Witaj na Starym Forum Jaskini Behemota.
Zostało Ono stworzone przez ixcesala z uwagi na problemy z forum Ezboard 10 grudnia 2002. Służyło Jaskiniowcom
dzielnie do sierpnia 2005 roku, kiedy to dominium i podwładnych Behemota dotknął Wielki Trek, po którym przez 10 miesięcy
Jaskinia nie funkcjonowała.
Wszystkim, którzy przyczynili się do rozwoju Imperium Jaskini Behemota, zarówno poprzez pracę techniczno-graficzną, jak i
osobom które współtworzyły klimat - dziękujemy.
Zapraszam do obejrzenia tego swoistego muzeum, które wiąże się ze wspaniałymi wspomnieniami niemałej części Jaskiniowców.
Kasztelan Crazy
Wróć do strony głównej Jaskini Behemota.
Autor |
Wiadomość |
ser verto
Dołączył: 31 grudnia 2003 Posty: 164
Skąd:
|
Wysłany: 28 maja 2004 Czary jednostek?
|
|
|
Wybrałem ostatnią opcję ponieważ w pełni zgadzam się z argumentacją Acid Dragona.
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Anonymous
Dołączył: nigdy Posty: 164
Skąd:
|
Wysłany: 29 maja 2004 Czary jednostek?
|
|
|
Skłaniam się raczej w kierunku tym, by czary dla jednostek były nie ograniczone.. jednak uzależniłbym je od ilości jednostek.
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Sezerp
Dołączył: 17 września 2001 Posty: 164
Skąd:
|
Wysłany: 31 maja 2004 Czary jednostek?
|
|
|
Haav Gyr (cytat): |
Opcja jest prosta, albo nie dać zbyt potężnych czarów jednostkom, albo ograniczyć taki potężny czar sporą ilością punktów many, to proste np: dżin mógłby mieć przykładowo 30pkt many, a iluzja powinna kosztować 20. wtedy nic nie byłoby przegięte. (...)
Poza tym obrona nie może odpowiadać za atak magią (...) |
Tylko, ze wtedy w starciu np. z czarnymi smokami dziny nie beda mialy zadnych szans. I na tym polega problem - rzucanie czarow (niech bedzie, ze nawet czarow ofensywnych) przez jednostki jest jak najbardziej OK,
ale gdy jest to JEDYNE co taka jednostka moze robic, to poprawne zbalansowanie jest IMHO na granicy niemozliwosci.
Co do ostatniego zdania, bez urazy, ale gdzie to jest napisane ? :P
Defence Skill (jak kazdy inny wspolczynnik) to MODEL, ktory moze (nie musi) obejmowac zarowno pancerz jak i sztuke robienia unikow.
Poza tym, wlasnie dlatego, ze pancerz nie chroni przed magia proponowalem wprowadzenie klasy ataku "magicznego", w odniesieniu do ktorego Defence Skill ofiary jest zredukowany. W H3 nie bylo nawet takiego rozroznienia i nikt nie narzekał :) Bo to po prostu dzialalo.
Ergo: czary tak, jednostki pozbawione normalnego ataku nie.
Moze nie jest to w 100% logiczne, ale logika jest dobra wtedy i tylko wtedy, kiedy sluzy poprawie gry.
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Elias
Dołączył: 6 czerwca 2000 Posty: 164
Skąd:
|
Wysłany: 31 maja 2004 Czary jednostek?
|
|
|
A od kiedy to dziny nie moga atakowac bez uzycia magii? Oczywiscie, ze moga, a jesli bedzie ich odpowiednio duzo to i z czarnym smokim sobie poradza. A ze nie moga na nim uzyc swojej magii, no coz, kazda potwora znajdzie swego amatora, a nie - to o innych potworach 8) Wiele herosowych potworow ma tez przeciwnikow, z ktorymi sobie nie radza najlepiej, taki wampiry tez sobie nie radza dobrze w walce z mechanicznymii a jakos daja sie zbilansowac
___________ There can be only one! |
|
Powrót do góry
|
|
|
Sezerp
Dołączył: 17 września 2001 Posty: 164
Skąd:
|
Wysłany: 31 maja 2004 Czary jednostek?
|
|
|
Elias (cytat): |
A od kiedy to dziny nie moga atakowac bez uzycia magii? Oczywiscie, ze moga, a jesli bedzie ich odpowiednio duzo to i z czarnym smokim sobie poradza. A ze nie moga na nim uzyc swojej magii, no coz, kazda potwora znajdzie swego amatora, a nie - to o innych potworach 8) Wiele herosowych potworow ma tez przeciwnikow, z ktorymi sobie nie radza najlepiej, taki wampiry tez sobie nie radza dobrze w walce z mechanicznymii a jakos daja sie zbilansowac |
W zasadzie masz racje. Ale przyznasz chyba, ze jest roznica miedzy "nie radza sobie najlepiej" a "maja z gory przechlapane, chyba ze jest ich 10 razy* tyle niz wystarczyloby kazdej innej jednostki tego samego poziomu"
*) tak naprawde nie wiem ile dokladnie :P
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Elias
Dołączył: 6 czerwca 2000 Posty: 164
Skąd:
|
Wysłany: 1 czerwca 2004 Czary jednostek?
|
|
|
Sezerp (cytat): |
W zasadzie masz racje. Ale przyznasz chyba, ze jest roznica miedzy "nie radza sobie najlepiej" a "maja z gory przechlapane, chyba ze jest ich 10 razy* tyle niz wystarczyloby kazdej innej jednostki tego samego poziomu" |
Dziny maja 60hp, z jednostkek 3-go poziomu najwiecej to 110, najmniej 55. Maja za to troche slabsza od sredniej obrone i znacznie slabszy atak, ale w sumie w walce wrecz sa maksymalnie 2 razy gorsze od innych jednostek swojego poziomu. Za to w walce z jednostkami nieodpornymi magicznie (czyli prawie wszystkimi) radza sobie duzo lepiej od sredniej.
___________ There can be only one! |
|
Powrót do góry
|
|
|
Haav Gyr
Dołączył: 2 lutego 2004 Posty: 164
Skąd: Miasto Maggnar w północej Amarii
|
Wysłany: 1 czerwca 2004 Czary jednostek?
|
|
|
Sezerp (cytat): |
Co do ostatniego zdania, bez urazy, ale gdzie to jest napisane ? :P
Defence Skill (jak kazdy inny wspolczynnik) to MODEL, ktory moze (nie musi) obejmowac zarowno pancerz jak i sztuke robienia unikow. |
Chciałbym widzieć jak ktoś unikiem bronie się przed błyskawicą :P
Cytat: |
Poza tym, wlasnie dlatego, ze pancerz nie chroni przed magia proponowalem wprowadzenie klasy ataku "magicznego", w odniesieniu do ktorego Defence Skill ofiary jest zredukowany. W H3 nie bylo nawet takiego rozroznienia i nikt nie narzekał :) Bo to po prostu dzialalo. |
ALe po co takie dziwactwa?? Przecież na magię na ma pancerzy, więc nie może być takie skilla na magię....
Cytat: |
Ergo: czary tak, jednostki pozbawione normalnego ataku nie. |
No nic innego sobie nie wyobrażam :wink: i magowie w h4 byli przegięci w drugą stronę, brak zwykłego ataku........
___________ From the beginnin' to end
Losers lose, winners win
This is real, we ain't got to pretend
The cold world that we in
Is full of pressure and pain
I thought it would chane
But its stayin' the same |
|
Powrót do góry
|
|
|
Kriso
Dołączył: 8 lutego 2004 Posty: 164
Skąd:
|
Wysłany: 2 czerwca 2004 Czary jednostek?
|
|
|
:? Czary dla jednostek - jak najbardziej! Powinny być bo to bardzo urozmaica walkę. Jednak bez przesady.
Gdyby jednostki posiadały taki czary jak bohaterowie to może wykreślić z nazwy: "Heroes"!
Ja wybrałem opcję trzecią.
___________ PRO AETERNA REI MEMORIA - QU WIECZNEJ RZECZY PAMIĘCI |
|
Powrót do góry
|
|
|
Duirdae
Dołączył: 19 lutego 2004 Posty: 164
Skąd: Iława
|
Wysłany: 2 czerwca 2004 Czary jednostek?
|
|
|
Zgadzam się z Acid Dragon'em, więc nic więcej pisać nie będę.
Byleby przegięć nie było, ale pokładam wielką nadzieję w nowych Heroes'ach i ich twórcach.
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Thompson
Dołączył: 27 maja 2003 Posty: 164
Skąd: Starożytne Conflux w Radomiu
|
Wysłany: 6 czerwca 2004 Czary jednostek?
|
|
|
A ja jak zwykle:
___________ Kiedyś pewien człowiek powiedział, że prawda jest jedyną rzeczywistą rzeczą na świecie. Tylko ona zostaje, kiedy zedrze się zasłonę ciemności i cieni. |
|
Powrót do góry
|
|
|
Aerdil
Dołączył: 3 czerwca 2004 Posty: 164
Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 6 czerwca 2004 Czary jednostek?
|
|
|
Ja dałem, żeby rzucały czary stopniowane, czyli jak zrozumiałem takie, które zależą od liczby jednostek. Takie robienie iluzji mi się podobało, ale nie można przesadzać, mogą to być także czary ofensywne, ale bez przesady, żeby jeden dżin dał slow na 1000 minotaurów np.
___________ nie inaczej |
|
Powrót do góry
|
|
|
Ururam Tururam
Dołączył: 17 października 2002 Posty: 164
Skąd: Próżnia między światami
|
Wysłany: 14 czerwca 2004 Czary jednostek?
|
|
|
Qniec części oficjalnej...
Co za... no nie. Taki post nadaje się tylko i wyłącznie do wyrzutu. Nic nie wnosi, a na dodatek jest obraźliwy. Kosz! - Koń.
Oczywiście chodzi mi o ten nieco wyżej
___________ Hoc est opus!
(Caffa et bucella per attractionem corporum venit ad stomachum meum.) |
|
Powrót do góry
|
|
|
Anonymous
Dołączył: nigdy Posty: 164
Skąd:
|
Wysłany: 20 czerwca 2004 Czary jednostek?
|
|
|
czary jednostek zdecydowanie tak ale kożystanie z many gracza niech nie czarują z powietrza , mogą mieć własną mane równą połowie many posiadanej przez gracza, lub całkiem odrebną mane ale uzupełnianą wtedy w odrebnych studniach
czary ale nie dla wszystkich no chyba jak by ktoś wymyślił czar "niewidzialność" na polu bitwy ale jak jednostka stanie na lini strzału np: kusznika,strzelca itp. to nich obrywa -{nazwa do przedyskutowania}tylko dla jednostek
typu czarodzieje z Heroes III
nie może byle kmiot pikinier czarować a jak już koniecznie to niech się tego gdzieś nauczy ale czarów niskich poziomów
a tak wogóle to powinno być coś takiego jak zamek górny i dolny to dobry pomysł zdobycie zamku to nie powinno być takie sobie hop siup siap
ale nie do wszystkich miast taka opcja mogła by być w mieście zamek ,twiedza itp. takie miasta były by może trudniejsze do zdobycia
ale kosztem np ekonomi np kapitol by dawał o 1000 złota mniej -takie koszty na utrzymanie garnizonu z wież strażniczych nie powinno się rzucać zaklęć
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Haarald
Dołączył: 23 kwietnia 2003 Posty: 164
Skąd: Ors Imperior
|
Wysłany: 11 stycznia 2005 Czary jednostek?
|
|
|
Po dłużsszej przerwie:
Czary rzucane przez jednostki w sposób kontrolowany w H-IV mają to do siebie że psują balans.... O ile zaklęcia zadajace obrażenia (pięść, błyskawica, trucizna czy lodowy pocisk) lub wskrzeszanie szkieletów zależą od liczby posiadanych stworzeń to czary zmieniające modyfikatory typu radość, spowolnienie, grupowe spowolnienie, ruchome piaski są nie na miejscu albo rozwiązane w sposób niewłaściwy.
W HoMM-V mogłyby pozostać jednak ich skuteczność i/lub długość trwania (ile tur) powinna zależeć od liczby stworzeń które ten czar rzucają (jakiś przelicznik).... np. w przypadku braku odpowiedniej liczby stworzeń by rzucić czar radość lub spowolnienie na inne jednostki szansa na powodzenie takiego czaru spadałaby do określonej wartości.... to byłoby chyba najsprawiedliwsze rozwiązanie bo dla mnie np. bezsensem była sytauacja gdy jeden dżinn mógł spowolnić nawet cały legion przeraz czy innych stworzeń.
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Dragonis
Dołączył: 8 lutego 2005 Posty: 164
Skąd: Ze smoczego raju, gdzie mięcho jest nieszczęśliwe
|
Wysłany: 9 lutego 2005 Czary jednostek?
|
|
|
Jestem za ostatnią propozycją.Jednostki powinny rzucać czary bez ograniczeń, bo te zytuacje z Herosów III i czarodziejskimi smokami wciąż śnią mi się po nocach. System sz IV był fajny, ale zbyt mało jednostek czarowało.
No i tyle.
|
|
Powrót do góry
|
|
|