Imperium Jaskini Behemota
tarcza Witaj na Starym Forum Jaskini Behemota.
Zostało Ono stworzone przez ixcesala z uwagi na problemy z forum Ezboard 10 grudnia 2002. Służyło Jaskiniowcom dzielnie do sierpnia 2005 roku, kiedy to dominium i podwładnych Behemota dotknął Wielki Trek, po którym przez 10 miesięcy Jaskinia nie funkcjonowała.
Wszystkim, którzy przyczynili się do rozwoju Imperium Jaskini Behemota, zarówno poprzez pracę techniczno-graficzną, jak i osobom które współtworzyły klimat - dziękujemy.
Zapraszam do obejrzenia tego swoistego muzeum, które wiąże się ze wspaniałymi wspomnieniami niemałej części Jaskiniowców.
Kasztelan Crazy

Wróć do strony głównej Jaskini Behemota.
Rejestracja (chciałbym klucze)Rejestracja (chciałbym klucze)  

PrzewodnikPrzewodnik      LinksLinkownia     SzukajSzukaj     Śledzone tematyŚledzone tematy     Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości
ProfilProfil     MieszkańcyMieszkańcy     GrupyGrupy     ZalogujZaloguj
Ostatnio odwiedziłeś nas:
Obecny czas to: 2024-05-3 20:20:28
Autor Wiadomość
Haarald



Dołączył: 23 kwietnia 2003
Posty: 164
Skąd: Ors Imperior

Wysłany: 12 maja 2004     Za co punktować? Odpowiedz z cytatem

Dosyć ciekawe to zestawienie Haav Gyr'a. Nieco bym to zmodyfikował.

1. Doświadczenie uzbierane przez herosów:
Tu chyba należałoby to zrobic tak że oceniamy przede wszystkim ilość herosów a nie ich jakość. To oznaczałoby, że nie warto pakować wszystko w jednego bohatera tylko rozwijać również innych. Ale jest jeden mały szczegół, a moze to i nawet dobrze. Bo zwykle mapy (te w kampaniach) mają to do siebie, że przede wszystkim wszelkie bonusy (skrzynie, bitwy) staramy się pakować w głównego bohatera.

Samo doświadczenie nie powinno być aż tak znaczące ok. 10%

2. Czas.
Ależ czas jest ważny bo stanowi do oceniania pozostałych elementów. A przedział przecież nie musi uwzględniać z dokładnoscią co jednego dnia. Wystarczy przecież przedział miesieczny. przecież czasami gracze przeciągają długość gry by jak najefektywniej napakować herosów (zwłaszcza tych przechodzących).

Czas to według mnie ocena 20%

3. Przewaga militarna.
Tu dałbym więcej punktów lecz jednocześnie powiązał to z czasem, który powinien w jakis sposób modyfikować ten obszar wyniku. Im szybciej uzyskamy przewagę (bądź będziemy ją utrzymywać) tym lepszy otrzymamy wynik.

Przewaga militarna według mnie powinna staniowić max 30% wyniku

4. Przewaga ekonomiczna.
Tu należałoby powiązać to z rozbudową zamków przede wszystkim generatorów złota w miastach. Efektywna gospodarka również powinna podlegać ocenie o ile zostałaby dobrze rozbudowana przez programistów.

Przewaga ekonomiczna według mnie powinna staniowić max 15% wyniku

5. Z drugorzędnych elementów proponowanych przez Haav Gyr'a pozostawiłbym jedynie element związany z questami (oraz graal), których stopień ważności w grze określałby twórca mapy (priorytet niski, średni, wysoki, kluczowy etc.) do tego modyfikowany przez czas w jakim się to zrobi.

Ten element powinien stanowić około 15% wyniku (lub wcale jeśli na mapie nie bedzie questów)

6. Graal powinien stanowić około max 10% wyniku do tego modyfikowany przez czas.

Artefakty raczej nie powinny wpływać na wynik gry bo stanowią jedynie środek w walce a nie cel (chyba że zostaną podpięte pod jakąś misję przez twórcę mapki)
Loady w żadnym wypadku nie powinny mieć wpływu na wynik gry.

Prezentacja wyniku gry powinna wyglądać według mnie w sposób następujący:
A. Nazwa gracza
B. Liczba zdobytych punktów*
C. Stopień trudnosci gry
D. Liczba ładowań gry (jako informacja o autentyczności uzyskanego wyniku)**
E. Status czyli określenie stworzeniem

* Tu przydałaby się bardziej szczegółowa informacja o naszym wyniku. Polegałoby to na wyświetleniu szczegółów czyli tego co i w jakiej ilości złożyło się na nasz wynik:
- Ocena ogólna x/100%
- oceny za poszczególne działy x/100%
- do tego wyrażone w postaci procentów w jakichś kolorowych paskach... poprostu dokładne statystyki.

** Load nie powinny skłądać się na wynik ponieważ, bywa tak, ze gracz nie jest w stanie skończyć jednego scenariusza w przeciągu kilku godzin. Liczbę dopuszczalnych loadów ustalałoby grono arbitrów/sędziów i to już wewnetrzna sprawa wortali internetowych o tematyce HoMM.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 12 maja 2004     Za co punktować? Odpowiedz z cytatem

Witam .Mi się nawet spodobało przestawione przez Haav Gyra i Haaralda koncepcje lecz także dokonałbym pewnych modyfikacji:
1.doświadczenie -uzależniłbym raczej od pozimu uzyskanego dowiadczenia jednego do trzech najlepszych bohaterów i dokonać punktacji przedziałowo np:
a poziom 1-5 10% max ilosci pkt
poziom 5-10 20% max i tak dalej
doswiadczenie nie powinno byc kluczowym elementem , gdyz często mogą wynikac ograniczenia z samego scenariusza badż też możliwość ograniczonej liczby bohaterów . max do 10%
2 czas tu się nie będę rozwodził kluczowy element pkt. nawet do 35-40%
3.tu miałbym uwagę odnosnie istoty tego parametru gdyż wiekszość scenariuszy opiera się na zalozeniu pokonania permanetnego wroga i w efekcie gdyby miałyto być kryteria końcowe to nie mielibyśmy do czego porównywać , dgyż przeciwnika by nie było
4. analogicznie do pkt 3 ale tu faktycznie staystykę oparłbym na ocenie zaawansowania rozbudowy miast i generatorów złota
5i6
. zgadzam się z wersją Haaralda
odnosnie prezentacji to jestem za rozbudowaną wersję i
poszeszyłbym to o statyski dotyczacze stosunku wygranych bitew do ogółu stoczonych i dodatkowo ten element także mógłby mieć odzwierciedlenie w wyniku końcowym.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Haav Gyr



Dołączył: 2 lutego 2004
Posty: 164
Skąd: Miasto Maggnar w północej Amarii

Wysłany: 12 maja 2004     Za co punktować? Odpowiedz z cytatem

Jeszcze do tego można by włączyć ilość pokonanych graczy?? :idea:
___________
From the beginnin' to end
Losers lose, winners win
This is real, we ain't got to pretend
The cold world that we in
Is full of pressure and pain
I thought it would chane
But its stayin' the same
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Haarald



Dołączył: 23 kwietnia 2003
Posty: 164
Skąd: Ors Imperior

Wysłany: 13 maja 2004     Za co punktować? Odpowiedz z cytatem

Trochę się to wszystko nam namieszało. Ja podałem przykłady gdzie ująłem maksymalną liczbę (%) punktów do zdobycia za dany element gry. Mapy są różne więc to wcale nie oznacza, ze musi być taki sztywny podział. Wszystko powinno zależeć przede wszystkim od mapy i zadań na niej zawartych. Jest to na pewno trudne, tym bardziej że należy uważać by gracz nie znalazł jakiejś luki i tym sposobem znacznie sobie wynik podwyższył.
Zapewne nadal pozostanie (a być moze zostanie poszerzony) zakres zadań w scenariuszach. Fajnie by było gdyby od wykonania czegoś w wyznaczonym czasie mógł zależeć kształt późniejszych wydarzeń w kolejnych scenariuszach.
W każdym bądź razie wszelkie punktacje za jakiś wycinek powinien zależeć od samej mapy. Opcję uwzględniającą liczbę graczy można również dodać choć z technicznego punktu widzenia bardziej podobałoby mi się zestawienie ala Starcraft czy Settlers gdzie na pojedynczych scenariuszach pokazanoby również statystyki wrogów (po podświetleniu ogólnego wyniku wchodziłoby się do szczegółów). A tak w ogóle jestem ciekaw jaka będzie maksymalna liczba graczy w HoMM-V?
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Mr.Pool...



Dołączył: 24 września 2000
Posty: 164
Skąd: Łódź

Wysłany: 14 maja 2004     Za co punktować? Odpowiedz z cytatem

Ja mam takie pytanie do Haralda i HavGyra

- Co znaczy dla Ciebie uzyskanie przewagi militarnej w Herosach ????

Kolejne pytanie:
- Jak duża ma być przewaga Ekonomiczna w Herosach i po jakim czasie przyniesie ona zwycięstwo ????

Co to za wyznacznik trudności(priorytety), który nadaje twórca mapy, który z regóły nie potrafi grać (bo tak jest najczęściej).

I po jaki gwóźdź na koniec jakieś wykresy słupkowe co to notowania giełdowe ????


Do Haav Gyra Na jakiej podstawie twierdzisz tu cytat "A brak punktacji za armię uważam za nonsens, przecież Heroes to gra strategiczna w której wielkość armii jest decydująca, przecież nikt nie wygra mapy(deathmatch) ze słabą armią, to absurd. " to co piszesz jest właśnie absurdem. Najwazniejszymi punktami w grze strategicznej jest Strategia i Tktyka Gry a nie armia czy stan finansów !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Co z tego że będe miał 100 X wiecej kasy i surowców od kompa jak przyjdzie i mnie roztrzaska !! To samo tyczy sie Armii i Bohów.

Najważniejszymi i najbardziej punktowanymi czynnikmi muszą być te które, bezpośrednio i wprost powiedzą nam kto był najlepszy na danej mapce, czyli kto najszybciej wyeliminował swoich przeciwników lub kto najszybciej ukończył zadaną misję!!!!

Z tego wynika że czas jest tu priorytetem oraz stopień trudności czyli umiejętności jekie prezentuje komputer. Cała reszta powinna być tylko dodatkiem aby bardziej rozwinąć i zmusić graczy do pełnej penetracji mapek aby powiekszyć swoją liczbę pkt. Np pkt za ilosc posiadanych kopalni, ilość stoczonych bitew , ilość pokonanych potworów neutralnych odkrycie mapy , różne misje, ilość zaoszczędzonego złota itd itp ale to wszystko to tylko dodatek do głównej punktacji za czas i stopień trudności gry !!!!!

___________
... i tylko tyle mam do powiedzenia ;)
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
hadżdżi Dawud az Gossarah



Dołączył: 29 stycznia 2003
Posty: 164
Skąd: Skawina

Wysłany: 14 maja 2004     Za co punktować? Odpowiedz z cytatem

Mr.Pool... (cytat):

Najważniejszymi i najbardziej punktowanymi czynnikmi muszą być te które, bezpośrednio i wprost powiedzą nam kto był najlepszy na danej mapce, czyli kto najszybciej wyeliminował swoich przeciwników lub kto najszybciej ukończył zadaną misję!!!!


Zgadzam się.
Dlatego właśnie proponowałem uzależnienie punktacji tylko od czasu i warunków początkowych mapy:
* poziom trudności gry
* poziom trudności mapy
* rozmiar mapy
* liczba przeciwników
* ewentualne sojusze
Misje, armie, bohaterowie, artefakty, zasobność - to środki prowadzące do celu, jakim jest wygrana. Premiujmy za osiągnięcie celu nie za środki do tego użyte.

___________
Nie zabijaj!
Martwy człowiek niczego od ciebie nie kupi.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Acid Dragon



Dołączył: 3 stycznia 2003
Posty: 164
Skąd: planetoida Terra

Wysłany: 14 maja 2004     Za co punktować? Odpowiedz z cytatem

Oczywiście, GŁÓWNĄ podstawą do wyznaczenia punktacji powinien być czas gry, ale nie tylko.

poziomy trudności powinny wpływać na wynik w charakterze mnożnika (to raczej oczywiste), ale oprócz tego powinny istnieć także premie dodatkowe - m.in. znana od dawna premia za pokonanie wszystkich wrogów, a także premie za wykonane misje (questy). Myślę także, że ilość ogólnie wydanego złota i wartość armii w przeciągu gry też powinny być jakoś punktowane.

Ocenianie TYLKO czasu i trudności w rezultacie pomija takie elementy HoMM jak ekonomia czy taktyka na polu bitwy, a i one w jakimś stopniu są ważne.

___________
Neutralność nie zawsze jest możliwa...
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 14 maja 2004     Za co punktować? Odpowiedz z cytatem

Cytat:

Dlatego właśnie proponowałem uzależnienie punktacji tylko od czasu i warunków początkowych mapy:
Wszystko ładnie pięknie ale co zrobisz gdy mapa będzie ograniczona limitem czasowym?W przypadku gdy gracz(e) zaczynają tymi samymi parametrami wyjściowymi i kończą w tym samym dniu . Co wtedy remis , dogrywka ect.? Po to są te elementy dodatkowe aby wyłonić zwycięzcę i dlatego muszą być dodatkowe kryteria...
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Haav Gyr



Dołączył: 2 lutego 2004
Posty: 164
Skąd: Miasto Maggnar w północej Amarii

Wysłany: 14 maja 2004     Za co punktować? Odpowiedz z cytatem

Mr.Pool... (cytat):
Ja mam takie pytanie do Haralda i HavGyra

- Co znaczy dla Ciebie uzyskanie przewagi militarnej w Herosach ????

Może odpowiem, co dla mnie to znaczy, pamiętasz gildie złodzieji w H4 tam na trzech wykresach pokazywana była ilość zamków, przewaga militarna(czyli wielkość i siła armii) oraz ekonomia(ilość zołota i surowców.

Cytat:
Kolejne pytanie:
- Jak duża ma być przewaga Ekonomiczna w Herosach i po jakim czasie przyniesie ona zwycięstwo ????

To juyż raczej sprawa twórców, ale sądze że nie powinna ona przekarczać 15% ogólnej sumy punktów końcowych.

Cytat:
Co to za wyznacznik trudności(priorytety), który nadaje twórca mapy, który z regóły nie potrafi grać (bo tak jest najczęściej).

I po jaki gwóźdź na koniec jakieś wykresy słupkowe co to notowania giełdowe ????

Wcale nie musi być słupków, nawet te informacje w czasie gry wcale się nie muszą pojawiać, ale powinny mieć miejsce w wyniku.


[----] [UT: końcówkę tego postu i wynikłą z niej nie wnoszącą wiele do sprawy dyskusję usunąłem.]

___________
From the beginnin' to end
Losers lose, winners win
This is real, we ain't got to pretend
The cold world that we in
Is full of pressure and pain
I thought it would chane
But its stayin' the same
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 15 maja 2004     Za co punktować? Odpowiedz z cytatem

Moim zdaniem nie ma różnicy, za co będa przyznawane punkty, Co za różnica jak oceni naszą gre SI, ważne aby sama gra sprawiła przyjemność. Wiadomo trzeba jakoś rozróżnić to w statystykach, ale nie ma to większego znaczenia.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Duirdae



Dołączył: 19 lutego 2004
Posty: 164
Skąd: Iława

Wysłany: 19 maja 2004     Za co punktować? Odpowiedz z cytatem

Zaznaczyłem opcję "wiele czynników".
Nie mam jednak na myśli, jak niektórzy, punktowania prawie wszystkiego, co znajdziemy na mapie. Dla mnie najważniejszymi czynnikami wpływającymi na wynik końcowy są elementy wymienione przez "hadżdżi Dawud az Gossarah". Zgadzam się z nim również co do "środków prowadzących do celu", chociaż nie wiem czy nie wyjąć z nich quest'ów wykonywanych przez graczy.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Elias



Dołączył: 6 czerwca 2000
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 19 maja 2004     Za co punktować? Odpowiedz z cytatem

Acid Dragon (cytat):
Oczywiście, GŁÓWNĄ podstawą do wyznaczenia punktacji powinien być czas gry, ale nie tylko.

Myślę także, że ilość ogólnie wydanego złota i wartość armii w przeciągu gry też powinny być jakoś punktowane.

Ocenianie TYLKO czasu i trudności w rezultacie pomija takie elementy HoMM jak ekonomia czy taktyka na polu bitwy, a i one w jakimś stopniu są ważne.


Ale przeciez najwazniejsze jest ukonczenie mapy (czyli wykonanie konkretnego postawionego zadania), a czy po wykonaniu tego celu zostanie sie z armia wieksza czy mniejsza, jakie to ma znaczenie. Ktos moze preferowac gre ekonomiczna i zbierac sobie zapasy na olbrzymia armie przez kilka miesiecy gry, po czym z taka armia podbic szybko reszte mapy, a ktos inny woli ruszac do boju od razu, kiedy tylko zbierze jako taka armie i toczac ciezkie walki przez caly czas skonczy mape w tym samym czasie, nawet jesli po koncowej bitwie zostanie mu kilka marnych jednostek. I niby dlaczego ten pierwszy mialby dostac wiecej punktow za to? Zarowno ekonomia jak i taktyka sa srodkiem do jak najszybszego ukonczenia mapy, ale nie sa jej celem.

___________
There can be only one!
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Haav Gyr



Dołączył: 2 lutego 2004
Posty: 164
Skąd: Miasto Maggnar w północej Amarii

Wysłany: 19 maja 2004     Za co punktować? Odpowiedz z cytatem

Elias (cytat):

..... I niby dlaczego ten pierwszy mialby dostac wiecej punktow za to? Zarowno ekonomia jak i taktyka sa srodkiem do jak najszybszego ukonczenia mapy, ale nie sa jej celem.

Odpowiedź jest dość banalna i prosta, herosi to gra strategiczna(wojenna) z elementami RPG i strategii ekonomicznej, poza tym jakby nie patrzeć to wszystko jest środkiem do ośiągnięcia celu jakim jest wygrana, więc jak chcesz oceniać wygraną??? TYLKO po środkach użytych do tego celu, teraz trzeba się zastanowić które z tych środków są najważniejsze. A mi się wydaje że wielkość armii, doświadczenie i czas to chyba najważniejsze z nich.

___________
From the beginnin' to end
Losers lose, winners win
This is real, we ain't got to pretend
The cold world that we in
Is full of pressure and pain
I thought it would chane
But its stayin' the same
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Elias



Dołączył: 6 czerwca 2000
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 19 maja 2004     Za co punktować? Odpowiedz z cytatem

Haav Gyr (cytat):
A mi się wydaje że wielkość armii, doświadczenie i czas to chyba najważniejsze z nich.


Czas to oczywiste, ale pozostałe wręcz przeciwnie.
Jesli ten sam cel gracz osiaga posiadajac mniejsza armie, czyli raczej trudniej (bo posiadajac armie kilka razy wieksza od przeciwnika latwo wygrywac i to praktycznie bez strat), to powinien raczej dostac za to wiecej punktow. Podobnie, jesli nie bawil sie w pakowanie jednego bohatera, a wykorzystywal paru slabszych, to tez mial znacznie trudniej, wiec jakby punkty za doswiadczenie tez powinny byc przyznawane odwrotnie (im slabszych mamy bohaterow tym trudniej jest osiagnac cel gry w tym samym czasie, co silnym supereherosem).

___________
There can be only one!
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Haav Gyr



Dołączył: 2 lutego 2004
Posty: 164
Skąd: Miasto Maggnar w północej Amarii

Wysłany: 20 maja 2004     Za co punktować? Odpowiedz z cytatem

Elias (cytat):

Czas to oczywiste

nie zawsze oczywiste :wink:
Cytat:
, ale pozostałe wręcz przeciwnie.
Jesli ten sam cel gracz osiaga posiadajac mniejsza armie, czyli raczej trudniej (bo posiadajac armie kilka razy wieksza od przeciwnika latwo wygrywac i to praktycznie bez strat), to powinien raczej dostac za to wiecej punktow.

Z tym można mocno polemizować z kilku względów,
po pierwsze rzadko da się osiągnąć cel bez armii, grając w zwykły scenariusz, masz do pokonania wszystkich przeciwników jak chcesz to osiągnąć bez znaczącej armii?? Po prostu większa armia wskazuje że lepiej grasz i walczysz, więc dlaczego twoje zdolności jako dowódcy nie mają być nagrodzone? Poza tym jeśli chodzi o przewagę militarną to nie chodzi tutaj o jej liczebność końcową tylko o różnicę między kńcem rozgrywki a ilością zwerbowanego wojska podczas całej gry....
Cytat:
Podobnie, jesli nie bawil sie w pakowanie jednego bohatera, a wykorzystywal paru slabszych, to tez mial znacznie trudniej, wiec jakby punkty za doswiadczenie tez powinny byc przyznawane odwrotnie (im slabszych mamy bohaterow tym trudniej jest osiagnac cel gry w tym samym czasie, co silnym supereherosem).

W tym wypadku też chodzi o ocenę ŁĄCZNEGO doświadczenia herosów, plus jakiś mały bonusik za najlepszego herosa :wink:

___________
From the beginnin' to end
Losers lose, winners win
This is real, we ain't got to pretend
The cold world that we in
Is full of pressure and pain
I thought it would chane
But its stayin' the same
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 20 maja 2004     Za co punktować? Odpowiedz z cytatem

Haav Gyr
Cytat:

nie zawsze oczywiste

Czas jest głownym miernikiem osiągniec i z nim skorelowane są inne czynniki wpływające na wynik . Powiedzmy sobie szczerze niech tych innych czynników będzie jak najwięcej dla urozmaicenia gry i zmiejszenia prawdopdobieństwa remisu lecz one są li tylko dodatkiem.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
eMTi



Dołączył: 14 marca 2003
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 20 maja 2004     Za co punktować? Odpowiedz z cytatem

Haav Gyr (cytat):
... po pierwsze rzadko da się osiągnąć cel bez armii, grając w zwykły scenariusz, masz do pokonania wszystkich przeciwników jak chcesz to osiągnąć bez znaczącej armii?? Po prostu większa armia wskazuje że lepiej grasz i walczysz, więc dlaczego twoje zdolności jako dowódcy nie mają być nagrodzone? Poza tym jeśli chodzi o przewagę militarną to nie chodzi tutaj o jej liczebność końcową tylko o różnicę między kńcem rozgrywki a ilością zwerbowanego wojska podczas całej gry....


Kompletnie się z tym nie zgadzam. Jest zupełnie odwrotnie, rzadko kiedy potrzebna jest przewaga w armii, aby wygrać dany scenariusz. Walka opiera się przede wszystkim na umiejętnym połączeniu umiejętności bohatera, czarów i jednostek. Nie widzę więc żadnego senu przyznawać puknty za wielkość armii, bo powtórzy się sytacja z H4, gdzie praktycznie w końcówce każdego scenariusza, trzeba było dokupowywać armię aby uzyskać za nią komplet punktów mimo, że rozgrywka była już rozstrzygnięta i ta armia na nic sie nam nie przydała.

Jeżeli już przyznawać punkty za armię to w ten sposób jak pisał Elias im mniejsza armia (raczej im wieksza róznica w armi na korzyść kompa)użyta do walk tym wiecej punktów.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Elias



Dołączył: 6 czerwca 2000
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 20 maja 2004     Za co punktować? Odpowiedz z cytatem

Zresztą jest już precedens takiego punktowania za armię. Przeciez w naszym Arenowym ST grając armia słabsza - jednostkami nieupgradowanymi zyskiwało się wiecej punktów.
___________
There can be only one!
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
jOjO



Dołączył: 10 stycznia 2000
Posty: 164
Skąd: Onionburg

Wysłany: 20 maja 2004     Za co punktować? Odpowiedz z cytatem

tylko czas i poziom trudności wybrany przez gracza

czas - bo szybkość jest tym, co określa sprawność gracza
wszelkie inne parametry MOŻE i powinien ustawić autor mapy (np wymóg zdobycia iluś miast, wielkość posiadanej armii, poziom superheroesa itp)

poziom trudności wybrany przez gracza - tylko pod warunkiem, że taka opcja będzie w grze ;)
zwykle oznacza to jakieś fory dla kompa
i jest oczywiste, że trudniej się gra gdy na początku mamy mniej (wszystkiego)

natomiast jestem przecie poziomowi trudności ustalanemu przez autora (jako czynnik uwzględniany przy ocenie osiągniętego wyniku)
jest to kwestia tak bardzo subiektywna, że niewymierna

w H3 wystarczyło w edytorze zaznaczyć najwyższy poziom trudności mapy
tylko tyle!
i już mapa robiła za harddebest...

___________
Baruk Khazad!
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 20 maja 2004     Za co punktować? Odpowiedz z cytatem

eMTi napisał:
Cytat:
Jeżeli już przyznawać punkty za armię to w ten sposób jak pisał Elias im mniejsza armia (raczej im wieksza róznica w armi na korzyść kompa)użyta do walk tym wiecej punktów

Punkty za Armie winny byc ale nie powinny przekraczać kliku procent wartości ogółu . Problem jedynie byłby zmapami typu S
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Elias



Dołączył: 6 czerwca 2000
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 20 maja 2004     Za co punktować? Odpowiedz z cytatem

No to ja bym chciał (no nie napiszę, ze tak jak nasz Hetman, bo zaraz będzie, że jestem lizus :P ), zeby punkty były przyznawame za:
- czas i trudność ustawioną przez gracza
ale dodatkowo dać bonusy za:
- pokonanie wszystkich przeciwników (ale tylko wtedy, gdy nie jest to celem mapy)
- zdobyte miasta
- odkrycie mapy
- zaliczone questy
- ilość zdobytych artefaktów klasy relic (w tym grail)
Tylko, że bonusy te nie w postaci dodatkowych punktów dokładanych do ogólnej punktacji, bo wtedy grając mapy, które mają mało miast, mało questów, nie mają graila, nie da się pokonać wszystkich przeciwników - nie miałoby się szans na wysoki wynik. Tylko jako wspólczynniki wydłużające czas potrzebny do uzyskania okreslonego wyniku (podobnie jak wpływała na wynik ilość zdobytych miast w H3), czyli np. na pokonanie wszystkich przeciwników mamy dodatkowe 10% czasu (w porównaniu z potrzebnym na zaliczenie mapy bez tego), jeśli zdołamy to zrobić szybciej, to mamy za to wyższą ilość punktów, jeśli zajmie nam to dłużej, to bardziej opłacalne jest zakończenie mapy szybciej, ale bez wykańczania wszystkich wrogów.

___________
There can be only one!
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Haav Gyr



Dołączył: 2 lutego 2004
Posty: 164
Skąd: Miasto Maggnar w północej Amarii

Wysłany: 20 maja 2004     Za co punktować? Odpowiedz z cytatem

roobert (cytat):

Czas jest głownym miernikiem osiągniec i z nim skorelowane są inne czynniki wpływające na wynik . Powiedzmy sobie szczerze niech tych innych czynników będzie jak najwięcej dla urozmaicenia gry i zmiejszenia prawdopdobieństwa remisu lecz one są li tylko dodatkiem.[/b]

CZas gry jest takim samym czynnikiem do osiągnięcia celu gry jak armia, doświadczenie i wiele innych. LUDZIE nie róbcie z herosow, gry do pojedynków na czas :!: :!:
Cytat:
Kompletnie się z tym nie zgadzam. Jest zupełnie odwrotnie, rzadko kiedy potrzebna jest przewaga w armii, aby wygrać dany scenariusz. Walka opiera się przede wszystkim na umiejętnym połączeniu umiejętności bohatera, czarów i jednostek..

Jakim dobieraniu jednostek i czarów?? Takiego typu co przedstawił Mr.Pool ze smokami i piknierami?? Przecież grając w zwykły scernaruisz nie możesz przewidzieć jakie artefakty i czary dostaniesz...Jak widzę takie wypowiedzi to od razu nasuwa się pytanie po co wogóle armia i cała ta zabawa w zbieranie jakieś złota, budowanie miast, rekrutowanie jednostek, skoro można wszystko roztrzygać za pomocą jakiś kombinacji i edytora map. :?
Cytat:
Jeżeli już przyznawać punkty za armię to w ten sposób jak pisał Elias im mniejsza armia (raczej im wieksza róznica w armi na korzyść kompa)użyta do walk tym wiecej punktów.

A co z grą w sojuszu, gdy dwie osoby grają przy jednym kompie??Jeden z graczy walczy ze wszystkimi, a drugi siedzi cicho, gdy wygrywają ten co nie robił nic zyskuje więcej punktów tylko dla tego bo ma mniejszą armię i przeciwnicy :shock: .
Tu znowu można przytoczyć argument, że sam czas nie jest najważniejszy, bo obaj gracze ukończyli grę w tym samym czasie, więc dostaną tyle samo punktów. Chodzi o to by według czasu oceniać wszystkie inne osiągnięcia, kto uzbierał w tym samym czasie więcej wojska, kto w tym samym czasie uzyskał przewagę ekonomiczną, kto w tym samym czasie zebrał więcej doświadczenia, odkrył wiecej mapy itd..itp.
Najlepiej będzie jak punktowanie zostanie takie jakie było do tej pory, z małymi zmianami proporcji. A ci którzy grają w turniejach niech sami sobie dobierają i oceniają to co uważają za słuszne.

___________
From the beginnin' to end
Losers lose, winners win
This is real, we ain't got to pretend
The cold world that we in
Is full of pressure and pain
I thought it would chane
But its stayin' the same
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
jOjO



Dołączył: 10 stycznia 2000
Posty: 164
Skąd: Onionburg

Wysłany: 20 maja 2004     Za co punktować? Odpowiedz z cytatem

Haav Gyr (cytat):
A co z grą w sojuszu, gdy dwie osoby grają przy jednym kompie??Jeden z graczy walczy ze wszystkimi, a drugi siedzi cicho, gdy wygrywają ten co nie robił nic zyskuje więcej punktów tylko dla tego bo ma mniejszą armię i przeciwnicy :shock: .


już jaskółki gadały, że niedobre spółki :P

wogle, sprawa pktowania ma znaczenie WŁAŚNIE porównawcze, turniejowe!

jeśli gram z qmplem (no albo z qmpelą :P), ftóry się nie angażuje, to z całą pewnością w innej drużynie poszłoby mi lepi

a jeśli kcem pomóc qmplowi i "za niego" ustukać pktów, to moja sprawa!

a czas...

czas jest najprostszą rzeczą...

___________
Baruk Khazad!
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
eMTi



Dołączył: 14 marca 2003
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 20 maja 2004     Za co punktować? Odpowiedz z cytatem

Haav Gyr (cytat):

Jakim dobieraniu jednostek i czarów?? Takiego typu co przedstawił Mr.Pool ze smokami i piknierami?? Przecież grając w zwykły scernaruisz nie możesz przewidzieć jakie artefakty i czary dostaniesz...


hehe, czytaj uważnie : dobieraniu umiejętnośći, jednostek i czarów.
No chyba jest jasne dla każdego (no może oprócz Ciebie), że każdą rasą gra się inaczej i każda rasa ma swoje ulubione czary, więc oczywiste jest to, że umiejętności boha dobiera się mając to na uwadze.

Haav Gyr (cytat):

Jak widzę takie wypowiedzi to od razu nasuwa się pytanie po co wogóle armia i cała ta zabawa w zbieranie jakieś złota, budowanie miast, rekrutowanie jednostek, skoro można wszystko roztrzygać za pomocą jakiś kombinacji i edytora map. :?


ehhh. Po co armia ??
W h3 po to, żebyś miął czym walczyć :). Ale nie ona jest najważniejsza, co pokazuje prosty przykład z TOnline H3 : mając identyczne armie (np. castle vs castle) i podobne współczynniki często się zdarzało, że jedna strona wychodziła z takiej potyczki z połową armii. Jak to wytłumaczysz skoro Twoim zdaniem liczebność armii ma decydujący wpływ na rozgrywkę :).
Natomiast w H4, armia jest potrzebna z reguły tylko na początku gry, poźniej gdy bohater się odpowiednio rozwinie on sam w większości przypadków, przesądza o wyniku walki, a armia nie ma juz takiego znaczenia.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Haav Gyr



Dołączył: 2 lutego 2004
Posty: 164
Skąd: Miasto Maggnar w północej Amarii

Wysłany: 20 maja 2004     Za co punktować? Odpowiedz z cytatem

eMTi (cytat):

hehe, czytaj uważnie : dobieraniu umiejętnośći, jednostek i czarów.
No chyba jest jasne dla każdego (no może oprócz Ciebie), że każdą rasą gra się inaczej i każda rasa ma swoje ulubione czary, więc oczywiste jest to, że umiejętności boha dobiera się mając to na uwadze.

Hmm... dzięki za podpowiedź że każda armia jest inna, bo do tej pory tego nie wiedziałem :lol:
Cytat:

ehhh. Po co armia ??
W h3 po to, żebyś miął czym walczyć :). Ale nie ona jest najważniejsza, co pokazuje prosty przykład z TOnline H3 : mając identyczne armie (np. castle vs castle) i podobne współczynniki często się zdarzało, że jedna strona wychodziła z takiej potyczki z połową armii. Jak to wytłumaczysz skoro Twoim zdaniem liczebność armii ma decydujący wpływ na rozgrywkę :).

Nie wiem ale dla mnie gra w herosa TO przede wszytkim single i z kimś przy jednym komuterze, to raz, tą wypowiedzią dałeś dobry przykład na to że ważne jest doświadczenie herosów i że ważne są umiejętności. Poza tym skoro jedna armia została w połowie to warto tego co nią dowodził nagrodzić, ponieważ różnica między zwerbownym wojskiem a końcową jego ilością jest najmniejsza, I TO JEST przewaga militarna o której mówię cały czas.
Cytat:
Natomiast w H4, armia jest potrzebna z reguły tylko na początku gry, poźniej gdy bohater się odpowiednio rozwinie on sam w większości przypadków, przesądza o wyniku walki, a armia nie ma juz takiego znaczenia.

Togo może nie komentujmy, bo jak wyglądala walka w H4 każdy widział :wink: tam nawet majac dużą przewagę odnosiło się duże straty w walce o zamek, a czy tego chcesz?[/list]

___________
From the beginnin' to end
Losers lose, winners win
This is real, we ain't got to pretend
The cold world that we in
Is full of pressure and pain
I thought it would chane
But its stayin' the same
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
©2002, 2003, 2004, 2005 Jaskinia Behemota
Template made by Valturman.
Powered by gnomePHP.
Pieczę nad Starym Forum sprawuje Crazy.