Imperium Jaskini Behemota
tarcza Witaj na Starym Forum Jaskini Behemota.
Zostało Ono stworzone przez ixcesala z uwagi na problemy z forum Ezboard 10 grudnia 2002. Służyło Jaskiniowcom dzielnie do sierpnia 2005 roku, kiedy to dominium i podwładnych Behemota dotknął Wielki Trek, po którym przez 10 miesięcy Jaskinia nie funkcjonowała.
Wszystkim, którzy przyczynili się do rozwoju Imperium Jaskini Behemota, zarówno poprzez pracę techniczno-graficzną, jak i osobom które współtworzyły klimat - dziękujemy.
Zapraszam do obejrzenia tego swoistego muzeum, które wiąże się ze wspaniałymi wspomnieniami niemałej części Jaskiniowców.
Kasztelan Crazy

Wróć do strony głównej Jaskini Behemota.
Rejestracja (chciałbym klucze)Rejestracja (chciałbym klucze)  

PrzewodnikPrzewodnik      LinksLinkownia     SzukajSzukaj     Śledzone tematyŚledzone tematy     Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości
ProfilProfil     MieszkańcyMieszkańcy     GrupyGrupy     ZalogujZaloguj
Ostatnio odwiedziłeś nas:
Obecny czas to: 2024-11-23 9:05:37
Autor Wiadomość
eMTi



Dołączył: 14 marca 2003
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 20 maja 2004     Za co punktować? Odpowiedz z cytatem

Haav Gyr (cytat):
Hmm... dzięki za podpowiedź że każda armia jest inna, bo do tej pory tego nie wiedziałem :lol:


Ja myślę, że Ty sporo rzeczy nie wiesz dotyczących Heroesów, a dokładniej to mam wrażenie, że nie masz najmniejszego pojęcia o taktyce, zastosowaniu magii , umiejętnościach itp.

Wybacz, ale wielkość armii miała dla mnie znaczenie pare latek temu jak zaczynałem poznawać hirków. Ty jak sam pisałeś spędziłeś nad nimi podobno setki godzin i jak widać niewiele sie nauczyłeś o nich przez ten czas.

Haav Gyr (cytat):
Poza tym skoro jedna armia została w połowie to warto tego co nią dowodził nagrodzić, ponieważ różnica między zwerbownym wojskiem a końcową jego ilością jest najmniejsza, I TO JEST przewaga militarna o której mówię cały czas.


hehe. Znów sam nie wiesz o czym mówisz :). Przykład który podałem jest dowodem na to że ta wygrana armia mogłaby być znacznie mniejsza a i tak odniosła by zwycięstwo, więc sam przeczysz przyznawaniu punktów za wielkość armii.
Punktacja za wielkość armii jest bezsensowna, bo nikt nie bedzie na siłe kupował jednostek, tylko po to aby mieć wiecej punktów, skoro może się bez tych dodatkowych obejść.
Jedynym rosądną punktacją za armię jest punktacja za jak najmniejsze straty, ale to wracamy do tego o czym pisał wcześniej Elias :). Starty z przewaga militarną nie maja raczej za duzego związku i głównie zależa od umiejętności gracza.
Punktacja powinna uwzględnia to co jest istotne w przejściu danego scenariusza i wspólne dla wszystkich, a tym na pewno nie jest wielkość armii, bo np. Ty nie potrafisz sobie poradzić bez znacznej przewagi militarnej, a ja odwrotnie mam satysfakcję z pokonania silniejszego przeciwnikia.

Haav Gyr (cytat):
Togo może nie komentujmy, bo jak wyglądala walka w H4 każdy widział :wink: tam nawet majac dużą przewagę odnosiło się duże straty w walce o zamek, a czy tego chcesz?


Ten fragment dobitnie świadczy o tym, że o H4 masz jeszcze mniejsze pojęcie niż o H3. W H4 nie ma czegoś takiego jak "duże straty" po naszej stronie (oczywiście poza skrajnymi przypadkami), termin "duże straty" odnosi się tylko do gracza komputerowego :).
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 20 maja 2004     Za co punktować? Odpowiedz z cytatem

Haav Gyr
Cytat:

CZas gry jest takim samym czynnikiem do osiągnięcia celu gry jak armia, doświadczenie i wiele innych. LUDZIE nie róbcie z herosow, gry do pojedynków na czas

Z całym szacunkiem Haav ,ale mylisz trochę pojęcia :co innego ważność poszczególnych elementów potrzebnych do celu czytaj bohater,armia czary i żadna z osób z Toba polemizujących nie podważa a co innego ocena wykonania celu .Haav Herosi to gra tourowa strztegia która jest podległa ograniczeniom czasowym ale co ja będę filozofował. To jest proste. w ocenie porównawczej strategii turowej zawsze bierze się czas jako miernik podstawowy i OBIEKTYWNY , Natomiast w dalczej kolejnosc ibierze się inne czynniki . Haav nikt nie neguje ich waznosci choćby ze względu na to były i są w ocenie wykorzystywane LECZ WSZYSTKIE SĄ SKORELOWANE Z CZASEM.
Bo wyobraż sobie scenariusz w którym niz liczy się czas tylko wypelnienie jakiegoś questu . Pierwszy gracz zadanie wykonał zadanie po dwóch tygoniach drugi po dwóch miesiącach . wyrzucamy bądż niwelujemy znaczenie czasu wykonania ...jakie kryteria wtedy zastosujesz do oceny?
Pozdrawiam
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Haav Gyr



Dołączył: 2 lutego 2004
Posty: 164
Skąd: Miasto Maggnar w północej Amarii

Wysłany: 20 maja 2004     Za co punktować? Odpowiedz z cytatem

eMTi (cytat):

Ja myślę, że Ty sporo rzeczy nie wiesz dotyczących Heroesów, a dokładniej to mam wrażenie, że nie masz najmniejszego pojęcia o taktyce, zastosowaniu magii , umiejętnościach itp.

No cóż nie każdy jest taki idealny jak ty, i myli strategię z ułożoną walką :lol:

Cytat:
Wybacz, ale wielkość armii miała dla mnie znaczenie pare latek temu jak zaczynałem poznawać hirków. Ty jak sam pisałeś spędziłeś nad nimi podobno setki godzin i jak widać niewiele sie nauczyłeś o nich przez ten czas.

To ty wybacz ale nie mam zamiaru komentować takich uwag, bo mógłbyś się zdziwić..

Cytat:

hehe. Znów sam nie wiesz o czym mówisz :). Przykład który podałem jest dowodem na to że ta wygrana armia mogłaby być znacznie mniejsza a i tak odniosła by zwycięstwo, więc sam przeczysz przyznawaniu punktów za wielkość armii.
Punktacja za wielkość armii jest bezsensowna, bo nikt nie bedzie na siłe kupował jednostek, tylko po to aby mieć wiecej punktów, skoro może się bez tych dodatkowych obejść.
Jedynym rosądną punktacją za armię jest punktacja za jak najmniejsze straty, ale to wracamy do tego o czym pisał wcześniej Elias :). Starty z przewaga militarną nie maja raczej za duzego związku i głównie zależa od umiejętności gracza.
Punktacja powinna uwzględnia to co jest istotne w przejściu danego scenariusza i wspólne dla wszystkich, a tym na pewno nie jest wielkość armii, bo np. Ty nie potrafisz sobie poradzić bez znacznej przewagi militarnej, a ja odwrotnie mam satysfakcję z pokonania silniejszego przeciwnikia.

To nie ja nie wiem o czym mówię, tylko ty nie czytasz dokładnie togo co napisalem wcześniej. CZYTAJ DOKŁADNIE: militarna przewaga polega na różnicy pomiędzy zwerbowanymi jednostkami podczas calej gry, a ich ilością pod koniec gry . Wyraźniej już się nie da :!:
Skądy ty wiesz co potrafię a co nie??? Kolejny jasnowidz w wyroczni :lol: , wiedz że kiedyś grając z kuzynem pokonałem jego armie nekromantów 2 razy liczniejszą, tylko dla tego że miałem więcej czarów opanowanych i więcej godzin spędzonych przy herosach, więc przestań mówić mi czego ja nie wiem, lub nie potrafię, bo mnie obrażasz. A na to sobie nie pozwolę. :evil: CZYTAJ DOKŁADNIE: to że zwyciężysz w bitwie z liczniejszą armią, świadczy jakim jesteś strategiem, więc im większą armię uda ci się zgromadzić po wielu walkach, tym lepszy z ciebie strateg.
:!:
Cytat:

Ten fragment dobitnie świadczy o tym, że o H4 masz jeszcze mniejsze pojęcie niż o H3. W H4 nie ma czegoś takiego jak "duże straty" po naszej stronie (oczywiście poza skrajnymi przypadkami), termin "duże straty" odnosi się tylko do gracza komputerowego :).

:lol: :lol: Znów ssię ubawiłem, kolego duże straty ponosi się w wyniku wielu czynników nawet wygrywający ponoszą czasem duże straty, wyniku nieprzemyślanych dzialań(w tym wypadku chodzi o dzialanie twórców h4), jesili nie rozmuniesz pojącia, to gratuluje :lol: pojęcia wiedzy o strategiach.
Cytat:

Z całym szacunkiem Haav ,ale mylisz trochę pojęcia :co innego ważność poszczególnych elementów potrzebnych do celu czytaj bohater,armia czary i żadna z osób z Toba polemizujących nie podważa a co innego ocena wykonania celu .

To ja przepraszam, ja po prostu tak uważam, że tak powinno być chyba mam prawo??
Cytat:
..ocenie porównawczej strategii turowej zawsze bierze się czas jako miernik podstawowy i OBIEKTYWNY , Natomiast w dalczej kolejnosc ibierze się inne czynniki . Haav nikt nie neguje ich waznosci choćby ze względu na to były i są w ocenie wykorzystywane LECZ WSZYSTKIE SĄ SKORELOWANE Z CZASEM.

A przeczytałaś dokładnie mojego posta??? Mówilem tak że wszelkie wielkości stanowiące ocenę powinny być oceniane według CZASU,
przykład kolejny: dwoch graczy gra w sojuszu, oboje konczą grę w tym samym czasie, ale jednen z nich odkrył 90% mapy, drugi tylko 70%, jak chcesz tu oceniać sam czas? Jasne chyba jest że pierwszy z nich dostanie więcej punktów za odkrycie mapy, bo czas mają taki sam. Więc mówimy o tym samym.
Mi jedynie chodzi o to by nie dochodziło to takich sytuacji w których jeden gracz grając kilka dni dłużej miał zaniżoną ocenę tylko dlatego że grał dłużej, dlatego w ocenie muszą być brane też inne osiągnięcia. Bo ten co grał kilka dni dłużej, mógł pokonać większą ilość przeciwników, zebrać więcej doświadczenia, odkryć więcej mapy, po prostu mógł się wiecej starać, więc czemu ma otrzymać zaniżone oceny? A ktoś wyższe bo szedł najkrótszą drogą do zwycięstwa?

___________
From the beginnin' to end
Losers lose, winners win
This is real, we ain't got to pretend
The cold world that we in
Is full of pressure and pain
I thought it would chane
But its stayin' the same
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Mr.Pool...



Dołączył: 24 września 2000
Posty: 164
Skąd: Łódź

Wysłany: 20 maja 2004     Za co punktować? Odpowiedz z cytatem

Drogi Haav Gyr nie wiem czy wiesz ale,

TYLKO GŁUPCY CHODZĄ NAJDŁUŻSZĄ DROGĄ DO ZWYCIĘSTWA :lol:

Czasem piszesz takie sprzeczności, że od czasu do czasu mógłbyś zobaczyć co piszesz nim wciśniesz "Wyślij" :wink:

___________
... i tylko tyle mam do powiedzenia ;)
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
jOjO



Dołączył: 10 stycznia 2000
Posty: 164
Skąd: Onionburg

Wysłany: 20 maja 2004     Za co punktować? Odpowiedz z cytatem

ekhm...

basta!

proszę wrócić do tematu

a kwestie umiejętności grania w HoMM wyjaśnijcie w Akademii ;)

Haar: Moze zabiorę tutaj głos. Dyskusja ogólnie ciekawa zatem część postów z tymi sporami na temat stosowanych strategii proponuję wyciąć z tego podforum i przenieść do Akademii. I tę prośbę kieruję q Mr Pool'owi jako że jest moderatorem obu potforuf.

___________
Baruk Khazad!
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Haav Gyr



Dołączył: 2 lutego 2004
Posty: 164
Skąd: Miasto Maggnar w północej Amarii

Wysłany: 20 maja 2004     Za co punktować? Odpowiedz z cytatem

Mr.Pool... (cytat):

TYLKO GŁUPCY CHODZĄ NAJDŁUŻSZĄ DROGĄ DO ZWYCIĘSTWA :lol:
:

I wszystko w tej kwesti jasne :lol:
Tylko powtórze:
Cytat:
Najlepiej będzie jak punktowanie zostanie takie jakie było do tej pory, z małymi zmianami proporcji. A ci którzy grają w turniejach niech sami sobie dobierają i oceniają to co uważają za słuszne.

To tyle w tej kwesti :P

___________
From the beginnin' to end
Losers lose, winners win
This is real, we ain't got to pretend
The cold world that we in
Is full of pressure and pain
I thought it would chane
But its stayin' the same
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Red



Dołączył: 7 maja 2004
Posty: 164
Skąd: Lidzbark Welski

Wysłany: 30 maja 2004     Za co punktować? Odpowiedz z cytatem

Dla mnie dwa poziomy trudności i czas ponieważ: teoretycznieim jesteś silniejszy tym lepiej ale z drugiej strony trudniej wygrać małą armią ( a w Heroesah gwizdanie zamków jest ważne). Poziom bohatera mugł by być ale jak? Liczy się najwyższy poziom, suma poziomów czy suma doświatczenia. To ostatnie wydaje by się być najlebsze. Eksploracja terenu to jak z siłą armi; z jednej strony lepiej z drugiej trudniej. A questy mają chyba na celu ułatwić rozrywkę złotem artefaktem itp. A ilość pokonanych wrogów tak jak i rozmiar mapy powinny być zawarte w trudności mapy. Tak więc jestem za liczeniem trudności mapy, rozgrywki i czasem.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Ururam Tururam



Dołączył: 17 października 2002
Posty: 164
Skąd: Próżnia między światami

Wysłany: 31 maja 2004     Za co punktować? Odpowiedz z cytatem

Dziękujemy za udział i zapraszamy do kolejnych ankiet. :)
___________
Hoc est opus!
(Caffa et bucella per attractionem corporum venit ad stomachum meum.)
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Aerdil



Dołączył: 3 czerwca 2004
Posty: 164
Skąd: Sosnowiec

Wysłany: 4 czerwca 2004     Za co punktować? Odpowiedz z cytatem

Znaczenie powieniem mieć czas ukończenia, mapy, poziom trudności, poziom trudności mapy nie, gdyż to ustala ten który zrobił mape, a może nie ocenić tego sprawiedliwie.
Doświadczenie bohatera nie powinno mieć znaczenia, bo ktoś może stracić swojego herosa bezpowrotnie w jednej z końcowych bitew,albo po prostu lubi mieć kilku bohaterów..

___________
nie inaczej
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Merdener



Dołączył: 4 czerwca 2004
Posty: 164
Skąd: z AvLee

Wysłany: 11 czerwca 2004     Za co punktować? Odpowiedz z cytatem

Wg mnie punktować powinno sie za:
czas,
ilość wygranych i przegranych bitew,
średnie statystyki bohaterów(wiecie- atak, obrona...)
ilość zamków,
armię(duza czy mała, dobre czy słabe jesdnostki)
Zresztą- zobaczymy jak będzie. Może Ubi-Soft zrobi to porządnie i fajnie, a może lipnie. I tak to nie ja decyduję:)

___________
Merdener
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
©2002, 2003, 2004, 2005 Jaskinia Behemota
Template made by Valturman.
Powered by gnomePHP.
Pieczę nad Starym Forum sprawuje Crazy.