Autor |
Wiadomość |
Gavin Magnus
Dołączył: 16 lipca 2004 Posty: 164
Skąd: crackoov
|
Wysłany: 22 lipca 2004 Surowce w H5
|
|
|
Ten temat jest wazniejszy niz by sie wydawalo. Mozna ustalic wartosc surowcow polaczyc stworzyc nowe...
Ja proponuje aby drewno i kamienie staly sie bardziej wartosciowe, tzn. niech bedzie ich mniej w kopalniach i na mapie. Sa przeciez prawie tak wazne jak zloto!
Klejnoty i krysztaly bym polaczyl choc nie wim jeszcze jak nazwac tom mieszanke, albo z jednego bym zrezygnowal.
Dodalbym nowe surowce, np. metal potrzebny przy budowie i zakupie golemow(ale nie tych kamiennych) oraz jedzenie, ktore byloby potrzebne do oblezen zamkow. (ten pomysl jest w ankiecie o machinach wojennych)
czekam na wasze propozycje jak cos wymysle to dopisze.
___________ Lepsze jutro bylo wczoraj. |
|
Powrót do góry
|
|
|
Ghost
Dołączył: 25 stycznia 2003 Posty: 164
Skąd: ...no właśnie?
|
Wysłany: 22 lipca 2004 Surowce w H5
|
|
|
Nie zwiększać wartości kamienia i drewna! Pełno jest tego, co kilkadziesiąt metrów las. Zwiększałbym (lub zmniejszał) wartość tylko od ustawionego poziomu na mapie lub edytorze.
Klejnoty najlepiej dać jedynie do kupowania artefaktów.
Uhm... Średni pomysł z tym jedzeniem. Nie wiem, oblężenia zamków w tej grze prowadzone są szybko, chyba że umieścić taką opcję w grze, kiedy prowadzimy oblężenie na budynek "Stolica" (dodawany w edytorze).
___________ Zaśmiecam język z lubością
Znieprawiam, do złego kuszę
Zakusy mam bolszewickie
I sączę jad w młode dusze
fragment wiersza J. Tuwima |
|
Powrót do góry
|
|
|
Haarald
Dołączył: 23 kwietnia 2003 Posty: 164
Skąd: Ors Imperior
|
Wysłany: 22 lipca 2004 Surowce w H5
|
|
|
Nie zmniejszać i nie łączyć surowców takie jest moje zdanie. Herezje waść szerzysz... to burzy stary doskonały porządek.
A z nowych co najwyżej mithryl dla jakiejś rasy podziemneji nic nadto... no może coś jeszcze - zwiększenie znaczenia many i powiązanie jej z elementami ekonomicznymi (o tym będzie pod koniec tego postu).
Przyrost surowców kamienia/drewna powinien pozostać taki sam. Jest to wartość umowna i może znaczyć jakąś jednostkę, która może wynosić całkiem sporo surowca.
A "jedzenie" jest pomysłem nietrafionym bo to idzie zbyt daleko w ekonomię. Graczom nastawionym na prowadzenie wojen na pewno nie będzie to na rękę pilnowanie stanu wyżywienia armii. Tego nigdy w przeszłosci nie było to tym bardziej teraz nie musi.
Niektóre pomysły mnie poprostu przerażają. Rozumiem że gra musi się zmieniać - ale stopniowo, a nie że zrobi się z tego rewolucję która ma być rewelacją a w rzeczywistości okaże się totalną klapą.
______________________________________________________
Mana jako "surowiec"
Jako "surowiec" dołożyłbym manę, której studnie występują w każdym z zamków. Wpierw budowalibyśmy obiekt zwany studnią (to podstawa pod budowę gildii magii). Studnia miałaby określoną liczbę punktów many, która odnawiałaby się codziennie o kilka punktów. Mana słuzyłaby nie tylko bohaterom ale również byłaby, m. in.:
- wykorzystywana do budowy generatorów stworzeń magicznych,
- słuzyłaby do "ładowania" zużytej mocy artefaktów i różdzek,
- w niektórych zamkach mogłaby stanowić zwiększenie punktów many wszystkich jednostek magicznych broniących zamku podczas oblężenia
- być moze słuzyłaby do tworzenia mikstur i eliksirów jesli pozostawią mikstury
Jakie z tego zalety?
1. Dodatkowy element strategiczno-ekonomiczny. Oznaczałoby to prowadzenie odpowiedniej gospodarki many.
2. Na znaczeniu zyskałyby na pewno wszelkie rodzaje studni i magicznych źródeł w terenie
3. Być może przywróconoby umiejętność drugorzędną z H-III "mistycyzm", która zyskałaby jeszcze bardziej (np. 1-2-3-4-5 punkótw many na dzień)
4. Bardzo poszukiwane byłyby artefakty przyspieszajace przywracanie many
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Gavin Magnus
Dołączył: 16 lipca 2004 Posty: 164
Skąd: crackoov
|
Wysłany: 22 lipca 2004 Surowce w H5
|
|
|
To jedzenie nie dokonca jest takie jak myslicie. Bedzie potrzebne do nowej opcji "obleznenie". Jak ktos ma za malom armie a kce zdobyc miasto to klika oblezenie i na mapie przygody nie bedzie mogl sie ruszac. Straci tydzien, potem miasto sie podda bo ich wezmie glodem. Jak bedzie malo jedzenia to nie bedzie mogl kliknac "oblezenia" tylko bedzie musial walczyc. A w czasie gryt to nie ma znaczenia i jedzenia nie ubywa. Jest potrzebne by wytrzymac tydzien w jednym miejscu i tylko do tego. Bo jak bylo powiedziane lasy sa przawie wszedzie i jakies owoce sie nazrywa dla armii w czasie wedrowki. Chodzi tylko o zdobywanie maist! Pod slowem oblezenie rozumiem rozstawienie wojsk pod zamkiem i czekanie az przeciwnik pozbawieony srodkow do zycia skapituluje, a nie walke o zamek-tu wszystko zostaje po staremu:) A pomysl z mana jest niezly tylko musialoby byc jej wiecej, jesli wszyscy bohaterowie sa czarodziejami to sie szybko skonczy:(
___________ Lepsze jutro bylo wczoraj. |
|
Powrót do góry
|
|
|
Haarald
Dołączył: 23 kwietnia 2003 Posty: 164
Skąd: Ors Imperior
|
Wysłany: 22 lipca 2004 Surowce w H5
|
|
|
Wpierw należy zastanowić się czy kwestia oblężenia ma sens. Komputer nie jest aż tak inteligentny by prowadzić obleganie zamków, a mozliwość efektywnego zaprogramowania takiej opcji jest w moim odczuciu wielce wątpliwa. Aby dalej nie offtopikować założę osobny temat dotyczący prowadzenia oblężeń zamków... być moze w trakcie wyjdą jakieś ciekawe pomysły?
--------------------------------------------------------------------------------------
Co do many jako "surowca" to nie powinno być z tym problemów gdyż stworzenie odpowiedniego balansu jest możliwe. Poza tym powinny pozostać na mapie przygody niewyczerpalne źródła many w postaci specjalnego obiektu. Również odnawianie się many na mapie przygody powinno być nieco inne jak w zamkach.
Do oszczędności many doszłyby jeszcze artefakty i różdżki redukujące koszty rzucania oraz czary typu zawirowanie many.
Oczywiście jednostki rzucajace zaklecia nadal powinny mieć po każdej bitwie automatycznie odnawianą manę. Natomiast gracz komputerowy powinien mieć zawsze manę na full, a przedmioty (artefakty, różdżki) znajdujące się w jego posiadaniu nie powinny po zużyciu powinny samoczynnie się ładować ponieważ AI jeszcze przez długi czas będzie daleka od doskonałości.
-------------------------------------------------------------------------------------
Mithryl zdaje się ze ten surowiec wprowadzono w WoG-u dlatego warto go wciągnąć na listę w HoMM-V.
Według mnie powinien służyć przede wszystkim jako surowiec umagiczniający artefakty (zbroje, miecze, hełmy). Powinien to być skłądnik niezbędny do tworzenia wszelkich magicznych przedmiotów.
W każdym z zamków powinna być dobudówka do kuźni, która umożliwia tworzenie tego typu artefaktów.
Oczywiście mithryl powinien stanowić także podstawowy surowiec zamku podziemii. Stanowiłby surowiec wymagany do budowy niektórych obiektów oraz do werbunku niektórych stworzeń. Również pod ziemią powinny się znajdować główne złoża tego surowca (choć na powierzchni również - to zależy od autora).
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Haav Gyr
Dołączył: 2 lutego 2004 Posty: 164
Skąd: Miasto Maggnar w północej Amarii
|
Wysłany: 22 lipca 2004 Surowce w H5
|
|
|
Ja już kiedyś gdzieś mówiłem, aby zwiększyć i zmeinić nieco surowca, tak aby były bardziej naturalne:
Złoto(wydobywane w grudkach a zamieniane w walutę w Mennicach)
Węgiel
Ruda żelaza
Kamień
Drewno
- podstawowe surowce
Srebro
Perły
Kryształy
Siarka
Rtęc
- dodatkowe surowce
I tak dodatkowe surowce teraz oprócz funkcji do budowy obiektów i rekrutacji jednostek, miałby inny cel, a mianowicie tworzenie napojów.
To z tych surowców przyrządzano napoje na straganie Alchemików na Targowisku. Przykładowo: 2 rtęci+2siarki+Kryształ= Trucizna :wink: Prawie jak w M&M. na straganie Alchemika można było albo kupić gotowy napój, albo samu go wygonać (Tylko Mag z umiejętnością Alchemii)
Co do many to ciekawy pomysł(Kolenje strategiczne obiekty oflagowane :wink: )
___________ From the beginnin' to end
Losers lose, winners win
This is real, we ain't got to pretend
The cold world that we in
Is full of pressure and pain
I thought it would chane
But its stayin' the same |
|
Powrót do góry
|
|
|
Haarald
Dołączył: 23 kwietnia 2003 Posty: 164
Skąd: Ors Imperior
|
Wysłany: 22 lipca 2004 Surowce w H5
|
|
|
Haav Gyr (cytat): |
Co do many to ciekawy pomysł(Kolenje strategiczne obiekty oflagowane ) |
Nie do końca o to mi chodziło (aczkolwiek Twoje skojarzenie miogłoby byc jedną z całkiem mozliwych wersji).
Według mnie jednak mana nie powinna być surowcem, którym mozna handlować bądź kupować. Mana powinna być tym co wystepuje w danym miejscu (w studni) i uzupełnia nam brakujące punkty many zarówno w zamku jak i w terenie.
Natomiast w miastach słuzy również jako składnik do umagiczniania bądź ładowania przedmiotu. Nie powinno być zapasu ani też magazynowania many... z wyjątkiem tworzenia misktur many (takich samych jak w HoMM-V, które dawały dodatkowe 25 punktów).
Tak więc studnie na mapie nie powinny być obiektami, które można flagować. Powinny stanowić neutralne obiekty nie przynoszące korzyści żadej ze stron poza uzupełnianiem brakujacych punktów bohaterów.
Natomiast w zamkach studnia magii w zamkach powinna być upgrejdowana na pięciu poziomach o czym zaraz napiszę w temacie "struktura miast"
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Haav Gyr
Dołączył: 2 lutego 2004 Posty: 164
Skąd: Miasto Maggnar w północej Amarii
|
Wysłany: 22 lipca 2004 Surowce w H5
|
|
|
Ja raczej widziałbym to w postaci nie studnii takich jak w H3, tylko obiektów podobnych do Mana Vortex z H4, plus flaga i codziennie odnawia wszystkim herosom ileś tam procent many. Byłoby dokładnie 9 rodzajów tych obiektów(tyle co rodzaji gildii magii: Ziemia, woda, ogień, powietrze, umysł, ciało, duch, mrok, światło.) Czyli łączna suma punktów many składała się z 9 składowych. Z tym ,że w zamku w którym nie ma danej gildii magii to bohater z tego miasta nie miałby tej składowej many.) Dzięki temu część czarów byłaby dostępna w specyficznych zamkach, bo każdy czar miałby odpowiednie źródło many.
___________ From the beginnin' to end
Losers lose, winners win
This is real, we ain't got to pretend
The cold world that we in
Is full of pressure and pain
I thought it would chane
But its stayin' the same |
|
Powrót do góry
|
|
|
Vinius
Dołączył: 12 czerwca 2004 Posty: 164
Skąd: Miasteczko niedaleko zamku króla Maximusa...(Hunterville)
|
Wysłany: 22 lipca 2004 Surowce w H5
|
|
|
moje pomysły:
drewno, ruda (kamień), kryształy, klejnoty, siarka, złoto - bez zmian.
mithril - dostępny dla wszystkich, zmniejsza sie jego znaczenie strategiczne.
nowe surowce: ruda żelaza, węgiel. potrzebne do produkcji golemów, machin oblęzniczych itp.
___________ Ku chwale Imperium!
O von sikus II
vel Vinius |
|
Powrót do góry
|
|
|
Rokan
Dołączył: 27 czerwca 2004 Posty: 164
Skąd: Z Mroźnego Szczytu w Kuldarhan
|
Wysłany: 24 lipca 2004 Surowce w H5
|
|
|
Ja uważam że powinny być jakieś diamenty, by je się wymieniało na manę, robiło z nich artefakty albo ulepszało fortyfikacje... np.by się robiło z nich fosę.
Albo jeszcze by było dobrze jakby dodali srebro, to by było np. tak:
jedną jednostkę możesz kupić za srebro drugą za złoto...
___________ Tworzenie jest pasją... |
|
Powrót do góry
|
|
|
Haav Gyr
Dołączył: 2 lutego 2004 Posty: 164
Skąd: Miasto Maggnar w północej Amarii
|
Wysłany: 24 lipca 2004 Surowce w H5
|
|
|
Najlepiej niech wydadzą H3 od nowa, bo po co zmieniać cokolwiek :D :wink: .
H5 To nie reedycja H3 czy H4, to ma być nowa gra, oparta na korzeniach serii, jednocześnie wnosząca ze sobą wiele nowych i ciekawych pomysłów.
Haar: To tylko potwierdza tezę o tym, że HoMM-III była/jest grą cooltową.
___________ From the beginnin' to end
Losers lose, winners win
This is real, we ain't got to pretend
The cold world that we in
Is full of pressure and pain
I thought it would chane
But its stayin' the same |
|
Powrót do góry
|
|
|
Douger
Dołączył: 13 marca 2004 Posty: 164
Skąd: Łuków
|
Wysłany: 25 lipca 2004 Surowce w H5
|
|
|
Pomysłem ,który przychodzi mi do głowy i wydaje mi się ciekawy jest "odzyskiwanie" niewielkiej ilości surowców z niektórych martwych jednostek.Np. z martwych 10 entów dostalibyśmy 1 sąg drewna , z 10 kamiennnych golemów 1 wóz kamienia , a z golemów złotych jakąś tam ilość złota.Co wy na to??Pomysł wydaje mi się logiczny i ciekawy.
___________ Guns N' Roses 4ever! |
|
Powrót do góry
|
|
|
Vinius
Dołączył: 12 czerwca 2004 Posty: 164
Skąd: Miasteczko niedaleko zamku króla Maximusa...(Hunterville)
|
Wysłany: 25 lipca 2004 Surowce w H5
|
|
|
a ja proponuję, że za zburzenie budynków (jak w h 3.5) odzyskkiwalibyśmy część surowców.
___________ Ku chwale Imperium!
O von sikus II
vel Vinius |
|
Powrót do góry
|
|
|
Gavin Magnus
Dołączył: 16 lipca 2004 Posty: 164
Skąd: crackoov
|
Wysłany: 25 lipca 2004 Surowce w H5
|
|
|
A moze po pokonaniu jakiegos gtacza przejmie sie jego kopalnie, bo w H4 bez sensu jest, ze pojawia sie okienko z napisem "gracz czerwony odpada z gry", a na mapie ma kilka kopalni. Moznany je przejmowac albo przynajmniej stalyby sie niczyje. Mozna tez przejmowac wszystkie surowce pokonanego ale to moze przesada, bo kazdy bylby milionerem po kilku bitwach...
___________ Lepsze jutro bylo wczoraj. |
|
Powrót do góry
|
|
|
Vinius
Dołączył: 12 czerwca 2004 Posty: 164
Skąd: Miasteczko niedaleko zamku króla Maximusa...(Hunterville)
|
Wysłany: 25 lipca 2004 Surowce w H5
|
|
|
ale gdy w kopalniach wroga siedzą jeszcze wrodzy strażnicy...?
ale gracz mógłby automatycznie przejmować kopalnie niestrzezone - dobry masz pomysł Gavin!
___________ Ku chwale Imperium!
O von sikus II
vel Vinius |
|
Powrót do góry
|
|
|
Douger
Dołączył: 13 marca 2004 Posty: 164
Skąd: Łuków
|
Wysłany: 26 lipca 2004 Surowce w H5
|
|
|
Powiem więcej.Kiedy graczem był nasz sojusznik (chodzi mim o Homm 4)
i został on wyeliminowany jego kopalnie były dalej oflagowane i tym samym niemozliwe do przejęcia dla nas.Trzeba było czekac aż przejmie ją wróg i dopiero wtedy moglismy ją oflagować.Myślałem też o tym żeby surowce pokonanego wroga przechodziły (chociaż w części na nas) .Rozwiązanie znane z poprzednich części heroesa było nielogiczne bo surowce które posiadał poprostu rozpływały się w powietrzu. Byłby to też ważny element ekonomiczny.
___________ Guns N' Roses 4ever! |
|
Powrót do góry
|
|
|
Rokan
Dołączył: 27 czerwca 2004 Posty: 164
Skąd: Z Mroźnego Szczytu w Kuldarhan
|
Wysłany: 26 lipca 2004 Surowce w H5
|
|
|
Douger (cytat): |
Pomysłem ,który przychodzi mi do głowy i wydaje mi się ciekawy jest "odzyskiwanie" niewielkiej ilości surowców z niektórych martwych jednostek.Np. z martwych 10 entów dostalibyśmy 1 sąg drewna , z 10 kamiennnych golemów 1 wóz kamienia , a z golemów złotych jakąś tam ilość złota.Co wy na to??Pomysł wydaje mi się logiczny i ciekawy. |
Naprawdę dobry pomysł, to by było wprost świetne, ale co by się odzyskiwało np. z wieśniaków, albo hydr???
___________ Tworzenie jest pasją... |
|
Powrót do góry
|
|
|
Douger
Dołączył: 13 marca 2004 Posty: 164
Skąd: Łuków
|
Wysłany: 26 lipca 2004 Surowce w H5
|
|
|
Rokan (cytat): |
Naprawdę dobry pomysł, to by było wprost świetne, ale co by się odzyskiwało np. z wieśniaków, albo hydr??? |
Oczywiście nie chodzi mi o wszystkie jednostki tylko o niektóre,szczególne tak jak np. te które wymieniłem.
___________ Guns N' Roses 4ever! |
|
Powrót do góry
|
|
|
Gavin Magnus
Dołączył: 16 lipca 2004 Posty: 164
Skąd: crackoov
|
Wysłany: 27 lipca 2004 Surowce w H5
|
|
|
A moze wprowadzic sprzedawanie jednostek za np. 3/4 ceny zakupu. To byloby cos dla desperatow zepchnietych do obrony w jednym miescie, pozbawionych surowcow i kopalni. Sprzedaliby slabsze jednostki. Np. sprzedal 20 jednostek ktore kupil po 100g i 10siarki kazda (w sumie 2000g i 200 siarki), wiec otrzymal 1500g i 150 siarki. Teraz moze kupic silniejsze jednostki/generatory silniejszych jednostek i ruszyc zajmowac kopalnie i walczyc ze slabszymi odzzialami i jeszcze moglby wygrac...
przy odrobinie szczescia
___________ Lepsze jutro bylo wczoraj. |
|
Powrót do góry
|
|
|
Haav Gyr
Dołączył: 2 lutego 2004 Posty: 164
Skąd: Miasto Maggnar w północej Amarii
|
Wysłany: 27 lipca 2004 Surowce w H5
|
|
|
3/4 ceny ale po co?? Nie sądzę by gracz ludzki był zmuszony sparzedawał ileść jednostek by kupić nowy generator i czekać ileś dni na armię zastępczą. Komputer tego raczej nie wykona. :wink:
---------------
Teraz wracając jeszcze do propozycji surowców, według mnie każdy z zamków powinien mieć, tylko kilka z nich było potrzebnych do rozbudowy.
Czyli koleny podział na surowce strategiczne i niepotrzebne.
Przykład:
Zamek: Nekropolia
Główne surowce to: Złoto, Kamień, Ruda żelaza, Drewno, Rtęć(wiadomo truzina), oraz w mniejszych ilościach Kryształy, Siarka i Perły.
Natomiast surowcem całkowicie nie potrzebnym byłoby Srebro, jak wiadomo zabójcze dla Umarlaków.
___________ From the beginnin' to end
Losers lose, winners win
This is real, we ain't got to pretend
The cold world that we in
Is full of pressure and pain
I thought it would chane
But its stayin' the same |
|
Powrót do góry
|
|
|
Anonymous
Dołączył: nigdy Posty: 164
Skąd:
|
Wysłany: 27 lipca 2004 Surowce w H5
|
|
|
Do powyzszych wypowiedzi dodałbym jeszcze ,iz surowiec majbardziej strategiczny potrzebny do kupna struktur i jednostek nie mógłby być kupiony w danym mieście wogóle (Targowisko)albo za naprawdę drakońska cene np. 1/50 sztuk surowca 1/ 25 000 szt złota.
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Gavin Magnus
Dołączył: 16 lipca 2004 Posty: 164
Skąd: crackoov
|
Wysłany: 27 lipca 2004 Surowce w H5
|
|
|
Niezly pomysl Haav. Zwlaszcza ze zajmując kopalnie niepotrzebnego surowca mozna go potem sprzedawac na targu za te potrzebne. A jak juz jestem przy targu moznaby stworzyc nową umiejetnosc 2rzeddna bohatera "targowanie sie", zeby ceny surowcow byly nizsze na targowisku a na poziomie arcymistrzowskim obnizylo ceny zakupu budynkow w miescie (ale nieznacznie, np. po zbudowaniu wszystkich budowli wyda sie tylko 100g mniej niz normalnie). Ta umiejentnosc moglaby byc np. w szlachectwie. Chociaz szlachta ma rzczej duzo kasy i nie musi sie targowac...
Ale zdarazają sie skompce :)
___________ Lepsze jutro bylo wczoraj. |
|
Powrót do góry
|
|
|
Haarald
Dołączył: 23 kwietnia 2003 Posty: 164
Skąd: Ors Imperior
|
Wysłany: 28 lipca 2004 Surowce w H5
|
|
|
A mnie zawsze zastanawiało co innego: Mianowicie magazynowanie tych surowców. Dotychczas surowce były gdzieś tam sobie na pasku... natomiast nigdzie ich nie umiejscowiono.
To w jakim kierunku mogłaby pójść ta gra w nieco dalszej przyszłości to fakt, że każdy w każdym zamku bądź w podobnych obiektach na mapie przygody byłyby budowane magazyny na te gromadzone surowce:
Etap pierwszy: Coś koło HoMM-VI magazynowanie surowców w najbliżych zamkach od kopalń. Budowa i gospodarka wszelkimi surowcami nadal byłaby taka sama. Z tego co posiadam w całości (wszystkie surowce razem) buduję zamki, handluję, sporządzam artefakty, machiny wojenne etc.
Etap drugi: Coś koło HoMM-VII to nie tylko magazynowanie surowców ale także utrudnienie. "Chcesz wznieść budynek w zamku A - wpierw dostarcz potrzebny materiał z innych miast jeśli zamek A nie posiada wszystkich surowców w magazynie".
To byłaby już bardzo zaawansowana opcja i sądzę że na pewno nie wszystkim taka opcja by odpowiadała. Na pewno nie tym co nastawiają się na prowadzenie bitew, a część ekonomiczną widzieliby bardziej uszczuploną lub taką jak dotychczas.
Oczywiście jeżeli zamek wpadnie nam w ręce wówczas zgarniamy część materiałów. I taka zasada działałaby w obie strony. Na pewno zyskalibyśmy kolejny ważny element strategiczny w grze.
A co z AI komputera jeśli chodzi o magazynowane surowce? Należałoby mieć nadzieję że postęp w dziedzinie sztucznej inteligencji pójdzie w ciągu tych kilku lat (4-5 lat) na tyle do przodu by taka opcja się mogła pojawić [aczkolwiek są to jedynie moje spekulacje i nadzieje z tym związane :wink: ].
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Anonymous
Dołączył: nigdy Posty: 164
Skąd:
|
Wysłany: 28 lipca 2004 Surowce w H5
|
|
|
Haarald :
..........
Cytat: |
A mnie zawsze zastanawiało co innego: Mianowicie magazynowanie tych surowców. Dotychczas surowce były gdzieś tam sobie na pasku... natomiast nigdzie ich nie umiejscowiono.
.............. |
mimo ,iz jestem zwolennikiem wprowadzania innowcji do gry, to w powyzszym wypadku jeestem raczej przeciwny komplikowaniu tego elelmentu gdyż:
1 Technicznie jest to wykonalne .Z surowców z pobliza zamku budujemy generatory :np klejnotów, siarki , srebra ect. i magazynyjemy je . Po pewnym czasie nie będzie nam juz potrzebna kopalnia wydobywcza gdyz zmagazynujemy ich taka ilosc ,iz będziemy mogli ja "oddać " przeciwnikowi.
Cytat: |
wpierw dostarcz potrzebny materiał z innych miast jeśli zamek A nie posiada wszystkich surowców w magazynie".
|
Tu mogłaby zostac wykorzystana ocja karawan , które przenosiłby nie tylko armie ale też surowce...
przykładów mozna byłoby podac wiele gdyż już od wielu lat sa one wykorzystywane w grach strategiczno- ekonomicznych (Cywilizacja, Cezar
Itp). Pytanie tylko po co ? bo ani to nie będzie innowacja ani to nie posłuzy sie grze? Kiedyś jak wydano H3 narzekano na to ,iz jako gra strategiczna to ten jej element (ekonomiczny )jest marginalnie wykorzystany .Owszem mozna rozbudowac ten element i pokierowac gre na tory economicgame tylko ppowtorze sie po co? :? :?
|
|
Powrót do góry
|
|
|
jOjO
Dołączył: 10 stycznia 2000 Posty: 164
Skąd: Onionburg
|
Wysłany: 28 lipca 2004 Surowce w H5
|
|
|
Gavin Magnus (cytat): |
A moze po pokonaniu jakiegos gtacza przejmie sie jego kopalnie, bo w H4 bez sensu jest, ze pojawia sie okienko z napisem "gracz czerwony odpada z gry", a na mapie ma kilka kopalni. Moznany je przejmowac albo przynajmniej stalyby sie niczyje. Mozna tez przejmowac wszystkie surowce pokonanego ale to moze przesada, bo kazdy bylby milionerem po kilku bitwach... |
po pierwsze, często upadek (wyeliminowanie) jakiegoś gracza, to "wspólna" zasługa jego przeciwników...
JAK ocenić, który ma dostać ILE??
w H3 gracz odpadający "zwalniał" wszstko i to jest OK
___________ Baruk Khazad! |
|
Powrót do góry
|
|
|