicowanie - chciałem jeno uzmysłowić

Ok Ty masz swoja koncepcje ja swoja mnie nie przekonuja argumenty co do wyższosci przyrostu tygodniowego w Zamkach na dziennym. nie dyskredytują systemu z H3 ale w moim odczuciu nie jest on lepszy od H4.
Prawdę mówisz jeśli cgodzi o to jak będzie zbalansowana mapa i scenariusz. To pod nie będzie się ukladalo taktykę .
Choć na koniec jednak coś man jeszcze ...Była Taka mapa w H3 "Pojedynek Bogów"w której od pierwszego dnia miałeś wybydowane wszystko i dysponowałeś wszystkimi jednoskami od poziomu 1-7 miałeś generator surowców itp. Potocznie mówiąc wszystka mna maxa . I właśnie ta Mapa scenariusz obrazuje dle mnie pewną sztuczność i mankamenty systemu tygodniowego które wymienialem nie tylko ja wcześniej. Dlatego mam prośbę do wszystkich entuzjastów sysemu tygodniowego w Zamkach zagrajcie w ten scenariusz (bez złośliwości)
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 27 kwietnia 2004     Przyrosty stworów Odpowiedz z cytatem

Cytat:

Bardzo ważnym i koniecznym elementem urozmaicającym przyrost armii w zamku powinna być plaga. Niestety w WOG-u plagę zabiła jedna opcja, a w H4 o niej całkowicie zapomniano co uważam za skandal.
Proszę wybaczyć ale to była największa głupota nie majaca się nijak do planowania i strategii
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Haarald



Dołączył: 23 kwietnia 2003
Posty: 164
Skąd: Ors Imperior

Wysłany: 27 kwietnia 2004     Przyrosty stworów Odpowiedz z cytatem

Głosy jak widać podzielone mniej więcej po równo.... ciekawe jak to ma się do innych for dyskusyjnych (jesli takowa dyskusja również tam trwa).

Najlepszym chyba sposobem wydaje się pozostawienie obu opcji, które powinny zostać zbalansowane w równym stopniu: przyrost tygodniowy odpowiada sumie przyrostu dziennego z całego tygodnia. Gracz wybiera sobie tryb samemu i po sprawie.

Chciałem jednak powrócić do przyrostu dziennego w zamkach. Podoba mi się pomysł przedstawiony przez kogoś powyżej dotyczący bonusów wynikających z generatorów w terenie. Jest to jak najbardziej pożądana opcja, która nie pozbawi przyrostu atrakcyjności. Jestem takze zdania, że bonusy z generatorów powinny generować się w pierwszym dniu tygodnia co trochę wprowadzi dreszczyku emocji.

Plagi. Ja również nie zgadzam się z twierdzeniem, że plagi to idiotyzm. Do HOMM-V zarówno przy przyrostach dziennych jak i tygodniowych powinny pojawić się tego typu eventy: "Astrologowie ogłaszają....." Powinno to także być odpowiednio rozbudowane (jeszcze bardziej niż w HOMM-III). Zatem nie tylko dodatnie bonusy w przyrostach stworzeń ale również ujemne.
Poza tym programiści powinni umozliwić autorom map w ingerencje owych "eventów" tak aby twórcy map mogli sobie sami dobierać zestawy zdarzeń ustalając ich kolejność, prawdopodobieństwo wystąpienia bądź całkowite wykluczenie jakiegoś zdarzenia (w tym przypadku mozna sobie wykluczyć plagi i po kłopocie). Mnie osobiście plagi nie przeszkadzają.
Acha i jeszcze jedno jeżeli plaga już wystapi to nie powinno być mozliwości zmiany przy cofaniu gry by w ten sposób nie było oszustw (zatem jesli plaga już wystąpi to powinno być to procesem nieuniknionym).
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Duirdae



Dołączył: 19 lutego 2004
Posty: 164
Skąd: Iława

Wysłany: 27 kwietnia 2004     Przyrosty stworów Odpowiedz z cytatem

Decyzja, co do przyrostów stworów, jest dla mnie trudna. Gdy pierwszy raz zobaczyłem ten topic, pomyślałem sobie, że po co zmieniać coś, co podobało mi się w najnowszej części Heroes'ów. Jednak ostatnio też znowu zacząłem grać w H2 i jakoś tygodniowy przyrost mi nie przeszkadzał. Po prostu specyfika rozgrywki była trochę inna. Nie oddałem głosu na żadną z opcji. Jestem pewny jedynie, co do tygodniowych przyrostów w generatorach i akumulacji stworzeń tylko do określonej ilości. Tygodniowy, jak i codzienny, przyrost mają swoje zalety, więc najlepiej byłoby, gdyby do H5 została załączona opcja zmiany sposobu przyrostu według preferencji gracza. Niestety może to się okazać trudne ze względu na same mapki. Inaczej gra się w H3, a inaczej w H4. Kampania mogłaby na tym najbardziej ucierpieć. Tygodniowy czy codzienny - jest mi obojętnie, zawsze w końcu można się dostosować.

Co do plag i ogólnie astrologów to zgadzam się z przedmówcą.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Konqer



Dołączył: 17 marca 2004
Posty: 164
Skąd: z kościoła. Tam mieszkają paladyni.

Wysłany: 27 kwietnia 2004     Przyrosty stworów Odpowiedz z cytatem

Zmiana sposobu przyrostów nie wchodzi w grę. To jest Heroes i musi być określone z góry na całą grę. Jak sobie wyobrażacie takie przyrosty w grze mulitiplayer? Może gdyby ustalić z góry, przed załadowaniem mapki. Ale teraz powstaje problem - jeden gracz chciałby tak, a inny inaczej....... Z tym byłby problem. Najlepiej by było, gdyby jednak było to z góry ustalone.

Niemożliwością jest, by było to zmieszane w jednej mapie.

Mnie jest to obojętne. Na początq pisałem, że wolałby przyrost tygodniowy, ale dochodzę do wniosq, że nie ma to dla mnie żadnego znaczenia. jest tylko jeden warunek: co tydzień musi być "gazeta" która poda informacje na każde 7 dni, a w niej:

:arrow: co mówią astrologowie
:arrow: jaki jest symbol miesiąca
:arrow: jaka premia
:arrow: informacje o klęskach nieurodzaju, lub plagach (w zależności na co by padło)
:arrow: jakieś pobieżne informacje, typu "czerwony gracz jest najbliżej odkrycia skrabu", albo inne podobne do tych słyszanych w Karczmie.
:arrow: informacje - "artykuły" - napisane przez tego, kto stworzył mapkę

Plagi:

Są świetne. Niekiedy "pomagają". Na początku gry, na wysokim poziomie trudności, kiedy nie mamy jeszcze dużo pieniędzy. Mamy wtedy jeden tydzień bez konieczności wykupu zalegających jednostek z garnizonu. Jeśli by były plagi, to co tydzień występowała by możliwość pojawienia się jej. Jeśli by wystąpiła, to zabijała by połowę jednostek z garnizonu w mieście i wszystko w generatorach. Jeśli by był przyrost tygodniowy, to musiała by zabijać wszystko z tego przyrostu, oraz połowę z miasta, a generatorów nie tykać, tylko blokować ten przyrost.

Rzekłem.

___________
Cenzura to reklama na koszt państwa.
Federico Fellini (1920 - 1993)
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 27 kwietnia 2004     Przyrosty stworów Odpowiedz z cytatem

Haarald powiedział:
Cytat:
Ja również nie zgadzam się z twierdzeniem, że plagi to idiotyzm. Do HOMM-V zarówno przy przyrostach dziennych jak i tygodniowych powinny pojawić się tego typu eventy: "Astrologowie ogłaszają....." Powinno to także być odpowiednio rozbudowane (jeszcze bardziej niż w HOMM-III). Zatem nie tylko dodatnie bonusy w przyrostach stworzeń ale również ujemne

Coż , dziwię sie ,że to akuraty Ty Haaraldzie mówisz, bo z Twoich wczesniejszych wypowiedzi wnioskuje iż jestes Jakiniowcem , który ponad wszystko chce aby H0MM 5 była gra strategiczna i poukładaną o jasnych regułach. dlatego nie rozumiem jak wydarzenie losowe , mogące mieć ważkie skutki dla przebiegu gry , może być elementem strtegii??To równie dobrze dla równowagii niech będzie wprowadzony tydzień płodności, gdzie populacja wzrasta np 3-krotnie...załóżmy że powstaje w 6 tygodniu i gramy na jednym z wyższych poziomów trudności. Efekt?
komputer który ma większa wyjsciwą pulę stworzeń surowców i kasy zwielokratnia i tak juz większą przewagę . Czy to miałoby sens i nazywało sie strategiia ? chyba nie tylko udziwnieniem. DlATEGO JEŚLI BY ISTNIAŁO TO JESTEM ZA OPCJA ABY BYLA MOZLIWOŚC OFF/ON.
Chciałbym dodać iż nie jestem przeciwnikiem eventów tylko nie to ma ręce i nogi.
Na jednym z portali(Celestial Heavens)dyskusje toczą sie wokół istoty i wizerunku wizerunku HoMM aktywny /bierny bohater . podobnie jak u nas większość była za opcją 2 . Natomiast nowym stworem są wniebowzięci...
Tego tematu jako oddzielnego nie dojrzałem ,pozdr


Haar: Aby za dużo nie offtopikować pozwolę sobię umieścić swój komentarz tutaj:
Jasne reguły gry to a losowość zdarzeń to dwie zupełnie inne rzeczy. Jasne uporzadkowane reguły to podstawa każdej gry muszą obowiązywać pewne zasady, które są jasne i przejrzyste. Natomiast losowość zdarzeń w grze nijak ma się do tegoż porządku... losowość zdarzeń nadaje grze dodatkowego kolorytu, co sprawia że jest bardziej atrakcyjna i grywalna. Fabuła, questy w połączeniu z losowością sprawia że tę samą mapę/kampanię można przechodzić kilka razy za każdym razem doświadczając czegoś innego. Jestem zwolennikiem losowości w grach strategicznych.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Manticore



Dołączył: 26 maja 2003
Posty: 164
Skąd: Północne Pustkowia :)

Wysłany: 27 kwietnia 2004     Przyrosty stworów Odpowiedz z cytatem

Jeszcze odnośnie plagi - można ją postrzegać jako czynnik, który wytrawny strateg musi brać pod uwagę. Musi zdecydować czy podjąć ryzyko i oszczędzać kasę nie budując jednostek, czy też być bardziej ostrożnym i rzutem na taśmę wykupić wszystko pod koniec miesiąca. Z tego wniosek, że jest to po prostu kolejna rzecz, na którą należy zwrócić uwagę snując plany odnośnie przyszłych posunięć - czyż nie jest to element strategii ??


Pozdrawiam :)
Manticore

___________
Heroes of Might and Magic 4.....there is no curse in elvish, entish or the tongues of man for this treachery !!!
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 27 kwietnia 2004     Przyrosty stworów Odpowiedz z cytatem

Manticore powiedział:
Cytat:
;
Jeszcze odnośnie plagi - można ją postrzegać jako czynnik, który wytrawny strateg musi brać pod uwagę. Musi zdecydować czy podjąć ryzyko i oszczędzać kasę nie budując jednostek, czy też być bardziej ostrożnym i rzutem na taśmę wykupić wszystko pod koniec miesiąca. Z tego wniosek, że jest to po prostu kolejna rzecz, na którą należy zwrócić uwagę snując plany odnośnie przyszłych posunięć - czyż nie jest to element strategii ??

nie bede tu snuł wywodów bo nie miejsce ku temu, ale strategia to racjonalne wykorzystanie informacji , planowanie swych ruchów jak i przeciwnika oczywiscie to co powiedzialem to truizm...natomiast tu masz do czynienia z wydarzeniem losowym , który owszem jest elementem który trzeba brac pod uwagę ale równie dobrze można wprowadzic tydzień płodnosci czy upadek meteoerytu ,który niszczy generatory stworzeń lecz czy ma to sens?
Pozdrawiam
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Acid Dragon



Dołączył: 3 stycznia 2003
Posty: 164
Skąd: planetoida Terra

Wysłany: 27 kwietnia 2004     Przyrosty stworów Odpowiedz z cytatem

roobert (cytat):
Cytat:

Bardzo ważnym i koniecznym elementem urozmaicającym przyrost armii w zamku powinna być plaga. Niestety w WOG-u plagę zabiła jedna opcja, a w H4 o niej całkowicie zapomniano co uważam za skandal.
Proszę wybaczyć ale to była największa głupota nie majaca się nijak do planowania i strategii


Jakkolwiek, generalnie zupełnie się nie zgadzam z Twoim punktem widzenia (ale po co o tym, skoro jest jedna rzecz, przy której jest inaczej :) ), to tutaj przyznaję rację - był to tylko irytujący element gry, którego nie dało się przewidzieć i uwzględnić w strategii, który mógł stanowczo ZBYT mocno zmienić sytuację w grze, a który zresztą i tak usuwało się z reguły umiejętnie re-loadując grę...

Nie powinno go być zarówno w wypadku dziennego, jak i tygodniowego przyrostu. Wydarzenia losowe - jak najbardziej! niech będą! Np premie/kary dla określonego TYPU stworzenia na dany tydzień lub miesiąc, neutralne oddziały czasem pojawiające się na mapie, lub zmiana podłoża (np w wyniku klęski żywiołowej lub nieudanego eksperymentu magicznego), ale nie coś, co możnaby porównać z losową utratą bohatera lub zyskaniem przez przypadek setki Archaniołów - plagi były wg mnie zbyt potężnym czynnikiem modyfikującym grę.

___________
Neutralność nie zawsze jest możliwa...
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Haav Gyr



Dołączył: 2 lutego 2004
Posty: 164
Skąd: Miasto Maggnar w północej Amarii

Wysłany: 27 kwietnia 2004     Przyrosty stworów Odpowiedz z cytatem

KoliJack (cytat):
Niestety w WOG-u plagę zabiła jedna opcja, a w H4 o niej całkowicie zapomniano co uważam za skandal.

Czy misię wydaje czy w H4 też były plagi :?:

Cytat:
PS. Tymi karawanami i armiami bez bohaterów odbiegłem od tematu, ale nierozerwalnie wiąże się to ze sposobem "kolekcjonowania" i przyrostami armii, a także ze strategię i planowaniem kolejnych ruchów naszego bohatera.

Co do karawan i przyrostu to się łšczš sprawy, ja wadlem jeszcze na jeden pomysł, odnośnie karawan, mianowicie chodzi o to by heros mógł korzystać z karawan bezpoœrednio, czyli wysyłanie jednostek do armii danego herosa. Taki bohater najpierw musiałby założyć na mapie obóz, do trwałoby jedną turę, wtedy karawany mogłyby być przysylane bezpośrednio do obozu, dodatkowo założenie obozu miałby pozytywny wpływ na morale armii. :idea:

___________
From the beginnin' to end
Losers lose, winners win
This is real, we ain't got to pretend
The cold world that we in
Is full of pressure and pain
I thought it would chane
But its stayin' the same
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Haarald



Dołączył: 23 kwietnia 2003
Posty: 164
Skąd: Ors Imperior

Wysłany: 28 kwietnia 2004     Przyrosty stworów Odpowiedz z cytatem

"Plagi" - poruszę to zagadnienie jeszcze raz. Nie zgadzam się z twierdzeniem Acid Dragona, że były zbyt przesadzonym eventem. Zauważ, że plagi miały tylko miejsce pierwszego dnia każdego miesiąca - czyli raz na 4 tygodnie. To też po części powodowało ze należy podejmować odpowiednie strategiczne decyzje aby przez tą ryzykowną datą zwerbować jak najwiecej jednostek.
Owszem można było oszukiwać, m.in. zmiana położenia kilku bohaterów powodowała, ze wszystko układało się inaczej.
Ale oprócz możliwości wystąpienia plag w tym dniu zmieniały się także artefakty u sprzedawców w zamkach (Dungeon, Tower i Conflux) - czasem były to bardzo potrzebne artefakty i lepiej było stracić w jednostkach by zyskać w artefaktach. Poza tym tych opcji (inny event) nie było znowu tak dużo. Można mieć tylko zastrzeżenia do tego, ze gracz oszukiwał (czy zatem potrzebna jest ingerencja autora mapy?).

"Karawany" - mają i wady i zalety (tepierwsze należy wyeliminować). Jednak jakby na to nie spojrzeć mają bez wątpienia ścisły i bardzo istotny związek z przyrostem. Troszkę popsuły atrakcyjność werbowania jednostek w terernie. Ale być może jest na to pewnien sposób:
Z karawanami powinny wiązać się dodatkowe koszty (wartość 10% jednostki w złocie). Zatem werbunek 7 pikinierów po 100 sztuk złota (700) przy użyciu karawany kosztowałby 770 sztuk złota (czyli dodatkowe 10% za każdą jednostkę). To były jednostki poziomu 1 ale przy większych kwotach, np 5000 miałoby to już znaczenie. To dodałoby nowego smaczku strategii ponieważ gracz musiałby się zdecydować czy wydać dodatkową kasę na karawanę nie martwiąc się o osobiste stawienie się w wyznaczonym generatorze... czy też zaoszczędzić grosza i udać się tam osobiście (tu wzrasta znaczenie herosów z umiejętnosciami logistycznymi).

[UT: Ummm, odrobinę schodzimy ze z tematu... Powrót wskazany!]
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 28 kwietnia 2004     Przyrosty stworów Odpowiedz z cytatem

Dam juz spokój plagom . Lecz mam pytanie( ktore juz wczesniej poruszyłem)Czy przyeost stworow broniacych dostępu do surowców strategicznych miejsc na mapie był dobrze rozwiązany , czy był dobrze skorelowany z przyrostem Storzeń w Zamkac?Pytam się dlatego iż wydaje mi sie iz dochodziło do kuriozalnych sytuacjii np. w 1 m-cy bronił jeden Smok po 3 m-cach broniły go dwa... gdy armmia rozrastała się znacznie szybciej ...i obrona surówców traciła sens?
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
©2002, 2003, 2004, 2005 Jaskinia Behemota
Template made by Valturman.
Powered by gnomePHP.
Pieczę nad Starym Forum sprawuje Crazy.