Imperium Jaskini Behemota
tarcza Witaj na Starym Forum Jaskini Behemota.
Zostało Ono stworzone przez ixcesala z uwagi na problemy z forum Ezboard 10 grudnia 2002. Służyło Jaskiniowcom dzielnie do sierpnia 2005 roku, kiedy to dominium i podwładnych Behemota dotknął Wielki Trek, po którym przez 10 miesięcy Jaskinia nie funkcjonowała.
Wszystkim, którzy przyczynili się do rozwoju Imperium Jaskini Behemota, zarówno poprzez pracę techniczno-graficzną, jak i osobom które współtworzyły klimat - dziękujemy.
Zapraszam do obejrzenia tego swoistego muzeum, które wiąże się ze wspaniałymi wspomnieniami niemałej części Jaskiniowców.
Kasztelan Crazy

Wróć do strony głównej Jaskini Behemota.
Rejestracja (chciałbym klucze)Rejestracja (chciałbym klucze)  

PrzewodnikPrzewodnik      LinksLinkownia     SzukajSzukaj     Śledzone tematyŚledzone tematy     Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości
ProfilProfil     MieszkańcyMieszkańcy     GrupyGrupy     ZalogujZaloguj
Ostatnio odwiedziłeś nas:
Obecny czas to: 2024-04-30 15:59:51
Autor Wiadomość
ser verto



Dołączył: 31 grudnia 2003
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 28 maja 2004     Czary jednostek? Odpowiedz z cytatem

Wybrałem ostatnią opcję ponieważ w pełni zgadzam się z argumentacją Acid Dragona.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 29 maja 2004     Czary jednostek? Odpowiedz z cytatem

Skłaniam się raczej w kierunku tym, by czary dla jednostek były nie ograniczone.. jednak uzależniłbym je od ilości jednostek.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Sezerp



Dołączył: 17 września 2001
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 31 maja 2004     Czary jednostek? Odpowiedz z cytatem

Haav Gyr (cytat):

Opcja jest prosta, albo nie dać zbyt potężnych czarów jednostkom, albo ograniczyć taki potężny czar sporą ilością punktów many, to proste np: dżin mógłby mieć przykładowo 30pkt many, a iluzja powinna kosztować 20. wtedy nic nie byłoby przegięte. (...)
Poza tym obrona nie może odpowiadać za atak magią (...)


Tylko, ze wtedy w starciu np. z czarnymi smokami dziny nie beda mialy zadnych szans. I na tym polega problem - rzucanie czarow (niech bedzie, ze nawet czarow ofensywnych) przez jednostki jest jak najbardziej OK,
ale gdy jest to JEDYNE co taka jednostka moze robic, to poprawne zbalansowanie jest IMHO na granicy niemozliwosci.

Co do ostatniego zdania, bez urazy, ale gdzie to jest napisane ? :P
Defence Skill (jak kazdy inny wspolczynnik) to MODEL, ktory moze (nie musi) obejmowac zarowno pancerz jak i sztuke robienia unikow.

Poza tym, wlasnie dlatego, ze pancerz nie chroni przed magia proponowalem wprowadzenie klasy ataku "magicznego", w odniesieniu do ktorego Defence Skill ofiary jest zredukowany. W H3 nie bylo nawet takiego rozroznienia i nikt nie narzekał :) Bo to po prostu dzialalo.

Ergo: czary tak, jednostki pozbawione normalnego ataku nie.

Moze nie jest to w 100% logiczne, ale logika jest dobra wtedy i tylko wtedy, kiedy sluzy poprawie gry.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Elias



Dołączył: 6 czerwca 2000
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 31 maja 2004     Czary jednostek? Odpowiedz z cytatem

A od kiedy to dziny nie moga atakowac bez uzycia magii? Oczywiscie, ze moga, a jesli bedzie ich odpowiednio duzo to i z czarnym smokim sobie poradza. A ze nie moga na nim uzyc swojej magii, no coz, kazda potwora znajdzie swego amatora, a nie - to o innych potworach 8) Wiele herosowych potworow ma tez przeciwnikow, z ktorymi sobie nie radza najlepiej, taki wampiry tez sobie nie radza dobrze w walce z mechanicznymii a jakos daja sie zbilansowac
___________
There can be only one!
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Sezerp



Dołączył: 17 września 2001
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 31 maja 2004     Czary jednostek? Odpowiedz z cytatem

Elias (cytat):
A od kiedy to dziny nie moga atakowac bez uzycia magii? Oczywiscie, ze moga, a jesli bedzie ich odpowiednio duzo to i z czarnym smokim sobie poradza. A ze nie moga na nim uzyc swojej magii, no coz, kazda potwora znajdzie swego amatora, a nie - to o innych potworach 8) Wiele herosowych potworow ma tez przeciwnikow, z ktorymi sobie nie radza najlepiej, taki wampiry tez sobie nie radza dobrze w walce z mechanicznymii a jakos daja sie zbilansowac


W zasadzie masz racje. Ale przyznasz chyba, ze jest roznica miedzy "nie radza sobie najlepiej" a "maja z gory przechlapane, chyba ze jest ich 10 razy* tyle niz wystarczyloby kazdej innej jednostki tego samego poziomu"

*) tak naprawde nie wiem ile dokladnie :P
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Elias



Dołączył: 6 czerwca 2000
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 1 czerwca 2004     Czary jednostek? Odpowiedz z cytatem

Sezerp (cytat):
W zasadzie masz racje. Ale przyznasz chyba, ze jest roznica miedzy "nie radza sobie najlepiej" a "maja z gory przechlapane, chyba ze jest ich 10 razy* tyle niz wystarczyloby kazdej innej jednostki tego samego poziomu"


Dziny maja 60hp, z jednostkek 3-go poziomu najwiecej to 110, najmniej 55. Maja za to troche slabsza od sredniej obrone i znacznie slabszy atak, ale w sumie w walce wrecz sa maksymalnie 2 razy gorsze od innych jednostek swojego poziomu. Za to w walce z jednostkami nieodpornymi magicznie (czyli prawie wszystkimi) radza sobie duzo lepiej od sredniej.

___________
There can be only one!
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Haav Gyr



Dołączył: 2 lutego 2004
Posty: 164
Skąd: Miasto Maggnar w północej Amarii

Wysłany: 1 czerwca 2004     Czary jednostek? Odpowiedz z cytatem

Sezerp (cytat):

Co do ostatniego zdania, bez urazy, ale gdzie to jest napisane ? :P
Defence Skill (jak kazdy inny wspolczynnik) to MODEL, ktory moze (nie musi) obejmowac zarowno pancerz jak i sztuke robienia unikow.

Chciałbym widzieć jak ktoś unikiem bronie się przed błyskawicą :P

Cytat:
Poza tym, wlasnie dlatego, ze pancerz nie chroni przed magia proponowalem wprowadzenie klasy ataku "magicznego", w odniesieniu do ktorego Defence Skill ofiary jest zredukowany. W H3 nie bylo nawet takiego rozroznienia i nikt nie narzekał :) Bo to po prostu dzialalo.

ALe po co takie dziwactwa?? Przecież na magię na ma pancerzy, więc nie może być takie skilla na magię....

Cytat:
Ergo: czary tak, jednostki pozbawione normalnego ataku nie.

No nic innego sobie nie wyobrażam :wink: i magowie w h4 byli przegięci w drugą stronę, brak zwykłego ataku........

___________
From the beginnin' to end
Losers lose, winners win
This is real, we ain't got to pretend
The cold world that we in
Is full of pressure and pain
I thought it would chane
But its stayin' the same
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Kriso



Dołączył: 8 lutego 2004
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 2 czerwca 2004     Czary jednostek? Odpowiedz z cytatem

:? Czary dla jednostek - jak najbardziej! Powinny być bo to bardzo urozmaica walkę. Jednak bez przesady.
Gdyby jednostki posiadały taki czary jak bohaterowie to może wykreślić z nazwy: "Heroes"!
Ja wybrałem opcję trzecią.

___________
PRO AETERNA REI MEMORIA - QU WIECZNEJ RZECZY PAMIĘCI
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Duirdae



Dołączył: 19 lutego 2004
Posty: 164
Skąd: Iława

Wysłany: 2 czerwca 2004     Czary jednostek? Odpowiedz z cytatem

Zgadzam się z Acid Dragon'em, więc nic więcej pisać nie będę.
Byleby przegięć nie było, ale pokładam wielką nadzieję w nowych Heroes'ach i ich twórcach.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Thompson



Dołączył: 27 maja 2003
Posty: 164
Skąd: Starożytne Conflux w Radomiu

Wysłany: 6 czerwca 2004     Czary jednostek? Odpowiedz z cytatem

A ja jak zwykle:
___________
Kiedyś pewien człowiek powiedział, że prawda jest jedyną rzeczywistą rzeczą na świecie. Tylko ona zostaje, kiedy zedrze się zasłonę ciemności i cieni.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Aerdil



Dołączył: 3 czerwca 2004
Posty: 164
Skąd: Sosnowiec

Wysłany: 6 czerwca 2004     Czary jednostek? Odpowiedz z cytatem

Ja dałem, żeby rzucały czary stopniowane, czyli jak zrozumiałem takie, które zależą od liczby jednostek. Takie robienie iluzji mi się podobało, ale nie można przesadzać, mogą to być także czary ofensywne, ale bez przesady, żeby jeden dżin dał slow na 1000 minotaurów np.
___________
nie inaczej
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Ururam Tururam



Dołączył: 17 października 2002
Posty: 164
Skąd: Próżnia między światami

Wysłany: 14 czerwca 2004     Czary jednostek? Odpowiedz z cytatem

Qniec części oficjalnej...

Co za... no nie. Taki post nadaje się tylko i wyłącznie do wyrzutu. Nic nie wnosi, a na dodatek jest obraźliwy. Kosz! - Koń.
Oczywiście chodzi mi o ten nieco wyżej

___________
Hoc est opus!
(Caffa et bucella per attractionem corporum venit ad stomachum meum.)
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Anonymous



Dołączył: nigdy
Posty: 164
Skąd:

Wysłany: 20 czerwca 2004     Czary jednostek? Odpowiedz z cytatem

czary jednostek zdecydowanie tak ale kożystanie z many gracza niech nie czarują z powietrza , mogą mieć własną mane równą połowie many posiadanej przez gracza, lub całkiem odrebną mane ale uzupełnianą wtedy w odrebnych studniach
czary ale nie dla wszystkich no chyba jak by ktoś wymyślił czar "niewidzialność" na polu bitwy ale jak jednostka stanie na lini strzału np: kusznika,strzelca itp. to nich obrywa -{nazwa do przedyskutowania}tylko dla jednostek
typu czarodzieje z Heroes III
nie może byle kmiot pikinier czarować a jak już koniecznie to niech się tego gdzieś nauczy ale czarów niskich poziomów
a tak wogóle to powinno być coś takiego jak zamek górny i dolny to dobry pomysł zdobycie zamku to nie powinno być takie sobie hop siup siap
ale nie do wszystkich miast taka opcja mogła by być w mieście zamek ,twiedza itp. takie miasta były by może trudniejsze do zdobycia
ale kosztem np ekonomi np kapitol by dawał o 1000 złota mniej -takie koszty na utrzymanie garnizonu z wież strażniczych nie powinno się rzucać zaklęć
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Haarald



Dołączył: 23 kwietnia 2003
Posty: 164
Skąd: Ors Imperior

Wysłany: 11 stycznia 2005     Czary jednostek? Odpowiedz z cytatem

Po dłużsszej przerwie:

Czary rzucane przez jednostki w sposób kontrolowany w H-IV mają to do siebie że psują balans.... O ile zaklęcia zadajace obrażenia (pięść, błyskawica, trucizna czy lodowy pocisk) lub wskrzeszanie szkieletów zależą od liczby posiadanych stworzeń to czary zmieniające modyfikatory typu radość, spowolnienie, grupowe spowolnienie, ruchome piaski są nie na miejscu albo rozwiązane w sposób niewłaściwy.
W HoMM-V mogłyby pozostać jednak ich skuteczność i/lub długość trwania (ile tur) powinna zależeć od liczby stworzeń które ten czar rzucają (jakiś przelicznik).... np. w przypadku braku odpowiedniej liczby stworzeń by rzucić czar radość lub spowolnienie na inne jednostki szansa na powodzenie takiego czaru spadałaby do określonej wartości.... to byłoby chyba najsprawiedliwsze rozwiązanie bo dla mnie np. bezsensem była sytauacja gdy jeden dżinn mógł spowolnić nawet cały legion przeraz czy innych stworzeń.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
Dragonis



Dołączył: 8 lutego 2005
Posty: 164
Skąd: Ze smoczego raju, gdzie mięcho jest nieszczęśliwe

Wysłany: 9 lutego 2005     Czary jednostek? Odpowiedz z cytatem

Jestem za ostatnią propozycją.Jednostki powinny rzucać czary bez ograniczeń, bo te zytuacje z Herosów III i czarodziejskimi smokami wciąż śnią mi się po nocach. System sz IV był fajny, ale zbyt mało jednostek czarowało.
No i tyle.
    Powrót do góry     Odwiedź stronę autora
©2002, 2003, 2004, 2005 Jaskinia Behemota
Template made by Valturman.
Powered by gnomePHP.
Pieczę nad Starym Forum sprawuje Crazy.